Fijne Hemelvaartsdag gehad? Wij waren afgelopen woensdag vier jaar getrouwd. Samen met ons meisje zijn we lekker uit eten geweest. Vandaag weer op controle geweest, de kleine maakt het goed. De vk maakte zich geen zorgen dat hij zo groot is. Hij valt (op z'n hoofd na) helemaal binnen de grenzen hoe groot ie mag zijn. Ze denkt eerder dat de uitgerekende datum niet klopt. Ik ben benieuwd Om zeker te zijn dat ik geen suiker heb mag ik komende week een suikertest doen. Dan moet ik me om 8 uur nuchter melden (zelfs alleen maar af en toe een slokje water vanaf de avond ervoor) en dan prikken ze bloed en dan krijg ik spul en dan twee uur later prikken ze weer bloed. Dus dan mag ik pas om 10 uur eten of drinken... Ben benieuwd hoe ik dat ga overleven, haha. Ik neem denk ik m'n laptop mee want ik moet die twee uur stilzitten. Dan kan ik net zo goed wat werk verzetten. Ik zal straks even op iedereen reageren!
Jvs: inderdaad, handig zo'n lijst! Marievs: ik heb van kotex nog 2 (of 3...hihi ) pakken nachtverband gekocht. Die ik heb de eerste 2 keer ook gebruikt omdat er (voor mij) niet genoeg kraamverband in m'n pakket zat. Bij kotex wist ik ook dat er geen plastic in verwerkt zat wat kan gaan broeien dus daarom daarvoor gekozen. Netonderbroekjes zijn wel erg fijn hoor Grote onderbroek kan ook maar die zijn lang niet zo flexibel en uittrekbaar als zo'n netonderbroek. Oke het is totaal niet sexy of charmant maar dat kan je dan toch geen reet schelen De kleine kan je gewoon een broekje met sokjes aan doen. Niet te moeilijk over na denken hoor Hier was maat 50 echt goed genoeg, de jongste was 3650 gram en verzoop er nog in. Minigirl: nee helaas geen echte tips voor een hotel. Ik kom zelf eigenlijk uit Katwijk aan zee en daar heb je ook leuke dingetjes, zelfs een huisje echt op het strand. Maar das wel redelijk prijzig. Plus dat je er snel bij moet zijn in deze tijd ( vooral met mooi weer ) want alles zit echt snel vol. Haha ja een outfit voor jezelf inderdaad! En niet net als ik de eerste keer denken dat je wel even in je "normale" kleren weer naar huis toe kan/gaat Gewoon een joggingsbroek oid waar je nog enigszins in gezien wilt worden en voor de rest niet te moeilijk doen Oewh spannend dat je naar die arts gaat. Ik ben ook wel erg benieuwd wat hij nu gaat zeggen! Catnip: zwaai Chocochick: gefeliciteerd nog met jullie trouwdag! Oh je vk denkt dat de uitgerekende datum niet klopt? Ben benieuwd. Bij m'n tweede dacht m'n vk dat op een gegeven moment ook (gyn had het bepaald bij 6 a 7 weken en verder niet meer naar gekeken) en bij de 20 weken echo kwam het ook een weekje eerder uit met de metingen. Hij is uiteindelijk ook een week eerder geboren haha Spannend van die suikertest... Blegh, moet er niet aan denken hihi All: hier rustig aan Alles op m'n gemakje aan het doen. Voor een pak melk naar de winkel slenteren Gelukkig kan ik alles eigenlijk nog best goed maar ik heb écht gruwelijk last van maagzuur Ik heb er ook echt maagpijn van pff. Niet echt leuk... Ik heb nu m'n hoofdeinde wat omhoog gezet dus hopelijk helpt dat en anders toch even de vk bellen maandag.
