16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Catnip, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @deniseG: Oh echt lekker zeg. Je weet dus al gewoon wanneer jullie zoon wordt geboren. Bij mij is het afwachten en laat ik nu net een hekel hebben aan wachten L.

@babyboom: Wat zijn voorweeen precies? Wat voel je dan? Fijn dat je bijna klaar ben met je opleiding en dat je alle examens heb afgerond. Hier nog 1 examen en dan ben ik ook klaar voor dit jaar. Heb het al wel heel goed geleerd, dus deze week alleen nog een paar keer overkijken.

@Liesken: fijn dat het optreden goed is gegaan. De baby kan zelfs pas over 5 weken komen L. Het is nu wel echt aftellen voor ons allemaal.

@sterre: Ben blij dat jij mij begrijpt. Ik snap het van jullie ook. Vooral als je al twee jongentjes hebben. Ik ben met beide enorm blij en als ik denk dat er een kleine boy in onze wieg komt te liggen ben ik ook enorm in de wolken. Vannacht gedroomd over een meisje. Heb nu elk geslacht wel zo`n beetje gehad in mn dromen.

@bevallen: Doet jullie vk moeilijk als je bijv 36.6 bent? Dus nog 1 dag en je mag thuis bevallen? Ik heb dit eigenlijk niet gevraagd aan haar, maar is geloof ook niet dat het deze week gaat gebeuren. Kan het trouwens wel? Dat het ineens gebeurt? Denk het wel, maar heb nog geen bevalling meegemaakt. Wat merkte jullie bij de vorige bevallingen?

@denise: hihi, leuk he die moeders. Wel balen dat ze elkaar niet zo liggen.

@madamev: Dit is pas mn eerste week verlof en ik heb het nu al. Weet gewoon niet wat ik moet doen en heb nergens zin in. Het enige waar ik me echt toe moet zetten is leren, maar dat doe ik zo`n 2 uur per dag. Verder heb ik totaal geen nesteldrang, want mn huis is schoon. Nog wel een keer de buitenboel doen, maar dat kan ook na de bevalling (door mn schoonmoeder hihi). Ik hou het opgeruimd binnen, maar verder vind ik het wel goed. En alles wat ik niet heb, heb ik niet hoor. Verder ligt alles wel zo goed als klaar, alleen de wieg moet nog even bekleed worden. Dit gaat mijn moeder van de week doen. Verder voel ik totaal geen stress of wat dan ook. Ik kijk alleen zo uit naar het moment waarop ik wat ga voelen.
    Succes met je vliegen. Wat een drama zeg. Zou daar ook helemaal gek van worden.

2. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @madamev: Gewoon wit/cremekleurig slijm verlies ik best veel nu, het is ook vloeibaarder. Bij de vorige zwangerschap heb ik drie dagen voor de bevalling de slijmprop verloren, dat was een slijmerig propje met ook wat rood-bruinigs erdoor.
    Grrrrr haha wat kunnen die vliegen irritant zijn he. Hier valt het gelukkig mee, maar oh vooral als ze steeds om je hoofd heen zoemen...
    Jij ook al bijna bij de 37 weken, fijn hoor. Ik hoop dat je de tijd een beetje doorkomt hihi, wachten kan idd lang duren als je er op wacht.

@Sterre: Dat is ook zo, de tweede kwam snel bij jullie. Ben benieuwd of deze nog sneller komt en of het thuis of ziekenhuis wordt :D Ik vind het ondanks dat het de derde is weer net zo spannend. Misschien ook wel omdat ik nu een beetje weet wat me te wachten staat en zoooo benieuwd ben hoe de bevalling gaat en hoe dit kindje is :D

@Liesken: Gezellig is dat om samen met familie foto's te kijken en vakantieverhalen te horen :)

@marievs: Dat perineum masseren lijkt me eigenlijk ook wel wat. Heb ook gratis creme gekregen op een babybeurs daarvoor, denk dat ik ook maar s ga beginnen :) Sterkte met je teen! Lastig dat je je verveelt, is er niet een leuke serie die je kunt kijken?

