Wow Sterre! Kijkers voor het huis! echt super! Ben heel benieuwd succes alvast! Haha heb je gedroomd dat het toch een jongetje werd. wat kun je toch raar dromen. Al moet ik zeggen mijn vriend die doet al net zo mee, die riep vanacht 2000! 2000! Geen idee weet ie ermee bedoelde haha. Wil je geen kleertjes ivm smaak? Dat je bang bent dat het je smaak niet is? Of heeft het een andere reden? Ik heb zelf namelijk heel erg dat ik bang ben allemaal van die kinderprogrammas spulletjes te krijgen en daar hou ik ( en das nog zacht uitgedrukt, sorry als iemand er wel erg van houdt ) helemaal niet van. En dan bedoel ik hello Kitty winny de pooh Woezel en pip Nijntje etc. Dus ik verkondig dat extra vaak haha dat ik daar niet van hou. Mijn vriendin die die foto per ongeluk heeft gepost is heel eerlijk en die gaf het dus vanochtend ook meteen toe, en ze had ook in de andere chat gezet van dames maak je niet druk want we maken een bord voor alle toekomstige kindjes bij de vriendinnen. Toevallig dat ik dan de 1e ben en dus niet mee hoef te helpen met het bord haha, ma de rest weet dus ook gewoon welk bord ze ooit in de tuin krijgen. Dat van die namen is een goed idee! @ minigirl,he bah al die afspraken. Het zit je niet mee. Is dit nou al definitief besloten qua bevalling of kan het nog weer veranderen? @ hier bij vk was alles goed, ijzer laatst geprikt was helemaal prima. Baarmoeder zat wel vrij hoog vergeleken met gemiddeld maar niet zorgelijk ofzo. Kindje ligt op dit moment nog in een stuit maar heeft nog weken om te draaien dus dat zegt nog niet zoveel. Moet nu een afspraak maken voor een groei echo, maar ik heb dat puur als extra controle ivm BMI. Net als de suikertest laatst. Die was helemaal prima dus voor nu weer lekker genieten en maak ik me nergens druk om
Nou de echo was zoals we al vetwachte geen succes. Armen, handen benen voeten en navelstreng voor zijn gezicht haha. Nu al heerlijk eigenwijs. Vk was alles goed alleen vk kon niet prikken. Heb ern mooie pijnlijke blauwe plek Morgen eindelijk weekendje weg dus zal er niet veel zijn. Kijk er echt naar uit. Fijn weekend allemaal xx
MadameV: ja zeker spannend, had het totaal niet verwacht ( lekker logisch als je huis wel te koop staat haha ) Alleen het poetsen, blehh, hihi.. Haha 2000? Heb je het niet gevraagd dan? Ik zou daar écht te nieuwschierig voor zijn Ik had inderdaad gedroomd dat ik weer een jongen kreeg Ach ja, het enige lullige eraan zou zijn dat ik al bijna geen jongenskleertjes meer heb nu. Ik hou ook niet zo van dat tekenfilm-spul. Een paar dingen zijn wel grappig hoor, ik heb zo'n té schattig Nijntje pakje maar dat is ook wel genoeg. Nja, ik heb bij de jongens (vooral bij de oudste) ook veel kleertjes gekregen maar inderdaad veel wat niet mijn/onze smaak was. Uit beleefdheid trek je het dan wel een keer aan maar nu heb ik echt zoiets van, liever iets waar ik écht wat mee doe / kan. Fijn dat alles goed was bij de vk! En gelukkig was de suikertest ook goed. Hoezo zat je baarmoeder al vrij hoog dan? Hoeveel cm had je? Minigirl: argh wat vervelend zeg dat ze weer van gedachten verandert zijn Zeg dan niks tot je echt duidelijke uitspraken kan doen denk ik dan. Hopelijk kan je straks qua bv of kv gaan doen waar jij je het beste bij voelt. Het was zeker leuk dat de vk kon voelen hoe het kindje ligt. Al ging ze er gelijk weer vandoor naar de linkerkant van buik toen de vk de dopler erop zette om naar het hartje te luisteren Soms voel ik ook echt alleen van alles in mijn beide zijkanten of voel ik in bed ineens zo'n bobbel ergens onderin. Erg grappig iig Lili: Onee wat balen dat het geen succes was. Mag je nog een keer terug? Auw een vk die niet kan prikken..brrr... Geniet van jullie weekendje weg! All: had ik trouwens al verteld dat ik gister zo'n anti D spuit in mijn bil gekregen heb... Snif... Het derde kindje al die mijn bloed niet hoeft
@minigirl, Lastig als ze niet duidelijk laten weten of het nou wel of geen keizersnee word, die onzekerheid is heel vervelend! Is het nu al heel belangrijk hoe groot de baby is? Kan dat niet gewoon nog enorm gaan groeien..? hoop dat het de volgende keer niet op de ondergrens zit! @Sterre, Tja het is soms erg raar. Er is ook een jongetje die vanaf dat die 1 is geworden luierbroekjes aan krijgt. Dan denk ik het is een jongetje, dus duurt over het algemeen al ietsje langer voor die zindelijk is en dan ook op die leeftijd. Maarja verbaas me op dit moment dus niet meer zo snel haha. De jongens waren vast helemaal blij met hun happy meal speeltje , Leuk! Vet balen van de poes, die vangt wel vaak wat trouwens, of lijkt dat nu zo? Spannend kijkers! hoop dat ze niet alleen maar komen kijken maar ook kopen! Hoe weten ze trouwens dat je kindje een andere bloedgroep (ofzo) heeft? heb nl nog niet over zo'n evt spuit gehoord. of ligt dat echt aan de bloedgroep die je zelf hebt. @MedameV, fijn dat alles weer goed was Is toch altijd weer fijn om te horen.. @lili, Balen joh dat die kleine zo eigenwijs is! dat word dan toch echt wachten tot juli Fijn weekend, geniet ervan Hier zit ik zelf niet zo zeer ermee wat ik evt krijg voor kraamcadeautjes, al hou ik niet zo van roze, dus zodra het een meisje word en we daar alleen maar mee overspoelt worden zou ik dat wel beetje jammer vinden. Probeer nu heel subtiel dat maar te vertellen haha. Waar ik wel mee zit is straks het kind achter laten bij mn SO, gek dat ik daar nu de laaste week behoorlijk de zenuwen van krijg. Weet ook niet zo goed wat ik daar mee aan moet..