Hallo dames. Ik ben er ook weer eens. Heb elke dag lekker meegelezen ma had f niet de puf en behoefte om mee te lezen. @ Sterre wat lekker dat je al verlof hebt. Fijn genieten nu. En je vraag over mijn werk qua kruk. Klopt. Kan inderdaad best veel zittend doen. Maar aan staan ontkom je natuurlijk ook niet, ma het is goed af te wisselen. Jammer dat het spuiten niet zo goed ging. Ik vind het namelijk altijd ideaal. Heb nu nog een witte schommelstoel via mp op de kop kunnen tikken. Wit met grijze kussens. Ziet er nog helemaal prima uit op een paar beschadigingen bij de poten. Maar ga die dus ook nog even over spuiten. Moest wel lachen om je kranten verhaal haha. Lees dat je vriend de klossen heeft gehaald. Zetten jullie ze ook al eronder dan? Dat hoeft toch pas vanaf 37 weken? Oh ik lees dat je nog zo lang mogelijk wacht haha Lees ook dat je zo last heb van maagzuur. Hier ook al. Heb het gelukkig niet in bed maar meestal vanaf 3 u smiddags en savonds. Bij mij helpen rennies wel goed. Maar moet wel zorgen dat ik ze altijd en overal bij me heb. Vorige week op een feestje al anderhalf uur last van voordat ik er weer een kon nemen en toen de hele avond zo'n last van gehad! Dat ik neiging had om maandag meteen ha te bellen omdat ik het gevoel had dat mijn slokdarm aan het wegschroeien was ofzo, volgende dag gewoon weer op tijd bij geweest en gelukkig toen weer snel over. @ chocochick wat fijn dat de groeiecho goed was. Groter als gemiddeld dus hmm. Zeiden ze daar verder nog wat over? Gaan ze daar nog wat mee doen of gewoon in de gaten houden? Wat apart dat je moeder nou zo reageerde toen ze erachter kwam dat je minder werkt. Alleen maar goed natuurlijk maar die reactie had je niet verwacht of wel? Misschien heeft ze geleerd van jullie meningsverschilletjes haha. Lucht het op? Heb je nou ook zoiets van had ik het net zo goed eerder zelf kunnen vertellen? Hoop dat je suikertest mee valt, mij viel ie zo tegen! Werd er echt heel misselijk van, maar had toen goede uitslag dus daar doe je het voor haha. Bij ons is de test precies hetzelfde als hoe jij uitlegt. Ze hadden daar tv en vond dat tijd best snel gaan je bent er toch op ingesteld. @ liesken wat een schrikken zeg met die harde buiken. Fijn dat de vk je meteen zo serieus neemt. Idd nu maar heel rustig aan doen! Lees dat je nu verlof hebt heerlijk! Dames bedankt voor het reageren op mijn postzegel verhaal, we zijn er nu uit. Ik wil die blauwe ooievaarsbenen niet puur om de reden dat mijn envelop met een venstertje is waar dus een deel van de kaart ( met roze ) doorkomt, en ik een sluitzegel met roze heb dus ik vind het gewoon niet matchen. Hebben nu besloten om postzegels te nemen die al bestaan, met roze rode oranje vakjes zeg maar. Die passen en het best bij, zijn niet duurder en kunnen daarna ook nog gewoon gebruikt worden als ik over heb. Wat een gedoe he over postzegels. Maar ik vind het altijd leuk als de envelop ook al helemaal na mijn zin is. Plak met verjaardagen ook altijd paar leuke stickertjes enz @ Marievs erg he al die mensen die menen wat te moeten zeggen. Ik vind het al erg dat we niemand hebben verteld wat het word ( op mijn zusje na die ging mee na groeiecho ) want ik word zo gek van iedereen die meent er wat van te moeten zeggen. Mijn zusje zei al het is lekker makkelijk praten je hebt altijd 50% kans dat je het goede gokt. Bij een evt 2e kindje zou ik het of niet willen weten of juist wel en het iedereen vertellen. Want af en toe word ik d'r gek van, ma als ik straks ben bevallen vind ik het natuurlijk weer leuk dat je echt een nieuwtje brengt wat het is geworden. Zou jij het