Succes morgen dan Al zou je maar op woensdag vrij zijn. Dan heb je een dagje om rustig aan te doen en nog twee daagjes en dan weekend.
Dankje, heel erg lief!! Woe zou echt een dag zijn die zeker niet zou lukken, hebben ze me al gezegd voor het het verlof, die dag kan ik geen vrij krijgen. Mij lijkt het al heel fijn om een aantal dagen om 3 klaar te zijn ofzo. En een halve dag.
Kimberly, fijn dat je schoonmoeder toch weer, al is het schijnheilig, toenadering zoekt. Ik heb ook een vervelende schoonmoeder, wel op een andere manier (jankerig, vol zelfmedelijden, aandacht opeisen), maar ik probeer ook altijd gewoon schijnheilig aardig tegen haar te doen... het blijft toch de moeder van mijn man, verder probeer ik wel zoveel mogelijk afstand te bewaren, dus bijvoorbeeld haar een keer laten oppassen zal ik niet gauw doen. Vlindermama, ik ben het met Beeb eens, ook al snap ik ook wel dat het moeilijk is om het gewoon af te dwingen (ook al is dat je goed recht), je hebt (waarschijnlijk) toch je baan nodig en dat is in deze tijden ook iets waar je zuinig op moet zijn.. Mijn man zei net (we hadden het er een paar weken geleden over gehad) ; heb je al kaarten voor papa dag op de 9maandenbeurs dus ik ga samen met m'n man *trots op hem*
ik zei het vl van te voren al, wedde als ik werk vind komt ze wel weer. en heb dus gelijk, ik kan ook al mag ik je totaal niet heel aardig doen hoor, maar dit is me veel te ver gegaan, mij overal de schuld van geven. Dat is niet eventjes simpel goed te maken. Maar goed zal het wel zien. Verder morgen de doos bij prenatal halen kreeg een mailtje vandaag leuk!!! Van de week ook het nieuwe boekje gekregen van ouders van nu ( etos) en zag daar dus dat in de doos ook een speen en slabbertje in hoorde, die heb ik dus ook niet, heb ze via fb netjes een prive berichtje gestuurd met de melding dat die dozen niet kloppen haha
Goedemorgen dames!!! So een slapeloze nacht achter de rug, hoesten proesten en enorme rugpijn. Scheelt dat we dalijk weer een echo hebben, dat maakt mijn dag weer goed En ook de eerste keer dat ik niet gespannen of zenuwachtig ben maar er dus echt alleen heel veel zin in heb!! Dit komt mede omdat ukkie redelijk aan de schop is sinds gisteravond! Ze worden echt steeds duidelijk en durf ik ook met zekerheid te zeggen dat het mijn darmen niet zijn ( btw heb placenta op gunstige plek, achter) Het kriebelt ook nog steeds, ook erg mooi maar bij de propjes smelt ik. Lief jullie goed bedoelde adviezen. Ik ga er ook zeker wat mee doen. Moet idd aan mezelf en de baby denken. Want daar draait het nu wel ff om. Kimberly, wat een schijnheilig gedoe idd, bah! Schoonfamilie, je krijgt ze erbij Fijne dag allemaal! XXX
Goeiemorgen! Kimberly wat vervelend dat je zo'n schijnheilige schoonmoeder hebt... Ook echt zodra je weer werk hebt is alles zogenaamd weer koek en ei Lief hè, die plopjes? Ik heb gisteravond geprobeerd om ze ook aan ml te laten voelen, maar die kon nog geen verschil uitmaken tussen schopjes en mijn hartslag. Vannacht en vanochtend best last gehad van steken vlak onder mijn navel, zal wel weer aan het groeien zijn daar, maar toch even aan de vk vragen straks. Om 9:45u zijn we aan de beurt, gelukkig vrij vroeg. Daarna maar eens de stad in op zoek naar positieondergoed dat toch een beetje leuk is, want mijn eigen ondergoed begint wel een beetje te knellen...
