Wat schrikken zeg ! Beeb fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en waarom een guo kan datvwat je hebt gevolgen hebben voor de baby? Ik heb slecht geslapen zo druk in mn hooft straks de stad in shoppen gelukkig valt het hier mee met de sneeuw.
Ik heb net gezien dat bij de gyn voor spoed gewoon met de verloskunde afdeling gebeld kan worden. Ze hebben een mobiele nummer, maar ga het nogmaals checken bij mijn volgende afspraak. In het zkh waar ik zit is ook gewoon een nummer waar je altijd naar de verloskundige kunt bellen met vragen zo vaak als je wilt en ze zeggen zelfs mocht je ongerust zijn dan doen we een extra echo. Wel fijn dat ze naast de gyn ook verloskundigen hebben vind ik. Mijn gyn zei juist tegen mij dat als alles goed blijft gaan en ik de 37 weken haal, dat ik dan thuis mag bevallen als ik dat wil. Want dan is er in principe geen aanleiding meer om in het zkh te bevallen. Wat is het verschil tussen een SEO en een GUO?
Een GUO is net als een SEO (20 weken echo) alleen dan uitgebreider. Ze kijken in de organen (lees ik net hier op het forum) ipv alleen aan de buitenkant, kindje word aan alle kanten opgemeten en hoeveelheid vruchtwater enzo word gemeten. Ze kijken dus alles na wat met een SEO (20 weken echo) ook word gedaan alleen dan net iets uitgebreider. Mijn aandoening is niet het gevaar voor het kindje maar de medicatie die ik gebruik. De gyn sloeg namelijk stijl achterover toen ze las waar het voor gegeven word haha. Wat ik gebruik is een immuunverlager. Alleen deze vorm word ook aan kankerpatiënten gegeven en valt dus onder hele zware medicatie. Alleen het verschil erin is dat ik maar een half pilletje per dag heb en een kankerpatiënt een paar hele pillen per dag. De dosis bij mij ligt zo laag dat de kans nihil is dat het kindje er iets van krijgt. Het enige wat het zou kunnen krijgen is een groeiachterstand. Vandaar de GUO om extra te meten. Ik maak me dus eigenlijk niet druk om de GUO maar vind het wel fijn dat er extra gekeken word. Iez, zo klinkt het een stuk fijner! Dat hebben ze mij nooit verteld...zoals heel veel andere dingen. Wat een fijn ziekenhuis is het toch Liesje, hier gelukkig ook geen sneeuw. Tis wel spekglad!! Uitkijken hoor! Lekker shoppen meid ben jaloers haha.
Oke dat is juist wel fijn ja. En volgende week heb jij ook geslachts echo? Wel grappig want je ziet al dat ze mijn neus heeft vriend noemt het een wipneus haha
Oh dat is wel fijn Beeb dat ze zo uitgebreid gaan kijken. Thx voor je uitleg. Maar als ik dat zo lees in jou geval kun je idd prima een gecombineerde zorg doen. Misschien hebben ze wat m'n zkh heeft ook bij jou gyn, gewoon bellen en navragen. Ze zijn bij het zkh slechter met inlichten vind ik, maar dat komt omdat gyn niet daarop getraind zijn volgens mij. Ik kwam pas achter de verloskundige toen ik laatst de secretaresse belde met een simpele vraag. Toen zei ze oh maar voor zulke vragen kunt u altijd met de verloskundige bellen en zo kwam ik er dus achter dat dat kon.
Bloeden lijkt gelukkig en heel stuk minder geworden, gisteravond voor het slapen gaan dacht ik gewoon dat ik van me af plaste daarom ook nog even de wc, tot ik zag wat voor rare kleur het was en mijn benen met bloedvlekken was bezaaid boven plaste ik dus niet maar liep het bloed er gewoon uit. Nu maar hopen dat ik zo heen kan, hang nu aan de lijn Edit: kwart voor 11 mag ik daar zijn. dus ga maar eens aan de slag om op tijd te zijn.
Kimberly wat eng lijkt me dat!! Gelukkig mag je er zo heen, veel sterkte! Ik zal voor je duimen. Liesje12345 leuk dat je een meisje krijgt! Wij denken allebei ook dat het een meisje is, maar het duurt nog heeeeeeeel lang voordat we erachter komen... Ach, hebben we zelf voor gekozen haha.
Ja, dinsdag hebben we de geslachtsecho. Zo spannend! Vl en ik dachten dinsdag toch allebei hetzelfde met de echo...meisje! Toen ze het apparaat erop zette kregen we gelijk het kontje in beeld met de beentjes wijdt en toen ik dat zei schoof ze gelijk weg. Dus met zekerheid durf ik het niet te zeggen. Wat leuk dat ze jouw neus heeft Liesje! Gaan jullie nog een keer terug voor een 3D echo? Iez, de vk gaf inderdaad aan dat de gyn moet leren kijken naar individuen en niet alleen naar de richtlijnen. Omdat alles al ruim een jaar rustig is bij mij en ik een hele lage dosis medicijnen gebruik moet gecombineerde zorg gewoon prima kunnen. Dus ik duim heel hard dat de gyn het daarmee eens is! Kimberly, fijn dat je er langs kan gaan! Hopelijk kom je terug met goed nieuws.
Ondertussen in het ziekenhuis, 10 min uitloop dus valt mee, laat ik positief blijven en ze me gerust kunnen stellen, niks aan de hand ligt aan de placenta flinke ader gesprongen weet ik het laat het maar iets simpels zijn.
Kimberly, ik snap dat je heel erg geschrokken bent. Vreselijk! Ik hoop dat alles goed is met de kleine uk. En dat het idd gewoon aan je placenta ligt! Ik duim! Sterkte! xxx
Hee Liesje, leuk een meisie!! Och het is toch allemaal schitterend he! Wij hadden totaal geen voorkeur! Jullie meiden?
Nou weer thuis bedankt voor het duimen het geeft gewerkt vond het een erg slecht echo apparaat zag niet zoveel, maar gelukkig wel een kleine uk die bewoog hartje ook gehoord, dus uk had geen last van de bloeding, verder ja de placenta ligt laag, maar verder niet echt iets gevonden waarom de bloeding nou opeens kwam ook met eendenbek van binnen gekeken en ook daar niks. Nou even overleggen, kon ik daarna weer kleding uitdoen, om toch maar kweekjes te doen, Infecties en voor de soa's gonorroe en chlamydia vooral die laatste 2 schrok ik wel van. maar goed het zal wel, volgende week weer heen ( afspraak stond al) en dan gelijk de uitslagen.
Pfff, gelukkig is er niks met je beebje maar wel schrikken joh! Hopen dat de uitslagen gewoon goed zijn volgende week.
Gelukkig zag alles er goed uit! Hopelijk goede uitslag van de onderzoeken. Klinkt inderdaad ernstig maar het kunnen echt sluip soa's zijn! Je kan het al jaren onder de leden hebben zonder dat je het merkt.