achteraf wel willen weten? Ivm je nieuwsgierigheid? Goeie vraag van de wasmiddel etc. Vroeg ik me ook al af. Wasverzachter gebruiken wij hier nooit dus dat scheelt. @ Marygirl wat Fijn hoe je leidinggevende reageerde. Zo valt er vast een last van je schouders. Nu is dus eigenlijk je " verlof " al begonnen? @ Daphne wat heb je besloten te doen? Qua weekendje? Hoe is het nu verder met je ivm ziektewet en je werk? Nemen ze regelmatig contact op? Of ongeïnteresseerd ? @jvs 12 goeie van de vlucht koffer lijst, ik had al geen idee, ofja, ik kwam niet heel ver haha, ga hier ook mee aan de slag in mijn verlof! Neem aan dat ik dan vroeg genoeg ben. Tenminste hoop ik haha. @ minigirl ben ook heel benieuwd hoe die arts dinsdag gaat reageren, hou ons op de hoogte en succes! Zo volgens mij heb ik echt oo iedereen die na mij een bericht had geplaatst ( ook al lang geleden ) gereageerd. Als ik iemand heb overgeslagen sorry! Heb zelf ook nog paar vraagjes, - Sterre je had het over net onderbroekjes??? Wat moet ik me daarbij voorstellen? - Qua maandverband. Ik heb wel wat in huis naast het kraampakket maar is het verstandig om nog meer echt dikker maandverband voor snachts enz te halen? - wat moet ik halen ivm de eerste voedingen? Aangezien ik geen borstvoeding ga geven, kun je dan gewoon de eerste voeding van Friso nutrilon of zoiets halen? Verder hier gaat het wel met mij. Heb deze week echt een paar rotdagen gehad qua benen. Dinsdag donderdag en vrijdag. Dus das wel teveel. Ook steeds vaker harde buiken maar gelukkig hoef ik nu nog ma een weekje te werken dus die kom ik wel door. Gister ook iets eerder na huis gegaan vant werk ( heb er dit x om gevraagd, dat heb ik nog nooit gedaan maar had er zo'n last van )! Gelukkig mocht dat en was mijn bazin heel begripvol. Vanochtend zei ze ook dat het me gister wel een beetje aan te zien was en dat het ook logisch is. En dat er genoeg zijn die nu zouden stoppen (6 weken voor die tijd ) en dat ze het alleen maar fijn vond dat ik gewoon nog doe wat ik kan zeg maar. Hoop ook echt dat mijn kindje snel een Beetje gaat zakken. Heb soms echt last van het voelen zitten als ik gewoon rechtop zit. Alsof mijn romp te kort is zeg maar. En dan duwt het gewoon in mijn ribben. Ooit geloven mensen soms niet dat ik al zover op weg ben dus alsof mijn kindje dan meer "in" me drukt als naar voren ofzo? Vind het iig af en toe maar wat irritant haha. Maar goed ik klaag niet. Moet dus nog maar een weekje, en dan lekker kermis hier dit weekend. Weet niet hoeveel ik zal gaan maar woon in een klein dorp en zit hier in de straat dus dat is makkelijk haha. Hebben jullie nog leuke dingen gepland in verlof? Ik ga in mijn eerste week met een vriendin op donderdag met de trein na een andere vriendin in Zeeland ( ze woont daar ) en dan de volgende dag met zijn 3en na nog een andere vriendin die in Breda woont. Savonds gaan we dan allemaal richting hier ( we komen oorspronkelijk allemaal hier uit de buurt ) en die zaterdag hebben we vriendinnen dag. We zijn dan met 8 en ik weet nog niet wat we gaan doen maar er is me verzekerd dat het heel relaxt is. Ook die 2 dagen lijkt zo misschien veel maar we hebben voor daar, in Zeeland en Breda, verder niks gepland dus we kunnen altijd nog zien. En mijn vriendinnen zijn heel begripvol qua benen enz. Na dat weekje begint eig mijn echte verlof. Stop 5 weken voor die tijd waarvan de eerste mijn eigen weekje vakantie is. Dus vandaar dat ik heb besloten dan nog f wat leuke dingen te gaan doen en ik daarna iets meer in de relax modus zal gaan haha. Anders ga ik ma door. Zo hebben jullie ook weer wat te lezen!
