16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Poeh wat een nacht.. Vannacht werd ik wakker van buik krampen rechts in mijn buik en echt een lam gevoel van onderen echt als of ik heeeeel erg ongesteld moet worden! Na half uur zakte t maar ik kon niet meer slapen van de zorgen dacht echt dit was t.. Vreselijk naar! Nu gaat t wel weer maar maak me toch beetje zorgen :( meer mensen last van??

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb dat 2 dagen geleden ook gehad, krampen enzo en ook ik dacht dat misschien een mk onderweg was, maar daarna geen last meer gehad gelukkig en een test de volgende ochtend bracht rust. Hoe ver ben jij?

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    MissRedDragon: fijn dat je schoonvader zo ontroerd en blij was.

Aan del lijst te zien vanaf volgende week beginnen de spannenden en leukere dagen met veel echos. Hebben jullie er ook zin in? Vanaf 1-12 leuke blije verhalen over kloppende hartjes etc. Ik verheug me erop.

Gember: omdat we natuurlijk in verwachting waren in 2013 hadden we al het een en ander gedaan (hele boven verdieping verbouwd, want we hadden maar 2 slaapkamers en er moesten er 3 komen). Dus gelukkig is dat achter de rug. We waren al voornemens om beneden verdieping een likje verf te geven, dus dat komt ook goed uit. Voor de rest zal ik echt wachten met van alles todat ik de 24 wkn gepasseerd ben denk ik, om angst voor herhaling. Had het liever niet gehad, maar ja het is eenmaal zo. Volgens mij bevat waterbasis ook stoffen die ongezond zijn, het advies is ook altijd om ruim van te voren te verven en nieuwe spullen te kopen en te laten ventileren zodat alle negatieve stoffen eruit gaan. Voor de zwangeren is het advies om liever het verven aan anderen over te laten. Er zijn wel gezondere soorten verf zoals krijtverf.

En v.w.b. het feestje dat ging prima. We gingen nadat het kinderfeestje was afgelopen, dus dat was fijn omdat het stukken rustiger was, ook al waren er nog 7 kinderen nogsteeds. Wel vroeg mn bed in gegaan.

Griselda: dat is wel naar zelfs flauwvallen enzo. Ik hoop dat je je gauw beter voelt.

Ik heb met name veel last van de kou, ook al maak ik het warm in huis. Dan nog heb ik het heel koud de hele tijd.

Ik ben echt dol op mn apps:met name babycenter is erg leuk met de filmpjes van hoe het hartje eigenlijk ontstaat etc. prachtig.

4. Seurebeure

Vond t echt naar maar nu is t ook weer rustig en ik ben 5 weken en 2 dagen.... Hoop dat t er bij hoort t maakt je toch onzeker allemaal!!

5. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Oef dat zou mij ook wel onzeker maken, heb dat zelf nog niet gehad..

Ja over 7 dagen gaat onze reeks beginnen!! Zo zin in!

Jullie nog ideeën wat m'n zoontje (bijna 2) en ik vanmiddag kunnen doen? Hij wil zo graag ergens heen, maar m'n inspiratie is ver te zoeken haha

6. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Kinderboerderij?

Ik heb af en toe ook wel last van buikpijn. Maar niet zo erg dat ik me er zorgen over maak. Wel snel moe, 's avonds vaak koud en m'n borsten die pijn doen en voor mijn doen echt megagroot zijn :$. En oh ja... Trage darmen.

7. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik had in het begin ongi kramp niet heftig meer zeurend nu heel af en toe en minder.

8. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    MissRedDragon, wat lief van je schoonvader! ;)

Mikjez, lekker hoor zoveel slapen!
    Ik heb vannacht ook best goed geslapen, maar 2x wakker geworden tussendoor en van 23 tot 9:30 geslapen :)
    Dat honger-misselijkheid ken ik ook, ik eet ook wel iets meer dan normaal nu.
    Heb ook nootjes en veel fruit gekocht, anders eet ik tussendoor de hele tijd ongezonde koekjes en chocolaatjes :)
    Dank je dat je de lijst hebt bijgewerkt!

