Daarvoor ben ik ook bang. Dat het na de bevalling nog slechter zal worden. Hij ziet zwangerschapsverlof echt als verlof. Ik weet nu al zeker dat ik er helemaal alleen ga voor staan. Terwijl ik alles doe voor hem om hem te helpen. Zelfs met 35 weken zw rij ik nog met de paarden overal rond, ritten van meerdere uren om ze naar de dierenarts te brengen of zo... Ik probeer alles te doen wat hem kan helpen. Voor mij komt hij op de eerste plaats. Maar ik heb het gevoel dat ik pas op de derde plaats kom, na zijn paarden en na zijn ouders. Dat doet me enorm pijn.
@ Daphne, Als eerste sterkte vandaag. Lijkt me inderdaad heel moeilijk. Toch een beladen dag. Maar meid je mag hier altijd komen klagen! Ik zelf heb heel vaak wat aan tips enz die hier worden gegeven. En iedereen heeft wel wat te klagen. Zo weet je meteen dat je niet de enige bent. Als jij er steun door krijgt vooral blijven posten. Zeker als je daardoor wat meer je frustraties van je af kunt schrijven, want men want raak ik aan de kook van die vriend van jou zeg! Ik raak er bijna niet over uitgepraat denk ik. Punt 1 waar in godennaam bemoeit zijn moeder zich mee, dit is iets tussen jou en hem, ik was echt uit het restaurant opgestaan en weggegaan. Punt 2 over die cursus he, wat denkt ie wel. Hij hoeft het werk toch niet te doen. Als jij ie daarbij prettig voelt moet hij je daarin gewoon steunen. Punt 3 wie denkt hij wel niet dat hij is door te zeggen dat jou ouders te weigeren om te komen bezoeken. Het is toch niet alleen maar zijn kind? En dan heb ik het nog niet eens over die kados of wat dan ook. Ik kan er echt met mijn pet niet bij. Wat zeg jij als hij dat soort dingen zegt? Of tiert ie maar door en kun je er überhaupt geen woord tussen krijgen? Ik snap heeeeeel goed dat de maat bijna vol is, sterker nog dat was ie voor mij allang geweest. Dat begon al bij het round up/ paarden verhaal terwijl je in de ziektewet zit.ik wens je heel veel sterkte met alles. Want wat een verhaal meid. Sorry dat ik zo tekeer ga maar dit is echt niet normaal. Succes met alles. En je kunt altijd je hart luchten hier. @ Sterre ja heb gelukkig wel weer kunnen slapen. Al heeft het even geduurd. Dat van die steken herken ik al had ik het vanacht heel erg bovenin. Elke keer als ik om wou draaien was het net alsof er iemand protesteerde en ook veel harde buiken. Heeft vanochtend ook nog een tijdje aangehouden, nu weer rustig. Je zeurt helemaal niet hoor. Vind het eerlijk gezegd heerlijk om te lezen. Tuurlijk gun ik het je het beste maar het is fijn dat er meer mensen wat te klagen hebben. @ Denise je hoeft toch ook niet altijd uitgebreid te reageren? Ik reageer vaak per bericht vandaar de lange lappen tekst maar je kunt rustig int algemeen reageren en ik vind het ook leuk om weer eens wat te horen hoe het met jou gaat. Wat spannend zeg dat de datum bekend is!! Lijkt me heel bijzonder. Dan weet je gewoon al die dag zul je je kindje in je armen hebben.
@Kleding bij bevalling, ik doe een lang mouwloos hemdje aan (van de Only/Vila, zo'n lange) Een zwarte, om de vlekken zoveel mogelijk te verbloemen op de foto's @Sterre, ik leefde nu echt toe naar morgen, de 37 weken grens. Maar tegelijk weet je inderdaad dat het gewoon nog een maand kan duren. Dat wachten de laatste weken vind ik als ongeduldig persoon altijd wel lastig hoor.. Over die steken en snelle harde buiken, herkenbaar! Ik heb het ook veel meer als bij de vorige zwangerschappen. Er is maar heel weinig voor nodig en dan heb ik alwéér een harde buik. @Catnip, yess! Eindelijk verlof. Hopelijk kan je lekker je rust gaan pakken voor de bevalling. Mijn man zijn oog is sinds gisteren weer hersteld. Gelukkig! Want het is flink vervelend. @Minigirl, ja een beetje duidelijkheid zou wel fijn zijn zo langzamerhand. @MadameV, jawel hoor, alle rust pakken die je kunt. Die rust komt je straks alleen maar van pas, heb je wat reserve en kun je straks die gebroken nachten prima aan. Balen van het vocht nog steeds maar gelukkig is het niet al te warm. Prima instelling om de bevalling gewoon over je heen te laten komen. Komt het vast helemaal goed. @Denise, gezellig dat je weer mee komt kletsen. Tja, er worden hier behoorlijk lange epistels geschreven af en toe Maar laten weten hoe het gaat en kort reageren is net zo gezellig! Wat goed, eigenlijk alles al klaar. Nieuwe kinderwagen is best leuk En spannend dat je de datum van de keizersnede al weet!! Over een cadeau voor de oudste...ik vind het wel een heel leuk idee maar mijn man vind het onnodig. Heb nu gewoon wat kleins gekocht (sticker/kleurboek) waarmee ze zich in ieder geval een paar dagen vermaken. Misschien dat ze van visite ook nog wel wat cadeautjes krijgen. @Daphne, poeh vind het best moeilijk om te reageren omdat ik natuurlijk niet het hele verhaal ken en jullie situatie. Ik kan alleen zeggen dat ik zijn manier van communiceren echt heel heftig vind. Ik herken dat ook helemaal niet en naar mijn idee klinkt het niet normaal als een "gezonde" relatie. Maar misschien is heel veel ook karakter van hem. Maar net wat ook gezegd wordt, straks met de baby erbij en gebroken nachten worden lontjes automatisch nog korter. Ik hoop dat het dan niet gaat exploderen. Moeilijk. Ook sterkte vandaag. We hebben een bakfiets gekocht! Mijn man heeft hem helemaal in elkaar gezet (werkje!) en ik ben er helemaal verliefd op. Straks mooi met 3 kindjes op de fiets Morgen voor het laatst met de band optreden. Eigenlijk spoor ik natuurlijk niet dat ik met 37 weken nog gitaar ga spelen, maar ik vind het gewoon nog zo leuk Verder zijn alle activiteiten nu zo langzamerhand wel stopgezet, dus ik kom steeds beter aan mijn rust toe. Ook de meeste babydingetjes zijn nu wel klaar of geregeld dus nu is het, voor zover mogelijk, tijd voor mezelf.
