@Jvs, wat vervelend je klachten en de spanning. Ik hoop dat je vandaag een betere dag had en steeds minder pijn voelt. @Daphne; wat een toestanden en wat een stress. Hopelijk loopt het snel beter. @Kraambezoek; wij houden de eerste weken ook afstand. Ik zou liever een beetje bijkomen en ik denk de baby ook. Maar ik ga niet op het geboortekaartje zetten dat mensen eerst moeten bellen ofzo. Ik vind dat vanzelfsprekend dat mensen eerst bellen. @Kapper, ik bedenk me na het lezen van jullie kappersbezoeken dat ik ook maar snel een afspraak boek even alles goed laten verven en knippen voor de bevalling. Pedicure lijkt me ook wel lekker; mooi verzorgde nagels met de bevalling. @waterpomp; klinkt heel lekker alleen begrijp ik nog steeds niet wat dat is. allen, hier een lekker weekendje gehad. Noordwijk aan Zee was erg lekker. Af en toe heb ik van die baalmomenten dat ik zo'n slecht contact heb met mijn familie. Ik ben al 34 weken en nog mijn zussen nog ouders hebben de afgelopen maanden iets van interesse getoond Soms vraag ik me af hoe het na de bevalling moet.
Minigirl het is geen waterpomp maar een warmtepomp. Hieruit wordt onze warmte opgewekt. Is iets milieu vriendelijks. Maar het voordeel ervan. Winters een heerlijk warme vloer, want we hebben alleen vloerverwarming en zomers koelt hij het huis. Dus geen warm huis. Jvs fijn dat het nu weer beter met je gaat. ChocoChick ik kende klop klop ook niet voordat ik mijn vriend kende hihi daphne klinkt niet echt relaxt wat je eigenlijk wel zou moeten zijn nu. Snap dat het lastig is maar probeer toch rustig te blijven is beter voor je ukkie nou ga maar eens slapen welterusten
Goedemorgen, Wat is er veel geschreven zeg. Eerst maar weer eens reageren. @madameV: Ja, ik heb nu van één iemand respons gekregen en dat ga ik vandaag even aanpassen. Is niet heel veel hoor, dus ben best tevreden J. Hihi, ja het komt nu erg dichtbij he. Ik ga mn vluchtkoffer volgende week klaarzetten. Eerst nog maar eens een weekendje weg aankomend weekend. Het zou kunnen dat het aan je werk ligt. Je hebt natuurlijk staand werk en dat is nooit bevordelijk. Hopelijk is het al een beetje gezakt. Ik heb het boek ook van duik in je weeen. Ben bij hoofdstuk 3 ofzo. Opzich wel grappig hoor. Heb het van de bieb geleend. @harde buiken: hier nu ook L. Niet pijnlijk, maar wel heel vervelend. @verlof: Ja, ik ga dan wel 4 weken van te voren (als ik het vol hou), maar nu baal ik toch wel een beetje. Zou het liefst deze week al voor het laatst zijn, maar volgende week heb ik nog een dag school die ik doorbetaald krijg en dat vind ik dan ook weer zonde. @chocochick: He bah, verkouden zijn is niet leuk. En er dan ook nog eens wakker om liggen L. Die pakjes zijn leuk he. Wij hebben er ook naar staan kijken op de beurs, maar we weten niet wat het wordt dus dat is onhandig. Een lijstje is echt niet stom om te maken op lijstje.nl. Ik zie dit wel vaker. @bvboek: ik mis even het bv boek. Welk boek is dat? (sorry voor mn vergeetachtigheid). @sterre: Hoe gaat het nu met je? De schrik zit er zeker nog goed in? Fijn dat je nog geen ontsluiting heb. Is toch weer een geruststelling. Klop klop is een soort poeder. Staat bij de pakjes slagroom e.d. Blauw doosje. Oh, haha chocochick heeft je ook al antwoord gegeven. @catnip: hihi, dat gevoel ken ik ook hoor. Al moet ik zeggen dat de Vila Volta leuker is hihi. Met de studie gaat het best goed gelukkig. Zie ook niet tegen het examen op. Heb meer het idee dat ik hem niet eens kan maken op één of andere manier. Het examen is 28 juni, 3 weken voor de uitgerekende datum. @nesteldrang: Nou, hier nog niet hoor. Mijn moeder wel. Die wil dat wij alles al klaar hebben. Waarom zij wel en ik niet hihi. Mijn huis is toch altijd opgeruimd (hou echt niet van overal rommel) en mijn schoonmoeder komt 1 keer in de 2 weken poetsen. De andere week hou ik het zelf bij en de wasmand moet ook aan het eind van de week leeg zijn (zaterdagmiddag). Dit had ik al, dus heeft niet echt iets met de bevalling te maken. @indalen: Kleine ligt al met zn hoofdje naar beneden en is al aan het indalen. Was nog niet helemaal ingedaald, maar vk was enorm tevreden. Het is iig een teken dat het past J. Kleine is nu ook zo druk. Herken dat kontje in mn ribben wel. zo gezellig, maar soms ook zo vervelend hihi. Krijg er soms ook een harde buik van als die kleine teveel beweegt. Dat is minder. @groeiecho: h ier dan de groeiecho met 35 weken. Doen ze meestal rond de 35 a 36 weken. Rond de 30 weken ook al een soort groeiecho gehad. @kraamvisite: hier nog geen idee van hoe ik het gaat doen. Het is de eerste voor ons, dus geen idee L. Ik zorg gewoon dat mijn agenda naast met lig en ik ga sowieso niet elk weekend 2 dagen met viste zitten. Op het kaartje staat dat ze zoveel mogelijk in de kraamweek moeten komen en dat ze altijd moeten bellen van te voren. Ik blok ook in mn kraamweek een dag. Dag 3 of 4 ofzo. Dat is een dag waarop je veel last van stuwingen kan hebben. Verder is het aan mijn man en mij om te beslissen of we wel of geen twee dagen willen die weken erna. We proberen dan ook gewoon zoveel mogelijk op 1 avond of middag te doen. Kraamfeest vind ik zelf ook niets, dus daarom doen wij het zo. Zet gewoon een kruis in je agenda en tegen de mensen die bellen zeg je gewoon dat je dan niet kan. Je hoeft niet te zeggen waarom niet. Hier ook BV boven, als de BV gaat lukken. Of in een andere kamer. Wil daar geen pottenkijkers bij in het begin hoor. Alleen mijn naaste familie (moeder en zussen) en mn beste vriendin zouden er wel bij mogen zijn. Maar als ik naar boven ga voor BV, dan blijven ze ook gewoon maar beneden. @door: fijn dat het beter gaat. Het gaat zeker hard. Ook ik denk nog vaak aan je. @ruzie: hier voor het eerst ook een keer mot gehad. Ik wilde zaterdagavond graag naar huis, maar mijn man wilde nog even blijven hangen bij onze schoonfamilie. Ik wist alleen al vanaf 7 uur niet meer hoe ik moest zitten en het was inmiddels half 11. Wilde dus heel graag naar huis, maar hij nog niet. Uiteindelijk is hij toch meegegaan, maar hij vond het echt niet fijn. @ijstaart: Klinkt erg lekker. Ik ga hem ook eens maken in mn verlof. @JVS: Oh dat klinkt niet lekker zeg. Iemand bij ons in het dorp het dit ook en die had het steentje nog niet uitgeplast. Hopeiljk jij wel ja. @daphne: Oh, dat is wel heel vervelend zeg dat jullie nu even in een mindere periode qua inkomen zitten. Vooral nu er een baby op komst is. Wel jammer dat hij zijn stress op jou afreageerd, al ben jij natuurlijk wel een makkelijk persoon omdat hij jou iedere dag ziet. Alleen nu is het gewoon niet chill voor jou. @minigirl: Oh balen zeg dat je familie zo weinig van zich laat horen. Ik weet niet wat het is, want mijn eigen familie is heel betrokken (nou ja 2 zussen dan, de andere ook niet echt), mijn schoonfamilie is ook heel betrokken. Ik ga maar eens even wat werken. Deze week 3 dagen bikkelen. Hopelijk gaat het allemaal goed.
