16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaloe1973, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Daphne ik snap je dilemma. Als je een zitplaats kan krijgen en daar in de buurt een fijn hotel kan vinden zou ik het doen. Ze zullen niet nog een keer doen denk ik. Ik zou dan gewoon wat voorzorgsmaatregelen voor jezelf treffen en je kan altijd kijken of er speciale plekken zijn. Gebeurt ook nog wel eens. Een je vent is het er ook mee eens dus ik zou zeggen doen met wat voorzorgsmaatregelen hihi

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @daphne: Als je een zitplaek kan krijgen zou ik het gewoon doen hoor. Ben pas ook naar Vrienden van Amstel geweest en dat duurde tot een uur of 12. Lekker zitten en genieten zou ik zeggen. Wel lastig dat het in parijs is. Ik zou ook lekker een nachtje blijven slapen en dan de volgende dag naar huis. Misschien kun je wel met de nachttrein? Dan kun je ook gewoon zitten en dommelen. De dag erop slaap je dan thuis wel weer bij.
    Je bent misschien wel KO, maar als je het er voor over hebt is dat geen ramp toch :). Baby geniet lekker mee dan.

@namen: Leuk he namen verzinnen. Wij zijn er al een paar weken uit. Alleen de doopnamen nog niet. Die moeten we nog even bij elkaar husselen. Ben erg benieuwd naar jullie namen. Nog een paar maanden ;). Mijn schoonzusje is ook zwanger en mijn zwager vroeg pas of wij al namen hadden. Ja, zei ik. Hij zei: als we maar niet dezelfde hebben. Ben wel enorm blij dat ik eerder uitgerekend ben. Klinkt misschien heel ego, maar dan hoef ik iig niet in 2 maanden tijd een nieuwe naam te verzinnen. Jongensnamen hebben we er 2. eentje die op 1 staat en de andere staat op 2. Meisjesnamen hebben we er maar 1. Heb ook geen reservenaam. Wel een heel lijstje natuurlijk, maar voor dit ukkie hebben we er maar 1 omdat we die heeeeel graag willen haha.
    Hebben jullie hulp gevraagd bij het forum over namen? Ik zie daar heel veel hulpverzoeken langs komen.

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ chocochick wat leuk gefeliciteerd!! Leuk zeg met die taart zo.

@ nesteldrang die is hier totaal nog niet begonnen haha. Hoop juist eigenlijk dat ie komt ben niet vooruit te branden. Gister van 8 tot 9 met Vl op de bank geslapen en toen om 9 u allebei na bed gegaan, heb nou nog niet zoiets van goh wat ben ik uitgeslapen.

@ Marievs hoezo mag je geen aiolie? Nog nooit van gehoord.

@ kinderwagen oh dames er is zoveel moois te koop he. Wij hebben toch Maar besloten voor mp te gaan. Kunnen het geld goed gebruiken. Hebben een maxicosi mura 3 gekocht die er nog heel goed uit ziet incl maxicosi en een extra autostoel voor 220 euro.

@ geslachten vind het altijd grappig die baker praatjes. Bij mij zegt namelijk bijna iedereen dat ze denken dat we een jongen krijgen. En dat is dus niet zo. Maar doordat echt bijna iedereen het zegt begin ik zelf bijna te twijfelen haha!

@ Daphne ik zou zeker na dat concert gaan als je er graag heen wil. Gewoon rekening houden met je lichaam. Ik werk zelf in een kapsalon dus sta 4 dagen in de week grotendeels de hele dag. Denk als ik over de 30 weken zou zijn dat ik er meer over zou twijfelen maar bij 22 nog niet. Maar goed ik voel me dan ook beter dan ooit, en dat is natuurlijk voor iedereen anders.

@ 20 weken echo succes allemaal dames. Ik moetdonderdag. Ben er eerlijk gezegd helemaal niet zenuwachtig voor heb er eerder zin in. Misschien komt dat nog woensdag avond ofzo haha

4. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

@ marievs: ja, als ik zou gaan dan neem ik zeker een hotel en zitplaats. Ik woon op 2.5 uur van Parijs en zie het niet zitten om savonds nog terug te keren met de auto. Ik werk in Parijs dus het is verstandiger om hier te overnachten en de volgende dag gewoon terug te gaan werken. Hotel is trouwens op 600m van de concertzaal.

