16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Catnip, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Goedemorgen! :)

Marygirl: volgens mij hebben de meeste 2e helft juli-baby's niet veel haast. Als ik in het 1-15 juli topic mee spiek dan zijn daar al best wat baby's geboren. Maar goed, laat ze maar lekker zitten :)

Fijn dat je toch je verjaardag gevierd hebt :) Heb je leuke cadeautjes gekregen? :p Ik werd verrast met een happy-dat-ik-30-word-feestje, was echt heel leuk :D

Babyboom: oeh jij over een paar weekjes ook bij 'de club' :D 30 worden doet geen pijn hoor :p

Catnip: aah daar ben je weer! Trutje, ik begon me serieus al af te vragen of er wat aan de hand was... Bleh vocht... Ik nu ook sinds dat weer van donderdag en vrijdag :( Ik was ook erg blij dat het gister flink begon af te koelen.

All: hier leuk weekend gehad. Zaterdag die vrienden hier gehad en voetbal gekeken, poeh was spannend zeg :D Was wel laat geworden dus dat heb ik wel gemerkt gisteren...voelde me net alsof ik een fles wijn in m'n eentje op had gedronken ofzo :) Helaas ook weer veel harde buiken ;)

Vandaag zijn m'n lief en ik 12 jaar bij elkaar :) We gaan niks speciaals doen, doen we een ander keertje nog wel.

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik probeer straks wat uitgebreider te reageren, maar voldoe even aan mijn "meldplicht". Inmiddels de 39 weken gepasseerd, maar ook deze baby heeft niet de meeste haast. Niemand is echt vroeg met bevallen... We houden het spannend met z'n allen!

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Marygirl wat fijn dat je verjaardag zo goed is verlopen al kan ik me voorstellen dat je blij bent als iedereen weer weg is.

@ catnip komt zo wel dichtbij he! Nu je al bijna na je ouders gaat.

@ Sterre alles nog rustig? Nog geen waterpokken te zien? Had jij dat ook al gister. Ik was ook echt helemaal knock out. Terwijl ik de laatste tijd wel weer goed slaap en sowieso vrij laat na bed ga.

@ liesken, idd we houden het soannend! Het vroegst is 2 weken voor die tijd van deze groep. Heel netjes.

Hier is alles oké. Ben zaterdag idd weer na die therapeute geweest. Ze vroeg ook hoe het was gegaan. Zeker omdat wanneer je de 40 weken voorbij bent en je hebt al ontsluiting dan is er meer kans dat het werkt dan nu we, zoals ze zegt, vanaf zo'n beetje 0 beginnen. Ma dat ik de slijmprop ben verloren een dag daarna is een goed teken. Ze is ervan overtuigd dat dat anders niet was. Ze wou ook ook bij weinig lichamelijke reactie anders niet doorgaan. Ze was er niet om me geld afhandig te maken haha. Nu zaterdag weer geweest en veel gerommel etc en druk kindje maar helaas echt doorzetten doet het niet. Wel nog steeds veel harde buiken. Vandaag de laatste afspraak. Ik mag hem af zeggen van haar als ik denk dat het geen nut heeft. Maar ik vind het ook heel prettig nog steeds ivm de rusteloze benen en het vocht in benen en voeten dus ik ga gewoon weer al is het voor de ontspanning haha. En dan wachten we wel weer af. Donderdag moet ik weer na de vk dus. Misschien als ik wat ontsluiting heb kan ze me wel strippen. Ben er echt wel zo klaar mee. Gister ook een potje gehuild, is pas de 2e keer in de hele zwangerschap maar toch. Was zo kei kapot weet niet waar het van komt want ik slaap wel weer goed. Was even boven oo bed gaan liggen en dan zou Vl me na een uurtje wakker maken. Met dat die komt ben ik nog steeds net zo kapot als daarvoor en mijn haar plakt in mijn nek enz bah. Had er helemaal genoeg van. En toen kwam het haha

4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh en dat jullie alweer 12 jaar samen zijn! Super toch?! Ook niks kleins eraan doen vandaag? Vanavond lekkere hapjes en een filmpje ofzo?