Denise: leuk je weer eens te lezen Wat spannend dat je de datum weet! Lijkt me echt heel maf hihi. Lekker genieten van je verlof nu alles ook klaar is Hier bij de oudste niks speciaals gedaan toen de tweede geboren werd maar hier kreeg hij van veel mensen ook een kleinigheidje als ze op kraambezoek kwamen. Daphne: ik zit echt met open mond te lezen wat je schrijft... Het is op geen enkele manier goed te praten wat hij allemaal zegt. Sterker nog, hoe durft hij! Jouw ouders verbieden jou en jullie meisje te zien, is hij gek?! Zeggen dat je geen goede moeder zal zijn.. Dat hij ongelukkig is en jou de schuld geven van van alles.. Mijn god meid, bij mij was de maat allang vol geweest. Echt compleet respectloos en dat verdien je niet. MadameV: oh gelukkig vind je me geen klager hihi Het is ook meer voor mezelf dat ik het niet wil toegeven omdat ik zwanger zijn altijd zo fijn vond maar ik ben het nu toch lichtelijk zat aan het worden en dat vind ik toch moeilijk... Stom he Fijn dat je nog hebt kunnen slapen trouwens Liesken: "fijn" te lezen dat ik niet de enige ben met die harde buiken en de ongeduld Wat leuk een bakfiets! Erg handig met 3 kinderen Haha ach, als jij je nog goed genoeg voelt om gitaar te spelen, lekker doen toch. All: nou zeg, ik heb echt een baaldag vandaag We hebben helaas moeten beslissen om het huis tijdelijk uit de verkoop te halen omdat we door onze nieuwe zaak toch geen hypotheek kunnen krijgen. Huren is ook erg moeilijk en waarschijnlijk voor ons duurder dan hier nog blijven wonen. Ik vind dat echt ontzettend rot omdat we écht wat groters "moeten" en écht rotburen hebben waar ik liever gister dan vandaag vanaf was. Vervolgens hoor ik van onze makelaar dat mijn droomhuisje verkocht is... He bah, wat een teleurstellingen Nou ja, gelukkig geen ernstige dingen ofzo maar met m'n hormoontjes nu wel even extra balen natuurlijk hihi
Hey meiden, even een kort berichtje van mij, we zijn nog tot maandag op vakantie en ik zit bijna door mijn data bundel heen Ik ben er maandag avond of dinsdag weer. Heb wel wat meegelezen. Wil alleen even op Daphne reageren want ik vind het zo ontzettend rot voor je. Ik ben gewoon in shock van zijn gedrag. Bizar. Echt bizar. Wat is jouw vriend een ontzettende HORK die jou absoluut niet verdient!!! Hopelijk heb je wat steun in je omgeving en anders mag je natuurlijk altijd hier komen ventileren meid!!
Dank je wel meiden voor jullie steun! Het doet me enorm veel deugd. Vl. Was vandaag bijna de hele dag weg dus heb ik hem een beetje kunnen mijden. Deze avond gezellig gebarbecued met vrienden en nu is hij op stap met zijn vrienden. Ik geniet van de momenten alleen. Deze avond was hij poeslief tegen me. Beetje zijn manier om sorry te zeggen. Ik hoop dat hij kan genieten van zijn avondje uit en dat hij wat minder gestressed terug thuiskomt.