@ madameV: ik snap je, 22 weken is inderdaad nog niet veel. Het enigste wat me afschrikt is om alleen naar het concert te gaan. Er zijn nu eenmaal niet veel BSB fans meer :p En ik kan me niet voorstellen dat VL mee zal gaan :$ denk dat ie helemaal gek zou worden!

5. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Marievs, spannend!! Wel vervlend he zo’n afspraak aan het einde van de dag.

Qua namen geen hulp op forum gevraagd.. misschien beetje onaardig maar vind het helemaal niet interessant om te horen wat andere mensen op het internet van mijn naam vinden. Ik ken die mensen niet en hecht er ook geen waarde aan. Jullie mening vind ik trouwens wel anders omdat je elkaar inmiddels een beetje “kent” maar qua namen vind ik het vooral belangrijk dat mijn vriend en ik happy zijn en that’s it :)

Wat betreft die aoli, dat is geen probleem hoor. Zelf thuis maken van rauwe eieren zou ik inderdaad niet doen maar het lijkt het me dat een restaurant gepasteuriseerde eieren gebruikt hiervoor als het niet gewoon pre-made spul is :)

Lili, ik ga inderdaad wel opzoek naar een exemplaar waar het factuur nog bij zit als het even kan. Balen dat je niet kan uitslapen zeg..

Daphne, lekker hoor zo even buiten met dat weer :) Ik zou trouwens gewoon gaan, zitplaats en hotelletje is een goed idee dan hoef je niet veel te reizen en aangezien Parijs bekende stad is voor je lijkt het me ook geen probleem als je alleen gaat toch? Kan me wel voorstellen dat het leuker is om samen te gaan.. misschien kan je vriendlief toch overtuigen?

6. daphnev85

Hahahah neen ik denk het niet, hij kwam gisteren al niet meer bij van het lachen toen ik de liedjes van de BSB meezong! Ik voelde me even weer puber! ;)

7. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Daphne, jammer hoor! Wordt jij niet meegesleept op typisch mannen dingen? Zelf sta ik regelmatig naast de auto van mijn mannetje of die van zijn vrienden mee te turen onder de motorkap terwijl het me allemaal maar weinig zegt eigenlijk. Kan braaf de verschillen tussen echte BMW M serie vertellen en de nepperts en kan uit mijn hoofd de specificaties van zijn auto opdreunen als het nodig is :D Af en toe moet je wel interesse tonen in elkaars hobby enzo. Vind dan ook dat je vriendje voor 1 avond maar gewoon lekker mee moet zingen met jou maargoed dat is makkelijk gezegd.. het blijft wel een eigenwijze fransman natuurlijk ;)

Wat betreft namen, ondanks dat ik zelf geen advies vraag zit ik wel altijd mee te lezen en me ermee te bemoeien, heb net effe op die van jou gereageerd Daphne! :D

8. daphnev85

Hahaha, tis hier net hetzelfde, ik word ook meegesleept in VL zijn passie/werk. Maar dat stoort me helemaal niet. Zijn passie is ook mijn passie. Wat betreft eigenwijze fransman, je hebt hem helemaal door! ;) Meezingen met de BSB deed hij gisteren wel, alleen maakte hij er zijn eigen parodie van! Was best wel grappig!

Dus als ik ooit info nodig heb over een BMW weet ik je te vinden :p

9. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Sorry ik bemoei me er ff mee:
    CHOCO! Leuk een jongetje!! Haha gefeliciteerd :D ;)

10. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Even een snelle zwaai!

Ik heb vandaag een oppaskindje (baby van 7 maanden). En 3 kindjes is toch wel weer iets drukker dan 2 ;) Ach, kan ik vast oefenen.

@Chocochick, leuk een jongentje! Snap heel goed dat je even moet wennen, ik had uiteindelijk hetzelfde nu we na een dochter weer een zoon krijgen. Gelukkig weet ik uit ervaring dat jongens ook ontzettend lief en knuffelig kunnen zijn :)

@Catnip, denk dat het morgen een gewone controle is, bloeddruk meten, baarmoeder voelen, hartje luisteren, en jouw evt vragen beantwoorden.
    Denk trouwens dat veel mensen nog wel de bon van de garantie hebben, bonnetjes van grote aankopen worden vaak wel bewaard volgens mij.