Gember, ik snap wel wat je bedoeld, maar ik maak me er nu nog niet heel druk om, dat komt later denk ik :D wij wonen in een redelijk grote nieuwbouw-huurwoning van de woningbouw (sinds 4/5jr, 3slaapkamers), maar we willen graag een huis gaan kopen, we waren ons al een beetje aan het oriënteren, maar gaan het misschien nu 1/2jr uitstellen. Daar zijn we alleen nog niet helemaal uit :)

Griselda, naar zeg, succes en hopelijk gaat het snel beter..

Seurebeure, wat naar, snap dat het je onzeker maakt, maar zoals Iez al zei, het hoeft niks te betekenen.

Iez, ja hoe dichter bij het komt hoe spannender ik het vind worden, niet alleen of het er allemaal goed uit zal zien, maar ik ben ook wel erg benieuwd hoeveel hartjes er te zien gaan zijn :D (ik had 3 eitjes), waarschijnlijk 1, maar je weet het maar nooit :D
    Ik heb het vaak heel koud, maar soms ook ineens een soort opvliegers :)

Mikjez, het is mooi weer (tenminste, hier), misschien een kinderboerderij? Of een dierentuin?

9. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ja hier is t ook lekker, kinderboerderij is wel een goede ja. Ff kijken welke er in de buurt open is. Dierentuin vind ik zo duur. Misschien een winterabbo kopen, kunnen we er gewoon een ochtend of middag heen. Hij gaat zo eerst lekker slapen. Net samen gestofzuigd, wat een feestje is dat haha!

10. Seurebeure

Gelukkig is het weer over...

11. Gember

Gember Niet meer actief

@griselda: he wat naar die duizeligheid... Hoop dat je gauw opknapt. Ik heb niet echt tips, behalve dan dat je goed naar je lijf moet luisteren. Neem rust wanneer je die nodig hebt.

@seurebeure: ik kan me voorstellen die heftige krampen ongerust maken, maar waarschijnlijk is er niks aan de hand. Fijn dat het nu weer over is. Hier ook wat zeurderige kramp af en aan, maar minder heftig dan bij de innesteling. Soms een beetje misselijk, vaak erg moe en m'n borsten zijn een soort waterballonnen. Dat laatste vind m'n man vooral een erg leuke bijkomstigheid. ;)

@iez: koud is het ook ineens he...brrr... Lekker een dikke trui aan en deken over je heen op de bank. Hoop dat je gauw wat opwarmt! Spannend inderdaad vanaf volgende week! Ben zo benieuwd naar alle echo's! Wel rustig dat jullie al een groot deel in huis hebben gedaan voordat jullie zoontje geboren werd. Ik kan me voorstellen dat je tot de 24 weken gepasseerd zijn niets wilt doen deze keer.
    Ik zal bij de verfzaak vragen welke verf geschikt is voor zwangeren. Sommige latex is niet geschikt. Voor houtwerk hebben we sowieso acrylverf op waterbasis gebruikt, dus dat zou moeten kunnen. En uiteraard een mondkapje op bij schuren vooral. Verven aan anderen overlaten daar ben ik niet goed in... Ik ben erg perfectionistisch. ;) M'n vader wil vast meehelpen en daar willen we wel graag gebruik van maken. Maar om al onze vrienden te vragen, neuh. En een schilder inhuren is ook weer zo duur met alle andere kosten die eraan komen. Waarschijnlijk gaan m'n man en ik samen schilderen met wat hulp van m'n vader in maart-april. Tegen die tijd is het hopelijk wat warmer. Ik had inderdaad gelezen dat je schilderen en inrichten ruim van tevoren moet doen ivm luchten, dus we willen proberen om voor de 28 weken de zaken in huis af te hebben. Dan ben ik ook nog het meest mobiel. ;) Daarna het kamertje mooi aankleden en kleertjes kopen etc. En in feb gaan we alvast wat spullen (meubels, wandelwagen etc) kopen. Dat bewaren we dan in de berging totdat er in huis weer ruimte is na het schilderen. Poe, ik sla wel door he! Hoezo nesteldrang?! :$ Sorry voor alle info! :)