@kirsty: Welkom hier. Lastig dat je moeder er misschien niet als eerste is nadat je bevallen bent. Het kan heel goed zijn dat je door de hormonen toch weer wat gevoeliger bent voor de gedachten dat je moeder meer aandacht heeft voor je zus, toch zou ik proberen te focussen op andere of positieve dingen. Je kan het namelijk niet veranderen :(

@Denise: Welkom terug :) Ben benieuwd of de kleine wacht tot 39 weken. Een vriendin van mij had ook een keizersnede gepland met 39 weken en de baby besloot een week eerder te komen. Pff nee dan kan ik me voorstellen dat je schoonmoeder er niet is ;)

@Lili: Snap dat het dubbel is om weg te gaan bij je werk. Zeker als je het naar je zin hebt, maar het is wel heel super dat je straks lekker dicht bij huis bent :D

@Baby Boom: Ook welkom terug :) Wat leuk een bevallingspoule :D Pff kan me voorstellen dat die trappen bijna niet meer te doen zijn hihi. Ik ben ook helemaal uitgeput als ik naar zolder loop bij ons ;)

@All: Hier gaat het prima. Gisteren de klossen er vast onder gezet. We hebben nogal een zwaar en groot bed en gisteren hadden we familie op bezoek dus leek ons handig om dat gelijk maar te doen nu er hulp was. Vergeten hoe hoog dat is zeg, ik heb een opstapje nodig om goed in bed te kunnen komen ;)
    Verder verloor ik gisteren ineens wat vocht, het liep zo langs mn beide benen :$ aangezien de bevalling twee keer eerder begonnen is met gebroken vliezen schrok ik er behoorlijk van, is echt nog te vroeg :$ gelukkig is alles verder klaar, maar ik hoop echt dat ukkie nog een paar weken blijft zitten ;) heb wel gelijk maar de matrasbeschermer op het matras gelegd, de vorige keer braken de vliezen namelijk s nachts en kwam er aardig wat water uit, toen hadden we gelukkig ook net de beschermer neergelegd.

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Oh ja die matrasbeschermer zit in het kraampakket toch? Moet deze op het matras en dan onder de molton (ja die hebben wij) en het hoeslaken of tussen de molton en het hoeslaken?

4. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Klopt, zit in het kraampakket :) Ik heb hem direct op het matras en onder de molton en het hoeslaken. Dan ligt het plastic wat minder dicht bij je huid en zweet het niet zo. En molton kan ook zo de was in mochten je vliezen breken.

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ marygirl ik heb de klossen er sinds vorige week onder. Met de groeiecho waren we int ziekenhuis toen meteen meegenomen. Ik vind het heerlijk en kan er ook prima in komen. Met de matras beschermer he? Ik heb dat namelijk nog niet gedaan zweet dat niet nu al heel erg? Dat is eig de reden dat ik hem er nog niet onder heb gedaan.

@ marievs hier doet de vk niet moeilijk bij 36.6 maar goed dat is bij mij morgen al en zie ik niet gebeuren haha

Het vliegen probleem is opgelost. Heb weer een spuitbus gehaald bij kV die spuit je dan in de ruimte met alle deuren en ramen dicht. Dan wacht je 10 min ( buiten die ruimte natuurlijk ) en ze vallen met bosjes dood op de grond. Daarna goed de ruimte luchten maar ze zijn ook echt allemaal in 1 x dood!

Toen ik bij kV was waren ze net de nieuwe folder artikelen aan t inpakken. Wij krijgen de folders altijd dinsdag avond pas. Maar was blij dat ik er nu was ze hebben nl voor de maxi cosi zomerhoezen in de kleuren blauw roze en grijs! Ze kosten maar 5 euro. Was er nog na op zoek maar wil er niet zoveel voor betalen aangezien ik graag af wil wisselen met mijn color cap van sibble en de gekleurde hoezen. Heb nu roze en blauw genomen ik had al een grijze. Beide kleuren staan zo leuk bij die color cap! Ben helemaal gelukkig haha.

Marygirl dan weet ik ook niet wat het dan was gister qua slijm. Het verbaasde me gewoon omdat ik dat normaal nooit heb maar er zat ook niks geen bloed bij ofzo. Dus dan zal het wel niet

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Denise: ugh nee he, heeft je schoonmoeder drama gemaakt de vorige keer...;) Vreselijk zeg.

Lili: begrijpelijk dat het dubbel voor je is qua werk, vooral als je het eigenlijk gewoon naar je zin hebt.

MadameV: waar ik nu woon ( dorp ) zijn eigenlijk ook geen flats. Wel appartementjes maar dat is niet te vergelijken met de flats waar ik in heb gewoond toen we nog in k.atwijk woonden. Echt een torenflat...brr moet er niet aan denken met die apen van mij hihi.. Ik zou echt bang zijn dat ze naar beneden vallen ofzo hihi :)

He bah vliegen.. Ik heb daar écht een bloedhekel aan, vieze dingen. Haha je hebt het rigoureus aangepakt lees ik :p
    Wat balen zeg dat je het zo gehad heb :( Ik heb helaas niet echt tips want ik zoek zelf ook allerlei klusjes en dingetjes om bezig te blijven. Wat dat betreft heb ik dan weer geluk dat ik er al 2 rond heb lopen, die houden me ook wel bezig.
    Oh goeie tips van die maxi cosi hoezen!

