@Chocochick: Wat naar om zo wakker te moeten liggen. Zeker met een pijnlijke keel, blegh. Ik wordt nu s nachts wel een keertje wakker om te plassen, maar slaap dan gelukkig gelijk weer verder. Moet er niet aan denken nu ook gebroken nachten te hebben. Fijn dat de glucosetest goed was, dat scheelt weer. Ik denk dat je prima zo'n worst kunt meenemen, lekker toch! Oja en de beschuit en muisjes worden hier in het ziekenhuis standaard geserveerd, maar dat verschilt vast per ziekenhuis. @madamev: Laatste dagje werk voor jou, heerlijk straks verlof! Vervelend van het vocht, je kunt er inderdaad weinig aan doen. Ik heb het ook nog niet... Alleen weet ik dat je lichaam het vocht beter kan afvoeren als je veel drinkt, dus misschien nog wat extra drinken? @minigirl: Veel plezier in Noordwijk aan Zee! @marievs: Fijn dat je eindopdracht klaar is, dat is weer een last eraf. @annemarie: Hoe gaat het met de meubeltjes? Wil het allemaal lukken? @Daphne: Jeetje ik ben behoorlijk geschrokken van je berichtje. Dat kan echt niet hoor. Agressief zijn en schreeuwen is al niet goed voor het stresslevel van jou als hoogzwangere, maar ook zeker niet voor het kindje. Ik hoop dat het lukt om tot hem door te dringen en dat de situatie veranderd, maar zo niet, kan ik je alleen op het hart drukken om te zorgen dat je veilig bent, voor jou en je kindje. @Liesken: Ik hoop dat je zoontje weer is opgeknapt, zodat je nu echt van je verlof kan gaan genieten. @Catnip: Hoe staat het met de boeken? Ik hoop dat je vriend de boodschap begrepen heeft en ze heeft verkast Logisch dat je energielevel laag is, je moet inderdaad wel momenten hebben om te kunnen bijtanken. Hoe was de kleurenanalyse? Ben heel benieuwd wat voor type je bent. Ik heb nooit een hele analyse gedaan, maar een kleurenconsulent die ik vroeger kende zij toen al wel dat ik een herfst of lentetype ben. Wat super dat jullie kraamverzorgster meerdere talen spreekt, heel handig! @Lili: En en en, weet je al meer over de sollicitatie? @Sterre: Hoe gaat het met je? Handig he dat borstvoedingsboek, voor mij ook idd een eyeopener. Bij heel veel dingen denk ik oooooh daarom ging dat zo bij de eerste twee. Jippie een bondolino, fijn hoor, ik kijk nu ook al weer uit naar het gebruiken van mn draagzak en doek @jvs: Gefeliciteerd met je trouwdag! @all: Hier gaat het wel oke. De harde buiken zijn er nog steeds, maar het worden er niet meer en gelukkig meestal ook niet meer pijnlijk. Ik merk wel dat ik lichamelijk niet meer zoveel kan hebben, zodra ik teveel doe krijg ik gelijk weer harde buiken en na de schrik van het tripje naar het ziekenhuis ga ik nu ook gelijk weer liggen. Een paar keer zijn ze nog pijnlijk geweest, maar dat zakte gelukkig snel weer weg. Vandaag moet mijn man de hele dag werken, dus ik heb mijn moeder gevraagd om te komen helpen. Die is nu gezellig met de kinderen aan de wandel terwijl ik even kan rusten. Voor de lijst: 18 juni verloskundige 1 juli groeiecho
Madamev: je mag het boek gewoon hebben hoor. Het is geen nieuwe, ik heb em zelf ook ergens vandaag geplukt maar hij is goed zat Pb je adres even, stuur ik em op. YAY, verlof voor jou!!! Chocochick: argh echt rot he Ik slaap gemiddeld ook maar 5 uurtjes. Ik zie het gerust 1.30u worden en om 5 uur a half 6 weer klaar wakker. Kan je wel tussendoor gaan liggen oid? Marygirl: ja precies, doe ohhhh daarom-momenten... Achteraf wel spijt dat ik dat boek toch niet eerder heb aangeschaft maar goed, daar is nu weinig meer aan te doen haha Ik ben écht super blij met m'n bondolino en kijk er ook echt naar uit om straks de kleine erin rond te gaan dragen Wat heb jij voor zak en doek? Fijn dat je moeder is komen helpen zodat jij kon rusten All: ik had het al op fb gezet maar wij hebben gisteren een avondje in het zkh gezeten omdat ik ontzettend veel harde buiken had. Donderdagavond had ik het ook al en kreeg ik ze met moeite weg met een warme douche. Op de ctg was ook te zien dat er regelmaat in zat en had m'n vk het er al over dat ik misschien naar een ander zkh moest om te bevallen. We hadden eigenlijk de hoop dat het "maar" een flinke blaasontsteking was maar dat was niet zo. Gelukkig had ik ook geen ontsluiting en na een uurtje aan de ctg zakte alles weer weg. Gelukkig was de