@ lili waar ga je naartoe een weekendje weg? Jammer van de echo, nu nog een keer herkansing? Ah sterre je moet maar zo denken, dan heb je meteen het hele huis weer goed schoon haha! Waar die 2000 op sloeg dat weet ie zelf ook niet meer haha. Tsjah die dromen, dat zal wel niet meer minder worden. Wel heb ik vanacht eens een keer in een toer door geslapen hèhè. Ook wel eens lekker haha Nou er is gemeten 29 cm, maar weet niet of dat normaal is ze meten van heel hoog tot heel laag zeg maar. Maar ik had zelf gewoon het gevoel dat het heel hoog zit. Heb af en toe bijna neiging om het na beneden te drukken en echt veel last van maagzuur. Dus heb erna gevraagd en het zat idd wel hoger dan gemiddeld maar niet alarmerend ofzo. @ Annemarie heb je het hier ook met je vriend over gehad? Qua schoonouders? Kan me voorstellen dat je het je steeds meer bezig gaat houden als je er geen prettig gevoel bij hebt, helemaal nu het steeds dichterbij komt! Qua kleertjes enz lijkt me ook lastig dat je dingen krijgt die je niet leuk vind, maar geloof dat het mensen altijd wel duidelijk is wat mijn smaak is haha. Sterre voor het lijstje 12 mei groei echo en 19 mei vk. Over zo'n groeiecho he, neem aan dät je toch wel iemand mee mag nemen he? Mijn vriend werkt dan gewoon en hoeft er van mij ook niEt vrij voor te nemen. Maar ik wist dat mijn zusje heel graag een x mee wou na een echo. Dus nu heb ik haar meegevraagd, ma t zou beetje lullig zijn als ze dan niet mee na binnen mag.
Annemarie: met 1 jaar al luierbroekjes.. Tja... Onze kat vangt inderdaad veel maar wel voornamelijk muisjes ed. Dat is wel zielig maar ook wel handig want de overburen hebben kippen en daar komt ook veel ongedierte op af. Ik heb sowieso rhesus negatief bloed dus bij m'n vorige zwangerschappen kreeg ik preventief zo'n spuit. Na de geboorte keken ze direct welke bloedgroep de baby had en bij mij waren ze allebei rhesus positief ( dus kreeg ik nog een spuit ) Nu heb ik bij 27 weken bloed moeten prikken en op de één of andere manier kijken ze nu zo welke bloedgroep de baby heeft ( geen idee hoe ze dat doen ) maar als dit kindje ook negatief was geweest had ik geen spuit gekregen. Maar helaas voor mij Ik herken je gevoel tegenover je so. Dat had ik bij de 1ste al omdat m'n schoonmoeder teleurgesteld was dat het een jongen was. Ik had echt zoiets van; dan hoef je ook niet op te passen wat mij betreft Ze hebben ook vrij weinig interesse in onze jongens. Nu hebben ze compleet geen interesse in de zwangerschap ( waarschijnlijk gaan ze er vanuit dat het weer een jongen is ) maar ik wil het dus nog wel zien als ons meisje geboren is. Maar dan gaan dus nu al bij mij de haren omhoog staan van de gedachte dat het dan wél interessant is natuurlijk en denk ik soms echt van; je krijgt haar mooi niet mee! Ik moet eerlijk zeggen, praat erover met je vriend/man en doe niks tegen je gevoel in! Ik heb in het begin de jongens weleens mee gegeven zodat wij even rust konden pakken maar ik voelde me er echt niet goed bij. M'n s.moeder heeft ook even een oppasdag gehad als ik moest werken maar nadat er wat dingen gebeurd zijn hebben we dat weer afgekapt. Gelukkig denken m'n vriend en ik er hetzelfde over dus brengen we ze sowieso weinig naar m'n s.ouders. ( maar wij brengen de kinderen sowieso weinig weg moet ik eerlijk zeggen, ook niet naar mijn moeder ) En al doen ze veel dingen met de beste bedoelingen, ik vind het iig verschrikkelijk als ze daarheen gaan maar goed, het zijn uiteindelijk wel hun opa en oma en moeten ze zelf hun mening gaan vormen over hen. MadameV: ik heb verder ook geen flauw benul van die centimeters hoor maar ik had 26,5 cm afgelopen woensdag. Verschil valt best mee toch?.. Bleh ja maagzuur, daar heb ik ook zoveel last van Wat heerlijk dat je in een keer door geslapen hebt, wil ik ook! Ik heb bij de tweede m'n moeder meegenomen naar die groeiecho. Denk dat het geen probleem is van je zus. Oja, sinds deze week heb ik ook last van lekkage Ben ik de enige? All: net uit eten geweest met de mensen van kantoor. We hadden voor de aller eerste keer een oppas. Toevallig de dochter van iemand van kantoor maar ik vond het stiekem wel een beetje spannend Gelukkig alles goed gegaan
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Mei Marievs 5 mei - verloskundige/groeiecho Liesken 6 mei - verloskundige Marygirl 6 mei - groeiecho & gyn Lili 8 mei - ondertrouw om 13.30 Annemarie - 12 mei - gyn MadameV 12 mei - groeiecho Marygirl 14 mei - verloskundige MadameV 19 mei - verloskundige Sterre - 21 mei - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
