16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ha dames, ik heb weer even alles bijgelezen :) Mooie filmpjes en foto's en wat fijn dat alles goed was met de beebs bij de controles! Hier was ons ukkie vanochtend echt wel een halfuur tot een uur ontzettend actief, wij bleven lekker lang in bed treuzelen dus mijn man kon heel goed voelen hoe erg er gespookt werd in mijn buik :D

Helaas heb ik nog steeds last van mijn bekken, vooral bij het aankleden/uitkleden en bij zijwaartse bewegingen zoals omrollen in bed. Ik wil echt graag naar de fysio ermee want heb geen zin dat het erger wordt, dus straks na onze vakantie meteen maar bellen. Gisteren ook teveel gelopen en 's ochtends een kwartiertje baantjes getrokken in het zwembad, dus 's avonds echt ontzettend last van mijn buik en vanochtend een stijve onderrug.

Kraampakket heb ik nog niet ontvangen, maar misschien komt dat nu terwijl we weg zijn. Het gaat echt hard ineens met die weken, merk dat ik nu ook vaker met de bevalling bezig ben dan eerst. Ik ben niet echt bang voor de pijn, maar wel als de dood dat ik uitscheur. Waarom weet ik niet, misschien dat het het idee is dat het "nooit meer goedkomt" daar beneden? Maar goed, ik probeer het ook zo goed en zo kwaad als het gaat van me af te zetten als ik merk dat ik begin te stressen. En de vriendin die waarschijnlijk mijn bevalling gaat doen (tenzij ze al met een bevalling bezig is dan) weet daar ook van, dus die gaat me helemaal coachen zei ze al :)

2. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Aaaah het zit ons ook ff niet echt mee :( wil ik vandaag het fotobehang op de muur plakken en de bijgeleverde lijm pakt voor geen ene meter en klontert als een gek. Dus nu maar de dure bizon behang plaksel gekocht waar wel een beschrijving bij zit.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Flengeltje, ik hou ook vocht vast.
    Vooral in m'n handen.
    Dat word ringen af doen binnenkort denk ik.

LadyL, wat gezellig deze ochtend!
    Echt genieten he :)
    Fysio zeker doen hoor.
    Probeer veel in kleermakerszit te zitten. Dat stabiliseert je bekken.
    Misschien kan het al wat verlichting geven.
    Ik heb van de week het kraampakket gekregen.
    De weken gaan inderdaad hard.
    Dat uitscheuren ben ik ook wel beetje bang voor ja.

Maken jullie een geboorteplan?

4. Gember

Gember Niet meer actief

16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥

22 juli
    Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥

29 juli

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

Afspraken

29 apr - MissRedDragon - Controle vk + uitslag bloedtest
    29 apr - Vlindertje 90 - Controle vk
    30 apr - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    04 mei - Mikjez - afspraak vk
    04 mei - Flengeltje - afspraak vk
    05 mei - LadyL - afspraak vk
    05 mei - Beeb87 - Pretecho 4D HD
    08 mei - Beeb87 - Groeimeting gyn
    08 mei - 4dogs82 - afspraak VK
    11 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    11 mei - LadyL - intake kraamzorg
    11 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    12 mei - Kimberly33 - controle gyn
    13 mei - Beeb87 - controle vk
    18 mei - Mikjez - afspraak vk
    20 mei - Hardlopertje - intake kraamzorg
    26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mei - Mikjez - 3D echo studie
    26 mei - Vlindertje90 - Echo placenta ligging
    28 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    01 jun - Mikjez - afspraak vk
    11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    15 jun - Mikjez - afspraak vk
    29 jun - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Mikjez afspraak vk

11 meisjes
    8 jongens
    5 verrassingen

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje
    ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★

5. Gember

Gember Niet meer actief

Weer even de lijst aangepast, want ik ben nu 30... :)

Dank voor jullie reacties over de pretecho. We hebben besloten het niet te doen. We weten eigenlijk al zo veel: geslacht, geen afwijkingen. Haar "looks" laten we een verrassing tot de geboorte. ;)

Mikjez, klinkt goed al dat geklus! Succes met de overgang naar de nieuwe kamer voor je zoontje!

LadyL, gezellig he die beweging. :) Ik lig ook vaak langer in bed om nog even te genieten van de actie in m'n buik. Doe rustig aan verder en inderdaad fysio bellen!

Eergisteren voelde ik voor het eerst duidelijk een voetje zitten. :D En toen trapte ze tegen m'n hand. Zo leuk!

