Oh dat is naar joh. Welshper fijn dat je nu weet dat je een keizersnede krijgt en dus niet in angst hoeft te zitten voor de bevalling! Ja het gaat echt hard joh! Mijn verlof begint op 13 juni. Gelukkig daarvoor wel een heleboel halve weken.
Lili: jeetje, heftig zeg Hopelijk mag hij snel naar huis en kan hij in zijn vertrouwde omgeving verder herstellen. Chocochick: wij vonden/vinden de rapley methode ook echt ideaal. Op die manier krijg je zelf je eten ook warm binnen Ik vind het ook prachtig om te zien hoe die kleintjes eten helemaal "ontleden", pureren, proeven en weet ik veel wat ze er allemaal mee doen Onze oudste is behoorlijk kieskeurig dus die kan z'n eten nog steeds met redelijk precieze ontleden, terwijl de jongste weer wel voor van alles te porren is Wat fijn dat je zo lekker quality time met chocomeid hebt gehad. En duidelijk goed bevallen Jvs: poeh klinkt erg heftig Super fijn inderdaad dat je daar niet over in angst hoeft te zitten. Hebben jullie al een datum gepland of vraag ik nu iets stoms All: vandaag verjaardag gehad van de dochter van vrienden. Hebben jullie nooit bij vrienden dat je op een gegeven moment zoiets hebt van, ik heb niks meer met jou? Ik heb zo'n vriendin, al een behoorlijke tijd maar ik merk sinds een jaar a anderhalf jaar dat ik steeds minder met haar heb. Iedereen vind m'n buik best meevallen voor een 3e zwangerschap met dit termijn maar zij vond het natuurlijk weer helemaal niet bescheiden. Uhm oke, dat mag maar ze zegt dat dan expres zo hard dat het hele gezelschap het hoort Alsof ze me voor l*l probeerde te zetten ofzo... Geen idee waarom ze dat doet.
Je vraagt niks stoms hoor. Ik ga vanaf week 36 over naar de gyn. en dan wordt er een datum geprikt, tussen week 39 en week 40.
Hallo dames, Ben ik ook weer een keer. Beetje hectisch hier. Er is veel gereageerd. Heb wel alles meegelezen, maar heb het zo enorm druk. @lili hoe is het met je schoonvader? Fijn dat alles bij iedereen goed is. Ik mag vrijdag weer naar de vk. @madameV: Leuk eindhoven. Is een leuke stad. Ik ga altijd meer naar het noorden, omdat ik in het zuiden woon. Nou ja, zuiden. Beetje midden/zuiden. @sterre: Ik heb nog geen gedichtje. Heb er al wel een paar opgeschreven, maar weet nog niet welke. Balen van de kijkers zeg. Hopelijk wordt het toch nog snel verkocht. Ja, ik heb dat ok gehad ja. Wij zijn daar nu dus ook niet meer bevriend mee. Wij hebben al 2 en een half jaar ons huis en ze zijn nog steeds niet geweest. Na een jaar hadden wij zoiets van; daaag, als jullie de moeite niet nemen om te komen, dan zijn jullie geen echte vrienden. @wipstoeltje: Die hebben wij nog niet. Wij willen graag een doomoo. Dat is meer een zitzak. Wipstoeltje is dan niet nodig. @Liesken: Leuk dat boekje. Ik heb dat boekje ook. Heb hem zelf gekocht. Kraampakket heb ik gekregen van een vriendin. Die had hem niet gebruikt. @jvs12: Slimme keuze. Dan zou ik ook voor een keizersnee gaan. @verlof: Ja, het komt steeds dichterbij. Misschien handig om dit achter het geslacht te zetten op de lijst? Dan weten we wanneer we met verlof gaan of de laatste werkdag. Ik stem zelf voor de laatste werkdag. Die is eerder haha. Ik ga pas 21 juni met verlof. 4 weken van tevoren. Mijn laatste werkdag is donderdag 19 juni. Gister bijna flauw gevallen. Zat in de kerk en ik kreeg het spaans benauwd en werd vreselijk duizelig. Had ook zwarte vlekken voor mn ogen en het zweet brak me overal uit. Denk dat dit komt door de lage bloeddruk. Dat hoop ik tenminste. Vrijdag maar even overleggen met de vk. Voel me nu nog niet helemaal chill, maar zit wel op mn werk. Ben nog een beetje slap en voel me licht in mn hoofd. Dit is de eerste keer dat ik er echt last van heb gehad. Examen ging wel heel goed. Beter dan de vorige keer. Over 4 weken de uitslag, als ze het niet uitstellen. Nog 1 te gaan.