@Dreamchild: Gefeliciteerd, een meisje! @Sterre: Je hebt niks gemist hoor, ze weten idd niet waardoor mijn jongste zo klein was. Hebben wel de placenta en navelstreng goed bekeken toen ze net geboren was, maar daar konden ze ook niks aan af zien. Vandaar nu maar extra controles om te kijken hoe deze baby groeit. Wat leuk dat er kijkers komen, te gek!!! En het schoonmaken voor anderen is weer minder. Heb af en toe vlagen waarbij ik het heerlijk vind om een keukenkastje uit te soppen, maar dan wel wanneer ik er zelf zin in heb Ahh naar zo'n prik in je bil, je hebt dus een zeldzame bloedgroep begrijp ik. Hier nog geen lekkage, alleen als ik nies of hard lach gaat het weleens mis Hihi, spannend hoor eerste keer een oppas. Moet zeggen dat wij de kinderen ook weinig wegbrengen. Als we een avondje bios doen oid dan past mijn schoonmoeder op. We zijn ook wel eens tot later weggeweest, maar dan nog komt mijn schoonmoeder graag bij ons, doet dan gewoon een slaapje op de bank tot we weer thuis zijn. Doordat het niet nodig is geweest zijn de meisjes daardoor ook nog nooit uit logeren geweest @Niekske: Wat fijn dat de NIPT vergoed wordt, dat is weer mooi meegenomen! @Minigirl: Wat een gedoe in het ziekenhuis, wanneer weet je definitief wat het besluit is? @Lili: Veel plezier op je weekendje weg!! @Catnip: Gaat het goed? @Annemarie: Kan me voorstellen dat je een beetje bibbers krijgt van het idee je kindje achter te laten bij je SO. Bij mijn eerste hadden we afgesproken dat mijn SM een dag zou oppassen, ik zag daar toen ook best tegenop. Wat bij mij toen geholpen heeft is dat ik nog voor de bevalling met haar gesproken heb over onze verwachtingen en haar verwachtingen. Ze heeft uiteindelijk maar een half jaar opgepast, toen wilde ze de vastigheid niet meer. Vond ik eigenlijk wel een opluchting, want het was elke keer wat ongemakkelijk om het haar aan te geven als ze iets deed dat we niet leuk vonden. En als we een keer weggaan komt zij altijd oppassen, dat bevalt wel prima. @all: Hier werd ik gisterennacht wakker van een hoge korte piep, die elke minuut weer kwam. Dus ik op zoek en bleek het de bijna lege batterij van een brandalarm te zijn (we hebben vijf van die ronde dingen in het hele huis geplakt). Ik lag er een half uur wakker van, daarna ML wakker te zijn, maar die was er niet voor te porren om de batterij eruit te halen. Ik kon er zelf niet bij want hij hing aan het plafond van de zolder. Bovendien hoorde mijn man de piep niet eens. Dus uiteindelijk maar oordopje ingedaan en in slaap gevallen. Zei ik gisteren tegen hem dat hij dat wel even moest regelen. Was ie kennelijk vergeten want vannacht werd ik er weeer wakker van. Ik ML wakker maken en hij, ah joh, ga lekker slapen. Grrrrrr maar die piep was zo hard en hoog dat ik er echt niet meer van kon slapen. Dus uiteindelijk heeft ML de batterij eruit gehaald en zijn we lekker gaan slapen. Haha vanmorgen konden we er samen wel om lachen gelukkig Verder heb ik gisteren de telefonische intake van de kraamverzorging gehad (bij de tweede kwamen ze ook al niet meer langs). Dat ging prima. Wel aangegeven dat we niet heel blij waren met de kraamverzorgster bij onze jongste (hadden we destijds ook aangegeven), en ze zei dat als het niet klikte of niet goed voelde we gelijk konden bellen en ze graag een nieuwe sturen. Dat is een fijn idee Verder hebben we mijn schoonmoeder gevraagd of ze weer paraat wil staan tijdens de bevalling. Ze woont hier tien minuten vandaan en vorige keer is ze midden in de nacht gekomen zodat mijn oudste dochter kon doorslapen. Dat wilden we deze keer ook weer graag, en schoonmoeder ziet dat gelukkig ook helemaal zitten. Ze zei al dat ze liever bij ons komt omdat wij de hele logistiek al hebben en hier alles is voor de kinderen. Zodra het begint kunnen we haar bellen en zal ze hier zijn tot we of mijn man weer thuis komt