Marievs: natuurlijk ben je met een jongetje ook net zo blij maar je hoeft je iig niet te schamen oid :) Ik droom eigenlijk voornamelijk over de bevalling, dat de kleine er ineens is zonder dat ik het in de gaten heb gehad haha... Nou ja, zou op zich ook niet verkeerd zijn :p

Ik durf het van mijn vk niet te zeggen omdat ze altijd heel nuchter is maar als ik moet gokken denk ik dat ze me met 36.6 weken toch naar het zkh zou brengen.
    Tja een bevalling kan uit het niets beginnen. Nou is m'n oudste wel ingeleid maar bij beide had ik nog niet echt zoiets van, het gaat vandaag gebeuren. Je hebt wel een idee maar of het echt zo is...? Bij de tweede had ik wel de avond ervoor "een gevoel" en werd ik de dag erop inderdaad met steken en krampen wakker en wist ik gewoon dat het begonnen was.

Oja hier de matrasbeschermer over het matras en de topper ( die gaat niet zo makkelijk in de was, vandaar haha )
    Ik heb trouwens destijds een beschermer bij de Hema gekocht volgens mij omdat ik die uit het kraampakket niet fijn vond.

Marygirl: oh jaaa ik ben ook zo ontzettend benieuwd hoe alles gaat lopen en naar het kindje :D
    Ik kan me er niks bij voorstellen dat je vliezen ineens breken hihi.. Lijkt me best maf. Maar heb je het vochtverlies niet meer gehad dan?

All: vandaag weer bij de vk geweest, alles was nog steeds goed :) Ze vond wel dat het kindje steeds beter aan ging voelen qua dikte haha... Blijkbaar vond ze het steeds een beetje klein aanvoelen, zelfs een beetje op het randje. Maar ik merk aan de weegschaal dat onze dame inderdaad een inhaalslag aan het maken is. Zal wel door de rust komen die ik nu wel echt aan het nemen ben na die vroegtijdige weeën.

We hebben hier ook vandaag de klossen onder het bed gezet... Mijn god zeg, wat staat het weer belachelijk hoog ;) Ik snap echt niet dat ze met al die hoge bedden van tegenwoordig niet wat kleinere klossen maken. Vorige keer hadden we "kleinere" volgens hun maar ik geloof er geen reet van hoor haha :D Ze zijn allemaal onnozel hoog :p

7. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Marievs mijn verlof gaat vrijdag pas in maar mijn dagen gaan juist vaak te snel en weet ik juist niet waar ik de tijd vandaan moet halen hihi. Net zoals volgend weekend. Dan gaat me vriend met zijn broer een weekend naar Frankrijk. Nou mijn weekend staat al vol gepland met series op tv kijken en als nl wint van Mexico dan ook voetbal ergens kijken.

Marygirl ik stop hem tussen mijn matras en matrasbeschermer. Dan zweet ik niet zo weg want slaap nu al zonder dekbed en dat terwijl het echt nog niet warm is.

Madamev zal lekker spul geweest dat ze in 1x dood waren whaha. Maar ja wat helpt helpt hihi. En leuk van die hoezen. Ga zo ook ff kijken. Krijgen hier nl geen folders nadeel van een nieuwbouw straat.

Sterre ze bestaan kennelijk echt in hoogtes want ik moet de kleine halen zei de kraamzorg omdat ons bed al heel hoog is. En fijn dat alles goed was.

Hier 2 dagen vrij en dan mijn laatste dag voor me verlof en mijn laatste dag in vught. Zal denk best lastig worden om van mensen afscheid te nemen zeker nu er meer hormonen in het spel zijn.
    Nou ga me ventje zo maar eens naar school brengen

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    MadameV, nog veel wakker gelegen of is het bij die ene keer gebleven? Hier nu ‘s nachts ook meer wakker Bij mij was bekkenpijn ook opeens over na het indalen. Enige waar ik echt nog last mee heb is het slapen op mijn rug.

Sterre, balen van je huis zeg.. en je droomhuis! Maar wie weet als het over een jaar ofzo de markt opgaat je het sneller verkoopt en nog mooier droomhuis tegenkomt.. dat je dan terug kijkt en zegt, maargoed dat we het de zomer van 2014 niet verkocht hebben ofzo J Stay positive!

