16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Leuk hoor al die buikjes! Dit is de mijne. Is van 3 dagen geleden, 13 wkn. Gaat sneller als bij m'n eerste zwangerschap!

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja vreselijk LadyL!!

Echt iedereen vraagt of ik borstvoeding wil geven.
    Ben er ondertussen wel beetje klaar mee.

Kennis die op het moment ook zwanger (van de eerste) is maar wel veel verder doet ineens alsof ze expert is in zwanger zijn en alles wat erbij komt kijken. Ze vraagt me helemaal plat of ik wel vitamines slik, of we al een kamer op het oog hebben, of we willen weten wat het word, of we voorkeur hebben en bla bla bla.
    En dan daarna allerlei adviezen die ik helemaal niet wil.
    Gelukkig zie ik der niet zo vaak ;)

Zojuist terug van werk en daar vroeg een cliënt hoe ver ik was, dus ik zeg morgen 14 weken begint ze te vertellen dat ze zelf een miskraam van een meisje had gehad met 16 weken :(
    Daar gaat je enthousiasme en vertrouwen :(

Mooie buik Mamasmeisje!

3. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Oh dat is echt heel naar!! Zoiets zeg je toch niet... Ik snap dat soort mensen niet :(

Ik kreeg ook meteen naar mijn hoofd geslingerd dat het vast de hormonen zouden zijn dat ik zo heftig reageer. Zou best kunnen hoor, maar dan nog... Gaat ze toch niks aan? Ach, ik probeer het maar gewoon naast me neer te leggen. Mijn echt goede vrienden weten heus wel hoe de vork echt in de steel zit en die durven best nog te vragen hoe het gaat :p

4. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ondanks dat het heel vervelend is, is het een natuurlijke menselijke reactie.. Nieuwschierigheid om te vragen hoe het gaat en wat je van plan bent. Ook uit egoïsme vertellen hoe jou zwangerschap is gegaan (ook met miskramen). Heel vervelend om te horen, maar het gebeurd nou eenmaal. En als het jou gebeurd, is het natuurlijk iets wat je altijd bij je draagt, zeker als je een zwangere ziet. Ik vertel ook regelmatig mijn verhaal bij mensen die zwanger zijn. Heb dan liever dat ze zeggen dat ze het ergens anders over willen hebben. Probeer trouwens mijn vragen en verhalen altijd kort te houden haha.

Maar zeker kan het soms vervelend worden na de 180e keer vertellen, of als je het er niet over wil hebben. Misschien beste om te vertellen dat je het liever over een ander onderwerp hebt, je hoeft nog geen eens een reden te geven toch? En ja irritatie en emotie horen bij een zwangere ;)

5. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wat een buikjes hebben jullie al! Ik heb nog niets! Ik ben toch al bijna 15 weken. Ik was bij de eerste ook heel laat. Zal daar wel mee te maken hebben.

6. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Zo'n kennis heb ik ook. Ze is dan nu bevallen van een zoontje en alles wat ik zeg en wat ik heb kan nooit zo erg geweest zijn als haar zwangerschap. Terwijl ze alleen maar een paar weken ochtendmisselijkheid had. Ze er zelf voor gezorgd heeft dat ze het op gegeven ogenblik zo zwaar had omdat ze niet tot nauwelijks meer van de bank kwam vanaf ze ongeveer 16 weken zwanger was. Haar man moest ineens alles thuis doen die arme jongen.

Het niet leuke is dat ze gewoon blijft volhouden dat mijn zwangerschapsziekte niet bestaat en gewoon zegt "das gewoon een misselijkheidje... niets meer." Oooh daar word ik dan zoooo kwaad over :x Denk ze soms dat ik voor mijn lol in huis zit en mij depressief ga voelen omdat ik niets kan, ik ben nu 13 weken zwanger en kan mij niet herinneren dat ik er enigszins een moment van heb kunnen genieten. Alleen de echo's houden mij er nog van op de hoogte dat ik zwanger ben en mijn buik die nu begint te groeien. Voor de rest voel ik mij alleen maar ziek en depressief. Nu ik dit schrijf en er weer aan terug denk rollen mij de tranen al weer over de wangen heen. En ze trekt gewoon iedereen mee in haar geloof dat zij het beter weet.

