16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat naar Kimberley :(
    Veel sterkte in deze rot tijd en probeer je zo min mogelijk op hen te focussen.
    Zij zouden er nu voor je moeten zijn en ze bewijzen het tegendeel.
    Praat goed met je vriend!

Ik zou deze mensen heel snel niet meer in m'n leven willen hebben..

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Niks voor mij zo'n achterbakse roddel familie, was ik gauw klaar mee geweest, sterkte met je vriend, want hij praat blijkbaar steeds weer met ze?

Ik ben begonnen met kleertjes en beddengoed wassen, doen jullie dat op een normaal programma (de nieuwe dingen) of gewoon kort (= 1uur was programma) en "koud" (= 20graden)?

Hebben jullie ook een paar overslag rompers? Ik twijfel of ik die zal halen (moet nog rompers met lange mouwen kopen), ik zelf vind gewone fijner aan trekken, maar ik weet nog niet wat mijn man fijner vindt, die heeft geen baby-aankleed-ervaring :D

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mijn wasmachine heeft een programma voor dagelijkse was.
    Dus niet vuile was.
    Draait 1 uur en 6 minuten en kan ook ingesteld worden op 20 of 30 graden.

Ik draai alle nieuwe spullen op dat programma en dan op 30 graden.

4. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Wassen: Geen idee hoelang ons programma draait eigenlijk, ben niet zo'n was expert, maar ik was alles op 40 graden behalve beddengoed, doe ik op 60.

Overslag-rompers: Mijn man vond dit echt heel erg fijn met de eerste dus ik zou het zeker aanraden voor een onervaren papa, omdat je het dan niet over het hoofd hoeft aan te doen. Vond mijn man toen iig heel fijn, maar alleen de eerste paar maanden hoor, daarna is de baby ook wat "steviger" en gaat het allemaal wat makkelijker en handiger.

Straks weer een checkup van de kleine, heb het gevoel dat ik al maanden niet ben geweest hahaha. Heb er iig heel erg zin in en ben benieuwd hoe erg hij is gegroeid :) 29 weken vandaag!
    Vanavond wordt de oude kinderkamer opgehaald, dan kan ik beginnen aan de babykamer! Ook zo'n zin in :)
    Onze kleine man slaapt nu erg goed in het grote bed, ook fijn.

Nou hier gaat alles dus goed, hoop dat het zo nog weken blijft :D

Fijne dag allemaal!

5. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Kimberly wat naar voor je meid. Hou ook niet van gedoe achter mn rug om. Ze zouden het inderdaad voor jou moeten opnemen!

Wassen doe ik hier ook even op een kort programma, ook het nieuwe spul. Meeste is allemaal schoon opgeruimd toen dochter eruit was gegroeid en nieuwe kleding en spullen even wassen voor de frissigheid. Ook op graad of dertig.

Overslag rompers heb ik nog van dochter en gaan gewoon gebruikt worden. Vond zelf wel makkelijk. Heb liggen met lange en korte mouwtjes.

Mikjez fijn dat je zoon zo goed slaapt in zn grote bed:D
    Dochter hier ook paar weken geleden overgegaan en gaat gelukkig ook erg goed. Alleen nu sinds gisteren weer last van buikgriep. . Vind altijd zo zielig voor die kleintjes. . Ben gisteravond al ondergekotst en vannacht begon de water diarree. Drinkt Gelukkig nog goed.

6. Gember

Gember Niet meer actief

Mooie buikjes, Beeb87 en Dogs!

Kimberly, wat onwijs naar allemaal. :( Ik kan me voorstellen dat genieten er dan niet bij is. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en een balans vinden, zodat je de zwangerschap dit laatste stuk wat positiever kunt ervaren. Sterkte!

