16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Catnip, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @Sterre: Gefeliciteerd met je meisje :D

@Catnip: Heerlijk geshopt bij Ikea :) Nog even wat laatste kleine dingetjes gehaald :D Hoe ging het introductiegesprek bij het consultatiebureau? Hier hebben we geen gesprek voor de bevalling.
    Spannend he, het afwachten. Hier veel harde buiken maar verder nog niks... Straks weer controle bij de VK, vind het wel fijn om weer even het hartje te horen :)

@Babyboom: Ziet er goed uit hoor de lijst ;)

@Kirsty: Vandaag 40 weken! Nog twee daagjes en dan gaat de VK je strippen, spannend hoor. Over het scheren, ik scheer nog wel, maar heb geen idee hoe het eruit ziet Ik kan het ook niet meer zien, dus doe het op de tast. Ik maak me er ook eigenlijk niet druk om, het zal zeker geen picasso zijn daaronder, maar ook geen oerwoud, dat is voor mij goed genoeg :D
    Over het vertellen van het strippen, ik zou doen wat goed voor jou voelt. Als je het niet leuk vind om te delen moet je dat ook niet doen. Dan zou ik de vraag ontwijken of gewoon antwoorden dat je dat liever voor jezelf houdt...

@Dreamchild: Logisch dat het wat gek voelt nu de datum nadert . Lekker dat je er even tussenuit gaat, veel plezier alvast!

@hier: Straks weer controle bij de VK. Zal wel niks bijzonders zijn, al vind ik het altijd wel fijn om het hartje weer even te horen :) Verder ben ik er gewoon helemaal klaar voor, huis is netjes alle kanten op :D Ben de laatste dagen vooral aan het luieren (nu het nog kan).

2. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @marygirl

Dank je wel, heb me best gedaan :D
    Spannend hoor straks weer controle, ik moet ook zo om 15.30u

@hier
    Mijn moeder is gisteren gekomen, HEERLIJK!!
    ik word zwaar verwend ze kookt voor mij, heeft me ontbijtje vanochtend geserveerd.
    vegen, afwassen heeft ze gedaan en straks gaat ze nog mee naar het ziekenhuis.
    Morgen mijn diploma uitreiking en dan komt me zus ook helemaal van het noorden naar het zuiden :) ik voel me echt helemaal happy en geliefd!

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Hier ook eens weer even reageren. Veel te lang geleden, maar ik zat er even helemaal doorheen. Al die bevallingen en dat terwijl ik eigenlijk ook graag wil bevallen. Ben nu onderhand wel benieuwd of er een jongen of een meisje in mij groeit. Daarnaast krijgt die kleine ook weinig plek meer. Vorige week bij de vk was alles goed dan, maar het wordt een lange baby.

@bevallen dames: De meeste al wel gefeliciteerd op facebook, maar kan het niet helemaal meer goed bijhouden. Gefeliciteerd voor degene die ik nog niet gehad heb.

@catnip: en hoe is het gister gegaan met strippen? Heeft het iets opgeleverd? Ja, lopen vind ik echt heerlijk. Ben altijd al iemand geweest die graag beweegt en wordt ook onrustig van stil zitten e.d. Zoals vandaag ga ik vanavond naar zwangerfit. Dan ga ik niet ook nog eens een eind lopen. Mijn voeten zijn op den duur ook wat dikker, maar gelukkig kan ik er nog goed mee lopen. Trek dan ook gewoon mn hardloopschoenen aan. Die zitten dan het lekkerst. Oh wat lekker dat je bij je ouders zit. Heerlijk zeg. Nee, ik heb geen gesprek bij het consultatiebureau.

@chocochick: Jammer dat de kleine nog niet is ingedaald, maar wel lekker dat je een lange romp heb. Hier juist een korte romp en een lange baby. Zucht.

@liesken: Ja, het is te vergelijken met jou. Hier ook pas met 42 weken inleiden ja. Maar bij jou is het gelukkig niet meer nodig. Ik zie daar het meest tegenop. Dat heb ik gister ook uitgesproken tegen mijn man en heb het wel een beetje los kunnen laten. Hopelijk is het bij mij ook niet nodig.

