16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1881 Niekske78, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
    Even een korte update, vandaag kregen we per post de uitslag van de nipt (ze hadden m al doorgebeld). Staat er doodleuk in: bla bla bla van de mannelijk foetus. Huh?? Maar dit wilden we helemaal niet weten!!

Iig: het is een jongen!!

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @MadameV, je ziet zeker een buikje opbollen hoor! Kindje voelen zou kunnen, maar het zal inderdaad nog heel lichtjes zijn dus dat je twijfelt is niet gek ;)

@Niekske, gelukkig dat de fotoshoot is meegevallen, en lekker weer terug in eigen huis!
    Of het een goede aanbieding is ligt een beetje aan je smaak. Voor een merk boxkleed of ledikantdeken kun je zomaar 50-70 euro per stuk kwijt zijn. Denk dat als je alles bij hema zou kopen je ongeveer hetzelfde bedrag kwijt zou zijn als deze aanbieding. Maar weet niet van welk merk die aanbieding is. Op zich is het niet gek, als het allemaal helemaal jouw smaak is.

@Danielle, mooi buikje al!

@Catnip, een geweldig boek als voorbereiding op het geven van borstvoeding is het boek Borstvoeding van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes. Aanrader! Verder vond ik het boek Veilig bevallen van Mariel Croon en Beatrijs Smulders een heel fijn boek om te lezen voor de bevalling. Eerlijk en niet zo hysterisch. Gewoon wat je kan verwachten.

@jvs, alvast veel plezier morgen op de beurs.

@Baby voelen, het is echt nog niet gek als je de baby nog niet/amper voelt. Met een volgend kindje kan je de baby eerder voelen maar zelfs dat hoeft niet. Eerste keer voelde ik de baby pas met 21 weken.

@Niekske, whhaaah dat is even een verrassing! Nouja, onverwachts dus toch het geslacht bekend, leuk joh een jongentje! Vind je het nu wel leuk dat je het weet of had je het liever als verrassing gehouden?

3. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Oja, nu vergeet ik mezelf. Volgens mij mag ik morgen de spits afbijten met de 20 weken echo. Ben best wel zenuwachtig eigenlijk.. Hoop maar dat alles goed lijkt, en natuurlijk heel erg nieuwschierig naar het geslacht. Ik werk morgen thuis en dan half 4 mogen we..

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Niekske: dat zware gevoel in je buik geeft aan dat je misschien wat (te) druk bent geweest. Ik heb het op m'n werkdagen vooral.
    Fijn dat de crematie toch mee viel!
    En ik begrijp wat je zegt over je ouders en zusje. Heb je het er weleens met ze over gehad?

Tja die aanbieding klinkt op zich niet slecht, ligt er ook een beetje aan van welk merk ed het is. Het is alleen wel zo dat je zeer waarschijnlijk nog spullen erbij moet halen want aan 12 hydrofiele luiers bijvoorbeeld, heb je niet genoeg. Tenminste, ik niet :p Hoeslakentjes, lakentjes ed, zou ik er toch 3 van pakken ook... Maar van de andere kant zitten er wel weer 2 boxkleden bij en die zijn ook niet echt goedkoop. Ik zou er wel op letten dat de maten goed zijn, boxen hebben niet allemaal dezelfde maten. En of de kleden ook dik genoeg zijn om lekker op te liggen.

:$ Onee wat balen dat het geslacht in de brief stond :( Maar toch gefeliciteerd, een jongetje :) Zal ik het wel in de lijst zetten of wil je dat liever niet?

Danielle: wauw mooi buikje! Lekker genieten :)

Baby boom: nee absoluut geen pretje als je niet naar de wc kan :( Gelukkig lijkt de lijnzaad olie die ik toevallig gekregen heb van m'n moeder ook te helpen. Ik heb het nu 2 dagen gebruikt en kan al 2 dagen naar de wc, wat een opluchting :D Maar ik houd die lactulosesiroop in gedachte!

