Hallo, Zo, mijn concentratie is vandaag ver te zoeken. Vooral nadat ik mijn directeur heb gezien vandaag. Hij zei dat ik een jongen kreeg, omdat ik het naar voren draag. Ik ben er zo van overtuigd dat het een meisje is, dat ik eigenlijk een beetje van slag ben. Nu hebben twee mensen gezegd wat ik krijg en de ene zegt een jongen en de andere een meisje. En ze zeggen beide dat ze het nog nooit fout hebben gehad L. Ik ben ook erg blij met een jongen hoor, maar voor mijn gevoel kan het niet eens. Voor mijn gevoel is het gewoon een klein meisje. @geboortjekaartjes: Nou, wij zijn eruit hoor. Dat is al een hele bevalling. Maare even jullie advies. Wij hebben een geboortekaartje en bij het meisje staat er een roze hart op en bij het jongetje een blauw hart. Is dat bij een jongetje niet heel tuttig? Of valt dat mee. Het zijn dezelfde kaartjes verder. @boek: ik heb het besteld bij de bieb. Ben benieuwd. @marygirl: Oh, jij ook nog 6 weken. jij stopt iets eerder dan qua weken? Ik stop met 36 weken, als ik het vol hou. En lekker zeg dat je er maar 2 per week hoeft te werken. Heb je nog zoveel verlof dan? Lekker zeg. Oh leuk zeg een nieuw aankleedkussen. Bedoel je dan ook de hoes? Mijn moeder gaat de hoes zelf maken. Deze maakt ze na van K.oeka. Stof is al gekocht. @minigirl: Ik volg de opleiding HBO Rechten. Erg leuk, maar wel pittig. Voor strafrecht ben ik ook best gemotiveerd, maar voor mijn eindopdracht totaal niet. @sterre: Ja erg he hihi. Ik bak er alleen niets van. Op de echo zag ik helemaal niet, maar heb één filmpje van de bovenbeentjes en daar zie je dus ook tussen de beentjes. Echter de echo is toen donkerder gezet en ik kan er dus helemaal niets van maken. Daarnaast loopt de navelstreng daar ook, dus al met al . @benauwd: Hier alleen als ik het mega warm heb en dat heb ik nogal eens. Ik was altijd een koukleum, maar nu?? @chocochick: Nee, dat klopt. Dat is netjes. Oh dat zou ook kunnen ja. Mijn bloedruk ligt rond de 102/58. Dus ook vrij laag. Balen zeg dat het lopen niet erg wil. En je moet nog zo lang L. Ik ga nog maar even wat doen L. Zo geen zin vandaag.
@ minigirl het is een Opel Zafira geworden. Heel wat meer gezins auto als een verlaagde 3 deurs vw. golf haha. @ Marievs top van ie cijfer die je terug hebt gekregen! Ik zou me niet zo druk maken om die baas van jou en wat iedereen zegt. Over hoe je draagt en wat het dan zal worden is echt zo'n grote onzin, ik kan daar bijna boos om worden. Ik draag ook na voren en krijg ook een meisje, en nee ik heb niet helemaal onder de acne gezeten ( want meisjes halen ie schoonheid weg ) allemaal onzin. Iedereen is anders zwanger. Mijn moeder heeft 2 meiden en 2 jongen en ze zag er alle 3 de keren hetzelfde uit. Dus ja de 3e moest dan natuurlijk ook wel een meisje zijn. ( broertje ) dus allemaal fabel. Ik zou proberen me er niet zoveel door te laten leiden. Anderen kunnen heel makkelijk praten. Ik denk nl ook als ik ben bevallen dat heel veel mensen gaan zeggen oh dat dacht ik al een meisje. Ja is natuurlijk altijd makkelijk achteraf. En je kunt nu ook wel je ideeen spuien over een meisje of een jongen, je hebt altijd 50% kans. Hopelijk kun je het van je afzetten. Qua geboorte kaartje. Wat voor blauw is het? Ik vind op zich een hart prima kunnen voor een jongen maar ligt er ook wel aan wat voor kleuren. Soms maakt in mijn ogen meer de kleuren het tuttig dan wat erop staat, maar dat is mijn mening. @ Marygirl wat fijn van die extra dag vrij de laatste weken. Ik heb het niet zo afgesproken maar mijn bazin is ook niet moeilijk en als het dan wat rustiger is dan ben ik diegene die ze na huis laat gaan dus dat is wel heel fijn. Met deze week erbij werk ik nog 4 weken dus dat is echt al aftellen! Wat leuk ook van die echo zeg! 15 euro is echt super goedkoop. Voor dat geld had ik het ook zeker gedaan! Sterre hopelijk hoor je er deze week nog wat van. En anders gewoon eens je makelaar bellen? Las toevallig deze week nog een artikel van toekomstige moeders die al dik in de 30 weken zwanger waren en nog gingen verhuizen verbouwen etc. Lijkt me geen pretje haha! Maar dat zal bij jullie wel niet meer qua papieren enz gaat er heel wat tijd overheen voor de overdracht, maar toevallig dacht ik er net even aan. @ catnip volgens mij ben jij een beetje in de war met de namen. Ík was namelijk diegene die zei van op je moeder lijken qua zwangerschaps duur etc, en ik had vandaag de groeiecho, en ik wou graag de bevestiging van een meisje, en ik heb mijn kamertje af en ik wou graag je foto zien... Alleen die cijfers dat is idd Marievs haha ik ga al jaren niet meer na school. Je had Marievs erboven staan totdat ik het las toen dacht ik volgens mij reageer je op mij haha. Geeft niet! Wat fijn dat je al opschiet met de meubeltjes! Ben heel benieuwd hoe je de cursus vanavond vind. Ook nu je weet dat er bekenden zijn. Let us know! @ chocochick hebben jullie toen bewust gekozen voor jou achternaam bij de 1e? Met een bepaalde reden of vond je dat gewoon mooier? Wat heb je besloten vandaag ivm de beurs? @ niekske, denk dat het er allemaal bij hoort die emoties. De een heeft er gewoon meer last van dan de ander. Ik had afgelopen vrijdag mijn eerste goede huilbui om niks! Ma goed het lucht wel op. Hopelijk doet het dat bij jou ook als je