16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Gember, volgens mij moet je alleen het matras laten luchten... maar hoe lang weet ik niet...?

Matrasje gaan wij waarschijnlijk bij de Ikea kopen (van de wieg bij prenatal of babypark (speciale voor schommelwiegje).
    Ik ga in eerste instantie geen aerosleep kopen, dat hoeft volgens mij alleen als de baby alleen op de buik wil slapen? Volgens mij zijn die matrasjes van de Ikea ook prima en veilig, in Zweden hebben ze betere/strengere eissen voor baby spullen dan in NL (bijv.gebruik van parabenen in babyzeep is verboden & Ikea traphekje is als beste uit de test vd consumentenbond gekomen).

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Daar zit ik dan alleen te eten, van vl loopt de hobby uit , of nou ja omdat onze auto op dit moment niet mag rijden ( apk keuring moet) moest hij meerijden, en die andere persoon blijft maar plakken en plakken ;)

Dus eet ik nu alleen, zei al en daarom vind ik die hobby nog steeds verschrikkelijk, je weet nooit hoe of wat, en ik zit altijd maar te wachten.

Voor de duidelijkheid mijn ex had dezelfde hobby ,en heb er erg slechte ervaringen aan overgehouden

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ow wat balen Kimberley! Wat voor hobby heeft je man?

Die van mij rijdt motor dus hij is gelukkig maar een paar x per jaar een dag weg.

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zit in de muziek :)

Schoonouders ook weer gezeik, en nog steeds dezelfde dingetjes waar ze over zeiken , schijtziek wordt ik er van...

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Er wordt hier weer lekker gekletst, gezellig! :)

Seks is bij ons ook iets van 1x per week, komt ook omdat mijn man traint voor de marathon en dus 's avonds haast net zo moe is als ik. Hij heeft vaak wel meer zin dan ik, dan valt daar vaak ook nog wel een mouw aan te passen zonder dat het meteen seks wordt. We douchen bijvoorbeeld al jaren altijd samen, dat biedt ook mogelijkheden :p

Hier vandaag ook naar de Babypark geweest en eindelijk de kinderwagen (donkerblauwe Koelstra Binque Daily) uitgeprobeerd en besteld. Je kreeg er qua accessoires etc al het één en ander bij + autostoeltje en luiertas van ander merk, maar omdat wij al een maxicosi hebben via vrienden en de luiertas van Koelstra wilden, hebben ze dat als korting verrekend met onze andere accessoires. Uiteindelijk voor de hele handel (zwart onderstel, reiswieg, zitgedeelte, voetenzak, boodschappenmand, luiertas, aparte regenhoezen voor reiswieg en zitgedeelte) 700,- betaald, best een goeie deal én het wordt thuisbezorgd! Verder onderweg naar buiten nog een heel schattig nachtlampje van Nijntje gescoord en toen was het wel weer even genoeg.

Vanavond gegeten bij mijn schoonzus en zwager met hun zoontje van nog net geen 1 jaar, heel gezellig maar zo druk! Nu nog even lekker op de bank genieten van mijn schoppende ukje en dan mijn bed in met een boek denk ik :D

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Aangezien ik niet kan slapen even een reactie. Heb wel het een en ander bijgehouden.

Het was een spannende week voor ons omdat vorige week vrijdag de gyn belde om aan te geven dat m'n vaginale flora verstoord was geraakt. Komt vaak voor bij zwangere vrouwen, maar vanwege mijn geschiedenis met vroeggeboorte moest ik aan de antibiotica. Afgelopen vrijdag had ik weer echo en gelukkig was alles goed met de kleine. Ook m'n baarmoederhals was gelukkig lekker lang. Over 2 weken gaan ze weer kijken hoe het ervoor staat met m'n vaginale flora aangezien het weer verstoord kan raken. Voor nu kan ik gerust ademhalen. En aftellen tot week 24, dan kan ik eindelijk wat meer tot rust komen.

We krijgen vandaag een ledikantje dus fijn dat we ook dat niet hoeven te kopen. Scheelt veel geld als ik zo lees wat er zoal wordt uitgegeven aan babyspulletjes.

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, zelf shop ik liever de grote spullen 2dehands , goedkoper en met zo goed :)

En wat vervelend Iez maar gelukkig alles goed met de uk :)

Hier straks na een lange tijd weer eens in de trein , auto moet voor de apk maar er was pas de 19de plek. Maar goed trein is ook geen ramp ,vind ik dan haha

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Fijn dat allea nu goed is iez!
    Wij gaan vandaag veel doen boven, en hopelijk komen we vandaag een heel eind.
    Er is nu overal rommel en chaotisch kan niks hebben huil om alles pff homonen.

9. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Fijn dat alles goed is iez, lijkt me inderdaad spannend. Voor nu fijn dat je even rust hebt.

Babyspullen, wij krijgen heel veel via via (zijn bepaald niet de eersten in vriendenkring/familie) dus het enige dat we aan grote dingen zelf hoeven te kopen is de commode/ladenkast, bedje en de wagen. Voor die laatste vonden we het toch een fijner idee als die nieuw was, de commode/ladenkast bleek toen we 'm gingen kopen in de aanbieding te zijn. En omdat we op die andere dingen geld besparen en zelf elke maand sinds de positieve test geld opzij hebben gezet, kan het gelukkig ook. Maar inderdaad, het blijft veel geld...

10. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Hier een top kinderwagen alles er op en aan auto stoel regenkap adapters bedenk t maar van quinny ziet er nieuw uit, hoezen allemaal gewassen ruikt heerlijk fris voor het luttele bedrag van 70 euro!! Ze liggen er maar zo kort in... Geef mijn centjes liever aan andere dingen uit! I love marktplaats!! 😂

11. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben precies hetzelfde, koudschuim en matrasbeschermer van aerosleep.. :D
    Hier moet je dan ook weer speciale lakens voor hebben voor over het matras anders heeft de aerosleep geen nut.

12. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ohw Iez, wat een spanning hè.
    En zeker na een vroeggeboorte.
    Je zult nu ook wel extra in de gaten gehouden worden hè.
    Krijg je geen cerlage?
    Ik heb ook al de hele zwangerschap een mega brandend gevoel maar uit alle kweken kwam helemaal niks.

Ik heb wel een enorm onrustige buik vind ik zelf zeg maar,
    Veel menstruatiepijn.
    Herkenbaar????
    Af en toe vraag ik me ook af hoe lang mijn baarmoederhals is.. Laats bij de gyn hadden ze ernaar gekeken en was ie prima.
    Over de 3,5 dacht ik..
    Ik dacht nog vrij kort.. Maar goed het zal wel..
    Hun weten het beter gelukkig

13. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Hier met sex alleen een enorm harde buik.. Ma geen pijn verder..

Wij hebben de aerosleep matras al inclusief de toplaag. Is bij onze dochter goed bevallen.. Alleen niet alle kraamhulpen willen er mee werken ermee ivm de kruiken als die gaan lekken dan loopt het water niet weg maar blijft op het matras liggen..met alle gevolgen van.. Maar goed ik heb nu de zensy kruik dus daar kan niks mee gebeuren 😉

Hier ook op moment ff flinke irritaties na me vriend.. Is gisteravond uit geweest, was om 4u thuis en ligt nu laveloos op de bank 😒 terwijl we nog zo hadden afgesproken dat hij niet straalbezopen thuis zou komen.. Pffff ma goed wel dus.. Kan ik nooit zo goed tegen.. Je bent straks wel vader van 2 kinderen.. Dan gedraag je je maar is vind ik..

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jersey hoeslakens kunnen er gewoon over! Hebben er geen invloed op. Zegt aerosleep zelf.

Hier voor zoontje destijds ook aerosleep gekocht en bevalt prima! Onze kraamhulp had er geen bezwaar tegen dat we het gebruikte tijdens de kraamtijd.

15. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Mijn buik is ook onrustig, rommelende darmen, mematruatie pijn met vlagen en winderigheid.
    Gister ook een hele harde buik, mn stoelgang is ookl vanslag.
    Wij hebben de kinderwagen 2de hands en de rest nieuw, alles is ook zo leuk voor die kleintjes:)

16. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Bij ons dus andersom :)

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

#3537 Beeb87, 15 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2015
    Iez, gelukkig is alles goed met de kleine.
    Hopelijk is de volgende controle ook goed.

Wij hebben ook een aerosleep topmatras.
    Weet nog niet of we hem gaan gebruiken.
    Meeste raden het toch af in de eerste tijd omdat ze veel warmte verliezen.
    Aan de andere kant is het waarschijnlijk wel warm.
    Moeilijk vind ik het haha.

Heb donderdag vreselijk last gehad van harde buiken.
    Wilde ook niet echt afnemen dus had besloten dat als het na een warme douche niet zou afzakken dat ik de vk zou bellen.
    Na het douchen even hartje geluisterd en naar bed gegaan.
    Half uurtje nadat ik naar bed was gegaan begon het te ontspannen en was de kleine erg druk.
    Flink aan het draaien en schoppen.
    Heb dus niet meer gebeld.

Heb nu wel veel bandenpijn.
    Ook niet echt lekker.

18. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    :Ik merk ook wel soort menstruatiepijntjes links en rechts. Zal wel bij de periode horen denk ik. Ik maak er geen zorgen over. Ik denk dat ik nog nooit een harde buik heb gehad... Is dat niet raar?:(:D;)

19. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wees blij Jenn ;)
    Harde buik krijg je als je teveel gevraagd hebt van je lichaam.
    Als je het niet krijgt betekend het gewoon dat je goed bezig bent!

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Even een teken van leven hier :)
    20 weken echo gehad, alles was prima, wat een opluchting.

Ik merk dat ik t lastig vind om hier mee te kletsen, ik heb eigenlijk helemaal niks te vertellen namelijk. Ben niet bezig met kamertje, kleertjes, wagen of wat dan ook. Alles gaat gewoon zn gangetje. Ik lees hier elke dag wel even om te kijken of met jullie alles goed gaat, maar merk dat ik er zelf toch minder behoefte aan heb dan bij de 1e. Dus ik stap weer even uit het clubje:)

Veel geluk en succes met de 2e helft van de zwangerschappen, ik kom jullie vast in een ander deel van t forum nog wel ergens tegen.

Deel Deze Pagina