16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Even snel een berichtje.
    Ze is helemaal goed gekeurd!

Iets aan de kleine kant maar nog tijd zat om te groeien :)

2. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Succes 4 dogs en Beeb met de echo's!

Leuke gordijnen 4 dogs! Zou ook wel passen qua kleur in onze babykamer. Gaan geen gordijnen hangen. Het enige raam wat er in de kamer is, is het raam van het dakkapel en daar zitten rolluiken voor. Geen plek voor een gordijn. Maar gelukkig oogt het niet kaal door en oude balken die langs de muur lopen. Kan niet wachten tot t af is.

3. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ons meisje is ook helemaal goedgekeurd :D HAPPY!! :D
    Haar hoofdje heeft een meisjes maat, maar nog prima tussen de groeilijnen :D
    Die vrouw zei "Ze moet er ook nog uit, dus een iets kleiner hoofdje is helemaal niet erg", hahaha :D

Wij gaan ook nog een rolgordijn erachter hangen, deze zijn echt voor de sier :)
    Ik zal even een foto laten zien hoe de kamer er nu uit ziet (in het echt is het natuurlijk wel leeg nu ;) )

4. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Fijn dat alles goed is Beeb87 en 4dogs82!

Wij hebben hier gisteren een begin gemaakt met de ladenkast, wat een gevaarte is dat zeg! Maar goed, we zijn al een heel eind, alleen nog de achterkant en de laatjes.

5. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Heb een leuk lijstje met bakkerspraatjes over de zwangerschap gevonden :) en heb m ff gedaan :D

Ā· Wordt je hoofdhaar steeds dunner en vlassiger en hangt het slap naar beneden? Reken op een dochter. Voller en glanzender haar dan ooit tevoren, ja, zoals in de shampoo-reclames? Er komt een zoon!

Dof en slap - Meisje

Ā· Groeien de haartjes op je benen harder dan normaal en zijn de ontharingsmesjes niet aan te slepen, dan wijst dat op de komst van een jongen. Verandert er niets aan die haargroei, dan is het een meisje.

Niets veranderd - Meisje

Ā· Heb je een zwangerschapsstreep die boven je navel uitkomt dan kun je op een zoon rekenen, loopt de streep tot je navel dan wordt het een meisje. Geen streep? Dan kan het beide kanten op.

Geen streep

Ā· Ontwaar je moedervlekken op je buik, dan komt er een zoon, zo niet, dan pleit dat voor een dochter.

Geen extra moedervlekken gezien - Meisje

Ā· Pukkeltjes op je gezicht en bovenlichaam wijzen op een meisje, blijft je huid gaaf, dan komt er een jongen.

Ineens heel veel last van puistjes en pukketjes - Meisje

Ā· Last van je navel duidt op een dochter, herken je je daar niet in? Een jongen dus.

Niet erg last van de navel maar wel een wratje op de navel gekregen. Ā–
    Jongen?

Ā· En dan nog wat je er zelf allemaal aan doet: Sta je in je zwangerschap uren voor de spiegel om er op je best uit te zien? Overduidelijk een zoon. Verander je in een dweil en geef je er geen barst om? Een meisje!

Geef geen barst om mijn uiterlijk. Maar heb dat eigenlijk nooit gedaan :p - Meisje

Ā· Groeit je buik in de eerste maanden wel erg snel? Dat betekent een heuse zoon. Duurt het heel lang voordat je iets ziet? Een meisje dus.

Buik was snel gegroeid - Jongen

Ā· Een voller gezicht? Volgens Italiaans bijgeloof komt er dan een meisje. Hetzelfde profiel wijst op een jongen.

Ben afgevallen dus gezicht is niet voller. - Jongen

Ā· Dikkere billen dan normaal? Een meisje in aantocht! Niks veranderd? Reken dan op een jongen.

Afgevallen, niets veranderd - Jongen

Ā· Bestudeer vervolgens in de tweede helft van de zwangerschap je taille. Is die nog gewoon zichtbaar, dan wordt het een knul. Taille verdwenen? Een meisje!

Taille is verdwenen - Meisje

Ā· Heb je opgezwollen benen omdat je veel vocht vasthoudt? Dat staat voor een jongen, zijn je benen hetzelfde gebleven, dan komt er een kleine meid.

Hou geen vocht vast. - Meisje

Ā· Heb je grote, volle borsten? Dat duidt op een meisje. Weinig veranderd? Koop dan maar veel blauw in!

Idd grotere en vollere borsten gekregen. - Meisje

Ā· Als je linkerborst groter is dan je rechter krijg je een meisje. Is rechts groter, dan wordt het een jongen. Even groot? Laat je dan verrassen!