@Catnip, ik zit bij FBTO. @Annemarie, gelukkig maar dat de uitslag goed was. Moe door zwangerschap is echt niet gek. Handig, eten bij je ouders Oh en die massage klinkt goed!! @MadameV, de placenta ligt bij mij aan de achterkant. Nu was het niet standaard dat je het kindje al zo goed kon voelen, ik had er een goede buik voor schijnbaar. @Sterre, alweer wat aan de beterende hand? Dat van vrienden herken ik wel, maar eigenlijk heb ik dat al eerder achter me gelaten. Had vanaf groep 3 een hele leuke vriendin, maar nadat ik getrouwd was en kinderen kreeg werden onze levens zo verschillend, dat we eigenlijk weinig meer met elkaar hadden. Vond het wel lastig, maar we hebben uiteindelijk samen er een punt achter gezet. Zodat je je niet meer verplicht voelde om eens in de zoveel tijd af te spreken. Ik denk dat bij elke fase in je leven nieuwe vrienden kunnen horen, dus iik vond het niet zo erg. Wie weet dat we elkaar in de toekomst weer opzoeken. @Verlof, nog 7 werkweken te gaan! @Chocochick, ik heb veel aan dat bv boek gehad. Vond het wel erg handig als voorbereiding. Oh en leuk wezen zwemmen! Hebben wij zaterdag gedaan, is echt een feestje voor zowel de kindjes als voor ons @Rapley, ik ben helemaal voor, maar wel pas vanaf ong 8 maanden. Vond het daarvoor toch iets teveel geknoei.. Maar uiteindelijk is het wel prachtig om te zien, dat ontdekken van het eten. @Lili, pittig hoor. Gelukkig dat het naar omstandigheden goed gaat, maar het zal toch wel even duren voor hij weer helemaal de oude is. @Jvs, mooi dat die mogelijkheid van een natuurlijke keizersnede er dan is! Straks een intake gesprek op het kinderdagverblijf. Mijn moeder paste nu 1 dag in de week op, maar dat wil ze straks niet op 3 kindjes doen. Dus werd het tijd om eens naar een kdv te kijken. Ben wel benieuwd hoor, hoe ze het gaan vinden. Ze gaan er dan straks vanaf mei naar toe, en de baby waarschijnlijk vanaf oktober.
Hoi meiden, Ben eventjes weg geweest weer van het forum. Het is best druk geweest allemaal en dochterlief is maar liefst 3 weken lang ziek geweest. Nu knapt ze weer op gelukkig. Wat het is/was weten ze nog steeds niet, maar ik hou haar nog even in de gaten. Ik zie dat het met jullie best goed gaat allemaal, op wat vervelende berichten na... Ben vandaag ook weer erg druk, op zoek naar werk en alles klaarzetten voor vanavond. Dan komt iemand heel veel spullen weghalen bij ons. We hebben flink opgeruimd. Heerlijk! En een mail dat iemand geïnteresseerd is in alle spullen! Of het een verkoper is weet ik niet, maar dat maakt me niet uit. Ik ben het kwijt!