@Daphne: Meid, je valt ons niet lastig hoor met klagen. Ik vind dat het om het delen gaat hier, of het nu leuke of minder leuke dingen zijn, het is fijn dat er mensen zijn om dat mee te delen. Wat een nare dag voor je en wat een rottige situatie waar je in zit. Mijn limiet zou al bereikt zijn, ik snap dat je van hem houdt, maar dit zou mij te ver gaan. De bemoeienis van zijn moeder zou ik ook helemaal niet trekken en het dreigement dat hij jouw ouders zal verbieden jullie te bezoeken... pfff, hoe durft hij Ik snap dat je nu vast zit in je situatie, maar heb je er aan gedacht waar je heen kunt gaan als je wel je limiet hebt bereikt? Zou je naar je ouders kunnen bijvoorbeeld? En geen sorry meer zeggen voor het delen van je verhaal. Deel het alsjeblieft met ons, dat is beter dan het opkroppen en nergens met je gevoel naar toe kunnen! Dikke knuffel. @Sterre: Hihi ja in je nakie klinkt ook wel lekker als je toch thuis bevalt . Maar wilde je vriend niet in het ziekenhuis bevallen? Zijn jullie er nog niet helemaal uit of kijken jullie op het moment zelf hoe het gaat? Pfff hier ook gelijk harde buiken als ik niet naar de wc ga. Was vanmiddag even naar de winkel, ik was er nog maar net of ik kreeg al een harde buik en mijn buik bleef gespannen en hard tot ik weer naar de wc ging. Ik word 's nachts ook steeds wakker met een harde buik omdat ik moet plassen Wat balen van het huis, dat is idd een behoorlijke domper Ik hoop dat de nieuwe zaak snel wat gaat opbloeien zodat jullie wel een hypotheek kunnen krijgen Enne, je klaagt niet teveel hoor, hihi ben juist blij dat ik niet de enige ben met kwaaltjes @Denise: Geeft toch niet, al laat je af en toe even horen hoe het met je gaat, is ook al goed hoor. Wat leuk dat je de datum al weet van de keizersnede Fijn dat jullie ook al helemaal klaar zijn verder met de voorbereidingen. Over het cadeau voor de kinderen, heb niet echt een groot cadeau, maar we hebben wel wat knutseldingen en een nieuwe dvd van Hello Kitty die we geven op dat moment zodat ze wat vermaak hebben de eerste dagen @Catnip: Nu echt verlof voor jou, heerlijk Goed dat je de werkmail van je mobiel hebt gehaald, dat scheelt idd weer wat verleiding @Minigirl: Ik vind het wel fijn dat ze ingedaald is, mijn blaas zit wel meer in de verdrukking nu, maar het is prettig dat de buik niet meer zo hoog zit. De etiketten doe ik idd in de printer. Hebben een keer een pak gekocht en doen er al jaren mee. Net als MadameV hebben we de adressen in Excel en die worden dan omgezet naar Word zodat je ze kunt printen (dat heeft mijn man geknutseld hoor hihi). @madameV: He bah, je was echt midden in de nacht wakker. Ik hoop dat je nog een beetje hebt geslapen daarna. Ik wordt wel elke 2 a 3 uur wakker 's nachts met een harde buik omdat ik moet plassen, maar tot nu toe slaap ik gelukkig dan wel weer verder Fijn dat je wat meer rust hebt nu @Liesken: Wat leuk een bakfiets!! Wij hebben er ook sinds kort een (ook zelf in elkaar geknutseld) en ik vind hem helemaal super. Het is een driewieler, maar het rijdt soepeler dan ik dacht! Hihi en lekker genieten van je laatste optreden hoor, nu het nog kan gewoon lekker doen @voor de lijst: 2 juli heb ik een afspraak bij de verloskundige.
@ liesken wat leuk zeg een bakfiets! Veel plezier vandaag met je optreden. Als jij je er goed bij voelt gewoon lekker doen! @ Sterre af en toe lekker klagen lucht op toch? Ik ben het ook al wel een beetje zat hoor. Mag van mij woensdag al wel komen ( de magische 37 weken grens ). Wat balen zeg van jullie huis maar misschien geeft het voor nu ook even de rust? Hebben jullie echt veel te weinig ruimte of is het te doen? Wat moet ik me ervan voorstellen. Hopelijk gaan de zaken lekker goed zo door en kun je over een tijdje alsnog weer verder. Alleen jammer van het huis waar je zo verliefd op was. Wie weet komt er nog weer wat leuks binnenkort te koop. Chocochick fijn dat jullie je goed vermaken! We wachten je berichten wel af haha. Daphne je kunt altijd je hart luchten hier meid. Fijn dat je een fijne dag had gister. Hoe is het Nu? Hebben jullie er nog over gepraat? Marygirl ja irritant he elke keer na de wc snachts. Dat is ook het punt waar ik wakker van word en soms heb ik dan gewoon het idee over mijn slaap heen te zijn. Al ging vanacht weer heel goed, maar ben ook niet op tijd na bed gegaan en heb gister ook niet tussendoor geslapen dus dar scheelt ook denk ik. Dames vraagje, had vanochtend een klein wittig slijmpropje ( sorry voor details ) in mijn ondergoed. Qua grote tussen een doperwt en een kauwgombal in. Bij het afvegen zo'n zelfde propje. Heel slijmerig maar wel doorzichtig / wittig. Niet met bloed ofzo. Verder heb ik eigenlijk nooit last van afscheiding daarom vind ik het zo vreemd zal het al iets van de slijmprop kunnen zijn? Heb al wel beetje gegoogled maar word je ook niet altijd wijzer van. Irritant al die onzekerheden op het eind haha. Had vanochtend al een witte broek aan maar toch maar gewisseld, ik durf niet meer haha, straks gebeurt er iets en we krijgen vanmiddag de hele familie op bezoek.
Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit topic. 16 juli ben ik uitgerekend. Ik lees dat jullie hier van alles met elkaar delen. Het 's nachts niet meer kunnen slapen als je naar toilet bent geweest is erg herkenbaar. Ikzelf probeer de laatste tijd overdag wat meer te drinken en 's avonds nog maar een paar slokjes. Soms slaap ik daardoor (bijna) de hele nacht door. MadameV: ik heb ook geen idee of dit al iets van de slijmprop kan zijn. Kan heel goed lijkt me. Al heb ik wel gehoord dat dit niet zoveel zegt over wanneer de bevalling op gang komt. Maar precies weet ik het niet. spannend hoor! Waar ik zelf de laatste dagen veel mee bezig, en waar ik me (te) druk om maak is het volgende: Bevallen in de zomer heeft voordelen, maar ook nadelen, namelijk dat heel veel mensen op vakantie zijn. In de week dat ik ben uitgerekend doet mijn moeder mee aan de vierdaagse van Nijmegen. Het weekend daarop vertrekken bij mijn schoonouders voor 4 weken naar italië. Zij zijn van plan om terug naar nederland te rijden zodra de bevalling is begonnen en blijven dan een paar dagen hier. Ik vind het wel gek dat ze er dan misschien wel 3 weken niet zijn, zo kort na de geboorte van hun eerste kleinkind. Maargoed, mijn band met hen is prima maar niet zo dat ik het echt heel erg vind als ze er niet meteen zullen zijn. Maar waar ik wel heel verdrietig van kan worden is dat ik straks misschien ben bevallen en mijn moeder niet de eerste is die komt kijken. Ik vind het heel lastig. Ik snap ook wel dat ze niet haar leven een paar weken on hold kan zetten omdat ik misschien kan bevallen. Maar aan de andere kant: hoevaak krijg ik nou een baby? Mijn band met mn vader is niet zo hecht en het lijkt me helemaal niet leuk als hij straks bij ons aan het bed staat en mn moeder dan pas later komt. Ik weet dat ik me gruwelijk aanstel maar ik word er erg verdrietig van. Voor het zelfde geld komt onze baby niet in die week, toch levert het nu stress op. Wat onderhuids ook meespeelt is dat ik me mn hele leven al een beetje achtergesteld voel in ons gezin. Ik heb altijd het gevoel gehad dat mn moeder meer aandacht heeft voor mijn zus, zij zijn echt 2 handen op 1 buik en ik heb me vaak buitengesloten gevoeld. Mijn zus heeft 2 kinderen en soms denk ik, toen zou ze die vierdaagse vast hebben laten schieten. Op zich heb ik deze gevoelens wel zo'n beetje achter me gelaten maar nu spelen ze weer op. Misschien ook door hormonen ofzo. Van mijn vriendinnen weet ik ook dat meer dan de helft op vakantie is en misschien pas 2 weken later langs kunnen komen. Dit vind ik ook jammer maar geen ramp. Hoe zit het bij jullie. Gaan in jullie omgeving ook veel mensen op vakantie? en hoe zit het met jullie naaste familie?
Hallo dames, Wat een weertje buiten he. Tenminste hier J. Heerlijk. Vanmiddag lekker in de tuin gezeten en even mn oogjes dicht gedaan. @liesken: Oh, jij bent al 37 weken. Gaat hard he. Nog maar een paar weken J. Weet nog goed dat we hier met zn allen begonnen en dat we de eerste weken toch wel een beetje bibberend doorkwamen. Ik wel tenminste. En nu al bijna uitgerekend. Jij ook al zo lekker ongeduldig. Ik denk dat ik dat ook heb na volgend weekend. Als ik mn examen heb gehad zaterdag, mag de baby wel komen hoor. Fijn dat het oog van je man weer hersteld is. Leuk een bakfiets. Waarom zou je het niet doen? Als je je goed voelt, dan kun je nog best gitaar spelen toch? Ik speel ook nog regelmatig op mn dwarsfluit, alleen dan wel thuis. Zit niet in een band ofzo. @Chocochick: Heb je ene leuke vakantie gehad? @krampen: Ja, hier ook en ook steken in de vagina. Schijnt er allemaal bij te horen. Vooral als ik een wandeling ga maken heb ik last van steken. @sterre: Geen idee eigenlijk waarom ik daar het meest tegenop zie. Waarschijnlijk omdat mijn man bouwvak krijgt de 21ste en ik ben de 19e uitgerekend. Als ik 2 weken over tijd loop, heeft hij er ook weinig aan. En omdat ik gewoon nu al niet meer kan wachten J. Yep, je perineum masseren ja. En het een klein beetje oprekken allemaal. Garantie heb je niet hoor, maar mijn vk gaf het me ook als tip. Doe dit nu al een paar weken. Geen idee nog hoe ik ga bevallen. Ik denk met een big shirt. Of gewoon een shirt wat is snachts ook altijd aan heb. Die kan daarna ook gelijk weg. Ik heb de pillen ook niet gekocht. Heb er ook nog eens