16 t/m 31 Juli 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Catnip, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Chocochick, wat vervelend dat je zo moe bent zeg! Ik lees wel vaker dat we nu weer de fase in gaan van moe zijn. Nu is het bij mij eigenlijk niet echt weg geweest dus vind het wel spannend hoeveel energie ik nog overhou straks. Niet raar dat je er geen zin in hebt hoor in die kamer. Moet me er ook echt toe zetten maar wil het gewoon af hebben want weet niet hoeveel tijd en zin in overhou zodra de kleine er is. Vervelend dat het niet zo gezellig is thuis.. zoals minigirl al zei heeft het met zwangerschap te maken?

Annemarie, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Inmiddels al weer geleden maar toch ;) Ben inderdaad blij dat we het grotendeels in huis hebben nu. Nu het kamertje dus , moet nog twee weekjes werken en dan weer twee weekjes vrij dus hopelijk krijgen we veel gedaaan die week. Toch lastig die bloeddruk elke keer zeg, werkt de medicatie niet meer ?

MadameV, wat leuk rood met wit! Klinkt wel vrolijk! Als ons kamertje verder is ga ik het zeker wel showen op het forum J Bedankt voor de tip voor de nagels.. zit nog beetje te twijfelen. Het geld Vliet de deur uit nu met die kleine! Haha ja leuk he die opmerkingen van mensen om je heen, zo aardig bedoeld maar soms komt het er nogal raar uit :D Ik moet in Mei nog paar daagjes weg voor werk en zei tegen collega dat ik gewoon ga boeken omdat ik het wele wil proberen Zegtie “Maar ben je dan niet veel te dik om te vliegen?” En bedankt! :D Heb je inmiddels al eerdere afspraak kunnen maken? Je hebt gelijk dat je niet te lang met die klachten moet blijven lopen.

Daphe, wow heftig zeg.. goed dat je voor jezelf hebt gekozen! Succes bij de gyn vandaag, hoop dat je er uit komt met je verlof. Mooie nagels trouwens! Hoe lang doe je er over om het weer af te halen en opnieuw te doen?

Marievs, ik drink 1 kop koffie ‘s ochtends en 1 ‘s middags. Moet me echt inhouden en baal altijd als mijn mok weer leeg is want vind koffie zo lekker.. ;) heel soms ‘s avonds nog een bakkie thee maar dan zit ik echt wel aan mijn max wat ik van mezelf mag aan caffeine. Ik kan me voorstellen dat je je vader mist op dit soort momenten.. moet er niet aan denken, val nog zo vaak op mijn ouders terug voor hun mening of advies. Vind het wel heel bijzonder om te bedenken dat mijn vriend en ikzelf nu deze rol gaan hebben voor onze kleine meid.. :)

Sterre, ja onze kat is echt schatje.. hoop dat ze beetje leuk reageert als de kleine er straks is. Zal wel wennen zijn want ze krijgt zoveel aandacht. Wat lastig de situatie met schoonouders en moeder.. was leuk geweest als ze het al wilde weten dan konden jullie samen lekker de voorpret delen. Is iedereen al weer beter bij jullie thuis?

Minigirl, jeetje wat rot dat er zo weinig interesse was van je naaste familie bij je ziekte en zwangerschap, ik zou echt super teleurgesteld zijn als dat zou gebeuren. Ik hoop dat je wel wat leuke vrienden hebt die met je mee leven :)

Niekske, hier zelfde verhaal.. vriend is zo bang dat het slecht is voor de kleine meid en vind het moeilijk in te schatten of ik er wel zin in hebt dus dan durft hij niet zo goed iniatief te nemen.. vaak gaat het beetje langs elkaar heen de een wel zin en hij niet of anders.. hij zegt het niet erg te vinden dat hij nu wat minder aandacht krijgt maar het zit me inderdaad ook wel een beetje dwars. Probeer wel op andere manier nog intiem te blijven, lekker samen op de bank knuffelen of massage ofzo.

@klachten, over het algemeen gaat het super goed. Buik gaat nu echt wel hard hoor! Ik hoor trouwens regelmatig mijn hart kloppen in mijn rechteroor.. echt super irritant. Gelezen dat het geen kwaad kan maar vind het niet prettig. Iemand anders di took toevallig? Hier ook last van maagzuur, voor zwangerschap had ik vaak al beetje last van mijn maag en daar nam ik Ibirogast voor in, dat werkte echt super al staat in de bijlsuiter dat je het beter niet kan nemen als je zwanger bent. Rennies helpen dus goed?

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hallo hallo,

@sterre: Wat erg van de s.ouders. Mijn s.ouders zijn enorm betrokken en mijn moeder ook. Ze willen alles voor me doen. Dit hoeft niet, maar als ik met mn vingers knip staan ze voor me klaar. Zo fijn. Soms hebben ze wel eens van die “goedbedoelde” adviezen. Dat vind ik wel minder, maar die gaan het ene oor in en het andere uit. Jammer dat er maar één is geweest. Hopelijk is die ene genoeg.

@liesken: Geeft neits meid. Fijn dat alles goed is met jou en de kleine.

@chocochick: Ja die starbucks. Zitter er hier 2 op utrecht centraal. Zo lekker. Ja, die 37 weken is nog fijner, maar dat duurt nog even. Gelukkig maar, want we moeten nog zoveel doen. Hoe was het zandkasteel? Waar ben je geweest?

@Niekske: Oh, dat is vervelend zeg. Mijn man wil gelukkig nog wel. Hij vind het alleen maar prachtig zo`n mooie buik en een volle boesem. Ik snap jou man wel een beetje hoor, maar voor ou is het niet leuk. Ik merk ook dat mn buik zwaarder wordt. Heb er soms best veel last van. Vooral van die buikspieren. Die zijn soms echt aan het trekken. Harde buiken nog niet, maar buikspieren hebben is nu ook geen pretje. Mn buik is soms gewoon hard van die spieren. Ik heb mn bloeddruk nog niet helemaal onder controle, maar dropjes werken gelukkig wel zeg. En het is nog lekker ook ;).

