Gefeliciteerd Monique! En heel fijn dat alles goed was! Ik begin onrustige nachten te krijgen. Daar baal ik van want heb mijn slaap echt hard nodig. Ik werd werd wakker en dacht dat ik al zeker een paar uur geslapen had, was het pas 23:40
Ja die nachten schieten hier ook niet op en wow weer een meid erbij , het wordt wel erg roze hoor op de lijst haha
Leuk monique, fijn dat alles goed was. 4dogs beterschap. vannacht was mn 1e nacht dat ik weer doorsliep na 2 vreselijke nachten met onderbreking/slapeloosheid.
Gefeliciteerd Monique. Qua slaap heb ik bijna geen klagen. Ben alleen elke ochtend om 5 uur even wakker maar val dan ook weer in slaap om vervolgens om 6 uur mijn wekker niet te horen .
Sinds ik een voedingskussen heb, slaap ik echt zoveel beter! Kan het iedereen aanraden Als ik voor het slapengaan niet meer drink, slaap ik trouwens meestal gewoon de hele nacht door, heerlijk. Soms moet ik tegen een uur of zes wel even plassen. Maar goed, ik heb blijkbaar een vrij grote blaas, want ik moet normaal ook al niet heel vaak.
Oh ik moet zo al overdag ook veel plassen en 's avonds/ 's nachts ook. Slapen hier is momenteel ook drama. Ik wil iedere keer op mijn buik gaan liggen maar dat wil dus niet meer, en op mijn rug liggen mag niet. Dus ik moet op mijn zij gaan liggen waar ik dus niet lang op kan liggen dus lig de hele nacht te woelen, dan weer op de linker zij en dan weer op de rechter. Mijn man word er ook iedere keer wakker van. En met de voedingskussen slapen zie ik ook nog niet zo zitten. We hebben maar een bed van 1m40. En van het niet aankomen betreft ik eet nu echt enorm veel en daarom snap ik het niet. Maar misschien komt het wel doordat ik niet echt snoep behalve die paar dropjes voor de bloeddruk. Voor de rest snaai ik alleen maar gezonde dingen zoals komkommers en Cherry tomaatjes enzo. Eerder mocht ik graag bakken (koekjes, cupcakes etc.) maar dat doe ik de laatste tijd eigenlijk niet zo veel meer.
Monique, gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is en leuk nog een meisje in de club! Girl power! Ben benieuwd of ik me daarbij ga aansluiten of dat ik de mannen wat meer ga versterken. 4dogs, veel beterschap! Klinkt niet fijn... MRD, bespreek het aankomen anders met je vk. Ik denk dat het normaal is; ben zelf ook maar 2 kg aangekomen en eet én snoep heel normaal. Hebben jullie soms ook nog het gevoel over je buik van "waar zit het dan allemaal?" Het is nog steeds maar een heel klein buikje bij mij en ik vind het moeilijk in te schatten tot waar m'n baarmoeder nu komt. Slapen gaat hier zo zo. Ik ben erg onrustig door al dat genestel en dan slaap ik korte nachten van 6 uur of zo. Normaal heb ik echt 8 uur nodig. Vrees dat ik morgen een beetje instort na de echo. Vandaag de indeling van de babykamer bekeken en ben er wel uit denk ik. We nemen zeker weten de Hemnes ladekast met 8 lades en kopen een compacte schommelstoel. Wiegje en lamp hebben we. Na de eerste maanden kopen we het Sundvik bedje van Ikea omdat het wiegje dan te klein wordt. Ik twijfel alleen nog heel erg over welke kleuren we gaan toevoegen. Onze basis is wit (meubels en muren) en we willen een gekleurde stoel, gordijnen, beddengoed, aankleedkussen. Maar welke?! Ik neig naar de combi rood/oranje en geel, maar als het een jongen is, is dat dan niet te meisjesachtig? Blauw vind ik al gauw zo koeltjes met alles verder wit en groen vind ik niks aan sorry. Tips?