goed over nagedacht en vind het eigenlijk een beetje te ver gaan. Heb wel de thee gekocht, maar dat vind ik toch anders. Hihi, hier vult uk ook mijn hele buik ja en soms krijg ik echt van die gemene trappen. Krijg je van die bewegingen van uk ook harde buiken? Heb ze best vaak ook ja. Waarom zeg je steeds sorry voor het klagen . Hihi. Dat hoeft niet hoor. Daar is dit forum toch voor. Ik klaag ook wel eens. Nee, ik heb daar gelukkig geen last van. Kun je wel goed naar de wc of dat ook niet? Oh, wat balen van je huis zeg. Ik snap dat het nu even extra aankomt door die hormonen. Ik had dat vrijdag ook. Was ineens aan het janken zeg. Nooit gedaan in al die weken en ik heb verlof en wat doen ik??? Ik miste mn collega`s al een beetje en toen hoorde ik dat er weer een meisje geboren is en ik was zo bang dat ik niet van een jongen kan houden, omdat mijn gevoel zo sterk een meisje zegt. Ik was echt helemaal in tranen. Was echt bang dat ik teleurgesteld zou zijn als wij een zoon zouden krijgen. Gelukkig heeft mijn man dit van mij afgepraat. Dat is absoluut niet zo. Ook met een zoon ben ik heel gelukkig. Mijn vriendin heeft ook een zoon en dat is ook geweldig. @marygirl: Ja een lang shirt is misschien ook wel handig ja. Misschien even kijken of ik zoiets in de kast heb, of net wat er gezegd is een lang hemd van only/esprit. Die hebben ook een vrij diepe hals. @annemarie: Zo`n cursus is echt nooit weg. Ik heb er ook 1 gehad. Ze leggen het allemaal een beetje uit. @minigirl: geef niets joh. Is ook lastig. Ik moet soms ook nog op het lijstje kijken hoor. @catnip: Goed van je om je zakelijk mail van je telefoon af te halen. Ik zat nog te twijfelen om het erop te zetten, maar heb het toch maar niet gedaan. Kijk zo afentoe wel even op de computer. De eerste 30 weken gaat het wel hoor, maar nu de dag dichterbij kom wordt het steeds moeilijker om het niet te weten. Ondanks alles wil ik het bij een eventuele tweede ook niet weten. Ja, dat is handig om knoopjes aan de voorkant te hebben. Ik heb dan van die hemdjes met zo`n bv sluiting. Die trek ik daarna aan. Niet als ik aan het bevallen ben. @madamev: om 3:00 hoor je te slapen hoor hihi. Wat is dat voetreflex precies? Kun je daar meer uitleg over geven? Ga je dat ook doen. Oh, ik lees dat je het gaat doen. Lijkt me wel bijzonder. Kan dat gewoon? Waar doe jij het? Balen zeg van het vocht. En dat niets werkt. Geen idee wat het is. Ik verlies juist heel veel slijm. Net of ik iedere keer vruchtbaar ben. Gewoon van dat slijm wat je altijd verliest. Vooral in de ochtend. Dan is het het ergst en als ik ben wezen wandelen of fietsen. Het kan de slijmprop zijn hoor. Die kun je al verliezen vanaf weet ik het hoeveel weken. Dit zegt niets over wanneer de bevalling op gang komt jammer genoeg L. @denise: hoihoi J. Gezellig dat je er weer bent. Wij hebben een besloten groep op facebook. Een ander kan daar ook niet bij. Oh lekker zeg ook al verlof. Geef niets dat je de datum niet plaatst. Een geplande ks is toch meestal eerder dan de uitgerekende datum? @daphne: Wat een vent die van jou zeg. Weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik kan wel zeggen van zet hem aan de kant, maar dat is niet aan mij om te beslissen. Weet gewoon niet wat ik lees. Wat een rare dingen zegt hij toch. Ik merk dat je limiet bijna bereikt is. Kun je er niet met je ouders over praten? Of zeg gewoon dat je weg wilt als hij zo blijft doen. Kijken wat hij dan zegt. En laat je vooral niet pushen, want dan lukt de bv sowieso niet. En ook jij stoppen met sorry zeggen meid. Het is gewoon zo vervelend en je wilt je hart luchten. Daarvoor zijn wij. En dit verlof is geen vakantie, maar verlof om bij te komen van het werken en zo energie op te bouwen voor de bevalling. Het is bedoeld om alles een beetje aan kant te maken en je voor te kunnen bereiden. En aan kant te maken bedoel ik op een rustige manier. Ene dag dit, andere dag dat. En geen paarden rondrijden enzo. Dat is niet de bedoeling. @klagen: Iedereen klaagt wel eens. Dat is toch ook fijn. Ik vind het heerlijk om hier even te klagen als ik wat te klagen heb. Tegen familie en vrienden klaag ik niet zo gauw. Volgens mij is iedereen het wel een beetje zat hier. Vooral degene die de grens van 37 weken hebben bereikt. Vind het ook zo apart dat het gewoon elk moment kan beginnen.