Marievs, herkenbaar die emoties zo opeens.. da t gevoel wat jij bij eventueel jongetje bang voor bent heb ik in het algemeen wel. Wat als je echt geen klik met je kindje hebt?? Had het gister bij de verloskunidge trouwens, Ik zat opeens in tranen zonder duidelijke reden eigenlijk.. nou probeer dan maar eens met je snotterneus en rode ogen uit te leggen dat alles echt super goed gaat haha!
    Denise, leuk om weer eens wat van je te horen! Fijn dat alles al klaar staat.. heerlijk. Wat spannend dat je de datum al weet! :)

Daphne, wat een verschrikkelijke rot situatie zit je in. Ik ga er niet punt ovor punt op in maar MadameV heeft het eigenlijk ook al goed verwoord. Heel heftig zo’n onstabiele vriend.. vooral nu je zelf juist rust en steun nodig hebt. Zijn houden is echt onacceptabel.. kan me voorstellen dat je het liefst van weg loopt nu maar dat dit lastig is met je kleintje. Ben erg benieuwd of hij na de bevalling bijdraait.. dat zie je soms..

Liesken, wat gaaf zo’n bakfiets!! Leuk dat het optreden nog ging! 37 weken al wow!

Babyboom, gefeliciteerd met het afronden! Echt knap! Leuk idee zo’n poule :D

Kirsty, welkom! Leuk dat je de laatste loodjes ook met ons nog even komt delen! Wat vervelend die twijfels over je moeder.. ik weet iner precies waar je woont maar als je zodra het begint je moeder informeerd kan ze er wel op tijd bij izjn lijkt me? Ze breekt de vierdaagset wel af toch mocht het beginnen? Hier ook veel mensen op vakantie maar als ik heel eerglijk bent vind ik het wel lekker. Ik zit eigenlijk niet zo op bezoek te wachten naast mijn broer, ouders en schoonouders en die zijn allemaal in de buurt.

Lili, spannend je laatste dienst,… zie je op tegen het afscheid?
    Marygirl, even schrikken zeg dat vocht verliezen! Vooral om dat het bij je vorige bevallignen ook zo begon. Hoop inderdaad dat je meisje nog evenblijft zitten!

Gister controle gehad van verloskundige, alles weer helemaal in orde op mijn emotionele uitbarsting na haha! Voelde de kleine laatste dagen wat minder en moest dus leven turven. Kwam in het weekend net aan de 10 maar maandag voelde ik haar gewoon weer goed. Maar omdat ik zo emotioneel was opeens vond ze het toch beter dat ik even naar het ziekenhuis ging om gerust gesteld te worden. Even aan de CTg gelegen, alles in orde gelukkig. :)

9. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Jeetje wat kunnen jullie verhalen typen hier! Ik kan het helemaal niet bijhouden, al die verslagjes haha :) Maar erg leuk om te lezen en veel herkenbare dingen.

Ik merk dat ik nu ik met verlof ben het best iets kan bedenken wat ik die dag wil doen. Niet te veel natuurlijk, kan van bandenpijn ook weinig meer beginnen. Maar als ik de hele dag niks heb wordt ik moe, hangerig en chagrijnig.

Het bed staat hier nu een paar dagen op klossen. ga deze week maar eens het zijltje eronder doen en spullen voor het ziekenhuis bij elkaar zoeken. Kan nog niet geloven dat het er binnenkort echt aan zit te komen.

Wij weten al dat we een meisje krijgen. (Ik ben trouwens (nog net) 29 en het is ons 1e kindje)
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang kan zijn dat je je anders zult voelen als je een jongen of meisje krijgt. Ik had me met de 20 weken echo helemaal ingesteld op een jongen omdat ik bang was dat ik anders telleurstelling zou voelen als het een jongen was en ik een meisje in mijn hoofd had. Terwijl ik hartstikke gek ben op mn neefje. Ergens heb ik toch altijd een beeld in mn hoofd gehad van een meisje. Soms vraag ik me ook wel af of een jongen voor mijn man weer niet 'leuker' zou zijn. Maar bij hem kan ik geen enkele voorkeur bespeuren.

Maar ik denk dat je straks na de bevalling, als je dan eindelijk je baby op je buik krijgt sowieso übergelukkig bent. Je ziet opeens je kindje, je hoort het huilen, je ziet het gezichtje en beentjes en armpjes die bewegen en een handje dat je vinger vast kan pakken. Ik denk echt je evt lichte voorkeur voor een geslacht dan helemaal wegvalt.

Ik heb gister een beetje aan mijn moeder laten doorschemeren dat ik bang ben dat zij straks later bij ons is na de bevalling dan de rest van de familie. Ik barste meteen in tranen uit. Ze zei dat ze zorgt dat ze dan meteen bij het dichtstbijzijnde station op de trein stapt. Ik heb nu wel meer vertrouwen dat het goed komt en ben blij dat ik mijn moeder heb laten weten hoe belangrijk het voor mij is.