gyn heel lief en bood ze aan dat ik eventueel ook een nachtje mocht blijven maar we zijn gewoon lekker naar huis gegaan. Nu dus rustig aan en goed naar m'n lichaam luisteren. We zijn vandaag maar gelijk begonnen om alles klaar te maken zodat we daar niet meer naar om hoeven te kijken. Ik heb wat met de kleertjes gekeuveld en m'n vriend heeft de auto helemaal gepoets ( was ook alweer enige tijd geleden hihi ) Grappig waar mannen en vrouwen dus in verschillen qua nesteldrang Gelukkig gaat het vandaag weer beter. Wat dat betreft fijn dat we lang weekend hebben en m'n vriend lekker thuis is Oja, de kleine lag netjes met dr koppie omlaag maar was nog niet ingedaald. Die zit nog royaal met dr billen in m'n ribben
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Juni Lili 10 juni - groeiecho Liesken 11 juni - verloskundige Chocochick 12 juni - verloskundige en verpleegkundige Jvs 12 juni - verloskundige MadameV 16 juni - groeiecho Marievs 16 juni - ligging- en groeiecho Minigirl 16 juni - echo en gyn Marygirl 18 juni - verloskundige Sterre 18 juni - verloskundige Lili 25 juni - verloskundige Chocochick 27 juni - gyn Juli Marygirl 1 juli - groeiecho --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Marygirl: wat fijn dat je zoveel hulp krijgt! Je moet inderdaad echt wel naadje lichaam luisteren. Hier in het ziekenhuis geven ze ook beschuit met muisjes maar in weet niet of dat overal zo is. Mijn nachten waren met maanden nachtvoedingen niet zo zwaar als ze nu zijn. Toen sliep ik altijd direct na een voeding, als ik al zo lang wakker bleef. Nu lig ik vaak een uur of twee, drie per nacht wakker. Sterre: frustrerend is dat hè? Ik blijf vaak wel liggen. Ik probeer dan mijn telefoon te negeren en mijn ogen dicht te houden om toch te rusten maar soms verveel ik me zo en hoop ik mijn ogen moe te maken door wat te lezen. Wat pas na 2-3 uur succes heeft overigens. Ben er wel redelijk klaar mee, gelukkig nog maar 3 daagjes werken en dan wordt het makkelijker... Ik denk zelfs dat ik maar 1 dag vroeg begin want de laatste dag heb ik 's middags een teammeeting. Ik heb dat boek ook via marktplaats gescoord en vind het wel heet handig. Vooral om de oefeningen die je spieren versterken en waarmee je je kan voorbereiden. Bij de yoga klas deed ze er maar een paar en ze legde eigenlijk helemaal niet uit waarvoor we ze deden. Fijn dat je je beter voelt Sterre en hoe hilarisch dat je vriend ook een soort van nesteldrang kreeg, hahaha! Overigens was ik nog een grappig hebbedingetje tegengekomen waar je eigenlijk niets aan het maar wat zo weinig kost dat het wel weer leuk is: persoonlijk pakje muisjes Vandaag een rustige dag gehad, lekker van het weer genoten met Chocomeid. Morgen viert m'n man z'n verjaardag. We hebben net een ijstaart gemaakt en een cake gebakken. We denken niet dat het druk wordt, maar toch. Verder moeten we het huis dringend opruimen want het is een ZOOI!
ChocoChick wat irritant he dat wakker liggen. En ik ben nu aan de betere hand maar was ook stront verkouden en ook koorts. Ben blij dat het beter gaat op mijn eet lust na. Succes morgen met de verjaardag nu je je zo voelt. Hopelijk voor jou wordt het dan ook niet al te druk Marygirl fijn dat je hulp hebt, kan jij lekker rustig aan doen. Is heel belangrijk met harde buiken.jij hebt trouwens laat je groeiecho. Sterre fijn he die billen in je ribben hihi ken het. Hier een rustig dagje achter de rug. Morgen gaan we, nou ja vooral mijn vent, aan de klus. En maandag ook Fijne vrije dagen meiden geniet ervan
Marvies, fijn dat alles weer goed was bij VK. Mijn bloeddruk was precies hetzelfde! Gelukkig hier weinig last van duizeligheid. Heel af en toe hebik het gevoel dat de kamer om je heent kantelt, dat Efteling Vila Volta gevoel zeg maar.. heb het 1 a 2 keer per week en VK zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Hoe gaat het met de studie? Kleurenanalyse was echt super leuk! Ik ben een Wintertype en daar hoopte ik stiekem al op want heb ik veel kleurrijke kleding, roze, fuchsia, felrood, petrol en veel zwart en felblauw als basis dus het was meer een bevestiging dat het meeste wat ik heb hangen mooi past.. maar snap nu ook waarom een super gafe bruin/okergele topje wat ik heb hangen mij gewoon