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Minigirl: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

@marygirl: Hier ook van die vervelende menstruatiekrampen en dan met name snachts. Wat erg zeg. De vk zei vrijdag dat dit een goed teken was. Baby was nog niet helemaal ingedaald, hij kon nog bewegen in de bekken en ja dat voel ik ook. Wat een pijn zeg die steken. Maar ik mag wel gewoon blijven lopen als de vliezen breken. Want hij kan er niet meer uit floepen. Nog 1 dag, dan ben je de 37 weken ook voorbij. Nog gefeliciteerd. 30 alweer. Voelt het anders ;).

@sterre: Hier ook dat voelen lopen. Meestal is het gewoon afscheiding en ik moet eerlijk zeggen dat ik dan best een beetje baal. Van mij mag ukkie wel komen. Oh, das echt balen zeg de waterpokken. Het klopt wel dat de baby antistoffen van jou mee krijg. Heeft jou jongste ze ook al gehad of nog niet? Wij zijn ook nog niet echt aan de beurt natuurlijk. En het kan nog steeds dat er nu ineens veel geboren worden. Jij wilde toch dat ze deze week nog bleef zitten toch? Ivm vakantie? Gefeliciteerd. 12 jaar alweer. De tijd gaat hard he. Mijn man en ik waren gister 2 jaar getrouwd en in sept alweer 11 jaar bij elkaar.

@madamev: Zwemmen is inderdaad heerlijk, maar in mn eentje vind ik het zo niet leuk. Dus daarom ga ik eigenlijk niet. Zou wel met mn schoonmoeder mee kunnen gaan, maar die gaat op woensdagavond en dan heb ik al zwangerfit. Bij ons is er ook zwangerschapszwemmen geloof ik. Maar wanneer weet ik niet. Heeft het al wat opgeleverd? Of ben je ondertussen al bevallen ;). Oh wat erg zeg. FAcebook is leuk, maar soms wil je gewoon niet dat mensen er wat op zetten. Ik heb nu mijn tijdlijn dicht gegooid, zodat niemand er iets op kan zetten. Heerlijk.
    Las ergens dat je de slijmprop al weken voor je bevalling kan verliezen. Deze wordt dan ook weer aangemaakt L. Zo niet leuk dat lichaam van ons. Eerst zitten we te wachten of we wel of niet zwanger zijn en zijn we zwanger, moeten we wachten wanneer uk eruit komt… Zucht…. Geduld is een schone zaak en iets wat ik niet heb.

@liesken: Ja, net of je een eeuwigheid later bent uitgerekend, terwijl je best de eerste kan zijn die bevalt. Bij welke geloofsrichting (of hoe je dat ook noemt) horen jullie?

@ikbenverliefd: Leuk om wat van je te horen en dat je mee wil schrijven op FB. Hoe gaat het met je?

@catnip: hoi hoi ;). Wat lastig zeg al dat vocht. Druk allemaal voor jou dus. Wel fijn om te horen dat het verder goed met je gaat. Tuurlijk mag je klagen. Ga ik zo ook even doen hoor J.

@madamev: Oh wat lastig allemaal zeg. Ik snap je helemaal. Ik voel precies hetzelfde hier. Wel raar trouwens dat ze alleen bij ontsluiting strippen. Bij iemand uit ons dorp hebben ze 2 keer gestript, maar de ontsluiting wilde niet op gang komen. Met 42 weken heeft ze een keizersnee gehad, omdat ze dus totaal geen ontsluiting had. Echt helemaal niets. Ook niet met van die opwekkers e.d.

De baby is enorm druk, zit enorm in de weg en ben ook best kapot, al laat ik dat niet blijken tegenover mijn man. Slaap wel, maar wel slecht ook. Kan moeilijk in slaap komen en sochtends alweer vroeg wakker. Als ik eenmaal slaap, dan slaap ik wel gelukkig. Maar de nachten zijn te kort. Die harde buiken zijn hier ook echt vreselijk aanwezig en die krampen in mn onderbuik ook. Ben het eigenlijk ook een beetje zat het zwanger zijn. Haha, dat haar dat plakt herken ik ook. Verveel jij je ook of dat dan weer niet? Oh, pas de 2e keer gehuild. Netjes hoor. Ik heb ook nog niet vaak gehuild. 1 keer geloof ik maar en dat was ergens anders om. Nu kan ik ook wel janken. Weer een hele lege week voor me. Ik hoop dat onze ukkies gewoon eruit willen.
    Het enige voordeel is dat mijn man kan doorwerken als de uk er nog niet is als hij vakantie krijgt. Hij zit aan de bouwvak vast, maar de uitvoerder zou het niet erg vinden als hij een paar dagen extra kwam werken. Dan kan hij na de vakantie een paar dagen extra thuis blijven. Stel dat de kleine nu een week later komt, dan kan hij toch de volle weken genieten van zn kleine. Dat vind ik dan wel weer enorm positief en een fijn vooruitzicht. Dat neemt de druk voor mezelf al een beetje weg.