@marygirl: Ja, dat klopt ja. Het wachten is veel makkelijker als je het loslaat, maar hoe laat je het los? Als je steeds van alles voelt, maar niets is het echte werk. Fijn dat het bij jou goed gaat.

@kirsty: vandaag 40 weken dus. Lekker zeg. Ik merk ook dat de baby rustiger is geworden sinds gister. Oh, dat is wel minder zeg dat knakken, maar beter dat het geen zeer doet. Ik hoop voor je dat het dat betekent. Ja he, je tast echt in het duister, maar iedereen zegt dat je het wel voelt als de weeen er zijn. Dus daar ga ik dan maar van uit. Ben benieuwd of ze vrijdag kan strippen. Bij mij gaat de vk ook vrijdag kijken hoe ver het van binnen is geweekt. Strippen nog niet denk ik, maar je weet nooit. Ja, geen idee. Ik scheer maar een beetje op de tast en verder zie ik het wel. Hier groeit het ook als kool. Dus elke keer een scheerbeurt onder de douche. Mn benen zijn ook zo vervelend om te scheren.
    Hoe voelt dat dat je bekkenbotten sinds een paar dagen losser zitten? Dat gevoel heb ik nog niet denk ik. Al doet wel alles pijn daar beneden en lijkt het wel of het beurs is.
    Nee, ik ga het niet zeggen als ze me gaan strippen. Mogelijk dat ik wel vertel dat ze het gaan doen, maar wanneer zeg ik niet. Mijn sm wil al weten wanneer ik begin. Nou mooi niet dus. Ze krijgen een belletje als de kleine er is. Inleiden is bij mij geen verassing, omdat iedereen weet dat het bij deze vk met week 42 is. Dus bij mij op 2-08.

@dreamchild”Oh lekker. Waar ga je naar toe? Oh, dat is wel minder zeg. Ik snap het wel dat je daar mee zit. Gelukkig groeit er nu een nieuw wondertje in je, maar toch snap ik dat het een datum is die je nog lang bij zal blijven.

@marygirl: Hoe was het bij de vk.

@babyboom: Hoe was het bij de vk? Oh, leuk zeg diplomauitreiking. En wat fijn dat je zus helemaal vanuit het noorden komt.

@ego: Verder gaat het hier zn gangetje. Voel van alles, wat niets is. Nog 2 dagen en dan heeft mijn man ook vakantie. Volgende week gaat hij nog wel een paar dagen werken, dan kan hij in de week als hij weer zou moeten beginnen nog een paar dagen vrij nemen. Zo fijn. Denk dat we veel gaan luieren als de kleine er nog niet is. Je moet wat doen hihi. We kunnen toch geen grote dingen ondernemen. Ben wel blij dat hij bijna vakantie heeft. Dan voel ik me ook niet meer zo alleen thuis.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Kirsty: inderdaad gek dat de datum waar je 9 maanden naar toe leeft ook zo voorbij kan gaan zonder baby. Ben benieuwd of de vk iets voor je kan doen vrijdag.
    Over dat bijhouden down under... Ik deed het maar op de tast en eigenlijk weet ik niet eens meer of ik dat de laatste week nog gedaan had haha... Kon me inderdaad niet echt meer schelen :)
    Ik zou dat strippen gewoon niet vertellen hoor. Voor hetzelfde geldt doet het niks en zit inderdaad iedereen op iets te wachten. Daar zou ik geen zin in hebben.

Dreamchild: fijne vakantie! Helemaal niet gek dat je stil staat bij je eerdere uitgerekende datum. Ondanks dat je een nieuw wondertje draagt is zo'n datum toch ook iets waar je eigenlijk naartoe leefde.

Marygirl: hoe was het bij de vk? Lekker hoor dat luieren :D

Babyboom: heerlijk zeg, lekker verwend worden door je moeder :D
    Morgen diploma-uitreiking, spannend! Heel veel plezier en maak er een feestje van :)

Marievs: begrijpelijk dat het wachten vervelend word, nog even volhouden meid. Fijn dat je man bijna vakantie heeft. Geeft inderdaad afleiding en het is natuurlijk sowieso fijn om lekker samen te zijn nog :)