niet staat! Ze heeft ook een make up advies gedaan en wat tips gegeven voor het slim samenstellen van je garderobe, dus door zo veel mogelijk aan de kleuren van je kaar te gebruiken je met minder kleding af kan omdat je veel beter kan combineren en verschillende outfits kan maken. Echt heel gezellig! Daarna nog naar Kralingseplas in Rotterdam geweest om lekker aan het water inhet zonnetje te borrelen. Lili, msischien wat gemist omdat ik zo lang niet actief mee heb geschrven maar had je een solliciatie gesprek? Choco, ik he book van UWV gehoord, brief gekregen met aanvraag ontvangen, we gaan er naar kijken etc maar uitkering begint wel per 23 juni Leuk dat pak muisjes! Succes met de verjaardag van je man trouwens! Sterre, snel het boek veilig bevallen maar uitlezen dan kan ik met het boek van Stefan beginnen, heb hem ook liggen J Wow even schrikken al naar het ziekenhuis! Grappig inderdaad die vertaling van nesteldrang, hier is vriendlief ook druk bezig met auto op orde te brengen enzo alles moet netjes en perfect voor de kleine! Slapen, hier ook steeds meer gebroken nachten.. ligt niet echt wakker zoals jij Chocochik maar meer wakker worden met omdraaien enzo dan wel weer verder maar toch v ervelend. Vriend wordt e rook wakker van. Daphne, hoe gaat het nou? Vroeg me af.. was hij altijd al zo of heeft het echt met de zwangerschap te maken? Mijn vriend en ik hadden eigenlijk nooit ruzie en dat wordt ook steeds erger, gelukkig geen agressie maar echt gezellig is het niet.. Ik merk dat hij zich heelerg zorgen maakt overhoe zijn leven er straks uit gaat zien en of hij nog wel tijd voor zijn hobbys heeft etc, dat hij straks alleen maar thuis zit te slaven terwijl ik lekker buiten de deur mijn baan en leven heb. We hebben dit geprobeerd uit praten. Het gaat nu iets beter . Misschien zit hem ook iets gigantisch dwars? Vluchtkoffer nu ook aan begonnen, hij staat open in de babykamer (boeken zijn weg het is nu echt een babykamer aan het worden!!) en gooi er elke keer wat in. MadameV, ik merk dat mijn baan redelijk te doen is tot het einde maar ik zit hele dag achter de computer. Het lijkt me bij jou veeeel zwaarder om door te blijven lopen. Knap hoor! Hihi, moest wel even lachen om je blotenbillengezicht Ik moest ook zonder make up komen.. ik ga dus ook noooit zonder make up de deur uit. Zelfs voor de zaterdag boodschapjes gaat alles er gewoon op Had tasje meegenomen met remover en watjes enzo Zomertype is erg leuk! Dan kan je ook nog steeds heel veel mooie kleurtjes hebben, van die snoepkleurtjes die je nu zoveel ziet. Ik vond dat boek Duik in je Weeen ook heel handig tot dat ik andere bevalilngsboeken ging lezen en de zwangerschapscursus ging doen en toen kwam ik er achter dat het boek Duik in je Weeen wel erg basic is.. verder wel leuke plaatjes over houdingen enzo, misschien makkellijker om even terug te kijken tijdens bevalling dan andere boeken al vraag ik me af of je tijdens je ween nog in een boek gaat zitten bladeren Hier ook af en toe wat dikkere voeten maar niet heel erg nog. Misschien toch met je werk te maken? Wat ik wel merk is zere en stijve handen en vingers.. dat heeft ook met vocht vasthouden tem aken toch? Margirl, fijn dat je moeder je af en toe even kan helpen! ego, Hier van het lange weekend genieten, heerlijk zon zondag wetend dat je nog een dagje hebt!! Ben lekker aan het rommelen met kleertjes wassen en dressoir inruimen. Af en toe tasje vullen voor naar mijn ouders want uiteindelijk moeten we daarheen natuurlijk. Kraampakket en wat andere dingen houden we wel even hier voor het geval dat ze al komt
Catnip. Ik woon in Zoetermeer, das bij den haag, ik werk nu in een gevangenis in vught, das bij den bosch. Nu vragen ze heel veel mensen voor een gevangenis in alphen aan de rijn, das veel minder kilometers en reistijd. Ik ben donderdag voor een klikgesprek geweest en krijg nu ergens deze week al antwoord. Vrees alleen of ik het wel wordt omdat ik er bijna 4 maanden uit ben. Maar zou heel veel schelen. Rij nu 100km enkele reis en doe daar een uur over en dat zou dan gaan naar iets van 15 km en 20 minuten reistijd. Zou echt fijn zijn zeker met de kleine die er dan is. Fijn dat de kleuren analyse zo leuk was en je eigen keus ook al was .