Hier een enorm baalmoment: vandaag gingen we de kinderwagen uitpakken (deze week geleverd). Blijken er vlekken te zitten op zowel het frame als op de wandelwagen-bekleding... :( :x Meteen de winkel gemaild met foto's en dinsdagochtend gelijk bellen. We hebben geen auto en wonen niet in de buurt van die winkel, dus ze moeten het maar komen ophalen en vervangende artikelen meenemen. Hier ben ik namelijk echt NIET blij mee. Zo stom! Daarom betaal je toch niet zoveel geld voor een Joolz?! Grrr...

6. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Das wel echt balen zeg! Gelukkig hebben we nog flink wat weken dus het moet helemaal goed komen toch? en zeker eisen dat ze het komen ophalen en een nieuwe leveren!

Hier is kindlief weer ziek... Dinsdag ochtend komt papa thuis en dan mag ik instorten :p Ik merk dat ik ook het nu echt moeilijk begin te vinden om alles alleen te doen, en zeker omdat ik weet dat hij natuurlijk nog terugkomt, krijg echt medelijden/respect voor alleenstaande moeders.

7. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Eindelijk zit het foto behang er op. Nog wat afwerklatjes kopen voor de hoeken en dan opruimen en inrichten.

8. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mooi en bijzonder MRD!

Beeb, ik heb de afgelopen keer bij de VK een "geboorte plan" formuliertje mee gekregen en bij thuiskomst al ingevuld. Bij de volgende afspraak gaan we dat bespreken... ik heb volgens mij niks bijzonders ingevuld ... ik hoef geen bad of skippy bal ofzo :D en ik wil geen ruggenprik, wel misschien zo'n stoned-maak-pompje :p (remifentanil)

Gember, dat is wel balen zeg! Betaal je zoveel voor de kinderwagen krijg je er al dat gedoe bij :(

Mikjez, beterschap voor je zoontje, hier ook ziekjes, snot verkouden, hoesten en hoofdpijn ;) succes met de babykamer in een nieuw jasje steken :D

9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Gember nee dat verwacht je idd niet voor dat geld.

Mrd wauw mooi geworden!!

Hier ook nog geen kraam pakket.
    Krijg wel steeds meer last van m'n rug, dinsdag toch de fysio maar bellen kan soms alleen maar staan van de pijn.
    Ook af en toe wat buikkramp geen idee Miss van m'n damen?? Ze ligt nu ook met dr koppie naar beneden waardoor ik blijf plassen heel irritant.

Hebben jullie soms ook na de sex wat bloed verlies? T was heel licht roze maar schrok wel even.

10. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Wat vervelend van je bekken LadyL, zou ook naar de fysio gaan hoor!

Gaaf behang MRD! Wel balen van je kinderwagen, maar je krijgt vast een nieuwe als je erover belt. Waar had je hem besteld?

Hier van de week ook kraampakket binnen gekregen. Brrr toch wel confronterend hha! Wel leuk der zal ook een heel pakket met babyshampoo en olie en lotion en weet ik veel wat in:)

Hier ga ik denk ik niet echt een bevalplan maken ofzo, vorige keer ook niet gedaan. Heb wel gewoon wat dingetjes die ik wel even ga bespreken, maar dat zal wel pas zijn als ik strax in het ziekenhuis loop. Heeft denk ik niet zo veel zin om met de vk te bespreken, want die zal toch niet bij de bevalling zijn.

11. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Hier trouwens bij vorige zwangerschap elke keer veel bloedverlies na de seks Liesje. Schrik je inderdaad heel erg van! Ben der toen ook nog voor bij de gyn geweest, maar alles was goed. Gelukkig kan het geen kwaad, maar prettig is natuurlijk anders, hopelijk was het bij jou eenmalig!

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik ben er weer 😅 paar dagen niet zo actief geweest.

Wat een leuke filmpjes dames! Geweldig 😃

Kraampakker is hier binnen, super leuke cadeautjes erbij in. 1 hondenknuffel en het boek baby's 1e jaar van Pauline.. Met dank aan onze nieuwe verzekering FBTO 😁 scoren ze punten mee haha 👍👍

Hier geen bloed tijdens het vrijen wel hele zere baarmoeder 😔 dus op dit moment staat het even op een laag pitje. Is even niet anders.

Verder ben ik de laatste dagen veel beroerd en duizelig.

13. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Happy Koningsdag!

Bloedverlies heb ik ook 1x gehad na seks. Maar gelukkig maar bij 1x gebleven. Maar op je schrikt er toch van.

Zou duizeligheid niet kunnen komen door lage bloeddruk mam1991?

Bang voor de bevalling ben ik helemaal nog niet. Ook nooit geweest. Krijg door de zwangerschapsyoga nu wel het idee dat het bijna zo ver is. Eerder vond ik het meer een ver van m'n bed show :D

14. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Fijne Koningsdag! Ik heb ook een keertje licht bloedverlies gehad na de seks, dat schijnt te komen doordat je baarmoedermond meer doorbloed is en er dus makkelijk een adertje kan springen (of zo). Tenzij het echt heel veel is, is het niks om je zorgen over te maken zei mijn VK.