Catnip: haha ja bij sommige topics over mannen denk ik weleens; als he het zo slecht hebt ga je toch lekker ;) Ik kan ook wel mopperen op die van mij maar ik ben na bijna 12 jaar nog steeds blij met em hoor :p
    Ik heb helaas geen echte aanraders qua boeken maar ik lees mee voor tips. Misschien toch wel fijn om het bv gedeelte weer even op te frissen :)

Jvs: wij hadden een showmodel (kinderwagen van Joolz) gekocht voor een stuk minder. Inderdaad, boeiend! Hij gaat nu de derde ronde in en het is nog een prima karretje hoor :)
    Zo goeiendag...van E naar G :$
    Ik voel de mini ook nog maar zelden en vind het ook wel jammer. De eerste 2 waren veel sneller en ook veel duidelijker.

Liesken: jij bent al bijna 20 weken, al op de helft! :) Oh morgen 20 weken echo ja, spannend! Ik ben toch ook wel zenuwachtig iedere keer.
    Ik ben erg benieuwd wat jullie krijgen :p Wat is je gevoel?

All: vandaag een afspraak gemaakt voor de erkenning van de mini, moet ook weer gebeuren natuurlijk :)
    Verder rustig dagje gehad. De jongens zijn vanmiddag bij m'n schoonouders geweest om te spelen ed. Vinden ze af en toe gewoon even leuk en ook fijn voor mij natuurlijk, zo'n middagje "vrij"

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterre: ik zou er helemaal niet meer bij stil hebben gestaan dat je een volgend kind weer niet erkennen. Haha, wel erg blond als je dat bij nummer 2 en 3 zou zijn vergeten. Wij zijn getrouwd en de achternaam staat na de eerste ook vast dus ik geloof het wel ;)
    Ik mag van m'n man niemand iets zeggen voor onze ouders het weten. Dus ik hou nog even m'n mond tot zondag... ;)
    Wat frustreren dat je eerst bij de ha zo lang moest wachten en dat je nou vervolgens nog niet veel meer weet.

Liesken: erg spannend de 20 weken echo! Heel veel succes vandaag! Je 19 weken buik ziet er echt super uit! Echt al een super duidelijk zwangere buik, erg mooi hoor!

Niekske: wat super stom van de nipt uitslag. Daar zou ik ze nog wel wat van laten weten zodat ze ervan kunnen "leren". Maar wel erg leuk dat je een zoon krijgt! Wat goed dat je de crematie er op hebt zitten. Zoiets is natuurlijk altijd emotioneel en vooral als je zwanger bent valt dat toch niet mee. Mooi dat je die vrouw hebt geholpen! Voor sommige mensen klinkt het misschien raar om daar foto's van te maken maar het is een van de belangrijkste momenten van je leven! Ik heb mijn nichtje destijds gevraagd om foto's te maken bij papa's wake die we thuis hebben gehouden. Dit zijn prachtige foto's geworden die ik allemaal in het fotoalbum van het afscheid van mijn vader heb geplakt.
    Ik weet ook niet zo hoe die aanbieding is en ik denk ik dat het er inderdaad voornamelijk vanaf hangt of het je smaak is!

Jvs12: een grote baarmoeder? Dat is apart, hebben ze dat op de echo gezien? Ik zou me geen zorgen maken want het hoeft toch ook niet dat je een tweede eerder voelt? En je bent pas 18 weken.

Catnip: ik zou me er niet druk over maken dag je de kleine niet voelt. Eergisteren was een zwangere vriendin op bezoek, die is nu 23 weken en die voelt nu net plopjes. Ik heb eerlijk gezegd nog niet eerder gehoord dat iemand anders je darmen kan voelen en bij mijn dochter voelde mijn man haar ook met 18/19 weken. Het is dan vaak alleen lastiger omdat de kleine nog niet zo veel voelbaar beweegt en je dan vaak te laat bent om iemand anders te laten voelen.
    Ik vind het boek van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes ook echt een aanrader. Ik heb het de vorige keer geleend bij de bieb (pas na de geboorte) maar ga het nu zelf ook kopen.
    Ben je inmiddels al weer helemaal hersteld van je reis? Echt super dat je vriend en baas zo meeleven en meedenken!

Danielle: mooie buik! Wat heerlijk hè die drukte in je buik!

MadameV: ik kan me voorstellen dat yoga wel kan helpen om je beeb te voelen. Hoe bevallen de lessen verder? Ik zal mijn verzekering ook eens nakijken wat die voetreflex therapie klinkt wel goed!

