@ Marygirl wat bijzonder dat het bij jou met vliezen breken is beginnen beide keren, geloof dat het statistisch gezien weinig voorkomt, maar net wat je zegt is wel een fijn teken dat het begint. @ Sterre ja laten we hopen dat die kilo's vocht zijn en dat je gelijk hebt dat het vanaf 36 weken zo goed als stil blijft staan. Ben tot nu toe een kleine 6 kilo aangekomen dus dat moet toch te doen zijn dat het er zo weer af is. Al uitslag van de ha? Hier ook erg vaak na de wc snachts ma wijdt het echt aan madame die op mijn blaas drukt. Soms als ik omdraai en net van de wc af kom dan ligt ze al zo dat ik denk ik moet weer. En idd spannend dat ze volgende week al gaan kijken. Al probeer ik me nergens op in te stellen, onbewust ben je er telkens mee bezig. @ minigirl wat spannend dat je zo al de datum weet. Dan ben je waarschijnlijk de eerste van dit topic. Wat houdt dat precies in met een ballon? Ik ga dan ook ma snel de matrasbeschermer eronder doen, en dan zien we wel snachts qua zweten. Temperatuur is nu wel goed te doen voor hoogzwangeren haha. Gister ook zoiets had hier savonds nog van alles schoongemaakt ( mezelf moe maken want heb gister de hele middag in bed gelegen. Weer niet of het door de voetreflex kwam of wat dan ook maar was helemaal munt ) Anyway ik schoongemaakt had een grijs hemdje aan had ik onder 1 borst een natte vlek. Mijn vriend zo is dat zweet of ben je aan het lekken? Ik zo oh nee! Ik weet niet. We hebben het met zweet bestempeld maar in bed wilde meneer wel even kijken en hij kon er zo wat uitdrukken! Was wel doorzichtig is dat normaal? Gaat dat nu meer komen dat je echt wat in je bh moet doen of valt dat heel erg mee? Pff al die bijkomende dingetjes ben ik totaal niet van gediend hahaha. Hebben jullie ook zo'n moeite met in slaap komen. Ik kan in bed nergens anders meer aan denken, niet zozeer qua bevalling ma ook gewoon hoe het zal zijn enz. Zei al tegen mijn vriend was er ma een knop die je uit kon zetten. Maar hij zegt ook je doet hele dagen niet zoveel en je bent er mee bezig en als je wat met iemand gaat doen gaat het er automatisch ook over dus je komt er gewoon niet onderuit.
Zo het leren is gedaan. Ben er helemaal klaar mee. Nu maar hopen dat het voldoende is geweest. @Marygirl: weet niet of het werkt hoor dat masseren, maar merk wel dat het wat soepeler is geworden down under. Ik heb enorm veel series die ik nog moet/wil zien, maar moet nog even wennen dat ik op een normale doordeweekse dag met mn kont op de bank kan gaan zitten ipv iets te doen. Oh, de klossen er al onder? Hier nog niet. Doen we vant weekend, maar dan ook alleen onder het logeerbed waar ik hopelijk ga bevallen. Mijn eigen bed is al tussen de 65 en 70cm. Dat is hoog zat. Ik vind die matrasbeschermer echt een drama, maar ja het moet hihi. Kan nu ieder moment gebeuren en wil geen nieuw matras kopen. @madamev: waarvoor dienen die maxicosi hoezen? Vanmiddag ook maar even kijken bij de kruidvat. Jij ook al 37 weken. Ik nog 2 dagen J. Maar het mag voor zaterdag niet komen hoor. Zondag op zn vroegst. Anders heb ik voor niets alles geleerd L. Oh wat erg zeg van je vocht en dat het zo erg is. Wel fijn dat ze volgende week inwendig gaan kijken of er al iets gebeurd. Ik snap da tje wilt dat ze uit zichzelf komt. Schijnt ook beter te zijn. Oh wat vervelend zeg. Ik heb hier nog geen last van, alleen als ik in mn borsten knijp. Dit doe ik wel eens om te kijken of het allemaal wel werkt hihi. Bij mij is het ook doorzichtig met soms een beetje geel. Het hoeft niet meer te worden denk ik hoor. @sterre: Was je bij de eerste over tijd dat je ingeleid ben? Fijn