@madameV: Hopelijk heeft het geholpen en dat je de 9 weken nog kan uitzingen. 9 weken nog maar, wat klinkt dat kort. Ik mag er nog 11. Tenzij ik eerder met verlof ga.

@marygirl: Ja, echt erg he die ziekte. Het blijft een ding. Zo apart. Hier ook moe hoor, maar probeer me eroverheen te zetten. Dit gaat niet altijd, maar soms wel. Leuk he Switched at Birth. Gewoon een lekkere weg kijk serie. Loop zelf enorm achter met kijken L. Kijk ook iets teveel. Tis niet dat ik geen tijd heb, maar als ik even op de bank zit, is de ipad mn vriend. Bij een serie moet je toch je aandacht erbij houden.

@catnip: Ook niet enorm veel koffie dus. Hier ook niet hoor. Één kopje per dag en soms een glaasje cola ofzo. Ik heb het ook dat kloppen of suizen. Is echt niet fijn nee. Fijn om te horen dat het geen kwaad kan. Dat wist ik nog niet. Geen last van maagzuur gelukkig.

@kraambureau: Ze komen 2 mei op intake. Ik heb het kamertje dan nog niet eens af. De spullen komen pas begin mei. Hopelijk gaan ze daar niet moeilijk over doen. Verder heb ik ook nog enorm weinig in huis. Dat wil ik allemaal na de vakantie pas gaan doen. Heb er daarvoor echt geen tijd voor.
    Het meeste is natuurlijk al wel besteld en sommige dingen krijg ik nog, dus dat scheelt. Veel kleertjes heb ik ook nog niet, maar die wil ik straks ook allemaal pas kopen. Anders komen ze nog maar een keer terug hoor haha. En mocht het eerder komen, dan ligt het toch in het ziekenhuis in zo`n bak (sorry weet niet hoe je het schrijft). Dus geen kleertjes nodig.

@klachten: behalve de moeheid, verder weinig klachten. Ja, mn lage bloeddruk. Maar verder gelukkig niet. Moe is alleen al niet lekker L. Vanavond maar weer vroeg naar bed. Nog 2 weekjes werken en dan even anderhalve week vakantie. 2 weken eigenlijk bijna. Werk alleen de dinsdag na pasen.

Ik ga mn spullen pakken en richting huis. Lekker avond vieren J.

Oh, wacht even…. Heb vrijdag een geweldige koeka deken gekocht. Ben helemaal verliefd. Daar moet wel gewoon een lakentje onder toch? Die kan ik gewoon bij de hema kopen of niet? Mijn ma gaat nu de koeka aankleedkussenhoes namaken. Dat scheelt in de kosten J.

3. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Mooi he die koeka dekens. Bij mij staat hij ook op mijn verlanglijstje, de mintgroene. Kwam er vandaag toevallig een plaatje van tegen. Er moet inderdaad nog een lakentje onder.

Bijgevoegde bestanden:

4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ jvs12 en catnip. Mijn afspraak is nu gewoon as donderdag. Vorige week kon ik het niet en nou zing ik het wel uit. Ben wel erg benieuwd hoor het dan wel maar zal zeker de fhysio ook eens aankaarten.

@ Marievs ja 9 weken nog maar. Ma moet wel zeggen dat als je ergens last van hebt dan is dat wel lang hoor haha.

Catnip en Marievs idd mooi die mintgroene koeka deken! Ben benieuwd straks na je kamertje! Vind ze alleen zo schrikbarend duur ma goed. Soms moet je jezelf wet gunnen he haha.

Catnip ik heb mijn nagels er meestal 2 weken op dan begin ik savonds met het afkrabben gewoon met mijn vingers op de bank op een tijdschrift en het laatste beetje vijl ik er dan af, is zo gebeurd.

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    MadameV: een van de mannen van een stel was al een keer eerder geweest, hij had een paar dingen die hij minder vond (badkamer tegels, hoogte badkamer meubel) maar hij vond het toch mooi genoeg om z'n vriend mee te nemen, alleen moet hij zijn huis nog verkopen. Zijn vriend had net z'n huis verkocht en vond alles hier erg mooi. Ze waren erg weg van ons uitzichten balkon. Ik verwacht er op korte termijn weinig van ivm het huis wat nog te koop staat, maar het heeft wel potentie misschien...
    Ik vraag me wel eens af op ik er geen zin in heb omdat hij toch geen eigen kamertje krijgt. Weet het niet. Ga binnenkort toch eens naar een co-sleeper op zoek denk ik.
    Je been klinkt niet goed :( hoe gaat het nu?

Sterre: ik heb er eigenlijk helemaal niet aan gedacht om het er met de gyn over te hebben :) op de een of andere manier schaam ik me er voor, je moet toch blij zijn?
    Wat vervelend dat je zo'n negatief gevoel hebt nav de open huizen route. Ik vind het wel fijn dat er mensen zijn wezen kijken hoor. Maar ons appartement staat echt al twee jaar te koop, ik ben er wel een beetje klaar mee!
    Ik vind dat verspreken ook wel een goed idee. Wij hebben het niet eens aan mensen gevraagd of ze het wel of niet willen weten. Eerlijk gezegd interesseert me dat niet, wij willen het vertellen... Dus iedereen weet het. ;)

Niekske: het gaat wel weer okay tussen mijn man en mij hoor. Soms schiet ik gewoon zo uit mijn slof dat ik me hardop afvraag waar dit naar toe gaat en dat is nou eenmaal niet echt bevorderlijk voor de sfeer.
    Wij hebben ook geen mega spannend sex leven meer hoor. We zijn allebei erg moe en mijn geweldige humeur helpt ook niet mee ;) Ik ben alleen wel voorbereid op een lange tijd zonder na de bevalling. Na mijn dochters geboorte deed het zo'n pijn, echt niet normaal meer. Dat ging pas over na m'n eerste ongesteldheid (toen was m'n dochter 14 maanden!)

