16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Catnip, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Marie, kan me voorstellen dat een examen maken op deze termijn niet heel comfortabel meer was.. Hopelijk heb je het met goed resultaat afgerond. In ieder geval, het is even klaar nu!
    Bij ons is een babyshower ook niet gebruikelijk, daarom was het eigenlijk juist zo'n leuke verrassing :) Film die ik gezien heb was Tracks. Beetje langdradig maar wel hele mooie beelden. Maar het was wel een vermoeiende dag dus dan is zo'n lange film net een beetje teveel van het goede.
    Leuk weekend heb je achter de rug! Ja dat mooi zwanger hoor ik ook veel. Draag het ook helemaal naar voren. Maar inmiddels vind ik mezelf niet zo mooi weer, eerder gewoon dik :)

@Babyboom, ja alles is hier klaar voor de baby. Aparte babykamer hebben we niet, want hij komt eerst bij ons op de kamer in de wieg en daarna bij mijn zoontje. Maar het is wel heel leuk om de meubeltjes helemaal klaar te hebben staan. De andere kinderen vinden het ook veel sprekender en roepen de hele tijd dat de baby straks in de box, wieg of kinderwagen moet. Ze zijn er nu veel meer mee bezig.
    Kan me voorstellen dat het nu even wennen is waarschijnlijk aan het geboortegewicht. Maar wel heel fijn dat je derde kindje nu al op deze termijn is aanbeland.
    Geboortekaartje show ik straks op facebook!
    Wat een spannend en bijzonder idee, om ook je ouders en broer/schoonzus een naam te laten kiezen! Ons zoontje krijgt 2 namen, net als de andere kinderen.

@MadameV, ik kan me voorstellen dat je het hier nog best rustig vind. Ik kom er zelf niet vaker aan toe om uitgebreid te reageren. Fb is wat dat betreft wel makkelijker en sneller om even op te reageren. Maarja, al wel of geen kinderen hebben scheelt denk wel qua tijd ;) Haha, moest wel lachen om de bord-suggestie van je vriendin :D Zou wel handig zijn!
    Moeilijk te zeggen of er al wat voorwerk aan de gang is. Echte weeen komen in golven, van auw..auw auw..AUW!..auwww...en het is weer weg. Zoiets :) Hopelijk begint er al wat en kan er donderdag wat verder geholpen worden.

@Marygirl, fijn dat je goed geholpen gaat worden op je verjaardag. Dan moet het hopelijk te doen zijn en kun je er ook nog wat van genieten. Balen van je slechte nacht, hopelijk vannacht beter!

@Marie, oeh dat zijn hele nare steken en pijnen, bleh. Heb soms wel dat de baby echt lijkt te wroeten met zijn handen helemaal onderin, niet fijn.

38 weken vandaag!! Ben ook zo benieuwd naar het eerste bevallingsnieuws. Bij mij nog lang geen voortekenen. Zou het best willen, maar vrees dat ik gewoon geduld moet hebben.
    Gisteren vierde mijn man een feestje met zijn eigen bedrijf (opening/open dag) dus dat was een hele drukke dag. Wel erg leuk om het bedrijf aan familie/vrienden en relaties te laten zien, maar automatisch sta je natuurlijk weer veel te veel. Gelukkig hadden mijn ouders de kinderen mee, en namen hen ook een nachtje mee uit logeren. We hebben vannacht dus een goede nacht kunnen maken en hebben vandaag nog even samen genoten van een lunch op het strand. Eind van de middag de kids opgehaald (heerlijk om ze dan weer te zien!) en daarna natuurlijk voetbal gekeken.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Lili: hoe oud is jouw zoon ook alweer?

Chocochick: is chocomeid het er inmiddels wel mee eens dat ze een broertje krijgt haha?
    Mijn oudste kijkt echt uit naar z'n zusje...hoewel hij dus officieel niet weet dat het een meisje is :D Stiekem wel apart ook.
    Fijn dat je meissie het leuk heeft gehad :)

Marievs: joehoe examen ook achter de rug! Ik ga duimen maar het zal vast wel goed komen bij jou ;)
    Ben je naar de Q-music party geweest, gaaf! Ik heb de hele week geluisterd op de radio :D
    Hier hoor ik ook dat ik mooi zwanger ben.. Vind ik niet erg hoor :p

Babyboom: 3 verschillende mensen hebben hier een meid gezegd en op de 20 weken echo was het voor ons ook duidelijk maar ik kan het gewoon zo moeilijk geloven omdat dit echt het eerste meisje word na zoveel jongens :p Maarre ik heb inmiddels ook niks blauws meer hoor :D
    Wel heftig zeg wat er bij je oudste is gebeurd! Jemig...
    Hier krijgt ze 3 namen, 1 roepnaam en 2 doopnamen ( 1 doopnaam van mijn kant en 1 van m'n vriend zijn kant ) Huh jouw naam met een -... Krijgt ze 2 namen?

