Hoi allemaal, lang geleden! ik heb vorig weekend een uitgebreid verhaal getypt over de bevalling enzo. Toen ik hem wou posten bleek ik niet meer ingelogd te zijn.. verhaal weg! Ik ben op 23 juli bevallen van onze dochter. De bevalling vond ik verschrikkelijk heftig. De pijn van de weeen was zo sterk en er zo zo weinig tijd tussen om op adem te komen. Ik wist niet waar ik het moest zoeken van de pijn! Terwijl ik normaal een rustig persoon ben was ik alle controle kwijt, heel naar vond ik dat. Ik heb nog een pompje met remifentanil gekregen wat de scherpe randjes eraf zou halen maar eigenlijk bleven de weeen net zo sterk voor mijn beleving. Na een knip is onze dochter, van maarliefst 4450 gr geboren. Ik heb best veel moeite (gehad) met het verloop van de bevalling, zo heftig en out of control had ik het nooit verwacht. Ik wist wel dat het veel pijn zou doen maar ik ben sterk en nuchter en dacht, daar kom ik wel door. Nu vraag ik me een paar dingen af: - Ik heb de hele zwangerschap een multivitamine geslikt, terwijl ik daarnaast ook wel gezond heb gegeten. Zou dit invloed hebben gehad op het gewicht van mn baby? Dat ze het te goed heeft gehad..? - Ik heb een dag voor de bevalling begon een voetreflexmassage gehad die weeen op gang kan brengen. Zouden mijn weeen daardoor misschien wel zo heftig zijn geweest? - Als ik nog een keer ga bevallen, kan ik dan ook gewoon een ruggenprik krijgen? of krijg je die niet zomaar? Op deze manier wil ik het echt niet nog een keer meemaken!! Met onze dochter gaat alles goed. Ze houd ons nog wel veel wakker vannacht. Krampjes, boertjes, de hik, zeg het maar. Na een voeding duurt het vaak een half uur tot een uur dat ze weer in slaap valt bij mij op schoot. Dan wieg ik haar een beetje, zuigt ze vaak om mn vinger en valt ze uiteindelijk in slaap. Als we haar wakker wegleggen gaat ze altijd binnen een kwartier weer huilen.. herkennen jullie dat misschien? Soms is het wel erg vermoeiend en zwaar maar we kunnen ook veel genieten. Vanmiddag weer lekker even naar buiten! Iedereen zal inmiddels wel bevallen zijn ofniet? Allemaal ontzettend gefeliciteerd met jullie wondertje! Geniet!
Kirsty gefeliciteerd met je dochter!! Het is hier erg rustig omdat er een besloten Facebook groep is. Jammer dat je verhaal ineens weg was. Vind het altijd erg interessant Zelf heb ik ook een zware bevalling gehad. Maar niet zozeer door de weeen maar meer complicaties, dingen die fout hadden kunnen gaan. Heb zelf 3 x die voetreflex gehad en denk niet dat het daaraan ligt want ik vond de weeen juist goed te doen. Zelf heb ik ruggeprik gehad. Volgens mij ( ma weet niet zeker ) kan dat altijd maar wel voor een bepaalde tijd. Dus dat ze hem niet meer zetten als je te ver in het proces zit. Het gevoel van op deze manier niet meer herken ik. Maar geloof ook dat het misschien een plekje moet krijgen. Heb ook als ik er op dit moment aan denk dan krijg ik het al benauwd maar daarvoor is het natuurlijk ook nog te vers. Iedereen is idd nu bevallen. Lili heeft afgesloten op ( als ik het goed heb 2 aug ). Hier slaapt dochter wel weer goed. Hebben ook last gehad van krampjes gebruiken nu infacol . ( kun je bij drogist krijgen, natuurlijk product geeft je een Pipetje voor elke voeding en maakt van alle kleine belletjes in de maag 1 grote luchtbel. Hierdoor zijn ze in 1 x met een grote boer of scheet van het gerommel af ) mijn dochter kan het hierdoor beter kwijt want eerst kwam er al bijna nooit een boertje en had ze d'r gewoon last van. Ook had ze last van de nek hierdoor was ze erg onrustig tot hysterisch aan toe. Zijn met haar bij de chiropractor geweest het gaat nu vele beter. Bakeren haar snachts in en dat geeft haar en ons een hoop rust. Want ze maakte zichzelf vaak wakker omdat ze zo wild is met d'r handen, dat heb je door het bakeren niet meer.