Matygirl: geen lontje klinkt erg herkenbaar! Hangen en series kijken klinkt goed! Dat zou ik ook wel even kunnen volhouden!

Catnip: irritant is dat hè dat de vermoeidheid niet weg gaat.
    Ik heb geen last van een kloppend hart in mijn oor. Lijkt me erg irritant.
    Ga je in mei nog vliegen voor werk? Hoe ver ben je dan? En waar naar toe ga je dan?

Marievs: ze zullen vast niet moeilijk doen over het kamertje. Het gaat toch voornamelijk over een kennismaking. Voor een tweede kind bellen ze gewoon voor de intake. Ook in een couveuse heeft een kindje kleren nodig hoor ;) ik zou wel een lakentje gebruiken, als je kleintje dan spuugt dan is tenminste niet het hele dekentje vies.

Vandaag op werk drie kwartier gelegen op de stretcher in de EHBO ruimte. Heerlijk! En ik heb toch recht op een uur extrapauze. Was een suggestie van de verzuim medewerker van onze P&O afdeling.
    Dat ga ik denk ik elke dag doen :)

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Niekske: argh ja maagzuur! Heb ik sinds een week ineens onwijs last van. Ik neem er maalox voor.
    Hier had m'n vriend er bij de eerste ook best moeite mee. Het vond het gek met de kleine erbij haha. Bij de tweede werd het al beter en nu heb ik hem er nog niet over gehoord. Niet dat wij zo'n onwijs sexleven hebben hoor maar het komt er nog wel af en toe van om het maar zo te zeggen :D

MadameV: oewh dat is helemaal balen als je niemand krijgt bij een open huis. Ik vind het ook niet echt goedkoop om daar aan mee te doen dus dan zou het wel fijn zijn als je iig 1tje krijgt.
    Hopelijk gaat de voetreflex helpen! Bij mij heeft m'n kraamhulp dat bij me gedaan voor mijn bekken na de tweede en ik was er erg over te spreken. Maar wat Jvs zegt, als dit niet werkt iets anders gaan proberen hoor anders ga je die 9 weken echt niet redden.

Marygirl: fieuw, blij te lezen dat ik niet de enige ben die op bepaalde momenten geschreeuwd heeft :p

Catnip: zo, ben je dan niet te dik om te vliegen :$ Mannen ;):p
    Ik ben ook erg benieuwd hoe onze kat gaat reageren... Nu issie niet de moeilijkste maar ik ben wel een beetje bang dat hij in de box gaat liggen of juist plast ofzo.

Marievs: wat fijn dat jouw s.ouders zo betrokken zijn! Lekker van genieten :)
    Ik zou me niet te druk maken dat je spullen nog niet hebt bij de intake. Bij mij zijn ze de eerste keer niet eens boven geweest.. Hebben er überhaupt nooit naar gevraagd volgens mij haha.

Wat een leuke dekentjes, die van koeka maar inderdaad, erg duur haha.

Chocochick: ellendig he, dat ze dan nog hun eigen huis moeten verkopen :( Hebben wij zelf ook, ik ben al helemaal verliefd op een huis wat we vorig jaar bekeken hebben maar ja, ons eigen huis he ;)
    Ik snap trouwens wel wat je bedoelt met het kamertje. Hier doen we ook weinig meer want stel dat we het verkopen... We willen er geen geld meer insteken.

Nee joh, ik vind echt niet dat je op een rose wolk moét zitten hoor. Ik vind het altijd zo'n gel*l dat je happy-de-peppy moet zijn met alles. Vooral ook de heerlijke dooddoeners als; sommige kunnen niet zwanger raken, het is voor een goed doel of als het maar gezond is... Natuurlijk is dat ook zo maar daardoor ga jij je niet beter voelen. Gewoon bespreken dus ;):p

Heerlijk zeg dat je op die manier kan rusten op je werk! Lekker gebruik van maken :)

All: morgen eindelijk weer eens naar de vk. Is nu zo'n 4 weken geleden en dat vind ik toch best lang. Deze zwangerschap gaat sowieso al ongemerkt erg snel en op een bepaalde manier gaat het ook een beetje langs me heen. Zo'n vk-bezoekje is dan toch even zo'n moment dat je er even bewust mee bezig bent. Kijken hoe het met de kleine gaat enzo. Er écht even mee bezig zijn. Van de week kreeg ik het toch stiekem wel een beetje warm van de gedachte bij de bevalling, de tijd erna, wat ik nog wil regelen enzo...

Hier nog steeds een ziekenboeg. Jongste is wel weer beter maar nu is de oudste ziek. Hij heeft afgelopen nacht wel goed geslapen dus wilde hij ook naar school. Maar vanmiddag werd het hem toch weer te veel, germ.
    Vriendlief voelde zich vanavond ook al niet best, die ligt nu ook al op de bank te snurken haha. Tis wat, een huis vol zielige mannen ;) Maar goed dat er versterking komt aan mijn kant :D

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje
    17 juli
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen
    Danielle - ? - 2e kindje - jongen
    Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    22 september
    Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

---------------------------------------------------------------------------------------------

Meisje: 11 Jongen: 9 Verrassing: 3

---------------------------------------------------------------------------------------------

Afspraken:

April
    Liesken 8 april - verloskundige
    Sterre 8 april - verloskundige
    MadameV 10 april - verloskundige
    Baby boom 10 april - verloskundige
    Minigirl 10 april- pretecho
    Marygirl 14 april - verloskundige
    Jvs 15 april - 3D-4D echo
    Marievs 18 april - verloskundige
    Annemarie 18 april - gyn
    Niekske 23 april - 3D echo
    Niekske 24 april - verloskundige
    Daphné 26 april - 3D-4D echo
    Chocochick 29 april - gyn
    Chocochick 29 april - 3D-4D echo
    Lili 30 april - pretecho

Bevallen:

17 maart:
    Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

8. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    MadameV, het zijn inderdaad dure dingen.. dat is ook reden dat hij nog op mijn verlanglijstje staat anders had hij wel in de kast gelegen al J Hoop dat ze donderdag echt kunnen helpen en dat je niet weer door blijft kwakkelen.