je even laat gaan?! Balen hoe het gaat tussen jou en je man. Wat zegt hij dan als je daarover begint? Qua intimiteit? Misschien moet je ivm alles klaar maken gewoon een ultimatum stellen? Zo van dan en dan moet alles af zijn anders laat ik iemand komen? Vind nl niet dat ie nog 9 weken hebt. 37 tot 42 weken is heel normaal om te bevallen en als je vroeg bevalt gaan er bij wijze van al 3 vanaf. Lijkt me ook echt geen fijn gevoel dat je alles zo op het laatst laat komen. Nu wij alles af hebben geeft me dat veel rust. Qua moeder snap ik wel. Heb ik af en toe ook. Gister waren we ook met mijn familie bij elkaar en toen zei mijn moeder oh er is zoveel leuks te koop je wil niet weten wat ik allemaal heb verzameld. Toen dacht ik zucht daar komt het hoor. Maar mijn broertje zei lekker tactisch nee mam dat willen we inderdaad niet weten haha! Hier net weer van de groei echo. Het is idd een meisje. Mijn zusje die was mee en weet het nu dan ook als enige buiten ons maar dat vind ik niet zo erg. Ze had het totaal niet verwacht dacht echt dat het een jongetje was ook ivm hoe neutraal ik heb ingekocht ( grijs Boxkleed, grijs kleertjes , heel veel grijs ) maar goed alle meisjes kleren heb ik verstopt. En ik wil dat mijn huiskamer nog een beetje gewoon blijft. Hij is al bont genoeg van zichzelf dan hoef ik geen rood roze gebloemd Boxkleed haha. Ook heb ik een slaapzakje met donkerblauwe sterren. Mijn zusje vind dat voor jongens terwijl ik vind dat het voor beide kan, het is alleen voor stoere meiden en niet zo meisjemeisjes achtig. Maar daar hou ik ook niet zo van. Volgens mij stnd ze beetje perplex. Ze Smste net al sorry dat ik niet zo enthousiast was ben er een beetje van ondersteboven haha. Ze was gewoon overtuigd van een jongetje! Verder de echo was dus helemaal goed. Alles mooi rond het gemiddelde sommige "onderdelen" net iets erboven, sommige net iets eronder. Dus ik ben weer blij! Over 5 weken nog een x maar ik verwacht niks bijzonders.
Oh en gister kwamen mijn ouders en broertje zusje en vriend hier eten voor Moederdag. Kreeg ik eerst en van mijn moeder een paar slabbetjes en vervolgens ook van mijn broertje en zusje nog wat! Als mom 2 be haha! Vet leuk had ik niet verwacht. Van mijn vriend kreeg ik natuurlijk niks, terwijl we gister ook nog eens 6 jaar verkering hadden haha. Maar goed is ook niet erg, ken hem al langer als vandaag dus had voor hem ook niks gekocht
Marievs: ik heb al weken last van mijn onderrug. Het enige wat mij echt helpt is regelmatig rusten. Ik ga halverwege de dag even liggen en ik lig de hele avond op de bank. Verder probeer ik zoveel mogelijk op mijn houding te letten door mijn bekken steeds te kantelen. Ik wist bij mijn eerste zwangerschap al dat het een meisje werd maar iedereen die me aansprak was er van overtuigd dat het een jongen was omdat ik naar voren droeg. Mijn buik ziet er nu hetzelfde uit en nu is het wel een jongen. Ik denk dus ook dat het met met jouw aanleg te maken heeft dan met het geslacht van het kind. Maar wie weet, jij kan het zelf ook mis hebben?! Ik hoop dat je voorgevoel klopt anders zul je nog even moeten wennen straks Niekske: meissie toch dat klinkt helemaal niet fijn. Wel herkenbaar hoor en ik denk dus ook dat het wel door de hormonen komt. Tenzij je vriend de bomen nog moet kappen voor de meubeltjes denk ik wel dat hij op tijd klaar zal zijn hoor. En als dat niet lukt? Tja, dannis er nog gen man overboord. Dan bedenk je wel iets. Misschien heeft die nuchterheid wel wat te maken met het feit dat ik nu voor de tweede ga. Met m'n dochter wilde ik ook alles klaar hebben. Nu komt de kleine eerst bij ons te liggen en heb ik echt zoiets van "dat komt wel goed". Mijn man gaat vanavond een bednest ophalen die we via marktplaats hebben gekocht. Ik heb geen idee waar de box ergens is en de maxi cosi ligt ook nog bij mijn moeder in opslag. Misschien ben ik wel iets te relaxt? Ik herken ook het aandacht van je partner krijgen wel. We zijn allebei gewoon erg moe en ik heb het idee dat als hij met me knuffelt het 9 van de 10 keer te doen is om de baby te voelen. Ik heb het zelf ook nog niet "doorbroken" en heb dus ook geen goede tip hiervoor. MadameV: ik heb wel heel bewust voor mijn achternaam gekozen. Toen we besloten te gaan trouwen heb ik ook aangegeven dat ik mijn achternaam houd en dat mijn kinderen mijn achternaam krijgen. Hij heeft me toen (bij de ondertrouw) verrast door ook mijn achternaam aan te nemen. Wat kan ik zeggen? Ik ben echt een papa's kindje en ik ben erg trots op mijn achternaam. Wat leuk dat je al Moederdag cadeautjes hebt gekregen!! Ik heb gisteren ook alleen maar een knutselwerkje gekregen en geen cadeau. Dat knutselwerkje had ie vorig jaar ook vergeten maar na mijn huilbui daarover heeft hij toch een mentale aantekening gemaakt dat ik dat verwacht. Ik ben niet mee naar de beurs gegaan. Gelukkig maar want ik heb nu al pijn terwijl ik amper loop. Mijn volgende afspraak is trouwens gepland op 20 mei, maar ik heb vandaag gebeld omdat ik gewoon de hele dag door last heb en bij lopen pijn heb ik nu woensdag (14 mei) een extra afspraak gemaakt. Ben benieuwd of ze me ergens mee kunnen helpen of dat ik alleen maar doorverwezen word. Zo, mijn pauze zit er weer op, ik ga maar weer eens aan de slag....
