@lili ik vind het ook heel prettig, mijne zou het echt niet redden op een normale school. @choco ja mijn zoon hoort wel hij is slechthorend en maakt gebruik van gehoortoestellen. @sterre dank je wel, gelukkig is het alleen bij die nacht gebleven, migraine heeft ook niet door gezet al hangt het er wel nog steeds. hoe mijn zoon de schade heeft gekregen weet ik niet ik heb na de geboorte nooit te horen gekregen dat zn gehoor niet goed is, want ik dacht eerst door zijn te vroeg geboorte (3mnd te vroeg) maar ik heb geen flauw idee, ben er ook laat achter gekomen want hij hoort wel maar niet voldoende dus hij reageerde wel op dingen om zich heen. @niekske zo leuk dat je de baby hebt gevoeld dat kan idd al hoor de gynaecoloog vroeg mij laatst of ik de baby al volop voel maar ik kan daar helaas geen ja op zeggen ze zei dat dat meestal met 16 weken goed te voelen is
Wij hebben deze gordijnen gekocht BLEKVIVA Gordijnen met embrasse, 1 paar, rood - 145x300 cm - IKEA de kamer heeft ramen over de hele breedte van de kamer van boven Tot onder. Vandaag hier weer een slechte dag met veel kokhalzen en hoofdpijn... dus nog steeds in pyama op de bank!
@chochochick, vervelend dat het zo lang blijft hange zeg @lili, wat kanp dat je zoontje zo ver is met lezen! @babyboom, fijn dat jouw zoon ook zijn draai heeft gevonden op speciaal onderwijs. Fijn dat zoiets bestaat in Nederland @madameV, vergoeding hang beetje af van je zorgverzekeraar en dekkning maar je krijgt al vaak 100 tot 200 eur vergoed op zwangerschaps voorbereidende cursussen enzo. Wel even vooraf met ze checken. @marjolinos, leuk fris nieuwe gordijntjes! Jullie zijn wel hard bezig allemaal met uitzet.. zal er toch eens werk van gaan maken als ik weer thuis ben. @sterre, leuk he zon kantoor aankleden? Vorig jaar ook mijn eigen kantoortje mogen regelen, heerlijk om je eigen werkplek in te kunnen richten. @nienske, leuk zo;n verhuizing met de katten! Die van ons gaat ook wel eens naar mijn ouders.. nooit problemen gehad behalve toen ze nieuwe vloerbedekking hadden. Hup plajse erop.. zo vervelend is dat bij een ander. @baby voelen, hier nog niets geloof ik. Gister voelde het wel rommelig en opgeblazen in mijn buik maar dat had meer te maken met dat mijn lichaam even moest omschakelen. Nu weer rustig.. was de baby niet geloof ik. @buikje, buikje is hier nu echt zichtbaar en lastig te verbergen nu.. Normale broeken pas ik niet meer
Ik voel de baby nu al een week of twee. Mijn eerste voelde ik met 17 weken. Heerlijk dat gevoel. Kan niet wachten tot het krachtiger wordt en frequenter. Wat leuk al dat klussen!! Wij gaan hier alleen een wiegde naast ons bed zetten. Als de beeb dan een maand of 6 zien we wel weer verder
Niekske: succes met alles en de katten. Ik zou niet weten hoe die van ons erop zou reageren. Toen hij hier kwam heeft hij wel geprobeerd de bank een keer te gebruiken als krabpaal maar gelukkig ook weer snel weg kunnen jagen. Het zou goed kunnen dat je de mini voelt nu, leuk hoor Ik voel em wel maar nog erg weinig. Ik dacht altijd dat bij een tweede, derde, vierde zwangerschap alles sneller zou gaan maar bij deze gaat tot nu toe alles op het gemakje hoor. Hopelijk is hij/zij straks na de geboorte ook zo Baby boom: zo 3 maanden te vroeg, dat is behoorlijk. Marjolinos: leuke gordijnen! Ik hou van rood Catnip: ja erg leuk om zelf in te richten Het leuke is dat onze makelaar en nog een soort hypotheker in hetzelfde pand zitten en we met hen al het een en ander geruild hebben. Vandaag gingen we nog even wat plantjes neerzetten, zagen we dat één van hen ook al een plant neergezet had bij ons All: pff ik kan weer moeilijk naar de wc hoor Verder niemand last van hier? Ik heb er al 3 dagen pijn van in m'n buik. Wel van die poeders aan het drinken maar tot nu toe niet zoveel effect helaas. Morgen even van die laxo van roosvicee en wat kiwi's halen...hopelijk helpt dat. En morgen geslachtbepaling...vind het spannund
Chocochick: hier ook niks "groots" hoor. Alleen een stapelbedje gekocht zodat de jongens bij elkaar op 1 kamer kunnen maar voor de rest weinig in de planning... Al heb ik wel wat ideetjes Maar ja, even geen geld helaas
Ik kan nog niet meer aan de kamer doen. Onze pleegdochter komt voor het laatst begin mei en dan kunnen we beginnen met de babykamer! @ sterre spannend morgen! Veel plezier!
