16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat een leuke foto Seurebeure!
    En top dat ze precies op volgens de richtlijn groeit.
    Mooi gemiddeld kindje :)

Nesteldrang heb ik niet echt (denk ik haha)
    Alle kleertjes en bed spulletjes enzo zijn allemaal al gewassen.
    Ik maakte zo wie zo elke dag al een beetje schoon dus er is hier eigenlijk niet echt iets wat een grote beurt nodig heeft.
    Wil alleen volgende week nog een keer alle ramen zemen

2. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Leuke foto seurebeur, fijn dat alles goed was!

Hier ook lekker weekend gehad, lekker verwend op moederdag:)! Gisteren met het mooie weer helaas naar stage, is anderhalf uur rijden en wij hebben geen airco, dus ik was helemaal opgezet toen ik terug kwam:$ Mja gelukkig is het nu weer weg getrokken. Heb nu staan dat ik de 26e me stageverslag inlever, dus daarna nog een paar keer naar de uni maar wel zo goed als klaar als het goed is! Nog maar 2 weekjes dus:D Hier ook wel nesteldrang hoor, heb al vanalles gepland voor in me verlof hha. Kan ook niet wachten om het kamertje helemaal af te maken en alle spulletjes weer van zolder te halen en te kijken of ik van mezelf nog wat mag kopen. Liesje lekker hoor dat jij al verlof hebt, helemaal als je het zwaar begint te vinden!

Hier trouwens ook gewoon 49 uur kraamzorg, vond het vorige keer wel fijn! Der wordt lekker voor je gezorgd en je hoeft je verder niet zo druk te maken om het huis enzo. Nu ook nog L derbij natuurlijk, dus dan lijkt het me helemaal fijn. Het ligt er hier een beetje aan of vriend meteen vrij heeft, hij heeft de 26e vakantie, dus hangt er maar net vanaf wanneer ze eruit wil komen.

3. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Ik zou niet met teveel wachten tot aan je verlof hoor dames, want dat dacht ik ook bij me dochter, oooh dat doe ik in me verlof allemaal wel..nou was nog geen halve week thuis en daar was madam al...je weet t maar nooit.. ;)

Verder gaat het op moment gelukkig stuk beter hier als ik me maar rustig houd..en ja dat lukt de ene dag beter als de andere keer ;)

4. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Ik dacht dat ik geen nesteldrang had maar ik blijk het wel te hebben :D. VL zegt namelijk de hele tijd dat we nog wel een week of 10 hebben en dus nog zeeën van tijd hebben, maar ik sta erop dat alles voor mn verlof af is. Dus van het weekend maar even dekentjes, lakentjes een matrasje en de rest wat we nog nodig hebben aanschaffen!

5. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Fijn dat jullie een goed weekend gehad hebben, Moederdag was het heerlijk weer, wij waren met de hele familie bij mijn ouders (behalve mijn zusje, die is er nooit bij). Dus ik heb ook genoten van de gezelligheid en de "Wow flinke buik al!" opmerkingen :D

Gister ook een drukke dag geweest, de stad in met die hitte, BH verlengstukjes gekocht, ze begonnen te strak te zitten :) ik zit nu op +16kg, BMI is nu 2kg te veel, voor niet zwangere vrouwen, dus dat valt nog te overzien :D 's morgens nog de deurkozijnen boven voor de 3e keer een laagje verf gegeven, nu zien ze er eindelijk netjes en strak hoogglans wit uit :)
    Gister avond zwangerschapsgym van Mensendieck gehad, was gezellig, waren met een klein groepje .. ik vond de laatste 10min ontspanning alleen een beetje zweverig, ze gingen van die Yoga muziek (vogeltjes muziek :p ) afspelen, ik ben toch meer van de klassieke piano muziek wbt. ontspanningsmuziek :)

LadyL, fijn dat je niet weer flauw bent gevallen, eng hoor!
    Lief kadootje van je man!

Gember, schattig pakje ;) ik heb wel over die cursus gelezen, "samen bevallen", maar mijn man is vaak pas na half 7 thuis en heeft het dan vaak ook nog druk met zijn werk (iemand moet het geld hier verdienen :p ), dus dat leek me niet handig, ook wilde ik vooral zelf dingen leren om mijn lichaam goed te bewegen en ontspanningsoefeningen doen ed. daar heeft mijn man niet zoveel aan :)
    Fijn dat alles goed was bij de VK!

Slapen, ik ben blij dat ik nog "gewoon" op mijn rug kan liggen, nog steeds veel last van maagzuur in de nacht, dus ik lig half zittend op mijn rug, pas in de ochtend trek ik 1kussentje weg en ga ik op mijn zij liggen, met dat kussentje onder mijn buik, dat ligt het lekkerst vind ik.