@Chocochick: Mjummie heb er nu al zin in Bedankt voor het recept Ga ik zeker maken voor mijn verjaardag. Leuk dat je een gezellig weekend hebt gehad, wel irritant dat je vrienden eerder kwamen waardoor je niet kon dutten. Nadat ik vanmorgen de kinderen wegbracht naar school en creche heb ik ook even een uurtje gedut, heerlijk. Over de cadeauwensen, ik zou een lijstje maken. Heb dat ook wel eens gehad bij een geboortekaartje en vond het juist handig om te weten wat ze wilden hebben. @Sterre: Hihi herkenbaar wat je zegt hoor. Niet alleen voor mn ukkie zou het te vroeg zijn, maar ook voor mij , wil haar gewoon zo graag nog een paar weken bij me dragen. Ik ben blij als ik de 37 weken grens passeer en alle dagen dat ze dan langer blijft zitten zijn mooi meegenomen. @jvs: Phoe, dat zal wel schrikken zijn geweest. Klinkt erg pijnlijk die nierstenen, hopen maar dat je ze nu hebt uitgeplast... @daphne: Ik hoop dat het snel beter gaat. Wel denk ik dat hij meer rekening met je zou moeten houden, jij draagt immers jullie kindje en het zal inderdaad straks na de bevalling nog wat pittiger worden zonder goede nachtrust. @minigirl: Niet leuk dat je niks hoort van je ouders en zussen... ik vraag me af of ze na de bevalling wel iets zullen laten horen. Was het contact eerder wel goed? En kun je ze erop aanspreken of zal dat niet echt helpen? Ik hoop dat je een beetje een vangnet hebt van andere mensen, een beetje steun is wel fijn. @ikbenverliefd: Fijn dat je steeds weer iets meer kunt doen, logisch dat je moeilijke momenten hebt, dat hoort er natuurlijk bij. @marievs: Lastig dilemma met de betaalde schooldag. Zou je nog vakantie kunnen opnemen waardoor je eerder gaat of maakt dat ook niet uit? Borstvoedingboek heet 'Borstvoeding' en is van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes. Wat fijn dat de kleine al aan het indalen is! @man en ruzie: Af en toe wel wat irritatie, maar het loopt niet hoog op. Het scheelt hier denk ik dat het de derde zwangerschap is. ML is wel gewend aan de gierende hormonen en nesteldrang en geeft daardoor ook wat sneller toe in discussies. Ik had gisteren als experiment een soort pastasalade in elkaar geknutseld, ik twijfelde bij het maken al of hij het lekker zou vinden. Aan tafel vroeg ik wat hij ervan vond en hij antwoordde, mjaa prima hoor, met een beetje een lach op zijn gezicht. Dus ik, nou ik zie aan je dat je het niks vindt. Waarop hij zegt, na 32 weken zwangerschap vind ik alles lekker wat je maakt hihi. Konden we wel weer om lachen samen. @kraamvisite: Leuk om te horen hoe iedereen er mee omgaat, we hebben besloten maar gewoon niks te zeggen op het kaartje. De mensen die we graag willen zien weten dat wel en mogen ook wat eerder komen en de rest zien we dan wel
@ Marygirl heb je goed dat je nog even snel je ring hebt afgedaan haha. Hier zit het echt alleen in mijn benen en voeten tot nu toe. Qua kraamvisite wij zetten op ons kaartje: ben je nieuwsgierig na onze kleine meid? Bel of sms dan voor een geschikte tijd. Ik Zie het ook al wel gebeuren dat er van die tantes die ie anders nooit ziet ineens de eerste week al op de stoep staan. Daarom zetten we het ook op het kaartje. En ik schroom niet om nee te zeggen haha. En borstvoeding ga ik niet geven dus daar zit ik verder dan niet mee op zo'n bezoek moment. Ik ben verliefd wat goed dat je nog even wat van je laat horen. Sterkte meid Sterre rustig aan doen dus. Zo blijkt maar weer je lichaam geeft het vanzelf aan he. En al bij de kapper geweest vanochtend? Of ga je vanmiddag? Ik zeg Facebook foto momentje! Chocochick ik heb je recept even gekopieerd hoor! Klinkt goed. En volgens mij ook niet zo moeilijk zo te lezen. Alleen ik wist niet dat je klop klop ook zo kon eten? Heb het wel in huis maar dacht altijd dat dat meer is om dingen stijf te kloppen, extra stijfsel ofzo haha. Qua kados heb ik juist zoiets van ik zie het wel. Roep wel tegen iedereen dat ik niet van Nijntje Woezel en pip etc hou haha maar verder laat ik het gewoon op me af komen. Denk dat het met een 2e ook al heel anders is. Heb al wel wat mensen gehad die erna vroegen. Maar dat zijn de "grotere" kados van een vriendgroep in 1 x en mijn ouders. Iemand nog ideeen daarvoor? Dacht bv aan een loopfiets o.i.d. En wat vinden jullie van zo'n verschoonmatje van bv snoozebaby? Lijkt mij wel handig heb nog niet zo'n matje. Vl vind het niet nodig maar lijkt me wel zo prettig voor als je ergens anders bent. @ jvs12 jeetje jij ook al. Wat een schrikken. Nu geen last meer gehad? Ben je er vanaf? Lili hoe was groeiecho etc? @ Daphne poeh wat lastig zeg. Idd aardig stressvol. En net wat je zegt jullie zijn de bank niet. Maar dat neemt niet weg net als wat chocochick al zegt dat ie dat op jou af kan reageren. Jij hebt het zo ook al zwaar genoeg. Hoe is het met je werk? Hoor je nog wel eens wat van ze? Beetje interesse tonen? @ minigirl dat het vanzelf sprekend is dat mensen eerst bellen zou ik ma niet te hard roepen. Een kennis van ons heeft 5 weken geleden een keizersnee gehad, en is juffrouw op een basisschool. Een moeder van een van de kinderen uit haar klas heeft op eigen houtje georganiseerd om na haar huis te gaan met een hele groep kinderen zónder aankondiging. En echt al na een week ofzo. Echt ik wist niet wat ik hoorde maar die mensen zijn er dus ook. Wat balen van dat contact met je familie, kun je er ook niet met ze ovér praten? Hoe vaak zie je ze ong? Normaal gesproken? @ Marievs oh al een reactie terug dat is mooi! Gelukkig hoef je dus niet veel aan te