Hey Choco, dat extra uur verspil ik geloof ik aan zwangerschapspagina verdeeld over de dag haha Het is goed te doen tot nu toe. Ik ben flexibel in mijn eigen tijd en afspraken indelen. Vanmiddag afspraak buiten de deur en dan gelijk door naar huis om uurtje of 4, lekker op tijd thuis zodat ik nog even kan liggen ivm met cursus vanavond. Morgen VK en dan van huis werken, 's avonds heb ik dan wat energie voor de was en verder verven. Zo puzzel ik elke week wat in elkaar op een manier dat het vol te houden is Geen idee hoe groot de groep is.. hopelijk niet te massaal Gaat het beter met de pijn trouwens na weekendje rust? Ach Niekske, je post van vanmorgen had ik zelf ook kunnen schrijven.. Zit precies op hetzelfde punt. Vriendlief hier ook heel zorgzaam en knuffelig maar meer zit er echt niet in hoor, mis het wel. Van het weekend samen met meubeltjes bezig geweest hele ochtend tijdens het verven heeft hij lopen zeuren waarom kopen we geen nieuwe terwijl ik het meedere keren had voorgesteld nieuw of opknappen voor en nadelen qua tijd en geld. Nu valt het werk hem tegen en loopt hij maar negatief te doen terwijl ik uiteindelijk het meeste werk en de hele planning op me neem. Begint hij gister opeens over van de week naar tuincentrum voor plantjes en potten etc en dat hij dit en dat aan de auto wil laten doen. Had echt zoiets van ?? Zullen we anders eerst even de babykamer afmaken voor we aan het project tuin / auto beginnen? De prioriteiten zijn echt helemaal zoek hier bij mijn mannetje, geloof dat hij het allemaal niet meer zo goed overziet En oh ja, geboorte kaartje is hij nog steeds niet aan begonnen! :x Dat van die zaterdagen zeg ik dus ook de hele tijd , ik tel de weken niet want ik weet dat ik doordeweeks weinig energie heb dus alleen weekenden inderdaad. Het emotionele heb ik ook maar voornamelijk richting schoonmoeder.. ze bedoeld het goed al die verhalen over haar ervaringen en uitleg over geboorte hoe dit werkt enzo (alsof ik geen boek kan lezen / info kan zoeken??) vind het super irritant.. ik denk dat het de hormonen zijn, erg lastig.. Marievs, hier ook erg last van heupen en onderrug.. wordt er s nachts wakker van als ik wil omdraaien, heel erg vervlend. Morgen even met VK over hebben en misschien toch maar weer keertje langs de ostepoaat. Hartje voor jongetje is toch niet tuttig? Ligt er beetje aan welke stijl maar lijkt me best kunnen. MadameV, sorry ik loop inderdaad de hele boel door elkaar te halen! Was voor jou bedoeld maar verkeerde naamerbij Leuk van je cadeautjes trouwens! Hier nog niets gehad, volgend jaar hopelijk wel Gister bestelling gedaan bij Next (Pretty Cute | Newborn Girls & Unisex | Girls | Next: Netherlands) pakje en 2 vestjes, gewoon eens om te proberen. Leuk prijsje en las dat het snelle bezorging was.. ben benieuwd!