Links is groter (altijd al geweest) - Meisje

Ā· Een puntbuik wijst op een zoon, een ronde buik op een dochter.

Ronde buik - Meisje

Ā· Kijk dan ook nog eens naar hoog of laag: Draag je de baby hoog, dan is het een meisje. Zit het kindje laag, dan is het vast een jongen.

Kindje beweegt nogal veel maar baarmoeder zit hoog Ā– Meisje?

Ā· En leuk te weten: Jongetjes liggen liefst links in de buik en schoppen naar rechts, en meisjes liggen rechts terwijl ze naar links schoppen.

Voel het overal schoppen. - Onbekend

Ā· Dit kun je nog meer merken: Jongetjes trappelen graag je ribben bont en blauw, meisjes hebben het voorzien op je blaas!

Ik heb idd vaker getrappel op de blaas. - Meisje

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Top dat alles goed is Beeb87 en 4dogs82!.

7. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ā· IJsvoeten? Je verwacht een jongen. Dezelfde voetentemperatuur als anders? Een meisje.

Altijd koude voeten gehad nu zelfde of warme voeten Ā– Meisje?

Ā· Zijn je handen zacht dan wordt het een meid, ruwe handen wijzen op een jongetje.

Ruwe handen (komt door schoomaakmiddelen?) - Jongen

Ā· Groeien je nagels sneller en zijn ze sterker dan eerst? Ja hoor, een jongen. Geen verschil? Een meisje.

Geen verschil - Meisje

Ā· Kijk tenminste een minuut maar niet langer dan drie minuten strak in de spiegel. Worden je pupillen wijder? Dan is de baby een jongen. Gebeurt er niks, je raadt het al: een meisje.

Worden wijder - Jongen

Ā· Trek dan je onderste ooglid van je rechteroog naar beneden en bekijk het wit van je ogen. Zie je daar een gesprongen adertje in een v-vorm? Een kereltje. Zie je het daarentegen in je linkeroog, dan wijst dat op een meisje.

Links - Meisje

Ā· In het algemeen: Als de zwangerschap voorspoedig gaat is het vaker een zoon. Gekwakkel en kwaaltjes wijst eerder op een meisje.

10 weken ziek geweest, misselijk etc. - Meisje

Ā· Dit kun je ook zien aan hoe vaak er gelachen wordt. Lig je vaak dubbel? Een zoon! Mopperend de dagen door? Een dochter!

Ben nu wel iets vrolijker, maar ben zeker geen ochtendmens en snel
    aangebrand Ā– Meisje?

Ā· Kortademigheid wijst overigens op een jongen. Heb je daar geen last van? Dan een meisje!

Geen last van - Meisje

Ā· Dit geldt ook al voor hoofdpijn. Heb je dat vaak, bereid je dan voor op een zoon. Een pijnloos hoofd? Een dochter.

Nauwelijks hoofdpijn Ā– Meisje?

Ā· Laat je veel winden en boeren? Een jongen is in de maak. Niets van dit al? Dan is het een kleine meid.

Ja enorm veel. - Jongen

Ā· Kotsmisselijk, braken en zelfs vermagering? Dat betekent gegarandeerd een dochter. Van jongens wordt gedacht dat ze juist na de zwangerschap problemen bezorgen! En je verwacht een jongen als je de koelkast drie keer per dag leeg eet en dan nog naar voedsel zoekt.

Idd kotsmisselijk geweest en ruim 7 kilo afgevallen - Meisje

Ā· Over eten gesproken: Verslaafd aan zure bommen, augurken en hartige snacks? Een jongen in de maak! Wil je juist liever ijsjes, chocolade en pakken koek? Yes, een meisje.

Ik eet beide, maar heb nu wel een voorkeur voor zoet (chocolade mmmmmh :D ) Ā– Meisje?

Ā· En dan nog iets geks: Italiaanse moeders die een meisje verwachten halen hun neus op voor de kapjes van het brood, maar willen ze juist kapjes eten, dan is het een boy!

Moet je wel opeten want man eet ze niet. Ā– Jongen?

Ā· Wil je de hele dag wel slapen, dan verwacht je een dochter. Voel je je juist wakkerder dan normaal, dan brengt jouw buik een zoon.

Veel vermoeid en wil het liefst de hele dag slapen. - Meisje

Ā· Is liggen op je rechterzij je favoriete slaaphouding, dan reken je op een dochter. Slaap je op links? Een zoon in aantocht!

Als ik op de zij lig dan meestal de rechter zij - Meisje

Ā· Droom je vaker over jongens, dan wordt het inderdaad een zoon. Bij veel gedroom over meisjes kun je vast roze kleertjes kopen!