Goedemorgen meiden, Kimberly, vervelend zo'n schoonmoeder. Hoop dat jullie er uiteindelijk toch samen uitkomen, al begrijp ik het helemaal dat je nu niet gelijk alles vergeeft. Wat leuk al die schoppende babies. LadyL, waarschijnlijk is er weer een groeispurt gaande. Ik merkte vanochtend ook dat m'n buik strakker en gevoeliger is dan anders. Of misschien heb ik dan wel een harde buik...moeilijk te peilen soms. Succes bij de vk! Vlindermama, succes en veel plezier bij de echo! Hie nog steeds niet fit. Gisteravond knalde m'n hoofd echt bijna uit elkaar van de hoofdpijn. Ik kon alleen met een koud washandje op m'n voorhoofd liggen. Die hoofdpijn begon gelijk met de buikgriep. Heb niet meer heel erge diarree (sorry voor de details), maar nog wel misselijk en alleen zin in misselijk-proof eten. Gewicht ligt nog steeds 1,5 kg onder dat van vorige week en buikomvang is 2 cm minder dan een week geleden. Ik neem aan dat de baby wel blijft doorgroeien toch...? Verder twijfel ik heel erg wat te doen met m'n werk vandaag. Enerzijds wil ik graag bij die afspraken zijn vanmiddag, anderzijds is het geen ramp als ik er niet bij ben en kan ik tenminste echt uitzieken. Ben bang dat als ik ga, ik straks nog langer uit moet zieken. We wilden thuis vanaf dit weekend gaan witten in huis. Volgende week hebben we wat dagen samen vrij. Maar denk dat we sowieso pas zondag beginnen, hoe ik me nu voel. Wil het zo graag doen, want het voelt als een belangrijke stap in de voorbereiding. Kunnen we eindelijk het kamertje gaan klaarmaken. Maar baal dat m'n lijf nu nog niet mee wil werken. Zo, sorry voor het lange verhaal... Fijne dag.
Wat vervelend dat je je nog steeds zo naar voelt, Gember! Ik zou je aanraden om nu voor je gezondheid te kiezen en je werk vandaag af te zeggen. Anders heb je inderdaad kans dat je nog langer uit de running bent... Zelfde voor beginnen met witten. Balen ook dat je pas zondag kan beginnen natuurlijk, maar je lijf geeft duidelijk aan dat je even pas op de plaats moet maken En ja hoor, je baby pakt echt wel wat hij/zij nodig heeft qua voedingsstoffen, die laat dan gewoon minder over voor jou Veel sterkte en beterschap!
De baby groeit wel door hoor. Die trekt gewoon alle voedingstoffen van jou weg. Deed ie bij mij ook de eerste 10 weken. Ik viel ook af en buikomvang werd ineens drastisch minder. Ook nu heb ik nog steeds dat mijn buikomvang iedere keer verschilt. Nog steeds ben ik niets aangekomen zit nog steeds op het zelfde gewicht en heb nog steeds het gevoel dat ik nog niet voldoende voedingstoffen binnen krijg want ik word overal dunner. En dat terwijl ik meer eet dan normaal, maar vooral veel brood. Ik moet nog een tijdje wachten tot ik weer een echo krijg want die heb ik pas 26 maart (mijn 22e ste week) want eerder hadden ze geen plek meer. En ik maak mijzelf momenteel erg ongerust omdat ik de kleine bijna niet meer voel sinds ik weer aan het werk ben gegaan. En dus luister ik nu 2x per week of ik het hartje weer kan vinden. Maar als je het echt niet zou vertrouwen zou ik toch ff een afspraak maken met de verloskundige of ff bellen. Zij kunnen je toch vaker meer geruststelling geven. @kimberley Ik heb van de week ook het boek binnen gekregen en ik kreeg daarbij het speentje en het slabbetje meegestuurd. Waarschijnlijk is het dan een hele reeks met dozen die niet goed zijn ingepakt. @hier slechte nacht gehad. Hond heeft gisteravond een houten lepel aan gort gekauwd en waarschijnlijk ook wat binnen gekregen. Madam heeft dus de hele avond/nacht/ochtend niets anders gedaan dan drinken en rond drentelen. En vanmorgen moest ze dus heel nodig plassen en werd ik door haar bijna het bed uitgetrokken en dat met maar 4 uurtjes slaap gehad te hebben Naja nu net terug van het wandelen en zo maar eens even een boterham maken. En dan weer druk verder met de babykamer leeg maken. Ik ben nu ook weer op therapeutische basis aan het werk (moest van mijn voorwerker) Dus kan deze week nog ff rustig aan doen op het werk en vanaf volgende week ga ik weer 12 uurtjes 's avonds werken want dan hebben te kids toch vakantie dus hoef ik de school niet te poetsen. En die week er na ga ik toch vragen of ik de school er ook weer bij op mag pakken. Want wil toch wel graag weer die volle 20,5 uur gaan werken nu ik mij weer beter voel.
Dank voor jullie lieve reacties LadyL en MRD. Ik ga er maar van uit dat het kindje goed groeit en volgende week vrijdag kunnen we dat ook zien bij de 20-wekenecho. MRD, lijkt me wel aan de late kant met 22 weken voor jou. Ik zou nog eens proberen te bellen of ze niet eerder een gaatje hebben, zeker gezien hoe je er de eerste maanden aan toe was. Lijkt me dan toch fijn om eerder te weten hoe het gaat met je kindje. Werk van vanmiddag ga ik zo afzeggen. Jammer, maar helaas. Ik zie het totaal niet voor me dat ik nu aan de slag moet dus tja. Witten wilden we zaterdag mee beginnen, maar nu waarschijnlijk dus zondag. Misschien bereidden we zaterdag wel vast wat voor (gaatjes vullen, spullen weghalen en klaarzetten). In het kader van jeugdsentiment ga ik nu lekker kijken naar de film Madelief: Krassen in het tafelblad'. Zo'n fijne film.