Hey dames, Ik reageer niet zoveel meer maar lees wel mee. Kan me wel vinden in de verhalen van sommige meiden. Hier ook grote discussie gehad met vriendlief ivm intimiteit. Het werd steeds minder en minder en Vl. Reageerde niet meer op mijn 'avances'. Hij wou er ook niet over spreken. Uiteindelijk is de boel zwaar ontploft en heeft hij me gezegd dat hij het vreemd vind om intiem te zijn met de baby in de buik. Nu gaat het gelukkig iets beter maar 1x per week is toch wel het maximum. Het begint mij nu vooral te storen dat die buik in de weg zit. Alhoewel hij niet groot is vind ik het ambetant om mijn buik te zien tijdens de daad. Rugpijn: heb ik ook geregeld last van maar bij mij zit het juist onder de schouderbladen. Ik weet niet meer hoe ik me moet houden. 30 minuten in de auto is al teveel voor mij. Mijn moeder irriteert me ook zo. Hier moeten er ook nog werken uitgevoerd worden en er komt geen schot in de zaak. Ze vraagt dan ook elke keer of de werken al gestart zijn, grrr.... Heb haar gisteren gezegd dat ik er geen woord meer over wil horen of dat ik anders niet meer antwoord op haar berichten. Hoop dat ze het nu gesnapt heeft. Vl. Ziet er echt het erg niet van in en denkt dat we nog alle tijd hebben. Als ze op tijd komt hebben we nog 10 weken!!! Lijkt veel maar die gaan zo snel voorbij. De meubels zijn zelfs nog niet geïnstalleerd. En ik word steeds minder mobiel. Verder hebben we bijna alles. Ik twijfel nog of we een box kopen. We hebben niet zoveel plaats beneden. Ik moet ook nog een babyfoon kopen, speelgoed, pampers, verzorgingsproducten, ... Gelukkig allemaal kleine dingen. Aangezien het hier ook niet de gewoonte is om ee geboortelijst aan te leggen moet ik alles zelf kopen. Vl. Heeft zelf 0,0 euro geïnvesteerd in de baby. Dat irriteert me zo. Heb het gevoel dat ik er echt alleen voor sta. Hij beseft het echt nog niet dat we binnenkort een kindje krijgen. Hij begrijpt ook nog altijd niet hoe vermoeiend alles is voor me. Hij denkt dat ik de hele dag tijd heb om te rusten en daardoor kan/mag ik niet moe zijn. Dan vraagt hij me om dingen te doen voor hem want hij vind "ik heb toch niets anders te doen" grrrrrrrr..... Hij wil nu ook een nieuwe auto kopen en vind dat ik daar de helft moet in betalen. Maar ik heb zelf mijn autootje en meneer interesseert zich enkel voor de dure zware bakken. Zo stond hij vorige week op het punt om een Audi a8 te kopen! Wel tweedehands maar die koste nog 22000! Gelukkig was die net verkocht aan iemand anders. Ik zag mijn spaarcentjes al vliegen Zo dat was mijn klaaguurtje... Vandaag precies 30 weken. Wat gaat die zwangerschap toch zo snel. Ik begin nu al te denken dat ik mijn buik zal missen Ivm naam: we zijn er nog altijd niet uit. Deze week krijgen we er een nieuwe pup bij, het wordt een Duitse schaper. Vooral bedoelt als waakhond. Vl. Heeft wel in 5 minuten kunnen beslissen over de naam. Hij zal Jag heten. Wou dat hij voor de naam van ons meisje ook zo snel kon beslissen
Bekijk bijlage 394717 Even snel. Dit is het kaartje voor een jongen en een meisje is dan met een roze hart.
@ chocochick wat leuk dat je zo ie visie over achternamen etc wil delen. Vind het leuk dit soort dingen te lezen, het hoe en waarom ergens achter, wat lief van je man dat hij nu ook jou naam heeft! Goed dat je hebt gebeld. Misschien kunnen ze idd wat voor je betekenen. Sinds ik na de osteopaat ga is mijn leven ook echt een stuk leuker! En goed dat je niet na de beurs gegaan bent! @ catnip geeft niks hoor had al snel door dat je het tegen mij had haha. Geboortekaartje wou je vriend zelf ontwerpen toch? Moet je dat ook niet een bepaalde tijd van tevoren hebben ingeleverd bij een drukker o.i.d.? Gelukkig mag ik zelf echt niet klagen qua vriendlief, genoeg aandacht voor kindje en mezelf en alles is al klaar. Ma ach hij heeft natuurlijk wel weer andere dingen daar niet van. Maar ik herken mezelf er niet zo in, al kan ik er helemaal inkomen hoe erg je ervan baalt. Helemaal bij een 1e kindje. Net wat chocochick zegt ik geloof wel dat jebij een 2e of 3e daar ook veel relaxter in bent. @ Daphne, wat lastig zeg zo met je vriend. Je zit niet voor niks thuis denk ik dan, niet om zijn stomme klusjes te doen toch. Heeft het topic qua namen je toen niet geholpen die je had geplaatst? Twijfelen jullie nu nog tussen 2 of is het spoor helemaal een beetje zoek? @ Marievs vind het geen tuttig kaartje. En ook wel bij je passen zo als ik je een beetje ken
@Chocochick: Het is inderdaad een boek over de bevalling en er staan tips in voor ademhaling en houdingen. Vind het zelf wel prettig om me zo weer een beetje voor te bereiden, heb bij de eerste wel een cursus gedaan, maar dat is al zo lang geleden. @Niekske: Het is wel herkenbaar hoor, de emoties vliegen bij mij ook heen en weer door de hormonen. Al is het een stuk minder dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Toen overkwam het me meer, nu herken ik dat het door de hormonen komt en de wetenschap dat die straks weer weg zijn stelt me nu gerust. Bij de eerste zwangerschap wist ik ook nog niet hoe het vanaf de bevalling zou zijn en doordat ik dat nu twee keer heb meegemaakt haalt dat ook behoorlijk wat onzekerheid weg. Het komt echt goed hoor Tja en over de sex, hier staat het ook op een laag pitje, al vindt mijn man het niet eng. Ik heb hem de laatste keer midden in de nacht verleid. Werd wakker