Wij hebben gedroomd over een meisje. Ā– Meisje

24x meisje - 8x jongen - 2x onbekend

Voor wie nergens in gelooft...
    Alles onzin maar wil je toch enige houvast? Let dan bij de verloskundige op het meten van de hartslag van je baby. Minder dan 139 slagen per minuut wijst vrijwel altijd op een jongen. Is de hartslag opmerkelijk snel, dus sneller dan 140? Dan is het kindje een meisje. En dit is nu eens geen bakerpraatje! ;).

Hartslag van onze kleine gup is wel erg snel maar omdat hij/zij zo veel beweegt is het bijna onmogelijk om deze te tellen.

Volgens de meeste bakkerspraatjes zouden wij een meisje krijgen :p Wel erg grappig omdat we ook een sterk voorgevoel hebben dat het een meid word. Maar een jongen is bij ons ook heel erg welkom :) ♥We houden van de kleine gup wat het ook maar mag zijn ♥

8. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    #3348 4dogs82, 9 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015
    ♥ 16 - 31 juli mama's ♥

16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥

Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥

22 juli
    Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 29 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥
    4dogs82 - 1e kindje - 32 ♥meisje♥

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32
    ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39
    ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥

29 juli

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

Afspraken

09 mrt - Beeb87 - GUO
    09 mrt - 4dogs82 - 20 weken echo
    09 mrt - Flengeltje - afspraak vk
    10 mrt - LadyL - 20 weken echo
    11 mrt - Hardlopertje - controle gyneacoloog
    11 mrt - Wijffie75 - 20 weken echo
    12 mrt - Strijkertje - 20 weken echo
    13 mrt - iez - 6e echo
    18 mrt - LadyL - afspraak vk
    19 mrt - 4dogs82 - afspraak vk
    19 mrt - Baby86 - 20 weken echo
    23 mrt - Jenn78 - afspraak vk
    24 mrt - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mrt - MissRedDragon - 20 weken echo
    14 apr - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    17 apr - 4dogs82 - afspraak vk
    30 apr - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    11 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle

11 meisjes
    7 jongens
    5 verrassingen

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje
    ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijn dat alles goed was 4dogs en beeb.

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Fijn dat bij jou ook alles goed was 4dogs!

Wij hebben nog een paar 3D foto's meegekregen :D

11. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Gaaf, dat doen ze hier echt niet, zijn heel commercieel ingesteld vind ik, verplicht een usb stick kopen als je foto's mee wil en je mag geen filmpjes of foto's van het scherm maken (mocht in de VU wel gewoon).
    Hier kost een 3D echo 95Ā€, ik twijfel nog heel erg of we dat nog gaan doen in week 24-30.. mijn man wilde het eerst heel graag, maar twijfelt nu ook, dus ik mag het nu zeggen :) denk dus dat we het niet doen ;)

12. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    #3352 LadyL, 9 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015
    Onze verloskundige draait tot nu toe altijd tientallen foto's uit, haha. "Hier, deze is ook nog leuk..." ;) Wat stom dat ze daar zoveel geld voor vragen zeg!

Hier trouwens qua bakerpraatjes 17-13 dat het een meisje is, haha. Die tip van de hartslag ga ik morgen eens inzetten!

13. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Dames die vandaag een echo gehad hebben, fijn om te lezen dat alles goed gaat :D

Pffff heb echt een K**** weekend achter de rug. Zaterdag hebben we vooral veel werk verricht aan het terrarium waardoor ik waarschijnlijk weer veel te zwaar getild heb en last van mijn rug en nek gekregen heb. En dan heb ik gisteren mijn man nog weg gebracht die nu in Italiƫ zit voor een cursus van een week :( Dus ook nog eens 2 dagen slechte nachtrust gehad omdat ik dan de nacht er voor en de nacht er na erg slecht slaap.

Vandaag hoef ik gelukkig niet zo veel te doen, hondje is uit logeren omdat ik vanmorgen de auto naar de schade hersteller moest brengen (had iemand met een aanhanger tegenaan gereden.... :x) Dus was het handiger dat de hond ff niet thuis was en mocht ze lekker bij "opa en oma" logeren. Daarna nog ff paar boodschappen in huis gehaald om de week ff door te komen in mijn uppie. En nu ga ik ff een pizza naar binnen schuiven :p Kan mooi nu 's middags warm eten en heb ik 's avonds wat meer tijd om met de hond tussendoor te wandelen.

