16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Super Natalie!!
    Mooi om te horen hé!

Hier is trouwens het 2e trimester in gegaan vandaag!
    Straks weer buikfoto maken.
    Tijd gaat zo hard!

2. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Fijn om te horen Natalie! Wij mogen morgen het hartje voor het eerst luisteren, zoveel zin in :D

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja, het doet echt pijn en nu hopen dat het in dagen hersteld ipv maanden. Het zou idd een opluchting zijn als de misselijkheid weg blijft, kunnen we eindelijk meer gaan genieten van het zwanger zijn. Fijn dat het bij jou is afgenomen.

Fijn Natalie1!

4. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Gisteren naar verloskundige geweest. Heb bloeduitslagen gehoord en die waren allemaal goed. Had ook niet anders verwacht, anders hadden ze wel gebeld. Verder was het niet heel bijzonder. Bloeddruk gemeten en gewogen. Maar wel weer het hartje gehoord, das natuurlijk wel leuk. Moet nu afspraak maken voor 20 weken echo! Gaat echt al hard. Morgen maar even bellen, ben geveld door de griep en heb zulke keelpijn dat praten niet echt een feestje is :(

5. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Iemand tips tegen rusteloze benen? Sinds aantal nachten/dagen last van , gek word ik r van :(

6. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees mee.

Mrd, heel erg heftig dat er zo weinig tot geen begrip is voor je situatie.
    Hopelijk voel je je snel beter meid.

Nathalie, helemaal top. Lekker genieten.
    Ook de rest met een goede uitslag!!

Slapen er van jullie nog op jullie buik?????
    Ik namelijk wel..

Misselijkheid nog met vlagen.

Morgen fysio voor mijn bekkenpijn!!

Xxxxxx

Fijne avond

7. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Misschien kussen/voedingskussen/opgerolde deken tussen je benen dat ligt prettiger. Ik doe namelijk heel vaak mijn dekbed tussen mijn benen omdat ik ook onrustig in bed lig.

8. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik slaap half op m'n zij/buik, maar heb wel last van m'n buik met slapen. Niks ligt eigenlijk echt lekker. Ik slaap nu met 2 extra kussens, tussen m'n benen en rond m'n buik. Dit helpt wel. Heb ook een zwangerschaps kussen, maar die neemt nog meer ruimte in bed dus wil daar nog even mee wachten tot het echt nodig is. Maar dat ligt nog lekkerder doordat je ook steun in je rug hebt, scheelt een hoop!

9. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Ga ik proberen thns kan ook tekort aan magnesium zijn... Morgen vragen bij vk

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik slaap ook nog steeds op mn buik :) op een gegeven moment ga je wel merken dat het echt niet meer lekker licht.

Ik had net jeuk aan 1 van mijn tepels dus knijp er wat in, komt er nu al vocht uit! vind het wel ontzettend vroeg.

11. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ik lig nu vaak op mijn buik met één been opgetrokken (zodat niet al mijn gewicht bovenop mijn buik ligt, haha) maar dat ligt na een tijdje echt niet lekker meer.

Trouwens vanochtend nog voor het ontbijt toch weer gal overgegeven, en het ging zo goed... :(

12. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan nog wel zonder probleem slapen op m'n buik. Behalve dat ik er 3 keer uit moet omdat ik heel nodig naar de wc moet :D
    Ik slaap wel met een kussen tussen m'n benen en soms ook n kussen naast m'n buik. Dat laatste kussen doordat ik nog wel eens last heb van pijnlijke borsten.

@LadyL wat naar :(

13. Gember

Gember Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Hoe gaat het met de misselijke dames? Wat naar dat jullie er nog zo'n last van hebben... :( Ik hoop dat het gauw wat minder wordt, want lijkt me niet te doen. Bij de meesten houdt het geloof ik op tussen 12 en 16 weken, dus misschien is dit het laatste restje. Zelf heb ik er nog 1-2 dagen per week last van, maar dan niet de hele dag. Het is in ieder geval veel minder dan een maand of wat terug.

Slapen gaat hier op zich wel goed. Wel 1x per nacht eruit om te plassen. Ik slaap nooit op m'n buik, maar kan me voorstellen dat het enorm wennen is in een nieuwe houding als je buikslapen gewend bent. Een kussen lijkt me dan een goed hulpmiddel. Dromen jullie ook heftiger? De afgelopen nachten heb ik hele realistische dromen!