en bedacht dat het al echt even geleden was. Dus ben hem gewoon daar beginnen te aaien toen hij sliep en dat kon hij niet weerstaan Maar we hebben er beide ook wel vrede mee dat het nu minder is, we weten dat het straks wel weer goedkomt. Dus tja, heb ook niet echt tips. Misschien een keer samen douchen proberen? Ik snap je frustatie wat betreft de meubeltjes heel goed. Mijn tweede bevalling was met 37 weken al, dus zou zelfs nog strakker rekenen dan jij. Misschien toch nog een keertje overleggen en hem de keuze geven, of hulp bij het schilderen, of jij koopt sommige dingen toch nieuw? Wie weet gaat hij dan overstag? @marievs: Bij mij zijn er ook elke keer mensen geweest die overtuigd waren dat het een jongetje was door de vorm van mijn buik. Ik zou proberen je niet teveel aan te trekken van wat al die mensen zeggen. Weet je zeker dat je niet toch nog een echo wilt Mooi kaartje! Helemaal niet tuttig hoor het hart. Ik stop inderdaad met 34 weken (moet ook omdat ik nu een gedeelte in de ziektewet zit vanwege de bekken). Ik heb inderdaad nog heel veel verlof. Normaal neem ik vier weken op in de zomervakantie en doordat dat nu niet hoeft blijft er heel veel over. Ik bedoelde een nieuw aankleedkussen, maar wil ook nog nieuwe hoezen erbij. Leuk dat je moeder die van Koeka namaakt, is wel zo voordelig ook Oh en over die warmte. Ik heb het normaal snel koud en ben nu net een straalkacheltje. @madamev: Wow jij nog maar 4 weken werken, heerlijk. Haha dus je zus was erg verrast dat het een meisje was. Wel lief dat ze daarna nog even belde. Fijn dat de echo goed was, op naar de volgende. @Catnip: Aaah vervelend dat je schoonmoeder zoveel adviezen geeft. Hoe lief ook bedoeld, maar als je er geen behoefte aan hebt kan het wel steeds het verkeerde keelgat inschieten. @Daphne: He meid, frustrerend dat je vriend niet wat meer meedenkt. Maar ehh misschien domme vraag van me, maar waarom zou je moeten mee betalen aan zo'n dure auto? Ik zou je spaarcentjes vooral bewaren voor de kleine en eventuele incidentele kosten oid. @all: Dagje werken zit er weer op. Ben nu bezig met het geboortekaartje, toch nog wat extra dingetjes erop, puntjes op de i.
@Niekske: Geef niets dat je niet veel reageert. De ene keer reageer ik ook meer dan de andere keer. Die onzekerheid ken ik ook wel een beetje hoor. Hoe ben ik als moeder? Ga ik alles goed doen? Kan ik het wel aan? Wat erg dat de intimiteit verdwenen is. Zo lastig en je kan hem ook niet dwingen. Vind het zo vervelend voor je. Hopelijk komt het wel weer terug. Echt erg dat hij alles zelf wil doen. Goed van hem, maar jij ziet al dat hij het niet gaat redden. Ik denk dat het de hormonen zijn hoor. En wij zijn er voor je om naar je te luisteren. @madamev: Heb het gelukkig ook al van me af gezet. Mijn gevoel zegt nog steeds een meisje en ja als er een jongen uit kom, dan is hij net zo goed welkom. Ben met beide erg blij en gelukkig. Al die fabeltjes ja. Je laat je er makkelijk door beïnvloeden. Terwijl je weet dat het maar fabels zijn. Fijn dat alles goed was bij de groeiecho. Heb je nu pas over vijf weken pas weer controle of een echo? Hihi, je kent me al goed J. Past zeker bij ons. @chocochick: Hihi wennen ja. Nee hoor. Het zal wel even een soort van schrik zijn en heel even omschakelen, maar we hebben ook een stoere leuke jongens naam. En mijn man zegt de hele tijd dat het een jongen wordt. Ja, en het ligt er ook aan wat voor kleren je aan hebt. Er valt niets over te zeggen. Leuk dat je zo trots bent op je achternaam. Ik vind mijn achternaam ook mooier dan die van mijn man, maar ik ben erg traditioneel. Dus toch maar de naam van mijn man aangenomen. @catnip: Haha, hier ook. En afentoe even babbelen met collega`s. Daarnaast werk ik best hard, dus ach. Jij ook al in hetzelfde schuitje? Wat erg zeg. Hopelijk gaat jou man het ook inzien. Ik heb er gelukkig geen last van s`nachts en hoef ook nog maar één keer naar de wc s`nachts. Dus dat is wel lekker. Ik ga er volgende week ook even met de VK over hebben. @daphne: Wat erg zeg dat je vriend niet wil omdat er een baby in de buik zit. Gelukkig lees ik dat het nu iets beter gaat. Het gaat natuurlijk niet alleen daar om, maar afentoe intiem zijn is toch wel erg fijn. Je mist elkaar anders toch. Hier zit het ook onder mn schouderbladen. Gisteravond bij de masseur geweest en toen was het ineens wel weer los. Zucht. Rare rug. Oh, balen zeg dat je er met de naam nog steeds niet uit bent. @marygirl: Je man snachts wakker gemaakt??? Nou nou J. Wel een leuk idee zeg. Maar meestal ben ik zo moe dat ik dan ook geen zin heb. Samen douchen is zeker een goede tip. Ik douche regelmatig samen met mijn man. Heerlijk. Nee, ikweet het zeker hihi. Hoe moeilijk het ook is. Die laatste 10 weken moet ik ook nog wel door kunnen komen toch J. Ik plak naar mijn verlof er 2 weken aan vast of 3. Heb straks ook nog 6 weken over. Ik neem ook altijd 4 weken in de vakantie, maar die schieten er bij mij ook in. @ego: Hier gister weer 2 keer bijna flauw gegaan. Het was bij de masseur. Was echt niet lekker. S`avonds er alles weer uit gegooid en vroeg naar bed gegaan. Ben wel op het werk, maar voel me redelijk slap. Het is gelukkig maar een halve dag, want vanmiddag komen de meubels. Nog 16 dagen werken. Heerlijk. Heb nog wel een sportdag tussendoor en nog 3 dagen school, maar nog maar 16 dagen met de stomme trein hihi.