dat alles nog steeds goed gaat en dat je meisje steeds beter ging aanvoelen. Snap niet waarvan mijn uk zo kan groeien hihi. Ben de laatste paar weken enorm druk geweest. Morgen mag ik weer naar de vk. Ben benieuwd en hopelijk hoef ik niet lang te wachten. Nou, niet meer wegen dan haha. Of wordt je gewogen bij de vk? Ik weet totaal niet wat ik bij ben gekomen en voel me soms net een walrus, maar wel een gelukkige walrus. Straks sport ik het er wel weer af hoor. Weegschaal + me = slechte combi. Heb je al uitslag van de dokter? Wat vervelend zeg dat slapen en veel harde buiken. Veel kiwi`s eten. Scheelt voor de darmen. @lili: Oh lekker dat het allemaal zo snel gaat. Ik moet eignelijk ook echt genieten van mn verlof. NA de bevalling heb je wel verlof, maar toch ook weer niet. Morgen je laatste dag. Heerlijk zeg. Geniet ervan. @catnip: Oh wat erg die tranen bij de vk hihi. Schijnt erbij te horen hoor. Las het pas ook al ergens. Is jullie kleine gewoon rustig? Of was er een andere verklaring? Mijn kleine is zo onwijs druk, behalve snachts en dat vind ik wel prettig. Zodra mijn man zn hand op mn buik legt is de kleine ook weer rustig. Dus als hij even stevig te keer gaat, legt hij zijn hand op mijn buik J. @kristy: Ja, het gaat hier maar door hoor. Lastig zeg die bandenpijn. Heb ik gelukkig geen last van gehad. Ik denk ook dat ik straks enorm gelukkig ben hoor met wat het ook is. De meeste hebben wel een lichte voorkeur, maar zodra de kleine eruit is vervalt die hele voorkeur. Leuk een meisje. @jongens/meiden: De jongens blijven een beetje achter zeg. En samantha praat hier niet meer mee. Dus weer een jongen minder. Wij kunnen nog het verschil maken annemarie J. @liesken: Oh wat fijn zeg dat de baby volledig is ingedaald. Hopelijk krijg ik dat morgen ook te horen. Uk was al bezig de afgelopen keren, maar daar hoeft hij toch geen weken over te doen? @melkchocolaatje: Welkom en een jongen. Wat leuk J. Hier ook iets groter dan gemiddeld hoor, maar dat is beter dan te klein. En ze kunnen het ook mis hebben.1 mm naar links of rechts en de kleine is alweer een stuk kleiner of groter. @chocochick: Fijn dat het lekker was. Ik herken het opruimen verhaal. Hou er totaal niet van, maar hou ook niet van rommel. Wat leuk die reactie van je dochter dat je thuis zou zijn. @minigirl: Oh meid, wat fijn. Je mag gewoon bijna bevallen als het goed is. Wat vind je er zelf van dat je in principe geen ks krijgt? De stekende pijn bij de vagina herken ik. Heb ik ook als ik ga wandelen. Vooral als uk weer druk is of zich even omdraait ofzo. Heb ik al een paar weken last van, dus denk niet dat het iets zegt over het beginnen van de bevalling. Wandelen is wel goed om de weeen op te wekken, dus ik probeer ook elke dag een stuk te wandelen. Verder gaat het hier zn gangetje. Geen klachten, alleen vreselijk verkouden. Ben echt dankbaar dat ik weinig klachten heb hoor. Alleen die misselijkheid in het begin dan was een drama en soms heb ik dat nog weleens. Vooral als ik de frietpan ruik ofzo. Ik ga me eens naar buiten begeven. Even een rondje wandelen.
moet je trouwens de spenen en de flessen uitkoken? En wanneer doe je dit? Ik ga wel bv geven, maar als het niet lukt dan heb ik toch flessen nodig.
Ik zou dan pas gaan koken als de bv niet lukt, is zo gedaan. Net als fv erbij kopen, gewoon pas doen als bv echt niet lukt, je kan het zelfs bij de benzinepomp halen, dus altijd wel iets in de buurt. Ik kan ook vocht uit mijn borsten drukken,ook dat is doorzichtig, zal nog wel zo horen, heb bij mijn dochter ruim 11 mnd bv gegeven dus zal wel goed zitten. Heb je de uitslag al Sterre?
