@marievs: Ik gebruik eigenlijk nooit wasverzachter . De babykleertjes gewoon zo heet wassen als op het etiket staat. Kan inderdaad met de gewone was, hoeft geen handwas oid. @Chocochick: Hihi mooi dat je moeder nu toch een positieve draai er aan weet te geven. En ik zou inderdaad zo'n massage niet afslaan, heerlijk Ik bracht vanmorgen de kinderen weg en deed nog een boodschapje en merkte dat dat ook al weer teveel was. Ik denk dat het inderdaad is zoals jij zegt, alleen toegeven aan de rust helpt. Heb vanmorgen gelijk mijn leidinggevende gebeld en ze reageerde heel goed. Ze zei dat ik en de baby nu voor gaan en dat het veel belangrijker is dat ik straks weer gezond terug kan komen en dat die paar dagen nu eigenlijk niks meer uitmaken voor werk. Ik mag vanuit huis de boel qua mail nog afronden en ze heeft voorgesteld dat ze bij mij langs komt om nog de laatste dingen over te dragen, zodat ik niet helemaal naar werk hoef af te reizen (heb bijna een uur reistijd). Dat hoefde ze natuurlijk niet te doen, dus vind ik ontzettend lief. Er is wel een last van me afgevallen. Heb vandaag gelijk maar even mn vluchtkoffer klaargezet. Ik hoop hem natuurlijk nog lang niet te hoeven gebruiken, maar het idee dat hij klaar stelt is wel goed voor mn gemoedsrust.
thanks. Donderdag maar eens een hoop uitwassen zodat het klaar ligt. @marygirl: goed van je dat je aangeeft dat je aan jezelf en de baby moet denken en dat het niet meer gaat. Vluchtkoffer al klaar? Dat is vlot (of ben ik gewoon laat). Heb ook geen idee wat erin moet....... Hoop ook echt dat ik hem niet nodig heb hihi. Je weet alleen nooit. Ben er eigenlijk ook nog totaal niet mee bezig door mijn studie. fijne dat allemaal.
Hoi dames, ik heb even jullie advies nodig. Wij zouden graag volgende week enkele dagen erop uit trekken. Nu hebben we de keuze tussen Mallorca ( anderhalf uur vliegen) of het zuiden van Frankrijk met de trein of auto. De trein stopt in Marseille dus dat is maar 3 uur. Als we een andere bestemming kiezen in het zuiden moeten we met de auto en dan zou het tussen de 8 en 10 uur zijn. Vl. Wil niet dat ik het vliegtuig neem, te gevaarlijk zegt hij. Heb hem uitgelegd dat het aan de gyn is om daarover te beslissen. Sowieso heb ik een attest nodig om te mogen vliegen. Aan de andere kant zie ik het ook niet zitten om 10u in de auto te zitten. Heb nu al zo'n rugpijn na 30 minuten. Wat zouden jullie doen? Heeft er iemand ervaring met vliegen in het 3de trimester van de zwangerschap?
Hey daphne, een paar weken terug nog gevolgen. Ook vliegen is geen pretje voor je rug. Ik weet ook niet of je nog mag vliegen. Als je mag vliegen, dan zou ik gewoon gaan hoor. De gyn geeft echt wel aan of je wel of niet mag. Het enige wat er kan gebeuren is dat je in de lucht bevalt. Trein is misschien een betere optie. Is iets ruimer en je kan makkelijker even lopen.