@ jvs12 lijkt je fijn inderdaad dat je je daar nu niet druk over hoeft e maken. En wat als je weeën eerder beginnen? Dan gewoon na her ziekenhuis en een vroegere keizersnee? @ chocochick en Sterre dat klinkt goed die rapley methode! Jullie hebben daar dus een boek van? Ik als leek moet me overal nog in verdiepen haha. @ Marievs ik vind het een goed idee om verlof/laatste werkdag op de lijst te zetten. Vind de lijst sowieso ideaal( en Sterre houd hem ook zo goed bij. Ik kijk er heel vaak op. ) we kunnen ook beide datas doen? LW ( laatste werkdag ) en IV ( ingang verlof) ?? Ik neem namelijk ook eerst een vakantie week op... Verder wel rustig aan doen he! Voel je je weer wat beter? @ liesken vandaar dat ze het zo goed konden voelen. Fijn hoor! @ kraampakket zal hier vast een x komen, tis ook nog vroeg toch?! @ dreamchild wat fijn van die spullen! Heerlijk zo'n opruiming he? Hoe is het verder met je? @ hier komt vanavond iemand op bezoek voor intake van de kraamzorg. Verder heb ik een afspraak gemaakt voor de suikertest. Al ging dat wel heel raar. Mijn vk gaf me info mee en zei dat ik een x moest bellen voor een afspraak. Nou belde ik vanochtend zegt die vrouw oh je bent al bijna 27 weken dan moet dat snel gebeuren want het is vanaf 24 weken, nou oké prima. Maar het kan alleen op maandag en woensdagochtend en woensdag werk ik altijd en as maandag is Pasen dus dan word het al over 2 weken. Sorry maar ga d'r geen vrij voor nemen. Vind dat de vk dan ook bij de vorige afspraak wel had mogen zeggen dat ik na 24 weken die afspraak kon plannen was iets handiger geweest denk ik. Nou hebben ze een uitzondering voor me gemaakt en mag in donderdag. Wel lief van ze haha. De physio heeft nog steeds niet teruggebeld dus heb vanochtend zelf ma weer gebeld. Nou belt ze vanmiddag terug ( is 1 vrouw die de zwangeren helpt zeg maar ) tis ook niet zo dat ik denk ik wacht nog wel 2 weken. Zat gisterochtend om half 6 al in bad omdat ik niet meer kon slapen van mijn pijnlijke benen en een bad helpt meestal wel... Zal ik dan maar beginnen voor de lijst? Sterre vind je dat oké om aan te passen? LW 7 juni IV 18 juni
JvS, het aftellen kan inderdaad wel beginnen Het klinkt trouwens alsof je een traumatische heftige eerste bevalling hebt gehad. Dan is een keizersnee helemaal geen slecht idee. Ik krijg misschien ook een keizersnede ivm mijn ziekte van crohn en mogelijke complicaties van een bevalling. Wat je zegt, liever een geplande natuurlijke keizersnede dan het risico op een spoedkeizersnede met algehele narcose. Alleen bij mij is het nog niet duidelijk. volgende week zie ik de gyn weer. Dan zal ik eens vragen of al duidelijkheid mogelijk is. Cocochick; zwemmen moet wel erg lekker zijn voor je dochtertje. Hoe oud is ze eigenlijk? Marievs, mag ik vragen waar in het midden/ zuiden je woont? Heb ook in Brabant gewoont en ik word nu nieuwsgierig.. MadameV; de kraamzorg komt bij jullie best wel vroeg (of bij ons laat) want ze komen bij ons pas in mei. Liesken; kinderdagverblijf heeft ook z'n voordelen. Maar is er bij jullie geen wachtlijst? Ik was een aantal dagen afwezig ivm weekendje weg. Helaas moesten op de terugweg naar de eerste hulp ivm hartritmestoornissen die ik kreeg. Toen ik aankwam bij het ziekenhuis deed mijn hart gelukkig weer 'normaal'. zojuist stond mijn moeder ineens voor de deur. Maandenlang ernstig ziek geweest, een week in het ziekenhuis gelegen, en nu komt ze binnenvallen alsof het normaal is. Ik heb aangegeven dat het mij niet gelegen uitkwam, na wat gemompel ging ze weg. Ik vind het wel erg dat het zo gaat, maar als ik doe alsof het normaal is dat ze mij zo hebben laten zitten, zou ik ook geen respect voor mezelf hebben. pff, mijn energie voor vandaag zit er wel weer op.