passen. Nog een paar dagen dus voor jou ook aftellen! @ Marygirl haha wat grappig dat pasta verhaal. Ga het mijn vriend ook eens zeggen misschien steekt ie er wat van op haha. Hier qua ruzie valt heel erg mee. Eigenlijk zo goed als niet. Alleen vanochtend f zo'n baal moment, hij is vandaag vrij ivm de kermis die tot gister avond duurde. En ik dacht van dan maken we er een leuke dag van ma ik heb het gevoel dat ie chagrijnig is. We hebben samen beneden helemaal schoongemaakt maar als ik wat zeg, hij komt dan met dingen als: ja dat mòet ik toch van jou. Pfff zucht heb meer zoiets dat ik niks goed kan doen. En daar baal ik wel een beetje van want ik heb hem juist het hele weekend zijn gang laten gaan. Hij is een paar x zonder mij na de kermis geweest. En 2 avonden heb ik het volgehouden tot hij ook na huis wou ( vond het zelf ook nog leuk hoor ) en gisteravond ben ik zelf eerder gegaan en ook niet gevraagd of ie mee wou of eerder terug wou komen ofzo. Kweet niet had wel iets meer lieve aandacht verwacht vandaag haha. Heb ook al met de term stank voor dank gegooid maar dat vind ik achteraf wel overdreven want eigenlijk heeft ie niks misdaan haha, hormonen. Daarbij hebben we gisteravond een gesprek gehad in bed over de bevalling. Ik vind dat ie zich wel een beetje in mag lezen o.i.d. Maar hij heeft zoiets van wat moet ik lezen dan. Hij zegt dat ie mij zoveel mogelijk zal ondersteunen, en dat mijn wil dan wet is. Maar ik vraag me af of hij niet in het heetst van de strijd allemaal domme dingen gaat vragen omdat hij zich nergens in heeft verdiept en ik me dan mateloos aan hem irriteer, ma goed hij vraagt wat moet ik lezen dan, en dat weet ik dan ook niet haha, iemand tips? Scheelt natuurlijk dat hij volgende week weer mee gaat na de vk. Dan gaan we het ook over het bellen enz hebben. Hier met de voeten nog hetzelfde. Heb ook een spray gekocht die verkoelend is en wil nog even die gel halen van de mama lijn van hema waar een van jullie het over had. Vind het echt super ideaal zo'n forum. Tis ook heel raar want als ik een tijdje heb gezeten ( met de benen hoog ) dan zijn ze superdik en kan ik mijn voeten zelfs niet goed afwikkelen. Dan prop ik ze in mijn slippers en na een tijdje word het beter. Komt natuurlijk ook door de doorbloeding, maar aan de andere kant als ik een tijdje heb gelopen en ik ga dan weer zitten dan worden ze nóg veel dikker. Dus het minst last heb ik wel als ik lang heb gezeten haha, maar daar heb ik natuurlijk ook niet altijd behoefte aan. Stilzitten is niks voor mij daar ben ik allang achter. Terwijl met mijn benen gaat al anderhalve week echt supergoed! Is het een weg begint het andere haha. Zo ik ben ook weer uitgepraat haha. Fijne dag allemaal!
@jvs, ooh wat beroerd zo'n niersteen. Mijn schoonvader heb ik een keer gezien tijdens een niersteenaanval, en dat was niet misselijk nee... Hopelijk is het steentje weg! @Lili, hoe was de echo en intake? @Chocochick, ik zou cadeauwensen niet zo snel op een lijstje zetten. Wel doorgeven natuurlijk als er naar gevraagd wordt. Of gewoon heel veel laten vallen dat je al kleren zat hebt. Ik heb trouwens ook best veel kleertjes gekregen. Ook tweedehands. Maar als ik dan iets niet zo mooi vond dan geef ik het gewoon door of gaat het naar de kringloop ofzo. Meeste nieuwe kleertjes vond ik vaak verrassend leuk eigenlijk. @Daphne, pittig die stress... vooral omdat het ook gevolgen voor jou heeft. @Sterre, ben benieuwd naar je nieuwe kapsel @Kraambezoek, ik vond het de vorige keren juist ontzettend leuk als mensen in de kraamweek op bezoek kwamen. Man was dan ook vrij, er is hulp, ik zat vol adrenaline en wilde dolgraag mijn kindje showen en erover praten. Dus wij hebben juist op het kaartje staan dat we het heel gezellig vinden als mensen langs willen komen in de kraamweek of de week erna. Meestal na 3-4 weken vond ik bezoek minder leuk, dan kom je langzaam weer een beetje in je ritme, en dan nog steeds veel bezoek krijgen..nee vind ik juist niks. Dus als er gebeld wordt dan proberen we mensen zo snel mogelijk langs te vragen. @Minigirl, fijn dat het weekendje weg leuk was! Balen van het slechte contact met je familie. Juist in dit soort tijden kan ik me voorstellen dat je dat wel mist. @Ruzie/man, ook hier een man die nu wel snapt dat hij een beetje met mij moet meekletsen in plaats van ertegenin gaan. Nu zitten we normaal gesproken ook best op 1 lijn, maar hormonen zijn inderdaad maar gekke dingen... Deadlines werken hier heel goed. Als ik zeg dat we voor mijn 35e week echt de badkamer nog moeten opknappen, dan zorgt hij dat het (op de laatste dag van de deadline, dat dan weer wel) voor elkaar is. Ook al vind ie het zelf nog onzin. Vind het erg lief van hem! @Marie, mooi dat de beeb al bezig is met indalen. Ja bij veel beweging harde buiken herken ik wel.. Werk ze nog deze week, knap hoor tot 4 weken vantevoren doorwerken. Had ik niet meer getrokken. @Marygirl, haha moest wel lachen om je stukje over de pastasalade en reactie van je man. Zo zou mijn man ook kunnen reageren @MadameV, ehm ideeen voor grotere cadeaus: babygym, loopfietsje is leuk (Pukylino fietsjes zijn echt heel leuk! Pukylino - Loopfietscenter.nl) Of een kinderstoel, fietszitje. Verschoonmatje is ook leuk, maar net hoe makkelijk je zelf bent. Handdoek of hydrofiel eronder werkt net zo goed natuurlijk. Balen van je voeten. Wie weet helpt de gel nog wat. Heb nu zelf ook wel wat dikkere vingers merk ik, kan echt slechter tegen de warmte. Oja over het inlezen over de bevalling, zo ver heb ik mijn man nooit gekregen. Mijn oplossing was om lekker veel tijdschriften te lezen (ouders voor nu, kinderen) en steeds stukjes eruit voor te lezen. Daar heeft ie nog wel wat van opgestoken Geboortekaartje is hier eindelijk rond. Verder heb ik een prachtig to do lijstje, of eigenlijk 2. 