Zijn er nog meiden die een zwangerschaps"shoot" doen? Ik zit erover te denken om onze bruiloftsfotografe te vragen of zij wat foto's van mij en buik wil maken. :)

Overslagrompers: ik heb er 5 in maat 50 en 5 in 56. Gewoon wit met korte mouw van de Hema. En 2 met kleur en print van H&M in maat 50. Vooral voor de eerste dagen lijken ze me erg fijn om te hebben. Een vriendin van mij raadde ze erg aan omdat over het hoofdje trekken in het begin zo eng is... :$

Wassen: ik doe zelden een lang programma (2u30min). Alleen als de machine echt met 7 kg vol zit. Tot 4 kg was ik kort (1u10min). :D Ik begin over een paar weken met wassen. Kleertjes, dekens en knuffels doe ik op 30 graden; lakens, waskussenhoezen, hydrofielen, spuugdoekjes op 60. Ik gebruik gewoon wasmiddel en azijn als wasverzachter. Jullie?

Mikjez, dank voor de babyfoontip! We hebben de Luvion Essential met camera besteld. :)

Baby86, wat fijn dat alles goed was!

Zaterdag heb ik een echo gehad om m'n baarmoederhals te meten. Die was precies goed met 3,8 cm. :D Die harde buiken hebben dus niks "los" gemaakt. ;) In principe over 2 weken nog een keer meten, maar alleen als vk het echt nodig vindt. We hebben ook even via de buik naar de baby mogen kijken. Wat een lieverdje, helemaal in de wolken ben ik! :D Het is nu echt een mini mensje, veel meer dan met de 20 wekenecho. Ze zag er helemaal prima uit. Geen idee wat betreft gewicht en lengte, daar zei de echoscopiste niks over. Grappig dat de baby precies zo lag als ik dacht: billetjes links van m'n navel. :)

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mijn broertje kan goed fotograferen dus hij gaat een zwangershoot doen :)
    Hopelijk wil ie ook een new born shoot doen.

8. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was ik op 30 graden een kort programma van ong een uur.

Overslagrompertjes, de enige die ik heb geloof ik :D alle maten, kleuren, geuren, smaken.. Zoveel gekregen, terwijl ik al gekocht had..

Geen shoot voor mij, ik voel me veeel te dik. Ik hou lekker veel vocht vast. M'n buik staat daarnaast elke week minstens 1 keer op de foto, dus veel missen zal ik niet.

Vandaag weer controle gehad en alles was goed!
    Hij is gemeten van kruin tot stuit en dit was 30,1.. Ooops! Toch wel buiten de lijntjes..
    Maar hij voelde helemaal niet heel groot zei de vk, dus niets om me druk over te maken!
    Wel al ingedaald, dat verwachtte ik wel na heeel vaak pijn tussen m'n benen :)
    Kleintje beweegt onwijs veel en goed, betekent dat hij t heerlijk naar z'n zin heeft in m'n buik zei vk, dus helemaal goed:D

Nu lekker van t weer genieten in de tuin! Bij jullie ook zulk mooi weer?

9. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Wij gaan zelf de zwanger shoot doen. Mijn man maakt foto's waar ik alleen op sta en kunnen met een statief foto's maken met ons 2en. Newborn shoot ga ik hopelijk zelf doen indien ik mij heel goed voel na de bevalling. Ik heb zelf leuke accessoires gemaakt en gekocht om de shoot te doen. Aangezien ik zelf ook foto's bewerk en ook andere shoots doe, is een hobby van mij.

Nu lekker 2 weekjes niet 's middags werken. De basisschool is 2 weken vrij nu dus alleen nog 's avonds aan het werk. Dus nu kan de nesteldrang goed van pas komen. Wil deze week de babykamer klaar hebben.

10. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Kimberly, wat vervelend dat de situatie nog steeds niet verbeterd is! Snap heel goed dat je je er helemaal niet prettig onder voelt!

Box: Wij gaan morgen de box in elkaar zetten, staat nu in de woonkamer in de weg omdat er nog een oude luie stoel op de plek staat waar de box straks komt te staan. Die gaat dan naar de kringloop.

