16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Nee fysio lost ook niets op maar je krijgt tips.. De pijn zal blijven alleen miss is het wat dragelijker door oefeningen

Ik zal even foto vangroei schema er bij doen al snap ik r weinig van!!!!:)

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Wat een mooie foto 4dogs82!
    En fijn dat ze lekker op schema ligt.

Die cijfertjes zeggen mij ook vaak weinig, enige wat ik er van snap is achteraan het gemiddelde staat.

Ik geloof de gyn wel als die zegt dat het goed is, ik zie altijd het grafiekje en de meneer zit vanaf het begin precies op het middelste lijntje haha.

Ik heb hier het idee van indalen, daaronder af en toe wat steken wat ik anders niet kan plaatsen, maar ondertussen voel ik hem ook bovenin.

Verder tijdens werk laat die me niet meer met rust zoals in het begin ( lopen was die rustig zitten druk)
    nu doet die waar die zin in heeft en vooral tijdens schoonmaken zijn die bobbels in mijn buik best lastig ;)

Ga nu maar even kijken of het droog blijft en dan de post maar even rondstrooien, zie er tegen op, post lopen is zo klaar maar die wind is weer TE zag ik, en die wind trek ik de laatste tijd nog maar weinig.

3. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Mooie foto 4-dogs. Fijn dat alles goed is.

Van die grafieken en cijfertjes snap ik ook vaak niet veel hoor. Maar inderdaad als de vk zegt dat het goed is dan geloof ik dat wel.

Indalen is hier nog niet bezig. Soms denk ik wel dat ie is gedraaid uit stuit naar hoofdligging maar daar twijfel ik nu ook weer over. Dus dat zullen we donderdag wel horen bij de vk. Als ie week 34 nog niet is gedraaid dan heb ik besloten te starten met acupunctuur. Maar ik hoop gewoon dat ie al gedraaid is.

Net ook gebeld door kraamzorg. 2 juni intake.

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat fijn Seurebeure!
    Mooie foto!
    Hoe ver ben je nu?
    En ze is 37cm en 1652gr?

Hier ook net een meting gehad.
    Ze zit nog steeds onder de ondergrens maar ze volgt wel der eigen lijn dus geen rede tot zorg.
    Ze is nu 38,5cm en 1370gr.

Als ze zo blijft groeien is eerder inleiden niet nodig :)

5. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Vandaag bij de verloskundige geweest, heb nog gevraagd naar de baarkruk en die hebben ze en nemen ze ook mee met thuisbevalling. Wel fijn te weten dat ze die ook nog hebben.

Verder was alles goed, baarmoeder was van schaambot tot bovenkant baarmoeder 31 cm lang en onze kleine gup lag al half met het hoofdje onder mijn schaambot kon de verloskundige voelen. En met de rug en billetjes ligt ie nu wat links en schopt naar rechts. En schoppen dat kan ie nog steeds.... auwch...

Verder nog steeds lage bloeddruk en wat last van krampen en de heupen met het slapen. Slaap momenteel echt heel erg slecht. Moet bijna ieder uur van kant verwisselen omdat mijn heup anders te veel pijn gaat doen. Babykamer is bijna klaar. Deur moet er nog in en geschilderd worden.

Ik werk nog steeds 20,5 uur in de week in de schoonmaak en hoop dit nog de komende 6 weken vol te kunnen houden.

Afgelopen weekend lekker wezen terrein rijden met onze oud militaire voertuigen, kon nog net achter het stuur zitten met mijn dikke buik :p had nog 1 cm speling :D Ging hartstikke goed en hebben ons zeker vermaakt.

Morgen komt de kraamzorg voor de intake. Dus ben benieuwd. En donderdag onze 30 weken echo... heel veel zin in :D kunnen we onze kleine gup weer ff zien en kijken hoe groot ie gegroeid is. Want druk is ie iig wel ;)

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hierbij mijn flinke toeter , al vond ik hem mee vallen tot ik nu de foto zie :)

7. Gember

Gember Niet meer actief

Hoi meiden,
    Ben er even een aantal dagen niet geweest. Was met Hemelvaart weg en gisteren druk in de weer in huis. Iets teveel om terug te lezen, dus ik reageer op het meest recente! :)

4dogs, mooie foto en wat fijn dat alles goed was! :)

Jenn, goed idee van die acupunctuur. Een vrouw bij mij op zwangerschapscursus is een maandje verder en heeft haar baby door acupunctuur uit de stuitligging gekregen. Klonk ideaal.