oh en bedankt dat jullie het kaartje niet afkraken hihi. Nu ik hem weer zie ben ik er toch wel mee in mn sas. Past echt bij ons.
@Marie, ik vind het geboortekaartje niet tuttig hoor voor een jongen. Jongensbaby's zijn net zo goed ontzettend schattig en lief, dus daar past het kaartje prima bij Enne, niet te veel aantrekken van buikpraatjes. Hoewel het bij mij wel verschilde (bij Aniek echt veel ronder dan bij Joas en de baby nu) hoor en zie je net zo vaak dat een ronde buik een jongen bevat en een naar voren staande buik een meisje. Je kunt er gewoon niks van zeggen. @MadameV, leuk die verrassing en verwarring bij je zusje na de groeiecho @Moederdag, we doen alleen aan zelfgemaakte cadeautjes. Moederdag valt vaak rond mijn verjaardag (afgelopen vrijdag,dus voor de lijst: ik ben nu 28) en Aniek werd op moederdag 2 jaar. Daar ging deze keer dus uiteraard alle aandacht naartoe! @Chocochick, balen van de pijn Hopelijk kan de afspraak vervroegd worden. Wel gaaf om zo bewust voor de eigen achternaam te kiezen. Ik vind mijn meisjes-achternaam juist niet zo mooi, dus ik was blij dat ik de naam van mijn man kon overnemen bij het trouwen. @Catnip, oh jij hebt ook best flexibel werk. Ik ook gelukkig, werk 1 dag thuis, maakt niet uit wanneer. En verder vrij om te beginnen wanneer ik wil, zo lang ik tijd en targets maar haal. Vooral nu in de zwangerschap vind ik het ideaal! @Man, ik heb eigenlijk niks te klagen. Mn man is betrokken, dol op mijn buik en mijn hormonsters kan hij heel goed handelen Eigenlijk zou ik vorige week nog een hele dag moeten behangen in de babykamer, maar ik zag daar toch wel een beetje tegenop. Bood hij uit zichzelf aan dat hij ook wel wilde behangen die dag. Nog nooit gedaan, maar vond het wel heel lief. Verder hoeven we niet zo heel veel meer te doen, dat scheelt natuurlijk ook wel. Verder zoek ik gewoon de dingen uit zoals geboortekaartje, teksten, beddengoed etc, dan hoeft hij alleen nog maar te zeggen welke hij het leukste vind. Scheelt ook Intimiteit is hier ook wat minder. Niet perse omdat hij mn buik niet mooi vind of dat vervelend vind. (dat lijkt me wel naar als je man dat heeft trouwens..) maar meer omdat de kids zo slecht slapen de laatste tijd. We zijn dus allang blij als we ongestoord kunnen slapen. 1x in de week is echt wel de max nu, maar dat is voor beiden prima. Moet zo even mijn zoontje van de peuterspeelzaal ophalen, reageer straks even verder!
Het lot van een moeder... nu pas weer tijd om uitgebreid achter de laptop te duiken. @Daphne, wat jammer dat je vriend zo weinig begrip toont. Lijkt me gewoon niet leuk als je vriend niet net zo betrokken bij de zwangerschap is als jezelf. Hopelijk dat het naar het einde toe wat bijtrekt. Een box kost wat ruimte, maar het is ook wel héél makkelijk, een eigen plekje voor de baby. Maar je kan hem altijd later nog aanschaffen. @Veilig bevallen, zag het boek in de bieb staan vandaag, dus meteen maar meegenomen. Ben inmiddels al 31 weken en volg geen cursus, dus kan ik me toch nog weer wat voorbereiden @Marygirl, nog gelukt met het geboortekaartje? Moet ook echt nodig aan de slag ervoor... @Marie, oei..wel oppassen hoor, met het (bijna) flauwvallen. Misschien toch wat vaker wat eten, of heeft het met wat anders te maken? Lekker aftellen met werken! En hoe zijn de meubeltjes, staan ze mooi? Nou hier dus flink drukke dagen achter de rug, eerst mijn eigen verjaardag en zondag die van mijn dochter. Ze vond het zo geweldig om jarig te zijn, besefte het nu ook echt. Als je dan van te voren vroeg: wat krijg je als je jarig bent? Dan was het: taaart! kadooojes! blonnen! Dat heeft ze uiteraard ook allemaal gehad en het was een erg gezellige dag. Maar oh oh, het vreet wel energie zeg! Ik kan echt merken dat mijn lichaam op de rem trapt. Zie er wel tegenop, want dat wordt alleen maar meer de komende weken.