Choco, goed dat je nu even je rust pakt op het werk! Wat betreft je roze wolk.. zou je er niet voor schamen hoor, er lopen zoveel aanstaande nieuwe mamma’s met twijfels rond lijkt me echt niet meer dan normaal. Zou het wel bespreekbaar maken anders blijft het maar in je hoofd rondgaan.

Wat betreft intiem zijn. kan me voorstellen als het pijn doet er weinig zin is dan, 14 maanden is wel lang maar heb me e rook wel op ingesteld dat het bij ons wel even duurt voor dingen weer beetje back to normal zijn. Toch lees ik zovaak dat vrouwen gelijk weer zwanger zijn.. alsof je dan zin hebt zo vlak na de bevalling vraag ik me af?

Eind mei ga ik nog een laatste keertje weg.. de baas zei dat ik het zelf moest weten en het is niet verplicht maar aantal mensen van het hoofdkantoor gaan op bezoek op een locatie wat onder mijn regio valt, vind het geen lekker idee als ik er niet bij ben en er van alles besproken en gepland wordt zonder mijn weten. Hoe bedoel je control freak?? :D Anyways ik moet naar Denemarken dus is maar 1,5 uurtje vliegen ofzo en ben dan 2 nachtjes weg. Ik ben dan 31 weken. Even met KLM en VK gecheckt en beide vonden het geen probleem. Ik kan kosteloos annuleren dusik kijk de week ervoor gewoon of het lukt of niet.

Sterre, die van ons is ook super lief maar erg jong en vraagt veel aandacht. Ze hangt elke avond letterlijk aan mijn benen voor aandacht en komt met speeltjes aanzetten om samen te spelen.. heb daar nu al weinig zin in als ik eidnelijk op de bank zit laat staan als de kleine er is. Ze slaapt ook altijd bij ons op het bed en straks met de kleine in de kamer gaat de deur dicht.. zal ze ook niet leuk vinden. Ach die mannen toch als ze ziek zijn.. poe poe! Dit van mij kan er ook wat van hoor! :D

Heb nog een uitzet vraag aan de ervaren mamma’s. Zo’n wipstoeltje, is dat nou handig of niet? Ergens lijkt het me wel ideaal om kindje zo even gezellig erbij te zetten of als je boven aan het strijken bent ofzo. Dus ging even op marktplaats checken wat er beschikbaar is en wow wat een aanbod. In een straal van 10km 255 zoekresultaten, begon me af te vragen of hetecht wel zo handig is als er zoveel te koop staan! Wat is jullie ervaring?

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterre: boenwas het bij de Vk? Altijd wel weer leuk inderdaad. En hoe is het met de ziekenboeg. Mannen kunnen zo lekker vol overgave ziek zijn hè?

Catnip: we fijn dat je nog kan annuleren. Ik heb mezelf voorgenomen om na de 30 weken niet meer voor werk te reizen, ook niet met de auto. Dat zie ik dan echt niet meer zitten hoor :)
    Quinn heeft wel eens in het wipstoeltje gezeten, we hadden er eentje gekregen van een kennis. Altijd makkelijk om in huis te hebben. Kan ook kalmerend werken. Alleen wel oppassen dat je ze er niet te lang in laat zitten, voor alle zithoudingen (incl maxi cosi) geldt een maximum omdat het anders niet goed is voor het ruggetje. Ik ken wel mensen die dit wel deden maar die kindjes begonnen vaak ook later met rollen en kruipen... Ze worden toch ook wat beperkt in hun houding in een stoeltje.

Ik lig nu lekker te chillen. Heb van de bedrijfsfysio een stencil gekregen met aandachtspunten voor m'n bekken, hopelijk helpt dat genoeg.

Vanavond heb ik weer gym. Deze week begon de theorie volgens mij. Geef mij maar oefeningen ik geloof de rest wel ;)

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ chocochick, het klinkt op zich veel belovend. Maar inderdaad je eigen huis nog moeten verkopen was tien jaar geleden makkelijk gezegd maar tegenwoordig geeft dat ook niet zoveel garantie. Wel denk ik hoogte van badkamer meubel?? Als dat het is, daar kun je toch zelf ook wel nog wat aan veranderen. Wel fijn dat zijn vriend nog enthousiaster was. Hij kwam zelf al voor de 2 x en zijn vriend reageerde nog beter toch. Qua kamertje komt vast goed toch. Misschien heb je er over een paar weken wel zin in. Nog tijd zat. Of je loopt ergens tegenaan dat je op inspiratie brengt;) Hier nog steeds hetzelfde gezeur met mijn benen ene x gaat het redelijk andere x minder, vandaag ook weer continue last. Het rottige is ook dat het ook gewoon altijd is het is niet zo dat het over gaat in een bepaalde houding ofzo. Alleen de ene x is het meer gezeur de andere x echt pijn. Ben benieuwd donderdag.... Duurde het bij jou 14 maanden voordat je weer ongesteld werd? Wat een tijd zeg. Ik stel me qua seksleven nog nergens op in. We zien het wel, tot nu toe is het nog helemaal prima en er zijn ook andere manieren om het leuk te hebben samen toch. Kan me er ook niet druk om maken haha.... Wat heerlijk even zo'n klein uurtje liggen op je werk. Wat doe je ook alweer? Fijn zeg zo'n extra uur pauze!