@Kirsty: Welkom. Leuk dat je nog komt aanwaaien J. Oh wat vervelend zeg die situatie. Bij mij gaan de meeste pas in aug, en dan moet ik al bevallen zijn. Mijn moeder gaat niet op vakantie. Kun je dit niet met je moeder bespreken? Is heel moeilijk, maar soms lucht het op. Het is niet fijn voor jou om zo te lopen. Je bent te gestresst en dat is niet goed voor je uk. Ook voor de bevalling is dit niet fijn. De enige die bij ons op vakantie kan zijn is een tante van mijn man. Dat is wel jammer, maar geen ramp. Weten jullie wat het wordt? Of ben je nummer 3 die het niet weet J. @vluchtkoffer: Hier alles in de kast gelegd. En een briefje erbij wat er nog bij moet. Moet er ook kraamverband e.d. mee? Neem aan dat ze dat daar ook wel hebben. Ik ga even een rondje fietsen. Daar heb ik wel even zin in. Ik kan bijna niet lopen. Heb mn teen gestoten van de week geloof ik (ik weet het niet eens meer), maar mn voet doet enorm veel pijn en is een beetje dik van het vocht aan de voorkant. Dacht eerst dat het iets anders was, maar tussen mn tenen begint het nu blauw te worden, dus het zal wel een lichte kneuzing of wat dan ook zijn. Hopelijk is het van de week over. (moest in 2 stukken, had teveel woorden gebruikt)
Ik moet zeggen dat ik fietsen momenteel sowieso lekkerder vind als lopen, dat gaat nog prima. Keizersnede is gepland in week 39, dus is maar een weekje eerder. Beeb zou volgende week of over 2 weken ook kunnen beslissen wat eerder te komen hahah. Maar voor nu gaan we uit van een gentle sectio. Kirsten, welkom! Hier is mijn schoonmoeder op vakantie, die heeft er zelf ontzettend veel spijt van dat ze vakantie op deze manier geboekt heeft, ze is weg van de 15e tot de 27e juli......ze mist het dus in zijn geheel.
Hallo Dames het is al lang geleden dat ik hier ben geweest, sorry. Ik heb het zo druk gehad met school/stage, de kids, alles regelen. Dus even snel een update. Het gaat goed dat ten eerste. Baby shower gehad en was super leuk. ik ben bijna klaar met mijn opleiding, alle examens met mooie cijfers afgerond. komende week is mijn laatste stage week en dan heb ik verlof (eindelijk). Ik heb 2 dagen voorweeen gehad maar zijn gelukkig weggezakt. Bijna heel mijn uitzet compleet moet nog een paar dingetjes, de kamer is iig klaar. Heb een bevallings poule gestart voor me vrienden/familie, wie de datum raad krijgt iets leuks Tot slot ik voel me net een zwangere oma hahahaha, ik woon 3 hoog zonder lift en pffff wat is het een klus om die trappen te beklimmen, met de warmte ook nog vocht voeten (net the nutty professor hihi)
@Sterre, bleh balen wat een vervelende beslissing om jullie huis uit de verkoop te halen. Vooral als je graag weg wilt/moet. Logisch dat dat als teleurstelling voelt. @Chocochick, geniet nog lekker van je vakantie!' @Marygirl, wij hebben ook een driewieler. Vandaag een flink ritje gemaakt (mn man dan) en hij is laaiend enthousiast. Net als de kids @MadameV, ik meende dat de slijmprop wat bloederiger was. Maar misschien heb ik het mis. Ik weet wel van de vorige keren en ook nu dat je afscheiding de laatste weken veel vloeibaarder wordt. Soms lijkt het net of ik iets laat lopen zeg maar, is het afscheiding. Ik moet nu echt wel een inlegkruisje dragen. @Kirsty, welkom! Bevallen in de zomervakantie heeft zeker wel nadelen. Aan de ene kant kun je niet verwachten dat iedereen de weken rondom de uitgerekende datum vrijhoudt, maar van hele naaste familie zou dat toch wel fijn zijn als ze een beetje rekening houden met de geboorte. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ouders en schoonouders beiden zoveel mogelijk rekening hebben gehouden met de aanstaande bevalling en beiden vroeg op vakantie zijn gegaan. Mijn ouders zijn gisteren weer thuisgekomen en mijn schoonouders komen volgende week weer thuis, dus als ik 38 weken ben. Ik verwacht dus dat ze beiden na de bevalling meteen kunnen komen. Onze broers/zussen gaan allemaal ongeveer een week na de uitgerekende datum op vakantie, en vrienden houden helemaal geen rekening met de uitgerekende datum. Maar dat vind ik natuurlijk niet zo gek. Ik hoop dus alleen dat ik niet gigantisch overtijd ga want dan zal het wel rustig blijven in de kraamweek. @Marie, haha wat een verhaal Je bent wel even bezig geweest met reageren Ja het gaat echt hard nu. Jij nog 1 doel voor de bevalling: examen. Hoop dat je die gaat halen en je goed kunt voorbereiden! Inderdaad, iedereen mag lekker klagen. Ideaal aan een forum, hier kan en mag het! Nee hoor, kraamverband hoeft niet mee in de vluchtkoffer, dat hebben ze in het ziekenhuis genoeg. Auw..beterschap voor je voet.. @Denise, voor fb: Lili even een pbtje sturen met je naam. Dan voegt zij je toe! Jammer dat je schoonmoeder waarschijnlijk weg is rond de bevalling. Week 39 is een mooie termijn, hopelijk blijft de beeb tot die tijd rustig zitten. @Babyboom, leuk van je te horen! En mooi dat het zo goed gaat! Zo, optreden is achter de rug. Het was super leuk om nog een keer te doen, maar heb het wel moeten bekopen met veel harde buiken. Ach ja, wat wil je, vlak voor het drumstel staan met een gitaar Verder een gezellige dag gehad met mijn familie. Mijn ouders zijn weer terug van vakantie dus samen met mijn broer en zus en ons gezin even alle verhalen gehoord en foto's gekeken. En natuurlijk heerlijk in het zonnetje gezeten. En natuurlijk vandaag dan echt 37 weken zwanger! Mijlpaal! Maargoed zoals gezegd verwacht ik de baby gewoon pas over 3 weken.