Vk afspraak was goed. HB is 6.9. Bloeddruk 100/60. Baby zat dus in mn bekken, maar kon nog wel bewegen. Hartslag baby ook weer goed en krachtig. Laten ze die bij jullie ook altijd zien hoe hoog de hartslag is? Aankomende vrijdag weer volgende afspraak. De 11e. De vk vond het een goed teken dat ik die krampen had. Ze zei dat deze krampen je baarmoedermond weker maken.

Ik ga maar weer eens tv kijken ofzo. Of lezen. Oja, de was ligt er ook nog L.

Oh, mijn man trouwens gister. Was best zielig eigenlijk. Zaterdag heef tmijn schoonvader het raam van de babykamer nog geschilderd en mijn man heeft gister de boompjes er weer op gezet. Is hij met de schroef tegen het raam aan gekomen. Nu zit er dus een barst in het raam. Het is dubbel glas, dus je merkt er niets van, maar hij baalde wel. Ik zo: ja dat komt ervan als je dat op zondag doet (wij doen namelijk geen klusjes e.d. op zondag). Hij kon er gelukkig wel om lachen, maar leuk vond hij het niet. Nu moet er dus een nieuw raam besteld worden en opnieuw geverfd worden enzo. Ach, als dat het enige is. De baby slaapt daar toch nog niet. Alleen aan en uitkleden en badderen, maar dat kan ook op een andere kamer hoor. Vind het toch best knap van mezelf dat ik er totaal geen probleem van maak.

6. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @Babyboom: Het voelt hetzelfde hoor :) Ik zag er ook niet echt tegenop :D

@Catnip: Aah vervelend dat vocht. Ik heb sinds gisteren ook ineens opgezwollen voeten en handen, kon zelfs amper in mn slippers komen :$ Dus vrijdag de verhuizing naar je ouders, dat komt ook al dichtbij, mooi.

@Sterre: Heb hele leuke cadeautjes gekregen. Een goede rvs staafmixer (mijn oude van kunststof was al aan het afraffelen iew en deed het de ene keer wel en de andere keer niet). En heb een dekbedovertrek gekregen, allemaal leuke kleurige opleukdingen voor de bakfiets (bel, spaakkralen en een windmolentje), een nieuwe portemonnee, envelopjes :D van de oma's en nog wat kleine dingen.
    Hihi jij voelde je dus een beetje brak gisteren, kan ik me goed voorstellen als je de wedstrijd helemaal hebt uitgezeten. Ik ben in slaap gevallen toen de verlenging begon en werd weer even wakker tijdens de penals.

Gefeliciteerd met jullie jubileum! :)

@Liesken: Leuk dat je even opduikt, bij jou dus nog alles rustig :D

@MadameV: Je zit er een beetje doorheen dus, niet leuk. Hopen dat je niet al te lang meer hoeft :)

@Marievs: Dankjewel, voelt eigenlijk wel hetzelfde 30 zijn ;) Wat balen van jullie raam en knap dat je er zo rustig onder blijft :) Dat is inderdaad fijn dat je man straks ook een paar weken met jullie thuis kan zijn.

Hihi ja op een gegeven moment ben je het zwanger zijn zo zat dat je zin krijgt in de bevalling, dat heeft de natuur weer mooi geregeld ;)

@Hier: Ik heb morgen weer een afspraak bij de VK, heb wel zin in morgen want dan ben ik eindelijk de 37 weken grens voorbij. Neem dit keer mijn oudste mee, kan die er ook een keertje bij zijn. Mijn jongste is al een paar keer mee geweest, maar dan zat mijn oudste steeds op school. Nu mag ze dus ook nog even naar het hartje luisteren :)

7. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @Sterre als ik een bevalling aan kan, kan ik 30 worden ook aan :D.
    happy anniversary!

