16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Baby wat leuk een babyshower! Hier vorige wk 1 van een vriendin gehad.

Hier ook slecht slapen. Denk dat ze met d'r koppie op m'n blaas ligt ofzo.. Constant gevoel dat moet plassen.

Wat een leuke jurk 4dogs! Staat je leuk.

Dromen begint hier ook weer, was even wat minder, maar droom weer van alles.

Jenn fijn dat alles goed was!

Hier weer lekker druk weekend gehad. Heerlijk genoten van het warme weer. As donderdag met schoonzusje mee, die krijgt weer echo van twins. Morgen officieel laatste dag werken. Heerlijk!

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier even het hemeltje opgehangen om te kijken nu de muur geschilderd is.
    rest is nog zooi haha maar denk dat het deze week wel klaar is :) dat is wel prettig weer een zorg minder ;)

3. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Mooi Kimberly!

4. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @4dogs82: Leuke jurk, die heb ik ook gekocht :D

Helaas heb ik hier wat mindere dagen achter de rug... Vrijdag
    avond tijdens het werk door mijn rug gegaan :( helemaal niets geks gedaan, niet zwaar getild of zoiets en het was er zo ineens er in geschoten. Zaterdag ochtend eerst naar het ziekenhuis geweest want ik zou tabletjes krijgen die de paracetamol zou versterken, maar bij de apotheek op het ziekenhuis zeiden ze dat ik deze tabletten helemaal niet mocht hebben want het zou een vroeggeboorte kunnen veroorzaken. Dus maar niet gedaan. Moest wel gewoon blijven bewegen.

We zijn wel zaterdag nog naar fortarock geweest, alleen ik op krukken om mijn rug ondersteuning te geven. De kleine uk was heel erg rustig tijdens alle harde muziek :D Dus nu al een echte metal baby :D Maar we zijn wel eerder naar huis gegaan omdat ik het met mijn rug niet meer trok.

De afgelopen dagen ook 's nachts slecht geslapen ivm de pijn in de rug en loop nu in de ziektewet omdat ik gewoon echt ineens niets meer kan. Ik kan niet bukken of tillen, het enige wat ik kan is een beetje rond waggelen :( Voor de rest doet alles pijn wat ik ook maar doe. Als ik op de bank zit en op moet staan doet het al ontzettend veel pijn maar als ik even aan het lopen ben word het wel iets minder. Dus dat word tot op heden ff niet meer werken en nu moet ik dus wel 6 weken voor mijn uitgerekende datum stoppen met werken en met verlof gaan. En ik had zo gehoopt dat ik tot 4 weken voor de tijd door kon gaan. Maar helaas dat heb ik dan weer.

5. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Ah nee, wat balen MRD!! Echt k*t als het er zo ineens inschiet. En nu, krijg je fysiotherapie of zo? Hoop dat je toch je laatste weken nog een beetje comfortabel kunt doorbrengen...

Leuke jurk, 4dogs! Die dingen zijn bij mij helaas meestal te kort, zijn doorgaans niet gemaakt voor meiden langer dan 1.75m :( En zo'n maxi dress moet wel echt maxi zijn en niet zo net boven je enkel uitkomen...

Mooi zeg Kimberly! Fijn dat je vriend toch tijd had om de muur te doen. Had je nog gezegd dat je graag een keer met zijn tweetjes wilde zijn?

Mikjez, dat gevoel van alles nog willen kunnen herken ik heel erg. Moet mezelf echt dwingen om niet teveel (wat voor mij dan als normaal voelt) te doen.

Wij hebben dit weekend eindelijk de plankjes opgehangen! :D Nu is het wachten op de stoel (duurt nog minstens 4 weken) maar eigenlijk is het kamertje zo goed als klaar. Voelt echt zo fijn! Verder vanavond in de zwangerschapscursus het persen geoefend, dat is nog best lastig vind ik. Je moet echt aan een hoop dingen tegelijk denken...