Jvs: gele vla eet ik al ( is mijn zwangerschapsvoedsel dit keer haha ) maar ik kan inderdaad wel rennies proberen... Al moet ik zeggen dat het al een stuk minder is nu ik mijn bed wat omhoog heb gezet, fieuw! MadameV: bleh jij ook al zo'n last van maagzuur Inderdaad wat je zegt, alsof je slokdarm in de fik staat. Al kan die natuurlijk ook flink geïrriteerd raken...pijnlijk iig. Wat rot dat je zo'n last van je benen hebt Gelukkig nog maar een weekje! Klinkt gezellig die vriendinnen-dagen Ben benieuwd wat jullie gaan doen. Haha ik vind je wel grappig met je postzegels Hier nu 2 keer "gewoon" witte enveloppen gehad dus verder niet over nagedacht maar we kwamen er vorige week achter dat we bij ons kaartje ook rose enveloppen konden nemen. Vonden we wel leuk dus inderdaad even kijken of we er eventueel één geheel van gaan maken. Waar heb jij die postzegels vandaan? Netonderbroek: heb je een kraampakket gekregen? Als het goed is zit er daar eentje in. Al hadden ze er wat mij betreft wel 10 van in mogen doen Extra kraamverband: nou, je vloeit best erg de eerste paar dagen ( ik schrok er best van de eerste keer ) dus je hebt best even wat nodig. Maar misschien is dat wel persoonlijk hoor, ik weet niet hoe de andere meiden dat ervaren hebben? Voeding: ik zou 1 pak kunstvoeding in huis halen om te proberen. Bij m'n oudste moesten we bijvoeden in de eerste week ( naast de bv ) en die deed het niet echt lekker op Friso. Nu was hij sowieso moeilijk v.w. ernstige reflux maar we hebben best wat uit moeten proberen qua voeding. De jongste daarentegen dronk ( na de bv-tijd ) wel weer alles Marygirl: hoe is het met je buikkie? Hopelijk wat rustiger nu? All: ik heb via mp een lief luiertas gescoord voor E11,- , ben er helemaal blij mee Er was alleen een hengsel kapot maar die laat ik van de week even maken bij de schoenmaker. Ik ben nu alleen nog op jacht naar een draagzak maar die echt goede zijn behoorlijk populair op mp dus daar wordt voor mij te veel op geboden. Plus dat sommige wel erg veel bieden vind ik. Soms denk ik; voor E10,- meer heb je een nieuwe
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Juni Annemarie 2 juni - verloskundige MadameV 2 juni - verloskundige Marygirl 3 juni - groeiecho Marygirl 4 juni - verloskundige Marievs 5 juni - verloskundige Sterre 6 juni - verloskundige en liggingsecho Liesken 11 juni - verloskundige Chocochick 12 juni - verloskundige en verpleegkundige Jvs 12 juni - verloskundige MadameV 16 juni - groeiecho Chocochick 27 juni - gyn --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus We zijn met de afspraken al in de laatste maand voor dé maand, spannund
Thanx voor t beantwoorden van mijn vragen. Zal idd eens kijken na zo'n broekje. Maar wat is daar dan het nut van? De postzegels heb ik gewoon via postnl. Kun je gewoon ook bij postkantoor etc halen. Rennies kan ik je trouwens echt aanraden. Soms neem ik zelfs maar een brokje van zo'n tabletje ( duurt me dan te lang om helemaal op te zuigen haha ) maar zelfs dat kleine beetje helpt me al goed. Morgen weer na de vk. Ben benieuwd hoe ons meisje ligt. Hopelijk is ze al Iets gezakt maar geloof zelf van niet.
Na de bevalling vloei je gewoon heel erg dus als daar zo'n kraamverband ( maak er voor de gein eentje open zou ik zeggen ) in je onderbroek moet dan heb je gewoon een onderbroek nodig waar dat ook in past. Maar je moet je ook niet echt iets spectaculairs voorstellen bij een netonderbroek. Bij m'n jongste kreeg ik er eentje in het zkh en die zag er wel "normaal" uit. Hier een plaatje van zo'n onderbroek... Lekker charmant Bekijk bijlage 398507 Dan ga ik eens rennies proberen! Veel plezier bij de vk morgen. Ik mag vrijdag en ben ook erg benieuwd hoe ze erbij ligt
Ohja idd heel charmant haha! Nog een weekje werken en dan ga ik me ook maar eens goed voorbereiden haha
Pff weet niet waar ik last van heb. Heb vanaf half 1 vanacht last van onderin mijn buik wat doortrekt na mijn rug ( vooral! Mijn rug!) en na mijn rechter been. Maar die word dan meer doof als pijnlijk. Ik denk/dacht dat het te maken heeft met indalen ofzo? Weet ook niet goed wat te moeten voelen. Heb gedacht van kommop zet je eroverheen en ga slapen. Dat ging redelijk. Nu ben ik net wakker en is het er meteen weer! Ga bijna denken dat het een soort oefenweeen zijn oid. Ook omdat het komt en gaat maar steeds meer aanwezig is. Lig nu in bad kon geen houding meer vinden in bed. Ben blij dat ik toevallig straks na de vk kan. Maakt me wel onzeker. Hou mijn vriend de halve nacht wakker, na mijn idee om niks maar toch kan ik het niet verklaren omdat ik niet weet wat ik moet voelen. Zo... Heb ik iig f van me afgeschreven. Misschien helpt dat haha
