16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Hartje mooi gehoord, bloed prima, ijzer prima,groei prima, wat afgevallen ipv aangekomen ook prima, gewoon alles oké met beebje gelukkig nu wachten op 20 weken echo, deze moet in ziekenhuis omdat mijn zus door onduidelijke reden een stukje vinger mist en haar hand een heel stuk kleiner is en mijn moeder voor mijn zus en mij met 7 maanden een doodgeboren kindje heeft gehad waarvan de reden onduidelijk is dus extra check in ziekenhuis!!

2. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik ben ook voorzichtig met rauwkost ergens anders dan thuis. Of eigenlijk eet ik het gewoon niet. Misschien onzin maar beter iets te voorzichtig...

Mijn vriend werkt vanwege zijn ziekte momenteel 30-32 uur in vijf dagen waarvan 2 dagen thuis. Hij denkt dat ie die twee dagen thuis werken ook heel goed kan combineren met een baby. Ik denk van niet maar van mij mag ie het proberen. Aangezien ik 4 dagen ga werken blijven er nog twee dagen over waar we opvang voor moeten zorgen. Ben bang dat wij opvang teveel hebben. Mijn schoonzusje heeft al aangeboden een dag te willen oppassen maar aangezien vl's ouders zijn gescheiden en beide ook weer zijn hertrouwd hebben we ook nog 3 paar opa's en oma's in de aanbieding... Luxeprobleem denk ik zo....

3. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Fijn he? Zulke goede berichten? Ook fijn dat je in het ziekenhuis terecht kan.

Hebben jullie dat ook met het woord 20 weken echo dat het lijkt dar het allemaal zo snel gaat? 20 weken, dan ben je gewoon al halverwege en dat is gewoon al over vijf weken:(

4. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Heeeeeel snel! En nog 0 inkopen gedaan haha

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht

Fijn dat je allemaal goed nieuws hoorde! Ik vind het nog heel ver weg klinken, maar als ik ga tellen valt dat reuze mee. Gek inderdaad!! En hier ook nog niks gekocht...

6. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik heb ook nog niets gekocht... Behalve een kruik maar die is puur voor eigen gebruik :D. Wel al veel om ons heen gekeken wat we willen en wat niet... Iemand nog tips wat je echt moet aanschaffen en wat juist niet?

7. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor jullie geruststelling! Je kunt je soms zo druk maken om van alles he... ;) Op m'n werk eet ik broodjes die dezelfde dag ter plekke zijn gemaakt en daarna gekoeld. Alleen pluk ik bijna altijd de rauwe groente ervan af, uit voorzorg. :p

Leuk om te lezen over hoe iedereen het gaat regelen en doen met opvang. Ik werk 3 dagen en m'n man 5 dagen, dat laten we zo. Het zit er bij mijn werk niet in dat het 4 dagen worden en bij m'n man is de aard van z'n werk zo dat het eigenlijk nooit in 4 dagen te doen is. Dan zou hij alsnog 5 dagen in 4 dagen draaien, maar gewoon minder betaald krijgen. ;) Dus geen papadag voor hem helaas. In het weekend mag hij het ruimschoots inhalen! :p Kan ik lekker naar yoga of zwemmen haha.

Verder hebben we ons bij 2 kinderdagverblijven ingeschreven met een wachtlijst, maar dat moet lukken, zeker met m'n langere verlof. Ons kindje gaat dan 3 dagen naar de opvang. We hebben wel een voorkeur voor 1 van de 2 kinderdagverblijven en ik denk dat daar ook eerder plek is. Een hele knusse opvang met goede inspectierapporten, dus een goed gevoel over. Heel huiselijk. Onze ouders wonen helaas te ver weg om op te passen tijdens werkdagen. Wel kunnen ze incidenteel oppassen op een van onze vrije dagen of als we op een gegeven moment een weekend weg willen met z'n tweetjes. Maar jeetje wat is die opvang DUUR! :$ Verbazen jullie je daar ook zo over? Zelfs met kinderopvangtoeslag gaan we wel zo'n 500,- per maand betalen. Hoe moet dat straks als we nog een tweede kindje willen?? Pfff...