All: Hier mijn bevallingsverhaal :)
    Donderdag word ik wakker met wat krampjes maar durf er niks van te verwachten omdat het al weken zo is. Ik zeg het dit keer wel tegen Mijn vriend dat ik iets vermoed. We beginnen maar wel gewoon de dag want de mannen moeten naar school, peuterspeelzaal en werk. Wel heel frappant is dat de jongste ineens zegt "baby komt eruit vandaag"... Heel apart.
    Als alles weg is duik ik lekker m'n bedje in. Als tussen de middag iedereen weer thuis komt om te eten is er nog steeds niet echt iets loos. De oudste gaat weer terug naar school en ik ga weer slapen samen met de jongste. Om 14.30 uur staat ineens de vk naast m'n bed, m'n vriend heeft haar stiekem gebeld ( samen met mijn moeder bekokstoofd ) omdat hij het "niet vertrouwd" haha. Hij heeft ook geregeld dat m'n moeder de jongens komt halen en meeneemt.
    De vk toucheerd en constateert toch al 3 cm ontsluiting. Ze vraagt of ze me moet strippen maar dat hoeft voor mij niet. Ik heb niet zo'n haast :) Ze prikkelt de boel wat en we spreken af dat ze die avond tussen 21.00 en 21.30 nog even komt.
    De rest van de middag is er nog steeds weinig geks. M'n moeder neemt de kids mee en wij doen ons dingetje. Om 17.30 duik ik even de douche in om te kijken of er iets gebeurd maar verder dan een wee hier en daar kom ik niet. Ik verwacht dus ook niet nog die dag te bevallen. Ik probeer wat te relaxen op bed en puf af en toe een kleine wee weg. Om 19.30 duik ik weer de douche in, gewoon voor de lekker :) Maar dan komt het ineens flink op gang :-0 In bad kan ik fijn over een rand hangen met de warme straal op m'n onderrug. Daardoor kan ik de best flinke weeen "lekker" wegpuffen en ik merk dat het rechtop staan ook gunstiger/fijner is. Om 20.45 besluit ik toch maar op bed te gaan liggen en Mn vriend komt even bij me zitten. Ik lig nog geen 10 minuten als ik plotseling de wee om voel slaan naar een perswee... Ik zeg tegen m'n vriend direct de vk te bellen en dat doet hij. Gelukkig woont de vk dichtbij en komt ze er direct aan. Maar dan gaat het héél snel. Bij de volgende perswee voel ik m'n vliezen breken en direct voel ik het hoofdje tussen m'n benen. Ik voel met m'n handen en ik voel inderdaad de haartjes en een stukje van het hoofdje. M'n vriend belt gelijk weer de vk en moet van haar de deur open gaan zetten maar ik zeg tegen hem dat ik het niet meer houd en hij de uk op moet vangen. Germ, m'n vriend in paniek natuurlijk en zeggen dat ik haar op moet houden omdat hij dat niet durft haha.. Nou ja, vk staat aan de deur, m'n vriend naar beneden, vk rent naar boven en zegt dat m'n vriend haar tas uit de auto moet pakken. Ze is nog net op tijd boven om de uk aan te pakken en haar bij mij op de borst te leggen. Nog geen halve minuut later komt m'n vriend ook maar heeft dus in principe de geboorte gemist :)
    Al met al is het een fijne, mooie en lekker snelle bevalling. De kleine poept wel gelijk na de geboorte dus heeft ze het wel even benauwd gehad maar eigenlijk gaat alles gewoon goed. De kraam komt even later ook en om een uur of 23.30 sluiten we af en liggen we lekker van onze dochter te genieten in bed :D

Helaas belandden we zaterdag alsnog voor 3 dagen in het zkh omdat de kleine meid erg veel moeite heeft met het binnen gekregen vruchtwater. Zo erg dat ze er bijna in stikt.. Dat was echt vréselijk om te zien. We dachten echt dat ze dood ging :( In het ziekenhuis blijkt helaas ook zij ( de oudste had het ook ) zeer ernstige reflux te hebben. De kinderarts zei dat ze het eigenlijk nooit tegen komt dat zoiets zich al zo snel laat zien. Pff en wij hebben het verdorie dus voor de 2e keer :( Maar goed, we zijn er nu op tijd bij en dikken haar voedingen nu in. Over 2 weken terug naar de kinderarts om te kijken hoe het gaat. Gelukkig gaat het vooralsnog goed en hebben we niks te klagen.
    Helaas heb ik m'n jongens bijna 4 dagen niet gezien omdat de jongste de waterpokken heeft en dus niet bij de uk in de buurt mag komen. Ook in het zkh mocht hij niet op de afdeling.