LadyL, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk dat het eind in zicht begint te komen met de voorbereidingen. Dat geeft inderdaad veel rust.

Hardlopertje, bij jou ook fijn dat het kamertje bijna af is!

Kimberly, cadeau-idee: een mooie kinderstoel, heb je die al? Voorlopig niet nodig, maar wel handig als je die cadeau kunt krijgen en die van Stokke bijv zijn al gauw 200 euro.

Seurebeure, fijn dat alles goed is met je baby! Wat naar van je bekkenpijn en dat het zo'n invloed heeft op je dagelijkse functioneren... :(

Bij ons is de babykamer nu echt af, joepie! :D De lijstjes en muurstickers hangen ook, ziet er heel mooi uit. Een echte meisjeskamer. :) Gisteren heb ik alle wasjes gesorteerd en etiketten/verpakkingen verwijderd, zodat het gaandeweg in de machine kan. Wij hebben geen droger, dus ik doe en paar babywasjes per week. Eind volgende week moeten die wel klaar zijn denk ik. Leuk om alles dan op te vouwen en in de kast te doen! Onze nieuwe kinderwagenonderdelen komen deze week, dus dat is dan ook geregeld. Fijn! :D Verder hebben we alles nu in huis. Ik moet alleen nog een wipstoel en draagdoek ophalen bij kennissen waar ik die te leen van krijg. En volgende maand koop ik alvast wat voedingsbeha's voor de eerste tijd.

Fysiek gaat het wel ok, maar het wordt wel steeds pittiger vind ik. :) Die buik zit meer en meer in de weg, slapen gaat moeilijker en ik heb minder energie. De afgelopen week was ik vaak ook 's avonds van huis en nu ben ik echt kapot... :$ Vanavond even niets en op tijd naar bed. Indalen heb ik nog geen idee van, dus zal wel niet. Verder schopt en stompt de baby er aan alle kanten lekker op los. :p

De nog werkende dames: kijken jullie ook zo langzamerhand uit naar jullie verlof? Ik moet nog deze week en dan 5 weken werken, maar kan niet wachten tot het voorbij is. Hebben jullie ook minder concentratie op het werk? Tot een uur of 2 gaat het wel, maar daarna zak ik in...zoals nu dus. Alsof m'n hoofd niet meer ingewikkelde dingen aan kan. Sowieso gaat dat moeizamer.

8. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Prachtige buik!! Van mij ziet er mini uit groei echt in de breedte
    En voel me wel alsof ik mega buik heb hahaha

Geen blaasontsteking gelukkig! Vandaag ook geen krampen gehad buiten bekken om dus moet t wel in de gaten houden!!

9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Mooie buik kinberley de ene dag vind ik mijne enorm en dan weer niet t is ook maar net hoe ze ligt, ik maak elke week een foto en elke week weer groter ben benieuwd hoe Het aan het einde is .

Hier ook langzaam beginnen met de was ook geen droger dus draai een wasje met mooi weer en dan kan het buiten lekker drogen.

Hebben jullie alles al? Ik nog wat kleine dingetjes ik krijg ook nog geld van mn opa en oma geen idee hoeveel maar miss dan toch de stokke newborn set halen hebben er al mensen ervaring mee?

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wauw Kimberly!
    Das echt een flinke buik. Mooi hoor.

Seurebeure, je begint ook mooi te groeien!
    Fijn dat je geen blaasontsteking hebt.

Gember, heerlijk gevoel hé als de kamer af is :)

Ik heb bijna alles al gewassen.
    Het laatste beetje ligt te wachten in de wasmand.
    Alleen nog wat deco dingetjes ophangen in de kamer en dan is echt alles klaar!
    De adapters voor de maxi cosi voor op de kinderwagen komen als het goed is morgen binnen.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

En ik had net een verzamelfotootje gemaakt :)
    De laatste foto die erop staat heb ik net gemaakt.
    Is een stuk ronder geworden.

Bijgevoegde bestanden:

12. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier nog steeds kleine dingetjes halen, hydrofiel washandjes flesjes boxkleed Die dingetjes.

Ooh en voor de mensen die een baby dump in de buurt hebben, is die goedkoper dan de prenatal?
    Zelf geen baby dump in de buurt, maar wel bij mijn moeder, we gingen samen nog shoppen, en tja om nou onnodig teveel uit te gaan geven kan ik als de baby dump goedkoper is beter die kant een keer opgaan dan dat ze hier komt en alleen de prenatal hebben om te shoppen.

Beeb87 wat leuk om het zo te zien groeien he !

13. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ja ik heb vooral de grote dingen bij de babydump gekocht kamer,box,wieg.
    Kleren en accesoires vind ik niet heel leuk, je hebt wel veel acties met beddengoed,hydrofielen enzo zou hè even de folder moeten kijken op de site.

14. Gember

Gember Niet meer actief

Mooie buikjes, dames! :D

Wij hebben alles wel zo'n beetje in huis. Alleen nog een reserve boxkleed, voedingsbeha's en wat extra luiers. Kinderstoel kopen we na de geboorte wel. En eigenlijk wil ik nog een paar setjes kleding in 50 en 56 kopen. Maar dat kan altijd nog. :D Kopen jullie van tevoren eigenlijk vitamine D en K druppels?

Van het weekend kwam ons boxkleed binnen, gelijk uitgeprobeerd om te kijken hoe de katten zouden reageren. En ja hoor, ze gingen er natuurlijk meteen in liggen. Terwijl de box zonder kleed totaal oninteressant was. Nu zit er alleen meteen een paar haaltjes in de stof van het kleed...grrr... :-x Komende dagen ga ik 'm er wel weer af en toe in leggen, maar dan met aluminiumfolie erop. En anders balonnen erbij. Hopen dat ze het dan afleren. Na deze "traininingsperiode" ga ik het boxkleed natuurlijk nog wel even wassen. ;)

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja, zeker leuk Kimberly!

Babydump is met een hoop dingen wel goedkoper ja.
    Maar je kan ook gewoon via internet bestellen :)
    Als je boven de 20,- zit word het gratis thuisbezorgd.

16. Gember

Gember Niet meer actief

Baby-dump heeft wel laagste-prijsgarantie, dus als je ergens anders iets ziet waar het goedkoper is, verlagen zijn hun prijs voor jou. Wij hebben er de kinderwagen en isofix base gekocht. Het beddengoed daar vond ik niet zo mooi. Babykleding hebben ze ook wel bekende merken zoals Noppies en Feetje, maar vind de presentatie niet zo leuk als in andere winkels. Sowieso is de aankleding van de winkel meer "budget" dan Prenatal of Babypark.

17. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zo, vandaag druk dagje.
    School korfbal van mijn 2 meiden.
    eerst al een half uur fietsen dan daar een dag hangen en vnv nog werken, dat wordt helemaal niks.
    ook is schoonfamilie daar, ( zelfde team als 1 van de kids)

Je kunt begrijpen dat ik er erg veel zin in heb ;)

Gelukkig zit tuinland om de hoek, dus op het einde wip ik daar nog even naar binnen, altijd leuk neuzen haha

18. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Goedemorgen dames, mooie buiken!

Ik wil ook zo graag de laatste dingetjes voor de babykamer af hebben, gaan jullie het kamertje nog aan ons laten zien met wat foto's? Ik ben zo benieuwd :)

Ik probeer vandaag ergens energie te vinden om de naaimachine uit te pakken en lakentjes en dekentjes te gaan naaien, de stoffen liggen me te roepen :D

19. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Goeiemorgen! Klinkt inderdaad als een drukke dag Kimberly, pas je wel op dat je niet teveel doet?

4dogs82, ga je die allemaal zelf naaien? Wauw! Succes, ik ben heel benieuwd hoe ze gaan worden :D

Wij zouden dus gisteravond de laatste dingen halen, maar toen ik vlak voor het eten ineens een harde buik kreeg die maar niet wegging, vond mijn man dat dat ook wel een andere keer kon. Nu gaan we zaterdag, zal wel ontzettend druk zijn... En dat duurt voor mijn gevoel nog zo lang! Vandaag doe ik lekker rustig aan :) Ik heb geen opdrachten staan, dus dat wordt een beetje rommelen in huis, wasjes draaien en vouwen, misschien een beetje tuinieren. Ik had van die AH moestuintjes staan, maar die doen het voor geen meter, dus ik denk dat ik er andere groenten in zet.

20. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    LadyL, ik moest wel, want hoeslakens was het enige wat ik in het paars kon vinden, ik kon geen lakentjes en dekentjes in het paars en/of lila vinden. Het is ook wel makkelijk hoor, recht toe recht aan ;)

Balen van je harde buik gister, wij hebben een mooie stoel bij Woon Square gekocht, voor in de babykamer. Met het vloerkleed ben ik ook helemaal happy, is een lila-paarse van Sebra, die zijn met de meeste dingen super duur, maar het vloerkleed was betaalbaar :D

Deel Deze Pagina