16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Kimberley ben ook gek op vijvers, leuk dat je er eentje krijgt!
    Ik durf alleen niet met een ondernemender peuter erbij, die ook gek is op water.

Baby86 wat schrikken! Nu hopen dat vanzelf nog weggaat.

Vlindermama gefeliciteerd met je huis en fijn dat je al zo gauw de sleutel krijgt! :D

Hier ook nog geen streep op buik ook nog geen striae.. Maar komt vast nog:D

Jenn idd fijn dat alles goed was bij je groeiecho!

Hier nu babykamer behangen en geschilderd vanavond nog even opruimen en dan kan het verdere inrichten gebeuren, ben blij met eindresultaat tot nu toe!

Heb intake kraamzorg al gehad, telefonisch, zijn bij dochter eerste keer wel aan huis geweest, maar volgende kindjes doen ze dat niet meer.
    Vind ook niet echt erg .

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Net terug van de gyn.
    Ze was toch niet helemaal tevreden over de groei van de kleine. Die is toch wat afgebogen sinds de laatste keer.
    Laatste meting bij hun is van 3 weken en 2 dagen geleden en in die tijd is ze 4,1cm en 308gr. gegroeid.
    Ze zit nu weer op de ondergrens ipv iets erboven.

Dus over 2 weken weer een meting ipv over 3 weken.

A.s. woensdag 30 weken echo bij de vk en gesprek over de bevalling. Daar word ze ook gemeten dus zal eens vragen wat hun ervan vinden.

3. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Beeb, vervelend, maar ze kan er ook iets naast zitten toch? en het is nog binnen de curve toch... hopelijk bij de volgende controle weer alles in het midden van de curve ;)

Monique, ik ben benieuwd, laat je fotootje zien als hij af is? :)

Hier net terug van de VK, alles in orde :)
    22 mei heb ik de 30weken echo, vind dat wel een beetje spannend, maar zal wel goedkomen :) ik moet ook nog bloedprikken in het ziekenhuis hier, voor de bloedgroep, zo raar.. in mijn vorige woonplaats al gedaan, maar hier (flevozh) willen ze het zelf doen ...? En ik heb al zo'n hekel aan bloedprikken ;)

4. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥

22 juli
    Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥

29 juli

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

Afspraken

11 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    11 mei - LadyL - intake kraamzorg
    11 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    12 mei - Kimberly33 - controle gyn
    13 mei - Beeb87 - controle vk
    18 mei - Mikjez - afspraak vk
    19 mei - MissRedDragon - afspraak vk
    19 mei - Beeb87 - groeimeting gyn
    20 mei - Hardlopertje - intake kraamzorg
    21 mei - MissRedDragon - 30 weken groei echo
    22 mei - 4dogs82 - 30 weken groei echo
    26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mei - Mikjez - 3D echo studie
    26 mei - Vlindertje90 - Echo placenta ligging
    28 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    29 mei - 4dogs82 - afspraak VK
    01 jun - Mikjez - afspraak vk
    11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    15 jun - Mikjez - afspraak vk
    29 jun - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Mikjez afspraak vk

11 meisjes
    8 jongens
    5 verrassingen

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ze zit er niet naast.
    We hebben dinsdag nog een pretecho gehad en met die meting scheelt bijna niks. Iets van 20gr en een halve cm.

Het is nog wel binnen de curve inderdaad maar wel op het randje.
    Het midden zal ze niet gaan halen denk ik. Dan word het een kindje met gemiddelde grootte. Dan moet ze ineens wel heel hard gaan groeien haha.

Het maakt ook niet uit.
    Mijn gevoel zegt dat het goed zit en dat ze gewoon echt klein is maar niet te klein.
    En ach, wie weet is ze met de bevalling toch groter dan ze dachten.
    Gebeurd wel vaker.

Fijn dat je controle goed was!
    Inderdaad wel spannend die 30 weken afspraak.
    Ik heb hem woensdag :)
    Ben heel benieuwd.

Wel jammer van het bloedprikken.
    Gelukkig is het zo gebeurd maar snap dat je er niet om staat te springen.

6. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Zegt idd niks beeb kan maar zo veel groter zijn als ze geboren wordt, en anders een klein meisje:)

Hier geen 30 weken echo volgens mij woensdag wel gewoon controle zal het is vragen.

7. Gember

Gember Niet meer actief

Baby86, he wat naar nieuws lijkt me... :( Ik duim voor jullie dat de natuur het zelf oplost en de cyste verdwijnt. En anders is ze hier in NL idd in goede handen!

Vlindermama, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wel lekker straks knus met je nieuwe kindje in je nieuwe huisje toch? Geniet van de voorbereidingen, ondanks dat het af en toe druk zal zijn! :)

Beeb87, hopen dat het meevalt! Je eigen gevoel zit vaak goed, dus ik zou daar ook een beetje op vertrouwen.

Jenn, fijn van je goede echo!

Kimberly, veel plezier met de nieuwe vijver!