Kirsty, leuk ook een meisje! Ik dacht bij de 20 weken echo ook dat het een jongen zou worden.. mijn vriend had al die tijd gevoe lvan meisje en hij kreeg gelijk! Fijn dat je moeder toch direct komt zodra het begint.. MadameV. Lekker dat zwemmen! Eerste daagjes verlof gaan goed. Af en toe nog telefoontjes van werk maar dat begint nu wat af te nemen, meeste mensen krijgen door dat ik er voorlopig even niet ben Thuis aardig wat te doen nog, heb lijst gemaakt met klusjes en probeer de dagen zo in te delen dat ik staande/lichamelijke klusjes afwisselen met dingen die ik zittend achter pc bijv kan doen. Verder lekker dutje doen elke dag na de lunch. Ik denk dat wij over twee weekjes richting mijn ouders gaan. Paar daagjes voor mijn schoonouders aankomen want dan hebben nog even tijd het huis goed te stofzuigen ivm met kattenharen enzo. Hoop niet dat de kleine meid veel eerder komt want we zitten qua spullen nu echt tussen twee huizen in. Badje, wiegje etc staan al bij ouders, aantal dingen nog hier, klossen gaan er deze week bij ouders onder niet bij ons meer.. tis beetje rommelig en onoverzichtelijk zo even maar ik ga me er niet druk over maken, als het gebeurd gebeurd het. Dan moet vriendlief maar even zelf of met mijn ouders inpakken en dingen verhuizen, valt nog best mee vergeleken met het zware werk wat ik ga doen toch? Hier ook al af en toe wat aan het lekken, het zijn maar kleine druppeltjes elke keer.. maar het is wel meer gelig. Mijn vriend noemt het vanille vla Sterre, ben normaal helemaal niet van het emotionele eigenlijk! Wat MadameV zegt was wel even schrikken dat we naar het ziekenhuis moeten maar meestal ben ik altijd diegene die rustig is en rationeel probeert te blijven.. maar met alle hormonen enzo kwam er toch een reactie deze keer hehe de VK voelde zich beetje schuldig en probeerde me op te vrolijken met een extra echo maar as usual wilde de kleine niet meewerken haha Liesken, fijn dat kleintje weer is goedgekeurd! Melkchocolaatje, dankjewel! Jij ook success Chocochick, hier ook de man thuis, heerlijk zo met zijn tweetjes beetje rond het huis rommelen. Wat leuk dat je dochter zo verbaasd was dat je thuis was! Gezellig hoor Marygirl, heftig he dat dromen? Hier ook zo actief s nachts. Omdat je ze licht slaapt blijven ze ook beter bij.. Minigirl, spannend dat jij ook de datum al weet!! Marievs, mijn kleine was echt super druk daarom viel het ook op dat ze opeens zo stil was! Alles was goed gelukkig. Met flessen hoef je nog niets te doen geloof ik hoor. Ik laat het lekker voor wat het is. Hier ook het plan om borstvoeding te geven en mocht er toch een flesje nodig zijn dan kan je het altijd nog uitkoken. Ego, hier begin ik ook slecht te slapen. Veel wakker, dromen, indommelen en weer wakker van de pijn. Omdraaien kost echt veel inspanningen en lukt lastig zonder vriend wakker te maken. Mijn handen doen echt heel erg zeer, wordt wakker van de pijn s nachts en kracht is ook weg. Kan gewoon de deken niet meer over mezelfheen slaan. Ben blij als het uurtje of 7 is en ik mijn bed uit kan!
@minigirl: jij zal als eerste van ons groepje bevallen! Wat gaat de tijd zo snel, het lijkt alsof die positieve test gisteren was. Hier is Vl. 180 graden gedraaid. Ik moet volgens hel rusten, mijn tijd nemen voor alles en genieten... Hihihi, ik profiteer er maar van! Hij stelde deze week zelfs voor om te koken omdat ik zo'n harde buiken had! Sinds maandag heb ik wel onwijs harde buiken. Gisteren op de monitor zag de vk dat ik er 3 had in een half uur tijd. Was best veel volgens haar. Ze zei dat de baby niet lang meer op zich zal laten wachten. volgende afspraak staat vast op 4 juli, als ik dan nog niet bevallen ben zei ze... Gisteren ook acupunctuur gehad en sinds lange tijd eindelijk eens goed kunnen slapen. Door de pijn in mijn ribben en rug kan ik enkel nog op mijn rechterzijde liggen. Als ik mij draai voelt het aan als een stekende pijn alsof er vanbinnen iets scheurt onderhuids. Hebben jullie trouwens als alles in huis? Ik moet nog enkele dingetjes kopen. Een babyfoon, een park, melkpoeder. Gisteren de eerste pampers gekocht! Wat zijn zo zo klein en schattig die kleine pampertjes. Ik heb nu enkel wasgel voor het lichaam en de haren gekocht, product om de billetjes schoon te maken en fysiologisch water voor gezicht, ogen en neus. Mankeer ik nog iets?
MadameV: Bij mij komt er al sinds 22 weken vrijwel elke dag en nacht een drupje uit mn borsten. Het is bij mij gelig. Ik doe sinds die tijd wattenschijfjes in mn BH-cups. Niet dat er echt zoveel uitkomt dat het door zou lekken, maar om de BH's schoon te houden. Voor snachts is het wel beetje lastig. Vaak een schoon pyamashirt aantrekken. Ik heb net controle gehad en alles is goed, zoals ik ook wel verwachte. Wel zei ze nu al voor de 3e keer: Hou rekening met een flinke baby... Dan denk ik wel een beetje: ohjee, hoe moet die er dan uit zonder dat het een drama wordt. Ze gaan zeker van 8 of 9 pond uit. In mijn familie loopt iedereen altijd ruim overtijd dus ik denk dat het wel 9 word dan.. En buiten het bevallingsverhaal om, vind ik dat er vaak wel wat negatiever wordt gereageerd op zware baby's. Of echt negatief is het niet echt maar mensen zeggen wel meteen: zoow, wat een flinkerd! En bij een klein babytje meer: ohh, wat schattig zo'n kleintje. Ik ben wel een beetje bang dat mensen zo gaan reageren. En misschien ben ik zelfs wel een beetje bang dat ik zelf straks minder vertederd ben als ons meisje er heel spekkig uitziet. Volgens mij heb ik ook gewoon te veel tijd om er over na te denken nu ik thuis zit Maar herkend iemand deze gedachte?