Lili: hopelijk ben je weer wat opgeknapt! Of voel je je weer wat energieker.

Daphne: wat een super deal met je kinderwagen! Helemaal gaaf!! En jij heb ook al een mooie buik joh!

Marygirl: wat fijn dat je effect merkt van iets rustiger aan doen. Het duurt nog wel erg lang als je nou al veel last hebt... Wat fijn volgende week vakantie! Heb je nog plannen of ga je vooral lekker chillen?

Babyboom: jeetje je hebt het wel druk zeg! Kan me voorstellen dat je het wel best vindt als ze je ook voor het weekend vragen!

Dreamchild: wat vervelend dat je zo'n last hebt van je borst! Gaat jet inmiddels al weer iets beter?

Ik hoop dat ik niemand ben overgeslagen. Dat krijg je als je even niet bent geweest... :)

Hier ben ik nog steeds aan het kwakkelen. Ik ben nu al ruim twee werken aan het blaffen als een zeehondje. Voor het eerst in m'n leven hoest ik slijm op, dat heb ik dus nog nooi eerder gehad. M'n strottenhoofd doet super pijn van al dat hoesten. En je mag zo weinig hebben als je zwanger bent. Ik word er echt gek van. Misschien moet ik toch eens langs de huisarts gaan of die eerst eens opbellen ofzo. Heb nog niet het idee dat het minder wordt.

Afgelopen dinsdag hebben we dus zo'n pret echo gehad. We weten nu ook wat het wordt maar omdat we de gezinnen zondag pas zien om het te vertellen 'moet' ik van m'n man mijn mond houden tot dan. Moeilijk! Ik ga denk ik een gekleurde taart bakken voor de familie. Dat lijkt me wel een leuke manier om het te vertellen.
    Ik werd na de echo nog thuis gebeld door het bedrijf want ze hadden een foutje gemaakt. Ik had een pakket met een normale echo maar zij dacht dat we alleen een geslachtsbepaling hadden. Daardoor had ze maar twee foto's gemaakt en geen filmpje. Dat vond ze zo vervelend dat we zaterdag terug mogen komen voor een extra echo. Wat jammer nou! ;)

De beeb was mega actief bij de Het verbaasde de echoscopiste niet dat ik de beeb al goed kon voelen. Gisteren voelde m'n man de beeb ook voor het eerst. Toen werd er en een keer of vier direct achter elkaar tegen z'n hand aan getrappeld. Alhoewel hij het bij m'n dochter natuurlijk ook al een baby in de buik heeft gevoeld schrok hij zo van hoe hard er werd geschopt dat hij echt opschrok en "whoah" riep. Haha, de arme jongen was helemaal van slag :D

Nou ik probeer nog even te slapen want ik lig alweer vanaf 3 uur wakker. Het is deze week elke nacht prijs.

6. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze hebben het op de echo gezien en gevoeld, met 14 weken zat mijn baarmoeder al onder mijn navel.....heb daar ook veel last van gehad.

7. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Misschien ligt je placenta wel voor? dan duurt het inderdaad langer. En je vriend zal het echt niet eerder dan jouw voelen hoor. Misschien voel je het wel al, maar heb je het nog niet door. Het is echt bijna hetzelfde als rommelende darmen. In het begin had ik ook moeite om het te onderscheiden.

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Jsv12, ja het is de eerste :) Goed dat je toch naar de VK bent geweest.. ben je weer beetje gerust?

Nienske, wat leuk een jongetje! Niet zo handig als je had aangegeven dat je het iet wilde weten, vind je het heel vervelend dat het geen verassing meer is?

Liesken, bdankt voor de tips over de boeken, ga ik achteraan :)Succes met de 20 weken echo vandaag!

Sterre, lijnzaad is inderdad een super middeltje, als het helpt gewoon lekker gebruiken! Zover ik weet kan het geen kwaad tijdens zwangerschap.