Marygirl, dat is wel even schrikken als je aan de ctg moet he. Ik had dat laatst ook. Gelukkig was het bandenpijn en bij jou harde buiken. Hoe gaat het nu? Ik had afgelopen nacht ook ineens pijn waar ik steeds wakker van werd. Zou dat harde buiken zijn of weer bandenpijn? chocochick; zwangerschapsmassage is echt heerlijk!! Ik heb dat ook wel eens gedaan. Als ze speciale banken hebben, kan je buik kan dan meestal in zo'n kuiltje. Ik vond het super lekker, eindelijk weer op mijn buik liggen. Kom jij trouwens uit de buurt van Oss? Je zegt nl. ons mam.. Marievs, groot gelijk met je klaagmodus. de laatste loodjes nog even. En ja inderdaad wandelen is niet echt fijn meer, maar fietsen ook al niet merkte ik. En lang zitten ook al niet. En op de rug liggen en vervolgens overeind komen valt ook tegen. tja.. we moeten nog maximaal 9 weken (bij week 41 kun je laten inleiden). Daphne, nu nog vliegen zou ik niet zien zitten. Je moet dan lang zitten maar ook het wachten bij koffers afgeven of boarden. pfff. en ja, riskeren dat om in een vliegtuig weeën op moeten vangen ofzo, lijkt me ook niks. In de trein kun je inderdaad ook af en toe wandelen. Ik zou voor de trein gaan. dear all, wij willen nog even een weekendje weg (aan de kust) in NL. Hebben jullie tips voor een goede plaats of hotel?
Marygirl: ik vind het stiekem ook wel weer spannend hoor, de bevalling hihi Oef klinkt niet prettig die harde buiken! Serieus tijd om het heel rustig aan te gaan doen, de mini moet toch nog even blijven zitten hoor. Oh lees nu wat je met je leidinggevende afgesproken hebt, goed gedaan! Chocochick: holy moly, 4200 gram bij 40 weken... Das best veel.. Ben erg benieuwd naar de foto's! Wel delen met ons he Goed dat je het zo gedaan hebt met je moeder. Grr een zwangerschapsmassage .. Ik = jaloers Marievs: haha op het eind wordt het niet weten wat er in je buik zit alleen maar erger he?! Ik weet het nog van bij m'n eerste...ik brandde af en toe zowat door de grond van nieuwschierigheid Ik was sowieso bijna niet met wasverzachter dus dat scheelt hihi. Voor de rest kan je de kleertjes gewoon wassen zoals je met je eigen kleren ook doet ( of volgens het waslabeltje ) De hydrofiele luiers en de spuugdoekjes doe ik op 60 graden ( met de handdoeken ) Bij m'n eerste heb ik alles in het begin voor de zekerheid met neutral gewassen tot de fles leeg was maar bij m'n tweede heb ik dat al niet meer gedaan. Hier trouwens ook nog geen koffertje klaar staan. M'n vriend zit wel al te zeuren dat ik het moet gaan doen haha Daphne: oef ik koos sowieso voor de bestemming waar ik het minst lang voor hoef te reizen en zeker op dit termijn. Minigirl: ik vond Zeeland (breskens, Vlissingen) wel leuk. Wij hebben daar een weekendje gezeten toen ik 32 weken zwanger was van de eerste. Noordwijk of Scheveningen, ook leuk. All: ik moet nog even in de verlofmodus komen hoor. Ik ben nog steeds van alles aan het doen met de gedachte dat ik donderdag en vrijdag moet werken...maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet Heerlijk hoor Mijn vriend heeft vandaag de klossen opgehaald maar ik heb er helemaal geen zin in. Ons bed is ongeveer 60 cm hoog en hij moet dus minimaal 65cm zijn van onze kraamzorg... Maar met de klossen eronder liggen we onderhand met ons neus tegen het plafond Oja, voor degene die (weer) thuis bevallen. Wat hebben jullie daarvoor "speciaal" in huis gehaald? In het foldertje van m'n vk staat dat je steriele doeken moet hebben voor instrumenten maar zijn goed gewassen en gestreken hydrofiele luiers ook goed?