Daphne, wat fijn dat je vriend bijgedraaid is zeg.. hoop dat het ook zo blijft. Wow die harde buiken van jou dat klinkt niet prettig.. het lijkt al flink onrustig inderdaad. Ben benieuwd of ze eerder komt! Hier ook bijna alles in huis op babyfone na.. verder nog wel wat dingetjes nodig voor de babykamer, maar dat is meer decoratie dan echt basis babyverzorging spul. Wil nog iets leuks aan de muur. Ik denk dat ik zelf wat in elkaar ga knutselen. Zag deze online en leek me leuk om zoiets in deze style na maken met overgebleven behang en nog wat ander papier .. https://www.etsy.com/listing/91421944/childrens-art-print-kids-room-decor?ref=related-3 Kirsty, ik snap wel wat je bedoeld met zware babys maar ergens lijkt het me juist prettiger een stevig kindje de bevalling misschien niet maar vooral in de periode dat je het gewicht zo in de gaten moet houden, als ze al zo klein zijn lijkt het me zo snel zorgelijk worden enzo maarja heb er geen ervaring mee, het is mijn eerste ook Ik vind spekkige babys juist super cute! Van die heerlijke knuffel baby's
@Marievs, het voelde een als harde buiken maar ik kreeg er ook nog eens last in me onderrug van (had vorige zwangerschap rugweeen) en ze kwamen om de 5 minuten maar duurde steeds nog geen minuut dus dacht toch even ziekenhuis bellen. Mijn beide bevallingen hebben zich aangekondigd met gebroken vliezen, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het dit keer ook zo zal zijn. Al was dat wel fijn want daarna begonnen de weeen meteen bij de laatste dan, bij de eerste had ik geen weeen. Dus het verschilt echt per persoon per zwangerschap. @marygirl hahaha ja idd, liever vermijden die zolder. Heb je de verloskundige niet gebeld toen je dat vocht verloor? of is het gestopt? Ik zou ook flink schrikken ja. @sterre had je al echt ontslutingsweeen of ook voorweeen? en wat werd er geadviseerd? @catnip aaaw gelukkig is alles goed met je meisie, geeft je toch weer een gerust gevoel. @minigirl mag ik vragen waarom je word ingeleid? @klossen de kraamzorg vroeg of ik die al had ik zei dat ik dubbele matras heb op de boxspring toen zei ze dat dat ook goed is. Heb ik zo te horen even geluk
@Sterre: Ik wissel ook meerdere keren per dag van onderbroek heb eigenlijk geen betere oplossing Heb toen ik 30 weken was 18 onderbroeken gekocht bij HEMA (van die 3 voor 3 euro dingen), zodat ik er genoeg op voorraad heb Hihi ja vruchtwater ruikt echt zoetig En al uitslag van het kweekje gekregen? @madamev: Klopt, het is maar 1 op de 10 kans dat de vliezen eerst breken. Ben heel benieuwd hoe het dit keer gaat Denk ook zeker dat de kilo's bij jouw vocht zijn! Gaat er vanzelf weer af straks Ik heb ook al sinds week 25 ofzo druppels uit mn borst. Het is bij mij doorzichtig en niet meer dan een drupje per dag. Het is ook niet meer geworden. Ik gebruik er verder niks voor, denk niet dat het veel meer wordt hoor. @marievs: Mooi dat je klaar bent met leren, nu maar duimen Kan me voorstellen dat je nog moet omschakelen en wennen aan relaxen, dat is ook wel even een andere stand. Fijn dat de klossen onder het logeerbed gaan, dat scheelt je de komende tijd het bed in moeten klimmen Flessen en spenen heb je zo uitgekookt hoor, zou ik mee wachten tot je ze nodig hebt. @Catnip: Wat heerlijk dat je elke dag een dutje doet na de lunch. Ik doe nu ook ochtenddutjes op de dagen dat dochters naar de creche en school zijn, zo fijn Ik hoop ook dat jullie meisje nog even wacht nu alles verdeeld staat tussen twee huizen, ach en anders heb je idd zo de laatste dingen ook verhuisd. Ahh vervelend dat je minder goed slaapt 's nachts, bij mij is omdraaien ook een crime. Ik kon ook steeds mijn positie niet vinden en bleef maar draaien. De laatste dagen heb ik een kussen tussen mn knieen, in mn rug en ik 'knuffel' het voedingskussen. Daardoor heb ik overal ondersteuning en slaap ik op zich wat beter. Wat leuk die behang knutsels @Daphne: Wat fijn dat je vriend is bijgedraaid, hopen dat het zo blijft! Bij jou dus ook spannend wanneer de kleine zich aandient, ben heel benieuwd @Kirsty: Ik vind een dikke baby zeker niet minder schattig hoor, heb ook niet echt het idee dat mensen dit beeld in het algemeen hebben... @minigirl: Jep, matrasbeschermer zit er al op. Fijn dat de medici het eindelijk eens zijn over de bevalling. Wow, woensdag al, dan ben je misschien wel de eerste van ons @Babyboom: Bij jou dus ook twee keer gebroken vliezen, ben benieuwd hoe jouw bevalling nu begint! Heb niet gebeld met