Ik heb alleen maar lekkere trek ☺️. Vooral van gekookte groente en aardappelen walg ik echt. Ik probeer het wel te eten maar het gaat niet van harte. @gember, als je het niet vertrouwd zou ik ook bellen. Mij verbaasd het inmiddels niet meer dat ons ventje de ene dag duidelijker aanwezig is dan de andere. Heb ook wel gelezen dat ze met 26 weken een groeispeurtje maken dat daar veel energie in gaat zitten en dat ze daarom minder bewegen. Maar of dat waar is weet ik niet...
Ik geloof dat ik dan lekker op mijn zij mag liggen, is ook wel relaxed lijkt me. De laatste keer dat ik een massage boekte kon ik nog wel op mijn buik liggen, dus dit is voor mij ook een nieuwe ervaring. Ach en als ik het niks vind, zit er vijf minuutjes fietsen verderop een praktijk waar ze wel zo'n speciale tafel hebben, alleen had die op zulke korte termijn geen tijd.
Over de aerosleep lees ik ontzettend veel verschillende verhalen, sommige kraamzorg hebben er geen problemen mee en sommige zijn er fel op tegen omdat een lekkende kruik kan zorgen dat het water niet goed wordt opgenomen door de aerosleep en door de structuur kan het hete water naar het hoofdje lopen en dus voor flinke verbranding etc zorgen. Verder kan je altijd tegen het advies van de kraamzorg ingaan, ze zijn er niet om jou de wet voor te schrijven, maar om advies te geven. Mocht je er dus tegenin gaan, zetten de dat in je dossier om zichzelf in te dekken.
Prachtige luiken Jenn (was het geloof ik ). Mamasmeisje, mooie naam, had gestemd op de lange versie zonder puntjes, maar toen ik er later over nadacht vond ik met toch natuurlijker staan Gister drukke dag gehad, ook bij nieuwe VK geweest, was een lieve meid. Vandaag weer een drukke maar leuke dag, met mn moeder naar prenatal, wiegje en hemeltje kopen
Mikjez, met een aerosleep mag je alleen maar een elektrische kruik gebruiken. Dan heb je ook geen kans op een lekkende fles. Ze zijn wel een stuk duurder dan de gewone flessen. We hebben nu 1 elektrische, een ronde (merk weet ik zo snel niet) en heb voor de zekerheid 2 flessen gekocht. We zijn er ook nog niet uit of we echt de aerosleep gaan gebruiken. Heb zojuist een easy base opgehaald voor in de auto. Leek ons toch wel erg makkelijk. Enige dure wat we nog moeten kopen is een babyfoon.
Ik vertel alleen maar wat ik erover gelezen heb, er zijn namelijk ook een hoop verhalen waarbij er een gewone kruik wordt gebruikt met een aerosleep en dat de kraamzorg dit prima vindt. Wij hebben zelf geen aerosleep, vind het duur en commercieel en ik ben niet overtuigd van het product na onderzoek gedaan te hebben. Over die elektrische kruik lees ik ook verschillende dingen, bv een kraamzorg die vertelde dat ze al meerdere keren het had geprobeerd maar dat bleek dat het niet genoeg warmte gaf aan de baby waardoor de mensen alsnog gewone kruiken moesten halen, tsja, als je baby niet genoeg warmte krijgt...
Ik ben dit niet met je eens. Wij hebben een aerosleep in het bedje liggen en onze dochter is geboren in maart en wij mochten gewoon van de kraamhulp en van ieder ander (verloskundige gyneacoloog enz) de aerosleep er in laten liggen incl kruiken. Niemand heeft ooit gezegd dat het niet mocht en dan is het natuurlijk ook nog wat je er zelf van vind. Ik vind ook wel dat die regeltjes erg streek gebonden zijn. Ik moest mijn kruiken in hydrofile luiers wikkelen en een vriendin van mij woont een plaats verderop en daar werden de kruikzakken gebruikt. Nu heb ik voor dit kindje wel een zensy er bijgekocht leek mij handiger. Bij mijn dochter gingen wij vaak samen uit bed om snachts de fles te geven. Mijn man deed dan de fles en ik de kruiken of andersom. Nu kan ik de kruik zelf doen en kan mijn. Man dus blijven liggen. Hopelijk werkt dat in de praktijk ook zo.