Annemarie, klinkt lekker zeg zon massage! FIjn dat je bij je ouders kan eten ook Oppas, ook hier al aan het nadenken over oppas. Mijn schoonmoeder woont niet in Nederland mijn eigen moeder maakt nog meer uren dan ikzelf per week werk dus dat zit er ook niet in. Avonduren eventueel wel af en toe. Mijn oppas die vroeger bij ons 5 dagen an huis was heeft wel al aangeboden te helpen, vind het echt super leuk als ze af en toe een dagje op past. Ze is nog steeds een goede vriendin van mij en ook nog actief in kinderopvang dus helemaal up to date ook met EHBO enzo. Voorlopig hebben we niets vast nodig maar als het drukker wordt voor mijn vriend is het fijn te weten wat de mogelijkheden zijn. Sterre, nee niet gevochten ze komt niet los buiten Ze heeft hele harde en scherpe nagels, we knippen ze regelmatig bij maar de laat deze keer denk ik.. heb het idee dat ze zichzelf heeft open gekrabt perongelijk. Al beetje beter trouwens? Jammer van die vriendin.. heb hier soms ook ene moment iets minder met vriendinnen heb dan andere moment. Soms zit je in verschillende fases en komt het niet zo overeen.. vaak trekt di took wel weer bij en dan heb je wel veel te delen weer. JSV, fijn dat je het nu kon aangeven hoe jij het wilt. Lijkt me wel geruststellend. Wat een heftig verhaal die eerste bevalling.. Choco, heb wat licht werk aan de auto gedaan, chrome details polijsten enzo, ramen behandelen met een of ander spulletje .. dingen die ik vooral zittend kon doen. Merkte wel dat vriend het vervelend vond om te vragen maar hij echt met tijd in de knoop zat. Hij heeft me wel 25x keer bedankt erna! Is het boek wat? Wil me ook goed inlezen.. misschien dat ik het ook maar aanschaf. Leuk hoor zwemmen met je kleine meid! Wilde ook iets van babyzwemmen gaan doen maar zie dat dit dus alleen op de ochtenden is.. schiet niet op natuurlijk. Rapley methode heb ik al veel over gelezen.. ga ik me ook eens in verdiepen. Verlof, hier ook nog wel poosje door. Ik begin 23 juni als eerste dag dus nog 10 weken, waarvan 2 vrij dus eigenlijk 8 volle weken werken Lili, fijn dat het iets beter gaat maar lastige periode voor de boeg hoor ik wel. Hoop dat hij snel herstelt. Marievs, schrikken zeg van gister.. zou het inderdaad even met VK overleggen. Liesken, hoe was je intake gesprek? Goed gevoel bij? Dreamchild, ach wat vervelend voor je dochtertje, 3 weken is wel erg lang zeg bah.. Fijn dat het verder goed gaat! Gaat bij jou ook hard al over de 16 weken heen! Aftellen tot de 20 weken echo, heb je al een datum? Mini, heftig afsuiting van lekker weekendje weg zeg.. en daaroverheen ook nog scene met je moeder, niet leuk! Zeker raar dat ze zomaar opeens weer voor de deur staat. Ego, wat ging het weekend snel zeg! 2x halve dag bij vriend geholpen en rest van weekend boodschapjes gedaan, wasjes draaien en en dingetjes regelen voor de nieuwe week en dan is het opeens weer maandag! Nog even 4 dagen doorzetten en dan lekker vrij
Als de bevalling eerder begint dan wordt het een spoedkeizersnee tenzij het hoofdje er al uit komt haha. Mijn 1e bevalling was idd een hel en ben dus ook blij dat ik deze keus heb en dat ze hier niet zo moeilijk doen. Minigirl: wat vervelend dat het zo moeizaam gaat met je moeder. Madamev: hopen dat je snel terecht kunt bij de fysio.
Goodmorning, Het aftellen is begonnen. Nog 4 dagen werken. Deze week nog 3 en volgende week dinsdag nog en woensdag vliegen we naar Turkije. Heerlijk. Heb er echt zo`n zin in. Even ertussen uit. En als ik dan weer ga werken (5 mei) dan hoef ik nog maar 7 weken J. @Liesken: Hoe was het op het kdv? Beviel het een beetje? @dreamchild: Oh, wat lang zeg. Gelukkig knapt ze weer op. Willen jullie weten wat het wordt? @madameV; voel me vandaag al iets beter. Gisteravond rustig aan gedaan. Na het eten eerst met Vampire Dairies op de bank en toen pas wat gerommeld. Hoe was de kraamzorg? @minigirl: Ik woon in een klein dorpje bij Z.altbommel. Net in gelderland, maar de maas over en je staat in Brabant. Oh wat heftig zeg. Dat is niet fijn na een weekendje weg. @oppas: hier alles al geregeld. Één dag mn zus en de andere dag mn schoonmoeder. Ik ben 2 dagen thuis en mijn man 1 dag. Wel inkomstenverlies, maar gratis oppas. Dat scheelt ook een hoop. Weekend gaat altijd snel L. Zijn er nog mensen die moeten werken met pasen?