de VK na het vochtverlies, baby is ingedaald en het was gelukkig eenmalig. Heb wel nadat het gebeurde even op mijn hand geblazen, toen kwam er niks meer uit. Weet nog van de vorige keren dat ik daardoor kon weten dat het vruchtwater is @all: Volgende week ben ik jarig en word ik 30. Was van plan het de zaterdag daarna te vieren, maar nu begin ik op te zien tegen het bezoek dat dan komt. Het is alleen nabije familie, mijn ouders, mijn opa's en oma's, broer, zus, schoonzus, schoonbroer en in totaal vier nichtjes/neefjes. Maar al met al zijn dat toch 20 mensen Eerst had ik er juist heel veel zin in, maar nu ik wat vermoeider ben begin ik er toch een beetje tegenop te zien
@ cantrip: wat een schattige schilderijtjes op die site, superleuk! Ik heb zelf nog een hanger gemaakt, een lint met hartjes en schaapjes van vilt. Heel makkelijk om te maken ook. @ Daphne: Ik heb zelf het meeste al een tijdje in huis. Naast wat jij noemt heb ik ook nog badolie en bodylotion van zwitsal. Geen idee of ik het allemaal ga gebruiken maar wel fijn idee dat het gewoon klaarstaat. Wat is fysiologisch water? Daar heb ik nog nooit van gehoord @Maragirl Lijkt me wel dubbel: ene kant gezellig zo'n verjaardag maar ook erg druk! Misschien kan je anderen vragen om voor de drankjes enzo te lopen, maar in de praktijk denk ik dat je zelf al gauw te veel doet. Zoveel mensen om je heen kan al behoorlijk vermoeiend zijn. Misschien kun je zeggen dat je alleen een uurtje koffie met gebak doet, of alleen een borrel? (en dan je man/vriend instrueren dat hij een duidelijke hint geeft als mensen na 1,5 uur niet vanzelf weggaan..) Dat zullen mensen echt wel begrijpen. Ik wordt zelf 25 juli 30, dan ben ik of net moeder of 31+2. Ik denk dat ik het niet vier of pas later een keer. @allen: Ik vind het zo gek dat op de lijst iedereen die op een bepaalde datum uitgerekend is hetzelfde geslacht verwacht!! Behalve dan voor wie het nog een verrassing is. Hoe kan dat nou?!
Minigirl: spannend zeg! Dan ben jij inderdaad de eerste MadameV: dat lekken is inderdaad normaal. Ik heb het alle 3 de keren gehad. Als het echt door gaat lekken oid dan kan je zoogcompressen in je bh doen. Ik kan er ook echt wakker van liggen. Alles passeert de revue wel, wat ik nog wil/moet doen, hoe ik dit of dat ga doen als zus of zo... Heel vermoeiend iig Marievs: ik had pre-eclampsie bij m'n oudste dus daarom ben ik ingeleid. Maar dat was met 39.4 weken en hij is met 39.5 weken geboren dus heeft hij wat dat betreft lang genoeg binnen gezeten Nee ik weeg thuis en geef het dan door aan m'n vk. Ze houden dat dit keer echt allemaal bij. Net als dat ze nu wel m'n baarmoeder meten. Eerder deden ze dat niet hier. Jij zaterdag nog een laatste examen toch? Leerse nog en toi toi toi alvast! Wat Denise al zei, laat die flessen enzo voor wat ze zijn nog. Mocht je ze echt nodig hebben dan zijn ze zo uitgekookt ed. Denise: wauw, mooie tijd dat je je dochter bv hebt gegeven Catnip: ik snap dat het even té spannend werd toen je naar het zkh moest. Gelukkig is alles goed maar wel jammer dat de uk weer niet mee wilde werken bij de echo. Wat rot dat jij ook zo slecht slaapt Wat leuk wat je wilt gaan knutselen! Daphne: fijn dat je vriend omgeslagen is. Hopelijk snapt hij het nu Oewh dus je vk denkt dat jij ook niet lang meer loopt, spannend! Ik denk dat ik wel alles in huis heb. Zo veel heb je inprincipe niet nodig en anders is het zo gehaald joh Kirsty: hmm ja ik snap je gedachte over hele grote baby's. Zelf denk ik ook bij 9 pond dat het een flinkerd is maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik dan zo'n kindje echt zie, ik het toch altijd kleine hoopjes vind haha Mijn tweede was ruim 7 pond (op zich niet groot ofzo) maar groeide errug goed op de bv en werd er wel een heerlijk spekje van hoor Ik noem hem nu nog steeds spekkie Babyboom: nee gelukkig geen ontsluitingsweeen, fieuw. De gyn adviseerde me rustig aan te gaan doen (luisteren naar lichaam) maar ook weer niet stil te gaan zitten. Marygirl: haha wat grappig, ik heb laatst ook extra onderbroeken bij de Hema gekocht, ook die van 3 voor 3 Oei oei 30 jaar Maar ik snap dat je geen zin hebt in het bezoek.. Ik merk aan mezelf ook dat ik nu nergens meer zin in heb, laat mij maar lekker in m'n cocon zitten All: vandaag een goeie dag gehad Redelijk geslapen en nog even terug gekropen toen alle mannen de deur uit waren voor werk, school en peuterspeelzaal... Heerlijk! Verder nog wat aangerommeld en de badkamer gepoetst.