Gelukkig zijn ze vandaag weer thuis gekomen en zijn we na een heftige en behoorlijke emotionele week weer bij elkaar :) Nu gaan we lekker genieten met z'n alle :D

5. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 28 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Kirsty - 29 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 27 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    28 juli
    Annemariew89 - 25 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 30 jaar - 3e kindje - meisje
    Marjolinos - 34 jaar - 1e kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    22 september
    Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - meisje

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 12 Jongen: 7 Verrassing: 2

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

Juli

Kirsty 18 juli - verloskundige / strippen
    Marievs 18 juli - verloskundige
    Babyboom 23 juli - gynaecoloog

Bevallen:

17 maart:
    Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag
    2 juli:
    Minigirl - meisje - 38 weken
    10 juli:
    Sterre82 - meisje - 39 + 1 weken
    14 juli:
    Liesken - Jongen - 40 +1 weken
    Daphnev85 - meisje - 38 + 6 weken
    Niekske78 - Jongen - 38 + 5 weken
    16 juli:
    DeniseG1986 - Jongen - 39 weken

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

6. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @Sterre: Wat een wervelwind van een bevalling! Wel heel mooi hoe het allemaal gegaan is. Wat een schrik dat jullie naar het ziekenhuis moesten, vreselijk om je uk bijna in het vruchtwater te zien stikken brrr. Poeh en weer reflux, dat is wel pech zeg, wel fijn dat je er nu zo snel bij bent. Ga maar lekker genieten met zn allen :) Enne, hoe vinden de jongens het dat ze een zusje hebben gekregen :D?

@Babyboom: Wat lekker dat je zo verwend bent door je moeder :D Geniet van je diplomauitreiking vandaag!

@Marievs: Die kunst van loslaten heb ik ook nog niet echt ontdekt hoor ;) Het scheelt dat ik het grootste deel van de tijd vermaakt wordt door de twee rondlopende hummeltjes, maar de laatste dagen vind ik het toch wel steeds spannender worden. Ik ben dit keer wel minder bezig met alle voortekenen die misschien iets of helemaal niets zouden kunnen betekenen. De vorige keren voelde ik ook van alles en begon het beide keren zo onverwacht, dat geeft me ook wel wat rust, het idee dat het gewoon zomaar kan beginnen :D Fijn dat je man ook bijna vakantie heeft, dan is het ook wat gezelliger thuis :)

@Catnip: Nog iets gebeurd na het strippen?

@hier: Het ging goed bij de VK. Het was fijn om even mijn zorgen uit te spreken over al die harde buiken. Ik voel mijn uk namelijk wat minder vaak bewegen en heb zoveel en zulke harde buiken dat ik soms het gevoel heb dat ze wordt fijngeknepen door al die buikspanning :) De VK zei dat ik me daar helemaal geen zorgen over hoef te maken, het hartje klonk goed en ze bewoog ook goed en het is logisch dat de bewegingen nu wat anders worden doordat ze minder ruimte heeft. Bloeddruk was ook nog heel netjes (110/70). Dinsdag 22 juli heb ik weer een controle, dan ben ik precies 39 weken. Ik vind het nu wel spannend worden en ben zoo benieuwd hoe lang deze blijft zitten, mijn oudste is met precies 39 weken geboren en de jongste met 37. Maar wie weet vind deze baby het wel veel te gezellig en blijft ze nog wat langer plakken ;) We zien het wel :D

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Hoi dames,

ik ga een tijdje even niet kijken op zp of fb. Ik zit er al de hele week een beetje doorheen. Weet niet wat ik heb deze week, maar elke dag jank ik wel een keer of wat. Ik probeer me groot te houden tegenover mn familie en vrienden en dat heeft me nu vreselijke hoofdpijn opgeleverd. Weet ook niet wat het is. Zijn het de zenuwen dat de bevalling steeds dichter bij komt? Is het de onzekerheid voor wat me te wachten staat? Zijn het al die vragen van de mensen hoe het gaat en of ik al iets voel? Geen idee, maar ik zit er wel doorheen. Dit is niet goed voor mezelf en voor de kleine. Ik slaap slecht hierdoor en wordt sago tegenover mn man. Hij heeft dit niet verdient, want het is zo`n lieverd die me iedere keer weer opbeurt.
    Ik ben ook zo bang dat ik twee weken over tijd loop en over twee weken dus naar het ziekenhuis moet om ingeleid te worden. Daar zie ik zo tegen op.
    Ik zie het nu even niet positief meer in. Denk alleen nog maar in slechte scenario's.