1 voor babyspulltjes en 1 voor dingen in huis die nog moeten gebeuren. Ben al heerlijk aan het strepen en het geeft mijn hoofd wat rust. Vind het een bizar idee dat ik over 12 dagen al mag bevallen!! Denk het niet hoor, de andere kids kwamen met 39+6 en 40+0, dus ik ga nu ook weer uit van de uitgerekende datum. Maargoed, het kan! Ik ben lichamelijk wel een beetje op aan het raken. Veel harde buiken, rugpijn, slecht slapen, overdag toch de kids verzorgen..het begint echt wel wat op te breken. Laatste loodjes zijn voor mijn gevoel nu echt wel begonnen.
Lili, ooh wat zou dat gaaf zijn als je die baan kan krijgen echt tof dat je gweoon met je dikke buik naar dat gesprek gaat! Hoop dat ze over de zwangerschap heen gewoon naar jou als professional kunnen kijken. Wat een reistijd heb je nu zeg daar zou ik echt niet happy van worden. Als ik dit soort dingen lees realiseer ik me dat ik echt super geluk heb met mijn werk. Toen ik bij dit bedrijf kwam werken hadden ze niets in Nederland en mocht zelf het branch kantoor oprichten.. heel toevallig zit dat nu 10 min bij mijn huis vandaan MadameV, mijn vriend zal inderdaad het meeste thuis zijn. Ik blijf fulltime (40 uur) werken en hij wordt thuispappa Als hij voor zijn eigen zaak opdrachten heeft (hij wil er niet meer dan 1 per maand aannemen) dan wijken we uit naar oppas aan huis als we er niet uit komen met de palnning.Zo hebben we dat nu bedacht.. je weet nooit hoe het loopt natuurlijk. Haha die opmerking over drinken, was het echt zo erg? Mijn vriend en ik worden juist extra gezellig met drankje op! Wat betreft inlezen van je vriend.. misschien helpt het als je samen het geboorteplan opstelt? Dan moet hij zich wel verdiepen in wat de mogelijkheden zijn hier mag ik niet klagen qua interesse, vriendlief gaat enthousiast mee naar de cursus en heeft geen afspraak bij VK en echo gemist.. zit er met zijn neus bovenop en als het even kan meevoelen met VK waar de baby zit Hij heeft een vriend in Amerika ook met zijn eigen zaakje maar hoofdzakelijk pappa aan huis, dat stel heeft 4 weekjes geleden een klein meisje gehad.. als ik soms thuiskom van mijn werk zitten ze samen met de videochat weetjes uit te wisselen van billencreme tot autozitjes haha zo schattig @kraamvisite, dat is een goeie dat je er over begint marygirl.. geen ervaring mee maar ik denk dat wij het de eerste week sowieso willen afhouden. Mijn moeder had aan ene kant een goed punt van laat de bende lekker gelijk komen nu kraamzorg er nog is om je te steunen en dan ben je erna vanaf kan je samen genieten maar nu ik in het borstvoedingsboek bezig ben realiseer ik me dat zon eerste week zo belangrijk is voor het success van borstvoeding dat ik misschien helemaal geen afleiding wil en gewoon lekker focussen op ons 3tjes en de voeding en het wennen en de rest mag later komen. Uiteraard ouders en broer wel welkom! @Door, hey meid.. lief dat je nog even komt kijken af en toe. Fijn dat het langzaam iets beter gaat, 2 maanden geleden alweer wow.. hoe gaat het met de rest van het gezin? Kunnen de kinderen het ook verwerken? @sterre, wat lief dat je hubby zo meeleeft zeg. Leuk die motoroptocht. HIer doen ze dat ook maar met vrachtwagens. S @chocochick, lekker recept die ijstaart! Jammer dat vriendlief niet van slagroom houdt.. of valt het mee met het slagroom gevoel als de taart is bevroren? Ik had dze gemaakt van het weekend (met aardbeien) Raspberry & Caramel Nirvana « Kayotic Kitchen had alleen geen tijd om karamel te maken van gecondenseerde melk dus had witte chocola gebruikt. Hij was erg lekker, had alleen iets langer in de vriezer gemoeten dan ik hem had gedaan maar we hadden onverwachts een bbq dus dit was mijn emergency toetje. Irritant die mensen die veel vroeger komen.. vooral nu je af en toe toch echt je rust tussendoor wil pakken. @jvs, wat heftig zeg die niersteentjes kan me echt niet voorstellen hoe heftig dat is!! Hoe gaat het nu? @daphne, wat vervelend zeg de stress van het werk en financien. Ik kan me voorstellen dat dit voor extra spanning zorgt tussen jullie in combinatie met de hormonem en dan die onzekerheid.. Eigenlijk zou je deze problemen juist als een team, saampjes moeten aanpakken en elkaar steunen ipv het op elkaar af te reageren maar dat klinkt makkelijk dan dat het is natuurlijk. Ik hoop dat jullie er snel uit komen en het wat rustiger wordt.. @cadeaulijst, vind het maar lastig hoor.. ik denk dat ik niets op het kaartje erover zet, als mensen het vragen dan weet ik wel een aantal dingen aan te geven @Minigirl, lekker zo een weekendje weg! Jammer dat je zo weinig van je ouders hoort.. wel goed contact met schoonouders? @marievs, ben je na die toest echt klaar dan? Zou wel lekker zijn. @marygirl, dat boek is deze bol.com | Borstvoeding, Mary Broekhuijsen & Stefan Kleintjes | 9789027466211 | Boeken... @hier drukke dag weer met afspraken buiten de deur.. wordt wel zwaar nu, morgen maar weer van huis werken als afwisseling en wat extra rust. Vriendlief had trouwens als verassing dingetjes besteld voor de kleine meid online.. echt zo lief! Wat rompertjes, boxpakje, slabbetjes en dekentje voor kinderwagen. Super schattige printjes! Hij heeft zelfs grote maten besteld maar dan met lange mouwtjes omdat ze dat pas in de winter aankan de slimmerik Fototjes:
Minigirl: wat beroerd dat je familie zo weinig interesse toont. Kan me daar helemaal niets bij voorstellen en het lijkt me helemaal niet tof. Ik zou zelf denk ik zoiets hebben van 'zak er maar in'. Maar voor je kleintje is een betrokken familie natuurlijk wel leuk. Zijn er al meerdere kleinkinderen bij jullie! En hoe is de familie band verder? Herinner ik het me goed dat ze ook niet steunend waren met je ziekte? Marievs: je kan zo'n pakje natuurlijk ook na de geboorte maken, dan kun je ook de datum toevoeg, da's ook wel weer leuk... Heel herkenbaar een moeder met sterkere nesteldrang dan je zelf hebt. Mijn moeder was 10 weken geleden al over het kamertje voor de baby aan het zeuren toen ik daar nog helemaal niet mee bezig was. Marygirl: heerlijk hè een middageditie. Komisch hoe kinderen op een gegeven moment alleen maar kunnen. Klagen en niet willen spelen terwijl slapen ZO lekker is. Je waardeert iets pas als het niet meer kan hè. Je,an weet wel goed om te gaan met je hormonen, hahah. Slim hoor. En daar blijft het zerk veel gezelliger van in huis MadameV: ik ben benieuwd of je Nijntje en Woezel en Pip kan vermijden, haha. Ik vind die allebei wel le. Zelfs Dora die echt een standje of 20 keer zo irritant is vind ik leuk omdat mijn meisje het leuk vind. Ik ben echt zo'n zacht ei! Met de eerste vond ik cadeaus ook allemaal best. Maar nu zit ik gewoon echt niet te wachten op kleren of spullen die we al hebben. Liesken: het positieve aan een lijstje vind ik dat ik niet in iemand anders z'n portomonee kan kijken. Op zo'n list je set ik dan cadeau ideeen in verschillende prijs klassen, dan kan iemand iets uitzoeken wat bij Hun budget past. Ik weet nog goed dat ik bij de dochter van mijn neef vroeg wat ze wilde hebben en toen gaven ze éen idee door wat na research meer dan 30 euro bleek te kosten. Mijn moeder hadden ze toen iets van 50 euro gevraagd. Dat wil ik dus echt niet doen. Maar ik wil ook niet stom overkomen met een lijstje. Niet van 'je moet een cadeau geven'. Pfff moeilijk Heel veel succes met de laatste loodjes. Niet leuk als het zo zwaar wordt. Catnip: wat leuk dat jouw vent ook thuispapa wordt! Ik vind het helemaal niet meer naar slagroom smaken. Lust je vriend wel slagroomijs? Jouw recept ziet er ook héérlijk uit! Wat lekker thuis werken na zo'n drukke dag. Je vriend heeft goede smaak! Wat een gave spulletjes!! En wat leuk dat hij je daarmee verrast heeft! Ik werk morgen nog een halve dag thuis, heb donderdag middag een team meeting op werk... En dan: VERLOF!! Heerlijk ben er ook echt klaar voor (of klaar mee, het is maar net hoed je het ziet )
Chocochick: hahaha Klop klop is dus redelijk onmisbaar in de keuken Ik vind irritante tekenfilmpjes ook leuk omdat ze m'n kind zo blij maken. Mijn jongste zit nu in de Mickey mouse fase (Kiki mous zoals hij zelf zegt ) en ik zie die dvd's nu echt voor de 1000ste keer (oudste keek er ook naar) maar het is gewoon zo ontzettend leuk om te zien hoe hij mee doet met dansjes enzo Succes nog met de laatste daagjes op je werk! Minigirl: dat is echt vervelend dat je ouders en zussen zo weinig interesse tonen Is je schoonfamilie wel geïnteresseerd? Gelukkig is Noordwijk goed bevallen Lili: owh ik hoef me dus niet helemaal te schamen omdat ik klop klop niet ken hahaha grappige opmerking van je man! Zoiets zou die van mij ook kunnen zeggen. Hoe was de groeiecho? Marievs: ik heb nu inderdaad wel wat schrik na afgelopen vrijdag. Gelukkig gaar het nu wel weer goed maar ik beschouw het echt als een duidelijke waarschuwing van m'n lijf om het écht rustig aan te doen. Bv-boek is inderdaad van Stefan kleintjes. MadameV: Even met een hele bubs kinderen bij de juf op bezoek in dr kraamweek...omg... Ik ben vanmorgen bij de kapper geweest, heerlijk Ik zal morgen even kijken voor een foto ( lees, als ik het niet vergeet ) Hier doen we met de vriendengroep ook altijd 1 groot cadeau en eigenlijk laten we voor iedereen een spiegel maken/graveren van het geboortekaartje. Erg leuk om te krijgen en blijvend. Mijn vent heeft ook nooit iets gelezen. Ik heb em bij de eerste wel van alles onder z'n neus geduwd maar niks hoor haha. Ik denk dat het op zich ook niet veel uit maakt en er gebeuren sowieso wel dingetjes waarvan je denkt; pfff .. Mijn vriend draaide dus ongevraagd bij de bevalling van de tweede, aan een knopje van de geboortetens. Kreeg ik me toch een optater van dat ding Ik flink vloeken natuurlijk maar achteraf moeten we er toch altijd best om lachen Of dat ik daar al bijna 10 cm heb na 3 uurtjes weeën en een weeenstorm en eigenlijk best wat voor de pijn wil hebben. Zegt meneer doodleuk; nu al? Je bent net bezig ... Liesken: herkenbaar dat het een heel raar gevoel is dat je al bijna "mag" bevallen... Komt wel heel dichtbij weer Hier ook allerlei lijstjes Inderdaad, geeft rust Catnip: ohhhh wat ontzettend schattig die kleertjes! Ik vind die boxpakjes zo leuk he Show jij binnenkort weer eens een buikerd trouwens? All: hier gelukkig alles rustig. Het laatste loodjes gevoel is herkenbaar. Op zich heb ik niks te klagen maar in en uit de auto stappen wordt nu weer moeilijker, slaap sowieso slecht maar het omdraaien wordt ook steeds lastiger. Dat soort dingetjes.. Maar goed, toch nog even genieten hoor, nu kan het nog Gelukkig voor mij zijn m'n zenuwen voor de bevalling ook wat weg aan het trekken Niet dat ik er echt zin in heb hoor maar de nieuwschierigheid naar ons meisje wordt ondertussen toch wel groot.