Dit is niet mijn mening maar wat die vrouw van de kraamzorg zei Baby's kunnen teveel warmte verliezen door de aerosleep maar dit is afhankelijk van het kindje. Ze heeft ook gezegd dat warm houden met een kruik soms niet genoeg is en daarom adviseerde ze ook de spullen in huis te halen voor als je geen aerosleep gebruikt. We zullen moeten afwachten hoe het bij ons gaat maar het liefst gebruiken we gewoon gelijk de aerosleep. Als het niet gaat is het ook zo gebeurd om hem eraf te halen en het bedje nogmaals op te maken.
Hier een "normaal" matras en de gewone kruiken. Ging met mijn vorige ook prima dus waarom nu niet. Verder druk in de tuin geweest, helaas schoot het niet echt op, behalve de riolering heeft de monteur van gister ook nog eens met zijn stok een gat geprikt in de gasleiding, dus eenmaal bezig in de tuin een verschrikkelijke gaslucht, en jahoor pssssst ging het toen die beste man aan het graven was dus die moest ook nog gemaakt worden. Morgen de stenen weer leggen, en dan volgende week het hekje voor en dan is dat op planten na weer netjes
Hier best druk geweest, eerst heerlijk gemasseerd en daarna een uurtje door het winkelcentrum gewaggeld op zoek naar een spijkerrokje voordat we donderdag op vakantie gaan (had alleen vandaag kort tijd om te shoppen) maar ze hebben dus nergens meer positiekleding in de winkel hangen (alleen online), zelfs niet bij de C&A of Miss Etam... Daarna lekker high tea gehad met mijn moeder en nu languit op de bank. Manlief is net de deur uit naar een verjaardag en ik ga vanavond heerlijk niksen, series kijken met chips en Bavaria 0.0% Klinkt misschien saai maar lijkt mij heerlijk!
Klinkt heerlijk LadyL inderdaad, alleen nog in de prenatal en andere babywinkels is positie kleding te vinden, toen mijn zusje 5jr geleden zwanger was kon je bij c&a in de winkel terecht en v&d en veel meer, maar dat zal het gevolg zijn van het internet shoppen, iets wat minder vaak verkoopt hoeft geen ruimte meer in te nemen? Ik vind die aerosleep vreemd, ik snap het nut niet alle matrasjes zijn tegenwoordig toch veilig en op de buik laten slapen mag sowieso niet tot ze zelf hun hoofdje op kunnen tillen toch?? Ik heb vandaag een wiegje met mijn moeder gekocht en daarna nog een jeans online besteld/gekregen van mijn moeder, want bij de prenatal hing weinig keus 2 van mijn positie - jeans beginnen namelijk iets te strak te zitten (zit nu op + 13kg ) en heb nu een jeans in breedte maat 31 gekocht ipv 30, voor de zwangerschap droeg ik 28 en 29 Ik heb wel een leuke koraal-rode legging bij prenatal gekocht, voor de zwangerschaps-gym straks Gezellige zondag alvast!
Wij doen ook geen aerosleep dus hoef me ook niet druk te maken over of ie er wel of niet op mag de eerste week. Vind het een dure investering voor iets wat niet bewezen is. Wij hebben vandaag weer verder geshopt voor de babykamer en verder niet zoveel. Net terug van een verjaardag. Die massage klinkt trouwens goed lady. Ga ik ook eens laten doen.
Wij doen ook geen aerosleep, vond het persoonlijk klinken als geldklopperij, makkelijk verdienen aan onzekere hormonale zwangeren Maar je moet doen waar je je goed bij voelt, toch? Hier begint de dag al k*t, man is blijkbaar ergens gedurende de nacht beneden op de bank gaan liggen omdat ik zo draai en snurk (kan ik niks aan doen!!) maar vooral omdat ik "boos" werd toen hij dat tegen me zei 's nachts (lees: verbaasd en een beetje geïrriteerd was omdat ik nog helemaal niet sliep). Excuses aanbieden hielp voor geen meter... Hij is nu boven terug naar bed en ik zit beneden. Lekker dan.