Wat suf van die bemoeizuchtige mensen he! :x Ik snap echt niet dat je mensen niet een beetje hun eigen weg laat vinden in zoiets nieuws en spannends als zwangerschap en ouders worden. Laat ons toch lekker! :p Hier gelukkig geen last van. M'n vader vraagt wel regelmatig of ik wel genoeg gezonde dingen eet, zoals vette vis ("want dat is zo goed voor de hersentjes" en hij wil natuurlijk een beetje een slim kleinkind haha ;)). Verder niet eigenlijk. Een vriendin van me heeft al twee kinderen en geeft alleen gevraagd advies, heel fijn. :)

Maandag heb ik het officieel op m'n werk verteld. M'n direct leidinggevende wist er al van met 8 weken, maar ik wilde de combinatietest afwachten voordat ik het verder ging vertellen. De directeur reageerde heel aardig en geïnteresseerd! :) Meteen bij personeelszaken geweest ivm verlof en vervanging. Omdat ik in het
    voortgezet onderwijs werk, heb ik altijd veel vakantie. :D De zomervakantie valt precies in m'n verlof, dus mag ik die maand vakantie vastplakken aan m'n verlof. Dus ik ga 5 ipv 4 maanden met verlof. Wat een luxe! :D

Verder was ik maandag even in een winkeltje in de binnenstad om een cadeautje voor iemand te kopen. De deur stond open en er kwam een heftige geur van wiet binnen... Ik denk van de coffeeshop ernaast of zo? Geen rook, alleen de walm van geur. Het was zo'n klein winkeltje dat ik er niet echt aan kon ontsnappen en ik heb de walm wel zo'n 5 minuten geroken. Misschien een hele overbezorgde vraag, maar: kan het kwaad denken jullie?? :$

En nog zo eentje: eten jullie voorverpakte broodjes met sla/tomaat/komkommer erop? Of vermijden jullie die nu?

14. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Eigenlijk ben ik helemaal niet meer misselijk, alleen heb ik heel af en toe ineens zo'n "aanval" als ik heel veel honger heb (dat slaat dan door, denk ik) dan kan ik mijn ontbijt niet binnenhouden. Of dat je ineens het gevoel hebt dat je hap brood al helemaal tot moes gekauwd is, dan gooi ik het er ook uit. Maar dat zijn echt de uitzonderingen hoor.

Fijn dat je leidinggevenden zo leuk reageerden, Gember! En vijf maanden verlof, lekker hoor :D Ik eet eigenlijk vrij weinig voorverpakt brood (heel soms onderweg in de trein ofzo), maar als je het niet vertrouwt, kun je het beter laten liggen. Wat die geur betreft, het is natuurlijk heel naar maar ik weet niet of het schadelijk is. Je loopt ook wel eens langs rokende mensen op straat en dan adem je soms een beetje rook in :( Bel anders even met de VK als je je zorgen maakt!

Hebben jullie eigenlijk al nagedacht over hoe jullie het gaan doen met opvang na je verlof? Zijn er hier dames die gewoon thuisblijven, roepen jullie de hulp in van (schoon)ouders, crèche, gastouder etc? Wij hebben afgesproken dat ml sowieso een dag minder gaat werken en ik begin waarschijnlijk met drie dagen per week ipv fulltime. Verder willen we op gegeven moment een soort oppasruil met onze naaste buren afspreken, die hebben net een kleintje gekregen dat dan ongeveer zes maanden is. Zij werkt ook thuis, dus ik kan me voorstellen dat het wel lekker is om een dagje gewoon aan het werk te kunnen zonder afleiding. Als wij nou een dag op hun zoontje passen en zij een dagje op ons ukkie, hebben we daar allebei profijt van ;) Maar of ik dat meteen trek, is nog maar de vraag natuurlijk!

15. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik denk dat 5 min in een geur staan geen probleem is, gember. Pas als je elke dag in de coffeeshop werkt, of zelf rookt kan het schadelijk zijn. Over voor voorverpakte broodjes: niet echt over na gedacht.. Bij een tankstation neem ik het sowieso niet, maar bv broodjeszaak op stations zijn ze erg vers, dus zoiets kan denk ik geen kwaad.