Dankje Sterre echt lief van je. Heb je een pb gestuurd. Wat grappig van die verschillende nesteldrang. Maar ik geloof dat ik het herken haha! Hier is Vl gister ook druk geweest met laatste dingen in de kinderkamer en hij heeft de box na beneden gehaald die wou die opzetten, maar toen wist ie niet of dat niet belachelijk vroeg was haha. De schat! Hoe is het nu met je? Heb je ook het gevoel dat ze vroeg zal komen? Hoe was dat bij je jongens? Marygirl thanx voor de tip van het drinken. Toen ik dat zei tegen mijn vriend zei hij ook meteen ja! Dat sowieso! Je moet sowieso meer drinken. Dus nu druk bezig haha al gok ik zo dat ik er toch niet meer helemaal vanaf kom haha. Heb je goed dat je je moeder hebt gevraagd doe maar lekker rustig aan. Die harde buiken Pff. Hier ook af en toe. Chocochick balen zeg van het slapen. Ik slaap juist weer beter sinds ik na de osteopaat ga. Meestal 1 x snachts wakker om te plassen maar verder Alles prima. Fijne dag vandaag met de verjaardag van je man! Klinkt goed die lekkernijen! En leuk die muisjes! Ook leuk als kadootje.. @ catnip dat klinkt als een leuke middag! Die bevestiging is altijd fijn! Hier heb ik gister de brief ontvangen van t UWV. Dat ze er nu na gaan kijken en ik daar nog weer bericht van krijg. Er stond op dat het 5 juni is aangevraagd voor ingang 16 juni dat lijkt me prima toch? Wat goed dat de boeken nou weg zijn haha! Fijn dat je goed met je vriend kunt praten. Hij zal straks het meest thuis zijn begrijp ik? Wij hebben juist minder ruzie dan ooit! Volgens Vl komt dat omdat ik niet meer drink haha, we waren eerder echt van die typische na een leuke avond uit thuis tegen elkaar zeuren om niks types haha. Alcohol. Dat van je handen herken ik helemaal! Dat gevoel heb ik dus aan mijn voeten ook. Alsof het crème nodig heeft zeg maar omdat het droog is. Denk ook dat die dikke voeten vooral door mijn werk komen, of iig een combinatie. Hopelijk word het wat minder nu ik rustiger aan kan doen. @ lili ik duim voor je! Wat houdt een klik gesprek in? Hier idd mijn verlof begonnen heerlijk. Leuke laatste dag gehad gister. Van een paar klanten kleine kadootjes en kaartjes gekregen en toen ik thuis kwam stond er een heel groot vetwenpakket klaar! Bleek van mijn vriendinnen te zijn. Werd er emotioneel van haha, hele leuke kaart erbij dat ik het zo goed had volgehouden op t werk etc en dat ik nu lekker kan gaan relaxen. In het pakket zitten oa tijdschriften kaarsen douchespulletjes enz. Had ik helemaal niet verwacht maar super leuk! Gister avond nog hier na de kermis geweest 2.5 uur maar dat was niet zo'n succes. Had wel al snel een barkruk bemachtigd maar dat vocht word alleen maar meer als je niet met je benen hoor zit. Gevolg: ik had het gevoel dat ik wat tussen mijn tenen had zitten ( had slippers al uitgedaan ) maar wat bleek die waren zo aan het groeien dat ze gewoon vast tegen elkaar aan zaten! Vanochtend nog aardig dik terwijl het andere dagen sochtends wel zo'n beetje was weggezakt. Dus nu weer een dagje rustig aan en dan ga ik vanavond wel weer er komt een leuke band. Gister had ok natuurlijk ook nog gewerkt dus dat is natuurlijk ook wel en en. Ma god wat wou ik graag en er was superleuke muziek dus ging even staan om beetje te bewegen maar na 2 liedjes zat ik alweer haha. In sept is er altijd kermis in het dorp hiernaast waar ik zelf vandaan kom. Ik zei al wel tegen mijn vriend ik kan je nou al vertellen dan hebben we sowieso oppas geregeld!! Hahaha Iedereen fijn Pinksterweekend. Heerlijk idd voor diegene die nog aan het werk zijn morgen ook nog even lekker een dagje vrij!
@Sterre: Ik heb twee van die lange rekbare doeken (1 ByKay en 1 Boba wrap) en een buik-rugdrager van Boba. Vind voor de eerste maanden de rekbare wel makkelijk en vooral voor in huis. Daarna vind ik de Boba buik rugdrager makkelijker, buitenshuis hoef ik dan ook niet met die lange doek te zeulen en kan ik haar met 1 klik vastmaken Hihi dus de nesteldrang is flink toegeschoten bij jullie. Logisch ook hoor. Ik had het na tripje naar het ziekenhuis ook, nu staat werkelijk alles ook klaar of op het to-do lijstje. Grappig dat mannen inderdaad een ander soort nesteldrang hebben. Mijn man heeft de hele dag na ons ziekenhuis tripje in de tuin gewerkt, ineens moest alles nog even gesnoeid, geveegd en opgeruimd Hier zit ze ook al vanaf week 28 met haar hoofdje omlaag, maar nog niet ingedaald. Ik merk nu ook wel dat ik het af en toe wat benauwd heb omdat alles steeds hoger lijkt te komen. @Chocochick: Ik