MadameV: juist, bij mij zit ook steeds in m'n hoofd "stel dat"... Heel raar :)
    Hier word eigenlijk nauwelijks meer iets gevraagd en/of gezegd over de zwangerschap. Wel een aantal vriendinnen die af en toe appen en m'n moeder en broer maar voor de rest... Soms wel jammer. Te veel is niet goed maar te weinig is ook niet leuk :p
    Kan me hélemaal voorstellen dat je teleurgesteld bent als donderdag blijkt dat er nog niks is gebeurd down under! Bij mij word niet gekeken ofzo maar van de ene kant ben ik wel nieuwschierig of er bij mij al wat verweekt is oid :)

Marygirl: fijn zeg dat de andere gaan zorgen op je verjaardag :)
    Bleh jij ook al zo'n nacht :( Ik ook... Echt vermoeiend he.

All: hier dus ook een nacht met harde buiken en veel pijnlijke steken in m'n doos :( ( dus Marievs, jup hier ook ;) ) Ik kon er in eerste instantie niet van slapen en toen ik uiteindelijk wel in slaap viel werd ik er weer wakker van. Ik begon op een gegeven moment even serieus te twijfelen of het niet begonnen was. Voor de rest van de dag ging het wel en net onder de douche werd het weer erger. Nu weer nauwelijks iets...;) Naast dat het best vervelend is omdat je niet weet waar je aan toe bent vind ik het echt ontzettend vermoeiend zeg, poeh. Je leest er weleens over dat mensen het na zoveel dagen/weken zo zat zijn maar nu snap ik ook waarom!

3. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @liesken, zodra ik weet hoe of wat qua fb kan ik ook spieken :D
    echt leuk dat je kids er zo mee bezig zijn, die vinden het natuurlijk heel spannend allemaal.
    Ja ik was zoiezo blij toen ik de 30 wkn voorbij was.

@sterre ze krijgt 2 namen die 1 vormen en daarnaast nog eens 3 doopnamen, al word ze niet gedoopt maar kennelijk word dat zo genoemd hihi wist ik niet.

Ja word lastig he al die meisjes dingen weerstaan hihihi

Dat maakt het extra spannend he wanneer je lichaam steeds wat laat merken en dan weer niet :p

4. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @liesken gefeliciteerd met je man zn bedrijf, echt gaaf.

5. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Kirsty: mij lijkt een baby met wat extra vet juist heel cute ;)

Babyboom; tuurlijk, ik word ingeleid ivm ziekte van crohn en extra imfuusmedicijn dat ik nodig heb maar die de baby beter niet meer binnen krijgt.

@slapen, hier wisselend maar ik word vaak om de paar uur wakker. Heb weleens gehoord dat je op die manier voorbereid wordt op wat er komen gaat.

@ uitzet, ik mis alleen de voeding nog. Welke voeding gebruiken jullie?

@ Marievs, die steken voel ik ook wel eens. Meestal tijdens een wandeling. Vervolgens trekt het weer weg. Ik begreep dat het met het indalen te maken kan hebben.

@me, morgen kijkt de gyn. (helaas een man) of ik ontsluiting heb. Snap niet met welk doel want als er plaats is, word ik dinsdag ingeleid met een ballon. Een ballon wordt gebruikt om de baarmoedermond week te maken. Erg spannend!

Oh,ja ik weet niet wie van jullie het een tijdje geleden voorspeld had, maar mijn ouders komen ook vlak na de bevalling niet. Vrijdag smste mijn vader of ik wilde dat ze terugkeren van hun vakantie (die nu al 8 wkn duurt ipv 4-6 wkn zoals ze mij destijds voorhielden). Ik heb gesmst dat ik dat wel op prijs stel maar dat ze natuurlijk zelf moeten beslissen. Daarna niks meer gehoord. Dus ze zijn er niet na de bevalling, lijkt mij. Schoonfamilie woont ook in het buitenland en zussen heb ik ook niks aan. Heel triest en ik ben er de afgelopen dagen heel verdrietig om.
    Morgen 11 jaar getrouwd en dat gaan we maar lekker vieren. Tja, na al die jaren was het ons gegeven zwanger te zijn en een kind te krijgen en heb je familie die zo doet.

6. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Sterre hij wordt in januari 10 jaar. En wat klote allemaal zeg maar een troost ik heb vannacht ook klote geslapen hihi

liesken wat gaaf zeg dat je nu hebt kunnen laten zien. Zal wel ja veel staan. Ben ook erg benieuwd wie als eerste gaat bevallen hihi

babyboom geen last van wordt een jongen maar snap het wel ze hebben zoveel leuke meisjes dingen hihi

hier blij dat Nederland Door is nu afwachten tegen wie. Verheug me op volgend weekend. Ben dan vanaf vrijdagochtend alleen tot zondagavond. Heerlijk een paar dagen echt niks. Me ventje is bij zijn vader en me vent met zijn broer mee naar Frankrijk. Ik ga lekker me series kijken. Suits en scandal want hier in nl lopen we heel ver achter hihi.

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wow! Er is ineens veel gekletst haha! Niet echt voetbal liefhebbers? Ik ga morgen reageren nu een poging doen tot slapen haha

8. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @minigirl
    jeetje wat balen en dat terwijl er duidelijk een datum is van wanneer jullie kleine komt.
    Heel begrijpelijk dat je daardoor verdrietig word meid.

@lili voor een jongetje shoppen is ook heel leuk hoor.
    hier ook heel blij dat NL door is :D

9. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Minigirl familie heb je helaas niet voor het uitzoeken. Vind het wel heel erg voor je dat het zo moet. Ben je eindelijk zwanger kijken ze niet naar je om. Gelukkig heb je een lieve man die van je houdt en je steunt en dat is veel belangrijker want met hem leef je. Hoe niet leuk het ook is en snap heel goed dat je er verdrietig van wordt maar kom op meis wie weet heb jij als eerste van ons je mooie wondertje in je armen.

Madamev juist wel voetbal liefhebber dacht dat ik gek werd na de 1-1 en toen een pingel hihi

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Goedemorgen iedereen…

Wat een bui net zeg. Het kwam er echt met bakken uit. Nu regent het nog steeds en wil eigenlijk een rondje gaan wandelen.

@shoppen: Hier is het shoppen lastiger hihi. Shop wel, maar dan meer neutraal. Maar heb ook al wat jongens en meiden dingen gekocht hoor. Is nooit weg. 2 shirtjes van Lief lifestyle. Een roze en een blauwe. Met een wit broekje eronder. Dit zitten al in de vluchttas die overigens al klaar staat. Moest dat gewoon gisteravond doen. GA zo het bed op klossen zetten. Heb gewoon die drang dat het nu moet gebeuren. Het liefst wil ik zelfs buiten gaan ramen zemen, maar het scheelt dat het regent. Ik had niet verwacht dat ik dit zou krijgen. Zou ukkie dan toch echt eerder komen? Vannacht ook iedere keer het gevoel gehad en het rommelt nog steeds een beetje in mn onderbuik hoor. Van die mensturatiekrampen zo afentoe.

@babyboom: Fijn dat je nu al zover bent dan. JA, hier babykamer al klaar. Je ging ook op facebook toch? Daar kun je de babykamers zien. Catnip, jou zal ik even een keer een pb sturen. Het geboortekaartje show ik ook op facebook en voor degene die niet op facebook zitten in een PB. Het kaartje is zo goed als klaar. Straks alleen het geslacht en de datum nog even doorbellen. De namen weten ze daar ook al.

@namen: ben ook benieuwd naar alle namen hier. Onze uk krijgt 2 doopnamen en 1 roepnaam. De roepnaam zit bij ons niet in de doopnaam. Wat leuk zeg dat je ouders een naam mogen bedenken babyboom. Super leuk. Is dat gebruikelijk bij jullie?

@madameV: Ik reageer juist minder, want anders was het altijd het eerste werk wat ik deed als ik op mn werk kwam. Even zp bijwerken en nu moet ik echt om denken. Ja he, erg die kont in je ribben. Maar ook wel weer gezellig. Ik ga het wel missen denk ik. Ja erg he. Je wilt eigenlijk ook ergens anders aan denken, want je denkt al zoveel aan je zwangerschap. De afgelopen week ook. Hoelang moet je nog? Dat je dat volhoudt zo lang op je voeten? Zucht. Maar wel leuk al die belangstelling. Ja, hier ook een handdoek erover gelegd en ik moet zeggen dat het werkt. Heb maar zo`n kleine matrasbeschermer hoor. Alleen onder mn kont. Ik denk ook bij alles van: Oh zouden dit weeen zijn?