Zodra ik me weer wat sterker voel kom ik weer langs en ik laat zeker wat van me horen als de kleine zich onverwachts aandient.

Ik wil iedereen sterkte wensen als ze in de tussentijd gaan bevallen en feliciteren wie ik nog niet gefeliciteerd heb met de kleine.

liefs

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Sterre, gefeliciteerd met jullie dochter, wat een verhaal zeg!! Wel schrikken zo terug naar het ziekenhuis. Hoe gaat het met de warmte? Wat vervelend die reflux.. weer extra zorg erbij.

Babyboom, ik heb bewust geen FB dusk an helaas niet mee doen aan de gezelligheid daar :)

Kirsty, in het begin van zwangerscha dacht ik ook dat ik mijn bikinilijn en de boel wat bij wilde houden voor de bevalling maar op het laatst kon ik er niet meer bij en boeide me het ook niet echt meer.. Wij hebben wel het plan om te strippen gedeeld met familie maar we zijn door de Portugese kant vanhet gezin ook wel heel erg open over alles. Wat Dreamchild zegt, gewoon delen waar je zelf prettig bij voelt.

Dreamchild, is niet raar toch lijkt me.. toch eenmoment om bij stilt e staan. Hoe gaat het verder met de bevalling?

Marygirl, alles goed met de controle?

Babyboom, fijn dat je moeder er is.. lekker genieten nu!!

Marievs wow je zit er echt dorheen he? Hopelijk betekend dat dit het niet lang meer gaat duren!

HIer inmiddels ook bevallen van onze dochter! Bevalverhaal komt nog uitgebreid.. was kort maar heftig. Nu flink aan het bijkomen. Hebeen gigantische melkproductuie en pijnlijke borsten en een heel klein klindje dat weinig energie heeft om te drinken. Het is echt even survival mode aan deze week! Hopelijk snel terug met gezellige babbels :)

9. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Wow Catnip, gefeliciteerd met jullie dochter!!! Nu eerst maar goed bijkomen en genieten van de eerste dagen samen. Succes met de borstvoeding. Bij mijn tweede had ik ook een flinke melkproductie en mijn minidochter kon het niet wegdrinken. Ik heb het toen weggekolfd met zo'n huurkolf en in de vriezer gezet. Een week later was ze al veel sterker en was mijn productie nog goed op pijl. Succes, komt vast goed. We zien je wel weer opduiken hier :D

10. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    16 juli
    17 juli
    19 juli
    21 juli
    22 juli
    23 juli
    24 juli
    25 juli
    27 juli
    28 juli
    29 juli
    1 Augustus
    22 september

Afspraken:

Juli

Bevallen:

17 maart:
    2 juli:
    10 juli:
    14 juli:
    16 juli:
    ?? juli:
    Catnip - Meisje - 39 + ?? weken
    18 juli:
    MadameV - Meisje - 40 + 2 weken

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

11. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Catnip GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter. Gelukkig dat het dan maar kort was omdat het heftig was.
    Jammer zo'n start maar komt vast goed meis. Probeer toch er een beetje b0van te genieten.
    Dikke knuffs

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Catnip!! En de andere meidendie zijn bevallen, maarndie heb ik volgens mij allemaal al via FB gefeliciteerd. :)

Hier gaat het nog steeds z'n gangetje. Ben benieuwd wanneer de kleine man komt.

13. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

2 sep 2010
    2.361
    0
    0
    Rotterdam
    @catnip GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochtertje!!! :D
    hopelijk sterken jullie beide snel aan.