@ minigirl de kraamzorg die belde zei ook dat ze vrij vroeg waren maar ivm vakantieperiode in juli zijn ze daarom wat eerder. Normaal houden hun ook 7 maanden aan. Wat erg zeg van je moeder. Kan me er helemaal niks bij voorstellen dat je moeder zo weinig interesse toont. @ catnip Wow ik dacht altijd dat ik een bezig bijtje was ma jij spant helemaal de kroon! Heb je nu wel het gevoel dat je ook nog f lekker van je weekend hebt genoten? Petje af hoor! @ Marievs fijn dat het weer wat beter met je gaat. Hier is physio eindelijk geregeld wat een gedoe zeg. Die vrouw waar ze me naartoe hadden gestuurd was totaal niet schappelijk en bood me 1 plekje deze week donderdagochtend terwijl ik dan net die suikertest had gepland. ( wat in het zkh ook al moeilijk was want volgens hun had dat al wel eerder gemogen dus ze hebben een uitzondering gemaakt want is normaal op maandag of woensdag ) dus die ga ik natuurlijk niet afbellen. Ze was ook zooo onvriendelijk! Dus heb gezegd laat maar. Toen verloskundige gebeld want die had het ook over osteopaat. En Vl zei anders een andere physio. Was prima. Twas meer dat hun altijd met die vrouw samenwerkten, maar tis niet dat ik denk van ik wacht nog wel een paar weken ofzo. Toen heeft Vl andere physio gebeld en ik osteopaat. Nu kan ik vanmiddag na de physio en volgende week dinsdag na de osteopaat. Misschien beetje dubbelop maar liever zo dan andersom en ik wil er graag wat aan doen dun. Men wat een gedoe en dat allemaal tussendoor onder werktijd terwijl ik daar eigenlijk niet eens tijd voor had haha. Ben wel benieuwd vanmiddag. Intake was verder prima. Kende de vrouw dus dat is ook wel fijn. Van alkes uitgelegd en onze voorkeuren aan kunnen geven. Ze zei ook al het op het moment zelf niet klikt of je irriteert je aan diegene gewoon bellen krijg je iemand anders. Dat vind ik eerlijk gezegd ook wel een fijn idee. Al ben ik helemaal niet moeilijk kan me wel voorstellen dat als je iemand telkens over de vloer hebt je er wel goed mee op moet kunnen schieten. Iedereen een fijne dag!
Heerlijk he Marievs even een break? Hoop dat het goed gaat met vliegen en dat ze geen problemen maken bij het boarden Ik hoef niet te werken met pasen gelukkig en weekjes erna lekker vrij. MadameV, niet echt van het weekend genoten maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook echt alleen maar kon doen met de aankomende vrije weken in gedachten. Had ook voorgenomen dat zodra ik last van buik of been zou krijgen ik zou stoppen maar eigenlijk nergens last van gehad.. heb wel nog lekker in de keuken kunnen rommelen zondagavond wat voor mij echt ontspanning is. Nieuw recept uitgeprobeerd, voor het eerst sinds tijden brood gebakken, heb helaas niet zon special koekepan (skillet) dus gewoon in een ovenschaal gekwakt.. was heerlijk en super simpel! http://bakerbettie.com/easy-no-knead-skillet-bread/ Wat een geregel zeg voor een afspraak. Goed dat je gelijk die eerste fysio hebt afgekapt! Dat soort chagerijnige figuren hebben we geen zin in Kan geen kwaad toch om naar beide te gaan voor een keer? Je kan altijd nog kiezen met wie je liever door blijft gaan. Kraamzorg, hier nog niets gehoord van kraamzorg maar neem aan dat volgende maand wel contact wordt opgenomen. Effe ego hoor, maar heb vorige week hele mooie opslag gekregen.. joepie!! Ben echt super blij! Komt helemaal fijn uit dit aankomende jaar met nieuwe extra vaste lasten, leukste is dat het vanaf 1 april al is ingegaan.. helemaal mooi natuurlijk