@Marie, succes vanmiddag!! Spannend he! Vond ik ook hoor.

@Daphne, jaa doen! Vooral als je een zitplaats neemt, daarna een hotel. Dat moet lukken.

@MadameV, mooie koop gedaan via mp!

@Nesteldrang, de woonkamer is hier al verbouwd haha. Nieuw kastje, nieuwe bank, nieuwe salontafel, allemaal anders ingericht. En het behang voor de overloop boven is al gekocht, daar ga ik deze maand eens mee aan de slag. Daarna is de kamer van mijn zoontje aan de beurt om te behangen en een nieuwe kledingkast. Het kan nu echt een jongenskamer worden. Nu maar hopen dat het straks een beetje samen gaat, de baby en mijn oudste. Maar dat zien we volgend jaar wel. Eerst lekker bij ons op de kamer.

@Namen, ik heb inmiddels een naam bedacht die ik wel erg leuk vind. Maar we kijken nog wel even verder, want mn man is nog niet 100% overtuigd.

Nou 3 kindjes en zp gaat toch wel samen :) Valt me mee!

11. minimaus

minimaus Lid

18 feb 2014
    64
    0
    0
    NULL
    leeuwarden
    Marievs: hihihi volgens mij kloppen heel veel baker praatjes niet hihi

Spannend al die 20weken echo's hihihi ^^
    Oeff vandaag teveel gedaan mega buik pijn :(

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chocochick: haha grappig, ik moet juist wennen aan een baby zonder piemel in m'n buik :D
    Knap die taart... Ik kan dat soort dingen echt niet :)

Minimaus: oeh leuk een jongen.. Jah hier ook zwaar in de minderheid maar krijg gelukkig versterking :p
    Nou inderdaad, ik heb nu af en toe zoiets van, jeetje ik zit al op de helft!
    Doe maar rustig aan verder!

Catnip: is het nog gelukt voor een koelkast?
    Nee het is niet gelukt om me in te houden :) Ik heb al wat kleertjes gekocht en nog een hele lijst wat ik eigenlijk graag wil :D

Marievs: ook goed geslaagd op de beurs, leuk :)
    Hier geen hulp gevraagd over onze naam, wij vinden em leuk en dat vind ik genoeg :)
    Hoe was de echo?

Lili: werkse! Op het nieuws zien dat het sores is op je werk?

Daphne: paardjes verplaatst? Naar een ander weiland ofzo?
    Ik zou het gewoon doen dat concert! Gaaf hoor :) Ik was geen fan maar als het dichterbij was ging ik met je mee, gewoon voor de lol :D

MadameV: goeie deal via mp!

Liesken: jij hebt dus stiekem al geoefend met 3 kids vandaag :)

Hobby's man: de mijne voetbalde nogal fanatiek dus daar stond ik, jaar in jaar uit braaf elke zondag langs de lijn... Maar ik ben nu wel héél erg blij dat hij het niet meer doet :)

All: vandaag de tuin maar eens onder handen genomen. Toch altijd fijn als het weer gedaan is en met het lekkere weer vandaag ook helemaal niet erg om te doen.

De mini is op dit moment lekker druk aan het bewegen, echt leuk :)

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

11 juli
    Isabella82 - 31 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    13 juli
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Amaroen - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Minimaus ? - 1e kindje - jongen
    Ikbenjip - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    18 juli
    Sab1988 - 25 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Astrid040 - ? - ? - jongen/meisje/verrassing
    19 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    20 juli
    Lennox - ? - 1e kindje - jongen
    21 juli
    Niekske78 - 35 jaar - 1e kindje - jongen
    Danielle - ? - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 32 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Flipske - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    Akaper - ? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    25 juli
    Knorretjuh - 30 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - verrassing
    26 juli
    Melkchocolaatje - 31 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Claudia88 - 25 jaar - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    Ik ben verliefd - 26 jaar - 5e kindje - jongen
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Zwanger83 - 30 jaar - 2e kindje - jongen/meisje/verrassing
    Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje
    31 juli
    Linda - 32 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing
    22 september
    Dreamchild 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 6 Jongen: 8 Verrassing: 3