@marygirl: Ja, ik vind het ook echt de grootste onzin. Maar de mensen weten er altijd wel wat over te zeggen ja. Oh, jij ook al last van harde buiken. Wat lief dat je man je weer naar bed heeft gestuurd.

@liesken: Ja, hier ook benieuwd naar de eerste nieuwtjes. Waarschijnlijk minigirl, maar je weet nooit. Heb echt het idee dat het bij mij ook ieder moment begint. Waarom weet ik niet, maar dat idee heb ik. Voel me ook enorm onrustig enzo en niet in mn hoofd, maar gewoon. Lastig uit te leggen. Maar de uk kan ook nog net zo goed 5 weken blijven zitten. Wat voor bedrijf heeft je man opgestart?

@sterre: Ja, maar niet in den bosch. Het was in de tent bij ons. Daar hadden ze ook q music foute party. Was echt super leuk. Oh, jij dus ook. Ja ik gister dus ook echt getwijfeld en heel de nacht eigenlijk wel een beetje. Nu valt het wel weer mee en heb ik er weinig last van.

@minigirl: Ja, ik voelde die steken ook alleen eerst bij het wandelen, maar gisteravond had ik ze zelfs toen ik op de bank lag en zat. Laat even weten hoe het is afgelopen bij de Gyn? Oh echt? Waar zijn je ouders op vakantie dan? Echt niet leuk zeg. K snap dat je daar verdrietig om bent. Dat zou ik ook zijn. Waar woont je schoonfamilie?
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag. 11 jaar alweer. Wij aankomende zondag pas 2 jaar.

@lili: Haha, hier geen voetbalfanaat. Heb lekker andere dingen gedaan en met een schuin oog een beetje meegekeken. Mijn man wel. De baby mag ook absoluut niet onder voetbal geboren worden hihi. Suits is leuk he. Dat kijk ik ook. Ben alleen nog niet zover. Heb al wel alles gedownload. Ben me nu aan het vermaken met hart of dixie (dr hart). Is ook super leuk. Aangezien ik met de rest (wat ik volg) zo`n beetje bij ben.

11. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    @ minigirl. Wat verschrikkelijk rot dat je ouders en schoonouders er niet zijn na de geboorte! Ik vind het al frustrerend dat die van mij sowieso niet zorgen dat ze niet zo ver weg gaan. Terwijl ze bij mij terug komen zodra de baby er is.
    Ik kan me voorstellen dat het erg pijnlijk is voor je. Ik denk dan: Het ergste vind ik nog, dat zij het zelf blijkbaar niet erg vinden om pas veel later de baby te zien. Ze zouden het niet voor jou moeten doen, maar voor zichzelf, hun kleinkind word geboren, hallow!! Kun je dit niet een andere keer nog met je ouders bespreken? (niet via sms) en dan duidelijk laten weten dat je het wel erg vind als ze er niet zouden zijn? Gaan ze ver weg op vakantie?
    Heb je buiten je familie wel mensen om je heen die maar al te graag als eerste op de stoep staan om jullie kleine te bewonderen?

Ik vind het wachten op de bevalling nu al lang duren. Ik heb met helemaal ingesteld op 42 weken (mn moeder was ook 4x ruim overtijd, bij de 1e zelfs 3 weken overtijd! en qua postuur lijk ik erg op mn moeder) maar ik hoop echt dat het eerder gaat beginnen. Ik ben er nu toch meer klaar mee dan ik had gedacht. Komt ook omdat iedereen om je heen zegt; het kan elk moment komen! dan zeg ik wel dat ik denk dat het nog zeker 4 weken duurt. Dat lijkt nu echt een eeuwigheid!!
    Mijn buik voelt ook heel erg vol. Ik kan niet veel meer bewegen, al heel lang niet meer. En het thuis zitten vind ik ook niet altijd fijn. Wordt er zo sloom van... blehh ben t zat!! haha, lekker zeuren ofnietdan!

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Marygirl wat lief van je man dat ie met de Kids is gaan knutselen zodat je weer even terug kon na bed zeg! Kon je toch nog even bij tanken.