Chochochick, jij ook bedankt voor de boekentip! Inmiddels wel weer beter al maak ik nog wel lange nachten, moet echt om uur of 9 a 10 naar bed uiterlijk. Wat vervelend dat je nog aan het kwakkelen bent.. Leuk dat je het al weet! Ben wel nieuwsgierig hoor! Ook naar je taart, maak je een fototje? En jammer van die extra echo zeg ;)

Daphne, dat zal het wel zijn ja.. Had inderdaad gelezen dat het wel even kan duren soms dus we wachten maar geduldig af :)

Gister naar ostepaat geweest, mijn nek is weer lekker los en hoofdpijn veel minder. Nog wat tips over voeding meegekregen en om zoveel weekjes terug komen om het in de gaten te houden allemaal. Mijn onderrug is wel aardig vast, atlijd al geweest en weinig aan te doen maar hij waarschuwde dat dit op het laatst wel wat pijn kan veroorzaken. Ondertusen gewoon proberen lekker in beweging te biljven.

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jvs: dat is apart joh. Ik had er nog nooit van gehoord, vandaar. Wat vervelend dat je er last van hebt!

Catnip: wat fijn dat de osteopaat geholpen heeft!

Ik was nog helemaal vergeten te zeggen dat ik gisteren met werk bij de all-you-can-eat Japanner geweest. Heerlijk! Lekker sushi (zonder rauwe vis) gegeten. Was echt zo lekker.

Ik zal zeker foto's delen van de cake/taart. Hoop dat het gaat lukken. :)

10. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1890 Niekske78, 20 feb 2014
    Laatst bewerkt: 20 feb 2014
    Baby voelen: ik heb het ook pas 1x duidelijk gehad hoor. Wel een aantal twijfelgevalletjes, maar verder ook niets.

Stoelgang: gelukkig geen problemen... maar het lijkt me idd wel heel erg vervelend!

Zieken: alle zieken en kwakkelenden: heel veel beterschap!

Te druk: Ik denk idd dat het 'zware' gevoel kwam doordat ik de druk ben geweest. Hier baal ik stiekem wel een beetje van, zoveel heb ik nou ook weer niet gedaan. Ik moet er soms nog aan wennen op een stapje terug te doen denk ik.

Geslacht: ja, we balen best wel. Mijn man wilde het sowieso niet weten (al kon dan mss bij de 20-weken-echo nog veranderen), en ik eventueel wel. Maar niet op deze manier. Ik kwam thuis uit het werk, toen mn man heel beduusd keek en zei: ik weet wat het wordt... Hij was niet teleurgesteld dat het een jongetje is, maar wel op de manier waarop we het te weten zijn gekomen. Ik ga hier ook zeker een melding van maken in Leuven. Ik ben ook wel wel benieuwd naar de rekening. Ik las namelijk namelijk op het forum dat het 460,00 zonder geslachtsbepaling was. Als het nu duurder blijk te zijn, betaal ik toch nog maar die 460,00, ik heb immers niet gevraagd om het geslacht!

20-weken-echo: Heel veel succes en plezier Liesken!!!

JvS: Veel plezier vandaag!

11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik lees nog wel alles mee hoor dames, maar ik ben zo enorm druk. Gewoon niet normaal meer. Als ik s`avonds thuis kom, plof ik op de bank om er niet meer vanaf te komen. Of ik moet eraf omdat ik iets heb.

het gaat hier verder ook zn gangetje. Maandag 20w echo. Ben enorm zenuwachtig en gespannen.
    Kleine voel ik denk ik al. Het lijkt of er een visje door mn onderbuik zwemt. Volgens mn zus kan dat de kleine zijn. Sinds deze week pas. Dinsdag denk ik voor het eerst. Ik voel de kleine niet van de buitenkant, maar echt van de binnenkant, maar ik voel hem best veel zwemmen dan. Ik twijfel dus of het de kleine is, maar wat zou het anders kunnen zijn? Ik geloof niet dat het rommelende darmen zijn iig, want dat voelt echt anders.
    Mn onderbuik is ook vrij gevoelig op het moment. Wat zou dit zijn? Net boven mn schaambot.

Balen zeg Niekske dat je het nu weet. Ik zou dat echt niet leuk vinden. super dat je een melding maakt.

Alle zieken: Beterschap. Ik ontspring tot nu toe nog de dans.

Morgen naar de 9maanden beurs. Lekker met de trein. Ben benieuwd. Hopelijk rijden ze wel, want er is nu weer een vette storing bij Geldermalsen en ik wil zo nog echt graag naar huis :(.