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Sterre haha grappig. Je moet er nou niet meer aan denken en je bent zelf zo opgegroeid. Zo blijkt maar weer het is net wat je gewend bent. Toen wij huizen gingen kijken zei mijn vader als het kan zou ik altijd voor 2 onder 1 kap gaan als je anders in de tuin bent en iemand belt aan moet je altijd met je vieze schoenen dwars door het huis zei die. Nou punt 1 ik heb echt een hekel aan tuinieren en het grootste punt is nog dat ik mijn halve jeugd in een tussenwoning heb gewoond mrt mijn ouders en toen klaagde die daar nooit over haha. Dus uiteindelijk maakt het niks uit als je je er maar thuis voelt en het je eigen kunt maken denk ik dan.

Fijn dat alles weer goed was bij de vk! Gaat het nu ineens hard ja met de Weegschaal? ;)

Lili vrijdag laatste dagje! Zal f wennen zijn maar fijn dat je het straks een stuk dichterbij hebt toch. Lekker van je verlof genieten!

Heeft dan iedereen verlof na deze week?

Catnip afgelopen nacht ging het slapen wel goed gelukkig. Maar dan had ik gister ook redelijk wat gedaan en gingen we voor ons doen extreem laat na bed voor een doordeweeksedag ( 12 u ). Denk dat dat ook het probleem is. Doordat ik ivm het vocht niet goed kan lopen omdat het meteen pijn doet ben ik zo beperkt en daardoor word ik ook nergens moe van. Daarom had ik gister besloten vandaag te gaan zwemmen. Ook al vind ik dat niks aan alleen het was wel even lekker vanochtend anderhalf uur in het water gelegen en natuurlijk even bubbelbad haha. Hopelijk werpt dat vanavond weer zijn vruchten af, en ik zorg ook dat ik overdag niet ga slapen haha. Vind niks irritanter als wakker liggen.

Hoe bevallen jou eerste daagjes verlof? Nog druk druk met de laatste dingetjes klaar maken? Had ik iig de eerste week wel, dan zit je nog helemaal in zo'n drukke flow zeg maar.

Zelfs nog even in het ziekenhuis geweest dus. Schrok je daar niet van? Gelukkig is alles goed. De vk zal ook wel geschrokken zijn van je emotionele uitbarsting haha. Maar ach je moet maar denken dat hebben ze vast vaker!

Wanneer ga jij eig na je ouders? Met dat het begint of gaan jullie binnenkort al ruilen?

Kristy fijn dat je moeder zo reageerde. Misschien is het ook wel zo dat als je het niet had uitgesproken ze ook niet kán weten hoe jij je eronder voelt. Nu je in huilen bent uitgebarsten betekent voor haar wel meteen dat jij het heel belangrijk vind.

Qua geslacht ik kan me dat wel voorstellen. Je hebt toch vaak een voorgevoel. Ik heb zelfs bij de groei echo nog weer extra bevestiging gevraagd. Niet omdat het me wat uit maakt maar omdat ik al een paar x heb gehoord dat het voorspelde meisje dan toch een jongetje bleek te zijn. Dat lijkt me gewoon echt een schok, omdat je je toch al die tijd ergens op in hebt gesteld.

Wat leuk trouwens zeg al die foto's elke keer op Facebook! Lekker koekeloeren em. vergelijken haha

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Lili: haha ja wij hebben bij de tweede speciaal om lage klossen gevraagd, moest ook redelijk op tijd want ze hadden er (te) weinig en iedereen wilde ze. Ze waren inderdaad ook iets lager maar heel minimaal hoor :p Nu kregen we te horen dat ze die kleine niet meer hadden vandaar dus die hoge nu ;)
    Geniet van je vrije dagen en succes op je laatste werkdag! Hopelijk houd je het droog.

Catnip: ja klopt ook wel van het huis ed. Ik geloof er wel in dat bepaalde dingen "zo moeten zijn".
    Heel herkenbaar hoor dat je zo'n emotionele uitbarsting had. Er staat zo veel te gebeuren en te veranderen. Ik heb volgens mij nu elke zwangerschap wel een aantal keer in tranen bij m'n vk gezeten haha... Heel normaal iig en lekker laten gaan, lucht op :)

Kirsty: leuk dat jullie een meisje krijgen :)
    Fijn dat je het met je moeder hebt besproken en zij het zo goed opgepakt heeft!

