16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Oooh wat fijn vlindermama dat alles toch goed is. En lijkt mij ook wel een geruststelling dat je nu beter onder controle gehouden word.

Zwangerschapsstreep heb ik niet, maar de haartjes op mijn buik zijn wel langer en donkerder geworden onder mijn navel. Ik heb een paar pigmentvlekjes onder mijn navel en mijn navel staat nu denk ik al een week of 4 echt helemaal naar buiten. Maar ik heb dan ook een navelbreuk dus als ik een platte buik zou hebben staat mijn navel ook naar buiten.

Gisteren met 28 weken maar weer eens een foto van mijn buik gemaakt. Vanuit mijn eigen ooghoek lijkt ie niet zo veel gegroeid, maar anderen zeggen dat het al een aardig buikje is, maar dat ik wel mooi naar voren draag :D

Morgen ga ik een zwangerschoot met een vriendin van mij doen. Die is nu 38 weken zwanger. En ze wil nog ff wat leuke foto's voor in haar 9 maanden boek. Hopelijk zit het weer een beetje mee.

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik heb ook nog geen zwangerschapsstreep.

Mijn energielevel verschilt echt per dag.
    Gisteren had ik best een goede dag. Heb toen de halve keuken gesopt.
    En vandaag is het helemaal ruk. Echt nog niks gedaan behalve 1 was en de hond 2 keer uitgelaten.
    Zometeen nog fysio en dan doe ik niks meer :p

Mooie buiken LadyL en MRD!

Hopelijk mooi weer morgen MRD.

3. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    jenn78 wat heerlijk uitwaaien op texel en wat leuk dat je de 30weken echo hebt. Ik zou toch zo graag nog een keer naar de kleine kijken op een echo, maar dat zit er voor ons niet meer in.

4dogs wat leuk dat je het dekentje zelf hebt gehaakt! en wat een prachtig kamertje! Mooie kleuren en heel rustig, echt super (ik heb eventjes gespiekt:))

Beeb87 wat mooi zo'n 3D echo! echt een hele mooie foto!

Liesje12345 Wat een mooie flinke buik heb je!

Energielevel is bij mij echt dramatisch. Erg veel en snel moe, veel pijn (rug, stuitje) nadat ik actief ben geweest en daarnaast ook veel indalingspijn..

Zwangerschapsstreep heb ik al sinds begin januari (11 weken zwanger?!) lopen onder m'n navel. Niet heel duidelijk, maar wel zichtbaar. Daarnaast ook hele nare snelteruggroeiende haren onder m'n navel:(

Navel gaat steeds meer naar buiten staan, maar plopt er (nog) niet uit. Ook nog geen pijn ervaren, ondanks dat de kleine daar vaak naar buiten schopt of slaat.

Oooooooh Vlindermama!! wat fijn!!!:D:D
    Nu weer heerlijk geen genieten en laat de anderen maar lekker werken aan de verhuizing terwijl jij perfect kan observeren (en commanderen;)) hoe ze alles moeten doen :D

Monique7 Ik zou toch navragen op je werk of ze zo'n gesprek alsnog met je willen voeren. Als bedrijf zijn ze verplicht je te wijzen op mogelijke gevaren tijdens de zwangerschap, vooral als het fysiek werk is lijkt me.

LadyL wat een mooi buikje heb jij!

MRD een prachtige buik om een shoot mee te doen lijkt me! inderdaad mooi naar voren! Veel plezier bij de shoot morgen, duimen voor mooi weer!

Ik zal even een buikfoto maken om die ook te plaatsen!

4. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een buikfoto van opzij 28w3d!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28 KB
      Weergaven:
      3
  5. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Zo al een beste buik flengeltje! Maar ook een mooie buik hoor!

Vlindermama wat ontzettend fijn dat jullie weer wat gerustgesteld zijn!! Nu ma weer proberen te genieten ;)

Hier iets minder goed nieuws....
    Gister pretecho gehad en nu blijkt ons meisje waarschijnlijk een cyste in haar onderbuik te hebben... alleen de echoscopiste kan en mag niet met alle zekerheid zeggen dat het ook echt een cyste is.. dus kan ik me flink druk en zorgen maken..wat nu?? Is een cyste erg? Is het wel een cyste?? Gelukkig heeft ze wel naar me vk gebeld met deze info en nu ben ik doorgestuurd na de gynacoloog in het ziekenhuis..kan ik gelukkig morgen al terecht... iemand ervaring met cystes bij ongeboren baby's? Kan er op internet maar weinig over vinden...verder zag de echo er mooi uit kindje groeit goed beweegt goed, loopt niet voor qua groei wat onze oudste dochter wel deed...ma oh wat maak ik me zorgen..ik ben dan gelijk weer bang dat het iets levensbedreigends is en ik me kindje verlies ofzo...heb bij mijn dochter ook zo vaak gehad bang te zijn haar kwijt te raken.. zo'n gevoel van zie je nou wel t was ook veels te mooi om waar te zijn... 😓 morgen om half 12 is me afspraak...