Wiegje: wij hebben een wiegje waar de baby nog een paar maanden in vooruit kan, dus nog geen ledikantje gekocht. Komt tzt wel, net als een kinderstoel. Wij laten de baby ook eerst bij ons op de kamer slapen, maar dan wel aan de kant waar mijn man ligt, want aan mijn kant past het niet!

Babyfoons: wilden we eerst zelf kopen maar mijn schoonouders riepen al dat je ook dingen moet overlaten als mogelijk kraamcadeau dus tja... ;)

Shoot: ik wil het heel graag (ben bijna jarig en heb al weken terug tegen mijn man gezegd dat ik dat graag wil) maar hij wil liever een newbornshoot en niet allebei...

Hier gaat het wel okee, lopen en energie varieert per dag. Nog steeds vaak bekkenpijn, dus nu we terug zijn van vakantie toch eens bekkenfysiotherapie regelen. Morgen weer langs de vk voor een checkup, ik voel de baby lekker bewegen in ieder geval! Volgens mij ligt de kleine ook vaak overdwars. Ik voel regelmatig een harde bult naast mijn navel, maar of dat nou een hoofdje of billen zijn...

11. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb 28 mei een fotoshoot ben heel benieuwd

12. Gember

Gember Niet meer actief

Even een vraag tussendoor: wij moeten nog wat lijstjes ophangen in de babykamer. Ik durf er geen boven het bedje te doen, maar kan het wel boven de commode? Of trapt de baby daar gemakkelijk tegenaan? Verder ook hele mooie muurstickers gekocht vandaag: losse elfjesfiguren die je kunt plakken zoals je wilt. :)

13. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ik zou ze niet recht boven het aankleedkussen hangen, maar iets daarnaast moet wel kunnen lijkt me? En als je ze wat hoger hangt, schopt de baby daar echt niet tegenaan hoor.

Wij hebben trouwens een speciaal wasprogramma voor babykleertjes op onze wasmachine zitten, superhandig :D

14. Gember

Gember Niet meer actief

Hmm...ja...zo boven het kussen is wel mooi centraal boven de commode. Maar misschien als het hoog genoeg hangt?

Handig van dat wasprogramma!

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat wasprogramma hebben wij ook :)
    Alleen dat staat standaard ingesteld op 95 graden.
    Kan wel aangepast worden.

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Fijn dat alles goed was Flengeltje!

Ik ben benieuwd hoe het met Vlindermama en haar baby gaat....

Hier was het geen mooi weer vandaag, vooral bewolkt.

Ik ga geen shoot doen van mijn buik, ik heb een lelijk litteken over mijn buik lopen, dus ik vind dat niet echt zo leuk om een hele shoot aan te wijden :) maar mijn man gaat wel mooie foto's maken, we hebben zelf studiolampen en een goede canon camera (hobby van ons beiden) ;)

MRD, ik wil de baby kamer ook klaar hebben, maar gaat deze week nog niet lukken, mijn man heeft het erg druk op zijn werk en we moeten nog langs de Ikea, voor een gordijnroede en er moeten nog wat plankjes opgehangen worden en ik moet nog even achter photoshop kruipen om wat mooie tekst plaatjes te maken voor in fotolijstjes aan de muur ;)

LadyL, vervelend van je bekkenpijn!
    Ik mag vrijdag weer naar de VK, succes morgen!

Handig een babykleertjes programma, ik snap nooit iets van al die programma's die er op zitten :) (Ik heb een Siemens I Sensoric, misschien heeft die het ook wel? :D ) Ik heb de nieuwe kleertjes en beddengoed op 20graden een uurtje gewassen, alles ruikt lekker fris ;)

Gember, grappige stickers! Heb je geen plankje voor creme ed. boven de commode hangen dan? Uit oppas ervaring weet ik dat het niet handig is om dat op de commode zelf te zetten (zodra ze naar dingen gaan grijpen :p :D )
    Ik zou ze wel zo hoog ophangen dat je baby er niet bij kan met trappen of grijpen.

