16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hier ook veel harde buiken, indd na de sex ook heel kort kei hard, maar gedurende de dag ook, wel iets minder hard maar wel langer, wel gemiddeld 2 a 3x per dag. Ook als ik best rustig aan doe.

Waterige afscheiding ook veel sinds een paar weken, gebruik zelfs maandverband, dun inlegkruisje is te klein. Erg vervelend, eerste paar keer dat het zo erg was schrok ik ook best wel :)

Groeiecho: ik zei tegen de nieuwe VK dat de VK in mijn vorige woonplaats het wel zou doen, ivm het iets kleinere hoofdje, maar dat ik dat met de nieuwe moest bespreken. Ze zei direct: Oh dan doen we dat toch! Dus denk dat je er best om kan vragen, het kost hun niks en denk dat het voor hun ook wel prettige info is??

2. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    ik krijg op het einde ook zelfs meerdere groei echo's, dit doen ze omdat mijn dochter te vroeg geboren is en ze het dus bij deze zwangerschap beter in de gaten willen houden... ga binnenkort zelf ook nog wel een pretecho 4D plannen weer met dvd enzo erbij hebben we toen bij onze dochter ook gedaan, zo leuk!! ook met de dvd erbij is voor later ook leuk als ze zelf een stuk groter zijn.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

We kregen de aerosleep bij het kamertje.
    Toen we die op gingen halen had ik nog nooit van een aerosleep gehoord haha.
    Weet ook echt niet of ik het wel gekocht zou hebben zelf.
    Heeft voordelen, nadelen en is inderdaad niks van bewezen.
    Beetje dubbel gevoel.
    Als het niet bevalt verkopen we hem gewoon weer haha.

Gember, wij hebben over een week of 2 weer een groeiecho.
    Word de 4e. Maar dit is omdat ze met de GUO aan de kleine kant was en op de P10 lijn ligt.
    Ze heeft wel iets van een inhaal actie gedaan want de laatste keer was een stukje boven de P10 lijn uit.
    Harde buiken heb ik best regelmatig maar dat is vaak na het werk.
    Tijdje rustig aan doen en dan zakt het weer af.
    Als je ze krijgt ben je te druk geweest.

Liesje, die afscheiding heb ik al sinds het begin van de zwangerschap. De laatste 2 weken ofzo is het wel iets minder geworden gelukkig. Inderdaad heel vervelend!

Mikjez, wat vervelend van je zoontje!
    Misschien eens contact leggen met het kdv.

Vanavond de 4D HD echo!!
    Heb er ontzettend veel zin in.
    Ben heel benieuwd hoe ze eruit ziet :D

4. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik heb goed contact met het KVD, en helaas is het gewoon zo dat hij bij het gastoudergezin niet zoveel antistoffen nodig heeft als op het KVD. De eerste paar maanden is het vaak met nieuwe kinderen dat ze moeten wennen aan alle bacillen 😝. En helaas is het nu ook nog is de tijd dat er een hoop ziek zijn..

Gelukkig heeft hij goed geslapen en is hij naar het KVD. Hopen dat hij deze week lekker kan gaan, mag hij volgende week weer ziek zijn als papa terug is 😁.

Ik heb trouwens helemaal geen last van afscheiding, vorige zwangerschap ook niet. Mag van mij zo blijven!

5. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Onze dochter gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal en is ook telkens verkouden en aan het hoesten. Daarvoor had ze dat helemaal niet. Kan me goed voorstellen dat dat erg vervelend is dat jullie zoontje telkens ziek is.

Hier wel vaak laat van harde buiken. Bij onze dochter helemaal niet gehad. Van waterige afscheiding heb ik gelukkig geen last. Hopelijk blijft dat zo.
    Woensdag heb ik de 30 weken groeiecho. Ben nog maar 27 weken naar dat maakte niets uit zeiden ze. Ben benieuwd of onze kleine spruit goed om ligt. Mijn gevoel zegt dat hij/zij in stuit ligt.