@all gaat goed he met de bevallen lijst, schiet al aardig op zo

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Marygirl: de oudste vindt het hélemaal geweldig dat hij een zusje heeft :D Hij wilt haar de hele tijd vast houden, kusjes geven, knuffelen... We moeten echt zeggen dat hij haar ook met rust moet laten en dat het geen speelgoed is hihi :p De jongste vindt het ook wel leuk maar vind het ook wel vreemd. Zeker omdat die baby een beetje z'n moeder heeft ingepikt :p
    Fijn dat je even je zorgen uit hebt kunnen spreken over die harde buiken. Ik ben erg benieuwd wanneer de uk zich aandient :)

Marievs: ik heb het al op fb gezegd maar hier nogmaals, denk aan jezelf! Je bent ons niks verplicht.

Catnip: Hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter!!! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

All: he he eindelijk even tijd om hier weer eens te reageren. iPad wordt steeds ingepikt of als ik net zit vraagt iets of iemand m'n aandacht.
    Hier gaat het eigenlijk wel goed. Na een moeilijke start met de bv zit de kleine meid nu volledig aan de borst. Ik was echt even bang dat ik het niet zou gaan redden met m'n productie want in het zkh deden ze niet veel moeite om me daarin te helpen. Op dag 6 kolfde ik nog steeds maar 20cc in totaal :( Net even gekolfd zodat m'n vriend even kon voeden ( en ik eindelijk even bij kon slapen ) en kwam er 150cc uit :D
    De kleine meid doet het gelukkig ook goed. Gelukkig gaat de bv in combinatie met nutriton en haar reflux ook goed. Het is wel een meisje wat héél graag lekker op je arm ligt :) De nachten doet ze erg goed *klopt snel af haha* Als het allemaal zo blijft hoor je mij niet klagen iig :D
    En dan heb je natuurlijk de mindere kanten van alles... Vanmorgen op de weegschaal viel best tegen... 8 kilo is blijven plakken :( En ik ben iemand die niet afvalt van de bv dus dat vond ik wel een beetje balen :)
    Ook heb ik ineens behoorlijk last van m'n bekken. Heel apart, in de zwangerschap bijna niet en nu ineens wel ;) Even in de gaten houden maar.
    Tja, verder vind ik het op zich niet erg dat het allemaal weer voorbij is maar het voelt wel vreemd dat ik dit allemaal nu echt niet meer ga meemaken. Het zwanger zijn enzo... Ja toch even raar maar het voelt wel oke zo :)

15. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    16 juli
    17 juli
    19 juli
    21 juli
    22 juli
    23 juli
    24 juli
    25 juli
    27 juli
    28 juli
    29 juli
    1 Augustus
    22 september

Afspraken:

Juli

Bevallen:

17 maart:
    2 juli:
    10 juli:
    14 juli:
    16 juli:
    ?? juli:
    Catnip - Meisje - 39 + ?? weken
    18 juli:
    MadameV - Meisje - 40 + 2 weken
    Jvs12 - Meisje - 39 + 3 weken
    20 juli:
    Marievs - Meisje - 40 + 1 weken

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

16. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    @Sterre: Mooi dat de borstvoeding goed gaat! En ook fijn dat jullie meisje zo tevreden is. Balen is dat hè die kilo's die blijven plakken. Bij mij was het vorige keren net zo en ging het ook met de borstvoeding er niet vanzelf af. Ja, het ging er heeel geleidelijk eraf, maar het duurde bij beiden wel een jaar ofzo ;) Gek dat je nu ineens last van je bekken hebt. Kan het misschien komen door de snelle bevalling? Dat de bekken nog even staan na te trillen ofzo :p
    Ik vind het nu ook al vreemd dat het de laatste dagen zijn met buik. Ookal mag de bevalling van mij zo snel mogelijk beginnen nu, ik geniet toch steeds even als ik mijn buik zie. Voor mij is het heel waarschijnlijk namelijk ook de laatste keer dat ik zwanger ben. Voelt oke en ook wel dubbel ;)

@all: Ben zooooo benieuwd wanneer de volgende baby's komen :D

17. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn echt al veel meiden bevallen joh! :)

Ik heb de 25e weer een afspraak bij de vk in het Zkh. Op m'n uitgerekende datum, dus eigenlijk moet ik dan de afspraak in de verloskamers houden.

Sterre: eat vervelend dat je last van je bekken hebt! Hopelijk gaat het snel over maar anders snel actie ondernemen hoor!

