@MaBad: fijn dat er iets te zien was en dat alles goed is toch wel fijn zo'n bevestiging hoor! @shia: wat bruinverlies kan normaal zijn, je hebt veel meer doorbloeding en met een nies kan je al een bliedvaatje scheuren. In principe niks om je zorgen te maken. Als het niet goed voelt zeker even gyn bellen. @mama1991: ik ben moe als ik niet op tijd naar bed ga. Moet nu wel zo rond 23u slapen om beetje fris te zijn en vaak doe ik ook een middagdutje, maar dat deed ik al wel vaker @iez: oef heftige krampen zijn niet fijn! Alles moet groeien daar, ruimte maken! @PH1: wij zijn naar Amerika gegaan 3 weken geleden, op onze huwelijksreis. Super romantisch dat we daar ook ons kindje hebben gemaakt maar ik voelde me al zo zwanger en wilde heel graag kleertjes kopen voor de kleine, maar manlief vond het onzin en zei: als je een positieve test hebt gaan we kleren halen. Nu ik dus positief heb getest ben ik nog steeds aan t wachten tot hij zegt: ik hou me aan m'n belofte en we gaan wat halen.... @chantalhoo: bij mijn vorige zwangerschap had ik pas rond 10 weken dat ik echt misselijk werd, dus kan wel kloppen!
Shia, dat staat in mijn handtekening 4dec. mam1991, niet echt moe, slaap wel slecht, dus 's morgens iets meer moeite met op gang komen. Iez, naar hoor, van je heftige kramp, het is vast niks, maar het maakt je denk ik wel onzeker.. Mooie app! Ik heb hem meteen op mn tel. gezet PH, oooh ik wil ook dingetjes kopen maar ik houd me nog even in Chantalhoo, Oh fijn, in de wachtkamer, ik ben wel af en toe licht misselijk, ik zei gister al tegen mijn man, toen we langs een stinkend iets reden "Ik moet een zak in de auto leggen, want die lucht maakt me bijna aan het kotsen!", ze waren scheuren in het wegdek aan het dichten, pfff die stank! Mikjez, zo leuk dat je baby in Amerika is "gemaakt" Fijn weekend dames! Ik ga weer verder met bijkomen van een onrustige nacht
@griselda: eigen huis, vaste banen. Waar maken je ouders zich nog zorgen om zou ik zeggen! @shia: bruin bloedverlies soms is inderdaad normaal. Het is allemaal heel goed doorbloed, dus zeker na het vrijen kan dit ook gebeurn. Als je je zorgen maakt, zou ik even je gyn/vk bellen. Hier soms ook hongeraanvallen. Ik slik vsm puur mama multi en visolie. @iez: die stamppot klinkt ook lekker! Gisteren heb ik toch gezondigd met een patatje... Die krampen zijn waarschijnlijk onschuldig, maar ik begrijp het helemaal dat je je toch zorgen gaat maken. Nu gaat het goed? Nog een testje gedaan? Dank voor de app-tip. @mamabd: hier een paar jaar geleden een inwendige echo gehad en onlangs nog na m'n mk. Het is wat ongemakkelijk, maar het doet tenminste geen pijn, dus ach ja... @mikjez: zwangerschapsdementie? Spannend, nog iets meer dan een week en dan je echo! Hier geen voorkeur voor jongen/meisje. Uiteindelijk zou ik van ieder 1 wel leuk vinden. Wat leuk dat jullie kindje in de VS is verwekt. Ik ben daar ook verwekt door m'n ouders. @missreddragon: hoe gaat het nu met je? Heb je het gisteren een beetje overleefd? @ph1: fijn van je knaltest! Ik heb donderdag voor het laatst getest en wil alleen volgende week nog een cb test doen. Ben bang dat ik met een streepjestest het streepje ga overanalyseren. @nieuwe dames: welkom en proficiat! Kleertjes etc kopen durf ik nog echt niet hoor! Wel een zwangerschapsdagboek gekocht en daar in begonnen. Heerlijk geslapen vannacht en gistermiddag ook gedut op de bank. Nu best goed uitgerust. Nu weekend vieren met m'n man!
Wat kletsen jullie veel dames! Griselda, wat een trieste reactie. Hopelijk haal je energie uit je schoonouders die wel blij zijn voor jullie. Misschien kwam het als een schok binnen voor je ouders en zijn ze wel blij als je wat verder bent. Ik koop ook nog helemaal niks. Heb een paar sikjes gekregen van de babydump en een wikkeldoek van Moeders voor Moeders. Ben al wel lekker aan het snuffelen overal haha. Ik ben via Albelli een 9 maanden boek aan het maken. Foto's van de eerste testen staan erin en buikfoto's. Voor nu alleen een darmenbuikje haha maar ziet er toch leuk uit. Straks kunnen de foto's van de echo's enzo erin, eerste aankopen enz.