@ Sterre het huis dat jij op het oog hebt en vorig jaar hebt bekeken die is wel nog steeds te koop? Zou helemaal balen zijn anders. Nee wij nooit geen kijkers nee. Ma ach we hebben uiteindelijk super veel mazzel gehad. Hebben een oud (1958) huis gekocht, vrijstaand waar alles aan moest gebeuren voor maar 115000. Dus daarom konden we ook ons appartement voor een prikkie wegdoen en dat is ons mazzeltje geweest. Anders hadden we er nu nog gezeten ben ik bang en we wilden toen al graag een kindje. Maar met 1 slaapkamer en geen lift is dat wel heel lastig..... Erg he al die goedbedoelde adviezen. Nu met mijn benen ook hoor ik de doe ma rustig aan het is voor een goed doel je krijgt er iets moois voor terug supervaak! Dan denk ik soms ook alsof ik dat niet weet en ik daarom niet mag uitspreken waar ik wél last van heb.

Catnip als je je goed voelt gewoon lekker gaan toch. Tis alleen maar goed dat je zo betrokken bent bij je werk, betekend dat je doet wat je leuk vind.

Tot hoeveel weken mag je eigenlijk nog vliegen? Wij willen van 2 tot 5 mei nog een weekendje weg ben dan net geen 30 weken. Waarschijnlijk gewoon nl maar al die leuke aanbiedingen voor Rome etc op groupon geven me de kriebels haha

Chocochick heb je bij de eerste ook gym gedaan? Ik heb vanavond weer yoga. Kan me er nu wel helemaal aan overgeven vind het heerlijk ontspannend. Oo het begin vond ik het maar een zweverig gedoe hahaha

Ik heb straks hier bij de drukker onze enveloppen en een proefdruk van het kaartje opgehaald. Oh ik ben helemaal gelukkig! Nu word het wel heel echt haha!

11. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    #151 Catnip, 8 apr 2014
    Laatst bewerkt: 8 apr 2014
    Het ligt een beetje aan de luchtvaartmaatschappij. Bij KLM mag het to 36 weken maar bij Transavia bijv weigeren ze je al veel eerder. Beste is even kijken naar de vluchten die je graag zou willen en dan de website van de luchtvaartmaatschapij checken. Ik zou zowieso wel je dossier meenemen en een fit to fly verklaring aanvragen bij je verloskundige voor het geval dat ze moeilijk doen bij het boarden.

Leuk hoor die kaartjes! Het gaat inderdaad snel nu he?

@Chocochick, het is voor mij de eerste keer dus geen idee hoe ik me tegen die tijd voel maar we zien het wel :) Denemarken lijkt me nog wel te doen, bij Dubai met de hitte of bestemming met veel tijdsverschil had ik gelijk geweigerd uiteraard.

Misschien dus toch maar wipstoeltje op de kop tikken. Klinkt wel handig.. jammer dat ze allemaal zo lelijk zijn :D

Ik ga trouwens mijn kinderstoel van vroeger ook pimpen. Likje verf erop en stoeltje opnieuw stofferen. Kwam super leuk stofje tegen van Cloud9, die hebben van die gafe dingen. Het is het patroontje met de vosjes :) Ed Emberley's Picture Pie | Cloud9 Fabrics Enige nadeel van deze stoel is dat je zoals bij de stokke geen babyzitje ofzo erop kan doen. Wanneer kan mijn dochter een normaal zitje zitten? 6 maanden ofzo?

12. annemariew89

annemariew89 Actief lid

8 jun 2012
    491
    279
    63
    Vrouw
    Flevoland
    @Marievs, Ja zwemmen is idd wel lekker.. Merk gewoon dat mijn conditie echt zo slecht is!. Best stom omdat ik eigenlijk altijd fiets.. maar blijkbaar is dat voor je conditie weer anders ofzo. Ik zelf doe dit nu donderdagmorgen, in de avonden ben ik zo gaar dat ik het niet zie zitten om dan nog dingen te doen.. en omdat ik dit makkelijk met het vrijwilligers werk kan combineren is het ideaal :)
    Gek he die energie, ik merk ook dat ik steeds moeier word en als ik dan wat ga doen lukt het wel maar soms heeft mn hoofd er gewoon totaal geen zin in.

@Sterre, vervelend dat ze helemaal geen interrese tonen... en dan straks opeens wel omdat het een meisje is.. (zul je idd net zien)... Lastige situatie..
    Mijn schoonouders tonen opzich wel interrese in mij, ben zelf alleen heel erg bang hoe ik het ga vinden als de baby er eenmaal is. Kan ze nu soms al niet uitstaan.. (gewoon hun maniertjes) en als mijn SM dan de telkens langs komt ben ik bang dat ik die kleine daar heel erg voor ga beschermen.. Word nog een heel lastig iets ben ik bang.
    Kan niet goed uitleggen wat er mis is met mijn SO, maar het komt er op neer dat er zelfs mensen naar mijn moeder gingen om te vragen of ik nu getrouwd ben met de zoon van , die en die, en oh wat was die man in de schoolraad al vervelend..
    Probeer nu gewoon elke 2 weken daar iets te drinken en maar vriendelijk te blijven... Merk wel dat die hormonen daar niet echt bij helpen ;)

@Liesken, Hoop dat je snel weer wat minder moe bent, maar doe rustig aan! Eerst aan jezelf denken :)

@Minigirl, Heftig dat zelf je ouders niet eens naar je vragen terwijl je in het ziekenhuis ligt!

