16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    @griselda: wat naar hoe je ouders reageerden. Kan me goed voorstellen dat je daar flink van in de war raakt en je boos en verdrietig voelt. Hier gaan we voorlopig wachten met vertellen. Wanneer vertelt de rest het aan familie en vrienden?
    @iez: gestemd op je poll
    @mikjez: hier maakt het me ook niks uit. Als het allemaal maar goed gaat en gezond ter wereld komt. Eerst de zwangerschap goed doorstaan...
    @hier : steeds hongergevoel maar geen honger. Heb ik net mandarijnen gehad, nog geen 10 min later alweer dat honger gevoel. Hebben jullie dat ook? Mijn tepels zijn verder ook gevoelig.
    Verder ook bezig met gezond eten. Ik las hier over advocado's, wat een goed idee die zijn heerlijk!
    Slikken jullie verder ook vitamines? Naast foliumzuur ?

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Herkenbaar, al was ik dan wel 18 toen ik het melde, dus ze hadden bij mij wel gelijk.
    maar ook bij de 2ling waren ze het niet echt eens ( mijn moeder vind trouwens mijn leven dus mijn beslissingen, ouders zijn gescheiden)
    En nu? Geheid dat geen blij reageert, schoonouders waren al niet blij met het trouw idee dus laat staan dit.

Ik ga me er niet druk om maken, maar zit al wel te stressen om het te vertellen.

3. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ons maakt het niet uit, zolang het gezond is ;)

4. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik slik de vitaal zwanger vitamines met foliumzuur van de kruidvat en daarnaast nog de omega 3 van kruidvat.

5. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Vital zwanger van de kruidvat :)

6. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik dacht dat ik VSM slikte maar ik neem Davitamon Mama Compleet met omega-3 :)

7. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Shia, welkom en gefeliciteerd, hier ook met hulp van de mmm zwanger geworden ;)
    Ik heb IUI gehad, bij de IUI zeiden ze dan: "Als je op dag 16 (na iui) nog niet ongi bent mag je bloed komen prikken", dus dat heb ik gedaan (wel pas op dag 18 of 19, had vrijdag geen tijd en in het weekend doen ze dat niet), daarna belde ze smiddags op en maakten ze meteen een afspraak voor de eerste echo (in de fertiliteits-kliniek).
    Ik slik VSM mama vitamines.

Gember, ook al lekker weekend vandaag, ik ook ;) fijn dat je gister avond toch nog goed bent doorgekomen!

Mikjez, ik heb vanmorgen ook veel te veel opgeruimd :D zolder, kleding kasten, nu moeten we naar de stort vanmiddag, om alle verzamelde troep weg te gooien :) nesteldrang hé :)
    Gaaf van je 3+, ben benieuwd wanneer ik mn CB test uit Engeland krijg, 'k ga hem dan ook direct doen ;)
    Jongen of meisje zou mij ook niks uitmaken, ik zou het wel leuk vinden om uiteindelijk van beide 1 te krijgen, maar net wat je zegt, echt uitmaken doet het niet ;)

MissRedDragon, hopelijk knap je snel op!

Iez, ja leuk hé, 5 weken :)

PH, lief van je man ;)

Apps; ik heb zwanger&zo en i'm pregnant op mn mobiel gezet, ik vind het best handig, je hebt van die afvinklijstjes en voedsellijsten (wat je wel en niet mag), toch handig als je het even niet weet.

Voeding; ik heb de hele week gezond gegeten, netjes gekookt, broccoli, bloemkool, worteltjes, spinazie en vanavond stoofpeertjes, dus van het weekend ga ik vast een keer zondigen :)

Slapen; nou ik heb niet zo'n fijne nacht gehad, heel onrustige dromen gehad, wel 5 of 6, 'k kan ze allemaal nog in detail herinneren, niet dat het logische verhalen waren, ging nergens over, maar super irritant! Ik werd ook 5 of 6x wakker en kon niet meer zo snel weer in slaap vallen als voorgaande nachten .. nou ja, het hoort er bij :p