@catnip fijn dat je er weer bent meid.

@vocht zo verlang je naar de zomer, en zodra je last hebt van vocht verlang je naar verkoeling!

Donderdag komt mijn moeder, die blijft tot na de bevalling :D
    Ben ik even blij ik woon 3 hoog zonder lift dus scheelt me zovaak die trappen te beklimmen.
    Ik ga super blij zijn wanneer de vakantie van me jongens begint (18 juli) want ik wil gwn sochtens uitslapen aangezien ik pas laat in slaap val.

8. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @marygirl wat fijn dat je hebt genoten van je verjaardag en flink verwend zo te lezen :D mag ook wel

@voetbal ik baalde zo erg bij elke gemiste kans pfff.
    Ik begon met de jongens te kijken maar die waren in de 2de helft KO gegaan maar waren de volgende ochtend blij met het goede nieuws :D

Die zaterdag zijn we eerst naar de bios geweest ze mochten kiezen uit: hoe tem je een draak 2, rio 2, transformers en heksen bestaan niet.
    NA de trailers te hebben bekeken kozen ze voren transformers. Was blij met hun keuze hihihi.
    Ik vind de consumptie in de bios alleen zo verdomd duur maar ja hoort erbij en ze helpen super goed mee omdat mama zwanger is dus een beloning op zn tijd vind ik dan ook geen overbodige luxe.
    Nu kijken we ernaar uit om in augustus naar the ninja turtles te gaan (miss gaan ze met opa ligt eraan hoe ik me voel na de bevalling)

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Marievs, ik vind zwemmen in mijn eentje helemaal niet vervelend. Ga dan altijd sochtends dan zijn er vooral ouderen haha. Zo hoeft er ook niemand rekening met me te houden als ik snel weer wil gaan of juist lang blijven of wat dan ook. Mijn zusje heeft al aangeboden om mee te gaan omdat ze dat zielig vind alleen. Haha de schat heb er totaal geen problemen mee.

Qua verveling gaat hier beetje op en af. Toen ik net verlof had vond ik het erger. Nu heb ik me er meer aan toegegeven lijkt het wel. En kan ik ook af en toe genieten van tv overdag. Daar had ik eerst de rust niet voor.

Strippen: ik dacht dat dat ook alleen maar kon als je minimaal 1 cm ontsluiting hebt?? Maar weet het ook niet zeker hoor. Heb ik altijd gedacht totdat jij nu dit verhaal verteld haha.

Balen van jullie raam zeg, maar scheelt al dat je er geen punt van maakt.

Marygirl wat leuk dat je oudste ook mee kan morgen, zal ze vast leuk vinden! En tja wat is er doorheen zitten. Het gaat wel hoor maar het is net als wat Marievs zegt je hebt geduld nodig en dat heb ik niet haha.

Babyboom heerlijk zeg hulp van je moeder! Helemaal aangezien je zo hoog woont. Wonen jullie in t midden van t land? Hier krijgen ze namelijk dezelfde dag vakantie van school.

10. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Wauw Minigirl, gefeliciteerd met jullie dochter! geniet ervan!!!

Als ik het zo lees zijn de meesten het wachten wel een beetje zat. Nooit gedacht dat ik hier ook zo'n last van zou hebben. Ik dacht, ik stel me in op 42 weken, dan kan het alleen maar meevallen. Maar ik vind ik nu al meer dan genoeg geweest :)
    Ik kan al heel lang weinig tot niks meer ivm bandenpijn en inmiddels doet alles zeer, rug en bekken ook. Even naar de plaatselijke supermarkt zit er al niet meer in dus ik ben erg aan huis gekluisterd. Ik ga bijna elke dag wel een paar uur slapen, zodat de dag weer wat sneller om is. Morgen komt mn moeder nog helpen met schoonmaken dus dat is wel fijn.