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Mei Chocochick 30 mei - verloskundige Juni Annemarie 2 juni - verloskundige MadameV 2 juni - verloskundige Marygirl 3 juni - groeiecho Marygirl 4 juni - verloskundige Marievs 5 juni - verloskundige Sterre 6 juni - verloskundige Chocochick 12 juni - verloskundige en verpleegkundige Jvs 12 juni - verloskundige MadameV 16 juni - groeiecho Chocochick 27 juni - gyn --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Goedemorgen dames! Ik dacht, laat ik ook weer eens wat schrijven. We zitten momenteel erg in de verbouwing, ook voor ons gaat nu alles beginnen! Vind het wel weer spannend allemaal. Nu kan ik ook alles weer verzamelen ik stelde alles maar uit, maar nu moeten we toch echt aan de slag. Kinderwagen is in huis! Via marktplaats. Dezelfde die we hadden voor mijn dochter, daarvan heb ik nog veel accessoires. Inclusief maxi cosi, een fietsje en een grotere fiets (waar dochterlief nu op kan fietsen) en dat voor 50 euro! Er zat maar 1 vlekje op een kap en die ligt nu bij mijn vader in de stomerij. Bij jullie gaat het ook snel! Alweer de laatste weken! Ik vind het af en toe nog vreemd hoor, ineens een paar weken later uitgerekend. Voor een moeder op school is het af en toe ook moeilijk. Zij heeft een miskraam gehad en we waren op dezelfde dag uitgerekend. Bij haar is het alleen nog niet gelukt om opnieuw zwanger te worden. Over reizen; ik heb sowieso vlieg angst, dus ik zou überhaupt voor de trein kiezen! maar het lijkt me denk ik niet prettig om op jullie termijn nog in een vliegtuig te stappen. Maar dat is mijn mening! Als de vk zou zeggen dat het nog wel kan en je wilt het graag, dan waarom niet? Aan de andere kant, nu kunnen jullie nog wat makkelijker met het vliegtuig wat verder weg. Straks met een kleine is het weer anders... Klossen onder het bed, dat gaat bij ons niet lukken. Maar mijn dochter heeft een mini hoogslaper, wat wel op de juiste hoogte is. Dus in noodgevallen als ze dit wensen kunnen we daar alles doen. Ik ben wel blij te weten wat het is, als het geslacht onbekend zou blijven zou ik nu mezelf opvreten van nieuwsgierigheid! Knap dat sommige dit vol kunnen houden!
Hoi! Ik ben de laatste tijd zo druk, dat ik aan reageren gewoon niet toekom. Maar daar komt vast verandering in, want vandaag is mijn laatste werkdag en dan heb ik verlof!!! Heb er erg veel zin in, heb ook nog allemaal klusjes en lijstjes die ik de komende weken nog wil doen. Net van mijn lieve collega al een heerlijk verwenpakketje gekregen met veel chocolade, blauwe muisjes en douchegel. En ook Sophie de giraffe gekregen (kennen jullie die? Baby's schijnen Sophie echt geweldig te vinden ) Gisteren naar de vk geweest. Met de baby was alles goed, lag lekker met zijn hoofdje naar beneden. Nog niet ingedaald (dat dacht ik eerst, had wel van die indalingspijntjes) en mijn vk met haar 25 jaar ervaring wist mij te verzekeren dat de baby straks bij de geboorte 3600 gram weegt. Haha ben benieuwd, ik teken ervoor. Ik zit wel op de grens van bloedarmoede. Mijn hb was 6,2 en dat heb ik de afgelopen tijd ook wel gemerkt. Best wat duizelingen, slap voelen en moe. Dus nu eerst maar mijn ijzergehalte wat opkrikken, hopelijk helpt dat. Ik spring even vanaf deze pagina in hoor met reageren. @Marygirl, wat geweldig dat je leidinggevende zo met je meedenkt! Heel fijn. Wat goed je vluchtkoffer al klaar. Ik begin er nog niet aan, steek gewoon mijn kop in het zand.. Wil graag thuis bevallen Achja, heb ook nog wel even. @Marie, ik heb alle kleertjes en lakentjes enzo even op 30 graden gewassen. Is het mooi schoon en fris. Zo leuk als ik de kast op de jongenskamer opendoe, om dan die kleine schattige kleertjes weer te zien. @daphne, ligt denk ik ook aan de vliegmaatschappij of je nog mee mag. En de gyn natuurlijk. Ik zou voor de kortste optie gaan, vliegtuig of anders trein. Sowieso zal het geen pretje worden voor je rug, maar je kan in ieder geval nog af en toe je benen strekken. @Minigirl, ik kom uit Noord Holland en ik vind Bergen aan Zee of Schoorl altijd erg gezellig en mooi. @Sterre, hopelijk kom je snel in de verlofmodus, want het is wel lekker hoor! Oja, met die klossen hebben wij hetzelfde probleem. Ik moet nu al in bed "klimmen", met klossen eronder hebben we een trapje nodig.. (man en ik zijn allebei niet zo groot haha) Maargoed, ik ben dan wel zo dat ik braaf de klossen eronder zet. Durf het niet niet te doen. Over de thuisbevalling.. ik haal straks (tijdens mn verlof ) wel wat dingetjes die op het thuisbevallijstje staan. Emmer, vuilniszakken, zout, geloof ik. Steriele doeken werden vorige keren gebruikt uit het kraampakket, dus daar zou ik denk ik niks aparts voor halen. @Dreamchild, leuk weer van je te horen! En leuk dat je aan de slag kunt met spulletjes verzamelen! Klinkt als een goede koop, zoveel spullen voor 50 euro.