MadameV: hahaha ik moest hardop lachen toen ik de reden van je vader las om een 2 onder 1 kapper te kopen :D
    Bleh ja ik werd even niet vrolijk van m'n weegmoment gisteren :) Nu mag ik nog niet klagen maar je leest overal dat je vanaf 36 weken weinig meer bij komt en ik kom nog even een kilo bij ;)

All: vannacht en vanmorgen de klossen flink vervloekt om vervolgens te googlen of ik veel medestanders had die het ook belachelijk vonden en dan toch tot de conclusie komen dat het voor de vk en de kraam toch wel erg fijn is op die hoogte. Joehoe, lang leve de hormonen :) Al vliegen die klossen er toch ala minute uit als de kraam voor het laatst is geweest :p

Morgen 37 weken :$:D

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Kirsty - 29 - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    28 juli
    Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    22 september
    Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 12 Jongen: 7 Verrassing: 2

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Juni
    Lili 25 juni - verloskundige
    Chocochick 27 juni - gyn
    Marievs 27 juni - verloskundige
    Jvs 27 juni - gyn
    Annemarie 27 juni - gyn

Juli

Marygirl 1 juli - groeiecho
    Sterre 1 juli - verloskundige
    Marygirl 2 juli - verloskundige
    Liesken 3 juli - verloskundige

Bevallen:

17 maart:
    Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

13. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Even een kort berichtje. Ben moe! Dus duik zo lekker mijn bedje in. Maar de baby is weer goedgekeurd bij de vk. En inmiddels volledig ingedaald, dus bij gebroken vliezen mag ik blijven staan ;) Verder weinig bijzonderheden. Morgen een dagje voor mezelf met de kids op het kdv en daar ben ik wel weer even aan toe. Morgen reageer ik weer wat uitgebreider. Trusten voor straks :)

14. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    Hallo allemaal,
    Wil jullie allen succes wensen met de laatste lootjes. Zelf ook niet zo lang meer te gaan. Gisteren echo gehad en helemaal goedgekeurd. Kleine is iets groter dan de gemiddelden alleen niet zorgwekkend. Het wordt een jongetje en uitgerekende datum is 27 juli. Ben heel nieuwsgierig naar mijn mannetje.

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, daar ben ik weer! Afgelopen week lekker een weekje naar een Landal huisje bij Venlo-Roermond geweest met Chocoman en Chocomeid. Het was heerlijk! Lekker spelen, zwemmen en chillen.
    Nu zijn we weer thuis en vandaag ga ik echt de zooi in de woonkamer weer opruimen. Na een vakantie hebben we altijd zoveel zooi (was enzo) en het was zo netjes voor we gingen. Chocoman en ik zijn allebei niet zo van het opruimen maar we willen het wel graag zo netjes houden. :)

Ik denk niet dat ik me snel zal vervelen tijdens mijn verlof. Daar had ik de vorige keer ook al geen last van en München ik m'n dochter nog om me bezig te houden. Wij hebben ook wel een andere situatie, mijn man is thuis en daardoor ben ik niet alleen thuis. Net of we samen lang vakantie hebben. We brengen mijn dochter alleen wel op vrijdag nog naar ons mam, daar speelt ze dan met haar nichtje. Chocomeid was vanmorgen ook weer zo schattig. Ze werd om half 8 wakker en bleef in bed liggen, om kwart voor 8 werd Nijntje (haar wekker) wakker en toen vloog ze eruit. Toen ze naast me in bed lag zei ze echt zo verbaasd: "Mama thuis, mama vandaag niet werken?"
    Dat zal wel afkicken worden na m'n verlof!

Ik wacht met klossen onder m'n bed zetten tot we thuis zijn uit het ziekenhuis met de kleine. Wat een ondingen vind ik dat, ik ga daar echt geen nacht langer mee liggen dan absoluut noodzakelijk.

Ik zal straks eens uitgebreid reageren op iedereen, ik loop een beetje achter, maar eerst even ontbijt klaarmaken en opruimen hier. M'n zus komt zo met haar kinderen. Dan kunnen de meiden wat knutselen voor oma die volgende week met pensioen gaat.

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Sterre is dat zo daT je vanaf 36 weken weinig meer bij komt? Ik dacht juist altijd de laatste weken extra veel. Ik baalde ook al want was tot 31 weken eerst 5 kilo afgevallen en toen zat ie er weer aan dus op nul. En 5 weken later op + 5 toen schrok ik wel f! Hopelijk is het grootste gedeelte vocht haha. Begint nu ook al in mijn gezicht en hals:(

Ja stom he van die 2 onder 1 kap. Is echt nergens op gebaseerd. En net wat catnip zegt daar geloof ik ook wel in. Soms moet iets zo zijn.

Ben ik dan de enige die de klossen fijn vind? Ik vind het écht heerlijk.zijn ook niet te hoog. Maar ons bed was vrij laag. Dus ik kan juist super fijn in en uit stappen.