Ik doe altijd alle was in de droger, ik ben altijd bang dat als ik het buiten hang er een vogel op schijt :p

Vanavond borstvoedings-avond in het ZH, mn man gaat toch mee :cool: ik vertelde dat jullie ook "aaaallemaal met zn 2en" zijn geweest :)

Jenn, ik zou ook graag kleertjes naaien, maar lijkt me wel moeilijk hoor, wil het wel gaan proberen, ik heb bijvoorbeeld wel loopsheidsbroekjes voor mijn honden genaaid, die zien er best "echt" uit :D maar makkelijk is het niet :)
    Een uurtje slapen deed ik vooral in het eerste trimester, nu ik niet meer werk slaap ik meestal lekker uit in de ochtend.

Kraamzorg, ik weet niet meer hoeveel uur ik krijg, gewoon de standaard uren, zal dan 49 zijn denk ik? Ik vind het maar niks een vreemd iemand in mijn huis, als ik haar niet aardig vind is ze ook zo weer weg, bijv. zo'n enorme kletskous, daar houd ik helemaal niet van :) mijn man neemt na de bevalling ook 2 weken vakantie, dus dat scheelt ook :)

Seurebeure, leuke echo foto! Fijn dat alles er goed uit ziet!

Monique, 1,5kg nog maar :) ik heb maar 2 maanden hormonen hoeven spuiten, maar wel het jaar er voor 10kg aangekomen, omdat ik 10kg te weinig woog. Dus 3jaar geleden woog ik nog 57, nu 83 :) toen ik zwanger werd 67 ;) (ben 1.83meter).

Vlindertje, lekker vooruitzicht, nog maar 2 weken ;)
    Ik heb ook geen airco en er waaide gister ook allemaal witte pluisjes hier rond, dus raam open was ook niet fijn, gelukkig hoefde ik maar 20min te rijden :)

Ik wil ook alles af hebben hoor, donderdag én vrijdag komt mijn vader gelukkig weer klussen, dus ik denk dat het kamertje dan wel af is :D ik zelf moet alleen nog even achter de pc (paint shop) kruipen, heb ik alleen helemaaaal geen zin in, want ik heb ook nog opdrachten van mensen liggen, die een t-shirt design/logo gemaakt willen hebben en eigenlijk moet ik dat dan ook meteen "even" doen, alleen zit ik dan de hele dag achter de pc.. zo geen zin in :)

Fijne dag allemaal! Hier vanmorgen bewolkt en nat, nu komt het zonnetje door ♥

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Nou hier alles weer goed, nog steeds op de middellijn, verder erg onpersoonlijke gyn, dus heb geen foto's en was binnen 10 min weer buiten, over 3 weken weer een afspraak 2 juni, maar wel bij mijn vertrouwde gyn, want deze is mij te onpersoonlijk...

7. Gember

Gember Niet meer actief

Sorry, even een ego berichtje... :) Ik ben zooooo moooooeeee! Hebben jullie dit ook ineens? Het is iets van de afgelopen week. Daarvoor had ik er wekenlang niet zoveel last van. 's Nachts slaap ik zo zo omdat ik na een poosje niet meer lekker lig of moet plassen. Zonder een middagdutje stort ik echt in (zoals nu). M'n ijzer bij de vk-controle gisteren was 7,3 en ze zei dat dat goed is. Op internet lees ik dat bij niet-zwangeren de ondergrens 7,5 is en bij zwangeren 6,8. Is het dan niet aan de lage kant...? Bluh ik baal van dit gevoel en wil gewoon helemaal niks doen. :(

Nogmaals sorry voor het ego bericht!

8. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Heel herkenbaar Gember. Na een dag werken kan ik ook bijna niet meer. De laatste uren zijn dan ook niet echt heel productief maar goed... de andere uren werk ik dan maar even extra hard. Mijn ijzer was 7,6 en volgens vk praaaaaaaachtig dus zou me over die 7,3 niet heel veel zorgen maken. Vermoeidheid hoort er nou gewoon eenmaal bij en daar mag je best eens over zeuren :D :D.

9. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Zeuren mag best! Doe ik ook regelmatig, haha :D :D

Ik merk dat mijn energielevel nu ontzettend wisselt. De ene dag kan ik de hele wereld aan, de volgende dag kan ik alleen maar op de bank liggen. Mijn ijzer was volgens de VK ook prima in orde, weet alleen niet meer hoeveel precies :p Maar ook dan is het dus gewoon mogelijk dat je even niet meer kan. Mocht het nou echt heel heftige vormen aannemen en je je zorgen gaan maken, dan kan je altijd nog even bellen met de vk lijkt me.