Nou meiden mijn VERLOF is begonnen. Was een rare dag maar heb het droog kunnen houden, had het alleen ff moeilijk bij mijn teamleidster maar het lukte mij en haar om het droog te houden hihi. Nu voelt het alleen zo raar dat ik bijna 4 maanden niet hoef te werken maar ook wel heel fijn. Ff niks aan me hoofd behalve me ventje naar school brengen en halen. Babyboom fijn zonder klossen zeg. Mijn bed is net te laag dus ik moet lage halen. Marygirl dat snap ik want je bent dan ook best al ver en dan al die visite ppffff. Minigirl lijkt me wel een fijn gevoel dat je weet wanneer. Madamev slapen is bij mij ook een probleem maar niet omdat ik aan dingen denk maar omdat iemand mij uit mijn slaap houdt, ja nu al haha, en veel moet plassen. Marievs rot nu verkouden zijn maar fijn dat je verder niks hebt. Ik ook weinig alleen dat mijn buik nou toch echt wel in de weg gaat zitten en soms niet meer weet hoe ik moet zitten of liggen. Catnip mijn bed is snachts ook mijn vriend niet altijd meer hihi. Daphne wat fijn zeg dat ie 180graden gedraaid is. Mssn ziet ie het nu in. Moeten ook nog best wat dingen maar krijg nog een babyshower en wat we dan niet hebben kopen we erna.
☀️Juli mama's☀️ Uitgerekende datums: 13 juli Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen 16 juli MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje Kirsty - 29 - 1e kindje - meisje 17 juli Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen 19 juli Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing 21 juli Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen 22 juli Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje 23 juli DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen 25 juli Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen 27 juli Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje 28 juli Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing 29 juli Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje 1 Augustus Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje 22 september Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje --------------------------------------------------------------------------------------------- Meisje: 12 Jongen: 7 Verrassing: 2 --------------------------------------------------------------------------------------------- Afspraken: Juni Chocochick 27 juni - gyn Marievs 27 juni - verloskundige Jvs 27 juni - gyn Annemarie 27 juni - gyn Juli Marygirl 1 juli - groeiecho Sterre 1 juli - verloskundige Marygirl 2 juli - verloskundige Liesken 3 juli - verloskundige MadameV 3 juli - verloskundige Daphne 4 juli - verloskundige --------------------------------------------------------------------------------------------- Bevallen: 17 maart: Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag -------------------------------------------------------------------------------------------- Vlindermama's Laupio Dreamchild Anelisa Truus86 Mama mus
@kirsty: fysiologisch water wordt hier gebruikt om de oogjes en neus de reinigen. Je doet enkele druppels in hun neus en dan moet je ze omdraaien zodat het er weer uitloopt. Iedereen gebruikt dit hier. Hier in Frankrijk worden de vochtige doekjes ook afgeraden. Hier gebruikt men 'liniment' een soort reinigingsolie op basis van olijfolie en nog iets... Schijnt heel goed te zijn en vooral niet chemisch. Er zijn toch veel verschillen tussen de landen vind ik... Kruiken worden hier bvb ook niet gebruikt. Klossen hebben ze hier nog nooit van gehoord