Ik ga proberen om weer wat vaker te reageren. Er is ook zoveel gezegd nu, dat ik eigenlijk nergens op reageer. Sorry. Maar ik heb wel alles gelezen.

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Oh, mijn baarmoeder zit trouwens nog niet op navelhoogte. Net eronder nog. Dat is toch niet erg? Mn buik groeit wel enorm hard. Zal binnenkort weer eens een foto maken.

Buikfoto`s. Mooie buikjes allemaal zeg.

@sterre: Mooie stoelen btw.

14. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @Sterre: We hebben bij een outlet goedkoop genoeg stof ingeslagen en dat zo goed mogelijk om de bank heen vast gemaakt met nieten en timmeren. We hebben dezelfde kleur stof gebruikt als de bank al had, dus het ziet er vrijwel hetzelfde uit alleen niet meer versleten. Het blijft een oudje, maar we willen pas een nieuwe bank als de kinderen wat groter zijn :p

@Catnip: Dat borstvoeding boek van Broekhuijsen en Kleintjes dat Liesken noemt kan ik ook aanraden!

@Liesken: Goede tip, dat 'veilig bevallen' boek ga ik ook maar aanschaffen. Succes met de 20 weken echo, over 10 minuutjes mag je. Hoop dat het allemaal goed gaat.

@Niekske: Wat onterecht dat ze het geslacht zomaar hebben genoemd, goed dat je een melding gaat maken.
    Over de aanbieding op de beurs: Het klinkt redelijk voordelig, maar ik zou zelf de voorkeur hebben om al die dingen los uit te zoeken. Dan heb je het wat meer voor het kiezen :)

@Chocochick: Wat leuk dat je het zo goed voelt! Oooh spannend, ben heel benieuwd :D we horen het zondag wel.

@marievs: Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Wat leuk dat je een klein visje voelt rondzwemmen, ik denk idd dat dat de baby is hoor :)

@hier: Ben ook wat aan het kwakkelen, neus vol en zwaar lijf. Vandaag maar thuis gebleven van werk, volgende week lekker vakantie. Heb helemaal geen plannen, behalve thuis rondluieren.

15. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    It's a boy!!!!

En de 20 weken echo was helemaal goed. Alles voor zover mogelijk nagekeken. Alleen zijn buikje viel een beetje uit de toon, die werd al gemeten op 21 weken en is dus een beetje dik. Maar nog niks om je druk over te maken, hooguit misschien aanleiding om met 30 weken nog een groeiecho te doen, maar dat mag de vk beslissen. Wij zijn hartstikke blij en gelukkig!

16. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Sterre, mijn voorgevoel zei een meisje, vrij sterk zelfs. Maar je gevoel kan je dus heel erg voor de gek houden want het was zeer duidelijk een jongentje.

@Chocochick, beterschap, klinkt niet fijn. Misschien geen gek idee om eens te bellen, duurt nu al een tijdje. Leuk dat jullie het geslacht inmiddels weten, ben benieuwd :) En natuurlijk hélemaal niet erg, nog een keertje naar de beeb spieken!

@Catnip, mooi dat de osteopaat goed geholpen heeft.

@Niekske, kan me voorstellen dat dit niet bepaald de manier was waarop jullie het te weten wilden komen. En ook heel goed om dat nog aan te geven in Leuven, goed dat zij zoiets ook terughoren.

@Marie, wel een beetje om jezelf denken he ;) Spannend maandag de echo. En alvast veel plezier morgen op de beurs! Buikje net onder navel is prima hoor!

@Marygirl, ook beterschap gewenst. Gelukkig bijna vakantie.

Mijn moeder en zusje hebben tijdens de echo op de kindjes gepast, konden wij rustig naar de echo kijken. Na de tijd hadden ze roze en blauwe chocolaatjes op een schaaltje, met de grote vraag: wat wordt het?? En vanavond kwam mijn moeder nog blauwe bloemen brengen. Superlief. In het begin moesten mijn ouders best even wennen aan de zwangerschap en kreeg ik een beetje het idee dat ze het misschien niet zo leuk vonden, maar het wordt nu wel echt goedgemaakt :)

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chocochick: Awhh boe chocoman :p:D
    Wat balen dat je je nog steeds niet goed voelt, misschien inderdaad toch eens naar de ha ermee.
    Inderdaad vervelend dat je zaterdag terug mag voor een echo :p En ook al bij de Japanner geweest...wat die jij toch stomme dingen ;)
    Succes met de taart!