Ik heb het met de verloskundige gehad over dat ik opzie tegen het overtijd lopen, ivm de aankondiging van een groot kind. Waarop hij voorstelde om vanaf week 40 te proberen te strippen. Erg fijn, of het helpt weet je niet maar dan wordt er in ieder geval actie ondernomen voor je gevoel.
    Zit ik vervolgens weer te piekeren: in die week is mn moeder er niet, zal ik vragen of het op vrijdag mag (ben dan 40+2), in het weekend is ze weer thuis. Aan de andere kant vind ik dat belachelijk van mezelf, ben ik superblij dat ze willen proberen te strippen, duw ik het zelf weer n paar dagen op.. Ik moet morgen naar de verloskundige en maak dan de afspraak. Wat zou ik doen? Het gaat maar om n paar dagen en misschien helpt het niet eens maar toch.. (veel te veel tijd om na te denken over dit soort dingen!)

11. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @madameV wij wonen in rotterdam

12. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Marygirl , nog gefeliciteerd met je 30e! Snap dat je verjaardag leuk, maar ook druk was. Wel mooi dat je het hebt kunnen vieren want het is toch een beetje een bijzondere leeftijd :)

@Babyboom, ah ook bijna de 30 bereikt!

@Catnip, balen dat er toch ook wat kwaaltjes komen bij jou. Maarja, weinig aan te doen.. En ook nog best druk met de huizenruil. Hopelijk lukt het je straks om wat meer aan je rust toe te komen!

@Sterre, gefeliciteerd, 12 jaar samen met je man!

@MadameV, niet gek hoor even zo'n huilbui. Het zwanger zijn is nu op deze termijn ook gewoon niet leuk meer. Lichaam zit je echt in de weg. Ik hoop dat de therapie wat meer teweegbrengt dan alleen gerommel, laat het maar lekker beginnen bij jou!

@Marie, wij zijn qua geloofsrichting protestants (christelijk gereformeerd) Oja het vervelen heb ik ook. Ik kan niks meer, doe weinig, hoef niks meer.. Echt zo'n wachtstand waar je in zit. Mooi dat de afspraak bij de vk goed was. Meestal laat ze wel zien hoe hoog de hartslag van de beeb is, soms laat ze het alleen horen. Balen van het raam. Maar goed dat je er niet mee zit ;)

@Marygirl, leuk dat morgen je oudste meegaat. Zij is wel heel bewust natuurlijk van de baby, leuk!

@Babyboom, heerlijk joh dat je moeder donderdag komt! Haha ja voor de kids was de wedstrijd zaterdag net wat te laat. Voor mezelf ook eigenlijk, maar de spanning hield me wel wakker :D

@Kirsty, laatste weken is pittig he.. Overtijd gaan moet ik nog helemaal niet aan denken, ik tel eerst maar gewoon af naar de uitgerekende datum. Wat betreft je dilemma..ik denk dat ik dan voor die vrijdag zou kiezen als je 40+2 bent. Tenminste, als je het lichamelijk nog trekt. Scheelt maar 2 dagen en je hebt altijd kans dat het uit zichzelf begint.

Vandaag hier best een saaie dag. Vakantie dus, maar dat betekent dat je echt helemaal niets meer hoeft. Aan de ene kant wel lekker, aan de andere kant ook wel een lange dag met 2 kleine kindjes thuis. Weet niet of de anderen met al oudere kindjes dat ook hebben, maar die van mij lijken ook echt in de gaten te hebben dat er wat staat te veranderen. Net of ze nog even voor hun plekje of aandacht moeten vechten. Vermoeiend en best lastig om goed mee om te gaan. Snap het wel maar ik kan nu ook niet altijd even goed en makkelijk reageren. En daar baal ik dan weer van want vind het ook zo sneu voor ze. Maargoed, nog even volhouden....

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MadameV: nee nog niks te zien van waterpokken maar het heeft ook een incubatietijd van 2 weken volgens mij. Ach ja, we brengen hem morgen maar gewoon naar de psz en dan zien we het wel. Als hij besmet is dan is het toch al gebeurd.
    Jij ook k.o. gister... Pff ik ben er vandaag ook nog niet helemaal bij.
    Hopelijk ga je snel bevallen meid. Is niks als je er zo klaar mee bent. Het weer is inderdaad ook klam en bleh dus voor dat vocht vasthouden ed zit het ook niet mee voor je :( Hopelijk wil de vk je donderdag strippen.

Marievs: haha ja ik hoop dat ze iig tot donderdagmiddag blijft zitten omdat m'n oudste dan zomervakantie krijgt :p
    Ohh wat balen dat jij het ook zo gehad hebt :( En de nieuwschierigheid zal ook wel énorm zijn ondertussen...
    Ocherm, die arme man van je hihi.