@ liesken hahaha mooie beschrijving van weeën ;) maar zoals ik uitlegde in de parkeergarage ging dat ook echt zo, het stomme was het trok zo na mijn been mijn vriend die moest me helemaal ondersteunen met lopen en zo ineens zakte het weg en kon ik weer lopen als een kieviet ( bij wijze van dan haha )

Wow! Jij bent zelfs de 38 weken al voorbij! Eig ben je dus te vroeg uitgerekend voor dit topic ;) hahaha geintje.. 38 weken klinkt echt nog ver weg voor mijn gevoel maar ben het zelf ook woensdag al!

Klinkt alsof jullie lekker hebben genoten dit weekend. Wat leuk een lunch aan het strand. Doen jullie dat wel vaker? Wonen jullie vlakbij het strand?

@ Sterre kan me voorstellen als er weinig na je zwangerschap word gevraagd is het inderdaad ook niet leuk. We zijn wel veel eisend he, willen er graag tussen in haha. Ach denk ik ook ze tonen alleen maar interesse. Maar aangezien ik al bijna aan niks anders meer denk is het soms fijn om te worden afgeleid door andere onderwerpen;)... Wat zal je zoontje straks blij verrasd zijn na de bevalling! Wat leuk dat ie zo meeleeft haha.

Qua jou verhaal met steken en harde buiken enz herken ik helemaal. Heb het vrijdag en zaterdag hele dag gehad en gister ochtend ook nog. Vl heeft vandaag cursus vlakbij venlo( 1.5 uur ) en ze gingen met 3 collega's met 1 werkbus. Zaten gister dus al in overleg of mijn vriend niet alleen met de bus moest gaan stel dat. En wat denk je vanaf gister middag helemaal niks meer. Dus ze zijn gewoon met zijn 3en. Nu wel weer wet gerommel maar niet noemenswaardig. Maar het is net wat je zegt wel vermoeiend hoor! Als je dan bij de vk hoort dat het wat op heeft geleverd oké, maar de kans zit er ook in van niet haha. Hoe is het nu? Nog steeds ?

@ babyboom hier heten dat idd doopnamen omdat ons kindje ook word gedoopt. Als je dat niet doet lijkt me dat het dan ook geen doopnamen word genoemd maar gewoon meerdere voornamen waarvan dan 1 ( in jullie geval 2 ) roepnamen?

Kom ma snek bij in de Facebook groep kun je ook mooi dingetjes showen enz haha

@ minigirl wie weet staan je ouders toch nog ineens op de stoep als je bent bevallen. Anders zou ik het wel erg raar vinden. Helemaal omdat ze al zo'n tijd weg zijn, én je hebt aangegeven graag zou willen dat ze terugkomen. Heel veel succes morgen. Wat zei de gynaecoloog vandaag?

@ lili heerlijk zo'n weekend, kun je echt even helemaal je rust pakken! Vind je niet vervelend dat hij nu nog na Frankrijk gaat?

@ Marievs denk dat ik er dan ook ma een extra handdoek over ga doen die matras beschermer. Eind deze week word het erg warm dus dus belooft wat.

@ lili en Marievs dat jullie zo lekker die series kunnen kijken. Ik heb de rust niet om voor de tv te gaan zitten heel stom. Als je zo'n serie volgt zit je er natuurlijk meteen in. Hebben jullie goed, verder is er ook eig niks op tv

@ kristy hier mag je lekker zeuren! Ik denk er net zo over! Mijn moeder is ook 3x flink over tijd gegaan. Ik ben zelf 3 weken te laat geboren. Maar gelukkig laat de vk het niet zover komen heeft ze al gezegd haha.

Hier alles prima. Heb weer hartstikke goed geslapen gelukkig. Al voor de 2e nacht achterheen en dat komt echt nooit voor dus ik ging al met een oh nee daar gaan we weer gevoel na bed. Maar alles goed gekomen! Verder ook niet zoveel te melden. Bericht is wel weer lang zat haha

13. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    Daar ben ik weer!
    Elke keer neem ik mijzelf voor om wat te gaan schrijven en dan begin ik te lezen en denk ik mmz heb misschien toch niet zoveel tijd..
    Maar hier eindelijk toch reactie :)

Vrijdag bij de gyn geweest en alles was goed met onze mini :) , vruchtwater was op dit moment gewoon goed genoeg dus daar gaan ze verder niks aan doen. Ook mijn urine was goed en mijn nierfuncties werken nog gewoon binnen het gemiddelde :)
    Wel vinden ze onze mini wat klein, maar ja wat is klein he! ik vind 6 pond prima... en eerst maar is zien wat er nu echt uit gaat komen!
    Nu moet ik 7 juli weer terug komen.. dan ben ik 37 weken