Hebben jullie al opvang geregeld voor straks? Wij gaan voor 2 dagen kdv maar zijn er nog niet over uit welke het wordt. We hebben morgen nog een afspraak bij een kdv hier in de buurt en nemen dan een beslissing. Moeilijk vind ik dat, want er is zoveel waar je aan moet denken en zoveel keus!

Ik wil ook alles af hebben voor mijn verlof hoor, alleen het wassen ga ik dan nog doen. Manlief had bedacht dat -ie wel een estafetteloop kon gaan doen in Rotterdam als ik 37 weken zwanger ben (precies als hier in Utrecht de Tour de France van start gaat), dus ik hoop dat ons kleintje nog even blijft zitten... Heb er echt geen zin in dat ik die eerste uren alleen moet doorstaan!

10. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    49 uur kraamzorg???? Is dat standaard? Ik krijg er namelijk maar 24 vergoed met mijn aanvullende verzekering. En hen ook niet zo veel zin om mij scheel te betalen aan kraamzorg. Mijn man is ook 2 weken in huis na de bevalling dus hij zal het huishouden gaan doen.

11. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ouders van Nu zegt er het volgende over:

"In Nederland heeft iedere vrouw na een bevalling recht op kraamzorg. Kraamzorg zit namelijk in de basisverzekering. Standaard heeft iedere vrouw recht op een basispakket van 49 uur kraamzorg (als je borstvoeding geeft), verdeeld over 8 dagen. Dat is gemiddeld 6 uur per dag. Het wettelijk minimum is 24 uur, verdeeld over 8 dagen. Geef je geen borstvoeding maar kunstvoeding, dan bestaat het basispakket uit 45 uur kraamzorg.
    Als je in het ziekenhuis bevalt, worden de dagen die je in het ziekenhuis moet blijven afgetrokken van het aantal uren kraamzorg. Voor één ziekenhuisdag lever je zes uur kraamzorg in. De dag dat je thuiskomt telt niet mee als ziekenhuisdag.
    Er geldt voor ieder uur kraamzorg een wettelijke eigen bijdrage van € 4,15 (2015). Bij sommige aanvullende verzekeringen hoef je die eigen bijdrage niet te betalen. Dit verschilt per zorgverzekeraar en hoe uitgebreid aanvullend je verzekerd bent. Check hiervoor je zorgverzekeringspolis of neem contact op met je zorgverzekeraar."

Wij zijn aanvullend verzekerd en krijgen wel de volle 49 uur kraamzorg en volledige vergoeding. Daarvoor zijn we wel van aanvullende verzekering veranderd trouwens (van Jongeren naar Gezin of zoiets).

12. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Wij zijn ook aanvullend verzekerd maar krijgen maar tot 24 uur kraamzorg vergoed. Dan zouden we dus de rest bij moeten betalen.

13. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Gember, je zou kunnen proberen je voeding iets aan te passen.
    Er zijn wel wat dingen die veel ijzer bevatten.
    Groene groentes.
    Een handje ongezouten cashewnoten.
    Bruin brood met appelstroop.

Is het proberen wel waard :)

14. Gember

Gember Niet meer actief

Thanks meiden. Soms is het fijn om je hart even te luchten. :) Het is niet niks he zwanger zijn! :p Vandaag had ik een mega deadline en dat maakte het er ook niet beter op. Ik ga er vanuit dat die ijzerwaarde gewoon goed is dan. Ik let sowieso wel op wat ik eet en dat ik genoeg ijzer binnenkrijg. Appelstroop is al een favoriet. :D

Kraamzorg: wij krijgen 49 uur geloof ik. Dat was standaard bij het geven van borstvoeding. Raar van die uren bij jou MRD. Ik zou er toch eens naar vragen...

Kinderopvang: wij hebben een paar weken geleden de knoop doorgehakt over welk KDV het wordt. Plek is nu gereserveerd, contract volgt dan na de geboorte. Wij brengen de baby vanaf december 3 dagen per week naar het KDV. Het is echt een fijne plek waar ik haar (denk ik) met een gerust hart durf achter te laten. Dat is zo belangrijk! Ik heb met andere KDV's soms wat twijfelachtige gevoelens gehad en dat is niet fijn.

Nestelen: mannen kijken er heel anders tegenaan he hihi! :D Een vriendin van mij beviel een maand te vroeg en had nog niks gewassen. Ze vond dat praktisch gezien heel vervelend, los van dat het sowieso vrij heftig is natuurlijk. Ik wil mede daarom het liefst voor m'n verlof alles klaar hebben, ook de was. You never know. ;) Het geeft mij rust in ieder geval. Donderdag gaan we leuke plaatjes aan de muur hangen en stickers plakken. Momenteel ben ik veel was aan het draaien. Voor de rest is alles zo'n beetje klaar. Vrijdag nog een isofix base halen. De draagdoek en wipper krijgen we te leen en moet ik nog ophalen binnenkort.

