☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 11 juli Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 juli Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 20 juli Lennox - ? - 1e kindje - jongen 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 25 juli Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 26 juli Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje 31 juli Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 september Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 5 Jongen: 4 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Februari Niekske 11 februari - echo verloskundige Marjolinos 11 februari - gyn Dreamchild 13 februari - echo Chocochick 18 februari - echo & geslachtsbepaling Liesken 20 februari - 20 weken echo Annemarie 20 februari - gyn Marievs 24 februari - 20 weken echo Marygirl 26 februari - verloskundige Sterre 26 februari - 20 weken echo Chocochick 27 februari - 20 weken echo MadameV 27 februari - 20 weken echo Marievs 28 februari - verloskundige Maart Liesken 4 maart - verloskundige Catnip 4 maart - 20 weken echo Danielle 4 maart - verloskundige Lili 4 maart - 20 weken echo Marygirl 5 maart - 20 weken echo Jvs 6 maart - verloskundige Jvs 10 maart - 20 weken echo Daphné 10 maart - 20 weken echo MadameV 10 maart - verloskundige Niekske 11 maart - 20 weken echo Sterre 11 maart - verloskundige Marjolinos 11 maart - 20 weken echo Baby boom 18 maart - 20 weken echo Danielle 20 maart - 20 weken echo April Lili 3 april - verloskundige Daphné 26 april - 3D-4D echo Chocochick 29 april - 3D-4D echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
@sterre, wat leuk een meisje!!! Gefeliciteerd!! En nu lekker genieten meid.. @daphne, thanks! Alleen niet die van mij helaas @dreamchild, wat vervelend dat je zo misselijk en slapjes bent.. hoop dat het snel weg trekt! @chocochick, frusterend! Rust lekker uit.. volgensmij ben je nog niet helemaal de oude @buik, vind het wel opeens heel hard gaan hoor! Als dat zo door gaat wordt ik echt super rond!
Sterre wat leuk! Een meisje!!!!! Ben heel erg blij voor je! Choco, volgens mij ben je er ook nog niet helemaal, qua ziek zijn. Ik ga morgen met de vk bespreken over mijn suiker. De hele dag niet lekker, spugen en trillen/beven en 's avonds komt manlief met zoetigheid aan en alles trekt weg! Ik heb dit al vaker gehad en dan stopt manlief wat zoets in mijn mond. Soms is het zo ver nl dat ikzelf niks meer kan doen. Ik loop dus nu gewapend met snoep op zak, maar kan moeilijk de hele dag snoepen. (Hoe krijg ik extra kilo's) Nu is het weer tijd om naar school te gaan, dan reageer ik weer even en teruglezen!
Sterre gefeliciteerd! Wat leuk een meid. Met 2 grote broers! Wat een buikjes zie ik al langskomen zeg! Bij mij zie je het nog amper. Heb nu wel zo af en toe positiekleding aan omdat ik vind dat dat gewoon lekker zit maar verder. Zal andere x weer meer reageren sorry ook niet zoveel onthouden
Sterre wat leuk een meid erbij gefeliciteerd dreamchild das lastig ja zou ik zeker bespreken morgen catnip ik denk dat het wel gaat meevallen is vaak met de 1ste dat je in het begin niet gelijk tonnetje rond bent. Ik alleen op het einde hihi
Even snel: @Sterre Wat leuk!!! Gefeliciteerd!!! @China: Wel mooi dat iedere cultuur zo z'n eigen gewoontes heeft, alleen is dat één-kind-beleid soms wel moeilijk te begrijpen . @Dreamchild: Beterschap, ik hoop dat je je snel weer beter voelt. @Katten: Onze jongste eet nog steeds niks, maar is wel wat minder angstig... nog max. 2 nachtjes, en dan gaan we weer naar huis! @Vk: Vanmorgen bij vk geweest, frummel groeit goed. We hebben deze keer idd geen echo gehad, maar we hebben wel het hartje gehoord. Ook hebben we gevoeld waar ie ligt, al is mijn man wat angstig om zo 'hard' op de buik te duwen. Bloed was ook ok. Volgende afspraak: 18 maart. @Werk: Hoe meelevend zijn ze bij jullie op het werk? Normaal begin in om 8.00, maar vandaag was ik er om 9.00. Iedereen weet waarom ik later was, en niemand vraagt hoe het geweest is bij vk. Is dat typisch een mannen-ding (ik werk als enige vrouw hier)? Ik vind het zelf met fatsoen te maken hebben om af toe eens te informeren naar een zwangerschap. Of verwacht ik te veel?