Hier nog ff fotootje van de echo:

Bijgevoegde bestanden:

6. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Wauw mooie buik hoor Flengeltje!

Hè bah wat een naar nieuws baby86 :( Heb er geen ervaring mee maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Zal voor je duimen dat het morgen meevalt!!

7. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Oh jeetje baby, das even schrikken. Mijn nichtje heeft een cyste bij de bijnier gehad. Dit hebben ze ook bij haar ook al op de echo gezien. Ze dachten in eerste instantie dat het misschien een "derde" niertje was. Ze heeft toen preventief antibiotica gehad en het is vanzelf verdwenen. Hoeft dus niet heel erg te zijn. Zelf heb ik ook een cyste op m'n hoofd gehad. Vanaf baby af aan. Ineens was ie er volgens m'n moeder. Zat boven net m'n slaap en deed verder niets. Heb m laten weghalen omdat ik m ineens stom vond. Een cyste hoeft dus niet perse slecht te zijn.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat een naar nieuws Baby86.
    Gelukkig kan je morgen al terecht bij de vk.

Sterkte en hopelijk is het niks ernstigs.

9. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Wat een vervelend nieuws! Fijn dat je zo snel terecht kan en hopen dat het niks ernstigs is!

Sterkte

10. Gember

Gember Niet meer actief

Baby86, he wat naar om te horen. :( Ik heb er geen ervaring mee, maar snap heel goed dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat het meevalt. Veel sterkte vandaag!

Vlindermama, wat ontzettend fijn nieuws!! En wat leuk nog even verhuizen! ;) Lekker commanderen hihi! :p

LadyL, hier ook wat meer fuzzy haartjes op m'n buik. Schijnt normaal te zijn. Met scheren zou ik wel oppassen, want daar wordt het waarschijnlijk dikker haar van... :) Epileren kan geen kwaad natuurlijk. Niet bleken overigens (mag niet als je zwanger bent).

Mrd, veel plezier vandaag!

Mooie buikfoto's! Leuk om die onderlinge verschillen te zien! :) Mijn buik groeit echt snel opeens: in 1 week 1 cm erbij! Nog niet eerder gehad. Gewicht zit nu op +7 kg. De afgelopen weken snoep ik wat meer, dus daar wil ik op gaan letten. :)

Energie schommelt hier ook heel erg. De ene dag kan ik de hele wereld aan, de volgende dag ben ik kapot. Gisteren alleen op de bank gelegen en heel veel geslapen. Vandaag gaat het weer normaal. Ik wil al een maand lang nog 1 deur in huis schilderen en deze week ben ik vrij, dus ik ga het vandaag maar eens aanpakken. Dan morgen weer niks doen, zo wissel ik het af. Ik heb ook zo'n zin om het ledikant en de box in elkaar te zetten en alles te gaan wassen...! :p Nog een paar weekjes en we zetten die dingen in elkaar (man heeft nu geen tijd). Wassen begin ik volgende week misschien mee, als het zulk warm weer is (droogt alles snel). Heerlijk dat suffe nestelen... :)

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Fijn dat je weer kan genieten vlindermama!

Baby86 hopelijk snel duidelijkheid en dat je weer lekker kunt genieten.

Verder zie mooie buikjes voorbij komen!
    Zal die van mij ook weer eens showen.

Zelf vandaag de dekens gewassen en lekker buiten gehangen, ondertussen is het bedje ook weer opgemaakt :)
    uk is lekker aanwezig, en soms tot het iritante toe ( tijdens het fietsen op 1 plek liggen wat niet lekker fietst.)
    ook het werk begint wat vervelender te worden, buik begint in de weg te zitten.

