16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Wij hebben vloerverwarming, maar denken aan een vrolijk gekleurd kleedje voor een speels effect.

2. Gember

Gember Niet meer actief

Bedankt voor de tips dames!
    Jeetje nog zo'n leuk kamertje mamasmeisje! Heel schattig en stoer tegelijk. :D
    Denk dat wij voor een middelgroot sisal kleed gaan. Dan is een groot deel van het stuk tussen wieg en commode bedekt. Sisal is ook makkelijk in onderhoud vind ik en geeft wel een mooie natuurlijke look. En dan 1 schapenvachtje erbij voor onder de schommelstoel. Katoenen gekleurde kleedjes zijn ook erg leuk.

Wat voor wieg/ledikantdekens kopen/hebben jullie? Katoen/wol? Gebreid? Ik denk aan een katoenen wiegdeken en hoop daarna over te gaan op een slaapzak.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier katoen en vrij snel in een slaapzak, deken wordt nu nauwelijks gebruikt.

4. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Mama meisje heel mooi die kleuren!
    Kan ook niet wachten om alles een plekje te geven:):)

Normaal is m'n vriend heel makelijk met klussen ( na 2jaar nog geen plinten in de woonkamer) maar met de babykamer is die heel druk en trots geluk!
    Wat doen jullie in de baby kamer?ik heb een kleding kast, ledikant, comode en een lekkere stoel, daarboven hang ik een boeken plankje, dan heb ik een gezellig lees/voedings plekje.
    Onze badkamer is beneden dus denk dat ik het badje beneden neer zet anders loop je steeds naar beneden om water te halen.

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ons babykamertje is niet zo groot, dus wij gaan voor een grote ladenkast als commode en opbergplaats tegelijk, een ledikantje, wat plankjes voor boeken en knuffels en een smalle hoge open kast voor nog wat losse dingetjes. Een stoel lijkt me heel leuk, maar ik ben een beetje bang dat het dan wel heel vol wordt, dus eerst dit maar eens allemaal neerzetten en dan kijken of we nog ruimte hebben. Vandaag de commode in elkaar zetten, ledikantje hebben we nog niet gevonden. De hoge kast staat nu op zolder, die halen we als laatste naar beneden als de rest al staat.

We zijn afgelopen donderdag gaan kijken bij de Babydump voor ledikantjes en kinderwagen, maar het merk kinderwagen dat we wilden uitproberen (Koelstra) bleek helemaal niet in de winkel te staan, echt een teleurstelling! De ledikantjes waren wel leuk maar we kregen bij geen enkele een wauw-gevoel. Er stond ook een limegroene, heel grappig omdat één van de muren in ons kamertje ook die kleur is, maar dat was een showmodel en al best versleten, dus dat durfden we niet aan. De avond was best een teleurstelling dus, met lege handen naar huis gegaan.

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zo heerlijk genoten van het weer :)
    Met kids en hond naar de speeltuin, en op het laatst een lekker ijsje eten Mmm

Zo soep maken en op tijd eten om daarna languit te gaan voor de chronicles of narnia film.

7. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Lekker hoor! Ik ben net terug van een uurtje(!) wandelen op waggeltempo, lekker langs het water kijken naar de bootjes. Nu eventjes pootjes omhoog...

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wat een heerlijk weertje was het he!! Wij zijn op de fiets naar mijn ouders geweest, due wonen aan de andere kant van de stad. Laatste tijd is mijn buik beetje rommelig dus hou het goed in de gaten!

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mooie dingen allemaal dames! Namen, kleertjes, buikjes, kamertjes! :D

Ik voel me sinds vandaag eindelijk weer beter.
    Ik hoop dat jij je ook weer wat beter voelt Hardlopertje! Ik weet hoe verschrikkelijk het is! Ik heb tot ik een jaar op 17 was ook erge last van astma/bronchitis gehad, gelukkig "overheen" gegroeid.

We zijn vandaag vooral druk geweest met dozen inpakken, over 2weken verhuizen :)
    Mijn man voelt de baby nu ook regelmatig, zo leuk :D

10. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Lekker he, dat mooie weer. Wij hebben eerst geluncht met vrienden en zijn daarna even bij de mud masters wezen kijken. Volgend jaar wil ik ook mee doen.

11. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de echo goed was liesje!

Hier ook de eerste namen op het lijstje! Vl heeft een hele andere smaak dan ik gedacht had.

Vandaag ons (schommel)wiegje opgehaald, helemaal blij!
    Gelukkig zijn die 20weken nu echt een feit!

Net de eerste voetjes uit m'n buik zien komen, de kleine is onwijs druk de afgelopen dagen. Vl heeft hem gister ook voor het eerst gevoeld :D
    Zo bizar, zo'n voetje is groter dan je denkt.
    Placenta ligt voor en toch voel ik de kleine daar schoppen, hoeft dus niks te zeggen.