6. Gember

Gember Niet meer actief

Liesje, hier ook regelmatig last van afscheiding. Vrij waterig en soms echt een soort scheutje...(sorry voor de details). Ik ben dan altijd wel opgelucht dat het afscheiding is en niet iets anders (vruchtwater, urine).

Mikjez, wat vervelend van je zoontje! Lijkt me voor hem ook niet fijn zoveel ziek zijn... :( Misschien kunnen ze bij het KDV nog hygiënischer te werk gaan dan anders? Of wat strenger zijn met wel/niet komen?

Beeb87, veel plezuer met de echo!

De afgelopen week of zo inderdaad wel echt harde buiken, niet een beetje hard, maar echt hard. :( Vooral dat in combinatie met de baby minder voelen, maakt me soms wat ongerust. Voor het slapen gaan voel ik haar altijd wel bewegen, maar lang niet zo actief als eerst. Vanochtend was ze gelukkig wel wat meer aanwezig. Ik hoop dus dat het vanaf nu beter gaat. 4dogs, jij hebt er dus ook last van lees ik. Gek hoe het zo uiteenloopt, terwijl je toch rustig aan doet. Ik las dat het ook door de blaasontsteking kan komen, dus misschien was dat het bij mij wel. Na sex inderdaad ook, en bij fysieke inspanning of stress schiet het er snel in.

Zo'n groeiecho lijkt me wel fijn. Hoewel ik ook vaak lees dat de groei niet overeenkomt met de werkelijkheid. Dat ze inschatten dat het goed op schema ligt, terwijl het te licht is bij geboorte. Vrijdag even met de vk bespreken. Wij doen geen pretecho en ik wil ook niet meer echo's dan nodig, maar nog even kijken of het goed gaat, lijkt me wel prettig.

Fijne dag allemaal! Wij gaan nog 2 KDV's bekijken waar we op de wachtlijst staan. Daarna nog wat schoonmaken en rustig aan doen.

7. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Hier groei echo standaard met 30 weken bij verlos! Is een afspraak in deze regio! Vinden mama en papa helemaal niet erg!! Hoe vaker kijken hoe leuker!!! :) hier een druktemaker!! Ze maakt me snachts wakker maar nog steeds als iemand de hand er op legt is ze ernstig stil!!! Ze doet t er om!!
    Ook afscheiding hier beetje vervelend maar met inlegkruisjes wel goed te doen!! Morgen naar bedrijfsarts en maar eens afspreken minder te gaan werken!!

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik zal morgen even vragen of ik een groei echo ktlrijg.
    Hier ligt ze nog alle kanten op elke x weer anders.

9. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ik heb niet heel vaak last van harde buiken maar wel van wittige afscheiding. Zie echt zo'n opgedroogd streepje in mijn onderbroek, niet heel prettig. Niet waterig ofzo, maar voelt toch niet heel "schoon".

Mikjez wat vervelend dat ie alweer ziek is! Beterschap dan maar.

Wij wilden vandaag kijken bij een kdv maar dat kon gek genoeg alleen onder werktijd... Dus nu moeten we maar na de vakantie gaan kijken. We hebben twee leuke in de buurt gevonden maar ik ben een beetje bang dat de wachtlijsten enorm zijn, omdat we in een kinderrijke buurt wonen.

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zo hier weer een controle gehad, alles was super, hij zit mooi op de middellijn, en weegt nu 870 gram.
    op mijn verjaardag de volgende afspraak haha.
    12 mei.
    foto's gekregen van zijn handje en gezichtje :D

11. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo Dames,

Terug van even weer weg geweest. Ben de laatste tijd echt erg moe en had ff geen zin om te reageren met de drukte hier in huis.

We zijn heel erg druk met de babykamer en de badkamer geweest. In de badkamer zijn we bezig met alle kitranden vervangen want zitten allemaal schimmelvlekken in die ik er gewoon niet uit krijg. Dus alles vervangen. Was ook wel een keertje tijd want op sommige plekken was het ook wel aardig uitgedroogd.