17. Gember

Gember Niet meer actief

Commode: nee, we hebben geen plankje erboven hangen, maar een mandje met toiletspullen op de commode (die hele brede Hemnes ladekast). Ik heb op inspiratiefoto's wel vaak lijstjes boven de commode zien hangen (zie foto).

Leuk die shoots! Flengeltje, snap je gevoel! ;) Zolang je dan maar goede "documentatie" hebt van je buik, toch? :D Fijn dat alles goed was bij de vk.

LadyL, vervelend van je bekkenpijn...kan zo naar zijn. :( Hoop dat de fysio helpt. Bij mij hielp het heel erg goed.

MRD, wij hebben de kamer ook nog niet helemaal af hoor. Als het maar voor de 36 weken echt af is toch? Wij gaan rond 32 weken het ledikant en de box monteren. Daarna hangen we de lijstjes met prenten op en plakken we de muurstickers op. Dan pas is het echt af. ;)

Hebben jullie ook van die kleine klusjes in huis die jullie nu opeens willen klaar hebben? Wij hebben geen rookmelder :), dus die moeten we bijv nodig ophangen. :D En opeens moet alles schoon en stofvrij. Nesteldrang...pfff... :p

18. Gember

Gember Niet meer actief

Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe het met Vlindermama en haar kleintje gaat...

19. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik heb nu 2 weken de middagen vrij, ivm de school hier dicht is en er dus niet schoongemaakt hoeft te worden. Dus voor mij mooi de tijd om de babykamer af te maken. Mijn man is ook heel erg druk op het werk weken van 60 uur maakt hij momenteel en is in het weekend helemaal kapot. Dus wil ik zoveel mogelijk in de komende 2 weken doen. Ik moet het behang afwerken. Komen nog afwerk latjes rondom. De plinten moeten nog aan de muur en dan moet het ingericht worden en misschien nog gordijnen. We hebben aan de buitenkant overal rolluiken dus donker kunnen we het wel krijgen op de kamer :)

En ik ga denk ik zelf het kaartje ontwerpen met photoshop en dan laten afdrukken bij webprint. Ik kan geen mooie ontwerpen vinden op de diverse websites voor geboortekaartjes. We hebben een hele aparte smaak of het word al weer te duur. Zou namelijk wel iets sprookjesachtigs willen als geboortekaartje.

Voor de rest gaat het hier nog steeds goed met de zwangerschap. Geen rare kwaaltjes of last van harde buiken enzovoorts. Gisteren nog met mijn man met de vijver aan de slag geweest en dat was best wel aanpoten. Hebben de plantenfilter ingericht met waterplanten.

We hebben wel een enorm actief kind.... Mijn buik beweegt zowat de hele dag, of ik nou aan het werk ben of rustig op de bank zit. Hopelijk is hij/zij als ie er eenmaal uit is niet zo enorm druk. Dat is het ongeveer het enige waar ik last van heb tijdens de zwangerschap dat de vele bewegingen mij ook ontzettend vermoeid maken. Het is wel leuk om te zien en af en toe ook een vreemd maar grappig gevoel maar de laatste tijd word ik ook bont en blauw geschopt van binnen.

20. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik ben ook benieuwd hoe het mrt vlindermama en d'r kindje gaat. Denk er veel aan. Zo erg die onzekerheid en die zorgen.

Wij zijn lekker een paar dagen op Texel geweest. Heerlijk uitgewaaid, wat gewandeld en veel uitgerust! Was er echt aan toe en guppy blijkbaar ook want die is een stuk beweeglijker. Vl heeft als hobby fotograferen dus we hebben leuke foto's van m'n dikke buik en van ons samen gemaakt. Krijg trouwens ook nog een zwangerschapsshoot van een vriendin. Zo leuk allemaal.

Donderdag 30 welen echo. Toch weer een beetje spannend maar ook leuk om even bij ons vriendje te kijken!

Deel Deze Pagina