Gefeliciteerd Kristy met je mooie dochter. Wat fijn zeg dat ze er is. Ja, iedereen is bevallen ja en net wat madamev zegt, we praten veel via facebook. Volgens mij kun je gewoon om een ruggenprik vragen ja. Maar dit moet wel voor een bepaald aantal cm ontsluiting. Anders kan het niet meer. Hier gaat alles goed met ons en dochter. Ze slaapt goed. Ze komt 1 keer. Ik denk niet dat je gezonde leefstijl invloed heeft op het gewicht van je dochter. Ik heb ook enorm gezond gegeten en vitamines geslikt. Daarnaast nog gesport tot een paar dagen van te voren en heel veel gewandeld. Geen idee of die voetreflex heeft bijgedragen aan de weeen storm. Ik heb 2 theelepels wonderolie geslikt en bij mij ging het van 4 cm naar 10 cm in een uurtje of anderhalf. Of het heeft geholpen die wonderolie? Geen idee, maar bij een eventuele tweede pak ik de dag dat ik gestript ben weer een theelepel. Als de kleine er dan nog niet is natuurlijk. Maar eerst maar eens genieten van deze kleine meid. Als je ook facebook heb, kun je (naar ik meen) lili even een pb sturen of ze je wilt toevoegen op facebook.
Kirsty: gefeliciteerd met jullie dochter! Wat vervelend dat je de bevalling als zo heftig hebt ervaren Bij een volgende mag je gewoon om een ruggenprik vragen, mits je inderdaad niet te ver bent (qua centimeters) Dus op tijd richting ziekenhuis Ik denk inderdaad ook niet dat je levensstijl het gewicht heeft beïnvloed. Hier huilde de kleine ook als ik haar weg legde. Waarschijnlijk vind je dochtertje het nog eng om alleen te liggen. Ik hield mijn meid gewoon lekker bij me. Je kan dan inderdaad weinig maar nu gaat het hier eigenlijk nu al heel goed. Ze slaapt nu best goed in haar bedje. Catnip: hoe gaat het met je?
Hoi meiden, voor de laatste dames die bevallen zijn; gefeliciteerd! Geniet van jullie mooie wonders! Ik lig momenteel in het het ziekenhuis. Vorige week een nachtje ter observatie, vanwege harde buiken. Gisteravond weer een echo omdat ik al de hele dag niks had gevoeld. Ik mocht wel naar huis, met het dringende verzoek te bellen zodra er iets was. Dit heb ik vanmorgen gedaan omdat ik vannacht weer wat bloedverlies had. Ik moest toch blijven voor nu, voor de zekerheid. En ja hoor, om kwart voor 7 vanavond zijn mijn vliezen gebroken...... Ik lig nu met een spuit voor de longetjes te rijpen en een pilletje voor evt weeën te remmen. Ik heb wel harde buiken, maar ze zijn nog goed op te vangen. Zo heel veel loop ik dus niet meer op jullie achter met bevallen denk ik, want ik denk niet dat dit nog 6,5 week vol te houden is..... Ze proberen het nog minimaal 48 uur te rekken. Verder heb ik door alle schrik van vanavond niks meer mee gekregen van het verhaal, dus ik ben erg blij dat manlief op tijd hier was en besloten had om snel wat in het restaurant te eten en niet naar huis te gaan... Genieten jullie van de kleine wondertjes?
Jeetje Dreamchild wat heftig!! Heel veel sterkte en hopelijk maakt je beebje het straks goed. Kirsty: wat vervelend dat je je bevalling zo hebt ervaren. Helaas herken ik er wel wat van. Ik heb heftige beenweeen gehad waardoor ik de controle compleet verloor. Gelukkig heb ik wel een ruggeprik gehad uiteindelijk. Anders was ik echt gek geworden. Ik zal mijn bevallingsverhaal zo eens opsnorren en plaatsen. Mijn baby is ook groot en ik heb geen miltivitaminen geslikt. Hij heeft het gewoon erg goed bij me gehad. Waarschijnlijk heb ik een grote placenta gehad? Ik weet dat ik geen zwangerschapssuiker heb gehad want daar ben ik op gecontroleerd. Catnip: hoe gaat het met jou? En met je meisje?