Ik wil inderdaad een geboorteplan, ben een beetje een control freak ;) Maar de bevalling wordt geloof ik ook binnenkort bij de VK besproken, dus dan zullen we het daar ook wel over hebben lijkt me. Ik wil wel een badbevalling, lijkt me heel bijzonder :) en wel fijn aangezien ik hoogstwaarschijnlijk ook last ga krijgen van rugweeën. Maar het belangrijkste voor mij is dat er ruimte is voor flexibiliteit, dus dat als ik me midden in de ontsluitingsweeën toch ineens bedenk en graag wil staan of lopen of hangen, dat dat dan kan.

Ik begin trouwens steeds vaker last te krijgen van maagzuur of dat mijn eten erg hoog zit. Ben ook af en toe plotseling benauwd, las al dat er meer meiden zijn met dat probleem. Het is duidelijk dat het comfortabele tweede trimester op zijn einde loopt...

15. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Nou ik ben tijdens de geboorte van mijn dochter ook uitgescheurd, ze dachten zelfs even dat er een anusvezel was geraakt en dan had ik nog naar de OK gemoeten maar dit was gelukkig toch niet het geval. Wel ben ik gehecht, voelde er niks van..na die tijd wel een beurs gevoel met zitten enzo maar schonk ik eigenlijk maar weinig aandacht aan was veel drukker met me dochter die op de couveuse lag. Later heeft de vk thuis de hechtingen verwijderd dat was wel even pijnlijk...maar heb er uiteindelijk een keurig net 'doosje' aan overgehouden hoor haha en merk nu nergens meer wat van.

Hier opzich geen geboorteplan, ik zie het op dat moment wel wil alleen absoluut geen ruggenprik, bij me dochter ook zonder pijnmedicatie gedaan en is me toen prima bevallen.
    ben eens geopereerd voor nierstenen en toen hebben ze me eerst 3x verkeerd geprikt met ruggenprik..dat was zo naar...wil ik echt niet meer..en ik denk ma zo in afrika doen ze het ook zonder pijnmedicatie ;)
    bij mijn dochter heb ik toen ook yoga gedaan en tijdens de bevalling was ik helemaal in me zelf gekeerd..heel rustig en veel me ogen dicht hierdoor kon ik goed alles opvangen.. maarja kan dit x wel heel anders gaan..

Verder wel weer beetje onzeker.. Hoor van veel mensen dat ze vinden dat ik nog maar een bescheiden buikje heb..en dat ik bij mijn dochter nu al veel dikker was..dan ga ik alweer denken ik zal toch geen vruchtwater verliezen.... wat bij mijn dochter wel het geval was waardoor ik met 35 weken ben bevallen.. terwijl ik van mezelf best stevig ben en dan toch een bescheiden buik heb zeggen ze.... hmmm....baby is verder wel lekker actief aanwezig..

16. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Hallo hier ben ik ook weer even. Allemaal een hele fijne Koningsdag!

Alweer mooie echo's en kamertjes voorbij zien komen, wij gaan ook geen 3D echo meer doen. lang getwijfeld, maar toch maar niet. Misschien dat nog van gedachten verander..

Baby86 hier ook een bescheiden buikje, maar volgens verloskundige mooi gemiddeld en een zwangerschap volgens boekje, dus probeer me zolang ik dat hoor geen zorgen te maken. Bij dochter ook bescheiden buikje en geboren met 6 pond. Niet groot, maar ook niet te klein.. Heeft ook mooi ingehaald aangezien ze nu bij bovenlijnen zit.

Hier geen geboorteplan gehad bij dochter en bij deze ook niet. Zie er geen meerwaarde in en het loopt toch altijd anders. Ga proberen weer alles een beetje los te laten.

Kraampakket vorige week ontvangen.

Hier op moment veel harde buiken vooral savonds thuis in rust, maar ook veel stress... Een eenzijdige loonsverlaging op het werk wat doorgevoerd gaat worden en waar absoluut niet mee akkoord ga.. Daar erg veel mee bezig en nog paar andere dingen wat veel stress opleverd.

Maagzuur hier sinds laatste week ook erg veel last van.

Bloedverlies hier alleen met week of 6 last van gehad maar weet nog steeds niet waarom. Maar maakt je gelijk zorgen. Ook gyn zei toen dat best veel voorkomt.

Allemaal verder een hele fijne dag!