Zijn er trouwens nog meer meiden die geen mails van nieuwe berichten in deze thread krijgen? Van andere onderwerpen krijg ik wel gewoon mails, alleen van deze niet, zo raar!

6. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hey meiden,

Hier vandaag weer een betere dag! Zo fijn :) Naar de ikea geweest en kastspullen gehaald. Morgen naar de Hema want de vlekken van melk worden nu steeds groter dus moet even zoogcompressen halen..

MRD: balen dat je door je rug bent gegaan zeg.. Hoop dat je niet teveel pijn heeft.

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Sterkte mrd! Erg vervelend :(

Fijn dat het wat beter gaat mikjez, en geslaagd zo te lezen?
    Hier gelukkig nog geen extreem lekkende borsten.

LadyL wat een leuke kast zo zeg!
    En nee hij weet het wel, maar dat zit er niet meer in , tenzij de uk later komt ;)

Hier de post maar weer eens wegbrengen, het lukt nog prima, evenals het poetsen maar toch zie ik er tegenop.
    Oké het weer is ook niks aan, in het zonnetje lopen is veel leuker haha, dit keer weinig enge blauwe brieven, en de wij jonge ouders is er weer :D
    Dus na mijn broodje maar eventjes aankleden hondje naar buiten gooien en dan aan de bak.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Owjee MRD wat vervelend 😔 hopelijk knapt het snel op!

Haha droog persen?ladyl 😁 wat moet ik me daar bij voorstellen?

Vandaag lekker rustig dagje, even wat opruimen en poetsen in huis.

Mooie kamertjes dames 😃

9. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Haha ja het was best apart. Wat we dus deden was oefenen met hoe je ademt, zodat je niet naar je hoofd toe perst (zeg maar wat je doet als je een hap lucht neemt, kin op je borst laat hangen en dan druk zet) maar naar beneden richting je bekkenbodem. Dan was er ook nog verschil met naar achteren en naar voren persen, afhankelijk van het punt in de bevalling (of het hoofd van je kindje al langs je schaambeen was). Dat alles deden we dan eerst op de yogabal ('baarkruk') en daarna op een yogamatje, dus dat je zowel zittend als liggend weet hoe dat voelt. Kijk, uiteindelijk neemt je lijf het straks toch over, maar het is wel goed om een beetje te weten wat de bedoeling is.

Fijn dat je je weer wat beter voelt, Mikjez! Mijn borsten lekken eigenlijk helemaal niet, behalve die ene keer eentje 's nachts.

Hier vandaag weer langs de VK voor een check, ben benieuwd of de kleine nou al eens de goede kant op ligt ;) Heb het idee dat ukkie nog regelmatig koprollen doet!

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou dat klinkt best interessant 😃 hopelijk heb je er veel aan straks!

Hier gaat de kleine ook nog alle kanten op. Vind dat wel spannend, hoop heel erg dat hij uiteindelijk toch goed komt te liggen. Het laatste wat ik wil is een ks, dat is mijn enigste angst

11. vlindertje90

vlindertje90 Actief lid

12 jun 2012
    176
    0
    16
    Leuk een babyshower! Heb laatst ook een gehad van me nicht, maar is niks voor mij, hoe niet zo van in de aandacht staan hha.

Ohw wat bale MRD, sterkte!

Fijn dat het beter gaat Mikjez!

Zier er leuk uit LadyL. Vriend heeft hier van t weekend kubussen aan de muur gehangen, is ook leuk geworden! Babykamer nu bijna klaar en als t goed is komt t wiegje ook van de week, hebben we van me ouders gekregen:)! Bij jullie ook erg schattig geworden Kimberly! Nu nog wachten op de beebjes hhi, over een paar weekjes kunnen de eerste baby's gewoon al geboren worden, wordt nu wel spannend!