Lili: die quinny moodd is gaaaaf! Oh ze hebben em ook in het rood Haha nee dat kunnen we echt niet betalen nu Catnip: haha ja dat dacht ik ook beide keren maar het rond-worden viel uiteindelijk best mee. Dreamchild: inderdaad even met je vk overleggen, klinkt niet fijn zo MadameV: gaat het wel goed met je of ben je erg druk? Marievs: hoe gaat het bij jou? Scheelt het misselijk zijn nu je gestopt bent met die visolie? Niekske: bij m'n eerste twee zwangerschappen werkte ik ergens anders als bedrijfsleidster, ook tussen de mannen maar dat waren echt een stel horken bij elkaar. Niemand hield rekening met me en uiteindelijk viel ik dus ook eerder uit. Nu ben ik echt in een warm nest terecht gekomen, wat een verschil! Nu denk ik soms echt; mensen, ik ben niet gehandicapt hoor! Zowel bij vrouwen als de mannen. Hoe is het trouwens nog gegaan bij jou met je baas? Omdat hij toen van je vroeg om die andere baan op te geven. All: ik loop hier alleen maar zo rond ... Gister hebben we mijn schoonmoeder gevraagd of ze het wilde weten (zij heeft alleen maar jongens en kleinzonen en hoopt heel erg op een meid) maar ze wilde het niet. Meer vw m'n schoonvader denk ik want hij was te bang dat hij zich per ongeluk zou verspreken. Wel jammer, het had me zo leuk geleken om haar gezicht te zien Ik wist van mijn moeder dat ze gelijk "ja" zou zeggen en dat deed ze ook. Ik hoorde ineens even niks dus vroeg of ze nog leefde Was ze even een vreugdedansje aan het doen zei ze
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 11 juli Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje 17 juli Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 18 juli Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 20 juli Lennox - ? - 1e kindje - jongen 21 juli Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 25 juli Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing 26 juli Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje 31 juli Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing 22 september Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 5 Jongen: 4 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Februari Marjolinos 11 februari - gyn Dreamchild 13 februari - echo Chocochick 18 februari - echo & geslachtsbepaling Liesken 20 februari - 20 weken echo Annemarie 20 februari - gyn Marievs 24 februari - 20 weken echo Marygirl 26 februari - verloskundige Sterre 26 februari - 20 weken echo Chocochick 27 februari - 20 weken echo MadameV 27 februari - 20 weken echo Marievs 28 februari - verloskundige Maart Liesken 4 maart - verloskundige Catnip 4 maart - 20 weken echo Danielle 4 maart - verloskundige Lili 4 maart - 20 weken echo Marygirl 5 maart - 20 weken echo Jvs 6 maart - verloskundige Jvs 10 maart - 20 weken echo Daphné 10 maart - 20 weken echo MadameV 10 maart - verloskundige Niekske 11 maart - 20 weken echo Sterre 11 maart - verloskundige Marjolinos 11 maart - 20 weken echo Baby boom 18 maart - 20 weken echo Niekske 18 maart - verloskundige Danielle 20 maart - 20 weken echo April Lili 3 april - verloskundige Daphné 26 april - 3D-4D echo Chocochick 29 april - 3D-4D echo --------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
@werk: er is niks veranderd, mijn baas blijft bij zn standpunt dat ik niet minder mag werken. Hij heeft wel gezegd (tegen mij, en pas ook tegen een collgega over mij) dat hij thuis werken een optie vind. Ik wil dus 2 dagen hier zijn, 1dag thuis werken, en 1 dag voor mijn leuke baas werken. Ik vertik het namelijk om voor hem een leuke baan op te zeggen. Al lijkt me thuis werken en een baby ook niet echt makkelijk, maar toch... Ik ga iig na de bevalling zsm solliciteren...