Thanx voor je reactie Sterre. Ik neem mijn zusje gewoon mee. Dat wil ze echt zo graag. Ik vroeg haar terwijl ze dan volgens mij ook na school moest. Toen zei ze ik dacht dat je het nooit zou vragen haha. Ik vroeg of ze niet na school moest toen Appte ze: nu niet meer! Haha @ Marygirl fijn dat ie schoonmoeder achterwacht is. Lijkt me een fijn idee dat ze paraat staat. Over oppas kan ik natuurlijk nog niet mee praten maar ons meisje gaat straks 1 middag na mijn schoonvader met zijn vriendin, 1 dag na mijn moeder ( ofja ouders ma mijn vader werkt gewoon ) en 1 dag na het kdv. Zie het ook prima zitten met mijn schoonvader en zijn vriendin, al zal het soms wel wat lastiger zijn qua opvattingen en dingen noemen enz, maar ik heb dan voor een groot deel ook wel zoiets hun dag hun gewoontes. Zo! Wij gaan lekker weer de stad in. Zijn weekendje in Eindhoven. Gister na babydump geweest en alleen 2 u bij primark haha. Maar toen was het natuurlijk wert mis met mijn benen dus teruggegaan na het hotel. Gister avond lekker hapje gegeten en na de film hartenstrqat geweest, erg leuke film! Zodadelojk gaan we weer lekker beetje shoppen. Laatste dingetjes voor ons meisje en beetje voor onszelf. Morgen weer na huis, en dan willen we ook weer f terug na de garage. Nu ons oog laten vallen op een Opel Zafira ( wat goedkoper als een touran ) dus hoop dat we dan ook daar meteen uit zijn. Dan hebben we erg veel uitgegeven dit weekend maar zijn we ook klaar voor de komst van ons dochtertje haha! Iedereen nog fijn weekend!
Marygirl: ik heb wel een bloedgroep die relatief weinig voorkomt ( B negatief ) maar rhesus negatief komt wel vaker voor. Volgens mij hebben best veel vriendinnen van me ook zo'n spuit gehad Nou ik bedoelde eigenlijk lekkende boobs Al moet ik inderdaad ook niet niezen als ik nog naar de toilet moet Fijn toch dat je het zo met je schoonmoeder kan doen qua oppas als jullie iets hebben Haha grappig van dat brandalarm Die geven inderdaad een erg hoge piep als de batterij bijna op is. Hier staat mijn moeder weer paraat bij de bevalling om de kinderen op te vangen. Bij de tweede heeft ze ook de oudste opgevangen. Vond het wel prettig dus nu weer zo MadameV: leuk dat je zusje zo enthousiast is Veel plezier alvast! Ik wil ook naar de primark! Haha, lijkt me geweldig om daar rond te struinen Die in Eindhoven is pas geopend en voor ons het dichtstbijzijnde. Wat vond je van de babydump? Ik vond em een beetje tegenvallen daar. Stuk kleiner dan ik verwachtte destijds. Ben benieuwd wat het wordt met de auto morgen All: vandaag een box opgehaald die ik via mp gekocht had. Ben er erg blij mee Misschien nog een likje verf als het me nog gaat lukken maar anders ziet hij er zo ook nog wel goed uit. Ik begin nu stiekem toch best wat last te krijgen van m'n bekken, best balen zeg Ook is iedereen weer flink verkouden hier. Helaas heeft de jongste hetzelfde probleem als ik en is er echt ellendig van met koorts ed. Germ Drstraks maar met een zetpilletje naar bed gebracht en hopelijk is hij morgen weer wat beter.
Dag dames, daar ben ik weer Vandaag voor eerst weer werken na twee weken vrij, wel even wennen zeg! Hele ochtend mail weg zitten werken en nog niet op de helft dat terwijl ik toch echt elke dag nog evenheb ingelogd om de urgente dingen af te handelen. Verder heb ik aardig bij laptop weg kunnen blijven vandaag ook dat het zo stil was van mijn kant! Net lekker bijgelezen, hoop dat ik niemand mis @nienske, hoe is het met de meubeltjes! Vind die 10 kilo die je noemde ook wel meevallen, deed de VK er echt moeilijk over? Fijn dat je nipt vergoed werd trouwens! @sterre, herkenbaar dat emotionele. Soms zonder echte reden emotioneel. Wonderlijk hoor die hormonen Voel je je al iets beter? Wat vervelend van je spuiten die je moet krijgen @marievs, fijn dat je zon top vakantie hebt gehad @lili, hoe is het met je schoonvader? @ikbenverliefd, knap dat je af en toe nog even komt schrijven.. lijkt me inderdaad verschrikkelijk moeilijk . goed dat je trouwens hulp hebt gezocht. @madameV, sorry maar ga hem echt niet aanmaken Paar jaar geleden een hele vervelende stalker gehad en was toen echt helemaal klaar met social media waar ik sowieso al niet zo actief op was. Heb alleen linkedin voor het werk maar verder niet.. Zal binnenkort fototje van vriendlief en mij opgraven dan hebben jullie toch beetje beeld bij ons Hihi hier ook geen fan van kinderprogramma spulletjes ook niet van kleertjes met grote merken enzo.. @daphne, wow heeey wat een prachtige echo! Mooi meidje @dreamchild, gefeliciteerd! Leuk een meisje weer wat vinden je kindjes ervan? @minigirl, wat een chaos al die specialisten zeg, erg verwarrend en lastig voorbereiden zo die onzekerheid. @Marygirl, irritant dat brandalarm zeg! Je hebt nu al je rust nodig die je kan krijgen, ik geloof dat ik vriendlief lekker uit bed had gekieperd of wakker zou houden zodat hij mee mag lijden maarja ik ben soms ook wel beetje b*tchy Fijn dat kraamzorg en steun van je shcoonmoeder in orde is. Gewoon lekker idee! @annemarie, als ik die verhalen