16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Oh dat klinkt heerlijk Seurebeure! Geniet ervan :D Fijn dat alles goed was met de kleine. Hier gelukkig al veel van mijn to do lijstje kunnen strepen, gaat lekker zo :)

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Fijn dat alles goed was Seurebeure!

Ik zit de hele ochtend al lui op de bank haha.
    vanavond als vl optijd is naar een bugaboo kijken, vl zweert bij die dingen, ik heb geen idee dus we gaan even kijken :) speciaal voor hem haha.
    verder deze week even de maxi cosi wipstoeltje kruiken bad en standaard ophalen.

maar over het algemeen een rustig dagje vandaag. Wel even lekker na al het gehaast

3. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Heb nog niet alles bijgelezen, ben een poosje niet geweest omdat ik niet echt fit was. Veel last van me buik en toen buikgriep erbij:( Volgens de vk is mijn buik overbelast omdat ik in 1x zo hard ben gegroeid en te veel heb gedaan omdat ik me verder nog wel fit voel. Moet nu rustiger aan doen, maar ben ik niet echt heel goed in hha. Gelukkig was met de baby alles goed:)! Fijn dat bij jou ook alles goed was seurebeur!

Hier gaan we vanaf volgende week beginnen met het kamertje, krijg er nu ook wel zin in hoor! Heb verder eigenlijk nog helemaal niet zo veel babydingen gedaan en gehaald omdat we zoveel nog hebben, maar t begint nu wel te kriebelen:)!

4. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Fijn datvalles goed gaat!
    Ik heb vandaag ook een middag dutje gedaan, voel me soma net een oud mens. .
    Vandaag veel last van banden pijn gehad, wat eennrot gevoel is dat zeg.

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nou ben geen fan van de bugaboo, gewoon niet mijn style :)
    Fuctioneel zijn ze zeker, en ook zeker degelijk.
    mijn vl heeft hem bij zijn vorige uk gehad, dus dacht kan geen kwaad om 1 keer te kijken, om hem en plezier te gunnen.

Bugaboo Frog
    We komen daar, ding zal er tip top uit, alles werkt, al hadden we even ruzie met het eraf halen van de bak ( verkeerde knopjes :))

Maar toen ook dat zonder pardon werkte, betaalt en meegenomen.
    Reiswieg wandelwagen regenhoes en voetenzak , verder had ze zelf nog een bescherming ervoor in gemaakt ( zwart witte ding)

ik ben erg happy :D het word steeds een beetje echter nu die wagen er staat :D
    heb er in iedergeval ERG veel op bespaard.
    Hij was maar 25,- :)
    en keertje geluk gehad haha, ding is zeker het 3 dubbele waard :D

6. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hier ook eindelijk wat gekocht haha, ok, ik had al wat kleertjes gekocht maar nog niks "groots". Ben met m'n moeder naar prenataal geweest voor een buggy die ik mee kan nemen op de fiets. De autostoel maxi cosi waren in de aanbieding en m'n moeder zegt: die krijg je van mij :D super vet! We hadden bij onze eerste niet zoveel geld, dus hebben toen eigenlijk alles tweedehands gehaald. Nu kunnen we gelukkig wel wat dingen nieuw kopen en ik wilde graag de autostoel, en nu hebben we m gekregen :D. Begin april gaan we de kamer doen! Leuk leuk leuk!

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Oh leuk mikez!!

Maxi cosi moet hier ook nog, maar twijfel of ik hem nieuw ga kopen, dit omdat we hem niet al te veel gaan gebruiken denk ik :)
    Verder nog een box en commode,dan zijn de grote dingen binnen.
    , dan is het een kwestie van de kleine dingetjes verzamelen.

8. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    De baby meubels gaan over van grote broer naar kleine broer. We gaan voornamelijk meubels kopen voor grote broer :) we hebben al een juniorbed uitgezocht, wanneer de kamer klaar is gaat grote broer over naar een groot bed. Spannend hoor! :)

9. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Helaas gaat dat hier niet op, de laatste zijn ondertussen 11 dus al het babyspul is al tijden weg, alles begint weer van voor af aan :p

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Maxi cosi altijd nieuw kopen.
    Je weet nooit wat er mee gebeurd is en het gaat wel om de veiligheid van je kind in de auto.
    Je weet niet of hij gevallen is en van binnen beschadigd.

11. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik denk dat iedereen z'n eigen beslissingen moet maken wat ze wel en niet tweedehands kopen. Om een autostoel zo hard te laten vallen dat de veiligheid in geding is, moet een hoop voor gebeuren naar mijn idee. Neemt niet weg dat ik blij ben dat we nu een nieuwe hebben :)

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mee eens :) wij wisten dit ook niet bij ons zoontje. Die maxi cosi is direct de deur uit gegaan toen we dit wisten. Hier wordt dus een nieuwe aangeschaft, daarna blijven we achterwaarts vervoeren

13. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Van binnen beschadigd kun je bekijken, gewoon hoes eraf halen, ook ik ben van mening dat die dingen VEEL meer kunnen hebben dan mensen denken, maar goed we zijn ook nog niet 100% zeker hoor, het komt vooral omdat we hem amper zullen gebruiken, de auto wordt nu misschien 1 keer per week gebruikt, en dat zal straks niet anders zijn.

Maar goed die beslissing gaan we nog maken wat we ermee gaan doen :)

Straks komt hier de kraamzorg kletsen, ben benieuwd, De hond gaat vast flippen, die houd totaal niet van vreemde, wordt nog wat als kraamhulp een week lang hier rond loopt ;)
    We nemen zoiezo halve dagen, ik heb helemaal niks met vreemde in huis, vl is er ook die week.
    Ben wel benieuwd hoe het nu gaat, bij de vorige keer kraamzorg ben ik thuis bevallen..
    Nu verplicht het ziekenhuis, dus tja hoe zal dat in zijn werk gaan, maar goed dat zal ik straks wel horen, hier ook al mensen gesprekken gehad met de kraamzorg? en hoe lang nemen jullie de zorg af?

14. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Wij hebben de kinderwagen en de maxicosi's ook 2e hands. De kinderwagen via marktplaats en de maxicosi's hebben we via bekenden gekregen. 1 van mijn schoonzusje en 1 van de buren. Dus zijn er wel van overtuigd dat ze nog goed zijn.

Ik loop mij helemaal op te vreten van de zenuwen. Vandaag eindelijk mijn 20 weken echo. Hoop echt dat alles goed is. Mijn man en ik hebben het er echt goed over gehad mocht er iets mis zijn met ons kindje zoals een open ruggetje of zoiets waar ze geen kans hebben op een lang en normaal leven dan laten we het weghalen. Voor velen zal het echt choquerend zijn maar ik heb het zelf meegemaakt in de familie en dat is echt geen pretje al die ziekenhuis bezoeken. Ik heb 2 neefjes gehad met een open ruggetje en ze zijn beide niet ouder geworden dan 4 jaar oud. En de ouders moesten af en aan naar het ziekenhuis. Dus ik hoop echt dat alles goed is. Heb wel netjes foliumzuur geslikt maar weet niet of het echt goed in mijn systeem is gekomen met al dat braken wat ik heb gedaan.

15. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Bij onze eerste hadden we zorg van 08.00-16.00 elke dag, omdat hij nog midden in een aantal dagen in het ziekenhuis heeft gelegen hebben we extra uren gekregen om toch thuis een beetje alles in orde te krijgen. Dit keer wil ik de eerste 5 dagen in kraamhotel verblijven. Dit ivm dat je 8 uur eigen bijdrage betaald en 24 uur kraamzorg voor handen hebt. Ik wil dit keer meer zorg met borstvoeding. Vorige keer is het niet gelukt en ik wijd dit mede aan de kraamzorg die wel heel makkelijk was. Ook mijn eigen doorzettingsvermogen moet groter zijn hoor. Ik wil gewoon die eerste dagen extra hulp. En daarbij vind ik het fijn dat ik niet meteen na de bevalling thuis de hectiek heb van grote broer. Eerst even zelf wennen en me volledig op de kleine richten.

16. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Wat apart dat je zo laat pas je 20 weken echo hebt! Volgens de wet, dacht ik, heb je dus nog bedenktijd en dan moet je onder de 22 weken zitten. Daar ben je dan allang overheen. We gaan er natuurlijk vanuit dat alles goed is, maar ik vind het wel beangstigend als er straks wel iets is en ze zeggen: ja jammer joh, had je je 20 weken echo maar eerder moeten hebben.

17. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ze hebben mij verteld dat het tot de 23ste week kan, en indien er iets mis is moet het weggehaald worden voor de 24ste week. Vanaf de 24ste week is het voor de wet een mensje en moet je het ook laten begraven of cremeren.

18. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    p.s. wil mijn schoonmoeder ook meenemen naar de 20 weken echo, maar lees nu op een pagina dat je alleen zelf en je partner bij de echo aanwezig mogen zijn. Neem toch aan dat ze daar niet moeilijk over doen dat er iemand extra mee komt? Mijn schoonmoeder heeft zoiets nog nooit gezien namelijk.

19. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Bij mij mocht er maar 1 iemand mee.
    Zou even bellen anders.

20. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Mijn mama en vl waren mee ik heb even gebeld was geen probleem maar wel rekening mee houden dat als er wat mis is ze dat meteen vertellen... Of je dat wil, verder vond ik de hele echo niet heel leuk hoor echt een medisch ding meer niet

Deel Deze Pagina