Ik heb de hele middag liggen slapen, dus van dat heerlike weer heb ik weinig meegekregen helaas :(

12. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Hier de afgelopen week een beetje druk geweest, maar fijn van alle goede echo's meiden! Deze week nog meer, spannend! En zag al leuke kamertjes voorbij komen, kan ook niet wachten tot wij gaan beginnen:)

Heerlijk weertje vandaag, lekker naar de natuurspeeltuin geweest en vanmiddag in de tuin gezeten op verjaardag. Je voelt je altijd meteen een stuk beter met lekker weer he;)

13. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Dames hier ook lastvan amper kunnen slapen?? Iemand nog tips
    ? Ben kapot maar slapen lukt amper :(

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Zie dat de meeste lekker genoten hebben van het weer!
    Wij zijn druk geweest in de tuin.
    Wat ontzettend lekker om weer op een shirtje in de zon te kunnen zitten!! Heb dat echt gemist.

Morgenochtend de GUO.
    Begint wel spannend te worden!

Seurebeure, heb wel eens gelezen dat het helpt om te douchen voor het slapen gaan. En slapen met een voedingskussen.
    Geen spannende dingen meer kijken/lezen vlak voor het slapen gaan.
    En eventjes een geurbrander op je kamer zetten met lavendelolie erin. Half uurtje van te voren bakje vullen met water, paar druppels olie erin en dan waxinelichtje aansteken.
    Als je gaat slapen kaarsje uitmaken en dan blijft de lavendel geur nog even hangen.

15. Gember

Gember Niet meer actief

Fijn dat iedereen zo'n zonnig weekend heeft gehad! Gisteren heb ik wat houtwerk geschilderd. Moet nog een paar ochtenden/middagen dat doen en dan is het klaar. M'n man kan het ook doen hoor, maar ik ben zo perfectionistisch dat ik het liever zelf doe. Plus datvik meer vrije dagen heb dan hij.

Merk alleen dat ik soms echt rustig aan moet doen. Veel sneller moe en heb wat lijkt op een harde buik. Voet gespannen aan. Ben alleen ook een soort misselijk erbij. Niet zoals in het begin; meer alsof je buik heel gevoelig is of dat er van alles klotst daarbinnen. Niet fijn... Herkent iemand dit? Wilde vandaag ook schilderen, maar trek het even niet. Wel wat stofzuigen en zo. Worden jullie nerveus als je planning wat opschuift? Wij gaan rond 23 weken kijken voor kinderwagen em autozitje. Dat voelt als laat, maar is het niet waarschijnlijk.

Fijne maandag allemaal!

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hoe laat heb je de afspraak Beeb? Ik straks om 10u ;)
    Succes !

Gember, ik had een paar weken geleden wel steeds dat t omhoog kwam, waarschijnlijk doordat alle organen omhoog geduwd werden, was niet fijn :( maar heb ik nu nog maar een enkele keer na iets teveel te hebben gegeten :)

Ja ik schiet wel af en toe in de stress, we verhuizen de 20e en ik lag vorige week ziek op bed terwijl de planning was om vast rustig dozen in te pakken. Maar gelukkig na gister lekker veel gedaan te hebben heb ik weer meer vertrouwen dat we het redden :)

Gister trouwens super mooie overgordijnen voor de babykamer gekocht bij de kwantum, mint groen met wit zigzag patroon <3

17. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Succes dogs en Beebs vandaag!
    Mijn bloeddruk is in een keer te laag dus veel last van duizeligheid, moet echt rustiger aan gaarne doen.
    Heb het niet meer naar m'n zin op m'n werk en merk dat ik daardoor niet lekker in m'n vel zit, en een beetje gestrest, ook niet goed natuurlijk.
    We hebben een nieuwe baas en het is echt een verschrikkelijk kreng, wordt elke dag naar een andere vestiging gestuurd.
    Ben zo blij dat ik daar weg ga aftellen tot 18mei.

18. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Vervelend Liesje! Gelukkig heb je een goed vooruitzicht! ;) Nog even volhouden, maar niet leuk, ik werk nu nog maar 1 dag in de week, maar die dag was wel altijd de zwaarste (7u strijken en schoonmaken bij een woning van 4 etages in hartje Amsterdam), ben blij dat ik nog maar 3x hoef ;)

Hier nog even een foto van de gordijnen, 2 gehaald, waren maar 10€ per stuk ;)

19. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Leuk! Vrolijk kleurtje

20. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Meiden veel succes vandaag! En wat een leuk kleurtje voor de gordijnen inderdaad :) Mijn man wil per se een rolgordijn met sterren en planeten ;) maar dat past ook wel mooi bij het Le Petit Prince thema. Alleen is ons raam nogal groot (160 breed), dus lastig om iets te vinden dat past.

Deel Deze Pagina