Ik ben ook wel een beetje een control freak dus vandaar ook mijn gedacht voor een geboorteplan. Had al een beetje rond gekeken op internet wat er dan gevraagd word maar het gaat mij er eigenlijk om dat wanneer ik niet kan/wil beslissen over iets dat mijn vriend dat doet en dat het flexibel is. Doen waar ik me goed bij voel en verschillende houdingen proberen aan te nemen om het comfortabeler te maken. We hebben de 13e van mei een gesprek over de bevalling bij de vk en dat wacht ik wel gewoon af haha. Misschien maken ze daar tijdens het gesprek wel een soort plan. Gember, dat is wel echt zuur van de kinderwagen. Dat verwacht je niet van Joolz! Hopelijk word het snel en netjes afgehandeld. Mam1991, dat zijn geen fijne kwaaltjes. Hopelijk kan je snel terecht bij de ha! Maagzuur. Gelukkig een stuk minder last van nu de kleine meid al ingedaald is. Enige nadeel daarin is is dat ik naar de wc blijf lopen en die steken in de vagina die echt niet prettig zijn. Maar gelukkig wel hoofdje naar beneden! Vandaag is het 3e trimester ingegaan! Tijd vliegt.
Goedemorgen dames, Ik lees bij veel dat het 3e trimester met extra kwaaltjes komt, hier ook 3 rot nachten achter de rug ik ben wat ziekjes, verkouden en hoofdpijn, maar ik heb afgelopen 3 nachten heel slecht geslapen door maagzuur Ik slaap rond half 11 a 11uur, maar om 1uur / half 2 schiet ik wakker en moet ik overgeven ik slaap al half zittend, want anders komt het direct al omhoog (ik kan al 3/4 weken ofzo niet meer plat slapen). Maar dat gaat dan door tot een uur of 4, dus steeds weer weg zakken en wakker schieten met mn mond vol maagzuur ik hoop dat dit wel minder gaat worden, ik eet al niks meer na het avond eten en drink alleen optimel melk s'avonds... misschien dat ook niet meer doen, gewoon vanaf half 7 niks meer.....? Klaag-modus-uit! Van het weekend druk in het kamertje geweest, bijna alle meubels in elkaar, alleen nog wat geklooi met de kastdeuren (1 hangt te laag, maar er zit geen ruimte meer op de scharnieren, dus moet mijn vader even naar kijken ) en de lades van de commode moeten nog in elkaar. Rolgordijn hangt, nog een goede roede zien te vinden voor de siergordijnen (man en ik worden het maar niet eens ), gister een mooie hanglamp gevonden (bij de praxis ), die ook meteen opgehangen. Het begint nu echt ergens op te lijken, mijn man stond gister voor het slapen gaan te glunderen in de babykamer zo lief Goede week gewenst dames!
Bedankt dames, was wel ff flink klooien met die stukken fotobehang. Zag het op een moment ook ff niet zitten en moest ff flink janken. Maar daarna ging het wel weer en is het uiteindelijk na een middag werk op de muur gekomen. Nou volgens mij heb ik net voor het eerst gevoeld wat een harde buik is, maar het was ook weer heel snel weg. Moest net van mijzelf ff wat spullen naar boven brengen waaronder 2 deuren en ineens werd mijn baarmoeder wat harder en pijnlijk. Dus ff rustig gaan zitten en nu gaat het wel weer. Waarschijnlijk wil ik weer te veel in 1 keer doen. Heb namelijk ook al flinke spierpijn weer in mijn schouder wat waarschijnlijk door het behangen komt.
Gember al wat gehoord over de slechte levering van de kinderwagen? hopelijk wordt alles netjes opgelost geen eiwitten bij de urine gelukkig maar de VK wil me wel zien vanmiddag dus rond 3 uur moet ik daar zijn.