Verder vandaag de tuin weer gedaan, had een klein vijvertje gemaakt (80x40x40) in die zin een kuip en daar omheen stenen gelegd , kreeg ik gister een appje van een kennis of ik geen intresse had in een vijver van 1.50 x1.10×0.50 :D
    het is er 1 boven de grond, met hout dus na jaren een vijver willen krijg ik er nu ook 1tje :)
    Al heeft vl zoiets van moet dat nou haha , maar helaas voor hem JA DAT MOET. :D

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hopelijk heb je goed nieuws gehad vandaag Baby86

13. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Nou uitgebreide echo gehad bij de gynacoloog vandaag, hij denkt dat het een cyste van ong. 1,8 cm in de eierstok van de baby. Ik moet over 8 weken weer komen om te kijken hoe het er dan uitziet en na de geboorte komt onze dochter onder controle van de kinderarts en gaan ze van haar buikje een echo maken en dan bekijken ze of er wat aan moet gebeuren. Het kan zijn dat hij vanzelf weer weg gaat maar het kan ook zo zijn dat ze uiteindelijk geopereerd moet worden om het te verwijderen, inclusief eierstok.. dat hoop ik dus niet...het is dus voor nu eigenlijk afwachten hoe het zich verder ontwikkeld.

14. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Hopen maar dat ie vanzelf weg gaat! Ik zal er voor duimen!

Ik heb vandaag 30 wekenecho gehad. Was voor mij niet standaard maar ik wilde het graag zelf. Alles was dik in orde gelukkig. Guppy ligt alleen nog wel in stuit. Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik nog geen last heb van m'n ribben 😜

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat zou wel heftig zijn als de eierstok ook verwijderd moet worden.
    Hopelijk lost het zich vanzelf op!

16. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Wat lief allemaal jullie reacties :D:D dankjewel.
    Wij gaan 1 juni over maar het is wel nog ff haast maken met de paparazzen e.d. Maar ze gingen hun best doen voor ons!
    Ben dan ook 33 weken, dus de babykamer mag dan wel in orde gemaakt gaan worden:$:$.
    Het is een tussenwoning aan het water, echt helemaal super.
    Baby86, wat schrikken heej. Denk je voor een leuke echo te gaan en dan komt er zo n negatieve draai aan.
    Schrikken!!
    Hopelijk gaat de cyste vanzelf weg.
    We zijn in Nederland, dus we zijn wel in goede handen en denk maar, ze kunnen heel veel tegenwoordig.
    Daar hou ik me aan vast mocht ons prinsje een slokdarmafwijking hebben.
    Hopelijk kun je evengoed genieten meid.
    En als je 8 weken te lang vind gewoon aan de bel trekken.
    Tenminste in kan me voorstellen dat je dat lang vind.
    Ik vind het heel fijn dat ze mij om de 2 weken willen zien.
    Mooie buikjes zie ik voorbij komen hoor!! Leuk.
    Zal er straks eens een maken van mijn buikje.
    Ik heb trouwens ook een donkere streep over mijn buik, mooi toch.
    Donsje ook wat meer, haha.
    Energielevel daalt ook.. Maaaaaaaarrrr zo gek om je zo anders te voelen als normaal, ben altijd heel energiek!!
    Gister ff wat drinken met Vl, om te vieren van het huisje (hadden getekend) na een uur al naar huis.. Mijn rug!!!!! Herkennen jullie dit??
    Pijn, stijfheid, ongemakkelijk.
    Jenn, fijn dat alles goed was!! Alleen mag ie wel nog even draaien hè. Hihii.
    Mijne ligt de hele tijd heel mooi met het hoofdje onder, blijf zo liggen!!!!
    Is jullie kraamhulp als langs geweest?
    Hier nog niet.
    En hebben jullie alles al klaar voor de komt van jullie baby??

Fijne dag!!!

17. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Oh Baby, dat verwijderen van 1 eierstok klinkt wel eng :( hopelijk verdwijnt de cyste vanzelf! En heeft het dan haast dat verwijderen? Hoe lang mag je die operatie uitstellen? Ik ben zelf als 1 maand oude baby geopereerd (maagvernauwing) en ik hoop dat toch zelf nooit mee te maken met mijn baby (ik las mijn moeders zorgen in een consultatiebureau boekje).