Sterre ben echt benieuwd wat het wordt hihi en ken het probleem van zoveel leuke dingen zien maar ff geen geld haha. Marjolinos wat leuk dat jullie een pleegkind hebben zeg. Vind ik altijd heel knap van mensen die dat kunnen Hier ff een late dienst werken en dan weer vrij tot zaterdag. Vrijdag gaan we naar een baby super store. Ben al wel uit welke kinderwagen ik wil. De witte versie van de quiz moodd die vind ik echt mooi fijne dag allemaal
Hoi! Heb wel meegelezen hoor maar even geen tijd gehad om te reageren. Vanaf vrijdag ben ik naar mijn schoonouders gegaan, daar lekker veel (schoon)zusjes weer gezien. En zaterdagavond kwam mijn man weer thuis. Gezellig! Ben blij dat hij weer (heelhuids) thuis is. @Sterre, héél veel plezier vandaag met de geslachtsbepaling! Ik ben erg benieuwd of de vk gelijk gaat krijgen @Marjolinos, leuke gordijnen! Wij hebben dezelfde in donkergrijs in de woonkamer @Klussen, wij wachten ook nog even. Eerst de baby bij ons op de kamer in de wieg, daarna maar een hele beddendans waarbij baby in ledikant van mijn dochter gaat, dochter in peuterbed van mijn zoon, en zoon krijgt een groot bed. Als het zover is gaan we de kamer van mijn zoon, waar de baby dan waarschijnlijk bij komt, opnieuw gezellig maken. En daar heb ik al best veel zin in!
Sterre en en en? Hoelaat heb je de afspraak? Ik ben vanochtend weer bij de vk geweest. Alles was goed en voor de lijst: 27 februari 20 weken echo en 10 maart controle vk
@Marjolinos: wat een leuke gordijnen! @Sterre: Veel plezier vandaag!! @Liesken: Het is inderdaag een beddendans! Gaan de baby en je zoon op één kamer? Ik ben benieuwd wat je zoon er van vindt! @Lili: Naar welke babystore gaan jullie? Ik ben al een kijkje wezen nemen bij Babydump eindhoven en Babyland (?) in Kesteren. Met name die in Kesteren is echt enorm!! De Quiz Moodd kan ik trouwens niet vinden, bedoel je de Quinny Buss Moodd misschien, deze is wel gaaf! @Katten: We hebben er 2, eentje van 14 en eentje van 3. Onze jonge wilt vaak spelen, maar de ouwe niet, dus botst dat nog wel eens. De ouwe is normaal wat bangerig aangelegd. Maar nu ze bij mijn ouders op een kamertje zitten, zit de jongste helemaal in de hoek weggedoken onder het logeerbed. Ik vind het zo zielig! Terwijl die ouwe juist de kamer afwilt, en wilt rondlopen. Ik zal iig blij zijn (nu al) als we weer naar huis kunnen! Heb zelf ook echt geen oog dicht gedaan (ik slaap altijd erg slecht in een vreemde omgeving, pas na een nacht of 3 begin ik beter te slapen). @echo: is het normaal dat je bij ieder bezoek aan de vk een echo krijgt? Mijn man zegt de hele tijd: wanneer kan ik m weer zien?? Hij kijkt hier enorm naar uit (ik ook wel hoor). Morgen gaan we weer naar de vk, maar ik heb al gezegd dat ik helemaal niet weet of je wel iedere keer een echo krijgt. @Kinderwagen: Wij zijn toch aan het kijken op marktplaats, echter zijn we aan twijfelen... Voordeel: veel goedkoper. Nadeel: je weet niet wat er mee gebeurd is, hoe er mee om is gegaan, en je hebt geen garantie... Is trouwens de Bugaboo echt een heel goed merk, of betaal je alleen voor de naam?