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #4237 mam1991, 27 apr 2015
    Laatst bewerkt: 27 apr 2015
    Jen78; bloeddruk is tot nu toe altijd goed geweest :)
    Morgen ga ik wel even de HA bellen. Als ik zo terug denk van de afgelopen 2 weken heb ik wel wat klachten die aansluiten bij zwangerschapsvergiftiging.
    - beroerd
    - duizelig
    - gister sterretjes zien
    - hartkloppingen
    - hoofdpijn
    - vanmorgen uit het niets ineens veel vocht vasthouden wat later ook weer zakte.

Dus maar eens bellen om te kijken of ze bijvoorbeeld mijn urine na kunnen checken op eiwitten.

Geboorteplan; denk niet dat ik het ga doen. Bij de vorige zwangerschap ook niet gedaan en gelukkig maar misschien, de bevalling is toen totaal anders gelopen dan dat ik in gedachten had dus was dat hele plan toch in duigen gevallen. Denk dat ik alleen maar teleurgesteld geweest zou zijn als ik mijn geboorteplan niet zo kon uit gaan voeren als dat ik in gedachten had. We zien het wel, de kleine moet er toch uit :)

18. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Geboorteplan is voornamelijk dat mocht er wat gebeuren en je bevalt ergens anders door wat voor omstandigheden dan ook, degene die de bevalling dan doet, weet wat je wensen zijn. Ik zou bv heel graag zelf deze keer de navelstreng door willen knippen, met daarvoor de navelstreng uit laten kloppen. Dit zijn voor mij dingetjes die erin komen. Wordt ook geen heel boekwerk hoor ;)

19. Gember

Gember Niet meer actief

Mikjez, wat vervelend dat je zoontje zo vaak ziek is. Nog 1 dagje tot je man thuis is! Inderdaad, respect voor alleenstaande moeders...lijkt me niet niks!

MRD, mooi behang! Succes met inrichten!

Liesje, bloedverlies na seks is volgens mij redelijk normaal, zolang het niet helder rood of heel veel is. Ik heb in week 18 wat bloedverlies na seks gehad. Het was bij mij ook heel lichtroze, maar leek heel veel doordat het natuurlijk vermengd was met andere "vloeistoffen". :) Heb je de kleine wel gewoon voelen bewegen sindsdien? Dan denk ik dat er niks aan de hand is.

Mam1991, die symtomen sluiten inderdaad aan bij zwangerschapsvergiftiging, dus ik zou zeker de ha of vk bellen. Rustig aan!

Monique7, lijkt me erg stressvol op je werk... :( Probeer rust te nemen waar mogelijk, want je gezondheid gaat nu echt voor he. Sterkte ermee!

Harde buiken, afgelopen dagen echt veel last van, wel 10 per dag of zo. Gisteravond kon ik er maar moeilijk door in slaap vallen. Een warme kruik bood even verlichting, maar zodra ik die eraf haalde, kwam het terug. M'n hele baarmoeder voelt ook wat beurs. Nu dus erg moe naar het werk... De baby heb ik gisteren niet veel gevoeld. Ik kreeg het gevoel dat ze misschien wat meer naar achteren lag omdat de beweging subtieler voelde en wat dieper.

Geboorteplan, ga ik wel doen. Ook een controlfreak. ;) Ik probeer het wel simpel te houden met de nadruk op flexibiliteit inderdaad.

Maagzuur, ook al last van, vervelend he! Ik kan maar kleine maaltijden eten en moet dan echt even uitbuiken. Met het gevolg dat ik twee uur later weer trek heb.

Onwijs balen van de kinderwagen ja, maar ik ga ervan uit dat ze het oplossen. Dat mag dan wel voor zo'n prijs, die service.

Het comfortabele tweede trimester loopt bij anderen dus duidelijk ook op z'n eind. Hebben jullie ook dat je buik echt zwaarder begint te voelen? Ik kan nu niet goed meer voorover reiken als ik op de bank met benen omhoog zit bijv. En als ik lig, moet ik op m'n zij draaien voordat ik opsta.

20. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hier ook regelmatig last van maagzuur, maar melk/drinkyoghurt en rennies helpen gelukkig goed.

Die harde buiken vind ik best wel veel hoor Gember. Ik heb afgelopen week ook het gevoel dat ik die kleine nog wel voel maar dat de schoppen wat meer "dof" zijn. Ik wilde vandaag de vk even bellen daarover, maar nu voel ik de kleine dus weer prima schoppen..

Ik heb ook last van wat bewegingsruimte die verminderd is. Sokken aandoen staand wordt lastiger enzo 😂

Papa komt vandaag weer thuis! Yeeh! Komt rond 13u aan op Schiphol, ga m misschien ophalen, maar weet nog niet of ik er zin in heb 😝

Deel Deze Pagina