Marygirl: haha een jongenszusje of meisjesjongens Fijn een nieuw aankleedkussen. Ik zit nog te twijfelen of ik een nieuwe koop. Catnip: ik was ook bang voor mijn ademhaling tijdens de bevalling. Je doet een cursus toch? Ik heb iig veel aan de yoga gehad toen. Oewh lees nu van je ex collega, wat lastig zeg Succes vanavond! Awh wat een schattige kleertjes! Chocochick: arg jij ook al twijfels over de naam. Ik zou niet kijken of het vernoemen te veel is oid maar vooral waar jij en je man jullie goed bij voelen. Het is jullie kindje toch... Ben je nog naar die beurs geweest? Ah lees al van niet, goede beslissing zo te lezen. Wat leuk dat je man jouw achternaam heeft aangenomen. Hoor je niet veel. Marievs: ik heb deze keer gelukkig ( klopt ook gelijk weer even af ) niet zo veel last van m'n rug. Vorige keer heb ik veel gerust en goed op m'n houding gelet. Ik kreeg het bijvoorbeeld ook echt heel erg van m'n bureaustoel, wat ik totaal niet in de gaten had omdat ik dacht goed te zitten...niet dus Ik draag nu weer naar voren dus wat het geslacht betreft zegt het niks Hihi ik heb bij de oudste ook de 20 weken echo zitten bestuderen naderhand Heel erg Ik vind het kaartje niet tuttig hoor Klinkt niet best dat je weer bijna flauw gevallen bent enzo. Heb je het daar wel eens met je vk over gehad? Niekske: je twijfels zijn voor veel zwangere heel herkenbaar denk ik Dit is voor mij de 3e maar die vragen spoken bij mij wéér door m'n hoofd Al weet ik dat het allemaal best wel goed komt natuurlijk, net blijft spannend. Het irriteren aan van alles en nog wat: check! Ook aan m'n moeder. Ik kan al geërgerd raken als ze een gewassen blouse oid niet goed op het hangertje hangt. Terwijl ik daar eerder zoiets had van; ik strijk em en hang em daarna gewoon zelf zoals ik dat wil, simpel. Plus dat ik natuurlijk allang blij ben dat ze het doet .. Maar goed, ik erger me nu zelfs aan de kat als hij eten wilt...Trut die ik ben Qua sex e.d. gebeurt hier ook weinig maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zo'n moeite mee hihi. Mijn libido is deze zwangerschap -10 ofzo haha De tip van Marygirl om samen te douchen is trouwens wel een goeie. Doen we hier ook weleens. Wat de meubeltjes betreft kan ik er goed inkomen dat je daar niet vrolijk van wordt. Hij kan wel zeggen dat hij nog 9 weken heeft maar voor hetzelfde geldt komt de kleine eerder. Daarbij zou het fijn zijn als het sowieso op tijd klaar is zodat je gewoon nog wat kan keuvelen en je nesteldrang erop los kan laten. Ik ben er nu wel relaxer in maar heb het ook wel graag enigszins op tijd klaar. MadameV: fijn dat het nog steeds een meisje is En dat alles goed gaat natuurlijk. Wat leuk dat je voor Moederdag wat dingetjes gekregen hebt. Ach, ik heb ook niks gehad van m'n vriend terwijl ik wel een hint gegeven heb ( lees: ik wil graag nieuwe parfum want die is op ) Zondagavond vraagt hij; welke heb je dan Daphne: hier ook een vriend die niet wilt v.w. buik en baby. Dat was bij de vorige zwangerschappen ook en ik ben volgens mij zo'n beetje de enige met een vent die zwangere vrouwen niet aantrekkelijk/mooi vind Dus dat schiet ook niet op maar het komt allemaal goed, geloof me. Wat leuk een hondje Ik zat even te googlen naar Duitse schaper maar kom alleen bij herders uit?? Liesken: gefeliciteerd nog! Ook voor je dochter! Zoals het bij jou gaat, zo gaat het hier ook. Ik zoek/pluis/bedenk etc etc alles uit en vriend mag zeggen wat hij leuk vind. Lekker makkelijk Erg herkenbaar dat het lichaam nu wat harder op de rem gaat. Ik red het nu amper om nog even de oudste met de fiets naar school te brengen All: zo fieuw, ik ben weer bij Hier vliegen de hormoontjes ook nog alle kanten op maar ik heb de afgelopen dagen echt even flink gas terug genomen en dat scheelt. Ook wat dingen van m'n to-do-lijst kunnen schrappen dus dat scheelt ook weer. Ik heb inmiddels ook wat boeken via mp gekocht want het leek me ook wel een goed idee om even wat op te frissen hier en daar. Vooral het borstvoedingsboek stond altijd wel op mijn lijst maar nooit aangeschaft. Ik ben dus erg benieuwd. Verder ook wat nieuwe onderdelen voor m'n kolf gekocht, nieuwe tepelhoedjes en tepelvormers... Mijn tepels zijn vlak en de vorige keren gaf dat best wat opstartproblemen plus kloven ( auw! ) Maar wat een dingen zijn dat zeg die vormers, whahaha Iemand ervaring mee?
