Voor de combinatie test: wat zijn jullie voors en tegens hiervoor? Ben heel benieuwd hoe jullie hierin staan. Ik heb er nog niet zo overna gedacht.. Bij de vorige niet gedaan.
blij om te horen dat de buikpijn er gewoon bij hoort! ik ga vamiddag naar de gyn! had deze afspraak nog staan ik zal wel te horen krijgen dat ik zwanger ben.. ook al ben ik daar zelf nu ook wel achter. ik hoop stiekem op een echo. veel plezier vanmiddag bij de high tea! ik heb het zelf verder nog aan niemand verteld alleen mijn vriend weet het.
Wij willen zowieso de bloedtest en de nekplooi meting laten doen. Mocht er iets mis zijn dan toch misschien ook wel een vruchtwater punctie of vlokkentest. Zelf denken we niet dat de kans groot is op een kindje met down syndroom maar we willen het gewoon wel weten voor de zekerheid, en is het toch foute boel dan weten we nog niet wat we zouden doen. Dan gaan we denk ik gewoon op ons gevoel af. En we zijn al wel 31 jaar nu we ons eerste kindje verwachten dus willen gewoon graag wat zekerheid.
Mikez ik wil geen test omdat het onzekerheid met zich mee brengt wachten op uitslag etc en ik het ondanks een handicap niet weg laat halen. Maar snap ook als mensen het wel willen weten de keus is altijd goed als je er zelf achter staat!
Sorry, even een ego berichtje. Ik zit er even helemaal doorheen. Echt alles op m'n werk vandaag is te veel, ik erger me aan alles, ik heb hoofdpijn, ik wil slapen, huilen, eten. De dag duurt nog zo lang...moet tot 22:00 uur door vanavond. En ik ben nu al kapot.
Oh sterkte Gember, dat is echt balen. Als je het niet trekt, ziekmelden misschien? M.n. omdat je hoofdpijn hebt. Ik wil geen test doen omdat mijn baby waar ik zo lang op wacht en nu al zielsveel van hou met open armen ontvang ongeacht of hij 100% gezond is of niet (mijn man staat er trouwens ook zo in). Als er iets is, wil ik het niet van te voren weten want dat kan stress/verdriet met zich mee brengen die weer niet goed is voor de zwangerschap. Ik deal er vanzelf mee als de baby er is.
@Gember: komop meid! Denk aan die lieve kleine die in je buik aan t groeien is en dan je vanavond lekker kan slapen! Positief blijven!!! Ik denk dat ik m wel ga doen. Ik zou het kindje zelf ook wel laten komen ook al is het niet 100% gezond alleen ik beslis dit niet alleen.. Mijn man wil absoluut niet de zorg dragen van bijv een downer. Ik zou zelf toch wel een bepaalde zekerheid al van tevoren hierin willen hebben. Morgen ga in nog een CB test doen, ben erg benieuwd of die dan 3+ aangeeft! Ben bijna klaar met werken, lekker naar huis, opruimen en schoonmaken enzo.. ((
Dat klinkt naar Gember! Is nog een lange zit Veel plezier en lekker eten Mamasmeisje! Hier is MvM net geweest! Ben zo blij Mag maandag beginnen.
Wat een boel bijlezen steeds! hier ook een snipperdagje... voel me alles behalve fit. Ik pas mn eigen bh niet meer goed. Hebben jullie dat ook? Dat wordt nog wat.... heb van mezelf al 75E.... Verder voor op de lijst 11 dec eerste echo in het zkhs
Hier ook niet lekker in orde pijn in mijn keel en lichtelijk gevoel van ziek worden , maar wel last van poets/opruimwoede in huis. Heb de woonkamer/keuken klaar en 3 wasjes gedraaid. Daarna op zolder nog het een en ander uitgezocht en wat weg kan kan weg. Scheelt daar hebben we zo'n handige weggeefhoek voor hier in de regio. Zijn altijd mensen die spulletjes willen hebben die je zelf niet meer nodig bent. Ook heel erg handig voor baby spullen die worden er namelijk gratis weggegeven.
Wat een geklets hier hahaha. ik moest 15 pagina's bij lezen Alle nieuwe zwangere mama's: Welkom en gefeliciteerd!! Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad! En het was nog ieniemienie maar een kloppend hartje!! Ik mag 16 december weer terug en volgende week door naar de vk. Verder niet zoveel bijzonders, ene dag misselijk, andere dag niet. Maar die echo maakt dat het nu echt echt echt is en geen test drang meer haha
Wauw Loesje26!! Das toch best vroeg met 6 wkn? Leuk hoor! High tea was erg gezellig. Vriendin vroeg in de auto al hoe t vanmorgen was gegaan bij de fertiliteitarts. Had nl een afspraak staan maar die heb ik dus afgebeld vanwege de positieve test. Ze snapte t niet direct toen ik zei dat ik niet meer geweest was. Totdat ik zei dat ik al zwanger ben. Helemaal blij natuurlijk maar gefeliciteren in een rijdende auto incl 3 zoenen als zeer moeilijk, haha. Ben nu dood en dood moe. Vol van t eten ook. Moet straks werken van 17.00 tot 23.15 dus hoop dat t rustig blijft. Werk op de hap dus dat is niet te voorspellen..