Jvs: mogen jullie zelf een datum kiezen of zijn er "standaard" dagen dat ze keizersneden uitvoeren? Marievs: ja goed idee om de laatste werkdag in de lijst te zetten. Echt iets om naar uit te kijken he Klinkt wel akelig dat je zo duizelig werd Inderdaad maar even met je vk overleggen. Fijn dat je examen goed is gegaan! Ik hoef gelukkig niet te werken met Pasen Wipstoeltje: misschien ook een leuk alternatief, de bumbo. Liesken: hoe was het gesprek op het kdv? Wanneer gaat jouw oudste zoon naar school? Dreamchild: je dochter heeft het flink te pakken gehad dan, jeetje Heerlijk zeg dat er spulletjes weggaan! Ik heb hier eigenlijk ook nog zo veel wat wel weg kan MadameV: ik heb geen boek over rapley. Zijn er wel maar ik heb eigenlijk heel veel gelezen op internet. Oewh handig van die suikertest. Gelukkig maken ze een uitzondering. Vervelend dat die fysio maar niet terug belt Oh lees nu dat ze gereageerd heeft... En hoe... Goed dat je het nu anders geregeld hebt! Goede klik met je kraam is inderdaad wel erg fijn Bij onze oudste hadden we een herintreedster en die kwamen ze 2 x per dag controleren. Was echt niet nodig en kraam werd er zelf ook zenuwachtig van. Echt van de gekke dus na 3 dagen hebben we iedereen de deur uitgezet, behalve de kraam dan, haha. Minigirl: kraam komt/belt hier ook pas in de 7e maand (bij alle 3 nu) dus geen zorgen Jeetje wat apart dat je moeder zo ineens doodleuk aan je deur stond. Goed van je dat je naar je gevoel geluisterd hebt! Catnip: wat leuk dat jouw vroegere oppas ook bij jou af en toe komt oppassen Wauw super zeg van je opslag! Dat zijn natuurlijk geen vervelende dingen en al helemaal nu niet met al die kosten voor de kleine All: hier druk druk en ook ongelofelijk last gehad van ischias Echt balen dus gister en vandaag heul rustig gedaan en nu gaat het beter gelukkig. Verkoudheid is gelukkig ook op z'n retour. Tegen m'n principes in toch een neusspray gepakt want het zat allemaal zo vast in m'n hoofd. Laatste keer eindigde dat met voorhoofdsholteontsteking/bijholteontsteking en bijna 40 graden koorts en dat zag ik niet meer zo zitten Volgens mij heb ik ook weer een groeispurtje gehad en de kleine ook Ik voel haar nu flink bewegen door m'n buik heen en ze "botst" nu ook regelmatig tegen m'n ribben. Bij het vorige vk-bezoekje lag ze dwars onderin, in m'n bekken en dat voel ik ook weleens denk ik. Soms voelt het als een soort druk tussen m'n bekken in in, alsof het uit elkaar geduwd wordt zeg maar. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor, kan ook Vandaag naar de drukker geweest en toch nog wat boeken meegenomen voor geboortekaartjes. We hebben toch nog tijd dus even kijken of we niet per ongeluk écht niks leukers tegenkomen. Zo, ik zal de lijst gaan aanpassen
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 11 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: April Marievs 18 april - verloskundige Annemarie 18 april - gyn Niekske 23 april - 3D echo Niekske 24 april - verloskundige Daphné 26 april - 3D-4D echo Chocochick 29 april - gyn Chocochick 29 april - 3D-4D echo Lili 30 april - pretecho Sterre 30 april - verloskundige Mei Jvs 1 mei - verloskundige MadameV 1 mei - verloskundige Liesken 6 mei - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
@Lili: Sterkte met je schoonvader! @Liesken: Leuk dat de VK al zo goed kon aangeven hoe het kindje lag Oehh ja kraampakket, ik krijg hem ook binnen een paar weken hoop ik. @Jvs: Kan me voorstellen dat je voor de keizersnee gaat, pff jeetje heftig hoor jouw eerste bevalling @Sterre: Ik heb dat ook bij sommige vriendinnen. Als ik dan toch met ze heb afgesproken zie ik er stiekem een beetje tegenop, uiteindelijk blijkt het dan best gezellig te zijn, maar vraag ik me achteraf toch af of ik er nou energie in wil blijven steken . Want het is niet alleen dat we nog maar weinig gemeen hebben, maar ook dat ik merk dat dat soort vriendschappen mij vaak meer energie kosten dan opleveren. @madamev: Wat een gedoe met de fysio, goed dat je naar een andere bent gegaan. @Catnip: Gefeliciteerd met je opslag! Dat is altijd leuk @marievs: Woh dat was even schrikken, nog een paar dagen en dan lekker genieten in Turkije. @kamertjes: Mooi die Koeka dekentjes. Heb zelf een paar roze katoenen ledikant dekens, wat betreft is het handig dat het weer een meisje is, hoeven