Jvs: wat vervelend dat je er zoveel last van hebt :( Hou je dat je hele zwangerschap?

Catnip: fijn dat de osteo alles weer lekker los heeft gekregen!

Niekske: pff kan me helemaal voorstellen dat de manier waarop jullie het nu techneuten zijn gekomen niet leuk is :( Ben benieuwd wat de rekening gaat worden maar ik zou het ook niet betalen.

Marievs: ik denk bij jou ook dat je buik wat gespannen is door het druk zijn met van alles. Wel leuk dat je een visje voelt :D
    Veel plezier op de beurs!

Marygirl: hmm eens een outlet in de gaten houden dan voor stof. Ik las ook ergens dat iemand in die koopjeshoek bij de Ikea ook flink wat stof had gekocht. Hier trouwens ook pas een nieuwe bank als de kinderen wat groter zijn :p
    Beterschap!

Liesken: yay, leuk een kereltje erbij! Fijn zeg dat alles goed was! Buikje komt vast wel goed.
    Lief van je moeder zeg!

All: hier morgen weer vroeg werken en ik heb écht geen zin :( Nou ja, nog 1 dagje en dan lekker weekend :)

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

11 juli
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    13 juli
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18 juli
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    19 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    20 juli
    Lennox - ? - 1e kindje - jongen
    21 juli
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    25 juli
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing
    26 juli
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje
    31 juli
    Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 september
    Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 5 Jongen: 5 Verrassing: 3

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Februari
    Marievs 24 februari - 20 weken echo
    Marygirl 26 februari - verloskundige
    Sterre 26 februari - 20 weken echo
    Chocochick 27 februari - 20 weken echo
    MadameV 27 februari - 20 weken echo
    Marievs 28 februari - verloskundige

Maart
    Liesken 4 maart - verloskundige
    Catnip 4 maart - 20 weken echo
    Danielle 4 maart - verloskundige
    Lili 4 maart - 20 weken echo
    Marygirl 5 maart - 20 weken echo
    Jvs 6 maart - verloskundige
    Jvs 10 maart - 20 weken echo
    Daphné 10 maart - 20 weken echo
    MadameV 10 maart - verloskundige
    Niekske 11 maart - 20 weken echo
    Sterre 11 maart - verloskundige
    Marjolinos 11 maart - 20 weken echo
    Baby boom 18 maart - 20 weken echo
    Niekske 18 maart - verloskundige
    Danielle 20 maart - 20 weken echo

April
    Lili 3 april - verloskundige
    Daphné 26 april - 3D-4D echo
    Chocochick 29 april - 3D-4D echo

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

19. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ niekske... Klopt idd ik kan het me nog herinneren dat je het daarover had. Vond het toen niet heel bezwaarlijk, zo van tijd zat het kan nog, ma nu ik je verhaal lees van Afrika snap ik je helemaal zeg. 1 klein dingetje was al genoeg geweest. T gaat om t gebaar. Mijn verstandskies is er al weken uit ;) maar ben er blij van haha

@ catnip en chocochick : yoga : ja mijn draai wel zo'n beetje gevonden met yoga. Zal nooit 100% mijn ding worden denk ik! maar vind het fijn om wat te doen en kan merken dar ik me ook steeds meer verheug op even dat uurtje bewust worden van mijn baby + zwangerschap. Omdat ik zo weinig kwaaltjes heb zou het er zo bij in schieten.

@ catnip/ voelen. Ik heb nu een paar x gevoeld. Maar alleen bij de yoga! Misschien omdat je dan op focust. Heb het thuis meteen daarna geprobeerd omdat ik nog in die flow zat zeg maar, zodat Vl het kon voelen. Maar ik voelde het weer en hij ook niet. Volgens mij is het daar echt te vroeg voor. Ook ligt mijn placenta voor wat ik weet, misschien heb jij dat ook? Dan is het sowieso nog vroeg en lastiger.