Over het slapen, ik slaap nog steeds met het voedingskussen. In het begin was het echt erg wennen maar nu mijn man er niet is vind ik het eigenlijk ook wel weer fijn. En lig nu wel minder op mijn rug gelukkig. Maar slaap nog steeds heel erg slecht. Steeds wakker van ieder geluidje. Maar zal waarschijnlijk ook komen doordat er hier steeds vaker ingebroken word in schuren. Heb mij net maar even aangemeld bij de buurtpreventie. Misschien dat dat ook een beetje meer rust geeft.

Babykamer zijn we helaas nog niet verder mee gekomen, aangezien we nu eerste de leguanen weer naar beneden willen hebben. De buik gaat nu best wel in de weg zitten dus moet ik zo snel mogelijk weer gewoon onder de douche kunnen staan ipv in bad douchen. Maar heb al wel hele leuke kamertjes voorbij zien komen :D

Verder voor de rest ga ik vandaag heel weinig doen. Alleen straks nog ff werken vanmiddag en vanavond en dan lekker mijn hondje weer ophalen zodat ik die vanavond weer lekker kan knuffelen :D Want ja mijn man is er niet om te knuffelen :p

14. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Fijn dat alles in orde is Beeb en 4dogs. Toch altijd weer een geruststelling.

Babykamer zijn wij al volop aan de slag mee. Is al behangen, geschilderd en het nieuwe vloertje ligt ook al. Wij doen geen gordijnen maar vl gaat luiken maken en daarin een nachtlampje verwerken met maantjes en sterretjes. Als de luiken openstaan zie je de dagversie met een zonnetje. We zijn nu verder druk aan het orienteren op meubeltjes en verdere aankleding.

Slapen doe ik trouwens ook stuk minder goed. Heel vaak wakker. Ik probeer overdag genoeg te drinken zodat ik 's avonds niet meer zo heel veel drink anders moet ik er ook geheid nog uit om te plassen. Maar goed... tis allemaal voor een mooi doen :)

15. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    heb net de hartslag van de kleine uk kunnen tellen. 154 bpm :)

16. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Aha, dus dat wordt dan roze in de lijst? ;) Balen dat je zo'n slecht weekend hebt gehad MRD, wel fijn dat je vandaag dan even rustig aan kunt doen. Ik ken dat gevoel van niet kunnen slapen als je partner er niet is trouwens, heel stom maar je blijft toch woelen!

Meiden ik maak me toch best een beetje zorgen om de echo morgen. Gupje blijft lekker schoppen terwijl ik dit tik, maar dan nog ben ik zenuwachtig dat er iets is. Ik heb van tevoren geen foliumzuur geslikt (we waren al zo lang bezig, ik bleef maar bijkopen...), wel meteen toen ik erachter kwam met 5 weken, en we hebben geen combinatietest gedaan omdat we vonden dat er met een slechte uitslag dan een schaduw over de hele zwangerschap zou hangen. Wat nou als ik daar morgen lig en ze zien iets heel raars op de echo? :(

17. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Snap wel dat je je zorgen maakt LadyL. Niet omdat je geen combinatietest hebt gedaan oid. maar gewoon omdat zo'n 20 weken echo gewoon echt heel spannend is. Ik heb wel een combinatietest laten doen maar ook ik was weer gespannen. Ze kunnen natuurlijk altijd iets raars vinden, ook als je wel een combinatietest hebt gedaan.

Wat betreft het slikken van foliumzuur, een vriendin van mij kwam er pas achter dat ze zwanger was toen ze al 10 weken zwanger was en dit was niet gepland. Ook geen foliumzuur geslikt maar wel een gezond ventje op de wereld gezet.

Zo zijn er natuurlijk 100 voorbeelden van wel en niet maar ik hoop je wel een beetje gerust te hebben gesteld. Sterkte nog met wachten.

18. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik ken dat gevoel LadyL. Stiekem kijk ik heel erg uit naar mijn echo, maar waarschijnlijk een paar dagen er voor krijg ik zorgen en ben bang dat ze iets vinden wat niet goed is.

19. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Bedankt, meiden. Ik had tot gisteren nog geen enkele last van zenuwen, maar vandaag begin ik 'm toch ineens te knijpen...

20. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fijn 4 dogs en beeb dat de echo goed is!!!!!
    Hopelijk dadelijk van LadyL ook goed nieuws!
    Ik snap je zorgen, ik had ook geen combi test gedaan.
    Nu de prins aan de kleine kant is en toch wat beentjes die achter lopen blijf ik me een beetje zorgen maken om het downsyndroom en denk ik had ik toch maar die test gedaan.

Slapen gaat hier ook heel slecht.
    Zit nu ook thuis, ziekgemeld, ontzettende pijn aan bekken, rug en banden.

Deel Deze Pagina