Joehoe Sterre, een meisje in je buik!! Wat ontzettend leuk! Vond je man het uiteindelijk ook wel leuk, dat hij nu weet wat het geslacht is? Wat een leuke reactie van je moeder! Oh kan me zo voorstellen dat je helemaal in de wolken bent. Geniet van de voorpret!! @Catnip, mooi buikje heb je al! En het gaat nu wel hard he... Ik zag gisteren een vriendin die nu 34 weken zwanger is. En toen dacht ik...oh oh, mijn buik gaat nog héél veel dikker worden!! @Dreamchild, wel slim om de suiker even met de vk te bespreken. @Niekske, fijn dat alles oke was bij de vk. Ik vind mannen in mijn omgeving juist opvallend attent rondom mijn zwangerschap. Maar...moet wel zeggen dat ik altijd meer vragen kreeg toen ik echt duidelijk zwanger was. Net of het dan pas echt opvalt en er aandacht voor komt. Ik zou het nog even de tijd geven Thuiswerken met een baby heb ik wel ervaring mee, ik werk ook 1 dag in de week thuis. Als ze nog klein zijn slapen ze nog best veel, dus dan redde ik het overdag wel. Nu werk ik 's avonds. En omdat het thuis toch als "eigen tijd" voelt, ben ik héél efficient! Ik vind het thuiswerken echt een uitkomst. Als ik zoals vanochtend het huishouden aan doen ben (doekje afnemen, dweilen) dan begin ik zo langzamerhand wel aan mijn buik te merken dat ik het wat rustiger aan moet doen. Wel jammer, want ik voel me juist zo ontzettend fit. Maarja, dan maar wat meer op bejaardentempo
@ Sterre ja hoor hier alles prima. Heb een beetje een zp dipje dat ik wel elke dag alles lees ( en ook erg leuk vind ) maar niet zo goed onthou waar ik ook alweer op wou reageren, heel irritant. Ook wel druk op mijn eigen manier in de zin van ik máák me druk. Vind dat ik vandaag het huishouden moet doen en ben niet vooruit te branden dus doe ik het ook niet. Tis ook niet dat het van Vl moet ofzo, die vind dat ik het zo goed bij hou dat het amper vies kan worden, maar is dus meer mijn eigen idee. Maar nou ben ik de hele dag een soort van in strijd met mezelf dat ik er geen zin in heb, toch vind dat het moet, en daar niet aan toe wil geven waardoor ik helemaal niet echt van mijn vrije dag geniet. Pff hoezo dwangmatig. Maar iig fijn dat je erna vraagt Sterre. @ niekske blijft lastig met je werk he. Maar als je een dag thuis zou kunnen werken zou al wel mooi meegenomen zijn! Hier ervaar ik juist veel mannen uit mijn directe omgeving die geïnteresseerd zijn hoe het gaat en er elke keer na vragen. Hoe staan jullie tegenover een bad bevalling? Was gister bij de vk, en daar zag ik het alweer aangeplakt staan. Heb me er al vaker in verdiept en eerlijk gezegd lijkt me het wel wat
Oh en nog 1 ding om niet alleen ma negatief over mezelf te zijn haha. Toen ik 10 weken was was ik een kilo lichter als toen ik net wist dat ik zwanger was. 3 weken geleden in totaal 2,5 kilo en net weer gewogen en op 0.3 na 5 kilo in totaal! Nou ben ik al absoluut niet de slankste dus ik kan het prima missen, maar heb gister voor de zekerheid toch maar even bij de vk navraag gedaan. Ze zei ook dat het niet erg was. Je kindje neemt wel wat ie nodig heeft. Ze had zelf ook een vriendin die na haar bevalling slanker was dan ooit. Nou heb ik best veel gelijnd in het verleden vaak zonder veel resultaat. Echt een maand lang op water en brood bij wijze van en dan was er 2 kilo af. Mijn vriend zei ook al gekscherend dit is het beste dieet dat je ooit hebt gedaan haha! Het kan natuurlijk nog komen, en dat zal ook vast wel maar ben iig al blij dat ik niet nu al 3 kilo er bij aan heb zitten. En die paar kilo lichter geeft ook resultaat want ik heb nu nog steeds dat mensen vragen of ik aan t afvallen ben ( mijn gezicht is beduidend smaller ) en niet of ik zwanger ben haha. Ben er gewoon trots op
