Hier nog steeds een hele zere buik...met name aan de zijkanten, denk bandenpijn..mag toch hopen dat t ook nog weg trekt of minder wordt...want als dit nog de rest vd zwangerschap aanhoud kan ik maar beter gelijk met verlof gaan...:,(
Beeb, fijn dat je gevoel zegt dat het gewoon goed zit, dan zit het dat vast ook gewoon Gember, mooi buikje en dat trillende gevoel herken ik, ik vond het ook raar, afgelopen week 2 of 3 keer gevoeld. Pufcursus? gewoon zwangerschapsgym/mensendieck toch? Mijn man moet pas over 4 of 5 lessen een keer mee ik ga ook maandag voor het eerst LadyL, hahaha "in ieder geval 1 van de 2 doet het" Baby, fijn dat ze alles even hebben gecontroleerd in het ZH en dat het toch gewone afscheiding bleek te zijn. Ik zelf heb ook veel last van waterige afscheiding, maar al wel 2 maanden ofzo.. ik gebruik er nu ook echt maandverband voor, want een inlegkruisje kan het soms niet aan Hopelijk wordt je buikpijn gauw minder! Ik ben benieuwd naar jullie babykamertjes! Hier vandaag boven alle deur-kozijnen en deuren voor een deel geverfd en de plankjes in de baby kamer opgehangen, manlief staat nu lekker te koken voor me dus weer een productief dagje geweest.. nu pijn in mijn rug en last van maagzuur (teveel gedaan ) Fijn weekend dames en een gezellige Moederdag morgen!
Jullie ook een fijne moederdag! wij doen er dit jaar weinig aan,of nou ja dat heb ik duidelijk gemaakt, ontbijtje op bed is goed natuuurlijk haha, maar verder hoeft het niet, dinsdag ook jarig, en ook daarbij gezegd we doen niks. Dus voor de verjaardagen/ vader en moederdag gaan we na de bevalling saampjes een dagje welness doen. dat vond ik leuker dan onzinnig wat gaan kopen. Dit jaar naar mijn moeder en even langs wippen bij stiefmoeder, partner wipt nog langs bij zijn eigen moeder dus ik hoop dat dat de rest van de dag niet verpest wordt voor me, want die dingen trek ik mezelf wel aan.
Hier heerlijk rustig aan gedaan vandaag, lekker ontbeten en nu in de dierentuin heerlijk weer! Fijne Moederdag!
Zo, weer thuis na een druk familieweekend! Wel iets te veel gedaan, dus ukkie was veel te stil in mijn buik, en 's avonds harde buiken bij het kampvuur Helemaal eng: vanochtend flauwgevallen vlak na het opstaan. Nou val ik wel vaker flauw vanwege mijn lage bloeddruk en PBS, dus zodra mijn darmen harder moeten werken (bijvoorbeeld bij diarree of vlak na erg vet of erg pittig eten) is er een kans dat het misgaat. Voor mezelf vond ik het naar maar niet dramatisch (manlief was erbij, ving me op en bleef bij me tot ik me goed voelde), maar ik was heel bang dat het mis zou gaan met mijn kindje, zeker na twee stille dagen. Gelukkig was er bijna meteen daarna en de hele verdere dag lekker veel drukte in mijn buik. Ik heb vandaag dus echt even rustig aan gedaan, veel gezeten en nu op de bank met mijn voeten omhoog. Buren hebben een tuinfeestje dat vrij luidruchtig is, dat is wel jammer. Wij willen ook graag buiten eten zo, maar liever niet als hun muziek en gesprekken het onze overstemmen...
Hier een lekker rustig dagje genoten van het zonnetje en even naar prenatal geweest om wat positie kleren te kopen. Morgen als het mooi weer is beginnen met wat kleertjes wassen en lekker buiten ophangen, komt steeds dichterbij zo spannend
Gister en gezellig dagje gehad Vandaag zou het mooi weer worden, dus zo snel rondje in huis maken en daarna lekker met parasol op de tuin in 😄 de oudste moet weer naar school, andere 2 nu het extra weekje thuis. dus een fijne dag allemaal!