Dreamchild: mooie deal via mp! Goed bezig Kan me voorstellen dat het vreemd is om nu later uitgerekend te zijn dan dat je eigenlijk was. Liesken: joehoe lekker je laatste werkdag! Ik ken die giraffe wel Nou ik ben benieuwd of je vk gelijk krijgt, 3600 gram zou mooi zijn. Moet je nu ijzertabletten slikken? Wij doen ook maar gewoon de klossen eronder denk ik, alleen zo laat mogelijk. Ik moet dan ook echt m'n bed inhoppen Oke eigenlijk geen hele gekke dingen dus voor een thuisbevalling. Eigenlijk heb ik alles wel wat op het lijstje staat en anders zal er vast wel een mouw aan, aan te passen zijn toch? En wie weet wordt het toch zkh...als het aan m'n vriend ligt iig wel Ach, we zien wel All: vandaag eindelijk definitief het geboortekaartje gekozen.. Het is toch de eerste die we hadden uitgekozen geworden We komen wel steeds op alles terug he Ach ja, weten we nu ook zeker dat we voor ons de leukste hebben gekozen. Nog wat extra kraamverband gekocht, wat van de mini shampootjes ed voor in de vluchttas en nog een pakje bij de Hema waar ik al maanden naar sta te kwijlen Ik dacht vandaag; gewoon doen! Volgende week ga ik zo langzamerhand aan de kabouterwas beginnen, heb er nu al zin in
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Mei Chocochick 30 mei - verloskundige Juni Annemarie 2 juni - verloskundige MadameV 2 juni - verloskundige Marygirl 3 juni - groeiecho Marygirl 4 juni - verloskundige Marievs 5 juni - verloskundige Sterre 6 juni - verloskundige en liggingsecho Liesken 11 juni - verloskundige Chocochick 12 juni - verloskundige en verpleegkundige Jvs 12 juni - verloskundige MadameV 16 juni - groeiecho Chocochick 27 juni - gyn --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Misschien handig om elkaar te helpen....WAT MOET ER IN DE VLUCHTKOFFER. Toiletspullen Badjas en pantoffels Pyjama ondergoed 2 babypakjes + toebehoren maxicosi klaarzetten foto camera ponsplaatje/verzekeringspasje iets te lezen of iets anders Vul maar aan...
Doe niet zoals ik bij mijn dochter.... Een jas vergeten voor de kleine mijn dochter is in een vest van mij naar huis gegaan! Lippenbalsem voor jezelf, je lippen kunnen erg droog worden bij de bevalling. Een big shirt die vies mag worden, waarin je wilt bevallen.
Je bevallingsvoedsel: druivensuiker! @Sterre, haha toch het eerste geboortekaartje gekozen. Mooi dat het definitief is nu. Ja ik slik inderdaad nu maar ijzertabletten. @Dreamchild, oja dat is ook een goeie...vestje of jasje mee voor de kleine.