Marygirl: jij bent goed verwend, leuk :D Ik ben wat dat betreft net een klein kind, heerlijk om cadeautjes te krijgen :):D
    Yay, jij morgen 37 weken! Mooie mijlpaal :) Krijg je nog groeiechos? Mijn oudste zit ook steeds op school bij afspraken dus als ik de 12e nog niet bevallen ben kan hij nog een keer mee.

Babyboom: haha ja die 30 is dan een eitje :p
    Lekker zeg dat je moeder komt! Geniet er maar van :)
    Wat gezellig dat bios-uitje! Pff ja consumpties zijn inderdaad duur, dat is jammer maar goed, net wat je zegt, af en toe moet het kunnen :)

Kirsty: lekker dat je moeder komt helpen!
    Fijn dat de vk wilt kijken om iets te doen als je overtijd gaat. Oewh lees nu je dilemma... Tja het is jouw keuze maar die 2 dagen wachten zouden mij dan ook niks meer uitmaken. En voor hetzelfde geldt ben je dan al bevallen.

Liesken: ja herkenbaar van het aandacht vragen! Hier ook heel erg. Ik vond het dus ook wel lekker dat mijn vriend de oudste na school meenam naar z'n kantoor. Oudste vind dat geweldig om papa te "helpen" dus iedereen blij haha :)

All: hier ook weinig gedaan eigenlijk. Wel wat dingetjes gedaan nog maar dat gaat allemaal op tempo "slak" hihi. Ik wilde eigenlijk nog naar de winkel lopen maar er toch maar vanaf gezien.

Ik had het vorige week over bepaalde type vrienden en vandaag stonden ineens die hartstikke-aardig-maar-te-nieuwschierig-vrienden voor de deur... Had ik dus hélemaal geen zin in. Ze kwamen kijken of ik al aan het bevallen was :( uhm, nou liever niet zeg.
    Ik had ook net de deur van de babykamer dicht gedaan toen hij ineens zogenaamd iets stond te doen onderaan de trap maar wel proberen te spieken of hij in het kamertje kon kijken ;) Vond ik best vervelend eigenlijk of ben ik nu aan het zeuren? Ik wil ook echt niet dat ze zomaar aan de deur komen als de uk er is straks.. Mijn vriend zei al, ik stuur ze dan gewoon weg hoor.

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Kirsty - 29 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    28 juli
    Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 30 jaar - 3e kindje - meisje
    Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    22 september
    Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 12 Jongen: 7 Verrassing: 2

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Juli

Babyboom 9 juli - verloskundige
    Chocochick 10 juli - verloskundige
    Liesken 10 juli - verloskundige
    MadameV 10 juli - verloskundige
    Marievs 11 juli - verloskundige
    Sterre 12 juli - verloskundige

Bevallen:

17 maart:
    Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag
    2 juli:
    Minigirl - meisje - 38 weken

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

15. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @Liesken, met wat oudere kinderen is het denk idd anders, ze vinden het wel spannend hier maar er veranderd weinig.
    gaan nog lekker buiten spelen of wii-en, ik krijg wel de rust van ze.

@sterre ik geef je helemaal gelijk, ik zou dat nieuwsgierige gedoe ook niet fijn vinden.

ik kom net terug van de bios met een vriendin (heb zo een pas) 22 jumpstreet gekeken, ik heb echt veel harde buiken gekregen van het lachen.

16. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ha meiden,
    bedankt voor jullie felicitaties. Ik heb een behoorlijk pittige kraamweek gehad. Ik lag bijna alleen in bed. Erg uitgeput. We zijn ook aan het stoppen met borstvoeding. Door de flinke stuwing blijf ik mog kolven maar onze meid krijgt ook al flesv. Kraamhulp vond dat ik extreem moe ben, en dat ik borstv niet aankon. Daar was ik het mee wens. Ik heb het geprobeerd maar ik heb de energie duidelijk niet.

Ik begrijp dat de meeste van jullie zich vervelen. Geniet nog even van de rust, want straks is het over.

17. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Minigirl, ik weet niet of ik erover heb gelezen maar hoe heet jullie prinsesje?