@Sterre, leuk nog een meisje! @ badbevalling: krijg daar schrik van bij die gedachte. Onlangs een badbevalling gezien in de serie van de Kardashians. Je mag dan geen epidurale hebben. Lijkt me vreselijk. @epidurale: hier het met vriendlief erover gehad. Kom maar op met die epidurale!!! No way dat ik onnodig ga afzien Het zal zo al pijnlijk genoeg zijn. @kilo's: voor zwangerschap zat ik op 53.5, nu deze morgen 58.4. Dus ik zit nu op 5kg. Ik vind dat ze er heel hard bijkomen. Er zijn zo van die site die je kilo's berekenen, en voor mij hebben ze berekend dat ik in totaal 25 zal bijkomen. Vind ik serieus derover hoor, hopelijk hebben ze het fout... @opmeten kindje: bij wie werd er recentelijk de beeb gemeten tijdens de echo? Ik heb verschillende app's op mijn telefoon, de ene zegt dat de beeb nu 13cm is, de andere 18cm. Groot verschil. Onze meid werd niet meer opgemeten sinds de 12w echo. Toen was ze 5cm.
@ Daphne, de vk gaf ook wel aan dat of je ook in bad gaat bevallen is een 2e. Tis ook waar je op dat moment behoefte aan hebt. Kan ook tijdens de weeën uurtje in bad uurtje eruit en etc en uiteindelijk nog " op het droge " bevallen, maar dat moet je toch tegen die tijd zien. Welke site is dat die dat berekenen? Qua opmeten niet meer gedaan. Maar mijn 9 maanden dagboek geeft ook verschillende grote aan als wat je soms leest, eigenlijk overal verschillend
Ideale gewichtstoename tijdens de zwangerschap : de ikbenzwanger calculator Hierop kan je je vermoedelijke kilo's berekenen.
Even snel reactie op de lengte van de baby, de lengte in alle apps is incl benen, die worden op een echo nooit gemeten, niet schrikken dus
Niekske: balen van je baas zeg Ik heb geen ervaring met thuis werken maar hopelijk vind je snel iets anders na de bevalling ed. Liesken: dank je Ja m'n mannetje moest toch even een traantje wegpinken toen ze zei dat ze zeker was van een meisje, zo lief Hij voelt zich stiekem een hele pief, zo met een dochter op komst Inderdaad, met poetsen enzo merk ik nu ook dat het even een tandje minder moet. Nou ja, elke dag een beetje en stofzuigen laat ik m'n man gewoon doen MadameV: ik denk dat je maar het beste toe kan geven aan het geen zin hebben in dingen. Al herken ik dat dubbele gevoel wel Grappig dat mensen denken dat je af aan het vallen bent Mij leek een badbevalling bij de eerste wel wat maar bij hem ben ik ingeleid vw zwangerschapsvergiftiging dus dat was snel van de baan. Bij de tweede heb ik geen minuut in bad of onder de douche gestaan. Ik had er totaal géén behoefte aan haha Daphne: grappig die berekening... Ik mag maar 7 tot 11 kilo aankomen.. Dat ga ik nooooit redden hoor Ik ben 72 kilo en 168 cm kort. Ik heb wel een gewicht in gedachte (85 kilo ongeveer) waar ik het liefst niet boven wil komen maar goed, dat heb je niet echt voor het zeggen natuurlijk.