gefeliciteerd monique!! nou hier blijkt het allemaal niks te zeggen haarkleur en kleur van de ogen, mijn vriend en ik hebben allebei blauwe ogen en onze dochter echt donkerbruine ogen, ik heb van me zelf donkerrood haar en mijn vriend bruin dan verwacht je toch wel een rode dochter maar nee hartstikke bruin haar en dan heeft ze ook nog eens een licht tintje...geen idee waarvandaan haha! toen ik in het begin veel in het zh kwam voor controle vanwege vroeggeboorte bij mijn dochter zei er eens een vrouw tegen me; nou je kunt wel zien dat ze een turkse vader heeft! ik moest heel erg lachen en zei nou dat is toch echt niet zo hoor haha..die mevrouw keek me maar raar aan hahaha... qua slapen gaat het hier redelijk.. als ik naar bed ga slaap ik meestal eerst prima aan een stuk door maar wordt vaak zo rond 05.00 wakker om naar toilet te gaan en daarna blijf ik idd ook maar woelen in bed.. op me buik, nee lukt niet goed..op me rug nee mag niet..linker zij, niet fijn..recht zij ook niet fijn...pfff en zo blijf je draaien haha
Super fijn Monique, gefeliciteerd! Hier mag ik ook maandag al, komt nu wel dicht bij zeg! Wel spannend! Zaterdag ook alweer op de helft! Hier trouwens een beetje getinte vriend, zwart haar, redelijk donkere huid en bruine ogen. Ik ben blond (nja in de jaren wel donkerblond geworden) en blauw/groene ogen. Dochter is dus ook heel donker net als vriend en als ze mij met haar zien lopen vragen ze ook altijd waar me vriend vandaan komt, maar hij komt dus uit Nederland hha. Dus zou wel grappig zijn nu een licht kindje te krijgen, maar ik denk dat me vriend toch te dominant is hha. Lastig Gember om toch een neutrale kleur te vinden. Rood is dan misschien wel leuk, maar ik vind dat altijd een beetje hard voor een baby hha aan mij heb je dus ook niet veel Hier hebben we wel leuk behang gezien, maar het is wel druk behang dus wil maar 1 of misschien 2 muren doen, maar nu weet ik dus niet welke? Lastig want het is een beetje een vierkante kamer met dakkapel en voor de lange muur zit de deur als die open gaat, dus die muur zie je niet heel erg goed. Maar voor de andere muren komen waarschijnlijk weer de kast en commode dus dan zie je dat ook niet zo goed, dilemma
Gember, bij mij komt de baarmoeder bij m'n navel. Ze zit daar af en toe te porren met een voet haha. Meestal kan je wel een harde rand voelen tot waar je baarmoeder loopt. Vanmiddag is de vloer dus gelegd Ben er echt heel blij mee! Hopelijk zaterdag alle meubeltjes opbouwen. En ook nog even die houten boom bestellend
Monique gefeliciteerd met jullie dametje!!! Vinden jullie de zwangerschap ook voorbij vliegen?? Leuk om te lezen dat iedereen zo anders is. Hier krijgen we weer een echt kaaskopje erbij denk ik Ons zoontje is blond met blauwe ogen. Gember hou je misschien een beetje van pastel kleuren? Of anders niet specifiek voor een kleur gaan maar voor een leuke print op de muur of een muurschildering. Zo hebben wij destijds gekozen voor PIP studio behang (1 muur), dat zit vol met allerlei kleurtjes. De rest is gewoon neutraal en strak. De kamer van ons zoontje krijgt wel kleur en waarschijnlijk licht grijs met marine blauw met steigerhouten bed. We kleden het aan met peuterspulletjes om het toch kinderlijk te maken Slapen gaat hier prima! Slaap nog steeds op mijn buik. Mijn vorige zwangerschap heb ik ook 9 maand heerlijk geslapen dus hoop dat het nu weer zo blijft.
Gember, ik vind geel/oranje/rood juist heel goed kunnen voor allebei hoor! Lekker vrolijk Je kan ook nog alle kleuren van de regenboog gebruiken, zeker met wit als basis.
Mam1991, ben niet zo van pastel. Ik vind het al snel zo zoet... In huis is onze basis vrij strak en stoer met witte, grijze en natureltinten en accenten van geel en rood. Vandaar waarschijnlijk dat ik die kleuren nu ook weer mooi vind. Ik denk dat we gaan voor een kleine koraalrode stoel, grijs schapenvachtje op de vloer en warm gele gordijnen. En dan andere details in vrolijke kleuren. Komt wel goed. Een muursticker is ook een optie, maar ik neig meer naar een grote ingelijste afbeelding van het alfabet in kleuren bijv. En verder hebben we nog veel kleine lijstjes met dingen. Pfff, ben best nerveus voor morgen...
Dankje! Ja, denk dat we voor multi gaan. Vrolijke kleuren rood, geel, groen, oranje, blauw. Eerst maar die rode stoel bestellen, vind 'm echt heel gaaf namelijk.
Ook leuk, Gember! Ik ben echt heel benieuwd naar hoe alle babykamers geworden zijn straks hoor, foto's!! Ik snap dat je nerveus bent, het is ook niet niks hè. Komt vast wel goed joh. Hoe laat ben je aan de beurt?
Gember, Vlindermama en Hardlopertje, succes morgen! Ik voel me nu iets beter dan vanmorgen en overdag, maar ben bang dat ik me morgen ochtend weer net zo rot voel, om 9uur al afspraak bij de VK nou ja, duurt gelukkig maar even ik had vandaag nog geen "gekriebel in mn buik" gevoeld, dus net weer even de doppler gepakt, toch wel prettig zo'n ding
Jaaa, ik ben ook heel benieuwd naar de kamertjes. Morgen om 11:00 aan de beurt, dus dat is in ieder geval op tijd. De dag hebben we samen vrij, dus we kunnen daarna wat leuks doen.
Succes morgen Gember. Rood en marineblauw is ook een goede combinatie voor jongenskamer. Maar de herfstkleuren die je noemt zijn ook mooi.
Mijn vriend heeft der eindelijk gevoeld!! Ik voelde haar al zeker 2 a 3 weken zo af en toe aan de buitenkant maar elke keer wanneer hij in de buurt kwam dan kapte ze ermee. Over eigenwijs gesproken Maar gisteren is het dan toch eindelijk gelukt! Brede smile op zijn gezicht. Was erg mooi moment! Succes voor de meiden die echo's hebben vandaag! Hopelijk weer allemaal goede berichten!! Ik ga naar de 9 maanden beurs straks, kom zo nu en dan eens spieken of er al nieuws is