@Chocochick, mijn schoonvader heeft jaren gedyaliseerd en uiteindelijk een donornier gekregen.. omdat dat best een heftige operatie is krijg je er een nier bij ipv dat ze er 1 vervangen. Door de dyalise werkte zijn 2 (eigen) nieren niet meer en die zijn dus gaan krimpen. Nu was er tijdens een onderzoek een donker plekje gezien en omdat ze niet konden achterhalen wat het is hebben ze hem er uiteindelijk (uit voorzorg) er maar uitgehaald.
    Hij is gister morgen trouwens weer thuis gekomen.

Hoe was de voorstelling van het zandkasteel, lijkt me ook erg leuk!
    Zo, 14 maanden zonder seks, dat lijkt me een super gek idee.. Maar ja als iets pijn doet dan wil je het ook helemaal niet proberen natuurlijk .

@medamev, Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt in je been... Hier wel een spierpijn gevoel, geen idee hoe dat komt. Hoop wel dat je er wat aan zou kunnen doen, want straks in een rolstoel is ook geen pretje!
    Fijn dat de voetreflex je wel kan helpen, vooral naar je eigen lichaam luisteren.. als het niet lukt nog 9 weken werken dat is het helaas niet anders..

@niekske, Hier doen mijn man en ik ook niet meer zoveel.. Hij zegt niet dat het komt door dat ik zwanger ben, maar zelf twijfel ik een beetje.. volgens mij is die als de dood dat hij iets fouts doet. Hoop dat het bij jullie gauw weer wat fijner word... en dat hij inziet dat hij de baby niks kwaads kan doen.

@Catnip, De medicatie werkt wel alleen zodra ik het zieknhuis inloop stijgt het gewoon enorm..., heb het gewoon niet zo op ziekenhuizen ;)
    Wat gek dat kloppen in je rechteroor.. Heb ik eigenlijk nog geen last van gehad, wel dat mijn hartslag soms wat sneller gaat dan eerst.
    Wipstoeltje is als ze wat ouder zijn wel fijn.. maar op het begin denk ik niet dat je het nodig zult hebben, merk zelf op de opvang dat de kinderen die (te) vaak in een stoeltje zitten of zittend worden neergezet op de bank niet meer willen liggen in de box. Dat lijkt me ook niet echt handig.. Maar denk wel dat dat bij ieder kind weer anders is.

Verder gaat hier alles goed, op het moe zijn na dan.. Heb vrijdag bloedlaten prikken voor allemaal dingen waar je moe van kan zijn en hoop stiekem dat daar toch wat uit komt. morgen maar even bellen.
    Ook ga ik even naar almere morgen of volgende week om te zoeken naar zwangerschapskleding, hier is in de stad niks te vinden :-S , denk dat ze niet willen dat je hier zwanger bent ;)
    Fijne avond allemaal!

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Catnip: haha ja als ik lees dat sommige vrouwen al zo snel na de bevalling weer sex hebben denk ik ook; nee dank je!
    Moest wel lachen om je reden om nog naar Denemarken te vliegen :D Al zou ik het ook wel doen denk ik. Tis niet ver en als jij je goed genoeg voelt.. Why not :)
    Onze kat is echt zo'n doorgewinterde oude rot :D Ze schatte em toen op ongeveer 9 a 10 jaar dus is hij nu 11 of 12. Hij speelt wel maar ik vind het een beetje link om met hem te spelen. Hij is behoorlijk groot en z'n klauwen en tanden ook :D Maar stiekem is het ook best een sulletje hoor :p
    Ik vond een wipstoeltje op zich wel handig maar net wat Chocochick al zei, even een beetje op de tijd letten dat je ze er niet al te lang in laat zitten. En als ik je een tip mag geven; let er even goed op dat je de verstelbare kanten ( voeteneind en hoofdeinde ) goed kan vast klikken oid. Ik had er eerst eentje van Prenatal waarbij je een soort schuifstukjes had onder het voetengedeelte. Maar als m'n zoon dan wat meer bewoog gleed dat schuifstukje weg en zakt het voeteneind dus naar beneden, waardoor hij dus ook naar beneden zakte en in het tuigje kwam te "hangen". Niet echt fijn dus haha.
    Leuke stofjes zeg!

Chocochick: succes bij de gym! Ik wist niet dat gym ook een theoriegedeelte had haha...Ben benieuwd wat dat inhoud :p

MadameV: dat huis wat we vorig jaar bekeken hebben staat ook nog te koop, gelukkig! Ik zou ook echt flink balen als het verkocht zou worden :)
    Lijkt me super gaaf om zo'n oud huis helemaal eigen te maken. Hebben jullie het nu helemaal af of moeten er nog dingen gebeuren?
    Leuk dat het kaartje zo naar je zin is :) Hier nog steeds twijfel tussen 2 kaartjes haha ;)

Annemarie: ja dat had ik bij de tweede heel erg. Ik wist al dat het een jongen werd dus had echt zoiets van, dan zal schoonmoeder wel weer teleurgesteld zijn dus dan hoeft ze ook niet op te passen oid. Nu heb ik ook zoiets van, als de kleine er straks is zou ik haar nog in geen miljoen jaar af willen geven aan m'n schoonmoeder maar dat is natuurlijk niet reëel van me :)
    Oef dat ze dat over je schoonvader zeiden... Zegt al genoeg ;) Wel fijn dat hij inmiddels weer thuis is.
    Wat apart dat er geen kleren te vinden zijn bij jou.. Al moet ik zeggen, hier in het dorp ook niet haha.