Chocochick: fijne vakantie nog! Daphne: hoe is het nog gegaan vandaag? Marygirl: ja m'n vriend wilt het liefst in het zkh bevallen maar we houden er rekening mee dat het ook thuis kan gebeuren v.w. de snelle bevalling van m'n tweede Argh ja echt rottig he die harde buiken doordat je naar de wc moet. Ik vind het daarom echt lastig om nog een stuk te gaan wandelen ofzo. MadameV: ja van het huis geeft ook wel rust, met name voor m'n vriend. Het is ook wel reëel en beter zo. Op zich is het in dit huis allemaal wel te doen, het is krap maar het lukt. De tuin is alleen wel écht te klein en dat is zonde omdat de jongens erg graag buiten spelen. Maar ook dat is uiteraard geen complete ramp hoor. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon luxe want ik ben zelf op een flat opgegroeid en heb nooit een tuin gehad (en niet gemist) Geen idee wat dat propje kan zijn. Zo lang er geen bloed bij zit kan het ook geen kwaad denk ik. Bij m'n tweede ben ik de dag van m'n bevalling m'n slijmprop verloren en ik vond het verschil tussen "gewoon" meer slijmverlies (wat ik nu ook heb) en de slijmprop best goed te zien/merken. Kirsty: welkom Wat heerlijk dat je soms in een keer door slaapt! Lastig van je moeder... Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook niet echt super leuk zo vinden als ze (ouders en s.ouders) hier dan precies op dat moment een vakantie geboekt zouden hebben (mits ze het nog niet wisten natuurlijk) Maar is Nijmegen zover bij je vandaan dan? Hier is trouwens niemand weg rond die tijd. Marievs: ja die thee zou ik ook nog wel kunnen proberen. Baad het niet dan schaad het niet. Haha ja ik ben altijd bang dat ik teveel klaag Ik zal geen sorry meer zeggen Ik snap dat je bang bent dat je "teleurgesteld" (klinkt zwaar maar je snapt me wel) kan zijn bij een jongen. En dat was dus precies de reden dat ik het geslacht wilde weten nu. Ik had ook echt het idee dat het een meisje was en zat er zo erg mee, dat ik bang was voor een teleurstelling bij een jongen. Ik vond mezelf echt verschrikkelijk door die gedachte Eigenlijk wilden we het niet weten maar m'n vk adviseerde me om het juist wel te laten bekijken. En natuurlijk was een 3e manneke net zo welkom geweest, maar had ik wél afscheid moeten nemen van de gedachte dat we ooit nog een meisje zouden krijgen. Schaam je er dus absoluut niet voor en blijf er zeker over praten. Kraamverband hoef je niet mee te nemen in je vluchttas, dat krijg je in het zkh wel. Auwie klinkt niet fijn van je teen Denise: Lili beheert de fb groep dus moet je haar even pb-en Baby boom: fijn dat het goed gaat Heerlijk dat je alles zo goed als klaar hebt enzo. Straks nog lekker gaan genieten in je verlof. Herkenning wbt je een oma voelen! Liesken: wauw 37 weken! Je mag vanaf nu gewoon bevallen... Vind jij het ook weer best spannend ondanks dat het de 3e is? Ik ben zoooo benieuwd All: vandaag bij m'n moeder en haar man geweest. Hij was jarig. M'n broer en z'n vriend waren er ook. Was erg gezellig Morgen alweer naar de vk... Gaat wel snel nu, nu ik elke week mag
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje Kirsty - ?? - 1e kindje - jongen/meisje/verrassing 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 11 Jongen: 7 Verrassing: 2 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Juni Sterre 23 juni - verloskundige Liesken 24 juni - verloskundige MadameV 24 juni - verloskundige Lili 25 juni - verloskundige Chocochick 27 juni - gyn Marievs 27 juni - verloskundige Jvs 27 juni - gyn Annemarie 27 juni - gyn Juli Marygirl 1 juli - groeiecho Sterre 1 juli - verloskundige Marygirl 2 juli - verloskundige Liesken 3 juli - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus Kirsty: ik heb je op de lijst gezet. Wil je nog de ontbrekende gegevens doorgeven zodat ik het erop kan zetten?
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel erg dat mijn schoonmoeder er niet is Vorige bevalling heeft ze nogal een drama gemaakt in het zkh, mijn moeder en zij liggen elkaar niet zo Daarbij vind ik het hele zomervakantieverhaal wel prettig aangezien bijna de hele straat met vakantie is in mijn eerste weel, heeeerlijk rustig
ha meiden heb meegelezen alleen heel veel om te reageren @daphne meis wat een kut tijd moet jij hebben zeg terwijl dit juist een van de mooiste tijden moet zijn. Ik zou als ik jou was me eens goed gaan beraden over jou relatie met hem, hoe hard dat ook klinkt. je mag niet eens meer met paarden bezig zijn in dit stadium wijffie en jij doet nog alles voor hem. hij mag juist van geluk spreken met jou. wil je vanuit nederland heel veel kunuffels van mij @catnip fijn dat het afgekomen is en dat hou je altijd dat je nieuwsgierig blijft. ik mag nog 2 diensten en dan zit het erop voor mij het is ook zo dubbel. ik ben heel blij dat ik eindelijk dichtbij huis kan werken maar heb het hier erg naar me zin en nu is donderdag mijn laaste dienst al. ppfff vind het wel snel gaan maar ja het is voor een goed doel. scheelt me zoveel km en tijd die ik nu lekker thuis kan door brengen. mijn vriend is gisteren aan de tegels voor de tuin begonnen, hadden we nog niks mee gedaan en ziet er echt leuk uit. nou ga maa ff verder werken hihi, hebben sinds kort pas internet op het werk.