Griselda, wat naar dat je vader en vriendin zo reageerden, daar zou ik heel gauw klaar mee zijn!
    Ik ben nu 32, toen we net begonnen met proberen zwanger te worden, was ik net 30. Iedereen is er op zijn eigen tijd klaar voor ;)
    Bij ons reageert iedereen positief.
    Ik hoop dat ze gauw bijtrekken, anders zou ik wat afstand nemen, je hebt er namelijk helemaal niks aan, aan mensen die je zo op de zenuwen werken.
    Als je heel erg misselijk bent/blijft en niks binnenhoud zou ik even je huisarts bellen als ik jou was, die heeft daar vast wat voor.

Chantalhoo, met 7weken de eerste echo, ik ben alleen af en toe even misselijk, maar niet zo misselijk dat ik echt over mn nek ga.

Natalie, welkom en gefeliciteerd!

Kimberly, irritant zeg, dat ze er zo'n negatieve mening op na houden! Gewoon in een berichtje of mailtje vertellen dan, hoef je ook niet te reageren als ze stom reageren, kan je het gewoon naast je neerleggen. Wordt dit je 4e kindje? Leuk, zo'n "groot" (na moderne maatstaven :p) gezin! ;)

8. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Griselda: ik vind het echt heel verdrietig. Dat is super kwetsend.

Ik hoop dat je kunt vasthouden aan de reactie van je schoonouders en je eigen liefde voor je kind die in volle groei is. Als een vervolggesprek met je ouders jullie niet nader tot elkaar brengt zou ik idd gauw afstand houden, want je wilt niet dat deze situatie een negatieve invloed heeft op jou en je kindje. Sterkte meid. En dan is het hopen dat ze toch nog van mening veranderen vroeg of laat. Liever vroeg natuurlijk.

Chantalhoo: ik ben 7 wkn + 6dg als ik een echo heb. En ik ben gelukkig nog niet misselijk.

Gember: klinkt lekker die stampot. Stampot aardappel/pompoen is ook lekker. Je bent heel gezond bezig!

Natalie1: welkom en gefeliciteerd!

MissRedDragon: oh ok, daar heb ik niet bij stilgestaan. Er zijn idd banen waar je niet zomaar weg kunt, komt omdat ik een kantoorbaan heb denk ik dat ik er zo makkelijk over dacht. Sterkte weer vandaag met werken, ik hoop dat je je beter blijft voelen. Je bent echt een loyale werknemer zo te lezen :). En wat leuk om het de oma van je man te vertellen en zijn vriend. Ben benieuwd naar haar reactie. Leuke vooruitzicht.

Mikjez: ja he, zo lastig wachten. Maar gewoon een druk programma hebben helpt ook wel. Ik heb totaal geen voorkeur, meisje en jongen alles is welkom.

Shia: thx voor het stemmen. We vertellen het pas na de 1e echo aan familie en close vrienden. Collega s komen aan de beurt in januari en de rest van de mensen gaan we niet eens vertellen. Die zien het vanzelf als ze me met mn grote buik tegenkomen. Dat we het niet de hele wereld gaan vertellen heeft wel te maken met dat mn zoontje vorig jaar met 24 weken was geboren. Dus dat heeft ons gedrag wel getekend hierin.
    Ik merk dat ik soms ook meer honger heb. Ik slik davitamon mama compleet + omega-3. Ook al heeft davitamon foliumzuur en vit. D. Slik ik toch extra foliumzuur (verminderd kans op autisme en wordt vaak door amerikaanse websites aanbevolen) en vit. D (vanwege donkere huidskleur).

Kimberly33: wat jammer dat je ze niet blij waren dat jullie zouden trouwen en hopelijk reageren je schoonouders toch nog blij.

4dogs82: Ik ga me ook eens verdiepen in die 2 apps. je hebt idd heel goed en gezond gegeten. Wat jammer dat je niet door kunt slapen.

9. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Jeeeuj mijn "alien" zoals mijn vriend het noemt is vandaag 5 weken en ik ben klaar met mijn loodzware nachtdiensten!! Iedereen fijn weekend!!!