Hier gaat alles goed. Ons meisje heeft een enorme inhaalbeweging gemaakt en werd gisteren geschat op 3025 gram! In 3 weken tijd maar liefst 800 gram bijgekomen. Zo zit ze nu terug keurig op schema en hoeven al die extra controles niet meer. Mijn buik werd vorige vrijdag opgemeten en die was 27 cm. Gisteren was die 31 cm! Geen wonder dat ik onderhuids zoveel pijn heb. De rugpijn is hier snachts niet meer te harden.

Voorlopig staan er nu geen controles meer gepland. Uitgerekende datum met 40 weken is 21 juli maar hier in frankrijk rekenen ze 41 weken. Dus heeft de gyn me gezegd dat ik moet bellen op 26 juli als ik nog altijd niet bevallen ben. In dat geval zal ik dus zeker een week overtijd gaan...

18. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Wat een heftig weekje minigirl! Ik kan met wel voorstellen dat er heel wat op je afkomt. Hopelijk kun je de komende week meer tot rust komen en kun je er ook wat meer van genieten allemaal!

Daphne, fijn dat jullie kleintje goed gegroeid is! Heb je dan nu helemaal geen controle meer tot aan je bevalling? Wat gek! Hier checken ze je bloeddruk en hartslag van baby wekelijks de laatste weken.

19. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Neen helemaal geen controle meer tot 27 juli. Vond ik ook heel vreemd maar blijkbaar is het niet nodig. Betekent dat iets wanneer je bloeddruk stijgt? Normaal zit ik altijd laag. Rond de 9/5. De voorlaatste keer was mijn bloeddruk plots 12/8 en nu gisteren 13/8. Maar dat is normaal veronderstel ik?

20. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Hmmzz, mn man mailt net dat hij zijn telefoon in de wc heeft laten vallen....handige timing... Hopelijk blijft de beeb vanmiddag nog even zitten dan. Nouja, zal ook wel :)

@Sterre, oh perfect dat de oudste na schooltijd lekker meeging naar kantoor. Brrr, die vrienden die kwamen kijken of je al aan het bevallen was. Oh nee dat wil je toch niet, dat ze echt gaan langskomen. In de kraamtijd heb je nog prima het excuus dat je niet zelf open hoeft te doen, en de kraamzorg of je vriend kan gewoon zeggen dat het niet uitkomt. Ik had het afgelopen vrijdag tijdens onze schoonmaakdag. Kwam er iemand langs, ook even kijken of ik al bezig was. Vraagt vervolgens of ze even een kopje thee kan komen drinken. Terwijl wij met zn drieen met sopdoek in de handen staan. Nou nee dus.. Vond ik ook al zo maf.

@Babyboom, ja dat geloof ik wel dat het met oudere kinderen weer anders is. Die zijn er niet heel erg door van slag en kunnen "gewoon" doorgaan. Leuk nog naar de bios geweest!

@Minigirl, wat heftig joh, die extreme vermoeidheid in de kraamweek. Wel heel goed dan dat je je er aan hebt overgegeven en niet te vlug uit bed bent gegaan. Heb je voor straks als de kraam weg is ook nog hulp? Jammer dat de bv hierdoor niet lukt. Maar is het wel echt jouw beslissing ook, en niet alleen van de kraamzorg? Hopelijk kom je toch ook wel wat aan genieten toe van de kleine meid.

@Daphne, wat goed zeg, en fijn ook dat je meisje zo'n inhaalslag heeft gemaakt. Dat is toch een kleine zorg minder. Kan me voorstellen dat je die groei wel merkt aan je lichaam! Huh, inderdaad geen controles meer tot 41 weken??

Wat een regen he.. Niet dat ik anders er op uit zou trekken maar een zonnetje is wel wat gezelliger. De kinderen zijn gelukkig wel weer in een goed humeur dus deze dag verloopt ook een stuk beter dan gisteren. Morgen gaan ze een dagje naar het kinderdagverblijf, donderdag heeft mijn man papadag en vanaf dan werkt mijn man thuis mocht ik nog niet bevallen zijn. Dat is wel een fijn vooruitzicht!
    Ik voel me deze week wel echt heel dik hoor. Loop maar een beetje te waggelen door het huis, pfff. Ben er echt klaar mee!

Deel Deze Pagina