Welkom kirsty! Inderdaad de slijmprop verliezen zegt niks over wanneer het begint. Weet ook echt niet of dat het was maar aangezien ik nooit maar dan ook nooit last heb van afscheiding verbaasde het me wel. Qua vakanties. Wij wonen in het midden hier heeft iedereen laat vakantie. Mijn ouders en broertje gaan begin augustus en mijn zusje eind juli. Verder zijn er waarschijnlijk van de vriendinnen op dat moment 2 op vakantie. Maar dat vind ik totaal geen probleem, dat vinden ze zelf erger haha. Vind ook niet dat iedereen zich aan moet passen al ben ik wel heel blij dat mijn ouders er sowieso in eerste instantie zullen zijn want dát had ik echt niet leuk gevonden. @ Marievs. Wat jij zegt van slijmverlies en vruchtbaar slijm enz verliezen dat heb ik dus nooit en ook nooit gehad. Daarom viel het gister ook zo op en vroeg ik het me af. Voetreflextherapie is een voetmassage waar ik al vanaf 20 weken zwangerschap gebruik van maak. Door druk punten op de voeten die met de rest van je lichaam in verbinding staan kunnen ze eventuele lichamelijke klachten verminderen. Ik kwam er voor mijn rusteloze benen. Door mijn werk als kapster had ik dat altijd al, maar sinds ik zwanger ben veel erger. Ook kan ze dus een soort van overtijd behandelingen doen. Dan masseert ze de plekken op je voeten die staan voor je baarmoeder en het geboortekanaal ( als een soort van zetje ) je moet het eigenlijk zien als een soort van acupunctuur verhaal maar dan anders. Zo'n overtijd behandeling kan 3 x in 1 week om de dag maar ook hiervoor geld net als bij bv strippen is je kindje er niet klaar voor komt het heus niet, maar het zou net dat zetje kunnen geven waardoor je bv niet hoeft te worden ingeleid bij teveel overtijd gaan. Doordat ik er verder zoveel baat bij heb gehad vind ik het het proberen waard en baat het niet dan schaadt het niet. @ Denise lijkt me zo apart dat je de datum al weet. Ik zei gister al tegen mijn vriend dat lijkt me echt het grote voordeel van een geplande keizersnede: het geplande. Pff ik ben het nu soms al zo zat! Babyboom welkom terug @ liesken, zoals ik al zei afscheiding hebben dat ken ik dus helemaal niet, wel heb ik de laatste 2 dagen af en toe het gevoel dat er iets loopt maar dan is het dus helemaal niks. Damn echt hetzelfde gevoel als toen ik 80 dagen op mijn eerste ongesteldheid zat te wachten na het stoppen met de pil. Dat je denkt ja nu! En dan is er niks. Heb ook al 2 dagen met inlegkruisjes gelopen maar heeft gewoon niks geen nut want er is gewoon niks dus nu ook ma niet meer. Jeuh! Mijlpaal gehaald! En gelukkig lekker genoten van je optreden! Sterre kan me dat helemaal niet voorstellen een flat. Hier hebben we dat niet eens in de buurt moeten we echt voor na de stad. Dus ik kan me wat dät betreft niet inleven. Maar geloof wel dat het iets meer rust Ian geven nu. En het is niet dat jullie het afzeggen he jullie stellen het even iets uit zo moet je ma denken. Lili succes met de laatste loodjes! Daphne hoe is het nu? Hebben jullie nog gepraat? Zo en nou gaat mijn klaagmodus f aan, gister leuk gebbqt met familie hier thuis daarna wel 30 vliegen hier binnen en ik overdrijf niet. Al heel wat geroosterd ( zo noemen wij dat altijd met elektrische vliegenmepper haha ) en nu kom ik ze nog continue tegen. Vnd vliegen niet eens zo erg maar waarom vliegen ze dan telkens om mij heen grrr! Verder ben ik het zwanger zijn eigenlijk echt wel zat. Kan eig weinig door het vocht. Als ik even loop worden mijn voeten zo dik dat ik helemaal niet meer kan lopen, dus ben eig verschrikkelijk on mobiel. Hier in huis valt ook niet veel te doen want heb vorige week alles al gedaan. En heb ook niet altijd zin om ergens op bezoek te gaan ofzo. Dat hele dagen vrij zijn is niks voor mij. Ook zie ik er savonds 's tegenop om na bed te gaan omdat ik eig gewoon niet moe genoeg ben, omdat ik zo weinig kan en doe overdag. En al weet dat ik er 3 x uit moet. Als ik dan na de wc ben geweest en zie dat het pas half 2 is zakt de moed me echt in de schoenen. En dan te bedenken dat het ook nog wel 5 weken kan duren daar word ik echt down van ... Zo! En nu de klaagmodus weer uit. Ben van plan er een leuke dag voor mezelf van te maken haha! Ga nu maar weer even op vliegen jacht. Grrrr