De babykamer hebben we 1 muur helemaal glad gestreken om daar binnenkort het posterbehang er op te plakken. (hele huis is granol) Ben echt super benieuwd hoe het er uit gaat zien :D En dan het enige wat we daarna moeten doen is de plinten aan de muur en de deur er in en deze schilderen met de deurpost.

Vanmorgen wezen bloedprikken, bijna weer onderuit gegaan door mijn extreem lage bloeddruk maar ging net goed. 2 buisjes moeten geven voor het kijken naar de hb en glucose. Maar m'n arm doet wel weer enorm veel pijn na het prikken.

Gisteravond heel onverwacht met mijn man naar de bios geweest. We zijn er al zo lang niet meer uit geweest en mijn man wou graag naar de film Fast and Furious 7. Alleen bij iedere vechtscène begon de kleine uk ook ff flink te trappen in mijn buik. En dat waren er nogal wat. Hij/zij kan wat flinke karate trappen uitdelen in mijn ribben. Voelde mij gisternacht helemaal beurs van binnen.

Ik heb momenteel een beetje een probleem, ik wil echt van alles tegelijk doen. Ik wil bijvoorbeeld de babykamer doen, maar tegelijkertijd wil ik ook onder de trap opbergruimte gaan maken om dingen op te kunnen bergen. Wil van alles tegelijkertijd doen.

Mijn man begint nu ziek te worden, maar kan ook niet anders met die weken die hij nu draait. Hij werkt momenteel wekelijks tussen de 50 en 60 uur per week. En wanneer hij storingsdienst heeft (momenteel 1x in de 3 weken een hele week en weekend) draait hij soms wel 70 tot 80 uur in de week. Hij is echt heel erg hard aan het hoesten en slaapt slecht, waardoor ik ook nog vaker wakker ben. Dus ben momenteel echt helemaal kapot.

Werk nog steeds 20,5 uur in de schoonmaak en iedereen zegt mij dat ik maar eens wat minder moet gaan werken. Maar ik voel mijzelf lichamelijk goed en kan nog goed werken zonder problemen. Ok in ben 's avonds wel helemaal op maar dat is ook niet zo raar met die korte nachten en drukke dagen. Alleen mijn man zegt mij dat ik het zelf moet aanvoelen.

Hond wil nu ook ineens gedekt worden. Ze is nu loops bijna weer loops af. Maar vorige week waren haar top dagen en ze was gewoon niet meer te houden. Normaal mocht er geen hond bij haar komen maar nu mag ineens iedere grote reu er bovenop.... zou het komen omdat ik ook zwanger ben??? Of zou het gewoon haar leeftijd zijn (ze is bijna 6)

@aerosleep: Wij hebben op aanraden van een collega van mark m wel gekocht. Hun hebben ook een zeer bewegelijk kind en rolde al heel vroeg op z'n buik. De kleine van ons is ook zeer bewegelijk in de buik en mijn man was vroeger ook een zeer bewegelijk kind. Rolde ook steeds om en kon zelfs andersom in bed liggen opeens. Dus vandaar dat wij m wel gekocht hebben.

@vochtverlies: Ik heb de hele zwangerschap al last van vocht verlies. De ene keer is het dikker en de andere keer is het dun. Ook heb ik de laatste tijd soms last van urine verlies vooral als de kleine lekker op de blaas ligt.

@30 weken echo: We hebben er nog niets over gehoord of we deze krijgen of niet. Volgende week woensdag heb ik dan weer een controle en krijg ik ook de uitslag van de bloedtest. Hopelijk komt er niets bijzonders uit. Ze verwachten eventueel zwangerschaps diabetes en/of laag ijzer gehalte. Hopelijk krijg ik wel een groei echo ben er namelijk wel gewoon voor verzekerd.