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jaaaa ik mag ook mee kletsen 😃😃😃 ik gok dat ik morgen 5 weekjes zwanger ben. Dinsdag bel ik de verloskundige om een afspraak te maken.

We zijn in verwachting ban ons 2e kindje

11. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

@ Griselda.. Jeetje meid wat naar. Hopelijk heb je steun aan de positieve reactie van je schoonouders en je lieve vriend! Ik hoop voor je dat je ouders snel bijtrekken. Ze hebben nog een aantal maanden om er aan te wennen! Persoonlijk... ik vind 22 wel meevallen hoor, zeker als je een vaste baan en een eigen huis hebt!

Over mijn echo... Inwendig.. niet leuk! Maar wel fijn om te zien dat er inderdaad iets gaande is in de baarmoeder en dat de VK zegt dat het er allemaal prima uitziet. Over 3 weken een nieuwe echo voor het hartje.
    Laat het maar lekker groeien zei de VK hihi.
    Luchtte op om te zien dat er inderdaad wat zat!

Nieuwe dames, gefeliciteerd.!!!

En alle ziek zwak en misselijke dames... beterschap! Zelf (nog) nergens last van als alleen slecht slapen.

12. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mam1991, gefeliciteerd en welkom!

MaBaD, zo'n vroege echo is altijd inwendig, ik vond het de eerste 4/5x ook best vervelend/ongemakkelijk, maar ben het nu ondertussen helaas wel gewent ;) uitwendig lijkt me vreemd, buik vol gesmeerd met gelei :D

13. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de vitamine tips!
    4dogs82: ah dus jij ook vanuit de mmm! Indd zijn wij de echo's etc allemaal gewend. Eerste x is raar, daarna normaal. Wanneer moet jij je eerste echo in fertiliteitskliniek?

Hier: had zonet wat bruinverlies...schrok me dood. Wat kan dit zijn? Voel me vandaag ook niet misselijk terwijl ik dat eerder wel had.... Bah stress. Maandag de gyn maar bellen..

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zijn jullie ook allemaal zo moe?? My god... Best zo lusteloos al week of 2

15. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

mijn ritme is helemaal verstoord door mijn nachten... Pffff lig te kijken in bed zou willen dat ik zo moe was!! Terwijl ik lichamelijk echt moe ben heel gek!!

16. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    MaBad: in het zkh is het idd zo dat alle echo's voor week 10 inwendig zijn. Wij van de MMM zijn het idd gewend inmiddels, maar ik weet nog dat de 1e keren niet fijn was/wennen was. Wat fijn dat je baby er al te zien was. Er was dus nog geen hartje te zien? En klopt je zwangerschapsduur of gaan ze dat pas de vlogende keer bepalen?

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bruinverlies in het begin van de zwangerschap is een normaal fenomeen. Ik heb tot week 8 regelmatig bruinverlies gehad bij mijn zoontje, met name in week 7. maar als je ongerust bent gewoon met je gyn bespreken die kan jou geruststellen.

Ik had vannacht een paar heftige krampen, tot nu toe geen bloed dus hopelijk alles nog goed. Misschien gooi ik hierdoor wel een testje tegenaan om mezelf te overtuigen dat het goed is.

18. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Vandaag de laatste test gedaan die ik nog had liggen en dit is toch echt wel een knaller hoor! Ik word er blij van!

Gisteren in de pauze op het werk weer even de stad in geweest!
    Bij de Hema een shirt en broekje gehaald (samen €7,95) en bij de H&M twee setjes met sokjes voor 3 euro!

19. Chantalhoo

10 nov 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las trouwens dat met week 10 de heftigste hormonen pas een rol gaan spelen . Dus we krijgen nog wat voor onze kieze dames . Ik weet nog mijn eerste echo van mijn dochter dat ik in de wacht kamer zelfs moest kotsen

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Nog even een tip voor een app: pregnancy companion app. Ontwikkeld door 2 gyneacologen

Deel Deze Pagina