16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Net afspraak voor 20 weken echo gemaakt, gek dat het halverwegepunt al zo dichtbij is!

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hoe kan het dat er al dames zijn die zo vroeg geslachtsbepaling hebben? Ik dacht altijd dat dat pas met 20wkn echo was.

3. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Iez misschien door zelf een pretecho te maken? Ziekenhuis zegt dat kan vanaf 14 à 15 weken..

Ladyl gaat ineens best hard hè?

Hier vandaag of morgen kamertje maar eens leeg gaan halen.

Mooie kleuren liesje!

Mamasmeisje en vlindertje succes vandaag!

4. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo Dames,

Ik ben een tijdje niet meer zo actief geweest omdat het vorige week weer slechter met mij ging. Mijn combinatietest is ondanks ze maar 1 keer hebben kunnen meten toch een goede uitslag uit gekomen. 1:5000 dus dat gaf wel een goed gevoel. De nekplooi was 1,7 mm in week 13 en in week 12 hebben ze alleen inwendig kunnen meten en dat kwam uit tussen de 1 en 1,5 mm. Onze kleine was gewoon 2 x achter elkaar bij de echo enorm druk aan het bewegen. We zeiden al we hebben nu al een kleine headbangertje :D

Ik ben helaas weer meer aan het braken en misselijkheid word ook nog steeds niet minder. En ik baal hier echt van, ik wil gewoon weer aan het werk kunnen ook al is dat ook zwaar want werk 20,5 uur in de week als schoonmaakster normaal gesproken. En daarnaast het eigen huishouden nog. Maar ik heb momenteel nog steeds problemen met eigen huishouden.

Mijn man voelt zich ook iedere keer schuldig voor iets waar hij helemaal niets aan kan doen. Hij wil mij graag helpen en voor mij klaar staan maar die lieve kerel werkt ook tussen de 40 en 60 uur per week. Het is gewoon iets waar mijn lichaam last van heeft, mijn moeder heeft er geen last van gehad maar een tante van mij wel. En ook wat oud collega's van mij hebben last van dezelfde zwangerschapsziekte. Aan die dames heb ik momenteel ook heel veel steun. Vooral 1 collega die is nu net zwanger van haar 3e die heeft dit bij alle kinderen gehad. Wel werd het bij de volgende en daaropvolgende steeds sneller minder maar alsnog heeft het tot de 12 weken geduurd bij haar. Ben nu zelf 14 weken zwanger en hoop toch dat het binnenkort een keertje ophoud. Zit nu al 8 weken thuis en krijg ook weinig visite, alleen ouders en mijn beste vriendin komen zo af en toe aanwaaien.

Gelukkig ben ik nog steeds niet meer afgevallen maar ook nog niets aangekomen, ondanks mijn buikje toch aardig begint te groeien.

Dit weekend toch ondanks alles moest ik mee met mijn man wat leuke dingen gaan doen. Zondag naar de zwanger en babybeurs geweest in westerhaar-vriezeveensewijk. Was een kleine beurs maar hebben nu wel de informatie die we nodig hadden. En hebben wasbare overbroekjes meegenomen :D want ja wij gaan hydrofiel werken. Maarja dus de beurs waren we met een uurtje weer klaar dus dachten we wij zijn nu toch onderweg dus laten we ff naar de prenatal en Ikea gaan. We wilden toch al even naar de Ikea binnenkort vanwege de babykamer. En bij de Ikea aangekomen gevraagd naar de babykamer die we graag wilden hebben (beetje landelijke stijl) maar de kleur die we graag wilden hebben is niet meer verkrijgbaar :( Dus waren we eigenlijk wel behoorlijk teleurgesteld. Alleen het bedje zou nog in de kleur verkrijgbaar zijn maar zou pas geleverd kunnen worden rond eind augustus. En dat is veel te laat. Ook de commode in alle kleuren was uitverkocht en had een lange levertijd, maar komt niet meer in de kleur die wij graag wilden hebben dus weer vette pech :( Maar nu hadden ze wel een idee, ze hadden in dezelfde stijl een ladekast die ook vaak als commode gebruikt word. Maar dan nog zaten we met het probleem dat het bedje niet in de kleur was die we graag wilden hebben. Maar we vonden deze stijl gewoon heel erg mooi dus hebben we besloten het anders te doen. Hebben het witte bedje gekocht en de witte ladekast. En gaan we zelf oppimpen :D Dus het eerste hebben we al binnen voor de babykamer, en gaat het nu echt beginnen. Toch ook best wel spannend allemaal. Maar helaas heeft zo'n dag ook weer nadelen bij mij gehad. Want eenmaal thuis en wat gegeten kwam ook alles er meteen weer uit :( En dan heb ik mij helemaal niet zo druk gemaakt. Maar denk ondanks ik mij niet druk heb gemaakt het toch lichamelijk te veel is geweest voor mij.