@chocochick: nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Vier jaar alweer. Wij binnenkort 2 jaar. Wij hebben weinig gedaan met hemelvaartsdag. S`avonds met mijn nichtje naar de film en die is blijven slapen. Vrijdag moest ik gewoon werken en mijn man was wel thuis. Waarom zou de uitgerekende datum niet kloppen? Zou het eerder of later moeten zijn? Oei, niets eten s`ochtends? Dat kan ik ect niet. Dan wordt ik zo misselijk als het maar zijn kan. Zodra ik uit bed ben, moet ik wat eten. @sterre: Oke, kotex kopen dus als het op is. Ik heb een bij elkaar geraapt zooitje qua kraampakket. Het zit niet meer in het ziekenfonds en mijn vriendin had bijna niets gebruikt, dus heb die over genomen. Een aantal dignen zitten er niet in. Verbandwatten is er daar één van, dus die moet ik nog kopen. Oh, wat leuk een lief luiertas. Voor maar 10 euro Dat is echt geen geld. Hihi, dat is zeker charmant zo`n onderbroek. @vluchtkoffer: Ik neem gewoon mn joggingbroek mee waar ik nu ook in woon hihi. Het is zon zwangerschapsjogging broek. Heerlijke broek. Heb ik ook aan met sporten en ligt dus ook regelmatig in de was hihi. Verder nog even een spannend boek opzoeken of een mooi boek. Heb vast nog wel wat in de kast staan. En wat tijdschriften. Hoop natuurlijk dat ik hem niet nodig heb en dat ik gewoon thuis kan blijven. Lekker zeg verlof hebben. Nu al en het duurt nog best lang. Nou ja, 6 weken ongeveer, maar het is wel lekker om verlof te hebben. @madamv: Welkom . hihi. Ja, ik vind het echt erg ja dat al die mensen dat zeggen. Zeggen ze bij jou ook het andere geslacht omdat je het zo of zo draagt of wat dan ook? Hoe nieuwsgierig ik nu ook ben, ik wil het bij een tweede ook niet weten. Het is zo geweldig om het niet te weten. Nee, ook achteraf zou ik het niet geweten willen hebben. Het enige waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is tegen het geboortekaartje, maar uiteindelijk hebben wij een neutraal kaartje gekozen die voor beide kan. Ik vind het zo leuk die spanning hihi. Het fantaseren over wat het is, is zo geweldig. Heb nu al twee keer gedroomd dat het een jongen is, terwijl mijn gevoel nog steeds een meisje zegt J. Fijn dat je postzegels heb gevonden. Ik moet ze nog kopen, maar heb er niet zo enorm veel nodig. Weet ook niet of je die geboortezegels per zoveel moet kopen of dat je die ook per 10 kan kopen. Voedingen, ja daar had ik ook een vraag over. Ik ga wel bv proberen te geven, maar wil wel een pak voeding in huis hebben. Oh lekker, jij ook bijna verlof. Is jou kleine nog niet aan het zakken? Ik denk als je kindje straks gaat zakken, dat ze het dan beter zien. Dan ligt de baby in de lengte en ook meer naar voren. Dat idee kreeg ik tenminste toen onze uk met zn hoofdje naar beneden ging liggen. Eerst droeg ik het echt in de breedte en was mijn buik ook veel breder. Nu is mijn buik wat smaller en puntiger. Vandaar ook dat ze nu ineens zeggen: Oh, je krijgt een jongen hihi. Oh bah zeg, hoop dat het niet met de bevalling te maken heeft. fijn dat je zo naar de vk kan. Laat je het ons weten. @verlof: Nee, hier nog geen leuke dingen. Een examen staat er gepland hihi. Daarnaast nog een schoonheidsbehandeling, de kapper en pedicure. Verder liggen er nog een heel partij boeken op de plank en een stapel tijdschriften. Ook loop ik enorm achter met series en films. Breda is erg leuk madamev. Geweldige stad. @gele vla: Bah, al vanaf het begin af aan. Zelfs tegen de misselijkheid hielp het hier niet. Ik heb gelukkig nog geen last van maagzuur, maar wat niet is . @steken: Ik had net ineens gigantische steken in mijn vagina. Het is geen blaasontsteking (denk ik), want ik heb geen pijn bij het plassen. Het was echt bij het lopen. Net of er een mesje van binnen zit. Even kijken of dit aanhoudt, anders dit donderdag maar even aankaarten. Verder gelukkig nog steeds weinig klachten. Alleen mn rug blijft een zwak punt. Heb nu een pittenzak en dat verlicht wel iets. En net onder mn rechterborst heb ik een pijnlijke plek. Is een beetje branderig. De vk heeft wel gezegd wat het is, maar weet het al niet meer hihi. Gister voor de laatste keer zondagsschool gedaan. Ik heb tien jaar lang zondagschoolles gegeven (om de zondag een uurtje voor kinderen van vier tot twaalf). Nu vond ik het tijd worden om te stoppen. Ik woon ook in een ander dorp en willen in dat dorp naar de kerk. Vooral nu die kleine op komst is, is het veel makkelijker en leuker voor die kleine. Heb een hele mooie kijk en luister Bijbel gehad voor kinderen vanaf 2 jaar. Kan ik straks uit voorlezen. Had wel een brok in mn keel, maar het voelde ook wel goed. Ik was al een tijdje toe aan stoppen, omdat ik voelde dat ik er niet helemaal meer voor ging. Dit kan eigenlijk niet, dus ben blij dat ik nu heb besloten om er een punt achter te zetten. Misschien over een paar jaar weer in het dorp waar ik nu woon, maar dat weet ik nog niet.