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Juni Liesken 11 juni - verloskundige Chocochick 12 juni - verloskundige en verpleegkundige Jvs 12 juni - verloskundige MadameV 16 juni - groeiecho Marievs 16 juni - ligging- en groeiecho Minigirl 16 juni - echo en gyn Marygirl 18 juni - verloskundige Sterre 18 juni - verloskundige Lili 25 juni - verloskundige Chocochick 27 juni - gyn Juli Marygirl 1 juli - groeiecho --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Nog vier dagen (sorry dames ben enorm aan het aftellen hihi) @ijstaart: Ik ga hem ook zeker maken. Hij lijkt me erg lekker zeg. @marygirl: Oh lekker zeg even gedut. Waren de andere tweee bij jou te vroeg dan omdat je zegt dat je blij zou zijn dat je de 37 week grens passeer? Ik zou nog vakantie op kunnen nemen hoor, maar die twee dagen overleef ik nog wel. Volgende week donderdag hebben we ook nog een teamuitje waar ik graag bij wil zijn en dat is dan gelijk een afsluiting. Dat is wel erg leuk. Als ik heel de week had gemoeten volgende week, dan was dit mn laatste week geweest. Ja, ben er erg blij mee dat ukkie al aan het dalen is. Hihi wat een man die van jou. Wel goed dat hij er zo instaat zeg. Die van mij gaat er ook enorm goed mee om hoor, alleen afgelopen zaterdag even niet dan. @vochtL Ik ga denk ik ook mijn ring maar eens afdoen. Mijn voeten zijn nog normaal, maar mijn vingers zijn toch wel wat dikker. Vooral nu met het warme weer. @madamev: wij hebben vanavond partneravond bij zwangerfit en mijn man gaat (lees: moet) mee. Dus hopelijk steekt hij daar wat van op. @JvS: Wij willen ook de mensen zo snel mogelijk langs laten komen. Net wat je zegt na een week of 3 a 4 zit je niet meer op iedereen te wachten. Vrienden enzo wel, maar tantes die je maar zo afentoe ziet. Hopelijk wordt onze kleine voor de 31ste geboren en hopelijk ben ik dan ook weer op de been. Mijn moeder is dan jarig en dan kan ik gewoon al mn ooms en tantes daar afgaan hihi. Ze zijn ook allemaal al wat ouder (boven de 65) en sommige wonen ver weg. Fijn dat het geboortekaartje rond is. Hier ook. Ben nog van gedichtje geswitched. Showen we de geboortekaartjes op FB? En voor catnip in een PB? Is misschien wel leuk. Ben benieuwd naar jullie kaartjes. Over 12 dagen al. Hier nog iets langer. Misschien bevalt er iemand wel eerder nu. Hopelijk blijven de ukkies nog even zitten, maar je weet nooit. @catnip: Wat doet jij man dan? Waarschijnlijk heb je het ooit gezegd, maar weet het niet meer. Wat leuk dat jij man zo betrokken is. Gaaf zeg. Mijn man gaat ook altijd mee naar echo`s. Alleen niet naar de normale controles van 5 a 10 minuten. Ja, na de toets ben ik klaar met het tweede jaar. moet dan nog wel een paar portfolioopdrachten doen, maar die doe ik wel aan het eind van het jaar. Na het examen duik ik in mn leesboeken hihi. Loop een beetje achter. Leuk al die dingen die je vriend heeft gekocht. Zie ik mijn man nog niet gauw doen. @cadeaus: Ja hier ook lastig. Meer omdat mijn man en ik alles al kopen hihi. Wil ik iets hebben, dan ga ik op zoek waar het goedkoop is. Vorige week een stokke stoel gekocht voor 45 euro. Mijn man gaat die nu wit verven. Dus veel goedkoper dan een nieuwe. @chocochick: Lekker bijna verlof. Heerlijk. @sterre: Oh, had je zenuwen voor de bevalling. Ik heb alleen de zenuwen over wanneer het gaat beginnen en wat ik dan voel enzo. Verder kijk ik er eigenlijk enorm naar uit hihi.
Door de medicijnen in het infuus is de pijn weg gegaan en niet meer terug gekomen dus het steentje is gelukkig uitgeplast, scheelt me een hoop ellende. Minigirl: fijn dat je genoten hebt in Noordwijk aan zee, zijn wij ook eens geweest. Jammer dat je zo weinig hoort van je familie. Madamev: vervelend van je voeten zeg, ik denk echt dat compressie kousen helpt. Liesken: als het niet meer gaat moet je stoppen hoor, harde buiken zijn echt niet goed als het er veel zijn. Verlof: iedereen nu bijna verlof. lekker he meiden. Ruzie: hier ook helemaal niet, of hij zegt gewoon niks hahahaha Kraambezoek: hier mag gewoon iedereen komen, stel het wel op prijs als iedereen ff belt maar dat staat ook op het kaartje en dat hebben ze ook gedaan met mijn zoon dus dat gaat wel goed. Groeiecho: heb ik al gehad, morgen moet ik weer en dan krijg ik een liggingsecho. Indalen: de kleine meid is al ingedaald, maar maakt voor mij niet zoveel uit ik krijg een geplande keizersnee. Weer: genieten jullie ook zo van het weer? oooooh ik echt wel ik vind dit heerlijk, vorig jaar konden we hier niet buiten zitten vanwege uitbouw dus alles dicht, niet naar buiten kunnen, kleine man kon niet in de tuin, geen bbq etc.....heb het echt gemist.
Weet je al welke dag de keizersnee gepland staat JvS? Zo ja, wil je die delen of houden jullie die voor jezelf?