vond nachtvoedingen ook inderdaad niet zo zwaar, van de borstvoeding wordt je zelf ook lekker loom waardoor je zo weer in slaap valt. Wat leuk dat pak muisjes! Oh en die ijstaart, dat klinkt erg lekker Hoe maak je dat en wat doe je erin? Dat lijkt me ook wel wat om voor mijn verjaardag te maken, die is over een paar weken. @Lili: Heb inderdaad nog een late groeiecho (met 36 weken), maar heb er inmiddels al twee gehad met 28 en 32. De groei van de kleine wordt extra goed in de gaten gehouden omdat mijn jongste te licht was bij de geboorte. Maar tot nu toe ligt deze prima op schema Ik hoop echt dat je het wordt met je sollicitatie, wat een reistijd heb je nu @Catnip: Wat grappig dat je zelf ook al veel kleuren van het wintertype in je kast had hangen. Heb je toch aardig de juiste kleuren gekozen de afgelopen jaren, dat is ook wel fijn om te weten Hehe de boeken zijn weg, fijn hoor dat je nu echt goed kan beginnen met de babykamer @madamev: Wat lief dat je zo verwend bent gisteren, dat is wel een hele leuke verrassing om zo je verlof in te gaan Ik hoop dat het drinken wat helpt. Grappig dat je vriend ook gelijk zei dat je meer moet drinken. Ik heb nu toch ook wat vocht met mijn vingers, ik merkte vanmorgen dat mijn verlovingsring wel heel strak zat, mn vinger was er rood van, oops Heb hem afgekregen met zeep en leg hem nu maar weg. @All: Hier aardig bijgekomen doordat mijn moeder hier de boel heeft opgevangen gisteren. Vandaag heeft mijn man de hele dag met de meisjes gespeeld. Knutselen, film kijken en nu buiten spelen. Ik heb ondertussen vanmorgen nog twee uur gedut en nu ben ik een beetje aan het aanrommelen, gaat prima zo. @Kraamvisite: Hebben jullie al een idee over hoe je het gaat doen met kraamvisite? Wij hebben namelijk vrij veel familie en een grote vriendenkring met mensen die nu ook al weer enthousiast zeggen dat ze straks natuurlijk gelijk langs willen komen. Natuurlijk vind ik het leuk dat ze komen, maar het idee maakt me ook al weer wat moe. Daarbij is er een deel visite die ik zelf heel graag wil zien. En een ander deel waar ik eigenlijk niet direct behoefte aan heb, maar het gevoel heb het ook niet kan maken om nee te zeggen. Ik vind in het begin ook vooral belangrijk om met ons gezin aan elkaar te wennen en dat ik kan voeden op verzoek en niet me bezwaard voel dat ik naar boven moet om te voeden. Hoe hebben jullie dit trouwens gedaan, voedde je waar kraambezoek bij was of ging je naar boven? Het maakt mij eigenlijk niks uit, maar wil anderen ook niet ongemakkelijk laten voelen. Bij onze oudste hebben we op het kaartje gezet dat men welkom is, maar wel even moet bellen (en dan in een mooiere zin natuurlijk), maar daardoor hadden we de eerste vier maanden elk weekend beide dagen bezoek en soms ook nog 's avonds door de week bezoek. Daar werden we op een gegeven moment wel een beetje zat van. Bij de tweede hebben we bezoek in de kraamweek heel bewust afgehouden, alleen onze ouders zijn toen langsgekomen. De weken daarna druppelde de rest van de directe familie binnen en na twee maanden hebben we een kraamfeest gehouden voor de rest. Dat vond ik ook niet ideaal, want behalve de kraamweek bleef de drukte in het begin en het kraamfeest vond ik veel te druk. Ik weet dat het maar 1 dag is maar toch. Nu hadden we dus bedacht om er maar niks over te zeggen op het geboortekaartje, maar kunnen we dat maken? Ik schrijf hier maar even mijn hele hersenspinsel, ben benieuwd of jullie de gouden tip hebben
Lieve meiden, ik laat weer even iets van me weten ... Het gaat hier redelijk, loop nog steeds bij een psycholoog.. Maar ik doe steeds weer meer, boodschappen doe ik ook weer, maar op de minst drukke momenten, niet op de zaterdag bijvoorbeeld ... Langzamerhand krijg ik mezelf steeds meer onder controle ... Tuurlijk heb ik nog mijn moeilijke momenten, maar ik heb mij playlist die ik opzet en dan kunnen mijn tranen hun gang gaan. Jeetje wat gaat het hard! Alweer 34 weken, het lijkt nog als gister ... Heel veel succes meiden met jullie bevalling X Door
Lieve schat leuk dat je toch nog wat schrijft. Heel fijn dat het toch steeds een beetje beter gaat. Denk nog vaak aan je. Hopelijk heb je ern fijne psygoloog waar je heerlijk je ei kwijt kunt. Heel veel Knuffies voor jullie Marygirl een gouden tip heb ik niet maar ik deed het bij mijn vorige zo. Eerst de mensen die dichtbij ons stonden en na een tijdje,mee een maand of 2 de rest. Ik had familie die ik nooit zag en dan staan ze ineens vooraan nou niet bij mij dan wacht je ook maar mooi of komen gewoon niet. Oh nou snap ik waarom je zo laat een echo hebt hihi