we daarvoor niet weer te shoppen @sex: Bij ons duurde het na de bevallingen zeker 6 weken voor we weer probeerden, maar in het begin was het toch even opstarten hoor. De eerste tijd had ik er niet zo'n zin in, dat kwam gelukkig beide keren weer goed na een tijd @lijst: Leuk idee om ook de laatste werkdag bij te houden, kunnen we een beetje aftellen. Mijn laatste werkdag is 17 juni (verlof gaat 18 juni in). @cursussen: Ik heb tijdens de eerste zwangerschap wel een pufcursus gedaan, dit keer houdt ik het bij een voorlichtingsavond door de verloskundigen samen met kraamzorg en een afspraak op het lactatiekundig spreekuur zodat ik vast wat vragen kan stellen over de borstvoeding. @kolven: Ieuw op de wc. Gelukkig is het bij mij op werk ook goed geregeld, maar je hebt er verdorie ook recht op! @kaartje: Is helemaal klaar Ook de adressen vast weer geupdate. Wat een mooie gedichtjes Sterre! @baby: Gisteren controle gehad bij de verloskundige en alles was gelukkig goed, bloeddruk netjes en baarmoeder zit twee vingers boven de navel. De baby is geloof ik ook wat sterker geworden want ik voel haar nu best hard bewegen. Vanmiddag was ze echt op mijn blaas aan het springen hihi @zelf: Ik merk dat ik aan vakantie toe ben. Ben vergeetachtig en wil vooral graag veel liggen. De kinderen hebben ook wat onrustig geslapen de afgelopen dagen. Gelukkig ging mijn man er steeds uit, maar toch lig je dan niet zo lekker. Donderdag nog werken en dan twee weken vakantie Ben ook bezig met het fotoboek van mijn dochter, heb het streven om de komende weken haar fotoboek van haar eerste jaar te maken, maar even kijken of dat lukt
Gihi, door mijn vrije dagen en Hemelvaartsdag erbij kan ik 23 mei al aftaaien en m'n verlof pas 19 juni met 36 weken in laten gaan... Wat een luxe Oja, bedankt voor jullie reacties op m'n vraag over de vriendschap. Deze vriendin heeft zelf ook kindjes, haar jongste is net zo oud als mijn oudste. Misschien kom je inderdaad weer in een nieuwe fase als de kids wat groter zijn en naar school gaan ed. Ik verbreek de vriendschap sowieso niet, daarvoor is alles qua vrienden ed teveel met elkaar verweven ( vriendengroep, familie.. Ligt/zit allemaal bij elkaar ) maar het contact is duidelijk minder. Al vinden we dat beide niet zo erg geloof ik.
Ha meiden Dank voor jullie lieve reacties. Het is helaas erger dan we dachten. Hij heeft kennelijk al meerdere kleine tias hiervoor gehad dat konden ze zien aan afgestorven bloed cellen. Zijn geheugen is hierdoor al een stuk minder. Aftellen van 100 en dan bv 7 eraf ging op een gegeven moment niet meer en praten doet hij ook wat slechter. Ook heeft hij het al aan beide kanten gehad. Gelukkig is er niks verlamd. Met lopen zwalkt hij nog vooral links om is lastig voor hem. Hij ligt n ziekenhuis en we wachtte af Sorry dat ik niet reageer op jullie dingen. Zag wel dat er iemand heerlijk naar Turkije gaat. Geniet ervan. Wij gaan volgend weekend een weekendje naar landal lommerberg en . geniet van het weertje vandaag meiden xx
Marievs: wat fijn zeg nog even op vakantie en dan nog maar een paar weken en dan lekker verlof. Madamev: Pfff wat heftig zeg. Catnip: wat fijn die opslag Sterre82: Datum keizersnee mag ik in mee bepalen mits het wel kan want de OK moet ook net beschikbaar zijn. Weekenden doen ze niet. Als de bevalling vanzelf begint wordt het wel een spoed keizersnee. Wat vervelend he die ischias, had het bij mijn zoon ook heel erg maar fysio bood de uitkomst, doe jij dat ook al? anders kan ik het je echt aanraden. Marygirl: vergeetachtig nou praat me er niet van pfff word soms gek van mezelf maar moet er ook wel weer om lachen. Ik heb het denk ik even gemist maar wat is achter de lijst LW/IV?? Gisteren de pretecho gehad (was ik ook vergeten, kwam er op het laatste moment achter haha) en was erg leuk. Ons meisje ligt helemaal dubbel gevouwen hahaha vindt ze fijn want anders liggen deed ze ook niet.