Marygirl: van mij mag ie vanaf woensdag of vrijdag ofzo wel komen. Ben benieuwd! Herken het gevoel ook want ik denk ook dat dit m'n laatste zwangerschap is. En het gaat nu eigenlijk best goed. :)

18. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Gaat zeker hard.
    Nou das toevallig ChocoChick ik heb de 25ste ook mijn volgende afspraak bij de vk hihi. We zullen zien of die nodig zijn hihi

19. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    @Marievs Als je dit leest. Ik snap helemaal dat je er doorheen zit! heb ik zelf ook last van.. en dan is het niet altijd leuk om te lezen dat andere meiden we zijn bevallen terwijl jij maar moet wachten. Maar probeer ergens kracht vandaan te halen en het te relativeren (lukt mij ook vaak niet hoor) Het kan gewoon niet heel erg lang meer duren en straks ben je deze rotdagen zo weer vergeten!

@Catnip: gefeliciteerd met jullie dochter! geniet ervan!

@Sterre: Fijn dat te goed is gekomen met de borstvoeding en dat jullie kleine t goed doet. Die 8 kilo die je erbij cadeau hebt gekregen, snap wel dat het een confrontatie is op de weegschaap maar dat komt heus wel weer goed! Volgens mij valt 8 kilo trouwens nog reuze mee! Ik denk dat ik er ook zeker 8 aan over ga houden, als het er geen 10 zijn. Ik heb regelmatig gehoord dat vrouwen veel meer waren aangekomen! Hoeveel was je in totaal aangekomen tijdens je zwangerschap?

Over hoe het hier gaat:
    Ik ben weer een beetje boven water maar heb een paar mindere dagen achter de rug. Donderdag op vrijdag nauwelijks kunnen slapen. Vrijdagmorgen werd ik gestript. Mn verloskundige kon wel aan me zien dat ik er doorheen zat. De baarmoedermond was al wel zacht, 1 a 2 cm ontsluiting, maar zat nog wel erg hoog, ze kon er maar net bij. Daarna overdag wat menstruatieachtige buikpijn gehad. 's middags wat bijgeslapen. De volgende dag wakker geworden zoals gewoonlijk. Toch een beetje teleurgesteld dat het geen effect had gehad.
    Nacht van zaterdag op zondag om 3 uur wakker geworden met buikpijn en krampen. Helemaal blij, ik dacht: over een paar uur maak ik mn man wakker en dan kan het beginnen. Maar na 2 uur zakte het weer weg. Ik heb nog rondjes gelopen in de woonkamer maar dit hielp niet. Vervolgens niet meer kunnen slapen, het was ook loeiwarm! en de volgende ochtend weer een beetje teleurgesteld en erg moe opgestaan.
    Gister wel de hele dag wat buikpijn gehad en tegen 16:00 werd het pijnlijker en dacht ik: als dit geen weeën zijn, weet ik t niet meer. Er kwam nog geen regelmaat in maar ik dacht wel, nu is het echt. We hebben zelfs wat simpels gegeten om niet teveel rommel te maken. Maar 's avonds ging ik douchen en tegen 9:30 zakte de krampen weer weg :( Ik huilen, had in gedachten al de rest van de nacht beleefd met uiteindelijk ons babytje in mn armen..
    Afgelopen nacht niet goed maar ook niet heel slecht geslapen. De buikpijn is nu zo goed als weg. Vanmorgen nog een flinke kramp die me even weer hoop gaf maar weer kwam er geen vervolg.

Morgenmiddag gaat mn verloskundige weer strippen. Ik durf nergens meer op te hopen. Ben wel bang voor weer een hoop valse weeën die me toch weer hoop en vervolgens telleurstelling geven. Maarja, wieweet

Ik heb vanmiddag een afspraak bij een voetreflexzone-praktijk. Met drukpunten op je voeten kunnen ze de baarmoeder stimuleren. Ik geloof hier minder in dan in te strippen, maar baat t niet, dan schaad t niet. En je schijnt er sowieso ontspannen van te worden en energie van te krijgen. Dat kan ik wel gebruiken :)

20. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lili: ik ben ook benieuwd, hihi. :)

Kirsty: ik hoop dat het snel begint voor je meid. Zo te lezen zit je er behoorlijk doorheen. Heb je ook al een afspraak gemaakt met je vk over inleiden?

Deel Deze Pagina