All: weer helemaal goed gekeurd bij de vk, bloeddruk en alles was goed. Kindje groeit mooi, genoeg vruchtwater ed. Alleen kwamen we erachter dat de vk mijn uitgerekend datum met de termijnecho verandert had ( ergens begin januari ) maar het niet tegen mij gezegd had :D Ik ben een dag eerder uitgerekend, de 16e en niet de 17e...wat een grap :p Scheelt me wel een week werken, want nu kan ik 29 mei al met verlof en niet "pas" 5 juni :D

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    ☀️Juli mama's☀️

Uitgerekende datums:

13 juli
    Liesken - 27 jaar - 3e kindje - jongen
    16 juli
    MadameV - 24 jaar - 1e kindje - meisje
    Minigirl - 35 jaar - 1e kindje - meisje
    Sterre82 - 31 jaar - 3e kindje - meisje
    17 juli
    Minimaus - 20 jaar - 1e kindje - jongen
    19 juli
    Marievs - 26 jaar - 1e kindje - verrassing
    21 juli
    Niekske78 - 36 jaar - 1e kindje - jongen
    Danielle - ? - 2e kindje - jongen
    Thinkpink - ? - 1e kindje - meisje
    22 juli
    Daphnev85 - 28 jaar - 1e kindje - meisje
    Jvs12 - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Catnip - 27 jaar - 1e kindje - meisje
    23 juli
    DeniseG1986 - 27 jaar - 2e kindje - jongen
    24 juli
    Samantha89 - 24 jaar - 2e kindje - jongen
    25 juli
    Chocochick - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    Lili79 - 34 jaar - 2e kindje - jongen
    27 juli
    Memvan4 - 36 jaar - 5e kindje - meisje
    28 juli
    Annemariew89 - 24 jaar - 1e kindje - verrassing
    29 juli
    Marygirl - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Marjolinos - 34 jaar - eerste kindje - meisje
    1 Augustus
    Babyboom - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    22 september
    Dreamchild - 31 jaar - 3e kindje - jongen/meisje/verrassing

Meisje: 11 Jongen: 9 Verrassing: 3

Afspraken:

April
    MadameV 10 april - verloskundige
    Baby boom 10 april - verloskundige
    Minigirl 10 april- pretecho
    Marygirl 14 april - verloskundige
    Jvs 15 april - 3D-4D echo
    Marievs 18 april - verloskundige
    Annemarie 18 april - gyn
    Niekske 23 april - 3D echo
    Niekske 24 april - verloskundige
    Daphné 26 april - 3D-4D echo
    Chocochick 29 april - gyn
    Chocochick 29 april - 3D-4D echo
    Lili 30 april - pretecho
    Sterre 30 april - verloskundige

Bevallen:

17 maart:
    Ik ben verliefd - Koen* - 21 weken en 1 dag

-------------------–-------------------------------------------------------------------------

Vlindermama's

Laupio
    Dreamchild
    Anelisa
    Truus86
    Mama mus

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    MadameV: het aparte is dat de man die wat commentaar had dus wel diegene is die voor de tweede keer komt kijken. Dus dan zal er toch wel iets zijn wat hem aanspreekt... Toch? Nou ja. Ik hoop er maar niets van.
    14 maanden is wel lang hè, komt vast door de borstvoeding. Ik heb het niet gemist ;) Ik moet wel bekennen dat we het wel geprobeerd hebben... Alhoewel dat echt helemaal niet plezierig voor mij was.
    Ik ben verpakkingstechnoloog bij een levensmiddelen bedrijf.
    Overigens heeft iedere zwangere recht op extra pauze tot max een uur per dag! Dat heeft mijn werkgever niet bedacht. Ze zijn alleen wel erg goed in het uitdragen van je rechten. Zo hebben we ook een aparte kolfruimte met koelkast en een professionele kolf waar je alleen je eigen opzet stukjes voor nodig hebt.
    Ik hoop dat je donderdag goede tips of hulp krijgt! Je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor. Als je straks al de ziektewet in zou moeten maar dat je daardoor wel sneller herstelt lijkt me echt veel beter dan straks heel lang met klachten blijven lopen...
    Wat leuk dat je al een proefdruk binnen hebt die bevalt! Ben benieuwd wat je hebt uitgekozen!

Catnip: mag je tot 36 weken vliegen bij KLM? Wow! Dat is wel laat joh.
    Gelukkig is het dichtbij en duurt de reis niet lang.
    Wij hadden ook echt een lelijk wipstoeltje maar je weet wat ze zeggen over een gegeven paard hè. Ik heb overigens wel eens een heel nooi wipstoeltje gezien. Meer een soort schommelstoeltje. Dat beweegt niet zo houterig en dat lijkt me super voor een kleintje. Ik vond 'm alleen te duur en toen we keuzes moesten maken is die geschrapt.
    Nuna Leaf
    Ik zie overigens dat ie nu goedkoper is dan toen (nog steeds prijzig)
    Wat een gave patroontjes!

Annemarie: mijn man heeft ook een niertransplantatie gehad en toen heb ik begrepen dat het erg zeldzaam is dat ze de eigen nieren hiervoor verwijderen. Vaak doen ze dat alleen bij kanker of cystenieren, vandaar mijn vraag :) Is het donkere plekje nu weg?
    Het zandkasteel was erg leuk, vooral omdat mijn dochter zo heeft genoten. Als ze niet stond te schudden met haar billen zat ze wel te glunderen.
    Die 14 maanden waren niet sexloos, maar na die 14 maanden was het voor het eerst pijnvrij. Ik moet ook bekennen dat m'n hormonen dat ik niet bijster veel zin had. ;)
    Ik zou denken dat de vermoeidheid door de zwangerschap zou komen... Ben benieuwd of er iets uit het bloedprikken komt.

Sterre: gym is zo' puf klasje! Ben benieuwd hoe dat is. Ik heb ook yoga gedaan hiervoor. Dat was wel wat te zweverig voor me maar de ademhalingsoefeningen hebben me wel geholpen (ondanks dat ik het andersom deed ;)) Gisteren ging de theorie over de bevalling. Oh joy!
    Wat fijn dat alles goed was! Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je verlof dan een week eerder in kan gaan, dat zou dan toch ook een dag zijn of zie ik dat fout?