Ja klopt marievs niet zozeer door hoe ik draag ma hoe stralend ik er uitzie volgens sommigen. Dat duidt dan op een jongen omdat meisjes zogenaamd je schoonheid wegnemen. Nou het word toch echt een meisje hoor haha Goed dat ie de keuze hebt gemaakt om te stoppen. Als het je steeds meer moeite kost dan is de tijd daar idd rijp voor. Vanochtend heb ik na mijn bad nog 2 uurtjes geslapen en daarna was het weg. Heb het wel met de vk over gehad en zoals ik het beschreef toch wel voorweeen / indalingsweeen. Kan geen kwaad maar als het vaker en regelmatiger komt moet ik wel bellen natuurlijk. Als het af en toe een nacht zo is ma niet heviger word dan is in bad gaan enz prima. Ze had het nog over de groeiecho. Die heb ik over 2 weken weer. 3 weken geleden zat ze met boven het gemiddelde qua gewicht maar niet te ofzo, maar goed dat kan nog veranderen. Ze heeft nu mijn vriend gezien haha en die is vrij groot en fors. We wachten nou over 2 weken af.", dan heb ik de echo sochtends en daarna weer bij de vk een afspraak en waarschijnlijk gaan ze dan bij 38 a 39 weken inwendig kijken of er al wat aan de hand is en kijken of ze het misschien een handje kunnen helpen. Mocht er nog totaal niks zijn dan zullen ze het rond de datum waarschijnlijk inleiden en me er iig niet veel mee over tijd laten lopen omdat ze geen klein kindje verwacht. Poeh ik was er wel van onderste boven haha. Ik bij de laatste echo was alles heel gemiddeld, of net erboven of net eronder. En ook ben ik helemaal niet zo dik. Maar goed in een paar weken tijd kan er natuurlijk veel veranderen qua groei van t kindje. En vind het wel fijn dat Ze zo duidelijk was en dat ik eig nu al weet dat ze me niet 2 weken over tijd laten gaan.
MadameV: wat gaan ze dan precies inwendig kijken? En hoe gaan ze dat dan doen? Kan je nu nog een inwendige echo hebben dan? Wel bijzonder dat ze nu al weten dat ze je op tijd gaan inleiden. Hier in het ziekenhuis doen ze dat niet, omdat ze inleiden ook een risico vinden. Fijn dat de vk je kon geruststellen dat het indalingsweeen zijn. Maandverband wordt trouwens afgeraden na de bevalling omdat dit gaat broeien. Ik vond zelf koten nacht (zwart) weleen goede opvolger van het kraamverband. En dan goed in de gaten houden wanneer het bloeden minder wordt en dan op Kotex dag over stappen... Wat een leuk begin van je verlof heb je gepland! Wij gaan de eerste week naar een Landal huisje. Lekker met z'n drietjes weg. Ze denken dat de datum niet klopt omdat hij zo groot is. Vooral omdat m'n dochter met 40 weken 3300g was en hij met 40 weken op 4200g wordt geschat. Dat verschil schijnt vreemd te zijn. Marievs: dank je. Gaan jullie iets leuks doen met jullie trouwdag? Goed dat je bent gestopt. Nu eerst even lekker de baby, dan kun je daarna altijd wel weer zien. Ze denken dat de datum niet klopt omdat hij zo groot is. Grappig wel want de echoscopische dacht hetzelfde bij de 20 weken echo. Toen had ze echt zoiets van 'het is dat ik de termijn echo zelf heb gedaan anders had ik het niet geloofd' Ik zie ook wel op tegen het nuchter zijn, maar misschien nog wel meer tegen het niet drinken. Ik mag nu vanaf 22 u alleen nog maar een slokje water pakken wanneer het echt nodig is Qua pakje zou ik voor een 50 gaan, ze moeten wel heel groot/dik zijn om daar niet in te passen en anders verzuipen ze er in. Maar als je het niet zeker weet neem je toch allebei de maten