van je SO hoor lijkt me het niet zo raar dat je de kleine er liever niet achter laat. Moet je het achterlaten? Gaan ze oppassene? KAn je niet gezamelijk een dagje organiseren zodat je zelf niet uit het oog verliest? @ego, hier de afgelopen 2 weken best veel gedaan eigenlijk.. allemaal regeldingetjes, uitzet nog wat aangevuld, zolder helemaal opgeruimd dus nu ruimte om kantoor leeg te halen, inbouw kast op babykamer leeg gemaakt en ingericht met spulletjes. Behang besteld en iemand gevonden die wil behangen voor mooi prijsje dus dat staat ook in de planning. Verder rest van het huis ook lekker aan kant gebracht.. schoonouders komen toch paar weken in ons huis te wonen dus wil gewoon alles glad hebben en doekje door de kasten.. Nog 7 weekjes werken nog maar, begin beetje zenuwachtig te worden met alles wat ik nog moet afronden maargoed, even verstand op 0 en doen wat ik kan Verder wat boeken aangeschaft en tussen het opruimen door lekker bijgelezen. Ik heb duik in je weeen, met allemaal grappige plaatjes over houdingen en tips over persen en ademen etc. Verder het boek Velig bevallen, het boek over borstvoeding wat Chocochick had aangeraden en boekje over tweetalig opvoeden want wil daar vanaf het begin goed mee beginnen. Volgende week heb ik een borstvoedings info avond. Mijn moeder gaat mee.. ze is zelf helemaal pro borstvoeding echt is daar echt heel uitgesproken over. Gelukkig voel ik me niet zo snel onder druk gezet maar kan me voorstellen dat sommige mensen er zenuwachtig van zouden worden Vond dus als ze zo graag ziet dat ik borstvoeding ga geven ze dan ook maar gezellig mee moet om bij te spijkeren. Dan kan ze me ook helpen als het niet lukt
Even snel, ga ik later op jullie reageren... Ik heb het geluk,dat ik mijn (ons) kind mee kan nemen naar mijn werk, dus een vaste oppas dag zal het nooit worden.. Waar ik vooral mee zit is dat er een moment komt dat hun natuurlijk vinden dat ons kind daar "moet" logeren, omdat het ook bij mijn moeder is.. En ik zie er zo tegenop, kan niet goed uitleggen waarom en misschien ligt het heel erg aan m'n hormonen, maar kan mij weer zo ergeren aan die mensen. Mijn man weet dit eigenlijk niet en ondanks dat hij z'n ouders ook vaak genoeg zat is ben ik bang dat hij dit niet zal snappen... Denk dat ik maar ga afwachten wat er gebeurt als de baby er is.. Voorlopig ben ik van plan om bv te geven dus eerste tijd is die kleine sowieso bij ons!
@ Sterre ik vond de babydump prima. Maar goed wij hebben dat soort winkels ook helemaal niet hier in de buurt. Dus het is al snel veel geweldig veel haha. Hij was idd wel een stuk kleiner als ik verwachte. Maar goed. We hoefden ook niet zoveel meer dus denk dat dat ook wel scheelt. En ze hadden mooie aanbieding voor campingbedje! Heb ook meteen de gratis box gehaald vond hem erg goed! Weinig reclame en allemaal dingetjes waar je wel wat aan hebt. De primark is ook super. Wist helemaal niet dat ze dat daar hadden maar dat zat echt zo dichtbij ons hotel dat ik hem al zag toen we aankwamen haha! Wel heel weinig voor baby's trouwens. Veel voor 1+ maar heel weinig voor baby's en veel zoete kleurtjes waar ik niet zo van hou. Ma goed heb nog een leuk stretch spijkerbroekje gekocht voor 7 euro en de primark komt in t najaar ook in enschede daar gaan wij vaak naartoe om te shoppen dus als mijn meisje straks iets ouder is haha. Auto = bijna gekocht. Het word waarschijnlijk een donkerrode Opel Zafira. Hoeven er weinig voor bij te betalen en is een degelijke auto. Wel oud uit 2000 maar goed. Op dit moment kunnen we ons ook niet een veel nieuwere luxere auto veroorloven en hier zit mooi veel ruimte in. Willen er nog heel even overna denken maar denk wel dat dit hem word. Jij ook last van je bekken? Waar uit zich dat bij jou in? Slaap je ook met een kussen tussen je benen? Dat vind ik namelijk erg goed helpen. Heb gister toch ma een voedingskussen gekocht daarvoor en dat slaapt helemaal top! Ga je de box nog pimpen? Ik ben er ook mee bezig haha. Hadden een zilvéren via mp ook heel goedkoop maar Beetje beschadigingen enz. Heb gewoon bij action zilveren spuitbussen gekocht en dan spuit ik er zo overheen word altijd mooi glad en weinig werk vind ik haha. @ Annemarie misschien toch maar eens bespreken met je vriend? Misschien denkt hij er wel net zo over en valt er een pak van je hart als je het met hem hebt besproken. Zo kun je daarna er altijd nog voor kiezen om dan samen met je so te gaan praten over hoe je erover denkt. Dat het je zo'n naar gevoel