@4dogs: spannend je eerste echo met hoeveel hartjes!! :p Met een tweeling ben je wel mooi klaar na 1 zwangerschap. ;) Bij mij zijn er tweelingen in de familie, dus het zou ook zomaar kunnen.
    Leuk een nieuw huis kopen! Wij waren ons ook aan het oriënteren en hebben nu besloten het even uit te stellen tot wanneer de baby 6 mnd is of zo. Met 3 slaapkamers hebben jullie zo te horen genoeg ruimte toch? Wij hebben er 2. Goed dat je je er nog niet druk om maakt, wel zo gezond! Bij mij overvalt het me af en toe, maar ik heb het er al een tijd geleden met m'n man over gehad en afgesproken wanneer we grofweg welke voorbereidingen doen. Dat geeft wel rust over het algemeen. Soms grijpt het me alleen even weer naar de keel, zoals gisteren.

@ziekenboeg: veel beterschap dames!

Zo, ben echt al 1-1,5 kg aangekomen de afgelopen 10 dagen...pfff... :( Eet heel gezond en schiet eigenlijk nooit zo omhoog. Waarschijnlijk vocht? Bij de vorige keer had ik dit ook en trok het weg toen de miskraam was geweest... :( Zijn jullie ook zwaarder geworden ineens...? :(

12. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik heb t ook zo bizar koud! Lekker met een dekentje op de bank!

@Gember: Ik schommel nu elke dag met gewicht, soms kilo bij, dan weer eraf.. beetje gek.. Maar je kan al best wat vocht vasthouden ja, geen zorgen maken, als je niet overmatig snoept en eet dan is het allemaal prima :)

13. Loe

Loe Lid

12 nov 2014
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewicht: ik ben nog niets aangekomen. Meer sinds enkele dagen dat mn buik 's avonds wat opgezetter is.

Willen jullie trouwens een thuisbevalling of een ziekenhuisbevalling?

Ik wil een ziekenhuisbevalling.

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Seurebeure: we lopen gelijk dus je hebt het 1 dag later dan ik meegemaakt. Dus ik denk dat het allemaal erbij hoort. Anders doe je lekker nog een testje, dat heeft me wel rust gebracht. En waar ik ook rust van krijg is op je linkerzij slapen, de doorbloeding is beter voor je baby. Meestal als ik op mn rug wil slapen voel ik licht een soort van krampje opkomen en dan ga ik gauw op mn linkerzij slapen en dat trekt het meteen weg.

Oeffff ikke met tranen in mn ogen (hormonen), ben TLC aan het kijken naar secret pregnant. En ik moest denken aan Griselda, want sommige familieleden reageerden soms heel heftig man. Triest...

Oh wowwwww 4dogs82 stel je voor een drieling of zo wowwww geweldig. Dat maakt het zeker extra spannend!!!

Gember: ik loop echt met dubbele trui aan enzo, en een kleed en dan nog is het koud soms. Moet nu elke avond met een kruikje slapen om het iets warm te hebben. Je hebt je hele planning rond zo te zien hahahahaa een echte perfectionist :)

Ik ben afgelopen week 0,2 kilo afgevallen. Ik las bij amerikaanse websites dat het in de 1e trimester normaal is om tussen 0 - 2,5 kg aan te komen. Ik hou het liever bij 0 vanwege mn nu al te hoge BMI.

Loe: ik ga in het zkh bevallen omdat ik daar onder controle loop. Maar ook de 1e keer wilde ik uit mezelf in het zkh omdat vele vrouwen die voor het eerst bevallen alsnog in het zkh belanden.

15. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Fijn Seurebeure, dat de kramp over is ;)

Gember, ja we hebben ruimte genoeg, woonkamer alleen iets aan de krappe kant, wat ons vooral tegen staat is dat de huur ieder jaar flink verhoogd (ivm inkomen) wordt en dat vind ik het huis niet waard (betalen nu al bijna 800 p.m. kale huur).
    Ook vind ik de stad/het dorp waar we nu wonen niet zo leuk :) ik ga liever richting Huizen/Bussum.