@ Marievs die maxi cosi hoezen zijn ter bescherming van de maxi cosi en je kunt ze makkelijk wassen. Wij hebben ze gekocht omdat we 2e hands kinderwagen en maxicosi hebben gekocht, dan vind ik dit wel lekker fris. Thanx dames voor de reacties op de lekkende borsten haha. Ik mag dus eigenlijk blij zijn dat ik het nu pas heb haha. @ catnip je zegt pijn aan je handen. Is dat dan ook vocht of meer krampen enz? Geniet lekker van je verlof. Jij ook al fijn je mannetje thuis! Kan merken dat ik daar ook behoefte aan heb haha, lekker knus. Tis nu vrijdag het idee dat ie er morgen en zondag weer is vind ik heerlijk. Al moet ik zeggen dat ik me goed heb vermaakt deze week! Er moest gewoon even een knop om denk ik. Wat leuk die link van jou! Het verbaasd me elke keer hoe je weer aan die sites komt haha. Ik ga volgende week met mijn zusje nog aan de knutsel. Vorige week hebben we joh mijn buik van gips na gemaakt en die gaan we dan pimpen heb er nu al zin in! @ Daphne fijn dat ie vriend is bijgedraaid hebben jullie het er ook nog over gehad dan? Dat ie nu zo anders is? Fysologisch water heb ik ook nog nooit van gehoord en inderdaad de verschillende landen zullen wel weer verschillende gebruiken hebben. Al vind ik de klossen arbotechnisch een heel logisch verhaal haha. En ik vind het ook hartstikke fijn volgende x als we nieuw bed nodig hebben wil ik een hoogslaper haha @ kirsty dat vind ik echt helemaal niet! Juist schattig van die baby'tjes die fatsoenlijk wat "spek" hebben. En net wat iemand al zei je hoeft je dan ook niet druk te maken om afvallen enz. Mijn vriend en ik zijn allebei redelijk aan de zware kant dus ons kind zal ook heus geen dunnetjes worden. Maar heb ook niet het idee dat daar negatief over word gedacht hoor. Qua bevallingslijst zo had ik het nog niet eens bekeken! Wel heel toevallig inderdaad ! @ Marygirl is het anders geen idee je verjaardag te verdelen in selecte groepjes? En wat doe je met kraambezoek? Anders zou je misschien daar wat mee kunnen combineren? Idd komt weinig voor eerst gebroken vliezen, ik ben daar wel een beetje bang voor. Gister zat ik op het terras met 2 vriendinnen en opeens had ik het idee dat ik lekte ( was natuurlijk helemaal niks aan de hand ) maar zo'n vervelend moment om dan op te moeten staan en te denken ik heb een grijs jurkje aan hopelijk is die niet helemaal nat van de achterkant. Merk dat ik hierdoor toch wel wat angstiger word om telkens weg te gaan nog. Terwijl het nog maarzo een hele tijd kan duren. @ babyboom bij jou dus ook eerste gebroken vliezen. Was ie beide keren gewoon thuis? @ Sterre fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad gister. De dagen vind ik vaak ook niet zo echt maar de nachten! Gelukkig vanacht weer goed geslapen en ook vrij snel kunnen slapen gelukkig. Haha zit ie lekker in je coconnetje, dat gevoel krijg ik ook steeds meer. @ lili jeuh! Je hebt het droog gehouden haha, nu lekker genieten van je verlof meid! Wat leuk zeg dat je nog een shower krijgt. Weet je ook al wanneer? Hier alles zo zijn gangetje. Gisterochtend mijn bazin op bezoek geweest en gister middag samen met mijn moeder begonnen aan de rolluiken aan de kamer schoonmaken, wat een werk zeg. Vooral de binnenkant was waarschijnlijk al jaren niet gedaan, en mijn vriend die had de kap eraf gehaald zodat ik elke 2 min een stukje kan laten zakken en mijn moeder dan schoon kan maken. Hebben gistermiddag er maar anderhalf gehad! Dus mams komt zo nog weer haha om af te maken. Vanmiddag ga ik even na de salon. Krijgen een gast kapster die een soort van training geeft en mijn bazin zei als ik zin had kon ik wel komen voor een lekkere hoofdhuid/was massage en föhnen. Nou dat sla ik natuurlijk niet af! Hier vanochtend al flink gerommel. Echt ongesteldheidskrampen. Nu gelukkig weer over. Vriend is wel erg lief moet ik zeggen ik vroeg hem gister nacht of ie op wou schuiven zei die tuurlijk! En als ik nog Iets voor je moet doen dan zeg je het maar en maak me maar wakker. Ik zei gister avond tegen hem aah je bent echt lief in je slaap. Dus ik dat verhaal vertellen. Zegt ie: toen was ik gewoon wakker hoor. Haha! Dan is het helemaal lief. Zoo weer genoeg geklets haha. Ga maar vast beginnen om het mijn moeder wat makkelijker te maken. Ze vind het leuk werk zegt ze imdat je zo goed verschil ziet en ze boodt het zelf aan maar toch. Vind het toch wel beetje bezwaarlijk dat ik dan helft van de tijd niks doe. Iedereen een fijne dag en alvast fijn weekend!