geeft lijkt me ook niet helemaal normaal beheerst een beetje je leven. Hoezo kun je kindje meenemen na je werk? Dat is handig! @ catnip doe dat maar een x foto sturen haha. Tis zo verrassend iedereen nou eens op foto te zien! Al moet ik wel zeggen dat ik heel vaak op het lijstje terug kijk wie wie is want dat kan ik niet onthouden haha. Wat fijn dat je zulke lekkere weken hebt gehad! En lekker opgeschoten met de grote schoonmaak haha! Jij bent van de goede voorbereiding zeg met al die boeken! Ik heb er 2 gekregen die van mijn schoonzusje zijn geweest ma heb d'r nog geen blik in geworpen haha! Ben meer van t type laat het over me heen komen. Hier schiet het ook op gister wat dingetjes opgehangen op de kinderkamer nu nog beetje inrichten. De box ben ik dus aan t pimpen en dan ben ik zo goed als klaar! Wel een fijn idee. Wil nog wel een x de kelder en de zolder helemaal opruimen maar dat is niet perse hoognodig ofzo dus wat dat betreft geeft het wel een fijn gevoel dat ik straks echt op t wassen enz na In de relax modus kan!
@Sterre: Haha, oooh lekkende boobs. Nee die heb ik nog niet, ze zijn al wel heel zwaar pfff. Mooi dat je een box hebt gevonden via mp. Ik word ook altijd heel blij van leuke koopjes via mp. Heb een paar weken geleden een mooi witte box via mp gekocht. Was namelijk wel een beetje uitgekeken op het houtkleurige oudje dat we nog hadden staan. Vervelend dat nu toch je bekken wat opspelen, gelukkig is het verlof dichtbij. En is je jongste weer opgeknapt? @Catnip: Goede tip van het boek 'duik in je weeen', was nog op zoek naar zo'n soort boek, dus heb hem net gelijk besteld via mp Handig dat je moeder zo pro borstvoeding is. Kan ze je straks ook mooi steunen tijdens de eerste dagen als jullie toch bij hun wonen @Annemarie: Ooh meid, maar je hebt geen vaste oppasdag met je SO, dat scheelt gelukkig. En het is helemaal toch helemaal niet gek dat je kindje op een gegeven moment wel naar jouw ouders gaat om te logeren en nog niet naar je SO... hoeft toch niet gelijk te zijn... ik zou dat pas doen als je je daar goed bij voelt. @MadameV: Jij bent ook lekker bezig met nestelen, mooi dat het allemaal zo opschiet! @hier: Heb net de groeiecho gehad en gelukkig zit ons meisje qua groei heel gemiddeld in alle metingen. De gynaecoloog zei wel dat op deze termijn meestal nog niet grote afwijkingen te zien zijn qua groei, omdat de komende weken juist de groei moet gaan plaatsvinden, maar het is een mooi startpunt. De echoscopiste was ontzettend lief, ze heeft nog even bevestigt dat het een meisje is en ook laten zien en we kregen nog allemaal foto's mee van ons ukje Ze lag al mooi met haar hoofdje naar beneden. Over 4 weken mag ik weer. Hopen dat ons meisje mooi blijft groeien.
Fijn dat je de kleine meek an nemen Annemarie. Ik zou het denk ik toch met je man proberen te overleggen kijken wat hij ervan denkt? Of als het lukt van je af zetten en dan kijken hoe je er over denkt als het zover is MadameV, hier ook last met slapen.. heb wel kussen maar halverwege de nacht is die vaak zoek, ik draai veel om.. wordt nu ook s nachts wakker bij het omdraaien omdat dit pijn doet.. is dit iets waar ik wat mee moet doen denken jullie of hoort dit erbij? Hier moet de box ook nog geverft worden.. ik denk dat ik het ook iets van lichtgrijs doe ofzo past bij de woonkamer. Jij bent trouwens oko goed bezig zeg wow.. lekker klaar al bijna Marygirl, ik hoop dat je wat aan het boek hebt! De uitleg is in principe heel duidelijk met plaatjes enzo.. toch vind ik het nog lastig de oefeningen na te doen met ademen en het verschillende richtingen persen enzo?? Maarja.. komt vanzelf wel. Het inlezen is meer voor mijn eigen gemoedsrust.. zo van dat ik er aan het gedaan wat ik kan qua voorbereiding en de rest zien we wel Fijn dat je echo goed was en je zo aardig bent geholpen! Ik had gister opeens heel rare ingeving dat we alsnog zouden horen dat het een jongetje is ofzo.. zo raar.. heb dat gevoel wel vaker. De kleine meid schopt zo hard echt rake klappen deelt ze uit.. zondag is ze echt de hele dag bezig geweest met maar hele korte pauzes, was echt duidelijk aan de buitenkant te zien. Is dit normaal?Misschien is het gewoon een hele actieve sterke meid ofzo ipv jochie HIer alvast even buikfototje van vanmorgen *edit* ik heb ook fototje in mijn albums geupload van vriendlief en mij, voor de nieuwsgierige Haal hem morgen weer weg ofzo