@MedameV , wij hebben hier ook geen geboorteplan, ik denk dat ik pas bij een eventuele tweede dingen echt erop kan zetten. Zou niet goed weten wat ik moet verwachten en tot nu toe vind ik alles wel prima dus we gaan het mee maken :)
    Fijn he die vliegen! zucht.. hier ook veel in huis... Jammer dat je nog maar weinig kunt nu die laatste weekjes! hoop dat het allemaal nog een beetje vol te houden is en dat jullie baby zich snel laat zien!
    In slaap vallen is hier ook erg lastig moet vooral eerst 3/4x naar de wc en dan eindelijk val ik in slaap.. maar dan zijn we al wel 2 uur verder.. overdag gaat het in slaap vallen een stuk sneller... blijkbaar is de baby dan gewoon wat rustiger ofzo.

@Sterre, vervelend die krampen! merk wel idd dat ik echt snel naar de wc moet, kan het gewoon niet meer goed ophouden... maar die gespannen buik krijg ik vooral als ik een tijdje op mn zij lig..
    Wat balen van jullie huis, hoop dat jullie bedrijfje snel genoeg een beetje goed loopt zodat je wel wat zou kunnen huren of toch kopen... meestal moet je (dacht ik) wel een tijdje een bedrijf hebben voor je recht hebt op een hypotheek..
    Fijn dat alles goed ging bij de verloskundige, ik hoop dat onze baby ook een inhaalslag maakt en anders helaas, dan voedt ik wel wat meer als de kleine is geboren..

@Daphne, Jeetje Dat klinkt niet goed! Maar lees nu ook dat hij weer wat "liever" doet, Ik hoop maar dat hij eindelijk in gaat zien dat zwanger zijn niet altijd een pretje is en dat hulp meer dan welkom is!

@Liesken, Wat super leuk een bakfiets! hoop dat die ook een beetje lekker rijdt, soms het gevoel dat dat heel zwaar is. Hier hebben we in de stad vooral fiets bruggen dus denk niet dat ik erg blij zou worden van een bakfiets haha, maar misschien ooit als we meerdere kindjes zouden hebben :)

@Kirsty, Welkom bij de groep :)! tja en met vakantie's ik snap je goed! mijn zus gaan 21 juli een weekje weg, ben zelf 28 juli uitgerekend. En vind het opzich wel jammer dat ze na de geboorte er (misschien) niet is. Maar aan de andere kant is dit de enige week die ze samen met haar vriend vrij kan nemen dus zal ik er zelf niks over zeggen..
    Hoop dat je een beetje gunstig bevalt.. maar helaas is daar niks aan te sturen!

@marievs , De cursus was best interessant maar sommige dingen dacht ik echt van zoek het uit haha... dat het het beste is om half jaar borstvoeding te geven en dan verder nergens mee beginnen, zoals fruit ofzo, Nou ik denk niet dat ik het een half jaar vol ga houden, maar we zullen het mee maken..
    Slim trouwens een briefje maken met wat er nog in moet! denk dat ik dat ook maar ga doen, dan kan mn man dat mooi nog bij elkaar zoeken :)
    haha, ja of we krijgen gewoon meer meiden dan jongens straks ;) , we gaan het zien hoe het straks echt is :)

@lili, Lastig nu idd dat je na de verlof meteen een andere baan hebt, dan sluit je het misschien toch iets minder af je vorige werk.. Maar wel fijn dat het nu dichterbij is :)

@marygirl, slim om met de familie de klossen er onder te zetten. Wij hebben ze vandaag binnen gekregen en als het mn man niet alleen lukt bel ik toch echt even mn broer!
    Ben benieuwt of ik nog "normaal" op bed kan komen haha!

@Catnip, Dat is wel even schrikken als je het minder voelt dan! Maar fijn dat het nu weer goed gaat..

@Chocochick, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad :) nog even genoten met zn drietjes... kunnen jullie straks genieten met zn vieren :)

@Minigirl, Heel veel succes deze week! Fijn dat je nu duidelijk hebt! en geniet van jullie meisje zodra ze er is !

Zo het is toch wel erg veel, Sorry dat ik niet op alles heb gereageerd!

14. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @marievs vind de fb groep wel leuk zo zie je ook met wie je al die tijd praat en heb alleen maar mooie kamers gezien en mooie gezinnen :D
    Leuke geboorte kaartjes.