@ liesken die loopfietsjes zijn inderdaad erg leuk! Qua inlezen zo ver krijg ik hem ook niet, maar net wat je zegt zelf veel lezen en af en toe wat voorlezen scheelt ook al denk ik. Fijn he die lijstjes hier al net zo. Kan elke dag wat afstrepen. Dat is get. Fijne van verlof. Ook al doe je maar even iets op een dag dan kan dat iig heel relaxt. Én jaja ik heb 84 linten gestrikt voor mijn geboortekaartje haha! Zitten nu allemaal om een kartonnetje en dan laat ik volgende week mijn zusje f zien hoe ze me straks kan helpen ( of zij alleen ) ze het beste om de kaarten te doen. Wat een pokkewerk zeg. Maar het resultaat mag er dan ook zijn! @ catnip wat leuk zeg die kleertjes! Vooral dat pakje van de onderste foto helemaal mijn smaak! Hier is Vl ook wel een paar x meegeweest na de vk, maar ik had juist zelf zoiets van mij hoeft dat niet elke keer. Zolang er niks aan de hand is en je weinig te vragen hebt sta je ook altijd zo weer buiten. As maandag heb ik groeiecho en weer een afspraak daarna bij de vk en dan gaan we het ook over het bellen enz hebben dus dan gaat ie natuurlijk wel mee. Wat mooi dat jullie het zo kunnen regelen qua werk. Zie je toch niet heel vaak thuisblijf papa's. Cool! @ chocochick jeeej! Nog 1 dagje en dan heb je verlof! Heerlijk meid ga er lekker van genieten! Snap heel goed dat je bij een 2 e niet wil dat ze met allerlei dingen aankomen die je al hebt etc. Maar bij een eerste ach. Ik weet ook wel dat ik al die Woezel en pips Nijntje Disney Dora etc niet kan vermijden ma ik doe wel mijn best hahaha. En verder Achja goedbedoeld denk ik dan maar. @ Sterre haha je verhaal! Dat je vriend zegt nu al?! Oh my god haha. Achja dan leest ie ma niks ik laat het wel over me heen komen. Dat hij zei dat op dat moment gewoon mijn wil wet is geeft me al een goed gevoel haha. Ik herken je wel, het er geen zin in hebben maar toch wel erg nieuwsgierig zijn! Heb dat ook steeds meer! En dan is er ook nog eens een heel leuk klein kadootje na je onderweg ( al zeg ik het zelf ) want heb je boek ontvangen en ga er vanavond meteen aan beginnen! Marievs goed idee van de kaartjes via fb. En catnip natuurlijk wil ik jou er gerust een privé sturen. Jvs12 geloof ook wel dat die kousen helpen maar vind het er eerlijk gezegd het weer niet voor, moet er niet aan denken wat aan te moeten doen, thuis heb ik gewoon blote voeten en daarbuiten slippers van mijn moeder die heeft een maat groter als ik en bredere voeten dus dat gaat op zich. Mijn eigen pas ik niet meer goed. Al word het al wel iets minder. Vandaag minder warm en minder druk geweest dus dat scheelt. Verder heeft Vl gister toch de box opgezet. Hebben die via mp dus voor het geval die niet helemaal compleet zou zijn zijn we nog mooi op tijd. En nu kunnen we nog f aanzien waar we willen dat ie komt te staan! Vandaag kreeg ik ook via mp een colorcap van sibble kennen jullie dat? Voor de maxicosi? Echt zo'n luxe artikelen die je niet echt nodig hebt maar zoooo leuk! Mijne is aan de ene kant roze met een stipje en aan de andere kant heel druk met bloemen in aqua fuchsia super gaaf!.
@Catnip, leuke spulletjes heeft je vriend besteld! En lief dat hij er zelf mee komt. @Chocochick, ja dat is het lastige van lijstjes. De een zal het superhandig vinden, de ander misschien een tikje "opdringerig". Maar het geeft wel duidelijkheid natuurlijk. Lekker nog 1 dagje, en dan verlof!! @Sterre, ja nieuwsgierig naar de kleine word ik zo langzamerhand ook wel! Ben ontzettend benieuwd hoe hij er uit ziet. @Marie, verlof schiet ook al op gelukkig! Oh dat zou handig zijn, als je ooms en tantes kunt combineren met je moeders verjaardag. Op facebook geboortekaartjes showen is een leuk idee! @jvs, gelukkig geen pijn meer gehad. Ik geniet wel van het weer, maar niet zoals normaal. Echt volop in de zon vind ik nu niet zo prettig meer. Dat was zonder zwangerschap wel anders! @MadameV, goed bezig geweest met de strikjes! Haha ja ik ben dol op lijstjes, werkt heel goed voor mij Leuk dat de box al staat! Dat is het enigste waarin ik manlief niet zo ver krijg. Hij vind de box zo'n sta in de weg, dat hij hem het liefst pas na de bevalling opzet. Nouja, vast wel iets eerder, maar nu nog niet.. Colorcab..is dat zo'n zonnedakje zeg maar op de maxi cosi? Wel vrolijk een printje erop. Vandaag een dagje zonder kinderen. Heb nog wat laatste dingetjes geverfd, huis opgeruimd, beetje gerelaxed. En aan het eind van de dag nog controle bij de verloskundige. Met de baby alles goed, hij is een beetje ingedaald maar ligt nog niet helemaal vast. Ook een bevallingsgesprek gehad. Nouja, dat ging een beetje snel. Gewoon wanneer je moet bellen. Vond het eigenlijk best laat, maar anders had je kans dat het alleen maar voorweeen waren. Dat schijnt nu met een derde veel meer voor te komen. Maar bij mijn dochter heb ik alleen maar weeen met 5-8 minuten ertussen gehad en toch volledig ontsloten. Dus ik ga straks toch maar een beetje op mijn eigen gevoel af, denk dat ik de echt serieuze weeen nu wel kan herkennen. Voor het lijstje: 24 juni vk 3 juli vk