LadyL, mooi buikje, van ons beide zijn volgens mij ongeveer net zo groot, alleen jij bent wat slanker dan mij :D ik heb beste love-handles gekregen :)
    MRD en Flengeltje ook mooie buiken, flink ook al zeg :D

Gember, heb je de deur nog geschilderd :)

Energie heb ik op zich wel, ik ben alleen wel sneller moe/pijn in mijn rug. Ik heb gister alle ramen aan de binnenkant van de woonkamer en keuken gewassen (3 grote ramen en 4 kleine), en 1 grote buiten en toen kon ik niet meer :)

Kleertjes, ik heb toch nog maar een setje in maat 50 gekocht, ik was de kleertjes aan het doen/uitzoeken (omdat maten soms groter en soms kleiner vallen, dus steeds op elkaar leggen en zo de echte maat bepaald) en toen viel het mij op dat de kleertjes die ik in maat 50/56 had meer als 56 vielen. Als ik het op het aankleedkussen legde vond ik het best groot ogen, groter dan een pas geboren baby :)
    Ik heb bij de prenatal ook nog wat rompers in diverse maten gekocht, het viel mij op dat de basic rompers daar, in maat 50/56 ook als 56 vallen en de basic rompers in maat 44 vielen als 50. Ze hadden ook nog "niet basic" rompers in maat 44 en die waren een stuk kleiner dan de basic maat 44 .. dus ik heb ook nog 2 basic rompers in maat 44 mee genomen :)

Kimberly, leuk een vijver! Ik mis mijn aquarium (of nou ja, mijn visjes eigenlijk :)) best wel... ooit komt er weer 1 en dan een echte (van 2 meter ofzo :p )
    Hoe gaat het eigenlijk met je lastige puber hond?

Jenn, wat fijn dat alles er goed uit zag bij de echo, ik krijg hem wel van de VK, omdat het hoofdje iiietsje kleiner was, en omdat ik het zelf graag wil :) ben best een beetje bang geworden van de verhalen hier :) :(

Vlindermama, ja ik ken dat, rugpijn, wij waren gister middag bij een keuken winkel, we hebben al een keuken in Duitsland gekocht/gekozen, maar hadden wat onenigheid (is nu gelukkig helemaal opgelost), dus we gingen kijken wat we voor dat bedrag in NL konden krijgen, uiteindelijk dik 4uur bij die keukenzaak gezeten ;) en na 2,5uur moest ik echt onderuit gezakt gaan zitten, en na 4uur was ik echt blij met de zachte auto stoel :)
    Vooral die harde houten stoeltjes zijn een ramp!
    Hier is de Kraamzorg dame al geweest ja, paar weken geleden al, van hun moest ik nog een dienblad kopen (vergeet ik steeds :)), in het babykamertje is bijna alles af, moeten nog wat plankjes ed opgehangen worden.

18. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥

22 juli
    Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥

29 juli

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

Afspraken

08 mei - Beeb87 - Groeimeting gyn
    08 mei - 4dogs82 - afspraak VK
    11 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    11 mei - LadyL - intake kraamzorg
    11 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    12 mei - Kimberly33 - controle gyn
    13 mei - Beeb87 - controle vk
    18 mei - Mikjez - afspraak vk
    19 mei - MissRedDragon - afspraak vk
    20 mei - Hardlopertje - intake kraamzorg
    21 mei - MissRedDragon - 30 weken groei echo
    26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mei - Mikjez - 3D echo studie
    26 mei - Vlindertje90 - Echo placenta ligging
    28 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    01 jun - Mikjez - afspraak vk
    11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    15 jun - Mikjez - afspraak vk
    29 jun - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Mikjez afspraak vk

11 meisjes
    8 jongens
    5 verrassingen

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

19. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥

22 juli
    Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥

29 juli

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

Afspraken

08 mei - 4dogs82 - afspraak VK
    11 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    11 mei - LadyL - intake kraamzorg
    11 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    12 mei - Kimberly33 - controle gyn
    13 mei - Beeb87 - controle vk
    18 mei - Mikjez - afspraak vk
    19 mei - MissRedDragon - afspraak vk
    19 mei - Beeb87 - groeimeting gyn
    20 mei - Hardlopertje - intake kraamzorg
    21 mei - MissRedDragon - 30 weken groei echo
    26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mei - Mikjez - 3D echo studie
    26 mei - Vlindertje90 - Echo placenta ligging
    28 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    01 jun - Mikjez - afspraak vk
    11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    15 jun - Mikjez - afspraak vk
    29 jun - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Mikjez afspraak vk

11 meisjes
    8 jongens
    5 verrassingen

★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Jenn, wat fijn dat alles in orde was!
    Hopelijk draait ie nog uit de stuit.
    Krijg je dan weer een echo om te controleren?

Spannend Vlindermama.
    Dat word snel inpakken enzo haha.
    Hopelijk hebben jullie hulp genoeg en is alles op tijd af.

4Dogz, dat klinkt best ambitieus met al die ramen haha.

Kraamzorg is hier paar weken terug al geweest.
    22 juni worden de spullen gebracht.

Deel Deze Pagina