Druk weekend gehad hier. Verjaardag gehad en gisteren ook bij de moeders geweest. Heerlijk weer vandaag! Staat weinig op de planning voor vandaag dus ik doe het lekker rustig aan Morgen 30 weken!
Hoi meiden, Fijn weekend gehad allemaal? En nu lekker genieten van het mooie weer? Liesje, moeilijk slapen heb ik ook last van. Niks ligt lekker meer he! Op de rug liggen, gaat nu echt niet meer. Dan voel ik me geplet haha. Ik heb het ook snel te warm. LadyL, wat eng dat flauwvallen! Pas goed op jezelf! Hoe gaat het nu? En is het nog rustig geworden in de tuin? Ik vind dat ook altijd zo irritant... MRD, heel herkenbaar die drang! Geef er gewoon aan toe zolang je je er goed bij voelt. Niet TE veel doen in ieder geval! Baby86, he wat vervelend van die pijn... Nu ook last van of is het wat minder geworden? 4Dogs, yep pufcursus. Het heet "samen bevallen". Een compacte cursus van 4 avonden met z'n tweetjes, lijkt me wel interessant. Niet teveel doen he met dat genestel! Beetje rustig aan. Maar snap dat je alles af wilt hebben. Vandaag controle gehad bij vk. Alles was prima: perfecte bloeddruk, ijzergehalte, hartje, groei en baby ligt koppie naar beneden (zo blijven!). Over een paar weken weer terug en de keer daarna bespreken we de bevalling met m'n man erbij. Verder veel gedaan in huis de afgelopen week, voelt wel fijn! Kleine klusjes, maar ook de box en het ledikant in elkaar gezet. De wieg staat nu bij ons op de kamer. Het wordt wel heel echt zo! Vandaag ben ik begonnen met babywasjes draaien. De dekentjes hangen lekker buiten aan de lijn. Gisteren nog een superschattig Noppies pakje in maat 56 besteld. Als ze groot genoeg is bij de geboorte kan ze die aan. Niet goedkoop, maar voor de rest ligt er vooral Hema in de kast.
Op m'n rug gaat niet meer nee, en ben een buik slaper, en als ik zo slecht slaap heb ik overdag ook geen energie.. Ik heb vanavond een bevallings avond ben benieuwd werd vergoed dus vond het zonde om het niet te doen en is maar 1 avond, m'n vriend ziiet er wel tegen op haha die is bang dat die mee moet puffen we gaan het zien. Hier hangt het eerste wasje ook buiten staat zo lief
Fijn dat alles goed was Gember. En wat een leuk pakje. Jammer dat het vaak zo duur is he? Ik zit er al over te denken om zelf het e.e.a. te gaan maken. Maar ja... dan moet ik eerst even op naailes. Alhoewel ik denk dat het niet eens zo heel moeilijk moet zijn. Misschien blijk ik wel een verborgen talent te hebben als modeontwerpster . Toch maar eens die naaimachine ophalen bij mn moeder. Hier ook wel een aardig druk weekend gehad. Lekker met vrienden en familie op pad geweest en natuurlijk de moeders verrast met een lekker flesje wijn. Doe wel tegenwoordig op momenten dat ik niet werk gewoon even elke middag een uurtje slapen. Heerlijk. Gelukkig deze week een korte week, maar drie dagen werken. Het aftellen is begonnen... nog 5 weken werken. Met die korte weken tussendoor gaat het wel lekker snel.