Monique, goed van het kamertje! Ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet!

4dogs, zo goed bezig met die ramen! :D De deur is geschilderd! Gisteren wel een uur of 3 mee bezig geweest (schoonmaken, schuren, schilderen). Daarna was ik bekaf en heb ik niks meer gedaan. :D Succes met jullie keuken! En fijn dat alles goed was bij de controle! Die echo gaat vast goed!

Energie/rugpijn, heel herkenbaar. Die buik zit nu echt al in de weg! :) Vooral lage rugpijn bij lang staan of zitten. Ook zit ik snel vol en voelt het sowieso niet echt prettig meer om voorover te buigen of reiken. Qua energie schommelt het heel erg. Maar wat een verschil met het eerste trimester. Toen voelde ik me echt een vaatdoek en nog zooo onzeker. Nu meer zelfvertrouwen in het hele gebeuren en als ik moe ben, jammer dan. :p

Kraamzorg, is bij mij al half maart geweest. Niet een controle, meer om informatie te geven en uitzetlijst door te nemen. Ik heb van de week alvast klossen besteld. Die komen ze bij mij ook 22 juni brengen. Inclusief douchekruk, ruggensteun en ondersteek. Fijn...vooral die ondersteek. :)

Vandaag de box toch maar alvast in elkaar gezet. Ik kon het niet laten... :) Nu kunnen onze katten alvast wennen. ;) En kan ik leuk een boxkleed uit gaan zoeken. Ik denk dat het een Isi Mini wordt. Dit weekend zetten we het ledikant in elkaar en gaat de wieg naar onze kamer. Dan kan ik in de babykamer lekker wat dingen aan de muur hangen en de stickers plakken. :) De beschadigde onderdelen van onze kinderwagen worden trouwens over 1,5 week geruild (aan huis), dus dat is fijn. Volgende week ga ik heerlijk beginnen met wassen! :D

Maandag gaan ml en ik naar onze pufcursus! Doen jullie nog zoiets?

Morgen bespreken we het geboortekaartje bij een drukkerij. Hebben jullie al een kaartje?

8. Gember

Gember Niet meer actief

Mijn buikje vandaag met 29 weken en 1 dag. :) Ik haal 'm straks weg ivm herkenning.

9. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Pff even niet de energie om op alles te reageren, maar ik lees wel alles :)

Tja, mijn lovehandles zitten al sinds de puberteit op mijn dijen, haha. Maar ik ben wel blij dat ik (tot nu toe) mijn figuur redelijk behouden heb. Dat scheelt weer straks!

Beeb, ik hoop dat het meevalt met de groeicurve! Kan me wel goed voorstellen dat je het spannend vindt.

Hier is inmiddels het kraampakket binnen, heb de leuke dingetjes eruitgehaald en toen de doos gauw weer dicht gedaan, haha. Kraamzorg komt maandag en dan is ook mijn eerste avond van de zwangerschapscursus. Zes avonden met elk een ander thema, dus niet puur een pufcursus :)

Kaartje hebben we inmiddels ook gevonden, superfijn. Wassen ga ik in mijn verlof doen.

Lage rugpijn heb ik sowieso altijd al (ben vrij lang) maar inderdaad nu helemaal snel, zeker na een tijd staan of een drukke dag. En ik werd laatst wakker met een natte plek in mijn shirt, dus in ieder geval één van mijn borsten doet het, haha.

10. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Beeb, wat vervelend van de groei. Wie weet zit ze net voor een groeispeurtje en valt het over twee weken wel mee.

Ik was ook heel blij met de goede echo. Na de verhalen van hier krijg je toch ook een beetje angstig gevoel vlak voor zo'n echo.

Mooi buikje hoor gember! Zal straks ook nog even een foto maken als ik het niet vergeet!

Kraamzorg is hier nog niet geweest en heb ook geen idee wanneer ze komen. Volgens mij week 32?! Ik merk het wel. Als ik week 32 nog niets heb gehoor dan bel ik ze wel even.

11. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik heb een belafspraak met de kraamzorg begin juni. Omdat dit de tweede is, doen ze de intake telefonisch, prima.

12. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Nou hier een avondje ziekenhuis gehad...verloor sinds eind vd middag vocht en had krampen in mijn buik (precies zoals de bevalling van mijn dochter, ook te vroeg, begon) me vriend wilde dat ik gelijk vk belde, maar goed ik wil dan niet onnodig paniek zaaien...maar aangezien het aan bleef houden en vl met een half uur zou gaan voetballen toch maar even gebeld..en ik verwachtte dat ik gewoon voor controle langs de vk kon maar moest gelijk naar het ziekenhuis..daar hebben ze me zo wat binnenste buiten gekeerd om uit te sluiten of me vliezen waren gebroken dit bleek na 2,5 uur gelukkig niet het geval te zijn..toen waren ze nog even bang voor ontsluiting maar ook dat bleek niet zo te zijn gelukkig! Ze verwachtten dat het hele dunne afscheiding is wat ik verlies, terwijl ik daar nooit last van heb.. alles zag er uiteindelijk goed uit baarmoedermond was ook nog lang genoeg. Maar heb alles gehad, ctg, testje met een wattenstaafje, gewone echo, eendenbek en inwendige echo...dus gaan we er maar vanuit dat alles goed is alhoewel ik nog steeds vocht verlies, flink kramp heb en een baby die heel druk is...ook verlies ik nog wat bloed van het inwendige onderzoek met de eendenbek... dus al met al weer een onrustige avond....nu maar lekker gaan slapen en hopen op een fijne en rustige nacht ;)

13. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wat vervelend maar fijn dan alles goed is!
    Ik verlies ook welleens zoveel afscheiding dat ik dacht dat t vruchtwater was.
    Het ia gewoon heel erg dun dan soms heb ik dat een dagje heel vies en irritant.

Pff heb af en toe zo weinig adem alles wordt geplet volgens mij.

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is wel even schrikken Baby86.
    Wel fijn dat ze zoveel onderzoek hebben gedaan.
    Dan kan je er wel vanuit gaan dat het goed zit.

Gember, mooie buik :)
    Ik doe zwangerschapsgym. Soort van pufcursus.
    Over 3 weken een partner avond. Ben heel benieuwd :p

15. Gember

Gember Niet meer actief

Hebben jullie soms ook een soort trillend, stommelend gevoel in je buik? Alsof je kindje alle kanten op schudt? De laatste dagen heb ik dat steeds vaker.

16. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Als ze heel druk is trilt mm buik alle kanten op.
    Heel appart gevoel voel dr dan mm hele buik door gaan.

Ik slaap zo slecht niks ligt nog fijn en heel snel wakker hopelijk wordt dat wat minder..

17. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Oei Baby, dat schrikken. Gelukkig dat alles in orde is!

18. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥

22 juli
    Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥

29 juli

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

Afspraken

11 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    11 mei - LadyL - intake kraamzorg
    11 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    12 mei - Kimberly33 - controle gyn
    13 mei - Beeb87 - controle vk
    18 mei - Mikjez - afspraak vk
    19 mei - MissRedDragon - afspraak vk
    19 mei - Beeb87 - groeimeting gyn
    20 mei - Hardlopertje - intake kraamzorg
    20 Mei - MissRedDragon - intake kraamzorg
    21 mei - MissRedDragon - 30 weken groei echo
    22 mei - 4dogs82 - 30 weken groei echo
    26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mei - Mikjez - 3D echo studie
    26 mei - Vlindertje90 - Echo placenta ligging
    28 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    29 mei - 4dogs82 - afspraak VK
    01 jun - Mikjez - afspraak vk
    11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    15 jun - Mikjez - afspraak vk
    29 jun - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Mikjez afspraak vk

11 meisjes
    8 jongens
    5 verrassingen

★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje

19. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @baby86 dat is idd ff schrikken. Gelukkig dat alles goed is.

Mooie buikjes hoor dames :D Daarentegen lijkt de mijne ontzettend groot :D Maar als ik ga liggen verdwijnt hij voor de helft, dus de kleine ligt wel ontzettend naar voren.

Zooo de babykamer begint al op te schieten. Heb bijna alle plinten aan de muur en de klamboe hangt ook. (heb klamboe ipv hemeltje ivm ik zo'n ontzettende aantrekkingskracht heb op muggen en wel een beetje bang ben dat onze kleine dat straks ook heeft. En ondanks al onze horren voor de ramen komt toch iedere keer wat binnen want ik ben nu ook al weer op 4 plaatsen lek gestoken.) Nu ff rustig zitten en wat drinken want heb mij weer veel te druk gemaakt zoals altijd :p Het moet en zal af :D (in mijn hoofd dan)

@gember ik heb af en toe het gevoel dat de kleine mij aan de binnenkant aan het kriebelen is, het is een heel erg vreemd gevoel. En voor de rest gaat mijn buik wanneer ik ff rustig zit alle kanten op :p
    Als de kleine een dag heel erg rustig is ga ik mij al zorgen maken... gewoon omdat hij/zij altijd ontzettend druk is in de buik. Kon wel eens op de vader lijken. Druk overdag en ook druk als ie slaapt :p

20. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hahaha, ik herken de drang hoor MRD! We gaan vanmiddag ledikantje ophalen :) muurtje verven en alles inrichten dan maar!

Eerst even weekje op vakantie. Al hoewel ik eigenlijk morgen nog de kamer wil verven 😅

Man en ik zijn onverwacht weekend Amsterdam ☺️ Bed was beetje klein maar wel leuk om ff met z'n tweeën weg te zijn. Nu supporter bij laatste voetbalwedstrijd van hem.

Hier precies hetzelfde Gember, zon trillende buik. Ik heb het gevoel dat het versterkt wordt door het vruchtwater wat golft ofzo..

Deel Deze Pagina