Jeuh! We hebben de 37 weken mijlpaal behaald!

@ liesken lekker geslapen? Geniet lekker van dit dagje voor jezelf!

@ melkchocolaatje jij ook succes!

@'chocochick fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! In het weekend vermaak ik me ook prima dan is Vl ook thuis. Maar ik heb verder natuurlijk ook nog geen kinderen en ben normaal een heel bezig bijtje maar door het vocht gaat dat gewoon niet en dat is de voornaamste reden dat ik het zat ben haha.

Ik ben gister ook weer na de vk geweest. Mijn volgende afspraak is volgende week donderdag 3 juli Sterre,

Had nu een vk die had ik drie weken niet gezien, ze schrok erg van het vocht ( het verschil tussen 3 weken geleden is ook wel erg groot ) en ze was het dan ook eens met de andere vk om al voor de uitgerekende datum eens inwendig te kijken of er al iets gebeurd en ze het misschien iets kunnen helpen. Dus dat gaan ze volgende week donderdag doen. En dan heb ik voor smiddags ook een afspraak bij de voetreflex weer gemaakt die gaat dan proberen het extra te stimuleren, wie weet haalt het niks uit maar ik zou zo graag willen dat ze uit zichzelf komt en het liefst niet al te lang op zich laat wachten. Dus daarom denk ik baat het niet dan schaadt het niet. Pff wat een eisen he haha, iedereen een fijne dag!!

17. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @madamev: Hier valt het zweten mee met de matrasbeschermer, maar we hebben nog wat lagen erboven op. Had het eerder vergeten te noemen, maar behalve de molton en het hoeslaken ligt er ook nog een matrasbeschermer op dat plastic ding. De matrasbeschermer van ons is zo dun dat hij makkelijk in de was kan en mag 60 graden, dus dat scheelt wel qua zweten denk ik.
    Haha ik zag de maxi cosi hoezen al in de foler van KV, mooi koopje zo voor 5 euro :D
    Wow, 37 weken vandaag, mijlpaal :D Ik hoop voor jou dat je niet te lang hoeft door te lopen met al dat vocht, klinkt wel heftig als zelfs de VK ervan schrikt :$

@Sterre: Ik heb het vochtverlies niet meer gehad gelukkig. Het zal wel wat plas zijn geweest :). De boel is daaronder ook zo verdoofd af en toe dat ik het daardoor misschien niet doorhad :)
    Hihi en ik kan me niks voorstellen dat een bevalling eerst met weeen begint. Bij mijn oudste liep er ineens vruchtwater langs mn benen, ook maar een beetje dus had eerst niet eens door dat het vliezen waren tot het een uur later weer gebeurde. En bij de jongste braken de vliezen toen ik in bed lag. Daar kwam gelijk een hele plons uit, gelukkig hadden we toen net de matrasbeschermer erop :D De weeen kwamen bij beide pas uren later, vond het op zich wel handig, want ik wist waar ik aan toe was. Ben wel heel benieuwd hoe het nu
    begint.

@Lili: Succes op je laatste dag en met afscheid nemen.

@melkchocolaatje: Bedankt en ook succes!

@Liesken: Wat lekker een dagje voor jezelf, geniet ervan!

@Catnip: Logisch hoor dat je in tranen uitbarst. De hormonen helpen er natuurlijk ook bij, maar het levert toch een beetje spanning op als je leven moet turven. Hihi ik heb ook regelmatig met een brok in de keel en waterige ogen bij de VK gezeten hoor. Gelukkig is alles goed :)

@Kirsty: Wat fijn dat je moeder er straks gewoon voor je is. Goed dat je het hebt aangegeven.

@Marievs: Mijn verloskundige zou me met 36,6 ook nog naar het ziekenhuis sturen denk ik, niet omdat ze het niet zou aandurven, maar meer omdat als er iets mis gaat zij verantwoordelijk gesteld kunnen worden.

@Chocochick: Mooi dat jullie zo genoten hebben van het weekje Landal! Wat schattig hoe je dochtertje reageerde op dat je niet naar werk hoefde. Mijn jongste (bijna 3) vertelde gisterenochtend toen ik haar naar de creche bracht aan de leidster dat zij ging spelen en dat mama weer naar huis mocht om te rusten, ze heeft het goed door hihi. Veel plezier met knutselen :)

@all: Hier gaat het prima, moet zeggen dat de tijd hier best snel gaat. Denk ook dat het komt doordat de andere twee me overdag goed bezighouden. Heb vannacht wel eng gedroomd, droomde een paar keer achter elkaar dat mn vliezen braken in bed. Ik werd ook nog elke keer na de droom wakker en voelde dan of mn bed nog droog was. Gelukkig wel hihi.