Fijn dat alles goed was, Gember! Echt een schattig pakje Hier gaat het inmiddels wel weer goed hoor, vandaag lekker buiten de deur geluncht en wat gerommeld. Lekker rustig aan gedaan. Gisteren kreeg ik van mijn man heerlijk een hele doos vol verwendingetjes (badbruisballen en zo), om nog even lekker te ontspannen in die laatste maanden. Alvast voor Moederdag, haha. Gek idee dat het nog maar 7 weken tot mijn verlof is, vind dat de tijd zo snel gaat ineens! Vanochtend kwam er iemand van de kraamzorg, dat ging volgens mij allemaal prima, maar jemig wat een kletskous! Ze herhaalde zich echt honderd keer, vooral over dat ze vanwege de zomervakantie niet konden garanderen dat we de hele periode maar één kraamverzorgster zouden krijgen. Nou prima, zeg dat dan één keer en ga verder met je verhaal, zou ik denken. Nee hoor, ze was ruim een uur honderduit aan het kletsen terwijl het ook in een kwartiertje of zo had gekund... Nou ja, het is nou in ieder geval allemaal geregeld. Ik merk dat mijn nesteldrang echt weer de kop op steekt, ik wil verder met de babykamer!! Zoveel is er niet meer aan te doen, maar we kunnen er alleen maar in de weekenden aan werken en voor mijn gevoel vliegen de weken voorbij... Vanochtend ook voor het eerst sinds voor de vakantie weer eens op de weegschaal gestaan en de teller staat nu op 11,5 kg erbij. Oeps! Maar goed, ik ben niet enorm dichtgegroeid of zo en heb wel meer last van mijn rug, dus het zal voornamelijk babygewicht zijn. Hoe gaat het bij jullie?
Hier komt er ook steeds meer nesteldrang. Maar merk dat ik rustiger aan moet doen krijg steeds meer last van mm bekken. Morgen mn laatste werkdag gelukkig. Volgende week komt kraamzorg langs ben erg benieuwd hoeveel uur willen jullie? Ik denk dat ik alleen moeder en kind zorg wil de huishoidelijke taken kan mn vriend doen en mn moeder is ook vrij om te helpen.
Wij gaan voor de 49 uur, zijn aanvullend verzekerd dus dat moet gewoon lukken. Mijn man is gelukkig lekker vrij, maar ik vind het wel fijn als er nog een paar handen is.
Het aantal uur kraamzorg staat hier gewoon vast. 49 uur met flesvoeding. 54 uur met borstvoeding. Ze zorgen voor de visite en wat huishoudelijke dingetjes zoals de wc, beetje stofzuigen en de was.
Hier ook beginnende nesteldrang! Ook mijn buik is steeds zwaarder aan t worden. Soms ook bandenpijn! Verder vandaag gesprek gehad in ziekenhuis ivm medicatie gebruik! Het is zodanig lage dosering dat ik verder alleen met kinderarts in gesprek moet en ze voor zekerheid alles na bevalling goed in de gaten houden! En stiekem kreeg ik ook een extra groei echo die ik volgende week ook krijg bij verloskundige! Als je t niet verwacht extra leuk joh!! Het kindje is perfect in groei precies in t midden goed vruchtwater, gevulde blaas en keek recht in de camera! Ook lag ze te knipogen en t leukste van alles! Ze konden al haar zien op d'r koppie!! ( zal ze dan toch zwarte krullen krijgen???? ) papa & mama helemaal blij!! En volgende Week gewoon een extraatje en met 35 weken nog een liggings echo nou dikke prima!!!! De foto heb ik gedraaid zodat ze je recht aan kijkt!! Boven aan hoofd en armpje ernaast!!
Jaaa ik blonde en mijn vriend had vroeger zwarte krullen nu scheert ie zijn hoofd! En hij is beetje getint dus zijn genen zullen wel wat meer naar boven komen! Zo grappig zijn dochter had krullen en zoontje kaal! Nu beide zwarte krullen! Maakt me nog meer nieuwsgierig!!
Wat mooi seurebeure altijd leuk die extra echo's! Hier denk ik 49 uur thuiszorg. Heb m'n dochter erbij en vorige keer koorts gehad in kraambed en veel aan kraamhulp gehad met borstvoeding.. Nesteldrang begint hier toch ook toe te slaan..vorige keer weinig last van gehad maar ook de harde buiken enzo dus probeer toch beetje rustig te houden Liesje wat lekker je laatste werkdag! Vooral fijn als je al zo'n last krijgt van je bekken. Lekker een beetje rustig aan doen. Ladyl kilo's gaan hier niet zo hard. Denk maar 1,5 vanaf begin zwangerschap, maar was van alle hormonen spuiten al behoorlijk aangekomen dus denk dat beetje compenseert haha Baby86 hoe gaat het nu? Gember fijn dat je controle goed was! En heel leuk pakje! Geniet allemaal nog even van het lekkere weer! Fijne avond