@MadameV, dus nu morgen de suikertest? Fijn dat ze nog een uitzondering voor je konden maken. Gedoe met die fysio zeg, pff.. Hoe was de intake van de kraam? Ah lees het al, fijn! En een goed gevoel inderdaad, er moet wel een klik zijn. Die eerste week is zo bijzonder, als je het dan echt niet kunt vinden met de kraam dan werpt dat er een smet op die je helemaal niet wilt. @Minigirl, nee geen wachtlijst voor kdv hier. We kunnen dus echt supersnel terecht, en dat met 2 kindjes. Nu scheelt het wel dat de opvang voor een woensdag nodig is, dat is geloof ik niet zo'n populaire dag. Pittig zeg, eerst hartritmestoornissen en dan dat met je moeder.. @Catnip, wat bijzonder dat je nog steeds een goede band hebt met je vroegere oppas. Leuk als ze ook af en toe op jouw kleine kan passen straks! Oh een opslag is niet verkeerd, lekker! @Marie, oeh wat heerlijk, bijna naar Turkije!! Kan me voorstellen dat je er ontzettend naar uitkijkt! @Sterre, onze oudste is van december, dus ik denk dat hij in januari 2015 voor het eerst naar school gaat. Ervoor misschien wat wenochtenden ofzo, maar dat moet ik nog horen. Heb straks dus maar een paar maanden 3 kinderen op een kinderdagverblijf. Het is een groep van 6 kinderen, dus nu is straks 1/3 al uit 1 gezin, straks zelfs even de helft! Nouja, lijkt het nog een beetje op thuis Balen van de ischias, is zo vervelend die pijnscheuten! Dat van het bekken herken ik wel. De baby/buik ligt bij mij ook zo ontzettend laag, alles hangt daar maar onderin en dat geeft soms best wat druk van binnen. Voor de lijst: lw 28-5, iv 1-6 @Marygirl, gelukkig is voor jou het aftellen naar vakantie begonnen. Lekker de geboortekaartjes al klaar! Oh en je zegt fotoboek...daar moet ik ook nodig weer aan beginnen.. @Lili, wat een naar nieuws, dat het erger is dan eerder gedacht.. Sterkte. Kan me voorstellen dat je andere dingen aan je hoofd hebt dan reageren. @jvs, whaha de pretecho bijna vergeten??!! Dan slaat de zwangerschapsdementie wel echt toe Vast leuk om weer even te spieken naar jullie meisje! @Intake kinderdagverblijf, was erg geslaagd! De kinderen holden meteen naar het speelgoed en hebben 3 kwartier lang heel zoet gespeeld. Ondertussen heb ik van alles uitgelegd gekregen, leidsters ontmoet. Heb er nu toch wel een goed gevoel bij. Het gaat nu echt heel snel ineens, volgende week komen ze al 2 uurtjes wennen, de week erna een ochtend, dan nog 2 dagen wennen en dan mogen ze echt de hele dag komen. Yes! We zijn uit de naam! Nouja, voor de helft. Mijn man heeft eindelijk akkoord gegeven voor de roepnaam. Hij vond hem steeds al wel leuk maar omdat het een vrij populaire naam was bleef hij toch twijfelen. (andere kindjes hebben wat uniekere namen) Snapte het wel, maar toch hebben we geen leukere naam kunnen vinden. Nu nog nadenken over een doopnaam. Heb onszelf een deadline gesteld: voor 30 weken moet de naam gewoon gekozen zijn. Anders zit het me veel te veel achter. En dan wil ik de geboortekaartjes wel eens gaan regelen Maar ben hier al heel blij mee!