16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Nog een tip bij de pufcursus was GeboorteTENS. Had er nog nooit van gehoord... :) Hier meer info: Bevallen met GeboorteTENS - GeboorteTENS
    Zeker bij rugweeën erg goed. Alleen niet in water te gebruiken natuurlijk. :p
    En veel verzekeringen vergoeden het apparaat (deels). Ik denk erover om de Elle te nemen, maar overleg het eerst nog met m'n vk vrijdag.

2. Gember

Gember Niet meer actief

Mooie foto Liesje!

3. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Nou dames ben bang dat het hier bekkeninstabiliteit word....:( hele zware pijn in onderrug wat door straalt in me linkerbil..of te wel kan me totale linkerbeen amper gebruiken..kan er gewoon totaal geen kracht mee zetten, strompel door het huis heen..alleen als ik in bed lig heb ik geen pijn voel me echt radeloos..moet gelukkig zo na vk dus ben benieuwd wat zij zegt..heb ook groeiecho. Maar goed als dit zo blijft kan ik mijn laatste werkweekjes wel vergeten....

Sorry maar moest ff flink klagen... :,(

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Baby86 wat vervelend zeg!

Bekkenpijn is zo vervelend :( hopelijk valt het mee, goed het staan lopen en uitrusten verdelen.

Wel fijn dat je geen pijn hebt als je ligt.

Zelf bekkenpijn of nou ja mijn si gewricht die lastig doet , zelfs liggen gaat dan lastig als ik last heb.
    gister ook last, had de hele dag spaghetti benen, fietsen naar het werk was een drama .

heb hetzelfde kwa werk als jou, Alleen dan omdat ik liever langer verlof erna heb ipv daarvoor niet omdat het werk zo leuk is :D
    Vl zei gister al dat was je laatste werkdag, die is wat voorzichtiger, ik zie het als een slechte dag en hopelijk was dat ook gewoon zo En kan ik gewoon door werken ipv ziektewet in voordat ik verlof krijg.

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Een badbevalling zou ik ook wel graag willen.
    Ga dat ook voorleggen aan de gyn volgende week.
    Ik lees namelijk op de site van het ziekenhuis dat het gebeurd in samenwerking met de vk en daar loop ik niet meer.
    Zou jammer zijn als dat de enige rede is dat het niet meer kan.

Baby86, zou dan vandaag nog een afspraak maken bij de fysio.
    Je hebt geen verwijzing ofzo meer nodig.
    Hoe eerder je erbij bent hoe beter het is.
    Sterkte!
    En hopelijk heb je een goede groeiecho!

6. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Mijn afspraak is verzet naar vrijdag, ik had 14u in de agenda staan en zij 16.30, en toen had ik nog een andere afspraak staan dus moeten verzetten.. Maar komt goed, leuk verjaardagscadeautje dan 😁

7. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Zo, hier ook weer een superdruk weekend gehad. Tuindeuren geplaatst. Verjaardagen gehad. Nu hopelijk even rust.

Hier in bad gelegen met bevalling dochter, maar wou graag weer uit.
    Vond helemaal niks. Bevalling op zich was best goed te doen, ook zonder pijnbestrijding dus dat was nu ook weer het plan. Enigste wat ik erg naar vond was dat vk laatste randje wou wegmasseren.. Maar vanaf eerste harde buik tot dochter geboren is heeft 12 uur geduurd.

Baby wat vervelend! Inderdaad zoals beeb zegt maak vandaag nog afspraak met fysio. Succes met je echo.

Liesje mooie foto!

Gember geen ervaring met geboortetens of de epi no. Ben wel benieuwd naar.

Mikjez balen maar je krijgt nog dat scheelt! Leuk op je verjaardag.

Hier morgen weer naar verloskundige, benieuwd of alles goed is. Vanaf gister toch idee dat wat vocht ga vasthouden ookal is nu weer weg.
    Echo's krijg ik helaas niet meer. Bij ons alleen officieel de termijnecho en 20 weken..

8. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Wat vervelend, Baby86! Ik sluit me aan bij de rest, zo snel mogelijk naar de fysio meid! Probeer bukken en tillen zoveel mogelijk te vermijden. Sterkte ermee!

Mikjez wat jammer dat je afspraak verzet is! Maar inderdaad ook leuk op je verjaardag straks. Alvast gefeliciteerd! :D Helaas krijg ik hier pas weer een echo met 36 weken helaas... Mocht maandag ook niet :(

Vandaag gelukkig een rustige dag, hopen dat ik twee nachten aan slaapgebrek goed kan maken. Ik heb wel vaker dat ik niet goed in slaap kom of een nacht niet slaap, maar eigenlijk niet sinds mijn zwangerschap. Nu lag ik twee nachten achter elkaar klaarwakker naar het plafond te staren... Hebben jullie dat ook?

9. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Nou gisteravond ging echt belabberd met werken. Ontzettend benauwd geweest, maar het was ook gewoon 25 graden binnen op kantoor :$ snap niet dat ze daar kunnen werken met die hitte. Maar ik wil niet graag opgeven en wil graag doorgaan, maar ben bang dat ik toch iemand er bij moet nemen die het buk en zware tilwerk doet. Maar dat zou heten dat ik over 3 weken al moet stoppen met werken en dat wil ik eigenlijk niet :(

Gisteravond en vannacht echt om het uur wakker geweest en gewoon niet meer lekker kunnen liggen. Heb sinds 2 nachten iedere keer last van de heupen, maar kan alleen maar op de zij liggen want als ik op de rug ga liggen dan heb ik het gevoel dat mij de lucht uit mijn longen gedrukt word. Maar met lopen en werken heb ik nergens last van alleen met slapen. Dus om het uur wakker en niet lekker uitgerust iedere ochtend ga ik mijn dag tegemoet. Daardoor ook ontzettend veel last van hoofdpijn :(

Het trappen van de kleine uk is nu meer gewone bewegingen. Zal natuurlijk ook wel daardoor komen dat ie wat minder ruimte heeft nu. Maar dat vind ik niet zo erg ;) want had al 1 plek die enorm beurs van binnen was van het getrappel er tegenaan iedere keer.

10. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Vluchttas lijstje heb ik op mijn Mama&Zo app.
    Wel een goeie van die snickers en sportdrankjes, die ga ik onthouden :cool:
    Wij kregen juist de vraag of we ons hele kraampakket zo'n beetje mee willen nemen naar het ziekenhuis, scheelt hun in de kosten :p ik kijk wel of ik nog plek heb in mijn tas ;) zoals die matjes die wil ik gewoon thuis houden, voor na de bevalling en vanaf week 37 vast onder mijn hoeslaken, voor het geval dat...

Mooie buiken! Leuk die tekening er op Liesje :D

Brandend maagzuur, Rennies helpen hier juist helemaal niet. De laatste nachten gaat het beter (afgelopen maand echt heel erg last van gehad, dat ik snachts 3 a 4x wakker werd/schrok met overgeefsel in mijn mond :$), ik eet na 19uur nu niks meer en drink dan alleen nog een glaasje melk. Dan kan ik met 2 kussen goed liggen, ik hoef niet meer echt rechtop te zitten, zoals vorige week nog wel moest.

Gember, goed dat je het zegt van die enveloppen, ik zal eens vragen waar die blijven, ik heb de kaartjes besteld en betaald, maar zou de enveloppen ook vast opgestuurd krijgen.... ik heb dat liever maar geregeld, mn hoofd is een zeef, dus ik vergeet het anders ook zo weer..

Sterkte dames met de lichamelijke klachten en angsten, hier lichamelijk wel steeds meer last, voeten, benen en rug. Over de bevalling maak ik me (nog) geen zorgen, heb zo'n beetje alles gelezen (boekjes en sites) en gekeken (op YouTube), dus meer voorbereiden kan denk ik niet, laat het maar gewoon over me heenkomen, ik wil ook geen bad bevalling, want er is maar 1 bad in ons ziekenhuis en dan zal je net zien dat iemand er al gebruik van maakt en dan moet je op zo'n moment ineens omschakelen.... ;)
    Maar misschien als het moment daar is en ik toch de behoefte voel en het bad beschikbaar is dat ik het toch wil proberen? Ik zie het allemaal wel ;)

11. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik gebruik niet eens rennies, werd ten strengste afgeraden door mijn verloskundige. Ik drink 's ochtends en 's avonds een glas melk. Ik mocht wel een speciaal drankje ophalen bij de apotheek. Maar ik kijk het nu nog ff aan hoe het gaat. Ik eet geen koolsoorten meer, geen frisdrank meer en ook geen koffie of thee. Het enige wat ik op dit moment drink is water of ranja. Ook eet ik weinig tot geen scherp voedsel meer en probeer ik niet te veel zoetigheid meer te eten.

Een badbevalling zou ik ook wel willen maar ons ziekenhuis heeft ook maar 1 bad en als deze bezet is kom je gewoon op een kamer te liggen. Dus daarom hebben we er gewoon maar voor gekozen om thuis te bevallen. Ook heb ik de verloskundige gevraagd of ze een baarkruk hebben, dat lijkt mij ook nog wel een goed alternatief aangezien de zwaartekracht dan ook nog meewerkt. En die hebben ze en altijd in de auto :)

12. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Nou idd bekkeninstabiliteit.. kan gelukkig morgen al na fysio..
    Verder was de cyste wat gegroeid :( en loopt de baby wat achter in de groei..:( dus voel me niet zo happy...mag voorlopig ook niet werken en aangezien ik na deze week nog ma 3 wk hoef zal t er wel helemaal niet meer van komen...:( de tranen staan me nader dan het lachen eerlijk gezegd...alles lijkt tegen te zitten me ouderd vandaag op vakantie gegaan dus kan ik ook geen beroep op doen met hulp voor in huis of me dochter..schoonouders zijn helaas al overleden.. en manlief is hele dagen aan het werk... sorry voor me negatieviteit.....

13. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Hè wat naar meis, kan me heel goed voorstellen dat je er even flink doorheen zit! Is er een vriendin of anders een buurvrouw die je kan bellen voor een kop thee en een knuffel?

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat naar allemaal zo Baby86.
    Het stoppen met werken kan een hele positieve invloed hebben op je bi waardoor het best zo kan zijn dat je het huishouden enzo nog prima zelf kan.
    Juist door het te gaan verdelen.

Hie ver loopt de kleine achter?

15. Gember

Gember Niet meer actief

Baby86, wat naar die bekkeninstabiliteit en het andere gedoe lijkt me ook supervervelend... :( Misschien is er inderdaad iemand in de buurt bij wie je even terecht kan, zoals LadyL voorstelt? Het lijkt me fijn om er even met iemand over te praten. Sterkte!

MRD, baarkruk lijkt mij ook ideaal. :) Heb het laatst "getest" bij de cursus en voelde heel goed, ook de houding die daarop volgt wanneer je net iets harder moet persen. :p

Dogs, wat stom van het zkh! Je betaalt toch voor je bevalling daar, waarom zou je dan al die zooi mee moeten nemen...? :( Klinkt alsof je een goede instelling hebt wat betreft de bevalling, houden zo! :)

Mikjez, balen, maar wel leuk op je verjaardag! :D

Monique, goed om ervaringen te horen met een badbevalling. Zelf neig ik er niet echt naar omdat ik bang ben dat al het bloed er nog heftiger uitziet in het water... :) Wel lijkt het me fijn om er tijdens de ergste weeën even in te kunnen. :cool:

Vandaag echt KNALLENDE koppijn, zo naar... :$ Nog niks ingenomen, maar denk dat ik dat toch maar ga doen.

16. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Baarkruk is erg fijn!
    Heb erop gezeten met de eerste omdat ik liggend 0,0 weeën had.
    Zodra ik weer ging staan hup daar waren de weeën weer, dus de kruk geprobeerd :)
    Ben wel op bed bevallen trouwens, niet op de barkruk, maar als hulpmiddel heel fijn.
    Bad bevalling geen idee, heb het wel eens gezien op tv, ik moet in het ziekenhuis en heb geen idee wat voor mogelijkheden er zijn.

Het begint allemaal wel dichtbij te komen, nog eventjes en we zijn elkaar hier aan het succes wensen en feliciteren.

Hebben jullie de naam al? Hier heeft vl weer een nieuwe verzonnen, en moet zeggen vind hem nog leuk ook :D

17. Gember

Gember Niet meer actief

Barkruk klinkt ook wel relaxed, Kimberly! :p Maar goed, zo'n baarkruk lijkt me vooral fijn omdat de zwaartekracht wat meehelpt. Bij de cursus hebben we ook liggend persen geoefend en dat vond ik 3x niks. Half zittend/liggend was wel fijn met ml achter mij.

Het komt inderdaad rap dichterbij...! :$ Hebben jullie ook zo'n dubbel gevoel: aan de ene kant nog heerlijk om dat babytje in je buik te hebben, nog even rust nemen etc, maar aan de andere kant zooo nieuwsgierig!

Naam staat al een hele poos bij ons vast. Het staat zelfs al op de digitale proefdruk van de geboortekaart. Ziet er zo gaaf uit om het te zien staan! Fijn dat jullie er misschien ook uit zijn, Kimberly! :)

18. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Ik dacht dat wij ook al een naam vast hadden staan, maar manlief zegt vandaag doodleuk dat hij het echt nog niet weet... Pfff Hahahha

19. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Baarkruk weet ik niet zo, skippybal lijkt me dan wel weer fijn om de weeën op te vangen. Ach, voor hetzelfde geld verander je nog van mening als het eenmaal zover is, toch?

Gember, dat dubbele gevoel herken ik inderdaad. Zei gisteravond nog tegen mijn man dat het heel gek is om te bedenken dat ik straks niet meer zwanger ben! Kan ik eindelijk weer op mijn buik liggen, haha.

Namen voor zowel jongen als meisje staan hier ook al een tijdje vast, dat geeft toch een hoop rust. Ik merk alleen dat ik nerveus word van die paar kleine dingen in de babykamer die niet af zijn maar die ik echt samen met mijn man moet doen. Hij gaat zaterdag een paar dagen naar het buitenland voor zijn werk en het liefst zou ik alles voor die tijd af hebben, maar dat is natuurlijk hartstikke onrealistisch. Alleen vliegen de weken voorbij en ik heb op de een of andere manier zo'n vermoeden dat ons kleintje de 40 weken niet gaat volmaken, weet niet waarom...

20. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Leuke buikfoto liesje:) Mooie buik ook!

Wat balen baby89, lekker proberen rustig aan te doen, al vind ik dat ook lastig met nog een kindje erbij. Hopelijk is er nog iemand bij wie je even je verhaal kwijt kan, blijven je ouders lang weg?

Echo was gisteren gelukkig helemaal goed! Wel heel naar dat ik geen 2 minuten op m'n rug kan liggen, dan wordt ik helemaal naar, dus moest steeds draaien en had last van harde buik. Dan kun je ook niet echt genieten van je echo, maar was toch leuk even te kijken natuurlijk:)

Ik wilde vorige keer tijdens me bevalling helemaal niks. Heb 3 weeen op de bal gezeten omdat dat misschien zou helpen met indalen volgens de verpleegkundige, maar ik wilde er snel weer af hhi. Dus ga er maar vanuit dat ik t dit keer ook niet wil, mja je weet maar nooit.

Hier ook veel last van maagzuur, neem wel rennies. Verloskundige zei tegen mij juist dat ik er wel wat tegen moet nemen, omdat het slecht is voor je slokdarm en dat is natuurlijk wel zo. Kijk het nog even aan anders begin ik ook maar met een drankje want ze zei dat dat meestal wat beter werkt.

Deel Deze Pagina