@ mijn buikje, thanx dames voor de reacties, maar hij is gegroeid in een paar dagen! De voetreflextherapeute zei al dat ze mijn buik/rug spier losser ging maken omdat ik last van mijn rug heb en dat dat kan komen doordat het kindje ver na achter ligt, maar ze zei toen ook dat als ie losser is dan kan je ook zo ineens een buikje krijgen! Vandaag op de 9 maanden beurs was ik bij de stand van prenatal en toen begonnen ze weer over zo'n avond personal shoppen, voor als je alles nog moet zeg maar. Ja zei ze, want je bent echt net zwanger of niet. Haha ik zei leuk aanbod maar bedankt heb bijna alles al.

@ niekske oh wat erg van de nipt! Maar gefeliciteerd met je zoontje ;)

@ liesken wat fijn dat alles goed was! En gefeliciteerd met je zoon! Hoezo dacht ie dat je ouders het op het begin niet leuk vonden? Is toch altijd leuk nieuws lijkt me?

@ Sterre je hebt het tegen niekske over de aanbiedingen op de beurs, en vervolgens over lakens etc van alles 3. Dat zie ik overal staan ook qua uitzetlijst enz. Maar waarom eigenlijk? Mijn moeder begon er vandaag over en die zei ik denk dan 1 in de was en de ander erop. Toch?! Ik vond het iig logisch klinken wat ze zei haha... En moet je bij jullie een afspraak maken voor de erkenning? Hier moet je gewoon na het gemeente huis net als dat je voor een paspoort aanvraag enz gaat.

@ chocochick check je verzekering ma eens na ja! Als het deels vergoed word zou ik altijd zeggen doen! Alleen al ter ontspanning.

Jongens en meisjes gaan gelijk op zie ik!!

Ik ben vandaag na de beurs geweest. Vond het echt een aanrader. En niekske het leek mij ook weinig maar ben echt van half 12 tot na 4en in de 9 maanden hal geweest en we hebben weinig gezeten dus goed vermaakt. Wel lastig om je mond te houden over het geslacht was met mijn moeder. En vind het gewoon leuker om geheim te houden. Maar ik hou toch al niet van perse alles roze of blauw dus de meeste dingen koop ik gewoon wit of grijs dat vind ik het makkelijkst. Mijn buit: 2 kruiken ( samen 17.95 ) 4 hoeslakens ( samen 16 nog wat, gedeelt met mams want die wou ook wat dingen voor bij mijn ouders thuis aanschaffen ) 2 badcapes ( samen 10 euro ) een luiertas gewoon zwart aangezien Vl dat graag wilde + 12 kleerhangers + 2 parapluutjes voor aan de kinderwagen ( al die laatste opgenoemde dingen samen 30 euro ) 3 flessen in verschillende grotes voor 10 euro waarbij ie er dan nog 1 extra mocht uitzoeken. Hadden ze in meiden en jongens print dus heb maar 2 - 2 gedaan haha. ( weer ivm mams ) Een flessen startersset van nuk voor 20 euro ( kun je ook bonnetje inleveren krijg je gratis flesje! ) 3 spenen en 2 van die aanklip dingen voor 5 euro was allemaal 1 euro per stuk, mijn moeder ook meteen weer wat ingeslagen haha. En heb me nog aangemeld voor zo'n ouders van nu pas voor 12.95 en dan krijg je nog leuke gratis dingen waaronder een speen van nuk die los al 7! Euro kost! En nog meer leuke dingen. En alles aangepakt aan gratis folders etc. En vond ook dat ze leuke geboortekaartjes hadden dus daar ook in verdiept en allemaal folders meegenomen want dan hebben ze kortingscodes voor op internet. Dus al met al veel gekocht en maar iets meer als 100 euro uitgegeven ( excl reis entree en eten en drinken ) dus ik ben happy!

Nou wat een verhaal weer. Hoop dat ik niemand heb gepasseerd en anders excuses!

20. minimaus

minimaus Lid

18 feb 2014
    64
    0
    0
    NULL
    leeuwarden
    Wat leuk al die zomer baby's ^^
    Zelf ben ik uitgerekend op 17 juli van onze kleine man
    Wel spannend :) 3 maart de 20 weken echo maar voor mijn gevoel is alles wel oké het doet voetbal en rekstok oefeningen de hele dag hihihi

Deel Deze Pagina