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Gember: wat een fijne reactie. En ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. V.w.b. broodjes kan ik niets zinnigs zeggen want ik eet nooit voorverpakte broodjes. Maar ik merk wel dat als ik iets afhaal waar groente bij zit dat ik die groente niet eet omdat ik niet weet hoe goed die gewassen zijn. Dus groente doe ik altijd zelf thuis, omdat ik dan zeker weet dat het goed gewassen is. Warme groente eet ik wel bij de afhaal omdat ze verhit zijn en bacteriën dan dood zijn. Heerlijk dat je zo lang verlof hebt, lekker een maand extra met je baby.

Ik heb recht op 6 weken vakantie per jaar. Ik heb al gepland dat ik aansluitend op mn verlof 2 weken vakantie ga nemen om langer bij de baby te zijn. En ik probeer tussen nu en mijn bevalling alleen 2 weken vakantie op te maken, dus dan hou ik 2 weken over voor okt-nov.-dec. Heb ik wat flexibiliteit in geval van nood.

Ik wil 6 weken van te voren stoppen en 10 weken bevallingsverlof opnemen.

LadyL: ik denk dat wij gaan kiezen voor de optie die zo dicht mogelijk bij ons huis is. Dus als er een gastouder in de straat of dichtbij is of een kinderopvang dan zullen we daarvoor gaan. Als mijn moeder in Ned. zou wonen zou zij de oppas op zich nemen, maar die woont aan de andere kant van de wereld dus helaas kan ik niet op haar rekenen. En de ouders van mn man hebben aangeven geen oppas te willen zijn tegen alle kinderen al jaren terug. Daar mogen de kinderen alleen bij extreem geval van nood en eens een keertje per kwartaal of halfjaar logeren. Dus we zijn op onszelf aangewezen helaas.

Mijn man en ik werken beiden 4 dagen per week (ma-do). En ik denk dat ik dat wel zo wil houden. Heel misschien moeten we gaan switchen zodat de baby maar 3 dagen naar de oppas hoeft. Maar daar hebben we het nog niet over gehad. Minder werken zie ik nog niet zo snel gebeuren, omdat het behoorlijke fin. consequenties heeft en we moeten natuurlijk wel onze rekeningen kunnen betalen :).

Maar het zou wel ideaal zijn als je iets kan regelen met de buren.

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mijn werk houdt misschien op eind augustus vanwege bezuinigingen dus dan ga ik de ww in. Komt dat even mooi uit :D
    Ik verwacht ook niet snel een andere baan te krijgen aangezien er aan mijn gezondheid nog het een en ander mankeert.

Maar mocht mijn werk wel doorlopen dan neem ik ontslag.
    Ik wil niet continu moeten werken en dan mijn kind ergens anders heen brengen.
    Ik hou eventueel als optie open dat ik iets ga zoeken vanuit huis.
    Dat call center gebeuren is niet echt tof maar het brengt wel gewoon geld binnen en het is maar voor een paar jaar natuurlijk.

Maar als het even kan dan stop ik gewoon en dan blijft het daarbij.
    We zouden het kunnen redden op het salaris van vl alleen dan moeten we hier en daar toch wat dingen aanpassen.

18. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dus je wilt tot je kind 4 is in principe niet werken Beeb?

19. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik ben ook al zo goed als gestopt met werken. Ik heb nog maar 1 adres (particulier schoonmaken), wel 7uur achter elkaar (groot huis). Daar stop ik waarschijnlijk half maart (is zwaar werk).
    Ik verdien best weinig (11/12€ bruto) dus het schiet ook niet op als ik dan opvang kosten moet gaan betalen. Sowieso houd ik er ook niet zo van om baby's naar een opvang te brengen :) moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar ik doe het niet.
    Over 4 jr (of iets langer als er nog een 2e mag komen), ga ik dan gewoon weer bij de thuiszorg solliciteren en hoop ik daar weer 3 of 4 ochtenden te kunnen werken.
    Financieel redden we het op mijn man zijn loon ;)

Wiet lucht zou ik me niet zo'n zorgen om maken, ik loop iedere woensdag door het centrum van A'dam en de geur is sterk, maar of je echt rook inademt betwijfel ik :) ik maak me meer "zorgen" om de vele uitlaatgassen hier :D

20. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Vraag dan aan je werk of jullie samen een vaststellingsovereenkomst kunnen tekenen. Dat zegt eigenlijk dat jullie van elkaar afwillen, maar jij behoud wel je ww :D

Deel Deze Pagina