mee? Broekjes met stokjes eraan hoeft niet hoor, maar het is wel schattig en makkelijk... Sterre: charmant zijn die broekjes inderdaad, haha. Maar ik vond ze zo fijn na mijn vorige bevalling. Heb er toen zelfs een paar bij gekocht, haha. Ik was wel na het pak kraamverband overgestapt op koten nacht. Maar misschien scheelt het dat ze mijn placenta handmatig hebben verwijderd, dan halen ze volgens mij ook een hoop andere dingen mee weg... Hoe gaat het nu met je maagzuur problemen? Hopelijk heb je er geen last meer van! Gave luiertas dus! Helemaal leuk zo'n deal. Wat voor draagzak wil je? Wij hebben een Bondolino en die doen het inderdaad nog steeds erg goed op marktplaats. Catnip: hoe gaat het nu meid? Nog steeds zo druk op werk? Hou je dat allemaal wel vol? Minigirl: ik ben benieuwd of de arts je nog kent en hoe hij gaat reageren Zwangerschapsmassage lijkt me zo heerlijk inderdaad. Snel maar eens boeken, hihi. Ik kom inderdaad uit Brabant! Liesken: ik heb inderdaad ook veel druivensuiker op toen. Durfde niet veel meer te eten ivm braken enzo, ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat het zo lang zou duren. Wat heerlijk dat je verlof is begonnen! Lekker genieten dus. Ik ken Sofie de Giraf wel, die had m'n dochter ook, erg leuk ding. Alleen wel net een honden speeltje, een poppetje van plastic om in te bijten wat piept. Dreamchild: wat leuk om te horen dat het goed met je gaat. Jij schiet ook al lekker op! Daphne: weet je al wat je gaat doen qua vakantie? Ik zou zelf vooral geen zin hebben in de lange autorit. Krijg het al benauwd als ik er aan denk! In een trein of vliegtuig kun je toch makkelijker even de benen strekken, en het duurt minder lang... Marygirl: gaat het beter nu je meer rust neemt? Wat reageerde je leidinggevende leuk zeg! Echt super dat ze naar jou toe komt. Ik heb vannacht echt zo'n beroerde nacht gehad. Ik heb gewoon tot kwart voor 6 wakker gelegen. Zo irritant! Ben dus maar thuis gebleven. Morgen de glucose test. Ben zo benieuwd hoe ik dat ga doorstaan.
Druivensuiker goeie! Ga ik ook halen haha En dan volg ik jullie adviezen op qua maandverband jullie zeggen dus bijna allemaal 1 pak kotex nacht en 1 pak kotex dag. Is anders ook zo bijgehaald toch? Wist niet dat gewoon maandverband niet bevorderlijk is? Chocochick mijn vk heeft geen echo apparaat dat hadden wij altijd ergens anders. Wat ze bedoelt is bij 38 of 39 weken voelen of er inwendig al iets gebeurd zodat ze dat evt een handje kunnen helpen. ( bv strippen ) ook doet mijn voetreflex therapeute in overleg met de vk een soort van overtijd behandelingen om de natuur een handje te helpen. Tuurlijk als het kindje niet wil komen dan komt het niet maar dit zijn de opties die ze zeg maar evt willen proberen voordat ze de keus zouden maken om me te gaan inleiden. Was er zelf ook heel beduusd van heb er de hele dag nog aan moeten denken. Vooral omdat ik het niet verwachte ze kwam er zelf mee en ik zelf helemaal in de veronderstelling was dat ik dik overtijd zal gaan haha. Maar snap ook wel wat ze bedoeld ze zegt gewoon jou vriend is vrij grof en lang en zelf ben ik vrij klein en het kindje moet er ook nog uit. Daarbij is het al wel iets gedaald maar doordat het ook groeit zit het voor mij nog net zo benauwend hoog als eerst. Lekker zo'n weekje landal! Wat voor park gaan jullie dan naartoe? Hopen op lekker weer dit weekend word iig erg mooi!