Ik ben vandaag thuis aan het werk. Lekker joh! Nu lig ik even op de bank tv te kijken tot Chocoman en Chocomeid thuis komen. Kunnen we lekker samen lunchen.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chocochick: wauw wat goed van je werkgever zeg, die ruimte en kolf! Ik sta er echt van te kijken. Bij mijn oude werkgever moest ik het op de wc doen, echt heel vies :(
    Dat wipstoeltje is wel erg gaaf!

Nja dat van het verlof klopt niet nee hihi :):p. Ik werk alleen op donderdag en vrijdag en dacht dat donderdag 5 juni dan m'n laatste werkdag zou zijn. Nu ik een dagje eerder mag dacht ik, dat ik onder die donderdag uit kwam en dus 29 mei m'n laatste werkdag is. Nu is 29 mei dat ook wel maar volgens mij had ik die 5e sowieso niet meer hoeven werken...:p

17. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Kan wel merken dat ik even niet gelezen heb hihi

Fijn dat het met iedereen zijn beeb goed gaat. Begin zelf nu wel te merken dat bepaalde dingen me zwaarder vallen. Zoals stofzuigen en zo.

Morgen weer werken en dan 3 dagen. Ook nog eens heel druk erbij. Morgen schoonmoeder jarig, zaterdag nasr collega na het werk een bakkie doen want haar vader is dinsdag begraven. Overleden aan ern hartaanval helaas. Dan naar onze adviseur papieten belastingen ophalen en dan naar vrienden. Zondag gelukkig alleen werken maar daarna wel bijna 2 weken vrij :).

Fijn weekend alvast voor iedereen xx

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ Sterre ons huis is in principe klaar incl de tuin. Laatste projectje is de bijkeuken/berging. Maar omdat we niet veel zin meer hebben duurt dat een eeuwigheid, en ach het heeft ook geen haast hebben er verder geen last van. Nu zitten we dus echt op dezelfde uitgerekende datum ;) ik ga zelf 7 juni met verlof. Ofja dan neem ik eerst een weekje vakantie en daarna gaat mijn verlof in 4 weken voor die tijd.

@ chocochick, ben ook echt benieuwd wat ze vanavond zeggen. Moet zeggen dat sinds de voetreflex behandeling het wel beter gaat. Het is er wel en ook altijd aanwezig maar nu is het meestal meer gezeur dan echt pijnlijk. Vond gister een heerlijke dag om te werken echt maar af en toe gezeur gehad dus daar ben ik echt al heel blij om! Kan altijd wel merken dat ik na een dag werken het weer een beetje moet ontgelden de volgende dag maar goed ben dan ook vrij en hoef verder niks dus pak wat dat betreft genoeg rust. Ze kan iig niet zeggen dat ik rustig aan moet doen want dan moet ik dus minderen met werken. Verder doe ik thuis al niks meer... Dodelijk saai!...... En inderdaad wel apart dat juist die wie zo'n commentaar heeft voor de 2e keer komt kijken. Ik hoop dat er binnenkort goed nieuws komt voor jullie!

@ Annemarie hoop ook voor je dat er wat uitkomt!

@ catnip we hebben toch ma een weekendje Eindhoven geboekt haha. Was een leuke aanbieding voor een hotel midden in de stad dus dat vind ik ook wel een fijne gedachte qua lopen enz. Voetreflextherapeute zei ook beter fietsen als lopen anders belast je veel meer dus een weekendje weg is lekker maar niet als je ergens last van krijgt dus dan maar zo, en ach nl vind ik ook prima ;)

Ik ben inderdaad blij met mijn kaartje. Nu nog alle adressen enz, doe er elke week een paar wat een klus, alles opschrijven en navragen want veel mensen kun je zo naartoe maar als je het adres zou moeten opschrijven weet ik het vaak niet eens. Ook wil ik graag de adressen op leuke adres etiketten afdrukken of laten drukken, maar heb nog niet helemaal 100% gevonden wat ik leuk vind. Overal is toch wel hetzelfde en ik wil natuurlijk graag weer iets anders haha. Hoe staan jullie ervoor met het kaartje?

19. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Tis rustig hier!

Ik ben straks na de vk geweest. Bloeddruk was goed. Over de benen was ze ook niet helemaal uit. Ze raadde me aan zsm na de physio te gaan ( had ze dat maar meteen gezegd toen ik laatste Appte of ik eerder kon komen ivm de pijn, ma goed ) ze dacht aan beknelling van de zenuwen in de bekken. Dat het de ene dag links is en de andere dag rechts kan goed ivm de liggen van het kindje. Verder was alles goed. Ik had wel een hele smalle baarmoeder en heel hoog zitten. Dit kan duiden op strakke buikspieren ( zou ook verklaren waarom je zo lang niks zag ) maar kon ze ook niet helemaal goed voelen ivm mijn eigen babyvetjes hihi. Nu volgende week bloed prikken voor het ijzergehalte en een afspraak maken voor suikertest in het zkh. Dit is ivm mijn BMI. Mijn gewicht hebben ze de eerste afspraak iets hoger gezet gewoon zodat ik die extra controle zou krijgen en een extra groei echo. Verder is er niks om me zorgen over te maken dus dat doe ik dan ook maar niet haha. Had het idee dat ik ineens té veel aan het groeien was maar ze zei als ik het niet zou weten zou ik zeggen tussen 26 en 28 weken zwanger dus dat klopt wel haha.

20. lili79

lili79 Actief lid

23 sep 2013
    395
    0
    0
    Nou niks geen verjaardag morgen me schoonvader heeft een tia gehad dus morgen naar het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina