16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Gember, wat vervelend. Hoe gaat het nu?

Seure, balen van je haar. Je vraagt je soms af waar die mensen hun opleiding hebben gedaan. Ik ga altijd lekker naat m'n schoonzusje. Dan weet ik zeker dat het goed gebeurd.

Wij hebben ook de joolz luiertas. Lijkt mij wel een handige tas.

Kamertje is hier bijna af. Deze week is de Ixxi-afbeelding binnengekomen en gisteren hebben we m opgehangen.

2. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Hoe voel je je nu, Gember? Zou indalen kunnen zijn, voorweeën duren niet zo lang. Heb je de vk gebeld of ging het wel weer?

Seurebeure, wat balen van je haar! Slecht van die kapper ook zeg, je laat als salon toch meestal geen onervaren meiden klanten kleuren?! Fijn dat je gratis terug mag.

Wauw 4dogs wat een mooi kamertje! Leuke pop ook. Die van ons is bijna af, morgen plankjes ophangen en volgende week hopelijk ergens aquarel inlijsten voor aan de muur. De stoel die we hebben besteld heeft een levertijd van 6-8 weken, dus ik hoop echt heel erg dat die op tijd binnen is! Kleedje hebben we niet gevonden gisteren, maar is wat mij betreft ook optioneel. Misschien wordt het er wel veel te druk van, eerst even kijken wat die stoel doet qua look.

Vandaag lekker rustig dagje, straks komt een vriendin van me langs met haar dreumes, gaan we gezellig in de tuin zitten. Vanavond BBQ met de buren en gelukkig is het lekker weer! Fijne dag dames :)

3. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Gaaf Jenn!

Gember, hoe gaat het?

En thanks dames, ik ben ook echt super blij met het eind resultaat, we hebben een mooi nieuw huis, veel dingen nieuw, maar het baby kamertje is de aller mooiste kamer in het huis en tot in de details echt zoals ik het wil :)

Gezellig weekend!

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Heel mooi geworden 4Dogs!
    Die kleur groen is heel gaaf.

Gember, hoe is het met je?

Jenn, heel erg leuk!

Wij hebben van de week ook nog van alles gedaan aan het kamertje.
    Op 1 plank na is alles klaar!
    Veel decoratie dingetjes opgehangen en de laatste beetjes gewassen.
    Heb de kleertjes uitgezocht die mee gaan naar het ziekenhuis.

Wat nemen jullie mee in de 'vluchttas'?

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ik heb ooit zo'n lijstje uitgeprint, denk dat we dat gewoon aanhouden. Wel zo handig als je denkt dat je dingen gaat vergeten ;)

6. Gember

Gember Niet meer actief

Thanks meiden.

Nog steeds niet lekker hier... :( Echt zo'n gevoel van eerste dag menstruatie of zo. Wil alleen maar op de bank liggen onder een dekentje met een boek of de iPad. Vanochtend de vk gebeld: zij dacht gelijk weer aan een blaasontsteking (maand geleden nog gehad) en zei dat ik het gelijk moest laten checken. Gedaan bij de huisartsenpost: geen blaasontsteking. Weer vk gebeld: ze maakt zich geen zorgen omdat de kramp constant is (dus geen weeën) en de baby goed beweegt. Het is voor mij alleen wel heel vervelend. Het kan zijn dat de baarmoeder weer wat geprikkeld is of dat de baby al wat indaalt. Even aankijken dus en heel rustig aan doen, zei ze.

Wat betreft spullen zijn we wel zo'n beetje klaar. Alleen de wipstoel en draagdoek moeten we nog ophalen bij vrienden en ik moet voedingsbeha's en -shirts kopen over een maand. Degenen die ook klaar zijn met kamertjes en uitzet: hebben jullie ook een ietwat "leeg" gevoel ineens? De grote dingen zijn klaar, nesteldrang is daardoor wat gezakt. "Tja, wat nu?" De komende maand ben ik waarschijnlijk al moe zat door de laatste weken werk, overdracht etc. Dus misschien niet zo slecht dan. En ondertussen probeer ik veel te lezen, over opvoeding en zo, maar ook gewone romans of thrillers.

Jenn, wat mooi die Ixxi afbeelding! Heel schattig en toch heel modern, niet typisch babyachtig of zo! Leuk!

Beeb87, ik pak tzt ook zo'n lijstje voor de vluchttas erbij. Ik denk aan: 2 nachthemden, warme sokken, badslippers (douche), voedingsbeha, boxers (voor met het kraamverband ;)), outfit voor mezelf na de bevalling, 2 babypakjes (50 en 56), toiletspullen, zoogcompressen, druivensuiker (voor energie), mueslirepen (ook voor ML), aquarius (aangezien het een soort marathon is :p), schoon shirt voor ML, nummer kraamzorg, telefoonoplader, muziekoordopjes.

7. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Vergeet ook niet de camera + oplader! Oh en eventueel iets van tijdschriften of een boek voor je partner, kreeg ik als tip mee. Voor als het echt lang duurt voordat je volledige ontsluiting hebt en hij van gekkigheid niet meer weet wat -ie moet doen :p

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Zo'n lijstje kan ik gewoon op internet vinden?

Omdat ze zo'n 5 pond word geschat aan het einde heb ik van alles ingepakt aan kleertjes in maat 44 en 50.
    Groter zal ze zo wie zo niet aan kunnen.
    Heb 2 setjes met broekje en shirtje, 2 boxpakjes en 2 rompertjes.
    Is dat genoeg?

En je krijgt luiers enzo in het ziekenhuis neem ik aan?

Goede tips van die mueslirepen enzo!
    Iets te eten krijgen is vaak beetje drama bij ons ziekenhuis als het buiten de gewone tijden ligt.

Ga het allemaal opschrijven.

Gember, wat vervelend dat je nog steeds niet lekker bent.
    Misschien krijg je wel een flinke groeispurt met je buik.

9. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Luiers hebben ze in het ziekenhuis ja, en qua kleren is dat genoeg hoor, mocht je langer moeten blijven kan manlief altijd nog wat halen thuis, dus ik zou het wel duidelijk neerleggen thuis zodat hij het goede pakt mócht het zo lopen 😁.

Lijstje kan je idd zat vinden op internet!

Gember: balen dat je hier doorheen moet.. Ik heb ook dat ik af en toe teveel heb gedaan en dat merk aan m'n buik, zoals dit weekend.. Maar als ik smiddags even slaap en vroeg naar bed ga, is het weer over.

Vandaag de babykamer verven! Als ik al die mooie kamertjes van jullie zie, voel ik me echt heeeel erg laat 😣. Dus heb manlief opgedragen dat deze week het meeste klaar moet zijn 😄.

10. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Mueslirepen meenemen is idd een goeie! Beeb, kijk anders eens hier: De ziekenhuis bevalling

Pff, ik ben echt zo blij dat vandaag ook nog een dagje 'weekend' is... Gisteravond om half elf doodop in slaap gevallen, maar zo tegen half drie vond één van onze katten het nodig om luidkeels te gaan zitten miauwen op de trap. En helaas weet ik dat ze daar niet mee stopt tenzij ik dan kom kijken, het is echt 'mijn' kat soms. Aaargh...

11. Gember

Gember Niet meer actief

Mueslirepen inderdaad en bijv wat Pringles of zo voor wat zout misschien. Ik denk dat je op een gegeven moment alleen niks meer wilt eten en dan is die druivensuiker ideaal. Misschien iets stevigs voor na de bevalling (snickers, mars of zo)? Ik lees vaak dat vrouwen een enorme hongerklop krijgen na de bevalling. En vergeet je man niet he! :p Voor hem wat toiletspullen is waarschijnlijk ook wel fijn. Camera goede tip! ;) Wij fotograferen alleen alles met de iphones. Die van mij zit een hele goede camera op, dus die zet ik op vliegmodus en dan als camera gebruiken.

Het gaat hier vanochtend weer iets beter. De kramp sluimert wat meer zeg maar, dus ik voel me weer ok. Gisteren lang middagdutje gedaan en verder ook heel rustig gehouden. De vk vroeg gisteravond of ik toch even langs kon komen om te checken. Alles was prima in orde en ze dacht dat het toch de oprekkende baarmoeder is. Raadde een buikband aan. De baby lag overigens niet in stuit gelukkig. :D Hopelijk blijft ze een beetje op haar plek liggen. :p Indalen kan al aan de hand zijn, maar dat schiet nu nog op en neer, dus zegt niet zoveel.

Mikjez, kan me voorstellen dat je het kamertje af wilt hebben, maar het komt sowieso altijd wel goed joh!

LadyL, wat irritant van je kat... :$ Herkenbaar! Wij voeren onze katten tegenwoordig met zo'n automatisch opengaand bakje op een timer. Anders maakten ze ons altijd wakker... Nu zeuren ze sowieso veel minder om eten omdat ze weten dat er wat in het bakje op hen wacht hihi.

Beeb87, lijken me genoeg kleren hoor! En luiers en kraamverband krijg je in het zh.

Vandaag even wat stofzuigen, wassen en vanavond weer naar onze pufclub. ;) Fijne dag!

12. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik begin te merken dat ik wat zenuwachtiger begin te worden, de grens van 31 weken zit om de hoek, met de 2 ling lag ik bijna in het ziekenhuis, met ontsluiting en een week later waren ze geboren door de hellp.

Dus straks wordt het de weken aftellen,weer 1 en weer 1 verder.

Op dit moment gaat alles gelukkig nog gewoon goed, maar goed de vorige keer was het ook acuut, dus dat het nu goed gaat zegt niks.

Heb mezelf voor genomen niet meer over mijn grens te gaan, wat ik normaal wel doe, meer rusten tussen de werkzaamheden door.
    en maar niet teveel gaan nadenken over de vorige keer, al gaat dat laatste lastig worden.

13. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Oh dat lijkt me inderdaad zenuwslopend, Kimberly! Ik zal voor je duimen dat je kleintje deze keer lekker lang blijft zitten.

Gember, het was niet eens dat ze honger had hoor, ze kunnen hier altijd bij hun droogvoer. Ze wilde gewoon spelen denk ik...

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Wij moeten zo even langs de vk voor controle en gaan dan richting het park voor een openluchtfestival, hopen dat het een beetje mooi weer blijft! Droog zou in ieder geval fijn zijn.

Terwijl ik dit schrijf wordt er weer flink bewogen onderin mijn buik, dus van hoofdligging en indalen zal nog wel geen sprake zijn. Ik hoop stiekem dat we straks even mogen spieken... Ben heel benieuwd wat ik nou precies voel bewegen de hele tijd!

14. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    16 juli
    Jenn78 -1e kindje - 36 ♥jongen♥

17 juli
    Hardlopertje - 2e kindje - 26 ♥Verrassing♥

18 juli
    Vlindertje90 - 2e kindje - 24 ♥meisje♥

19 juli

20 juli
    iez - 2e kindje - 33 ♥meisje♥
    Mikjez - 2e kindje - 25 ♥jongen♥

21 juli
    Monique7 - 2e kindje - 36 ♥meisje♥

22 juli
    Beeb87 - 1e kindje - 27 ♥meisje♥
    Liesje12345 - 1e kindje - 24 ♥meisje♥
    Seurebeure - 1e kindje -33 ♥meisje♥
    Loe - 1e kindje - 27 ♥Verrassing♥
    MaBad - 1ekindje ♥jongen♥

23 juli
    Gember - 1e kindje - 30 ♥meisje♥
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 ♥jongen♥

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31 ♥meisje♥
    4dogs82 - 1e kindje - 33 ♥meisje♥

25 juli

26 juli
    LadyL - 1e kindje - 26 ♥Verrassing♥
    Yvetje1982 - 3e kindje - 32 ♥jongen♥
    Flengeltje - 1e kindje - 22 ♥jongen♥

27 juli
    Natalie1 - 1e kindje - 25 ♥meisje♥
    Wijffie75 - 2e kindje - 39 ♥Verrassing♥

28 juli
    Mam1991 - 2e kindje - 23 ♥jongen♥
    MissRedDragon - 1e kindje - 31 ♥Verrassing♥
    Kimberly 33 - 4de kindje - 33 ♥jongen♥

29 juli

30 juli
    Strijkertje - 2e kindje - 30 ♥jongen♥

31 juli
    Baby86 - 2e kindje - 28 ♥meisje♥

Afspraken

25 mei - LadyL - afspraak vk
    26 mei - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    26 mei - Mikjez - 3D echo studie
    26 mei - Vlindertje90 - Echo placenta ligging
    28 mei - Hardlopertje - Echo 33 weken
    28 mei - Hardlopertje - Controle gyn
    29 mei - 4dogs82 - afspraak VK
    01 jun - Mikjez - afspraak vk
    11 jun - Mam1991 - Centering Pregnancy + controle
    15 jun - Mikjez - afspraak vk
    18 jun - LadyL - afspraak vk bevalplan
    29 jun - Mikjez - afspraak vk
    13 jul - Mikjez afspraak vk

11 meisjes
    9 jongens
    5 verrassingen

★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★
    ★ TicTac
    ★ ladys1987
    ★ Griselda
    ★ PH1
    ★ karlijntje
    ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★ - ★

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Handige link!
    Ga hem opslaan :)
    Druivensuiker ook opgeschreven.

Gember, wat fijn dat het weer wat beter met je gaat.
    Lief van je vk dat je even langs mocht komen.
    Zal een hele geruststelling zijn geweest.

Kimberly, kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van word.
    Hopelijk gaat het deze keer niet gebeuren.

Spannend LadyL, hopelijk een echo!

Wij hebben niks op de planning voor vandaag :)
    Lekker rustig aan doen. Was een vreselijke nacht ppff.

Fijne dag allemaal!

16. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Planning is even naar de gamma, rolgordijn halen voor de zolder.

En verder genieten van de rust haha

17. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Lady, ik dacht dat onze baby ook nog niet gedraaid was. Voelde de bewegingen ook vaak heel laag en m'n ribben bleven gespaard. Ook zeggen ze dat het voelt als een aardverschuiving als ie omdraait. Niks gevoeld maar toch was ie omgedraaid. Nog steeds voel ik veel beweging laag, zal wel goed kunnen boksen. En benen trekt ie in als je je hand op z'n voeten legt zagen we op de echo. Dus wie weet ligt die van jou ook wel goed.

Beeb, op de voorlichtingsavond van het ziekenhuis hoorden wij wat je allemaal zelf moest meenemen. Luiers en kraakverband kan je thuis laten geloof ik.... Ben het eigenlijk alweer vergeten :D. Ga ook die link wel even bekijken.

Hier doen we niet veel. Zaterdagavond wat wezen drinken met een vriendin en aardig laat thuis... Met als gevolg dat ik nu al een paar dagen niet te genieten ben :D. Lekker chill dus... Zo lang ik nog niet met verlof ben, spreek ik 's avonds dus niet meer af.

18. Humpie1985

17 nov 2014
    45
    0
    0
    Hoi meiden,

ik ben in dezelfde periode als jullie uitgerekend :) 23 juli om precies te zijn. Nog maar 2 maandjes...
    Manlief wil het geslacht geheim houden. Ik ook toen we het net wisten met de 20 weken echo, maar na 2 weken was ik al klaar met geheim houden, haha.

Onze babykamer is in basis af, alleen de aankleding nog. Maar dat is meer een luxe probleem: er is zoveel leuks te krijgen, dat we gewoon niet goed weten wat we moeten kiezen. In ieder geval iets met beren. In mijn eerste trimester is de opa van manlief overleden. Die vroeg in zijn laatste week steeds naar 'de foto van het beertje'. Daarmee bedoelde hij de echofoto. En beren zijn daarbij altijd zo ontzettend schattig!
    Heb nou laatst muurstickers van Pooh gevonden, hartstikke leuk. Denk dat we die richting op gaan.

En geboortekaartje kiezen natuurlijk. Ook al zo'n luxe probleem: veel te veel leuks te koop.

Ervaren jullie dat ook zo? Dat er zoveel leuks is dat het moeilijk kiezen is? Of weten jullie al heel goed wat jullie willen?

19. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Ik herken dat gevoel wel, mijn dochter is met 35 weken geboren... dus ben ook erg benieuwd en zenuwachtig of deze dame ook te vroeg komt of netjes wat langer blijft zitten... soms voelt het alsof het ieder moment kan beginnen..dat maakt me wel eens bang..

20. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Hoi Humpie, welkom! Je kunt jezelf in de lijst zetten door het bericht te quoten en dan aan het begin en eind [ quote ] en [ /quote ] weg te halen.

Lastig dat er zoveel keus is hè? Gelukkig hadden mijn man en ik al vrij snel een idee van wat we wilden, al is het dan juist weer heel moeilijk om precies datgene te vinden dat je in je hoofd hebt...

Deel Deze Pagina