Vandaag een reactie van de winkel ontvangen op de klacht over onze Joolz. Ze nemen contact op met Joolz. Maar ja, hoe lang duurt het dan voordat wij weer een nieuwe wagen hebben...? Dat heb ik nu dus gevraagd. Net toch maar even de vk gebeld over die harde buiken. De assistent alleen even gesproken en die vond tegen de 10 per dag ook erg veel. Ze zei dat het klinkt alsof ik momenteel teveel mentale spanning heb en dat de harde buiken daardoor komen. M'n blaasontsteking is immers weg (vrijdag laten controleren). Ik maak me van nature snel druk om dingen, verlies me snel in details zeg maar, en de afgelopen week ging het privé ook niet helemaal goed (ziek familielid). Ook merk ik dat zodra het enigszins druk wordt op m'n werk ik daar veel heftiger op reageer. Minder stressbestendig. Maar hoe moet ik nu rustiger aan doen...? Meer yoga en ademhalingsoefeningen, warme douches en kruiken? Of ook op m'n werk rustiger aan? Vind het zo lastig in te schatten en wil ook geen slapjanus zijn op m'n werk.
Toch even de vk zelf gebeld. Ze wil voor de zekerheid een echo laten maken van m'n baarmoedermond om te kijken naar de lengte. Dan over 2 weken weer een echo om te kijken of de harde buiken invloed hebben op de lengte. Iemand hier ervaring mee? En in de tussentijd moet ik gewoon rustiger aan doen, niet keeeihard gaan werken of zo. Tja, net nu ik deze week een deadline heb. Volgende week gelukkig even vrij.
Ik denk dat ze willen checken of je baarmoedermond al aan het verweken is, als die harde buiken oefenweeen/voorweeen zijn dan zal de baarmoedermond dus na 2 weken korter zijn.
Succes dames! En rustig aan doen Ik ben net maar vast begonnen met de lades van de commode, daarvoor nog even 2 foto's gemaakt, zodat jullie kunnen mee spieken Ik krijg alleen de bodem niet in de lades geschoven, dus nu moet ik weer wachten tot mn man thuis is
@4dogs82 dat ziet er echt super leuk uit. Wij hebben nog geen kleding kast voor de kleine maar die gaan we tegen die tijd nog wel een keertje aanschaffen. Tot nu toe past alles in de commode. Hier nog steeds niets vernomen van het kraambureau. Eind volgende maand zouden ze toch langs moeten komen. Zal er misschien binnenkort maar eens een keertje achteraan bellen
oh jah laat ik mij maar eens ff klaar gaan maken om naar de verloskundige te gaan. Ben benieuwd wat er uit de bloedtest is gekomen.
Mooi kamertje, 4Dogs! Heel rustig met die kleuren, lijkt me een fijn kamertje. De onderdelen van onze Joolz waar iets mis mee is, worden geruild! Heel fijn. De winkel handelde het snel en netjes af. Voor eind mei leveren ze de nieuwe onderdelen en nemen ze de te retourneren onderdelen mee. En dan is hopelijk alles wel goed hihi... Nog steeds veel harde buiken, dus ik doe het wat rustiger aan. Zaterdag een echo om naar de bmm te kijken. Van de week zijn m'n man en ik trouwens bij een infoavond over borstvoeding gegaan. Een aanrader! Alle basics die je moet weten over hoe dat allemaal werkt, ideaal. En voor mannen ook wel fascinerend. Verder zat de schrik er gisteravond even behoorlijk in. We hebben 2 katten van 8 jaar oud (kater en poes). De kater is heel makkelijk, bijt en krabt nooit, echt zo'n goedzak. De poes is wat gevoeliger, heel erg op eten gericht en bijt of krabt weleens als ze speels is. Gisteravond kietelde m'n man voor de gein even m'n voeten en ik reageerde daar natuurlijk op, want kan niet tegen kietelen. De poes raakte in paniek denken we: ze keek heel raar uit haar ogen en wilde me echt bij m'n nek gaan bijten. Zoiets heeft ze wel vaker gedaan, maar tot nu toe richtte ze zich dan op m'n been of arm of zo, niet m'n hoofd... Ze kan er niet tegen als je opeens "raar" doet. Het schijnt een soort moederinstinct te zijn. Tja. Maar ik flipte dus helemaal, want dacht meteen aan de baby. Wat als ze de baby gaat bijten als ze huilt of iets "raars" doet (wat babies vaak doen)?? We houden zielsveel van onze katten dus we willen hier een oplossing voor vinden. Nu hebben we dus een soort plan van aanpak gemaakt aan de hand van tips op internet. Zo hebben we vanochtend voor het eerst een CD opgezet met babygeluiden . Als je dan rustig samen op de bank zit met je huisdier zet je die CD aan (gehuil, gebrabbel e.d.) en beloon je het dier als het rustig bij je zit (aaien, lief praten). Dus, tip voor jullie huisdierliefhebbers misschien.