Ook moest ik volgens haar geen thuisbevalling doen want ik zou om pijnstillers vragen... Nou ik denk dat mijn pijngrens hoger ligt dan de hare aangezien ik vroeger als 12 jarige al heb ondervonden wat zwangerschapsweeën ongeveer zijn. (lang verhaal, ff in het kort mijn menstruatie was altijd al vervelend aan het doen tot op een dag dat ik met immens hevige krampen op school zat, toen ben ik door de dokter meegenomen naar het ziekenhuis want ze dachten dus dat ik waarschijnlijk zwanger was ofzo en hebben mij aan een ctg apparaat gehangen en de krampen(weeën) waren bijna net zo zwaar als tijdens een bevalling. Daarna moest ik of aan de pil of aan zware pijnstillers dus dan toch maar aan de pil. Maar ze hebben mij nooit verteld waarom ik die krampen kreeg :()
    En een ziekenhuisbevalling zou beter voor het kind zijn zei ze, wat voor een onzin is dat nou weer? En zijn genoeg kinderen op deze wereld die gezond zonder een ziekenhuis te wereld komen. En ik wil zo lang mogelijk proberen mijn kind aan de borst te hebben als hij/zij de borst accepteert, maar zij zegt moet je niet doen want dan kan je man het nog overnemen en dat is veeel makkelijker en het doet ook pijn dus een poedertje uit een doosje is veel makkelijker.

Nou ik doe alles gewoon lekker zoals ik zelf wil, ok ik wil best dingen aannemen van anderen, en ook best tips opvolgen maar toch wij pakken het misschien wel wat anders aan dan de huidige hoeveelheid gezinnen. Want bijvoorbeeld willen wij geen Pampers gaan gebruiken maar wij gaan hydrofiele luiers gebruiken. De eerste weken hebben we wel Pampers want niet iedere kraamzorgbedrijf wil hydrofiel werken, en je krijgt ze toch met al die pakketten. En zelf de fruithapjes maken en de groente hapjes vanaf de 4e maand etc. Dus lekker op de ouderwetse manier. En mijn moeder en schoonmoeder willen ons daar al te graag mee helpen hoe zij dat vroeger gedaan hebben.

Maar het is dus idd heel erg vreselijk irritant hoe mensen denken het allemaal voor je te weten en te zeggen wat je wel of niet moet doen. Ik heb het contact op dit moment ook gewoon minimaal gehouden met die mensen.

7. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Heftig verhaal MRD. Lijkt me niet fijn geweest toen je zo jong was. Over de mensen die betweterig zijn, zou ik ook afstand van nemen! Sommige situaties wat lastig. Ik ben ook zo ontzettend misselijk geweest, echt verschrikkelijk, heb ook op verschillende fora gelezen dat heel veel mensen niet begrijpen wat het met je doet en hoe slecht je algemene staat is, en psychisch is het al zo zwaar. Als mensen dan ook nog het met een lach wegwuiven kan dat erg moeilijk zijn. Succes daarmee!

8. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Dank je, gelukkig heb ik nu wel 2 meiden die zwanger zijn waar ik wel wat aan heb en die het ook begrijpen wat ik heb. 1 daarvan is nu in verwachting van haar 3e en heeft de vorige 2 plus deze zwangerschap ook last gehad van de zwangerschapsziekte HG. En ook mijn beste vriendin ziet hoe ik er aan onderdoor ga en ze neemt het altijd voor mij op :) zo'n lieve schat.

Ik zet momenteel ook helemaal niets meer op facebook over de zwangerschap. De mensen die het willen weten die spreken mij er toch wel persoonlijk op aan of appen/smsen of bellen mij.

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mooie buikjes meiden!

Ik ben gelukkig heel goed in mensen/opmerkingen negeren, daar heb ik al een paar keer gebruik van moeten maken :D ze weten niet beter, denk ik dan maar... :)

10. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Wat een heftig verhaal idd MRD! Supernaar als je gewoon niet geloofd of serieus genomen wordt, bah. En dan heb ik nog niet eens echt iets om over te klagen in vergelijking met jou.

Wij willen wel aan de wegwerpluiers, maar ook gewoon zelf fruithapjes etc maken ipv Olvarit en dat soort potjes. En heel veel mensen vinden ons ouderwets omdat we het geslacht niet willen weten, nou jammer dan. Ik zou wel graag borstvoeding willen geven, zeker de eerste 6 maanden. Mijn zus geeft wel borstvoeding maar via kolf/fles omdat ze zo beter kan bijhouden of haar dochtertje wel genoeg drinkt. Ieder zo zijn/haar methode toch?

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jeetje wat een verhaal MRD!

Ook voor alle andere dames, lekker niks aantrekken van al het commentaar wat sommige mensen geven, iedereen doet het op zijn eigen manier!!