Heey, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd. Volgens mij alles bijgelezen. Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik heb 30 december pas mijn eerste echo. Dat duurt echt nog heel lang voor m'n gevoel. Ik ben dan rond de 10 weken zwanger. De verloskundige vroeg aan de telefoon of we ook al over de combinatietest hadden nagedacht. Hier hadden we nog niet over nagedacht. Blijkt dat zo'n test rond de 160 euro kost! vind ik echt veel geld. Mijn man en ik hebben dus besloten om het niet te doen. Als het een kindje met syndroom van down blijkt te zijn zouden we het toch houden, alleen nu zijn we er eventueel niet op voorbereid. Misschien maar beter ook, anders zit ik me maanden druk te maken. Wat betreft de app's. Ik heb er nog al veel . Moeten even kijken welke ik het fijnste vind. - Zwanger & Zo - Pregnancy Lite - The Bump - pregnancy - Mama Apps - Pregnancy - Baby center - Pregnancy Companion - Zwanger. dusss Verder weet alleen mijn beste vriendin nog maar van mijn zwangerschap. We willen het met kerst tegen de familie vertellen en met oud & nieuw tegen onze vrienden. Mijn ouders en zussen gaan denk ik erg blij zijn met het nieuws. Mijn schoonvader moet er denk ik even aan wennen. Hij vind zichzelf nog te jong om opa te zijn
@beeb87: leuk joh zon album! Wil ik ook gaan maken maar weet dat ik er best wel lui ben om dat allemaal bij te houden haha Hier een wat korte nacht gehad.. Ben best moe, kind ligt op bed, man is ff weg dus miss doe ik zo ook nog ff een dutje
Haha Mikjez. Ik ben ook lui hoor, maar dit is niet iets wat je dagelijks moet bijwerken dus denk dat het wel goed komt Wekelijks een buikfoto en tussendoor wat foto's van echo's en andere dingetjes. Moet goedkomen! Aan het einde is het het dubbel en dwars waard geweest! Ik heb ook een luie dag. Vriendlief is druk met schoonmaken hier en ik moet nog aankleden
Ik heb net ook een 9maanden dagboek gekocht en al een stukje ingevuld. Of ik dat iedere week ga doen vraag ik me nog wel af, ik ben ook vaak te lui voor dat soort dingen Zo'n foto boek lijkt me ook wel heel leuk, in dit dagboek kan je ook foto's plakken. Ik wil wel de testen laten doen, ik en mijn man zouden geen kindje met Down Syndroom of een andere handicap willen krijgen maar ik vind het wel een heel naar onderwerp om over na te denken...
PH1: je bent wel al lekker bezig met shoppen geniet ervan. Mikjez: super romantisch idd dat je baby gemaakt is tijdens honeymoon, een mooiere timing kan bijna niet Gember: nu gaat het gelukkig prima. Ik heb een testje gedaan en die was gewoon goed, dus ik ben weer opgelucht. Ben wel heel moe omdat ik door die krampen nauwelijks heb kunnen slapen. En straks heb ik verjaardag van mn neefje. Beeb87: een fotoboek is idd leuk. Ga ik ook doen, ik ga alvast mn fotos in een apart mapje bewaren. Loe: je moet idd best lang wachten. Heb je daarvoor al wel intakegesprek met vk?
@iez nee het intake gesprek heb ik zelfs pas 16 januari. Ik had graag de echo met kerst als cadeautje willen geven, maar ach, het is niet anders.
We hebben het gisteren tegen ons verteld en vandaag tegen mijn schoonvader. Ze waren beide heel erg blij voor ons en ze vonden het heel erg fijn dat we ze meteen vertelden. Ik kon zien aan mijn schoonvader dat hij heel erg blij was om te horen dat hij opa gaat worden als alles goed gaat. Hij kreeg er waterige ogen van.
Hallo meiden! Hier nog even een laatste berichtje voor vandaag. Ik heb vanmiddag lekker een dutje gedaan en lig nu alweer in bed. Veel slapen is zo fijn haha. Ik voel me erg goed, merk wel dat ik regelmatig moet eten. Werd smiddags ineens ontzettend honger-misselijk. Manlief gelijk een boterham gemaakt en voelde me gelijk weer beter. We moeten de lijst weer updaten volgens mij.. Zal is kijken of ik dat kan doen via m'n telefoon Slaap lekker allemaal straks!