Ik weet nog niet of ik ben aangekomen, zal zo eens op de weegschaal gaan staan :) ik heb een vintage weegschaal (van mijn opa en oma geërfd) dus kleine schommelingen zie ik niet ;)

Mijn borsten zijn ook opgezet en pijnlijk, dus mn man mag er niet aanzitten :p

Ik ben de hele dag licht misselijk, niet dat ik moet kotsen, maar veel oprispingen :)

Loe, ik wil ook in het ziekenhuis bevallen. Lijkt me veel te eng om dat thuis te doen! Denk ook dat mijn honden gek worden als ze mij zouden horen bevallen :D

Iez, dat van de linkerzij wist ik niet, gelukkig, ik lig altijd al op mijn linkerzij.
    Nou een drieling zal het wel niet gaan worden :$:D maar alles kan, zal druk zijn, maar wel leuk en zeker meer dan welkom ;)

16. Gember

Gember Niet meer actief

Waarschijnlijk is het wel normaal dan die gewichtschommelingen. Ik snoep niet teveel en eet niet te veel en m'n bmi is 22, dus ach ja.

@iez: ja erg ben ik he... ;) En heerlijk toch even janken voor de tv? Bizar die hormonen toch!
    @loe: ik wil ook in ht ziekenhuis bevallen. We wonen in een flat met twee poezen. Ik zie het echt niet zitten al die rommel in huis en dan die twee jengelende beesten om me heen. Maar bovenal vind ik het een fijn idee om al in het zkh te zijn, mocht het niet helemaal goed gaan.
    @dogs: de plaats waar je woont, is wel belangrijk ja. Je moet je er wel echt thuis voelen. En 800 kale huur is flink. Kopen is sowieso beter op langere termijn natuurlijk. Misselijk dus? Kleine beetjes eten, crackers en zo helpt meestal bij mij. Doe rustig aan. :)

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier nog niks aan gekomen gelukkig.. wel last van een opgezette buik en pijnlijke borsten :( met mijn vorige zwangerschap had ik echt nergens last van.

Loe; ik moet weer in het ziekenhuis bevallen omdat mijn zoontje klem lag met zijn schouders tijdens de bevalling, er is een verhoogd risico dat dit bij de 2e ook gebeurt dus uit voor zorg is mij verteld dat ik dus weer met medische indicatie moet bevallen. Ook waren mijn bloedplaatjes veeeel te laag en was dat bij de vorige zwangerschap een reden voor een medische indicatie dus gelukkig dat ik toen al in het ziekenhuis moest bevallen.

Waar gaan jullie je laten verzekeren voor 2015?? Ik zit nu bij CZDirect maar zit eraan te denken om over te stappen naar Energiek, ze vergoeden veel voor weinig geld :) is een zorgverzekering gericht op de vrouw.

18. Loe

Loe Lid

12 nov 2014
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me toevallig een kwartiertje geleden aangemeld bij Energiek. Zij kwamen que extra pakket met volledige vergoeding van kraamzorg en bevalling in ziekenhuis en tandarts kosten als goedkoopst eruit.

Ik zit net op marktplaats te kijken voor complete kinderkamers en zie er twee die ik wel heel mooi vind. Maar ik kan met vijf weken echt nog geen kinderkamer gaan kopen! haha, van m'n man moet ik echt af en toe over wat anders praten ;)

19. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dames, wees wel alert op de voorwaarden. Energiek is een combinatiepolis, dus een deel restitutie en een deel natura. Kraamzorg is toevallig natura, dat kan bijv. inhouden dat je kraamzorg alleen wordt vergoed als je kiest voor de kraamzorginstantie waar zij een contract mee hebben (m.a.w. je hebt niet vrije keuze). Je hebt dan geluk als de kraamzorg instantie die je wilt wel gecontracteerd is.

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    ah joh gewoon doen :D Met 6 weken hadden wij onze kinderwagen al in huis gehaald :)

Ik heb energiek even gemaild omdat ik nog wel wat vragen had erover, mochten die antwoorden naar mijn zin zijn dan stap ik ook over :D inderdaad door die korting die je krijgt zijn ze niet duur.

Deel Deze Pagina