Op donderdagmorgen word ik om 4 uur wakker met weeen die in m'n benen uitstralen. Omdat ik niet zeker weet of het wat voorweeen zijn of het echt werk besluit ik even lekker onder de douche te gaan. Daar heb ik om de 5 minuten een wee. Als ik daarna weer in bed kruip zwakken de weeen wat af naar elke 8-10 minuten. Ik merk dat ze heftiger zijn en sneller op elkaar komen als ik sta. Quinn wordt eind van de ochtend opgehaald en om half 1 bellen we het ziekenhuis omdat ik dan een uur om de 5 min weeen heb. In het ziekenhuis word ik aan de ctg gelegd en daar heb ik om de 7-8 min weeen maar ook al 3 cm ontsluiting. Ik word opgenomen en ga eerst even lekker in bad. Als ik om half 5 weer word gecontroleerd heb ik 4 cm en dan worden mijn vliezen gebroken. Mijn weeen worden hier veel heftiger van. Ik heb alleen maar been weeen en weet niet meer hoe ik ze op moet vangen. Buikademhaling en puffen werken onvoldoende en ik kan ze alleen een beetje hebben als Dennis met zijn volle gewicht op m'n bovenbenen gaat hangen en ik hard in zijn arm knijp. Uiteindelijk schreeuw ik het bij iedere wee uit. Na een uur afzien heb ik 5 cm. Ik besluit dan een ruggeprik te vragen maar moet hier zeker 45 min op wachten ivm een operatie die dan bezig is. In de tussentijd krijg ik een spuit Petidrine omdat ik het echt niet meer trek. Dit helpt iets en ik word er helemaal high van. Een uur later heb ik een ruggeprik en de weeen zijn nu weg. Wel voel ik een prikkeling bij m'n stuitje die steeds heftiger wordt. Ik heb om een uur of 11 volledige ontsluiting maar hij ligt nog niet diep genoeg. Ik moet dan een tijd op m'n rechter zij liggen, daarna op m'n linker en dan op m'n rug. De druk op m'n stuitje (anus) wordt steeds intenser en wordt dan al snel echte persdrang. Omdat ik volledige ontsluiting heb mag ik rustig mee persen. Om 1 uur ligt hij diep genoeg en mag ik gaan persen. Hij ligt alleen met z'n hoofd verkeerd (sterrenkijker). De verloskundige overlegt na 15 min persen met de gynaecoloog en ze besluiten dat ik een uur mag proberen hem voorbij de eerste rand/bocht te persen. Als dat lukt zal hij waarschijnlijk wel draaien. Als dit niet lukt krijg ik een keizersnede. Ik pers een uur lang mezelf helemaal het apegapen maar het is niet voldoende. Dan word ik naar de verkoeverkamer gebracht om m'n ruggeprik op te hogen om de keizersnede te ondergaan. Ik moet nog bijna een uur wachten voor ik onder het mes ga. Voor ze gaan snijden controleren ze eerst of de verdoving voldoende is door in mijn vel te knijpen. Dit voel ik nog gewoon. De anesthesist zegt dan dat er niets anders opzit dan algehele narcose. Ik baal hier ontzettend van en vraag of ze de dosis niet wat kunnen verhogen. Dat doet hij maar dit heeft nog steeds geen effect. Super balen. De anesthesist ziet hoe ik baal en stelt dan voor om het toch gewoon te proberen en dat ik dan kan aangeven als het niet gaat qua pijn, dan zal hij me direct een algehele narcose geven. Hier ga ik mee akkoord en ze beginnen meteen met snijden. Ik voel dit veel minder dan het knijpen en ze gaan gewoon door. Binnen een paar minuten is m'n jongen geboren om 4:03. Ik zie alleen even zijn haardos voor hij wordt meegenomen naar de kinderarts. Als hij is goedgekeurd wordt hij in dekens gewikkeld en houdt mijn man hem dicht bij me terwijl ik word gehecht. Als ik op de verkoeverkamer ben gecontroleerd wordt hij circa 50 min na zijn geboorte aangelegd. Twee uur na zijn geboorte zijn we weer op de kamer en word ik gewassen. Toen de gynaecoloog hem zag na de geboorte was hij erg blij met zijn beslissing. Hij was te groot geweest en dat had nooit gepast. Zelfs niet als hij het met eerst vacuüm had geprobeerd. Hij is met zijn 4900g en 57cm ook een echte bonk. Best weer een lange bevalling voor mij dus, ik ben in totaal 24 uur bezig geweest. De been weeen waren bizar heftig. Ik heb echt gevraagd me plat te spuiten zo ontzettend gek werd ik van de pijn. Echt een 10 op een schaal van 10. Ik schaamde me zo dat ik daar heb zitten schreeuwen van de pijn maar ik kon gewoon niet anders. Hij doet het verder super goed. Hij drinkt lekker bij me en is een rustig menneke.
Ik zal het later nog wel even vertellen, maar ik ben om 21.45 uur bevallen van onze dochter! Ze maakt het naar omstandigheden goed, ze ligt in de couveuse. Het is natuurlijk nog te vroeg, maar ze is gezond te wereld gekomen. Ik ben nu helemaal opgefrist en ga nu eerst proberen te slapen. Morgenochtend komt mijn kleine meid, wat nu ineens mijn grote meid is.....