♥ 15 - 31 juli mama's ♥ 15 juli 16 juli Lies79 - 1e kindje - 35 Loesje26 - 3e kindje - 31 17 juli Chantalhoo - 2e kindje -28 Hardlopertje - 2e kindje - 25 18 juli Jenn78 - 1e kindje - 36 Vlindertje 90 - 2e kindje - 24 Griselda - 1e kindje - 22 19 juli 20 juli 21 juli Liesje12345 - 1e kindje - 24 Monique7 - 2e kindje - 35 beeb87 - 1e kindje - 27 22 juli Mikjez - 2e kindje - 25 23 juli Seurebeure - 1e kindje - 33 24 juli Mamasmeisje - 2e kindje - 31 4dogs82 - 1e kindje - 32 iez - 2e kindje - 33 25 juli Loe - 1e kindje - 27 26 juli Gember - 1e kindje - 29 Judith01 - 1e kindje - ? PH1 - 1e kindje - ? Dolfijn1986 - 1e kindje - 28 27 juli Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 28 juli karlijntjev - 2e kindje - 29 MissRedDragon - 1e kindje - 31 MWW - 1e kindje - 29 29 juli MaBaD - 1e kindje - 25 Shia - 1e kindje - 29 30 juli 31 juli Nog geen datum: Mam1991 - 2e kindje - 23 Afspraken 1 dec - Mikjez - eerste echo 4 dec - 4dogs82 - eerste echo 5 dec - Lies79 - eerste afspraak vk 5 dec - Mamasmeisje - echo gyn 5 dec - Monique 7 - eerste echo 5 dec - Gember - eerste afspraak vk 5 dec - Griselda - echo 8 dec - Vlindertje90 - eerste echo 8 dec - Gember - eerste echo 8 dec - beeb87 - eerste echo 9 dec - Vlindertje90 - eerste afspraak vk 11 dec - Iez - eerste echo gyn 11 dec - Karlijntjev - eerste echo en afspraak vk 11 dec - Dolfijn1986 - eerste echo 11 dec - MWW - eerste echo 12 dec - Hardlopertje - eerste echo 15 dec - Seurebeure - eerste echo 16 dec - Loesje26 - eerste echo 17 dec - PH1 - eerste afspraak vk 17 dec - MissRedDragon - eerste afspraak vk 17 dec - Mamasmeisje - eerste afspraak vk 22 dec - Dolfijn1986 - eerste afspraak vk 22 dec - Jenn78 - eerste echo 22 dec - Hardlopertje - eerste afspraak gyn 22 dec - Liesje12345 - eerste echo 30 dec - Loe - eerste echo 16 jan - Loe - eerste afspraak vk
Haha zie je vraagteken bij mijn leefdtijd. 23 jaar klopt helemaal! Datum heb ik zodra ik bij de verloskundige ben geweest.. Weet niet exact m'n eisprong
Vanmiddag ook geslapen en nu niet supermoe. Wel af en aan misselijk. Soms inderdaad ook omdat ik iets moet eten. Vanavond zit ik ineens in m'n hoofd te bedenken wat we allemaal moeten doen voordat de baby komt. Het overspoelt me een beetje. Hebben jullie dat ook? We wonen in een flat en hebben een jaar of vijf geleden alles geschilderd. Alleen nu word ik extreem perfectionistisch en wil ik in het voorjaar eigenlijk alles nog een keer schilderen. Beetje suf misschien. Zolang het waterbasis is, mag schilderen overigens wel toch? Gaan jullie tzt veel klussen in huis? Of zelfs verhuizen?
@iez: lijkt me pittig een feestje als je zo moe bent... Ging het een beetje? @dagboek: heel leuk om te doen. Hier ook soms lui, maar ik vind het een mooie manier om iedere week even stil te staan bij wat er allemaal gebeurt. @loe: jee 30 december is inderdaad wel erg ver weg...! @missreddragon: wat mooi en lief dat je schoonvader ontroerd was. Het is wat, opa of oma worden!
Eindelijk maar weer even op Internet kijken. Ik ben zo min van de hormonen. Ik ben de hele dag misselijk en ik hou niks binnen.. hele dag huilen. Vreselijk ik lijk wel ontroostbaar, en eigenlijk weet ik niet eens waarom ik huil. Ben ook duizelig, licht in mn hoofd en ben al een paar keer flauw gevallen. Heel naar. En niemand die mij ooit vertelde dat de eerste weken van een zwangerschap zo vervelend kon zijn. Bah... Hoe overleef ik het eerste trimester??
@Griselda: he bah wat vervelend! Kan t met je ouders te maken hebben dat je zo verdrietig bent? Ga vandaag lekker bij je schoonouders op bezoek! Die zijn super enthousiast, krijg je vast weer wat positiviteit binnen! En ja, t eerste semester kan erg vervelend zijn. Ik was vorige zwangerschap heel veel afgevallen, omdat ik niks binnen hield. Kon best eten, maar dat ging er gelijk weer uit. Zelf heb ik deze dagen niet heel erge honger dus eet niet zo heel veel, maar nog genoeg
Missreddragon: wat fijn dat er zo gereageerd werdt! Griselda: wat ontzettend vervelend, hopelijk voel jij je snel weer beter. Hier ook niet helemaal fit, gister overgeven in kunnen houden gelukkig. En heel erg verkouden 😔 hopelijk snel weer fit. Nog meer mensen die mee doen voor moeders voor moeders? Ga mij volgende week inschrijven.
Ik ga morgen beginnen met mvm de kannen staan al klaar.. Hier ook moe, verkouden, en hele zeuren borsten voel me wel steeds meer zwanger