Chocochick: ja die nachten breken wel op he Ik blijf ook maar liggen en soms ga ik inderdaad ook maar wat lezen. Wat grappig dat linkje! Vrienden van ons maken ook dat soort dingetjes. Bij de jongens hebben we ook zoiets gekregen met de naam ed erop. Erg leuk om te krijgen Veel bezoek gehad vandaag? Lili: blegh ook al zo verkouden, beterschap! Spannend hoor van je baan, ik duim echt voor je dat je het word Catnip: klinkt wel erg leuk die kleurenanalyse! Ook fijn dat je het zelf ook goed inschat voor jezelf Sommige mensen hebben daar echt geen kijk op voor zichzelf, zo sonde af en toe. Grappig dat jouw vriend ook met de auto bezig is voor de kleine Geniet van je lekkere luie daagjes! Wat betreft vriend en ruzie: hier is het ook niet altijd koek en ei hoor. Nu is het voor ons de 3e dus we weten wel wat ons te wachten staat maar bij de 1ste is het voor een man denk ik gewoon nog te abstract allemaal. De vrouw draagt het kindje, voelt het ed. Al had ik zelf bij de eerste ook echt geen idee hoe erg het je leven verandert. Maar goed, het komt nu langzaam dichterbij allemaal dus dat is ook erg spannend. Afgelopen vrijdag zat zelfs mijn hub toch met tranen in de ogen van de zenuwen. MadameV: haha lekker opzetten die box, niks vroegs aan Op zich gaat het goed maar ik merk dat m'n buik snel gespannen raakt dus ik word wel écht verplicht door m'n eigen lijf om het rustig aan te doen. Zelf heb ik eigenlijk niet het idee dat de kleine te vroeg komt.. Maar je weet het nooit natuurlijk Wat grappig, jij krijgt geen alcoholische drankjes meer dus Awh wat lief zeg dat pakket! Heel attent Veel plezier nog op de kermis! Hopelijk gaat het lukken met je voetjes.. Marygirl: die boba zakken vond ik er ook erg leuk uitzien Pff zo'n zkh-tripje zet je wel even met beide voetjes op de grond he... Op zich ben ik wel redelijk relaxed maar stiekem heb ik nu toch wel wat schrik gekregen. Ze moet niet alleen blijven zitten voor zichzelf maar in mijn hoofd ben ik er ook nog niet aan toe. Al klinkt dat heel stom he hihi.. Wij houden sowieso de eerste weken / maand een beetje afstand qua kraambezoek. Behalve de echt directe familie zoals ouders, broers ed of echt hele goede vrienden. Gelukkig houd op de een of andere manier de rest wel gepaste "afstand" en hebben we eigenlijk nooi echt nee moeten zeggen. Wij hebben ook (nu ook weer) op het kaartje staan dat ze van te voren moeten bellen. Maar ik zou het echt doen zoals jullie het willen. Het is heel begrijpelijk dat iedereen de kleine wilt zien ed maar het moet wel leuk blijven en jullie hebben je energie hard nodig. Borstvoeding doe ik boven en als de kleine komt vertrek ik gewoon hoor Jammer voor de visite maar dat vind ik belangrijker. Ikbenverliefd: wat fijn om weer wat van je te horen. Ik vind het ontzettend knap dat je dat kan. Mooi dat het steeds wat beter met je gaat maar pak vooral je tijd. Dikke knuffel! All: hier weer rustig aan gedaan. We zijn vanmiddag wel even met de jongens naar een motoroptocht gaan kijken. Dat doen ze 1 keer per jaar en mogen gehandicapte mensen mee als passagier. Zo ontzettend leuk en mooi om te zien En zelf ben ik ook wel een motorfan dus kan ik mijn motorhartje ook weer even ophalen We hadden een fijn plekje waar ik kon zitten en de jongens stonden op een klein muurtje hun armen uit de kom te zwaaien
Lili: fijn dat je je weer wat beter voelt. Hier gaat het gelukkig ook weer wat beter. Ik hoop dat je sollicitatie iets wordt, dat scheelt je straks echt wel zo veel reistijd! Catnip: zo'n kleurenanalyse klinkt wel erg leuk. Misschien toch eens doen. Ik doe nou net bijna nooit make up op, en als ik iets op heb is het oogschaduw, mascara, lipgloss. Ik heb daar allemaal niet de tijd/energie voor, haha. Ik kan me die frustratie thuis wel goed voorstellen, dat klinkt heel herkenbaar. Ach zolang je maar goed erover kunt praten hè. MadameV: wat een drama met je voeten. Dat beperkt je wel zwaar in wat je kan doen zeg. Niet leuk Wat een geweldige verassing van je vriendinnen, echt super lief! Marygirl: die ijstaart is ook heerlijk. Helaas moesten we dit keer afwijken van het reguliere recept omdat ze in de supermarkt geen Mokka schuimpjes hadden maar naturel, maar hij smaakte nog steeds goed! Fijn dat je wat meer tot rust bent gekomen! Wat een gedoe met kraamvisite hè? Ik heb twee nachten in het ziekenhuis gelegen bij m'n dochter, dat gaf wel iets rust. We hebben ook