@Dreamchild: fijn dat alles goed met je gaat en dat je z oaf en toe komt melden hoe het is met je. @Liesken: Yes, jij hebt ook lekker verlof. Wie is de volgende? Ik mag nog 3 weken werken L. @sterre: Oh, wat fijn zeg. Eindelijk uitgekozen. Ben erg benieuwd. Hoeveel kraamverband heb je nu dan? @vluchtkoffer: Oh wat fijn zo`n lijst zeg. Heerlijk. Ik dacht bij mezelf van wat moet er allemaal in en wat is handig?? Wist het echt niet. Bedankt. Maare ik las ergens dat je van die broekjes met sokjes eraan moet hebben. Kun je niet een gewoon broekje en sokjes aan? Of moet die kleine 2 paar sokjes? Die mini shampootjes e.d. is heel handig. Die schrijf ik ook op. De was heb ik vandaag al gedaan. Niet dat ik veel had, maar dan is het maar alvast weg. Zo leuk al die kleine dingen aan de waslijn J. Mijn man is nu aan het hobbyen in de schuur. Hij is een bordje aan het maken met de naam erop. Hij moet er dus wel twee maken hihi. Deze komt op de slaapkamer te hangen. Het is een plank van steigerhout en daar freest hij de naam dan in.
oh, moet je persee zo`n net onderbroekje hebben? die zit er bij mij niet bij. Kan toch ook een onderbroek van mn man. die zijn ook groot hihi
Nog een vraagje: Welke maat babykleertjes kopen/hebben jullie voor als de kleine geboren is? Ik wil namelijk 2 pakjes kopen. Voor een jongen en voor een meisje, maar twijfel of ik maat 50 of maat 56 pak. Broekje wordt gewoon wit, dat kan dan beide aan. Wat is jullie advies?
Daphne, heb je al besloten wat je gaat doen. sterre; Noorwijk aan zee klinkt wel leuk. Heb je ook een tip qua hotel? Liesken, Bergen aan Zee of Schoorl heb ik ook even naar gekeken maar ik krijg het idee dat het niet direct aan zee is. Klopt dat of heb ik het mis? Vluchtkoffer; ik kies over het algemeen voor maat 50 en als het vestje is wel 56. Ik vond het lastig een kleiner vestje te vinden. Ik hoorde ook dat dikke sokken voor jezelf wel handig zijn.. En minimaal 2 mutsjes voor de baby want eentje wordt meteen vies. Oh, ja en een outfit om mee naar huis te gaan. Marievs, ondergoed werd ons bij een cursus die van de Hema aangeraden. Van die oma-onderbroeken. Schijnen perfect te zijn na de bevalling omdat ze hoog zitten en je buik ineens weg is en ja het kraamverband kan er ook nog eens in. All, Ik heb nog gebeld naar de poli of er echt geen arts beschikbaar is ipv arts assistent en dat kon dinsdag ipv maandag. Leek me wel prima. alleen nu heb ik een arts waar ik een aantal jaar geleden weg ging omdat hij ons niet enthousiast met vruchtbaarheidsbehandelingen wilde helpen. Hij zag beren op de weg ivm mijn gezondheid. Ik ben benieuwd hoe hij nu reageert
haaai dames, poos geleden alweer maar zo super druk hier met werk dat ik 's avonds weinig energie meer heb. Even snelle reactie voor Daphne want weet niet wanneer je weg wil Ik heb vorige week zonder problemen voor mijn werk nog gevlogen binnen Europa. Had verklaring mee en was voorbereid op vragen maar er werdhelemaal niet moeilijk gedaan en alleen maarleuke reacties en felicitaties van het cabinepersoneel. Had nergens last van en dat het slecht voor je zou zijn is op zo'n korte vlucht echt onzin. Zou wel even opletten met welke maatschappij je vliegt, KLM/Airfrance mag tot 36 weken als het goed is. Maatschappijen zoals transavia enzo tot 32 weken maar geloof ik. Zelf zou ik vliegen kiezen maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt Vliegen is sneller maar bij trein kan je lekker rondlopen. Rest van dames heb meegelezen maar probeer morgen te reageren!