Marievs: ja ik vind de bevalling toch wel weer spannend. Vooral eigenlijk omdat het bij de tweede zo vlot ging. Ik had dat totaal niet verwacht omdat het bij de eerste ruim 20 uur geduurd heeft. Het overviel me nogal hihi. Daarom vind ik het spannend hoe het nu gaat en wie weet wel een thuisbevalling. Lijkt me ook best bijzonder. Jij wilt ook graag thuis bevallen toch? Jvs: veel plezier morgen bij de echo's! Hopelijk is alles goed Op zich vind ik dit weer wel lekker maar ik vind het ook wel fijn als het weer wat afkoelt 's avonds MadameV: haha ja hij zei gewoon "nu al" Ik moet er nu nog steeds om lachen hoor maar op dat moment had ik zin om hem even wat aan te doen... Spannund, ik ben benieuwd wat je gestuurd hebt Ik moest wel even googlen hihi maar die zien er echt leuk uit zeg, die colorcaps. Liesken: nou, jij bent toch nog redelijk actief geweest Fijn dat alles goed was. Wel apart inderdaad dat je pas redelijk laat moet bellen. Die van mij zei juist dat ik maar gewoon op tijd moet bellen. Hoe lang hebben je vorige bevallingen geduurd? All: vandaag is m'n oudste voor het eerste op schoolreisje geweest, erg leuk en weer een mijlpaaltje. Gelukkig heeft hij het super leuk gehad Morgen een oudergesprekje of hij naar groep 2 gaat. Hij is nog erg jong maar ik denk dat het beter is als hij gewoon over gaat en eventueel 2 x groep 2 te doen dan nog een keer groep 1. Maar we horen het morgen wel Ik heb trouwens weer echt r*k geslapen Het is nu ondertussen echt niet leuk meer. Steeds wakker worden en dan onweert het hier al 2 nachten flink waardoor ik ook niet kan slapen.. Pfff... Zo klaagmodus weer uit
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen - lw: 28 mei / iv: 1 juni 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 7 juni / iv: 18 juni Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 23 mei / iv: 19 juni 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing - lw: 19 juni / iv: 21 juni 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen Danielle - ? - 2e kindje - jongen Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje - lw: 10 juni Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje - lw: 20 juni 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen - lw: 12 juni Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje - lw: 17 juni / iv: 18 juni Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 9 Verrassing: 3 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Juni Chocochick 12 juni - verloskundige en verpleegkundige Jvs 12 juni - verloskundige MadameV 16 juni - groeiecho Marievs 16 juni - ligging- en groeiecho Minigirl 16 juni - echo en gyn Marygirl 18 juni - verloskundige Sterre 18 juni - verloskundige Liesken 24 juni - verloskundige Lili 25 juni - verloskundige Chocochick 27 juni - gyn Juli Marygirl 1 juli - groeiecho Liesken 3 juli - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
Rustig geweest gister hier J. @lijstjes: hier alleen een lijstje van wat ik allemaal moet hebben. Merk nu dat mijn man ook begint met lijstjes e.d. Ik moet vanalles van hem opschrijven hihi. Hij is zo betrokken. Zo fijn. Al komt nu het voetbal eraan, dus het zal wel iets minders worden hihi. @madameV: 84 linten . Oh wat een hoop zeg. Wel fijn dat je dit nu al kan doen. Wij hebben een geboortekaartje dat we alleen maar dubbel hoeven te vouwen en in een envelop moeten doen. Bewust gedaan. Al zijn die in elkaar knutsel kaarten wel veel leuker. Snap dat je nu niet in de kousen wil lopen. Het is echt geen weer voor kousen. Ik loop ook altijd op blote voeten thuis. @liesken: Ik geniet ook van het weer, maar dan wel in de schaduw ja. De zon zelf is me echt veel te warm. Zelfs om 7 uur s`ochtends is de zon al warm. Dat is best laat ja dat je dan pas moet bellen. Ik geloof dat ik al eerder moet bellen. Maar zeker weten doe ik het niet. Ben echt benieuwd wat het begin is. Iedereen heeft het ook over de weeen klokken. Doen jullie dit ook netjes? Ik ben echt zo`n miep die dan wel klokt, maar niet meer weet hoeveel tijd er tussen zit. Denk dat ik zo`n app maar eens ga downloaden. Doen jullie het zelf of jullie man/vriend? @sterre: Ja, hier heel graag thuis bevallen. Hoop echt dat ik niet naar het ziekenhuis moet. Thuis kan ik gewoon mn ding doen. Als ik wil lezen kan ik elk boek pakken die ik wil, als ik tv wil kijken kan ik gewoon doelloos zappen enz. Ik ben zo iemand die altijd iets anders wil lezen dan ik bij heb op vakantie bijvoorbeeld. Niet dat je veel zin heb in lezen (denk ik), maar het idee gewoon. Daarnaast kan ik in mn nakkie rond gaan lopen als ik wil hihi en in het ziekenhuis zie ik me dat nog niet zo snel doen over de gang. Oh wat leuk op schoolreisje. Waar is hij geweest? 2 nachten onweer? Oh dat is minder zeg. @klagen: hier eigenlijk weinig te klagen. Lopen is alleen niet zo erg lekker meer. Heb best wel veel steken in mn vagina dan. Vooral s`ochtends. De rest van de dag valt het gelukkig mee. Verder aan het eind van de week erg moe, maar dan is het toch alweer bijna weekend hihi. Verder mag ik echt niet klagen. Begin nu pas veel naar de wc te moeten, behalve als ik zit. Dan hou ik het nog lang vol. Of ukkie moet gaan hikken hihi. Dat had ik gister. Lag hij tegen mn blaas aan te hikken. Verder geen nieuws of wat dan ook. Vant weekend dan even lekker weg, dus zal wel iets minder zp-en. Via telefoon gaat het namelijk niet erg makkelijk. Fijne dag dames.
Hier trouwens nog dames die wachten op examenuitslagen van een familielid? Ik wel..... De dochter van mn zus voor haar VWO diploma.
Weeen klokken is een héle leuke taak voor je man Heeft hij in ieder geval een uur lang iets te doen waardoor hij zich nuttig voelt. Mijn man was in ieder geval altijd heel fanatiek erin haha. @Sterre, vorige bevallingen duurden 8 uur (begon met breken van de vliezen) en de tweede bevalling begon dus voor mijn gevoel heel gek met krampen die je eigenlijk nog geen weeen kon noemen. Afhankelijk van wanneer je begint met tellen duurde de bevalling toen 16 uur of 4 uur vanaf dat het echt weeen waren. Ben heel benieuwd hoe de bevalling nu gaat verlopen. Bleh, balen van het slechte slapen.. onweer helpt dan ook niet mee nee.. Vannacht heb ik voor het eerst eigenlijk zo wakker gelegen dat ik maar naar beneden ben gegaan. @Marie, lopen gaat echt langzaam nu ook he. Loop ik door de winkelstraat, dan voel ik me echt een bejaarde.. Leuk nog even ertussenuit van het weekend. Oja..voetbal zal mijn man ook wel even iets minder betrokken maken 's avonds. Hij schrok al toen ik vertelde dat mijn uitgerekende datum 13 juli precies op de finaledag viel