gevraagd of ze wilden Bellen. Hebben toen steeds max twee afspraken per dag ingepland, om onze rusttijden heen. Een kraamfeest lijkt me echt 10x niets. Precies wat jij zegt, veel te druk. IJSTAART: 3 pakjes klop klop opkloppen 250 ml slagroom opkloppen met zakje vanille suiker 2 zakken mokka schuimpjes verkruimelen Klop klop, slagroom en schuimpjes mengen Taartbodem bedekken met lange vingers (optioneel ik vind dat wel lekker) Mengsel op lange vingers gieten Afdekken met alu folie en minimaal 4 uur in de vriezer (mag ook langer) Ik ben verliefd: lief dat je even laat weten hoe het met je gaat. Goed dat je goede hulp krijgt. Hele dikke knuffel meid!! Sterre: wat leuk die motor optocht! Ik heb zo iets wel eens gezien met vrachtwagens. Die gelukzalige gezichtjes. Ben je een motormuis dan Sterre? Of was je dat? Het was vanmiddag gezellig druk. Met veel kinderen en m'n dochter heeft volop gespeeld. Eerst belden vrienden of ze eerder mochten komen. Lekker irritant, ik lang net een kwartier op de bank te dutten stonden zij op de stoep. Pfff... Anders had ik mooi 1,5 uur kunnen slapen tijdens chocomeids slaapje. We hadden het badje opgezet op het balkon en de kindjes hebben daarin lekker afgekoeld. Er bleven ook nog wat mensen mee eten en we hebben snel een pasta salade in elkaar gedraaid, dat paste goed bij het warme weer. Buiten was het 29 graden en binnen denk ik 27 graden. Ik dacht dat het ging regenen maar daar hebben we weinig van gemerkt... Brief UWV: ik heb gisteren wel een brief van het UWV gehad maar ik dacht dat die ging over mijn gedeeltelijke ziekmelding ivm bekkenklachten. Ik zal 'm nog eens goed doorlezen. Anders ga ik van de week nog wel even bij P&O langs. Nu wordt mijn salaris gewoon doorbetaald door mijn werkgever, maar toch.... Ik heb nog wel iets waar ik mee zit. Bij mijn dochter hebben e niets gezegd mbt cadeauwensen. Nu krijgen we een jongen en ben ik bang om veel kleren te krijgen. We hebben van mijn zus en een vriendin al een volledige gardarobe van 50-68 (te leen) gekregen dus de kast van Chocoboy puilt al uit. Moet ik daar iets van zeggen? Is het stom om een lijstje (via lijstje.nl) te maken en dat op het kaartje te zetten? Of alleen ernaar verwijzen als bezoek bij het bellen vraagt of we een cadeau idee hebben? Ik geef gewoon borstvoeding bij bezoek. Ik heb echt 0,0 schaamte en heb echt geen zin om naar de slaapkamer verbannen te worden door bezoek. Qua ruzie is het hier de laatste tijd ook niet echt gezellig, en elke keer als ik iets zeg klaagt mijn man dat hij toch niets goed. Wat er gewoon op neer komt dat hij niet luistert naar mijn opmerking/commentaar. Lekker dan.
Zo meiden ff een ego berichtje. Hier zaterdag helse pijnen gehad en naar het ziekenhuis, niks gevonden en niet aan het bevallen dus weer naar huis want het was afgezakt, hele middag weg geweest en nergens meer last van. Thuis weer ineens helse pijnen die ook niet meer weg gingen en bloed in de urine, naar het ziekenhuis en werd gelijk opgenomen. Wat bleek ik had nierstenen.....aan het infuus gelegd met medicijnen en het zakte af en de pijn verdween godzijdank (dit was echt erger dan weeen) nacht aan het infuus gelegen en de volgende dag om 12 uur van het infuus af, nog een paar uurtjes gebleven om te zien of het goed ging en ik mocht naar huis....tot nu toe geen pijn meer gehad dus grote kans dat ik het steentje uitgeplast heb....laten we het hopen want als hij er toch nog zit kunnen ze er niks aan doen tijdens de zwangerschap behalve medicijnen om de pijn te onderdrukken. Nu gelukkig goed geslapen en geen pijn meer en hopelijk genieten van het mooie weer en mijn verlof.
ChocoChick ik zou het aangeven met een lijstje of iets ja. Ik krijg een babyshower en dat regelt mijn lieve buuf maar zit toch echt een lijstje bij. Doe ik straks ook wil geen lading van dingen hebben die ik al heb. Ja lastig he mensen die dan eerder komen. Wij hebben nieuwbouw huis waar een warmtepomp in zit. Deze verwarmt in de winter en verkoelt in de zomer. Nou dat merken we echt. Het is heerlijk koel binnen. Sterre leuk zo'n optocht zeg. Hebben ze het naar hun zin gehad? Ik heb heerlijk mijn slaapkamer gepoetst en de badkamer. Mijn vriend was namelijk druk met onze afzuigkap koof te stucen vandaag wat dingen aan de babykamer doen. Morgen een drukke dag. Groeiecho 9.30 intake kraamzorg 11.15 en dan om 14.00 samen naar de dokter. En ook nog ff een badje en matras kopen hihi. Hier is mijn vriend juist heel lief en doet juist nog meer voor me. Zo lief.