@harde buiken: Nog steeds niet echt gehad voor zover ik weet. Wel af en toe na de sex dat mijn baarmoeder wat hard aanvoelt maar is ook zo weer weg. En een hele harde/gespannen buik heb ik nog niet gehad.

Onze kleine draait zo ontzettend veel en is zo ontzettend druk ik voel m echt bijna iedere dag. Dit weekend lag ik ff lekker op de bank en mijn man zei tegen mij doe niet zo raar joh met je buik :p en je zag echt mijn hele buik heen en weer gaan. En wil je het op camera opnemen ligt ie stil :( Kon ook echt voelen dat het hoofdje naar boven kwam of een voetje zo vreemd om te voelen maar ook wel weer grappig :D

12. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik heb ook last van dat ik alles tegelijkertijd wil doen. Vandaag ga ik flinke boodschappen doen en de muur nog wat gipsen, zitten nog kleine oneffenheden. Dan kan ik morgen schilderen en dan is dat alweer klaar :) Dan wil ik ook deze week/weekend het laminaat gaan leggen. Dan meubels halen en kan onze grote vent over naar zijn nieuwe kamer, zo leuk! Als dat goed gaat, kan de babykamer aangepakt worden, wil toch ook een ander kleurtje op de muur heb ik besloten :S

13. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Hier ook bergen energie, ineens moet er van alles uitgezocht, opgeruimd, schoongemaakt en weggegooid worden! 😉
    Hier totaal geen last van afscheiding bij me dochter ook niet gehad, toen dacht ik op een gegeven moment dat ik afscheiding had maar bleek het vruchtwater te zijn 😉
    Deze week is even lekker de donderdag vrij genomen waardoor ik morgen avond al weekend heb, heeeerlijk!! Laatste tijd zo ontzettend veel gewerkt dus gunde mezelf nu wel een vrije dag, kan ik nog meer gaan poetsen opruimen uitzoeken en weggooien haha

14. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik heb juist de neiging om helemaal niets te doen ;). Nee hoor, dat valt wel mee. Maar ik werk nog steeds 40 uur per week en vl is tijdelijk de hele week thuis, dus ik hoef niet zoveel te doen.

Net bij vk geweest en alles is nog steeds in orde. Heb nog gevraagd over de 30-weken echo. Dat mag altijd maat is niet standaard. Ik zit in de iris-studie maar helaas bij de praktijk die de 30 weken niet krijgt. Gaan er wel even over nadenken.

15. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een klaagbericht.. Hier al 24 uur buikpijn.. Werd gistermiddag van kwaad tot erger en had daarnaast een onwijs stresvolle dag. :(
    Voelde de kleine ook weinig door de dag heen, gelukkig want dat deed ook veel pijn.. Nu al een tijdje weer wakker van de buikpijn en gelukkig doet warmte een hoop goeds! Kleine is op dit moment overactief, dat mag nu wel eventjes!

Ik denk dat het m'n darmen zijn (buik maakt een heleboel geluidjes als ik opsta) en dat die weer harde buiken veroorzaken en ondertussen rugpijn van het gespannen zitten van 12 tot half 5 op een hoorcollegestoel waar ik nog amper op kan zitten.. Bah!
    Wekker gaat over een halfuur en weet nog niet of ik m'n bed uit kan komen vandaag..:(
    Gister op 3 droge broodjes na niks gegeten en nog absoluut geen behoefte aan. De pijn is misselijkmakend!

Zo :) einde geklaag!

16. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

De eerste met nesteldrang zijn er haha.
    Bergen energie en alleen maar behoefte aan ruimen en schoonmaken.
    Hier nog niet hoor :p

Flengeltje, dat is niet fijn meid.
    Als het niet gaat gewoon ziek melden hoor.
    Beterschap!

17. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Gisteravond de 4d HD echo gehad.
    Ons eigenwijze meisje lag elke keer met een handje of een voetje in het gezicht haha.
    Het vele porren en duwen op mijn buik interesseerde der helemaal niks :D dus ze bleef gewoon lekker liggen.
    We mogen 5 mei weer terug komen voor een herkansing.
    Maar evengoed genoten en mooie foto's meegekregen!!

Bijgevoegde bestanden:

18. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Dat is inderdaad niet goed Flengeltje, ik zou me inderdaad ziek melden vandaag. Als het al 24u is, zou je misschien ook de vk even moeten bellen?

Ik had gisteren ook bergen energie, maar als dat 'op' is, stort ik ook finaal in. Stond dus gisteravond op een netwerkborrel en hoewel ik af en toe gezeten heb, had ik me toch pijn in mijn onderrug... Dus ik weet niet of ik volgende maand weer ga.

De babykamer zelf staat een beetje stil, maar we hebben wel de kinderwagen, box en wieg in huis inmiddels. Mijn schoonzus van wie we het wiegje kregen kwam ook nog met tassen vol extra spullen aanzetten, dus we zijn onwijs verwend :D

19. Gember

Gember Niet meer actief

Flengeltje, wat naar zeg... Ik zou de vk misschien even bellen omdat het toch lang aanhoudt. En gewoon ziekmelden hoor als het niet gaat!

LadyL en anderen met veel energie ;), hier ook veel energie voor allerlei huishoudelijke "doe"-dingen. Maar minder concentratie voor "denk"-dingen. :p Afgelopen weekend wilde ik weer per se van alles doen: box en ledikant ophalen, balkon schoonmaken, huis poetsen. Aan het eind van de dag ben ik dan ook bekaf inderdaad. Vaak met rugpijn en wat stijve benen.

Kimberly en Beeb87, mooie echofoto's!

Groeiecho, ga ik vrijdag maar eens naar vragen. Gek dat het per regio etc. zo verschilt of ze het wel/niet doen.

Weer aan het werk vandaag. Totaaaaal geen zin, want het is erg rustig momenteel... Ik heb het liever druk. Fijne dag allemaal! Geniet van het mooie weer! In de vooruitzichten zag ik dat het volgende week weer minder wordt, dus geniet ervan!

20. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Mooie foto's komen er weer voorbij!

Hier is het een beetje bale met stage. Voor mijn onderzoek moet ik een vragenlijst afnemen, maar het in elkaar zetten van die vragenlijst loopt helemaal niet soepel. Er hebben veelte veel mensen belang bij die er allemaal wat over willen zeggen:( Eigenlijk had die al een paar weken geleden verzonden moeten worden en zou ik nu bijna klaar zijn, maar hij is nogsteeds niet verzonden. Iedereen heeft het nu al over uitlopen, maar ik wil niet uitlopen, ben er gewoon echt klaar mee en me lichaam ook wel een beetje en ik wil gewoon over iets meer dan een maandje verlof zoals gepland:( Mja vandaag maar weer vol goede moed en hopelijk morgen de vragenlijst verzenden. Klaar met klagen hha!

Wat shit Flengeltje dat je je zo beroerd voelt. Ik zou als ik jou was ook lekker een dagje thuis blijven hoor, al is dat soms makkelijker gezegd als gedaan, en misschien toch even de vk bellen. Hopelijk voel je je snel beter!

Hier komt de nesteldrang trouwens ook een beetje opzetten hoor:p Opeens moet en zal ik deze week de babykamer en L der kamer klaarmaken, t duurde me opeens allemaal te lang toen ik me bedacht dat we zo onderhand als richting de 30 weken gaan. Gelukkig begreep vriend het wel een beetje en hebben we van de week al de kamer uitgeruimd. Herken het wel een beetje dat ik dan opeens bergen energie heb om alles in orde te maken om vervolgens daarna kapot op de bank te ploffen hha.

Hier met 32 weken weer een echo voor de placentaligging, zal vandaag of morgen het lijstje weer is ophalen en me afspraken erin zetten;)

Deel Deze Pagina