Sommigen al minder misselijk?? Hier niet 😖 sta ongeveer om de dag over te geven en bij bijna alles loop ik te kokhalzen

12. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Lijkt me zo vervelend als niemand je serieus neemt MRD, lijkt me vreselijk te hebben wat jij hebt:(

Hier werd ik bij L ook helemaal gek van goedbedoeld advies en verhalen. Me schoonmoeder en schoonzus gingen mij bijvoorbeeld vertellen hoeveel mensen wel niet een miskraam krijgen bij meer als 12 weken en wie ze allemaal kende wie dat heeft gehad, wat heb je daar in aan als je zelf net 12 weken bent?! Na de geboorte werd ik daar soms ook nog gekker van hoor;) Je moet dit doen, je moet niet zo lang borstvoeding geven, je kunt best potjes eten geven dat is net zo goed, je moet je kind soms laten huilen, je moet je kind niet alleen in een slaapzak laten slapen, je moet je kind niet zoveel vasthouden.. WHAAAHHH mag ik zelf bepalen?!:p Merk wel dat het nu allemaal een stuk minder is, bij een tweede is dat denk ik allemaal anders en mensen hebben het er ook minder over, maar ik vind dat helemaal niet erg:)

13. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nou vooruit hier ook een fotootje van mijn mini buikje

14. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    ♥ 16 - 31 juli mama's ♥

16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 25

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33
    Ti87 - 2e kindje - 27

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36

22 juli
    Mikjez - 2e kindje - 25
    Beeb87 - 1e kindje - 27
    Liesje12345 - 1e kindje - 24
    Loe - 1e kindje - 27
    Seurebeure - 1e kindje - 33

23 juli
    Gember - 1e kindje - 29
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31
    justhappy - 2e kindje - 29
    4dogs82 - 1e kindje - 32
    Dolfijn1986 - 1e kindje - 28

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26
    shia - 1e kindje - 29
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32
    Flengeltje - 1e kindje - 22

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23
    MissRedDragon - 1e kindje - 31
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33

29 juli
    MWW - 1e kindje - 29

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30

31 juli

Afspraken
    21 jan - LadyL - afspraak vk
    22 jan - Dolfijn1986 - afspraak vk
    22 jan - Ti87 - intake gynaecoloog
    23 jan - monique7 - afspraak vk
    24 jan - Seurebeure - afspraak vk
    26 jan - Mamasmeisje - controle bij vk
    26 jan - Vlindertje90 - geslachtsbepaling
    27 jan - Beeb87 - afspraak gynaecoloog
    28 jan - Ti87 - geslachtsbepaling
    28 jan - vlindermama2014 - echo
    29 jan - mam1991 - intake
    29 jan - 4dogs82 - afspraak vk
    02 feb - Mamasmeisje - geslachtsbepaling
    02 feb - Flengeltje - afspraak vk
    03 feb - 4dogs82 - geslachtsbepaling
    03 feb - Beeb87 - pretecho met geslachtsbepaling
    05 feb - Kimberly33 - afspraak gyn
    05 feb - MWW - afspraak gyn
    06 feb - iez - afspraak gyn (4e echo)
    09 feb - Gember - afspraak vk
    09 feb - Mikjez - afspraak vk
    11 feb - Hardlopertje - afspraak gyn
    26 feb - monique7 - 20 weken echo
    27 feb - Gember - 20 weken echo
    02 mrt - vlindermama2014 - 20 weken echo
    03 mrt - Beeb87 - 20 weken echo
    12 mrt - Strijkertje 20 weken echo

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje
    ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★

15. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zo even de lijst omhoog gehaald, anders is het zo zoeken :)

16. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Vanacht gedroomd dat de kleine er was en dat de borstvoeding heel goed ging en dat hij de tweede dag al 100 ml dronk haha (in 1x)

17. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een heeeerlijke droom moet dat geweest zijn :D

18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mooie buikjes hoor, die van mij is zo groot dat ik bijna een outie begin te krijgen. Terwijl ik normaal een diepe navel heb.

Mn hoofdpijn is gelukkig sinds afgelopen zondag gestopt. Helaas heb ik sinds zondag een slijmbeursontsteking in mn linkerschouder. De misselijkheid viel gisteren mee en vandaag lijkt het tot nu toe mee te vallen. Ik hoop dat dit het begin is van een langzamerhand misselijkvrij periode.

Wat stom van al die mensen die zich ermee bemoeien en geen begrip tonen.

Fijne dag allemaal.

19. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wat naar IEZ het zit je ook niet mee. Ik ken het een slijmbeursontsteking bah dat kan zo'n pijn doen.
    Hopelijk blijft de misselijkheid nu weg.
    Bij mij is de misselijkheid ook echt wel veel minder geworden.

Hopelijk gaat het bij MRD ook snel beter. en kun je zonder medicijnen en zonder vriendjes te zijn met de wc lekker gaan genieten.
    Ik gun het jullie allemaal zo!!

20. Natalie1

Natalie1 Lid

20 nov 2014
    51
    74
    18
    Whoeooe vandaag voor het eerst het hartje gehoord!
    Hoor het dagelijks maar van jezelf toch extra bijzonder...

En uitslag combinatietest is goed! Mijn dag kan niet meer stuk!

Deel Deze Pagina