Het is niet gebruikelijk maar om zelf alle 4 de namen te bedenken vind ik dan weer veel.
    Vader is niet bepaald in beeld meer namelijk (veel te lang verhaal)

@madameV owww dan zijn het gewoon meerdere namen hihi.
    heerlijk dat je goed hebt kunnen slapen.
    Ik zal zo even wat spammen op fb, nadat ik hier klaar ben met reageren :D

@annemarie wat fijn dat alles weer goed is.

15. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Sterre, ja dat voorwerk met al die krampen en steken is maar niks. Dan liever duidelijkheid! Is het vandaag wat rustiger in je buik?
    Je hebt ook zoveel leuke meisjesdingetjes natuurlijk. Snap dat je na 2 boys lekker los gaat met meisjeskleding en accessoires.

@Babyboom, thanks! Gezellig jij ook op fb.

@Minigirl, ik ga voor bv dus geen voeding in huis. Maar ik heb voorheen altijd kruidvat bio standaard voeding gebruikt. En...al ontsluiting??? Sowieso héél veel succes morgen als je wordt ingeleid. Super spannend! Ben benieuwd of je wat kunt slapen vannacht. Gefeliciteerd met je 11 jarig jubileum. Erg jammer dat je ouders er waarschijnlijk niet zijn na de bevalling. Hopelijk kunnen jullie met zn tweetjes je toch helemaal focussen op de naderende bevalling en jullie kindje. Laat het positieve maar overheersen!

@Lili, even een paar dagen alleen is zeker niet verkeerd!

@Marie, spannend hoor al dat gerommel. Ben benieuwd of je voorgevoel klopt dat de baby gauw komt. Zou zomaar kunnen natuurlijk. Mijn man heeft samen met een vriend een webwinkel in automatten. Ze maken deze matten zelf (maatwerk) en verkopen het dus op internet. Ontzettend leuk! Vanaf morgen gaat mijn man ook fulltime in het bedrijf aan de slag (eerst had hij nog een andere baan erbij) en ze breiden ontzettend snel uit. Dus vandaar nu een mooi moment om het bedrijf echt eens te laten zien aan vrienden en familie.

@Kirsty, lekker hier zeuren hoor, hier mag het :) Ik vind het ook zo beroerd. Het kan morgen gebeuren, maar ook nog 3-4 weken duren. Zou wel makkelijk zijn als je soms gewoon maar wist wanneer de bevalling begon.

@MadameV, jaa ik ben te vroeg uitgerekend voor dit topic. Zal ik maar weggaan haha :p Tja volgens mijn eigen berekeningen was ik 16 juli uitgerekend, maar volgens de 1e echo was het 13 juli. Maar toen was ik hier al aan het meekletsen ;) Ja we gaan wel vaker naar het strand, wonen er zo'n 20 minuutjes vandaan. Vind het altijd heerlijk om even te wandelen (is nu wat minder natuurlijk) en even te zitten. Wordt je weer helemaal rustig van. Mooi dat je lekker geslapen hebt, hou dat maar vol ;)

@Annemarie, gezellig weer van je te horen! Wat fijn dat alles toch goed was bij de gyn. Tja en inderdaad..wat is klein.. Toch een beetje relatief. Zolang de baby niet té klein is maar niet te druk maken! Ik dacht vantevoren ook dat een bakfiets heel zwaar zou zijn, maar ik vind het heel erg meevallen. Alleen je balans is even wennen. Maar dat komt denk ik ook omdat ik zelf natuurlijk ook een beetje uit balans ben met die dikke buik.

Weer een dagje thuis met de kids en dat valt toch zwaar. Heb wel echt last van mijn buik. Nog boodschappen moeten doen, met de kinderen op de fiets naar de logopedist, koken, huishouden.. Maargoed, nu wel met een pot thee voor me op de bank. Vrijdag komen mijn ouders nog voor een grote schoonmaak. Even alles soppen, ramen lappen, tuin bijwerken. Heel fijn! Dus eigenlijk hoop ik dat de baby tot dan nog even blijft zitten.

16. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @liesken het word wel erg spannend nu he?
    met hoeveel weken zijn je kids geboren?

17. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Met 39+6 en 40+0. Dusja...de geschiedenis leert dat ik nog even geduld moet hebben ;) Maar nog steeds blijft het spannend!

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Babyboom: hihi ja nu kunnen we roze en nu gaan we ook roze he :D

Liesken: wat voor bedrijf heeft je man? Oh lees het al..leuk zo'n open dag, zouden wij eigenlijk ook eens moeten doen. Misschien bij 1 jarig bestaan ofzo...
    Oeh wat lekker dat je ouders nog even flink komen poetsen!

Minigirl: oeh ben benieuwd of er al iets van ontsluiting bij je is. Spannend morgen! Alvast heel veel succes!
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag! Geniet er van :)
    Jeetje wat triest dat je ouders gewoon niet terug komen zeg :( Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat als ouder zo doet hoor.

Lili: 10 jaar, ik dacht dat hij jonger was. Vind hij wel gaaf zeker dat hij nog een broertje krijgt?
    Heerlijk toch zo een paar daagjes alleen... Zou ik af en toe ook best willen :p

Marievs: hihi is de nesteldrang dan toch toegeslagen :D
    Ik ben benieuwd of je voorgevoel klopt en je inderdaad eerder bevalt. Morgen zitten we iig in juli dus niemand die stiekem in juni bevallen is :p

Kirsty: haha klaag maar raak hoor :p Ik ben zelf ook 2 weken te laat geboren en mijn broertjes allebei rond de uitgerekende datum dus ik ben benieuwd of mijn eigen meisje mij na gaat doen haha.

MadameV: haha ik heb ook altijd het idee dat Liesken veel verder is terwijl het maar 3 dagen scheelt :)
    Hier nog steeds krampen/steken en harde buiken maar heel onregelmatig hoor dus ik verwacht er maar niks van.
    Lekker hoor dat je goed geslapen hebt! Ik heb ook een redelijke nacht gehad gelukkig.

Annemarie: gewoon lekker reageren als je er zin in hebt joh :)
    Fijn dat alles goed was bij de gyn, ook het vruchtwater ed. Ik vind 6 pond ook niet te klein hoor.
    Je moet inderdaad over 3 jaar ( dacht ik zo even uit m'n hoofd ) inkomen ed kunnen overleggen voor je een hypotheek krijgt.
    Staan de klossen er al onder? En kom je er nog in?

All: hier is m'n buik nog steeds onrustig maar goed, ik houd me er inmiddels maar ook niet meer rustig voor... Niet dat ik onwijze dingen doe hoor haha :p Maar vandaag wel even boven de kamers gesopt. Gelukkig niet veel werk maar toch lekker dat het weer gedaan is.
    Morgen naar de vk, ben benieuwd :)

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Kirsty - 29 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    28 juli
    Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    22 september
    Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 12 Jongen: 7 Verrassing: 2

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Juli

Marygirl 1 juli - groeiecho
    Sterre 1 juli - verloskundige
    Marygirl 2 juli - verloskundige
    Liesken 3 juli - verloskundige
    MadameV 3 juli - verloskundige
    Lili 3 juli - verloskundige
    Daphne 4 juli - verloskundige
    Marievs 4 juli - verloskundige
    Jvs 4 juli - gyn

Bevallen:

17 maart:
    Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

20. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ha meiden,
    Bedankt voor jullie support en felicitaties! Ik laat het positieve overheersen en dat is dat ik deze week mama word!!

Vandaag heeft deze gyn. helemaal geen inwendig onderzoek gedaan. Hij zei dat kan morgen wel. Vond ik wel fijn.
    Morgenochtend mag ik om 7 u bellen en dan hoor ik hoe laat ik mag komen. Behalve als er heel veel vrouwen vannacht spontaan bevallen dan kan het zijn dat er geen plek is.

Sterre; succes morgen bij de vlk!

Liesken; je weet het nooit; het kan zomaar gebeuren dat je straks weëen krijgt en theoretisch kun je nog eerder bevallen dan ik.

Annemarie; een 6 ponder zou ik ook helemaal prima vinden. Dat is zelfs redelijk tegen het gemiddelde aan en een gemiddelde is ook maar een gemiddelde denk ik dan.

MadameV; fijn dat je weer goed slaapt. Op de stoep staan zomaar kan niet want ze hebben besloten ook nog naar de kust in Turkije te gaan en ze zijn met de auto dus dan hadden ze al moeten vertrekken. Kennelijk vinden ze mij en hun kleinkind niet zo belangrijk. Ik moet denk ik accepteren dat ze zo zijn.

Kirsty; volgens mij doen ze bij 41 weken tegenwoordig wel inleiden als je dat wilt ook al is er verder geen medische reden. Scheelt weer een weekje.

Deel Deze Pagina