Wat bizar dat ze je al gaat strippen met 38/39 weken. Is jouw baby ook zo groot dan? En als jij niet groot bent wil dat toch niet alles zeggen over of de baby er wel uit kan? Onze jongen zit dus met hoofd boven de +2 lijn en dat is zelfs geen reden om me eerder in te leiden. Het lijkt mij wel veel fijner als de bevalling natuurlijk begint. Ik heb toch het idee dat een bevalling die spontaan verloopt dat die ook prettiger verloopt... En daar denken ze bij mij in het ziekenhuis dus ook zo over. We gaan naar Landal Lommerbergen. Lijkt me erg leuk. Alhoewel ik van het weekend met mijn dochter op bezoek was bij familie die op camping de Paal stonden en toen had ik ven iets van spijt. Dat is echt een gave camping voor kinderen!
Nou ze heeft niet gezegd dát dat dan gebeurd maar dat ze gewoon inwendig gaan voelen of ze misschien de natuur iets kunnen helpen.
En of ze erg groot is moet over 2 weken blijken. Vorige x wel boven het gemiddelde maar niet te ofzo. We zien het vanzelf zo zie je maar overal gaat het anders haha
Goedemorgen meiden, ik zit inmiddels in het ziekenhuis. Heb 45 min geleden het glucose drankje gekregen. Erg zoet maar echt niet zo verschrikkelijk als iedereen tegen me zei. Toen ik weer moest gaan zitten werd ik me alleen een partij duizelig en misselijk. Als ik niet beter zou weten heb ik toen een hypo gehad: duizelig, misselijk, niet kunnen concentreren, zweten, hoofdpijn. Pfff nu gaat het weer beter gelukkig.
@ chocochick vond het drankje toen ook meevallen. Net wat je zegt niet vies maar gewoon super super zoet. Maar kwartier daarna wist ik niet waar ik het zoeken moest en keek ik de prullenbak al aan om het weer uit te spugen ( gelukkig niet gedaan ). Dus ik herken mezelf helemaal in wat je uitlegt haha. Hoe is het verder afgelopen? Heb je meteen de uitslag gekregen of niet?
MadameV: oef jij hebt geen fijne nacht gehad gisteren Voorweeen / indalingsweeen kunnen echt gemeen zijn inderdaad, niet leuk. Oewh lees nu over de plannen van je vk... Begrijpelijk dat je daar even onderste boven van was want dan komt het ineens wel dichtbij. Maar wat wil je zelf eigenlijk? Ben je het er ook mee eens of heb je liever dat ze toch even afwachten? Leuk he die bakerpraatjes Hier zeggen de meeste ook weer jongen omdat ik weer naar voren draag. Een enkele zegt meisje omdat ik blijkbaar zo straal haha. Al moet ik zeggen dat ik er nu naar mijn idee, inderdaad niet zo plofferig uit zie als bij m'n mannen Marievs: ik heb lekker lang verlof zo ja Maar ik merk nu wel dat het goed voor me is. Door de drukte en al 2 rondlopende kinderen gaat alles zo snel en nu kan ik er nog echt bewust even van genieten enzo Wat leuk dat je een kijk en luister bijbel hebt gekregen, mooi afscheidscadeau Chocochick: heb je vandaag die suikertest? Oh lees het al Succes! Hopelijk is het je meegevallen allemaal! Hier trouwens ook kotex nacht.. ( of had ik dat al gezegd ) Super fijn als je kraamverband op is. Oef handmatig de placenta verwijdert.. Klinkt iets wat een vee-arts zou doen haha. Maar dat doen ze onder narcose toch? Maagzuur is gelukkig een stuk beter nu ik m'n bed omhoog heb gezet, fieuw. Ik wil inderdaad zo'n ergonomische draagzak ( bondolino of manduca ) die je vanaf de geboorte kan gebruiken. Ik had m'n oog eigenlijk laten vallen op de amazonas maar die schijn je niet vanaf de geboorte te kunnen gebruiken. Al moet ik zeggen dat ik wat dat betreft ook door de bomen het bos niet meer zie... Maar goed, die bondolino's en manduca's gaan inderdaad als warme broodjes over de toonbank op mp... Helaas voor mij haha Lili: hoe issie bij jou? En hoe gaat het inmiddels met je schoonvader? All: hier bezig met de maxi cosi hoes te wassen en alles. De kleertjes bewaar ik voor het laatst want dat vind ik het leukst haha Volgende week of de week erop wil ik nog een keer naar de kapper dus nog even aan het neuzen voor iets hips ofzo.. Misschien heb jij ideeën MadameV? Net ook de proefdruk gekregen voor het kaartje, erg leuk