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Februari
    Marygirl 26 februari - verloskundige
    Sterre 26 februari - 20 weken echo
    Chocochick 27 februari - 20 weken echo
    MadameV 27 februari - 20 weken echo
    Marievs 28 februari - verloskundige

Maart
    Liesken 4 maart - verloskundige
    Catnip 4 maart - 20 weken echo
    Danielle 4 maart - verloskundige
    Lili 4 maart - 20 weken echo
    Marygirl 5 maart - 20 weken echo
    Jvs 6 maart - verloskundige
    Jvs 10 maart - 20 weken echo
    Daphné 10 maart - 20 weken echo
    MadameV 10 maart - verloskundige
    Niekske 11 maart - 20 weken echo
    Sterre 11 maart - verloskundige
    Marjolinos 11 maart - 20 weken echo
    Baby boom 18 maart - 20 weken echo
    Niekske 18 maart - verloskundige
    Danielle 20 maart - 20 weken echo

April
    Lili 3 april - verloskundige
    Daphné 26 april - 3D-4D echo
    Chocochick 29 april - 3D-4D echo

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Catnip: Chocomeid heeft eerst nog een tijdje vol gehouden dat ze een zusje krijgt. Maar ze heeft een Toto pop gekregen, die ook het kleine broertje is. En haar nichtjeImke heeft ook een klein broertje... Dus ze komt er wel ;)
    Ik snap je helemaal hoor, ik ga geen mening vragen hier. Ik zie ook zoveel namen langskomen die ik lelijk vind dat ik hun mening ook niet "vertrouw"hihi. Het is ook zo persoonlijk. Gelukkig houdt niet iedereen van dezelfde naam anders zou het maar saai worden.

Marievs: flink geslaagd op De beurs dus! Toen ik zwanger was zei iedereen dat ze dachten dat het een jongen zou worden. Dikke onzin dus. Je hebt ook 50% kans om het goed te gokken. Hopelijk voel je je snel beter trouwens! Hoeveel doopnamen willen jullie geven? Ik ga hier ook geen hulp vragen omdat de mening van vreemden mij ook helemaal niets boeit. :)

Lili: succes met je late dienst! Super zuur dat je last hebt van de nieuwbouw. Duurt dat nog lang?

Daphne:lastig met dat concert. Wel leuk maar inderdaad ook ver reizen. Is er niemand in de buurt die mee zou willen? Moet je elke dag ook 2,5 uur reizen voor je werk dan?

MadameV:ik was bij chocomeid ook niet zenuwachtig vooraf, maar vond het wel spannendtown het zover was. Ik was voorbereidt op een heel medische echo, maar ze deed het erg leuk waardoor ik het wel erg leuk vond. Alhoewel het altijd spannend blijft of alles goed is natuurlijk...

MSI: Thanks meid (K) hoe gaat het met jou?

Liesken: lekker druk met drie kindjes. Kun je even oefenen.... Toch? ;)
    Wahhaha jullie zijn ook lekker aan net nestelen. Jullie gaan de twee jongens samen leggen? Ons Chocobeebje komt eerst bij ons te liggen, hopelijk een maand of 6 en dan moetende hgaan verbouwen om de twee kinderen bei elkaar te leeg.

MinimUs: wat vervelend dat je last hebt van je buik. Ik merk ook echt al dat ik een stapje terug moet doen... Pfff even wennen hoor.

Sterre: wij waren gewoon te cheap om het door een bakker oid gelaten doen. Ben je al een beetje gewend aan het idee van roze en jurkjes?
    Heerlijk dat bewegen hè, ik blijf daar maar van genieten.

15. minimaus

minimaus Lid

18 feb 2014
    64
    0
    0
    NULL
    leeuwarden
    Sterre: hahaha yaay voor jou gelukkig hihi ik moet wachten 1x in de 2 weken krijg ik een beetje versterking hahah dan komt mn stiefdochter een nachtje koesse :p maar daar haal ik dan weer geen profijt uit hahaha... Nou echt hoor het gaat zo snel en nu dat ik helemaal explosief groei en mn vriend de baby ook meer mee krijgt al alleen de text van mij met schat het schopt maakt het voor mij nog realistischer

Choco: ja he af en toe is het echt vervelend zeker omdat ik bedrust wil voorkomen moet ik van de vk rustig doen dus geen werk etc verveel me enorm maar het huis is nog nooit zo schoon geweest bij mij en mn moeder haha

16. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedrust? Dat zou al wel heel beroerd zijn nu, je bent nog niet op de helft! Heb je ergens specifiek last van?