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Liesken: en, genoten van je vrije dagje?

Melkchocolaatje: jij ook succes met de laatste loodjes :)

Chocochick: fijn dat jullie zo'n goeie vakantie hebben gehad. Wat kan je daarvan bijkomen he :) Alleen inderdaad jammer van de rommel haha.
    Heerlijk als ze zo lekker bij je kruipen in bed he :)

MadameV: ik dacht ook dat je de laatste weken juist nog wat aankwam maar bij het "hoeveel weken en hoeveel aangekomen" topic zeiden ze dat over die 36 weken. Ik zag het daarna toevallig ergens anders ook nog staan. Ach ja, we zien wel, 10 kilo zal er nu niet meer bijkomen :p
    Ik denk trouwens dat jij inderdaad aankomt van het vocht. Wel rot hoor dat je er zoveel laat van hebt :( Hopelijk wordt het nog even niet te warm voor je bevallen bent.
    Ik vond het wel grappig hoor van die 2onder1kap :D
    Oh wat spannend dat ze volgende week al gaan kijken! Ben erg benieuwd :) wauw, komt wel dichtbij zo he...

Marygirl: erg he, ik moet soms wel 3 keer op een dag een andere onderbroek aan :) Ik wil eigenlijk niet aan de inlegkruisjes. Hoe doe jij dat?
    Lijkt mij ook wel handig als je vliezen breken, weet je inderdaad gewoon dat het begonnen is :D Ruikt vruchtwater nou echt zo zoetig?
    Maf he dat je over zulke dingen gaat dromen en je er dan zo'n gevoel aan over kan houden. Bij jou moet de uk nog even blijven zitten iig!

All: vannacht weer wakker gelegen en véél harde buiken :( Ook steeds naar de wc moeten... Ik was echt gesloopt vanmorgen. Wat is dat vermoeiend zeg :( Ik ben maar gelijk naar de ha geweest om te kijken of ik een blaasontsteking heb en er zat wel iets maar ze willen toch eerst even het kweekje afwachten voor ik er eventueel wat voor krijg. Verder zijn m'n darmen het er ook niet helemaal mee eens vandaag... :) Gaat lekker hier ;)

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Kirsty - 29 - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen - iv: 27 juni
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    28 juli
    Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    22 september
    Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje

Meisje: 12 Jongen: 7 Verrassing: 2

Afspraken:

Juni
    Chocochick 27 juni - gyn
    Marievs 27 juni - verloskundige
    Jvs 27 juni - gyn
    Annemarie 27 juni - gyn

Juli

Marygirl 1 juli - groeiecho
    Sterre 1 juli - verloskundige
    Marygirl 2 juli - verloskundige
    Liesken 3 juli - verloskundige
    MadameV 3 juli - verloskundige

Bevallen:

17 maart:
    Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

20. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Daphne, wat een rot situatie! Ik zou nu tijdens de zwangerschap geen ingrijpende beslissingen nemen. na je kraamtijd is het misschien wel tijd om alles op en rijtje te zetten en misschien is een relatietherapeut een idee? Veel sterkte met de situatie.

Chocochick; leuk dat het goed bevallen is in het landal park. Zou je de park bij Venlo ook aanraden?

Marygirl; je bent misschien meer met je bevalling bezig nu je erover droom. Heb je de matrasbeschermers al in je bed of ga je dat nog doen?

Lily; gefeliciteerd dat je aangenomen bent. Het scheelt wel een dat je dichterbij huis komt te werken straks.

Sterre; dat gaat niet echt lekker, rommelende buik.Gelukkig geen blaasontsteking. Wie weet is de bevalling al nabij?

MadameV; bij mij heeft de voetreflex tips gegeven hoe en waar ik kan masseren als ik het zat ben.

Allen; ik heb met de gyn. afgesproken dat ik word ingeleid en in principe geen keizersnede. maandag gaan ze kijken of ik al ontsluiting heb. zo, niet dan mag ik dinsdag (als het niet vol zit) een balon in. Na ca 24 uur breken ze de vliezen en dan wordt een weëenstimulerend infuus aangelegd en zodra de bevalling begint een ruggeprik. Ik ben wel opgelucht want ik heb nu duidelijkheid. Waarschijnlijk ga ik woensdag als ik 38.0 ben bevallen. Prima lijkt mij.
    Ik had net wel enorme stekende pijn onderin bij het schaamstreek met het wandelen. We gingen juist wandelen omdat de baby zo hyperactief was. Hebben jullie dat ook wel eens stekende pijn gehad. Mijn darm rommelt ook. Ik ben een beetje bang dat het snel gaat beginnen.

Deel Deze Pagina