Hopelijk voelen de meeste dames zich hier al een stuk beter en kunnen gaan genieten. Ik hoop dat het voor mij ook niet al te lang meer gaat duren voordat ik eindelijk kan gaan genieten en met de babykamer bezig kan gaan. Misschien dat ik mij dan eindelijk een keertje echt zwanger ga voelen.

Morgen mag ik voor de eerste keer naar de verloskundige praktijk voor mijn 1e afspraak. Ben nu eindelijk van het ziekenhuis af en ze willen mij daar ook niet eerder terug zien dan bij de 20 weken echo :) Ben benieuwd.

5. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    En nu ga ik ff alle pagina's lezen die ik nog niet gelezen heb ;)

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Even snel een tip...
    Bij kruidvat is deze week een hoop in de aanbieding voor baby's!
    Hydrofieldoek, boxkleed, voedingskussen en hoes, flesjes enz.

Mooie kleuren Liesje!

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    MRD: wat naar meid. Ik heb ook nogsteeds last van de misselijkheid, maar niet zo erg als jij? Ik neem nu vitamine B6 in de ochtend (tij de tuinen gekocht) en gember capsule in de middag (ook bij de tuinen gekocht). Deze twee schijnen te helpen, niet wegnemen, maar iets meer te beperken.
    Sterkte en ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen.

Liesje idd mooie kleuren. Ik hou van die matte tinten. Wij hebben alles in zandkleur. En zullen tzt witte meubels aanschaffen of te leen krijgen.

8. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Hier vannochtend echo gehad en we krijgen nog een meisje, super blij:D:D!! Wij hebben indd zelf een pretecho laten maken, vooral omdat ik nog graag een keer naar de baby wilde kijken omdat ik weer best onzeker ben. Maar lekker een poosje mogen turen en alles zag er super uit:)! Jullie ook veel plezier morge Beeb87!

Balen MRD dat je weet zo ziek bent.. Wel leuk dat jullie het kamertje nu al binnen hebben!

Mooie kleuren Liesje! Hier zei vriend van te voren al dat het hem helemaal niks uitmaakt wat het werd, maar dat als het een meisje werd niet weer alles roze mocht want hij ging niet in een zuurstok wonen hha.. Dus nog even bedenken wat voor kleuren wij nu gaan gebruiken.

Vervelend van die harde buiken LadyL, lekker rustig aan proberen te doen!

9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Haha super leuk een meiden huis!

10. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @kinderopvang: Is hier waarschijnlijk niet nodig. Mijn man werkt overdag en ik ga straks alleen nog 's avonds werken. Dus hopelijk kan ik het zo regelen dat ik wacht tot mijn man thuis is dat ik kan gaan werken.

@echo/hartje: Ik heb bij alleen bij de allereerste echo toen ik 2 dagen in het ziekenhuis heb gelegen 1 hartje gehoord van de 2ling. En de week er na bleek dus de 2e maar 6 weken oud te zijn geworden. De overige echo's die ik gehad heb hebben ze alleen maar gekeken maar wel het hartje laten zien kloppen.

@beginners zenuwen: Die zijn er nog steeds maar dan vooral omdat ik door het erge misselijk zijn en het braken nog niet erg veel heb kunnen doen of bekijken. En sinds we de eerste meubels hebben gehaald worden de zenuwen eigenlijk alleen nog maar meer.

@vlindermama: nu al bekkenpijn? Bah, hoop niet dat het erger word voor je. Ik moet zelf ook oppassen dat ik er geen last van krijg. Ben zelf hypermobiel en dan schijn je er ook sneller last van te kunnen krijgen.