Gewicht: ik zit nu op +7 of +7,5 kg. M'n BMI voor niet-zwangeren is tegen de 25, dus bijna te hoog.

4dogs: Goed van de zwangerschapsgym! Snap in jouw situatie wel dat je dan meer kiest voor iets voor jezelf. Het belangrijkste is dat jij weet hoe en wat. Uiteindelijk moet je man vooral je hand vasthouden en lief blijven. ;) Veel plezier bij de borstvoedingsavond! Wahahaha "bang dat er een vogel op schijt". :D ;) Ik snap 'm hoor. Maar op ons balkon is echt geen vogel te bekennen, dus komt wel goed. Bovendien hebben we geen droger. :p

Liesje: laatste werkdag gehad, hoe was het?

Jenn: wat heerlijk nog 5 weken te gaan! Ik donderdag nog 6 weken te gaan. :D Kan niet wachten eerlijk gezegd...

LadyL: wat lief van je man. :) Ik heb voor m'n verjaardag een pedicure cadeau gekregen met voetmassage. Die ga ik tijdens m'n verlof doen. Heerlijk. En wat een irritante kraamzorgdame... :( Zo suf als mensen je tijd lopen te verdoen!

Seurebeure: leuk van de echo en dat ze zoveel kon zien! :)

15. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wij krijgen 100% - 48 of 49 uur vergoed (8x 6uur). Ook geen eigen risico kosten.

Gember, even klagen mag altijd hoor :D
    Wij hebben heeel veel vogeltjes, de buren hebben een zeer vogel vriendelijke tuin, wel gezellig hoor :) alleen de tuinset zit er steeds onder ;)

Ik moet ook even klagen, ik ben vandaag al wel 30x naar de wc geweest, steeds 5 druppels plassen, terwijl ik voor mijn gevoel heel nodig moest.. hopelijk ligt madam morgen ietsje anders :p

Wij hoeven geen opvang, ik ben en blijf thuis de komende jaren :)

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik heb net de geboortekaartjes bestelling eindelijk door gezet, samen met manlief een schattig kort tekstje uitgekozen, verder niet teveel poespas, gewoon een stoere boerderijkaart voor ons meisje :D

Ook heb ik vandaag mijn next direct bestelling binnen :) ik miste nog een paar warme sweaters voor de koudere dagen (maat 56 en 62) en nog een set van 3 pyamaatjes in maat 50 besteld ;)

17. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Schattige kleertjes!!

Hier vandaag ook een rot dag, mijn meisje ligt met haar hoofd al mooi beneden maar zit daar geloof ik ook met haar handen met als gevolg plassen maar dat was al ff zo en steken in mijn muts ( sorry) vandaag echt harde buiken en enorm opgeblazen gevoel lig dus maar in bed! Ff kalm
    Aan! En jeuk!! Zoveel jeuk om gek van te worden op borsten en buik! Gister gyn laten kijken en moet het even in de gaten houden en menthol poeder en anders medicatie! Ook wiebel benen grrrr die worden ook steeds erger!

Ook ff klaag bericht hahaha vandaag ben ik ff een hormonale draak!! 😂

18. Gember

Gember Niet meer actief

Lekker he klagen? ;) :p

Dogs, als je dat houdt met vaak maar weinig plassen: laat je urine dan ff checken op blaasontsteking. Wat jij noemt was het enige symptoom dat ik toen had namelijk. Wat leuk van jullie geboortekaartje! En superleuke kleertjes! :)

Wij zijn momenteel ook bezig met het geboortekaartje. De drukkerij heeft een proefontwerp gemaakt en daar moeten wij een dezer dagen op reageren. We houden het simpel qua tekst en zo, maar het is wel mooi papier en letterpress.

Samen Bevallen was trouwens erg leuk gisteren! Aardige club mensen en veel nuttige info. :D

19. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Laatste werkdag was erg leuk ook een raar idee, ontzettend veel gekregen zo leuk en niet verwacht:)

Bevallings praatje was echt onzin eigenlijk niks geleerd, en vond ze een beetje zweverig je moet zus je moet zo ben er misschien te nuchter voor.

Geboorte kaartje hebben we al klaar staan.

Ik zit nu op +15 kilo terwijl ik normaal eet, m'n oma en moeder hadden dit ook zal wel erfelijk zijn haha als ik dan geen striae krijg zoals m'n moeder ben ik blij:) en anders maar wel..
    Morgen weer controle bij de vk.

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Leuke kleertjes 4dogs!

Straks weer controle bij de vk.
    De 30 weken echo en het bevallingsgesprek.
    Ben heel benieuwd.

Een naam voor ons meisje hebben we nog steeds niet.
    We worden het gewoon niet eens :(
    Begin er nu onderhand wel nerveus van te worden.

Deel Deze Pagina