@catnip: hij is altijd al een jaloers en licht ontvlambaar type geweest. Hij is perfectionist en als er iets niet naar zijn zin gaat ontploft de boel. Nu moet ik wel zeggen dat het veel verbeterd is. Ik ben ook een koppig type en kan nu eenmaal mijn mond niet houden. Dus als hij een probleem met iets heeft ga ik mij natuurlijk verdedigen en daar kan hij dan weer niet tegen en komen we in een spiraal terecht waardoor de discussie soms uit de hand loopt. Ik verlies dan ook mijn koelte en ga me fysiek verdedigen. Hoewel ik goed genoeg weet dat ik machteloos tegenover hem sta ( hij is veel sterker dan mij). Dus het is wel de fout van beiden. Maar de laatste tijd maakt hij echt problemen om niets. Het is vooral de stress van zijn werk ( traint zelfstandig renpaarden). Er heerst momenteel een virus in onze stal waardoor de meeste paarden op rust zijn. Rust = geen inkomen. Wij moeten leven van het prijzengeld die ze winnen. Er zitten ook enkele slechte betaalders bij onze klanten, die staan al 4 maanden achter en dat veroorzaakt ook stress. Ze lopen duizenden euro's achter met hun betalingen. Wij spelen dus eigenlijk bank voor hen want wij hebben natuurlijk ook onze facturen. Plus de komst van de baby stressed hem ook. Hij laat het wel niet blijken maar ik weet zeker dat hij zich zorgen maakt.
Daphne: dat klinkt inderdaad als een hoop stress. MAAR ik vind wel dat hij zich moet realiseren dat hij die stress niet op jou moet afreageren. Daar is echt geen goed excuus voor hoor. Hij moet zich realiseren dat je het zwaar hebt lichamelijk maar ook emotioneel/hormonaal. En dat zal na de bevalling nog wel even wat meer worden. Moet je je voorstellen dat jullie straks dezelfde stress hebben maar dan met minder slaap. Dat is wel iets om je goed te realiseren want niemand wordt gezelliger van weinig slaap... Een hele dikke knuffel meid. Hopelijk gaan jullie klanten snel betalen, gaat het snel beter met de paarden en nog belangrijker: hopelijk gaat het snel beter met je vriend! Lili: oh zo'n waterpomp klinkt hemels! Helaas hebben wij dat niet. Gelukkig heeft het hier net even flink geregend en is het goed afgekoeld binnen. Ik ben dus niet de enige die over een lijstje nadenkt. Echt zonde inderdaad als je spullen krijgt die je al hebt. Ik denk dat ik kleding nu zonder pardon ga doorgeven. Je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken maar ik zou het zo zonde vinden.
Chocochick: ik heb je ijstaartrecept ook even opgeslagen Maar wat is klop klop Ik ben wel een motormuis ja Ik heb ook een extra vriend/man waar ik mee ga rijden, mijn motorman noem ik hem Fijn dat de verjaardag nog gezellig was Wel balen dat je je slaapie misliep. Hier hetzelfde "probleem" wbt cadeautjes. Ik wil ook niet overladen worden met kleding dus ik heb eraan gedacht om een envelopje op de kaart te zetten als cadeautip maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik lees dus even mee hoe jij en andere dat eventueel gaan oplossen Gihi hier zegt m'n vriend ook steeds "ik kan toch niks goed doen".. Waardoor ik dus alleen maar geïrriteerder raak Jvs: oef dat klinkt heftig! Ik hoop ook dat je het steentje uitgeplast hebt! Ik had galkolieken bij m'n oudste en kon er niet meer aan geopereerd worden. Ik heb de rest van de zwangerschap medicijnen gehad. Lili: ohh dat klinkt écht goed, die waterpomp! Heerlijk Succes morgen met al je afspraken. Daphne: poeh klinkt niet fijn allemaal Fysiek worden is ook niet best meid Hopelijk zijn de paarden snel beter! Wat is het voor virus? Achterstallige betalingen zijn gewoon rot. Staan hun paarden nog wel bij jullie op stal? MadameV: hoe is het met de voetjes? All: het regent en onweert hier nu maar nog niet zo hevig als ze gezegd hebben. Maar wie weet komt dat nog. De jongens hebben vrijwel de hele dag buiten in het badje gezeten Morgen naar de kapper, yay Heb er zin in
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Juni Lili 10 juni - groeiecho Liesken 11 juni - verloskundige Chocochick 12 juni - verloskundige en verpleegkundige Jvs 12 juni - verloskundige MadameV 16 juni - groeiecho Marievs 16 juni - ligging- en groeiecho Minigirl 16 juni - echo en gyn Marygirl 18 juni - verloskundige Sterre 18 juni - verloskundige Lili 25 juni - verloskundige Chocochick 27 juni - gyn Juli Marygirl 1 juli - groeiecho --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Jvs: sorry ik had helemaal over je berichtje heel gelezen. Wat lijkt me dat PIJNLIJK! Hopelijk ben je er nu wel vanaf! Sterre: ik ben even in shock. Klop klop is mijn favoriete snack, de ultieme guilty pleasure, hetgeen wat echt altijd op voorraad moet zijn in onze voorraad kast. Je kan het gebruiken als slagroom op of in een toetje, ik vind het erg lekker in een kommetje met wat pure hagelslag er over heen. En dan lepelen maar. Mmmmmm. KLOP-KLOP Ik ben nu een cadeaulijstje aan het maken voor hem, nog even denken of dat op het kaartje komt te staan. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Als de mama's die nu al jongens hebben leuke cadeau ideeën hebben die we kunnen vragen als kraamcadeau dan hoor ik het graag!