Mijn moeder moest van de arts juist af en toe een donker biertje drinken toen ze zwanger was van mij. (begin jaren 80) En ze at toen ook biefstuk en filet american. En ook ik ben er gezond uit gekomen. Acht ja af en toe een beetje prettig gestoord maar daar leert men mee leven :p

@vermoeidheid: Die is bij mij ook nog niet weg. Ik hang soms om 9 uur 's avonds op de bank met mijn man en dan heb ik echt het gevoel dat het al een uur of 11 is. En ik slaap ook rustig 10 uur per nacht. Alleen de laatste 2 weken heb ik iedere keer van die nachten dat ik om de 2 uur wakker ben. En word daar alleen maar vermoeider door.

@harde buiken: Ik heb na de seks ook last van krampen/harde buik. Dat schijnt normaal te zijn? Tenminste dat zegt de verloskundige als je dan wel een orgasme hebt gehad dan. Maar is redelijk snel weer weg. En we zijn er niet mee gestopt sinds we wisten dat we zwanger waren. Maar zo langzamerhand wordt het een normaal gevoel nu.

Iedereen die een echo heeft succes :D Ben nu eindelijk weer bij met het lezen. Hopelijk word het idd snel weer beter en kan ik beginnen met de babykamer opruimen.

11. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    monique7: oh ok, ik wist niet dat dat al zo vroeg kon. Weer wijzer geworden.

Bedankt voor de tip Beeb87.

12. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Vlindertje gefeliciteerd met nog een dochter! :D echt heel leuk!

Iez mijn man was erg nieuwschierig bij termijnecho;) die vroeg aan gyn of ie al kon zien wat werd, toen vertelde hij dat hij nog iets te vroeg was en dat rond 14 à 15 weken zichtbaar was met goede apparatuur. :D
    Wist ik ook niet hoor haha

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oef gelukkig, het ligt niet aan mij :)

14. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Hier al een tijdje niks van me laten horen omdat vorige week een goede vriend van ons is overleden aan de gevolgen van een hersenbloeding. Morgen hebben we zijn crematie. Kan daardoor wel de hele dag blijven janken, hij heeft zelf ook 2 kinderen en als ik daar aan denk begin ik weer. Ik moest het ff kwijt bij julie. Vandaar dat ik nu niet veel meelees.

15. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Sterkte Strijkertje!

16. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hartstikke leuk Vlindertje!!
    Wat vind je dochtertje ervan?

Heel veel sterkte Strijkertje!
    Dat is loodzwaar. Neem je tijd.

17. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Sterkte strijkertje!

18. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Voor de lijst heb morgen pas controle bij de vk ipv vandaag. Foutje! Nee krijg een echo, is alleen bloeddruk, urine en hartje luisteren en klaar.
    Op 2-2 hebben wij pretecho en gaan we t geslacht zien. Ga daarna pas nadenken over het kamertje en spulletjes kopen die ik nog nodig heb.

En ook voor de lijst: 3-3 20wkn echo! Spannend!

@vlindertje: wat leuk nog een meid! 2 meiden lijkt me ook super leuk maar moet nog even wachten.

@strijkertje: sterkte!

19. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo meisjes.

Maandag voorbij :D
    Heel fijn.
    Flinke menstruatiepijn vandaag. Al ff niet meer gehad.
    Werd wel een beetje bang maar gelukkig geen bloed, dan is het gewoon het groeien ga ik maar vanuit :).

Vlindertje, leuk een meisje!!! Hihii. Wilde je dat ook graag? En wat zei je dochter?

Strijkertje, heel veel sterkte!!!!

MRD, wat een fijne uitslag :) maar wat vervelend dat je je nog zo beroerd voelt. Ze zeggen dat je je in het 2e trimester beter gaat volen hè. Ik hoop dat dat heel snel voor je komt!!!!

@ baby voelen; ik meende iedere dag gekriebel te voelen.. Al vanaf week 12, dat werd ook steeds sterker maar nu is het al 2 dagen niet of nauwelijks. Hebben jullie iedere dag dat jullie je baby voelen???(voor degene die um voelen)?.. Word er weer een beetje onzeker van :( volgens mij ben ik de enige druktemaker hier, sorry....

Xxxx

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik voel het zeker niet elke dag Vlindermama.
    Ligt er maar net aan hoe het ligt denk ik.

Deel Deze Pagina