De tijd gaat inderdaad zo snel, ongelooflijk! Nu alweer bijna 14 weken en over 5 weken de 20-wekenecho. Wij gaan voor die tijd wel de babykamer leegruimen en witten. Spullen kopen we pas daarna, want dan kunnen we alles beter kwijt. Wel heb ik vorige week de eerste rompertjes besteld. Zo lief... :) Met andere kleertjes wacht ik sowieso tot we weten wat het is omdat ik me dan iets meer kan voorstellen wat leuk staat.

8. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ben je op tijd op het ziekenhuis voor de echo loopt het ff 40 minuten uit. Zit je dan met je volle blaas...

9. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Je krijgt redelijk wat terug he, kinderopvangtoeslag. Kijk maar eens op internet, hoe minder je samen verdient, hoe meer je terug krijgt en met het tweede kindje ev is het nóg meer, dus eigenlijk valt het best mee!

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja klopt :)
    Vind ik een heerlijk vooruitzicht haha.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Bedankt voor de tip!!
    Ga hem opschrijven :)

12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja heerlijk idd. Jammer dat het niet voor iedereen weggelegd is. Maar als ik hoor dat je 500 euro per maand voor 3 dg kwijt ben dan denk ik ook van ik moet het een en ander gaan berekenen en misschien toch maar minder werken of mijn man een ander vrije dag dan ik ipv samen dezelfde dag.

13. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb waarscgijnlijk ook geen baan meer eerst in de ww en dan rustig aan veder kijken.
    Ik wil dan 2 dagen gaan werken en de kleine gaat naar de oma's.
    Ik werk op een kinderdagverblijf lijkt me een gek idee dat ik voor andere kinderen zorg en mn eigen kind weg moet brengen.
    Op 1 salaris redden we het net en wil toch ook wel leuke dingen blijven doen.
    Ik zie wel hoe alles gaat lopen.

14. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Jaaaa, vanmiddag naar de VK geweest, alles was prima en het hartje klopt! We hebben het opgenomen zodat we het naar onze ouders kunnen sturen :D Ik heb het al tien keer gehoord maar ik blijf ernaar luisteren...

Opvang: Ja, wij moeten ook een rekensom gaan maken hoor. Want als ik drie dagen werk en mijn man vier, dan blijven er natuurlijk nog twee dagen open. Eens kijken wat dat ons gaat kosten op maandbasis en dan maar verder kijken.

15. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    @seurebeure wat een goede uitslag!:)

terwijl er al een aantal wachten op de 20 weken echo zit ik nog in spanning tot de 15 weken echo :D
    Heb vlak erna geslachtsbepaling, want we kunnen echt niet wachten tot die 20 weken echo waar ze het bij ons pas bekend maken.
    Daarnaast heb ik het hartje ook nog nooit horen kloppen. Lijkt me erg bijzonder!

Ik ga wel gebruik maken van de kinderopvang.
    Ik heb elke week 3 dagen studie en mijn vriend werkt elke dag tot 6 uur.
    gelukkig is het maar opvang voor maximaal 6 uur, dat scheelt een heleboel in kosten lijkt me.

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Begrijp ik het nou goed dat er dames zijn die wel echo kregen maar geen hartje te horen kregen? Bij mij laat het echo-apparaat ook het hartje elke keer horen nl.

17. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Dit was inderdaad de eerste keer dat we het hartje hoorden (bij eerdere afspraken was het nog te vroeg), was ook geen echo maar een ander apparaat. Wij lopen bij een vk die zelf echo's maakt, weet niet of daar verschil in zit.

18. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Bij de termijnecho geen hartje gehoord, dit was bij de vk. Wel zien kloppen trouwens. Bij de nekplooimeting in het ziekenhuis wel het hartje gehoord en ook gezien. En afgelopen maandag ook gehoord via de doptone.

19. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh dan denk ik dat ze bij het zkh echo-apparaten gebruiken die meteen een afluister functie hebben en de vk waarschijnlijk niet. Het zal dat wel zijn.

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Tips.. Hier werd niet gebruikt: flessenwarmer, magnetron sterilisator, wipstoeltje alleen voor eerste hapjes.

Deel Deze Pagina