Volgens mij is dat wel een goeie wagen al zul je ook echt wel betalen vanwege de naam. Hier was die niet handig omdat het zo'n lage wagen is en mijn man vrij lang. Reageer verder even niet nu... Gaat even niet zo goed... Vanmorgen tijdens het werk bijna flauwgevallen en nog steeds mega moe. Ben bang dat die bloeddruk medicijnen echt wat te heftig zijn. Om half 3 kan ik naar de gynaecoloog , even afwachten dus! Ik kom gauw weer verder reageren
Haha Niekske, ik ben net zo benieuwd! Misschien roep ik dit nu wel en werkt het in de praktijk totaal niet. Nouja, in ieder geval moeten er 2 kinderen op 1 kamer uiteindelijk, precieze invulling kan nog veranderen @Echo, het is zeker niet standaard om bij elk verloskundige bezoek een echo te krijgen. Bij ons in ieder geval niet, alleen als je je bijvoorbeeld zorgen om iets maakt kun je een extra echo krijgen. @Kinderwagen, snap het dilemma.. Na een paar maanden gebruik ziet een nieuwe kinderwagen er vaak ook al enigszins gebruikt uit. Dus wat dat betreft zou je net zo goed een van marktplaats kunnen halen. Het scheelt wel heel veel. Maar mocht je misschien nog een tweede kindje willen, dan is een nieuwe ook wel de moeite waard. En helemaal naar je eigen smaak.
@sterre, wat leuk dat jullie buren een plantje hebben neergezet. Wel prettig als je gezellige mensen in het pand hebt. Misschien had je het al eens gesrhven maar weet het niet meer.. wat doet jullie bedrijf? Hier wenig last gelukkig maar ik had eigenlijk nooit probleemen met naar toilet gaan.. dus hoop dat dit ook zo blijft. Ben trouwens benieuwd wat de uitslag van de geslachtsbepaling is vandaag! @Liesken, wat een geschuif met bedden! @madameV, fijn dat alles goed is weer @Nienske, wij twijfelen ook nog om voor marktplaats te gaan of toch voor nieuw. Jammer dat de katten zo van slag af zijn.. en jijzelf! Hoop dat jullie snel je daar hebben gevonden. Wat ik begreep zijn de 12 en 20 weken standard en verder niet toch? @annemarie, daqt klinkt niet goed meid.. success vanmiddag en hoop dat zee r iets aan kunnen doen. @ego, hier vandaag naar kantoor geweest en mijn Chinese collegas ontmoet. Standaard praatje ben je getrouwd, kindjes etc. Verteld dat we ons eerste kindje deze zomer verwachten, de dames gelijk enthousiast en extra eten voor me opscheppen bij de lunch! Veel vragen over hoe het er bij ons aan toe gaat en vergelijken wat "mogen" jullie wel eten/doen etc en wat niet. Door het eenkindpolitiek in China mogen doktoren hier het geslacht niet zeggen bij de echo ( omdat er dan risico is van afbreken van een zwangerschap als het een meisje blijkt te zijn..) Ze vinden het dus wel bijzonder dat wij die keuze wel hebben om het vooraf te weten. Sinds 3 maanden is de regeling iets soepeler gelukkig, als je zelf enig kind bent mag je er nog 1tje bij zonder dat je illegaal bezig bent. Maar nog steeds verschrikkelijke regeling natuurlijk..
Hoi meiden, Even snel een klein berichtje. Ik hou vandaag niks binnen, voel me slap en naar. We gaan ook zo lekker plat! Hoop dat het morgen weer beter gaat. Tot zover gaat alles goed. Woensdag weer echo! Ben benieuwd!
Aaaaarrrggh!! Heel verhaal getypt, is het weg Ik reageer later wel weer een keer op iedereen als ik over mijn frustratie heen ben. Ik ben super moe, vandaag voor het eerst weer gewerkt. Ben gevloerd nu. Maar wel lekker om weer eens productief te zijn.
Lili: werkse! Ga straks even gluren welke wagen je wilt. Liesken: fijn dat je man weer thuis is! Grappig die beddendans Niekske: ik geloof meteen dat je blij bent als je weer thuis bent! Hopelijk gaat het oudje niet mauwen vannacht of doen ze dat niet? Hier krijgen we tot een bepaald aantal weken echo's. Daarna issie te groot maar doen ze voelen hoe hij/zij ligt en even hartje luisteren. Hopelijk kan je man morgen ook kijken! Ik heb geen ervaring met bugaboo. Annemarie: oei dat klinkt inderdaad niet goed Succes! Catnip: we hebben een accountantskantoor Goh ja erg he zo'n geboorteregeling... Je staat er niet zo bij stil maar het is ook bijna niet voor te stellen voor ons. Wat een leuk buikkie al! Dreamchild: oewh jakkes Chocochick: argh echt balen is dat MadameV: fijn dat alles goed was All: vanavond hebben wij de geslachtsbepaling gehad... Heb de hele dag zp ontweken enzo maarrrrr... Wij krijgen een meisje!!! Wauw ik kan niet stoppen met lachen en kan het nog nauwelijks geloven.. Er zit een baby zonder piemel in mijn buik, hoe maf is dat