17. minimaus

minimaus Lid

18 feb 2014
    64
    0
    0
    NULL
    leeuwarden
    Ja ik krijg harde buiken en enorme hoofdpijn als ik tevens doe, dus moet nu verplicht als mn vriend thuiskomt op de bank en overdag niet te veel doen
    Dus inderdaad best beroerd :(

18. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Sterre. Ja werkbij een gevangenis hihi. Vandaar op het nieuws. Gelukkig was het opgelost toen ik moest beginnen

ChocoChick ze zouden morgen klaar zijn met heiden maar lopen erg uit dus denk dat het nog wel ff duurt.

zometeen op kitten visite en voor de rest rustig aan

19. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    BSB: gewoon doen! Als je dit toch helemaal geweldig vind, is dit misschien je laatste kans om te gaan (voor je het weet zijn ze weet uitelkaar). Alleen jammer dat je alleen zou moeten...

Minimaus: wat vervelend dat je je zo beroerd voelt... ik hoop dat het snel weer beter gaat met je!

Namen: We zijn er wel over na aan het denken. Een aantal namen vinden we gelukkig allebei wel leuk, maar er zijn er ook een heleboel namen die echt absoluut niet overeenkomen... Hulp op het forum vraag ik ook niet, ik vind het merendeel van de namen die ik voorbij zie komen niet leuk... Ik reageer er ook niet zo vaak op, omdat ik ook geen andere namen af wil kraken. Ze ouders moeten de naam leuk vinden, ik niet.

Wandelwagen: Yes!!! We hebben er ook één! We wilden perse een wandel wagen die ook mee het bos in kan, en we lazen goede dingen over de bugaboo. Maar ik vond m wel erg prijzig... Via marktplaats hebben we er gisteren eentje gekocht. Een cameleon 2, antraciet met blauw. helemaal punt gaaf. Natuurlijk uitgebreid getest, en hij was prima!

Uitzet: Gisteren heeft mn man ook een box, wiegje en kinderstoeltje op gehaald bij vrienden. Het wiegje en het stoeltje zijn in de vorm van een kroon. We gaan m nog schilderen in petrol met grijs (dat worden onze kleuren op de kinderkamer). Helemaal blij dus! We hebben ook al een maxi cosi gezien. Is iemand bekend met een cabriofix? Klopt het dat je deze maxicosi's makkelijk in een auto kan zetten? Ook hebben we bij Ikea 2 schattige trappelzakjes gekocht.

Nesteldrang: Zoals je leest... ja hoor, helemaal! Boven, het kantoor, begint ook al vorm te krijgen.

Lily: is de rust weer terug op je werk?? Ik hoop voor je dat het heien niet al te lang meer duurt... toch vervelend op je vrije dag!

20-weken-echo's: is er al nieuws over de eerste 20-weken-echo's??

20. daphnev85

@nesteldrang: hier nog helemaal niets... heb af en toe wel zin om het hele huis te veranderen maar de energie ontbreekt me.

@sterre: mijn vriend is trainer van renpaarden, en in het weekend moeten we dan naar de race ermee. Tijdens de winter is het wat kalmer, minder races, maar zondag moesten we 3 uur ver rijden. Op zich niet zo ver maar sinds de zwangerschap vind ik het allemaal zo vermoeiend. Ik blijf liever thuis op de bank in de warmte :p

@chocochick: ja elke dag 2.5 uur reizen 'smorgens en 2.5u 's avonds. Ik sta op om 5u45 en kom ten vroegste terug thuis om 19u30, soms om 20u30. Ik was verplicht om in Parijs te gaan werken omdat ik in onze regio geen werk vond. Op zich wel te doen maar nu met de zwangerschap ben ik savonds K.O en heb ik echt mijn weekend nodig om te recupereren.

@minimaus: jammer dat je nu al zoveel last hebt, dat zullen nog lange weken voor je worden...

Deel Deze Pagina