Loesje26: het eerste kloppende hartje hier! Yeeh wat fijn! En dan al je tweede echo voordat sommige hier de eerste hebben haha
Hoi dames, ik lees alles hoor, maar ben te druk om overal op te reageren! Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames! Verzekering ; ik zit ook (met aanvullend) bij Zilverenkruis, ook 122 geloof ik (zit bij een collectief iets, maar dat is van het zilverenkruis zelf? Ik vond het maar vreemd destijds, ik dacht 'Geef dan gewoon sowieso die prijs'). Ook met BV cursus en alle extra dingetjes vond ik wel een prettig idee Slecht slapen, vervelend hoor, ik ben blij dat het hier nog mee valt, ik word 4 a 5 x per nacht wakker maar slaap dan na een paar minuten wel door, wel word ik iedere keer al om 6u/half 7 wakker, terwijl mijn wekken om kwart over 7 staat ... beetje jammer Pijn in je buik, ik heb daar geen last van, ik voel alleen af en toe kleine steekjes. Ik heb wel eens gehoord dat bij vrouwen met een "gewone baarmoeder" de baarmoeder naar "achter" gaat kantelen (rechtop gaat staan), ik heb zelf al een "naar achter gekantelde baarmoeder", dus dat hoeft bij mij niet te gebeuren, misschien dat dat zo'n pijn doet?? Mamasmeisje, ik las op de site van pickwick, 30mg in een gewoon kopje thee (zwarte thee) en 80mg in een kopje koffie?? Balen dat je koffie niet smaakte, die van mij gelukkig nog wel, ik ben echt niet te genieten als ik smorgens niet eerst een kopje koffie drink Hoop ook voor je dat je een rustig avondje zal hebben leuk dat je het gezellig hebt gehad! Beterschap gewenst voor de dames die zich niet lekker voelen! Loesje, super!!
Hoi Dames, even weer een berichtje van mij. had vandaag om 15.00 een afspraak bij de gyn. maar ze had dienst dus er kwam van alles tussen door helaas. dus uit eindelijk om kwart over 4 aan de beurd. ze heeft gekeken naar mijn hcg waarde in mijn bloed. afgelopen maandag was deze 680 en vandaag 2260! en schijnt dus vanaf 40 dat je al een test kan doen. wist ik veel voor niks dus 5 testen gedaan haha. maar oke nog wel een inwendige echo gehad. was inderdaad een vruchtzakje te zien en een heel klein stipje. verwachting is inderdaad dat ik in week 5 zit. dus waarschijnlijk klopt de verwachting wel van 5 weken en 5 dagen over twee weken ( 5 december) ga ik weer heen voor nog een echo. hopelijk gaat alles tot dan goed!
Herkenbaar dat ik me rot voel! Zit in mijn reeks nachten en heb vanavond de laatste en amper geslapen afgelopen dagen! Niet te genieten!! En heel zwaar!! Em mijn arme vriend moet t bezuren!! Gelukkig trekt hij t nog wel maar voel me wel rot , ben toe aan gewoon snachts slapen en overdag actief zijn 😔
Even een pauze en een rustig moment voor mezelf om op jullie te reageren. Dank voor jullie bemoedigende reacties, heel fijn! Het gaat nu wat beter, maar eerder vandaag was ik echt een hormonale bom. :x Na het eten nog even door en dan heb ik lekker weekend! En daar ben ik nu wel aan toe! @loesje: wow wat fantastisch je echo! Heerlijk om al een kloppend hartje te zien! @griselda: voor jou ook fijn om de echo te hebben. Voelt het al wat echter om het gezien te hebben op beeld? @missreddragon: goed dat je al lekker aan het opruimen bent. Nesteldrang? @mamasmeisje: wat leuk dat je het verteld hebt aan je vriendin! Sterkte met werken vanavond... @mikjez: hoe ver ben je nu precies? Als je 4w2d bent, is het dan niet wat vroeg om voor de CB 3+ te gaan? @iez: fijn zo doorslapen! Geniet nog even zolang je geen kwaaltjes hebt. @beeb87: mooie test van mvm, goed dat je meedoet hoor! @buikpijn: hier ook nog regelmatig last van die weeïge kramp. Is dat nou bandenpijn? @combinatietest: wij zijn er nog niet uit of we 'm gaan doen. We hebben het er laatst wel over gehad "wat als er uit komt dat het kindje down heeft?". We willen het dan houden. Wat mij betreft hoeft de test niet, maar m'n man wil graag van tevoren weten waar hij aan toe is. Hij denkt dat we onszelf er dan beter op kunnen voorbereiden. Hele fijne avond allemaal! Ik ga weer door!
@ Griselda. Toevallig, ik vandaag ook echo gehad! Toch apart om te mee te maken he... voor mij voelt het wat "echter" nu allemaal...