@Chocochick, vakantie klinkt goed, lekker nog even een weekje met zn drieen genoten. @MadameV, spannend dat er wellicht volgende week al wordt gekeken of de bevalling wat bespoedigd kan worden. Maar kan me ook voorstellen dat het vocht vasthouden best enorm vervelend is en schrikken voor de vk. Oh lekker zeg, nog even naar de salon! Succes met schoonmaken met je moeder. En je vriend zorgt maar goed voor je @Matrasbeschermer, ons topmatras zeg maar is bij de vorige bevalling niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen, dus ik ga me nu nog niet irriteren met een matrasbeschermer. Pas een paar dagen voor de uitgerekende datum gaat ie erop. Gokje @Marygirl, het scheelt zeker dat er al meerdere kids rondlopen, de tijd vliegt echt voorbij! Oh lastig met het verjaardagsdillemma. Ik had het de vorige zwangerschap, maar toen was ik op mijn verjaardag 39+5, dus dat heb ik meteen afgeblazen. Misschien dat je kunt vragen of je man en moeder ofzo de bediening op zich nemen? Dat jij gewoon lekker kunt zitten en kletsen, dan is het wellicht nog wel vol te houden. @STerre, en? Weet je al wat meer over een evt blaasontsteking? Sowieso zijn die vele harde buiken niet heel plezierig natuurlijk Gelukkig ging het gisteren al een stuk beter! @Minigirl, wauw, dinsdag al inleiden! Ja je wordt vast onze eerste bevaller Spannend joh! @Bezig zijn met de zwangerschap, ik heb het idee dat ik nergens anders meer aan kan denken of over kan praten. Dus dat herken ik zeker! Nu voel je ook van alles bij wat je ook maar doet, dus het is wel logisch. Zeg elke dag wel eens tegen mijn man, sorry dat ik het alwéér over de zwangerschap/baby heb... Niet dat hij het erg vindt, maar vind mezelf nu wel erg beperkt in gespreksonderwerpen haha. @Lekkende borsten, check! Elke nacht wel een paar druppeltjes en vind ook regelmatig wat in mn bh. @Marie, heerlijk toch, weinig klachten! Uitkoken zou ik ook pas mee wachten tot het nodig is. @Catnip, vervelend het slechte slapen.. Wel heel normaal natuurlijk, maar niet fijn. Hopelijk blijft je uk nog even zitten tot alles rondom de huizenruil rond is, maar net wat je zegt, anders komt dat vast ook wel goed. @Daphne, goed te horen dat je vriend is bijgedraaid! Hier is alles wel in huis geloof ik. @Kirsty, ik herken het wel een beetje. Als ze bij mij zouden zeggen dat het een flinke baby wordt zou ik ook wel een beetje gaan zweten bij de gedachte dat ie eruit moet. Aan de andere kant, ken genoeg mensen met een "flinke baby" waar de bevalling helemaal op rolletjes verliep, dat zegt gelukkig niet zoveel. Ik zou het wel fijn vinden dat de baby wat meer reserve heeft. Hoef je je niet meteen druk te maken in het begin als het met voeden bijvoorbeeld niet direct zou lukken. Dat is toch wel wat relaxter! @Babyboom, handig dat de klossen niet hoeven @Bevallingen, eerste keer begon het met gebroken vliezen, tweede keer met weeen. Dus ben benieuwd naar deze keer! @Lili, joehoe verlof!! Maar kan me voorstellen dat het ook een gekke dag was, afscheid nemen van je werk. Woensdag een heerlijk dagje alleen gehad. Heb geslapen! En verder lekker wat aangerommeld en bewust niks in huis gedaan. Echt even tot rust gekomen. Was ook wel nodig, want gisteren werd ik verrast door mijn zus, schoonzus en moeder met een babyshower/high tea!! Zo ontzettend leuk, naar een gezellig tentje geweest waar een hoekje helemaal was versierd met blauwe slingers en tafelversiering. En de high tea bestond uit allemaal gezellige hapjes en blauwe cakejes. Verder een heerlijke cocktail en vruchtensmoothie erbij, jum! Was echt ontzettend gezellig en juist doordat ik het eigenlijk nooit had verwacht (mn man heeft ook keurig zijn mond gehouden en moeite gehad om tijdig whats appjes te wissen enzo ) vond ik het helemaal een feestje 's Avonds zou ik al naar de film gaan met wat vriendinnen, en mn moeder had geregeld dat ze dan op zou passen. (mn man haalde dan met mn vader de nieuwe auto op) dus de dag was eigenlijk helemaal vol. 's Nachts was ik wel helemaal op en net vannacht sliepen de kinderen niet al te best. Maargoed, uiteindelijk sliepen we met zn vieren in het grote bed en hebben we nog best goed uitgeslapen. Nu vandaag maar even een bijkomdagje!
Net bij vk geweest. Alles goed. Bloeddruk 98/65. Baby is ingedaald voor zover zij kon voelen. Volgende week vrijdag weer. 4juli. En en en..... vanaf morgen thuis bevallen!!!!!!!
Lekken: hier geen last van, bij mijn zoon ook niet gehad. Klossen: bed op klossen vond ik erg fijn, ik kon tenminste fatsoenlijk uit bed komen. Volgende week maar eens doen. Matrasbeschermer: die uit het kraampakket gebruik ik niet die kraakt en veel te heet, ik stop onder mijn laken 2 grote badlakens, vorige keer ook gedaan. Datum hier nog niet bekend, zijn ze vergeten...sukkels. volgende afspraak 4 juli gyn.