Hopelijk dat je je snel weer wat lekkerder voelt Gember! Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn, dus dacht al nee he niet nu ik vanavond ingewerkt ga worden haha, maar gelukkig is het weer weg getrokken en kan ik vanavond gewoon die kant op. Verder morgen post lopen, al baal ik dat ik de hele wijk nog niet eens ken, is een nieuwe wijk en de plattegrond is blanco, ze zouden nog 1 goeie sturen maar nog steeds niet gedaan Uk voel ik nog steeds niet, want telkens als ik wat voel en denk dat is hij, dan zijn het mijn darmen "ook" Ach ja die tijd komt nog wel haha nog 2 weken en dan GUO lekker lang geduw op mijn BM en kijken naar de uk hihi. Ga zo maar even richting prenatal de doos ophalen en daarna snel door naar de apotheek, de medicatie is op en die MOET ik echt slikken, gister zo druk geweest met heen en weer rijden voor de sollicitaties en contracten tekenen. Fijne dag allemaal!
@Gember, ze konden niet eerder bij het verloskundige centrum. Ze zaten al helemaal vol. Waarschijnlijk was ik wat aan de late kant met een afspraak maken. Of er zijn gewoon heel veel vrouwen hier in de omgeving zwanger
Leuk pakket, maar denken al die lui dat moeders zoveel zopen ofzo, weer 2 x 0.0% bier Maar mis toch wel dat schattige speentje hoor die altijd in de dozen zit haha hier zit die helaas ook niet in.
Oh stom zeg, ik wilde 'm ook ophalen maar ben 't helemaal vergeten... Jammer dat er geen speentje in zat! Bij mij zat die wel in de Etos-box, maar daar kreeg ik ook geen slabbetje bij. Vanochtend bij de VK trouwens weer voor alles groen licht Bloeddruk was goed, baarmoeder ligt nu 2 vingers onder mijn navel. Het hartje kon ze even niet goed vinden (help!), maar was daarna ook goed te horen. Kindje lag waarschijnlijk wat verder naar achter. Geen echo, helaas. Nog drie weekjes wachten tot de 20-wekenecho!
Ik wil niemand aanvallen dus begrijp me niet verkeerd, maar ik begrijp niet zo goed dat er mensen zijn die gaan mailen/bellen/wat dan ook, naar bijv de etos, prenatal. kruidvat, jumbo enz. omdat er dingen in de doos zitten of juist niet dat ze die toch willen hebben. Ik hoor het steeds meer om mij heen dan mensen dat doen en lees het hier ook. Ik vraag me echt af waarom? Mijn instelling is wees blij dat je iets krijgt. Om het voorbeeld van Kimberly te nemen er zit geen speentje in. Ik had gedacht oke jammer ik koop hem zelf wel. Mss heb ik een rare denkwijze. Maar ben hier echt nieuwsgierig naar het waarom? Echt ik wil niemand kwaad aan kijken maar ben gewoon nieuwsgierig en neem het vooral niet persoonlijk op. Verder gaat hier alles goed. Volgende week woensdag gaan wij naar de negenmaanden beurs (meer mensen die gaan?) en dan hebben we 27 febr de 20 weken echo spannend
Zeg toch ook alleen dat ik het mis? Niet dat ik eis dat ik die speen alsnog krijg heb bij ouders van nu aangegeven dat de dozen niet kloppen , verkeerde bonnen boekje (van vorig jaar) en 2 dingen die missen zodat ze er iets mee kunnen doen, ze waren me dankbaar dat ik even een berichtje stuurde, en ze gingen even kijken of ze er nog iets mee konden doen, heb alleen tijdje terug een ander boekje gevraagd, maar speen en slab tja pech gehad , heb ze dus ook niet gevraagd
Ik heb ouders van nu ook gemaild, ik had ook het oude boek er in zitten die geldig was tot 31 jan 2015. Ze hebben mij zelf de vraag gesteld of ik een lijst door wou geven wat er in de doos zat dus heb ik hun een foto gestuurd met de inhoud en moest ook doorgeven wat de datum was die er op de doos stond. Ik heb ze ook gezegd dat het mij alleen om het boek met de kortingsbonnen ging en ik kreeg het ontbrekende speentje en slabbetje meegestuurd.
Geen echo vanmorgen, wel hartje geluisterd Mijn baarmoeder komt tot aan de navel nu. Zag er mooi uit zei ze, haha. Even gewogen, maar liefst 7 kg eraan scheelt dat ik mager ben van mezelf. Bloeddruk was een beetje laag. Ze heeft me inderdaad geadviseerd minder te gaan werken. Volgende week wil ik in gesprek met mijn teamleider ( ze is nu op vakantie) . Vraagje, degene die al minder werken? Contract aangepast of ziektewet??