Catnip, mooi zo, echt even lekker 2 weken vakantie gehad. En ook lekker bezig geweest met de babyspulletjes en in huis. Wat je moeder betreft..met bv alleen maar handig als je iemand achter je hebt staan die je daarmee kan helpen als het soms even niet lekker loopt. Heb ik wel gemist in ieder geval. Mooi buikje heb je!! @Annemarie, je moet niks natuurlijk. Maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan. De eerste jaren is logeren niet beslist een must, tenzij je het juist zelf graag wilt. Dus hopelijk hoef je de komende tijd nog niet aan het probleem te denken. @MadameV, ook al goed op weg met de voorbereidingen! Leuk een zilveren box. Primark zit hier "gewoon" in de stad maar ik kom er eigenlijk nooit. Vind het zo gigantisch druk daar! Alleen als ik vakantiekleertjes nodig heb ga ik er even shoppen. @Marygirl, wat fijn dat de groeiecho goed was! Toch een lekker gevoel dat de metingen op dit moment mooi gemiddeld zijn. @Lekkende boobs, nog niet. Verbaast me eigenlijk want de vorige keren had ik vanaf 20 weken al lekkende borsten. 's Nachts dan voornamelijk..niet handig. @Slapen, ik slaap wel een stuk slechter, word veel wakker ook. En bij het inslapen vaak wat last van die rusteloze benen. Maar pijn herken ik niet. Vanmorgen naar de vk geweest. Gelukkig was de controle weer goed. Baby lag al netjes met zijn hoofdje naar beneden. Ik kreeg nu de bevallingskaart mee, daar stond ook het verslag op van de bevalling van Aniek. Ik dacht altijd dat die bevalling heel lang duurde (16 uur) Maar dan is het dus maar net wanneer je begint te tellen. Pas vanaf dat de weeen een beetje serieus worden of echt bij het allereerste lichte krampje. Volgens het verslag van de vk duurde de bevalling maar 4 uur. Dat klinkt toch een plezieriger Volgende afspraak vk is op 27 mei.
@Sterre, spannend zo'n eerste keer een oppas (meisje) over de vloer , is het goed gegaan? Vervelend dat je last van je bekken krijgt , hoop dat het niet te erg word. @marygirl, oh wat stom het brandalarm! Hier hebben we dat ook eens gehad... Net of er een vogeltje heel hoog piept. En zeker een eerste keer is dat heel gek. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de kraamzorg, das wel belangrijk. Hier komt 19 juni iemand langs dus ben benieuwt. Voordeel hier is dat als het echt niet klikt mn moeder het evt ook kan regelen want die werk bij dat kraambureau. @medamev, spannend een nieuwe auto zoeken , maar wel leuk! @catnip, wennen weer zeg dan het werk! Hoop dat je snel door je mails heen bent. Hier gaan we in juni zo'n borstvoedingscursus doen, ik sleur mijn man mee Leuke foto trouwens zal zelf ook even wat naar je sturen! Ik kan de baby meenemen omdat ik als gastouder werk en heb afgesproken met mijn collega dat ik die kleine gewoon meeneem ideaal dus. En tja simpel gezegt dat niet perse naar SO hoeft als het wel naar mijn moeder gaat, want ze vinden sowieso al dat we mijn ouders meer zien dan hun... Is misschien ook wel zo maar dat heeft zo zijn redenen en hou niet zo van visite zitten. Bespreken vidn ik nog steeds lastig , dus laat het nu maar even zo... En ik kijk op dat moment .hoe goed het voelt denk ik maar! Toch bedankt ieder geval... Nou wij gaan even een beetje songfestival kijken, kijken hoeveel vriendjes politiek er dit keer is Fijne avond X
Catnip: nou, jij bent lekker opgeschoten met allerlei dingetjes tijdens je vakantie Inderdaad handig dat je moeder zo pro is, kan ze je mooi helpen. Mijn s.moeder zit altijd te zeiken dat bv niks is enzo. Heel motiverend de eerste weken Verschillende richtingen persen hihi...? Horizontaal en verticaal ofzo? Dat schoppen is heel normaal hoor, ook voor een meis Maar dat denken dat er ineens toch een jongen uitkomt herken ik...heb er ook al van gedroomd Mooi buikkie zeg, heel bescheiden nog zo te zien. Wat een leuke foto van jullie! Erg leuk om jou een keer te zien Annemarie: lastig van je schoonouders maar ik begrijp je helemaal. Ik voel me er ook niet prettig bij. Ik weet nu al dat m'n s.moeder gaat zitten azen met dit kindje, gewoon omdat het een meisje is... Grr wat mij betreft kan ze lang wachten Haha en, veel vriendjespolitiek? Hier zit m'n vriend James bond te kijken van 100 jaar geleden ofzo. MadameV: Zafira is mooi toch, lekker groot ook Ik heb echt last van die ischias maar nu trekt het wel ook over de hele breedte door zeg maar. Dat ik echt last heb van beide kanten. Voelt heel onstabiel aan, vooral als ik even gezeten of gelegen heb. Dan wankel ik ook en moet ik me soms echt even vasthouden aan de tafel ofzo Ik slaap inderdaad ook met zo'n voedingskussen, heerlijk Oeh