Zo is het maar net... Ieder z'n ding. Dat klinkt inderdaad niet erg gezellig. Al zijn ze niet zwanger... Mannen hebben toch ook af en toe last van zwangerschapshormonen. Kleine tip... Koop een paar oordoppen voor hen en hij slaapt vast weer als een roos. Succes vandaag.
Vanochtend al een heel stuk getikt en dat was opeens weg...grrr. Ik houd het nu dus iets korter, sorry. LadyL, he wat balen zo'n begin van de dag... Ik sluit me aan bij de oordoppentip. Mijn man klaagde een tijdje ook dat ik hem steeds wakker hield omdat ik een periode angstaanvallen had in m'n slaap. Daar kan je toch niks aan doen?! Mamasmeisje, mooie naam, sowieso. Ik koos voor Juliëtte, maar neig achteraf toch naar Juliet. Oogt en klinkt wat stoerder, pittiger. Succes met kiezen! Aerosleep, ach ieder z'n ding toch? Ik voel me er fijn bij. En het was niet duur (in de aanbieding). Nog dank voor jullie reacties. Vrijdag heb ik de vk toch even gebeld. Ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. De baby is nog te klein om alle beweging richting je rug te voelen bijv en belangrijkste is dat je de baby iedere dag wel voelt, maar het maakt nu nog niet uit hoeveel. Je kunt de ene dag niet met de andere vergelijken, zei ze. Ook zei ze dat het best kan dat de baby wat merkt van de ontsteking en/of antibiotica, maar dat kan geen kwaad. Goed, dan probeer ik het maar los te laten. Ik voel de baby wel, maar eigenlijk vooral voor het slapen gaan en dan minder dan anders. Hoop dat ze gauw weer wat meer doet. Vrijdag weer op controle. Hebben jullie nog een groeiecho eigenlijk? Kun je de vk ook vragen om een groeiecho als je je zelf wat ongerust maakt over de groei? Gisteren het ledikant bij Ikea en de box bij Prenatal opgehaald. Ook wat beddengoed gekocht. We hoeven nu alleen nog een babyfoon en isofix base te hebben qua grote dingen van de lijst. De rest hebben we al of kunnen we binnenkort lenen. Kleine dingen wachten we nog even mee, zoals badspullen, voedingsspul. De kinderwagen wordt komende week bezorgd. Zo'n zin om het te zien staan bij ons! Het wordt hier binnen alleen wel vol. En het ophangsysteem voor in de gemeenschappelijke hal moeten we nog knutselen. Bovendien wil ik die wagen niet nu al daar ophangen...beetje vroeg. Fijne zondagavond allemaal en een goed begin van de week morgen!
Overigens heb ik sinds woensdag of zo eigenlijk iedere dag wel 1-2 harde buiken. Soms voelt het gevoelig, niet echt pijnlijk of zo. Kruik en gaan liggen helpen meestal wel. Als ik veel fysiek bezig ben, in huishouden bijv, krijg ik het vaak. Maar ik heb het ook soms s nachts. Hebben jullie ook vaak laat van harde buiken? En hebben jullie het er met de vk over gehad?
Ik heb nog helemaal geen last gehad van harde buiken, of nouja, niet bewust, soms heb ik na wat druk doen in huis, oa huishouden, wel wat last onderin mn buik maar niet zo'n harde buik als bv na de sex. Dat is bij mij het enige moment dat ik echt een harde buik heb. Is dit bij jou dat ook echt zo hard? Onze grote man is alwéér ziek. Pfff wordt er echt een beetje moe van hoeveel bacillen hij wel niet meeneemt van het kinderdagverblijf. Beetje verkouden a la, maar dit is al de 4e keer koorts in nog geen 1,5 maand tijd (Hij gaat sinds 1 maart naar het kinderdagverblijf). Hij is een week lang thuis geweest vanwege oorontsteking en flink hoge koorts en nu dus weer. En in totaal over dus 1,5 maand bijna 2 weken ziek thuis geweest, plus nog eens alle vrije dagen die ze hebben, ik vind het echt rot uitkomen zo.. Nu dus alles ondergespuugd, hoop dat hij een beetje goed slaapt. En natuurlijk dat hij morgen geen koorts meer heeft en naar het kinderdagverblijf kan gaan. Ik kruip er ook zo maar in, want ik weet niet wat de nacht gaan brengen en manlief is dus een weekje op vakantie...