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Mei Marygirl 14 mei - verloskundige Chocochick 14 mei - verloskundige Marievs - 16 mei - verloskundige MadameV 19 mei - verloskundige Sterre - 21 mei - verloskundige Liesken - 27 mei - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus Hopelijk heb ik alles en anders geef je maar even een gil
Ja ik! Vreselijke dingen die tepelvormers, voelt heel maf om die van tevoren te gebruiken. Hoewel het wel enigszins effect had want mijn (ingetrokken) tepels kwamen wel wat naar voren. Maargoed, uiteindelijk bleef het aanhappen steeds een probleem, en heb ik "gewoon" fulltime gekolft om borstvoeding te kunnen geven. Maar we gaan er deze keer toch weer voor!
Haha ik had ook al een topic geopend In de gebruiksaanwijzing staat dat ze makkelijk te verbergen zijn maar ik vraag me af hoe? Ik heb al maat Pamela en met die dingen erbij wordt het helemaal feest Vanaf hoeveel weken ben jij ze gaan dragen? Ik lees allerlei verschillende dingen. Ik heb ook maar weer nieuwe hoedjes gekocht mocht het zo weer niet lukken met aanhappen enzo maar ik wil eigenlijk wel heel graag zonder hoedjes voeden.
Wat een zonnige morgen deze morgen. Heerlijk. Hier knapt een mens van op. @moederdag: Wat leuk zeg Liesken, zelfgemaakte cadeautjes. Wat was je er vroeg bij met je eerste. Gaaf zeg. Wilde ik ook, maar ja . Je moet met zn tweeen zijn en mijn man wilde nog niet trouwen. Gefeliciteerd trouwens nog dan J. @werk: Lekker zeg dat flexibel werken. Hier wel flexibel in het invulling van de uren, maar moet toch 32 uur per week in Utrecht op kantoor zijn. Dat spreid ik liever over 4 dagen dan over 5. @man: Ook ik heb niets te klagen. Hij is zo betrokken en ook de intimiteit is gelukkig nog niet weg. @flauwvallen: Echt geen idee. Ik denk ook het meeste door de warmte. Als het erg warm is, dan moet ik echt oppassen dat ik niet flauw ga. En dan met name in een kleine ruimte en als ik dan nergens heen kan (kerk, masseur). Op mn werk nog geen last van gehad, maar daar kan je weglopen. Volgende week toch maar weer aankaarten bij de VK. @meubels: Ze staan nu in de schuur hihi. Manlief gaat vanavond als het goed is beginnen en ik hoop dat hij van het weekend klaar is. @szwaar: Ja, ik zie ook best tegen de komende weken op. Gister een eind wezen lopen en daarna voelde ik echt mn bekken. Dacht echt van nee he, maar vanochtend viel het wel weer mee gelukkig. Vanavond naar zwangerfit, dus even vragen wat voor oefeningen ik kan doen om het te voorkomen. @ademhaling: Geen idee wat jullie daarmee bedoelen, maar over een week of tien misschien wel . @sterre: Fijn dat je minder last heb van je rug. Ja, ik heb het ook erg in mn bureaustoel en als ik zit te leren helemaal. Nog even gelukkig. Oh, niets gehad voor moederdag? Wat saai. Ik ook nog niet, maar volgens ML ben ik nog geen moeder. Maar jij als moeder moet toch wel iets krijgen? @tepelvormers: Nee geen ervaring mee. Heb ze ook nog niet eigenlijk. Heb nu al gewoon tepels en ze zijn niet terug getrokken, dus geen idee of ik ze moet aanschaffen.
Zo ik ben hier al een poos niet geweest...reageer ff in het algemeen. Marievs: ik vind het een leuk kaartje hoor. Liesken: nog gefeliciteerd. Naam: wij zijn geswitched sinds 3 weken en nu is het echt definitief....we hadden Fenna maar ik kon er maar niet aan wennen. Ademhaling: ik heb ook yoga gehad met zulke dingen maar op het moment dat het begon heb ik geen moment meer gedacht aan mijn ademhaling en de yoga was verder leuk maar heb er 21 uur niks aan gehad hahaha (21 uur weeenstorm) Twijfels: zijn heel normaal hoor meiden, en jullie zullen ervaren (voor degene met een 1e kindje op komst) dat het straks allemaal vanzelf gaat. Ik weet nog heel goed toen ik thuis kwam s'morgens met de kleine dat de kraamzorg er een half uurtje later ook was en toen zei de kraamzorg om 5 uur s'middags, nou ik ga naar huis en ben er morgenvroeg weer en ik dacht....NAAR HUIS?? dat kan toch niet je kunt ons toch niet alleen laten hahahaha. Moederdag: hier doen we alleen aan zelf gemaakte knutseltjes, ik hecht er geen waarde aan dat mijn man iets koopt, tenzij het natuurlijk nog een baby is en je namens de baby iets voor mama koopt maar die knutsel dingen zijn echt zoooo ontroerend. Tepelhoedje: heb ik ook mee gevoed omdat het zuigen wat moeizaam ging en ik vond het erg fijn, toen het eenmaal goed ging heb ik zonder tepelhoedje gevoed. Ik zou ze pas aanschaffen als je ze nodig hebt. Werk: hier na vandaag nog 3 weken en 1 dag ik ben echt aan het aftellen.... All: het gaat hier verder goed, heb nog weinig klachten, merk alleen wat rugpijn na het werken. ben lichtjes gaan sporten ook weer, beetje zwemmen, wandelen (5km) en meer dingen doen op de fiets en merk wel dat ik er toch fitter van word. Ondertussen ook nog maar 5 kilo aangekomen.