Mooi kamertje 4Dogz! Gember, fijn dat het word opgelost! Wel goed dat jullie nu al aan de slag gaan met de poes. Je kan het inderdaad niet riskeren dat ze de baby iets aan doet.
Mooi kamertje 4 dogs! Goede tips gember wat betreft de kat. Ga ik met die van ons ook eens even doen. Niet dat ik bang ben dat ze baby wat aan zal doen maar ze kan er maar op voorbereid zijn. Tis nogal een angsthaas en ik zou het zielig vinden als ze straks alleen nog maar onder de bank durft te zitten . Ik merk dat ik het nu allemaal wat vermoeiender vind worden. Zou met 35 weken met verlof gaan maar ik ben benieuwd of ik het volhoud tot 35 weken. Ik werk nog steeds 40 uur per week en moet daarbij ook nog eens 2 uur per dag reizen als ik geen file heb. Gelukkig heb ik nog geen last van BI of andere pijntjes.
Update: naar Maastricht, maagje blijft gering gevuld en ze zagen gister een royale nier. Maak me super veel zorgen. Superveel. Kan alleen maar huilen en doe geen oog dicht. Hopelijk gaat bij jullie alles goed meiden.
Jenn78 hier ook getwijfeld om later met verlof te gaan maar merk ook dat me steeds zwaarder begint te vallen. Dus wordt ook met 34 wk Mooi kamertje 4dogs82 ook mooie kleuren! Gember fijn dat opgelost is met je joolz.. lijkt me erg balen als niet goed is... Hier man helemaal smaak te pakken van het klussen. . Babykamer wordt behangt, tuindeuren voor woonkamer besteld en mettertijd wil die de kamer nog verder gaan aanpakken. . Hoop alleen dat straks de kamer aanpakken na bevalling kom.. geld die nesteldrang ook voor mannen? Haha Gaan jullie kleintjes ook nog bij jullie op de kamer slapen eerst?
Vandaag controle gehad bij de verloskundige, alles was helemaal goed. Bloedtest ook terug gekregen en waardes waren helemaal goed. Dus geen last van zwangerschapssuiker of laag ijzer gehalte. Maar moet rond de 30 weken nog wel een keertje weer bloedprikken. 30 weken echo afspraak ook gemaakt. En wel op mijn verjaardag Gaan het dan toch niet vieren dus lekker genieten van de kleine uk vlindermama dat is idd niet zon mooi nieuws. Heel erg veel sterkte. Hopelijk is het niets bijzonders.
16 juli Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥ 17 juli Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥ 18 juli Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥ 19 juli 20 juli iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥ Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥ 21 juli Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥ 22 juli Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥ Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥ Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥ Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥ 23 juli Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥ Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥ 24 juli Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥ 4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥ 25 juli 26 juli LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥ Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥ Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥ 27 juli Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥ Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥ 28 juli Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥ MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥ Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥ 29 juli 30 juli Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥ 31 juli Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥ Afspraken 29 apr - Vlindertje 90 - Controle vk 30 apr - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle 04 mei - Mikjez - afspraak vk 04 mei - Flengeltje - afspraak vk 05 mei - LadyL - afspraak vk 05 mei - Beeb87 - Pretecho 4D HD 08 mei - Beeb87 - Groeimeting gyn 08 mei - 4dogs82 - afspraak VK 11 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle 11 mei - LadyL - intake kraamzorg 11 mei - Hardlopertje - Controle gyn 12 mei - Kimberly33 - controle gyn 13 mei - Beeb87 - controle vk 18 mei - Mikjez - afspraak vk 19 mei - MissRedDragon - afspraak vk 20 mei - Hardlopertje - intake kraamzorg 21 mei - MissRedDragon - 30 weken groei echo 26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle 26 mei - Mikjez - 3D echo studie 26 mei - Vlindertje90 - Echo placenta ligging 28 mei - Hardlopertje - Controle gyn 01 jun - Mikjez - afspraak vk 11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle 15 jun - Mikjez - afspraak vk 29 jun - Mikjez - afspraak vk 13 jul - Mikjez afspraak vk 11 meisjes 8 jongens 5 verrassingen ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ ★ TicTac ★ ladys1987 ★ Griselda ★ PH1 ★ karlijntje ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
Vlindermama, wat ontzettend naar om te horen. Lijkt me inderdaad geen fijn gevoel... Heel veel sterkte meid.