Gefeliciteerd Dreamchild!! Wat fijn dat je dochter het naar omstandigheden goed maakt. Hoe gaat het net jou?
Tot zo ver gaat het goed! Net te horen gekregen dat de kleine meid erg goed gaat, ze ademt zelf en ze heeft gepoept en geplast. Ze weegt 1620 gram en ze is echt een teer poppetje, maar zit nog boven het gemiddelde voor dit termijn/prematuur. Ik ben blij dat het gevoel weer in mijn benen terug is. Omdat ze gister geen infuus konden aanleggen en dus vaak mis hebben geprikt heb ik enorme tintelende handen gekregen. Gelukkig is het infuus opnieuw aangelegd vannacht en trekt het tintelende gevoel weg uit mijn handen. Was geen pretje, tintelhanden en tintelvoeten... Gisteravond mocht ik even naar mijn kleine meid toe en mocht ik haar even aanraken. Dat is wel vreemd moet ik zeggn. Normaal komt een kind even bij de moeder op de borst om te hechten, maar dat kon nu niet omdat ze eerst niet ademde. Ze moesten gelijk aan de slag met haar. Gelukkig ademde ze al vrij snel maar kreeg nog wat extra ondersteuning. Het was een heftige week, als ik er nu op terug kijk. Maar nu gaat het allemaal goed en kunnen we gaan genieten van onze meiden en de grote broer.... (zal nog 3,5 week duren voor daim zijn zusje ziet, hij heeft nu vakantie bij zijn moeder)
Echt een teer poppetje inderdaad! Dat scheelt wel veel met mijn grote bonk. Wat fijn dat ze het zo goed doet. Het lijkt me super moeilijk om je kleintje niet bij je te kunnen hebben. Hopelijk blijft ze het zo goed doen en mag ze snel uit het ziekenhuis!
Dank je wel! Gisteravond mocht de kleine meid even uit de couveuse. Mocht ze bij me liggen om toch de hechting zo goed mogelijk te laten verlopen. Zo lang het goed gaat, mag dit nu 2 keer per dag. 2 keer per dag je kleintje even vasthouden.... Het is niet veel, maar beter iets dan helemaal niets. Mijn oudste dochter heeft het er wel moeilijk mee dat ik nog in het ziekenhuis lig en dat papa er ook is. Vanmiddag gaat mijn man aangifte doen en dan neemt hij haar mee. Daarna gaan ze even wat leuks doen samen. Hij wil even een papa dag hebben met haar. Als ze straks komt, gaan we eerst even hier wat doen, Odat ze weet dat mama er ook nog voor haar is. Was het maar vast 9 uur.... Dan heb ik weer een knuffel afspraak staan...
Oh dreamchild gefeliciteerd. Wat heftig zeg en wat is ze klein. Wel fijn dat alles goed is gegaan en dat ze het naar omstandigheden goed doet.
Gefeliciteerd Dreamchild! Hoop dat het goed gaat met je meissie! Bij ons gaat het goed. Inslapen blijft onze dochter lastig vinden maar gaat steeds iets beter. Ik heb geen facebook trouwens. Waarschijnlijk kijk ik hier nog wel eens op het forum maar wel veel minder. In ieder geval: Bedankt allemaal voor het delen van ons laatste stukje voor en eerste stuk na de geboorte van onze kleintjes!
Dank jullie wel allemaal! Inmiddels zijn we een week verder. Ik lig nog steeds in het ziekenhuis, omdat het afgelopen dagen erg slecht ging. Ik heb een infectie opgelopen tijdens dit allemaal en kreeg kraamvrouwenkoorts. Daarnaast ontstond een tweede probleem in mijn buik, door de ruggespraak kwamen mijn armen stil te liggen. Helaas Kwam dit niet zelf op gang, dus heb een paar dagen niks gegeten of gedronken, kreeg alles via infuus en neussonde binnen. Gister mocht ik voor het eerst weer bij mijn dochter kijken. Wat doet dat meisje het goed! Ze komt nu lekker aan en groeit goed. De oudste vind het nu ook prettiger, want er verdwijnen steeds meer slangetjes uit haar zusje. Kirsty, doen jullie aan inbakeren? Bij onze oudste hebben we zelfs zo'n puckababy gekocht. Het hielp enorm met inslapen.
Dreamchild: jeetje wat heftig zeg. Maar uiteraard hartelijk gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Fijn dat ze het zo goed doet. Hoeveel weken is ze te vroeg geboren? Catnip: ben zo benieuwd hoe het met jou is?