goeie tip van die spuitbussen om de box te pimpen! Die ik heb gekocht is wit en ik wil em ook wit houden. Marygirl: haha ja ik was ook uitgekeken op onze oude box. Die was ook nog in onze oude stijl, koloniaal hout en behoorlijk groot. Hij past nu ook niet meer tussen de banken. Nu lichte meubeltjes dus ook een lichten box Wat super fijn dat jullie meissie het goed doet! Hopelijk blijft ze dat inderdaad doen Liesken: fijn, weer APK gekeurd en je manneke ligt goed Ik heb nooit een bevallinskaart gekregen... Wel zo'n kaart waar van alles op staat qua bloeddruk enzo elke afspraak. Oja, ook van de vorige bevallingen hoe lang ze duurde ed. Daar is de tweede keer wat tijdsduur betreft ook wel een stuk prettiger 5 a 6 uurtjes en 5 minuten persen, doe mij dat nog maar een keertje zo All: helaas is m'n jongste nog steeds niet helemaal opgeknapt. Hij doet z'n dingetje wel hoor maar zo'n verstopte neus is niet makkelijk en erg vermoeiend. Hij gloeit ook nog maar echt koorts heeft hij gelukkig niet meer. Hij is vandaag wel naar de psz geweest en heeft het leuk gehad. M'n oudste had nog vrij, studiedag, dus dat was ook wel weer eens leuk om hem alle aandacht te kunnen geven. We hebben een chocoladetaart en cupcakes gemaakt Vanavond zijn de kijkers geweest en de makelaar was niet ontevreden over hun reactie. Maar goed, toch weer even afwachten. We hebben trouwens een klein dilemma...we zitten te twijfelen over de naam Scheelt maar 1 letter maar daarmee wordt het wel een andere naam.. Beetje moeilijk uitleggen zo haha. Nou ja, we kunnen gelukkig nog even nadenken.
Hallo, Ben ik ook weer een keer. Ik heb alles meegelezen, maar kan niet op alles reageren sorry L. @dreamchild: Gefeliciteerd. Leuk een meisje. @huilbuien: Hier ook steeds emotioneler. Was vrij nuchter, maar nu. Kan om veel dingen huilen. Als er iets niet goed gaat, dan kan ik al in huilen uitbarsten. Hoop dat je minder down bent Sterre. Het is niet fijn, maar hoort er denk ik wel bij. @madameV: Ja, ook hier last van dromen. Het malen niet, maar wel het dromen. Echt de vreemdste dromen komen voorbij. Er mag gewoon iemand mee hoor naar de groeiecho. Tenminste, bij mij wel. @niekske78: Fijn zeg dat de Nipt-test vergoed wordt. @luiers: Lang geleden al over geschreven. Weet totaal nog niet wat ik moet gaan halen. Doe maar van alles wat denk ik. Heb al wel wat gekregen, maar nog niet veel. Was er maar een basispakket haha. @tuin: Wat doen jullie in de tuin of voor het raam? Wij zijn er nog niet over uit. Misschien een slinger laten maken door mijn moeder van stof met de naam erop. Die kan ze dan afmaken zodra de kleine er is. @minigirl: Ja VK kan het al voelen. Bij mij moest ze afgelopen maandag flink voelen, maar het hoofdje ligt toch echt beneden. Dus jou baby is net iets te klein. Die van mij was iets te groot nu, maar dat schijnt normaal te zijn. Met 29w2d was uk rond de 1300 gram. Dat was netjes zei de vk. @sterre: Bah, een anti D spuit in je bil. Geen idee waarvoor, maar een spuit in je bil is zo niet lekker, denk ik. Hier ook afentoe lekkende boobs. @annemarie: Oh wat erg dat je daar de zenuwen van krijg. Hoe komt het? @afspraken: Volgende controle is 16 mei. Gewoon normale controle. @catnip: Welkom terug hihi. Echt erg he weer beginnen met werken. Ik had het maandag ook zo enorm druk en gister opleiding gehad. Vandaag weer een hoop proberen weg te werken L. Lekker veel gedaan dus. Wij moeten nog zoveel doen. Moet echt een uitzetlijst gaan maken. Dinsdag komen de meubels, box, maxicosi en de wagen. Dus dat is ook enorm leuk. Nu de rest nog. Hier ook nog 7 weken werken. En ook hier slaan de zenuwen en de stress toe. Moeten nog zoveel doen. @bekken: hier nog geen last gelukkig. Alleen mn rug zo afentoe. Ik ga nog even werken. Het is zo weer vier uur L.
grrrr...... Mijn vriendin heeft 3 beste vriendinnen. Moi en nog 2 andere. Alle 3 verwachten we een kleine. De eerste is nu vanacht bevallen en heeft als meisjesnaam: de naam die wij dus ook hebben...... What to do now? Gewoon de naam behouden of een andere uitzoeken. Wij zien die vriendin niet heel vaak. Maar 2 keer per jaar ongeveer, omdat het geen vriendin van mij is. Als wij het veranderen, is het alleen maar om onze beste vriendin zeg maar. Aan de andere kant, deze naam is een vernoeming naar één van de ouders. En we zijn nu zo aan deze meidennaam gewend en ook aan de jongensnaam natuurlijk. Maar het gaat in dit geval dus om de meidennaam. En aangezien mijn gevoel nog steeds zegt dat het een meisje is .