Gisteren voor het laatst bij de vk geweest. Alles was goed, ze kon alleen eerst het hartje niet vinden omdat baby met der rug tegen mij rug lag, wel even vervelend, maar gelukkig hoorde ze t later toch in de verte:) Nu over 2 weken naar de gyn, krijg daar ook eerst een echo, ben benieuwd.

12. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    #4812 4dogs82, 9 jun 2015
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
    MRD, oei klinkt heel pijnlijk! Ik moet wel zeggen, ik maakte zelf schoon en ik vind dat je het nog bizar lang hebt volgehouden hoor, wees daar trots op, ook al ben je teleurgesteld dat je nu eerder met verlof moet! Ik was rond week 22 al helemaal klaar er mee ;)
    Doe rustig aan en beterschap met je rug! ;)

LadyL, hij zit bij mij ook ietsje te kort (kan de schouderbandjes nog wel losser doen, maar ik ben 1.83m :D normaal zijn ze me ook te kort (broeken draag ik altijd in lengte 34 of 36), maar voor dat geld heb ik het erop gegokt. Ik ben ook niet van de korte rokjes/jurkjes, dus wilde voor de zomer hitte toch iets luchtigs :D
    Heel leuk dat kamer hoekje zo, lekkere frisse kleur, heerlijk vrolijk!
    Ik krijg geen mails, maar heb ik ook niet ingesteld, ik open deze site via een snel-link, dus altijd op blz.1 en dan klik ik naar de laatste en zo houd ik alles bij :p
    Wij hebben gister ook het persen geoefend, ik vond het ook wel erg lastig al die dingen tegelijk onthouden, maar ik denk, uiteindelijk komt het wel goed :)

Mikjez, fijn dat je je gister goed voelde! O ja, zoogcompressen, die wilde ik gister halen, maar toen ging de Etos pas om 12uur open en ik wist niet dat dat Hema ze ook verkocht eerlijk gezegd. Maar ik heb ze nu nog niet echt nodig, wil ze gewoon vast in huis hebben, voor het geval dat..

Kimberly, ik had van de week mijn eerste Ouders van Nu in de bus, heb ik me voor 4x aan laten smeren :p ik heb hem al doorgelezen, vind er niks aan :D lees liever hier op het forum :)

mam, ik had ook het gevoel dat de kleine nog alle kanten op ging, veel geschuif, dikke kont die ik voorbij voelde komen en regelmatig uitpuilt naar buiten :p maar de VK zei dat ze met haar hoofd al mooi ingedaald ligt, hopelijk blijft dat zo! KS lijkt mij ook niks! De operatie zelf vind ik niet eng, maar het herstel er na lijkt me echt naar en ook dat je niet meteen helder bent als je baby ter wereld komt lijkt me erg teleurstellend...

Vlindertje, fijn dat jullie kamertje ook bijna klaar is! Gelukkig toch het hartje kunnen horen ;) de VK die ik de laatste keer had zat heel vreemd voor zich uit te staren toen ze naar het hartje luisterde, ik kreeg er de kriebels van, maar uiteindelijk zei ze "Prachtig hé?!", aparte dame :p

Ik heb gister weer een nieuwe BH gekocht, voor de zwangerschap B75, al snel in de zwangerschap naar D75/80 en die begonnen nu echt te krap te zitten (kreeg 4 borsten :)), dus gister E85 gehaald, zit als gegoten :$
    Je hebt wel van die mee groei BH's maar die vind ik niet prettig, ik wil altijd T-shirt-beugel-bh's, zonder "tepel zicht" :)

Vandaag ga ik lekker niks doen, alleen de honden uitlaten, gister druk zat geweest, helaas is manlief de hele week in het buitenland, dus ik moet alle 3 de honden zelf doen ;) degene die irritant aan de riem trekt komt dus de hele week niet verder dan de struikjes 2 huizen verderop :) arm ding :) we spelen wel extra in de tuin ;)

Fijne dag allemaal!

13. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Ik moet altijd wel lachen kan precies zien welk huisje een baby krijgt :D
    toch zeker weer 6 die het net hebben aangevraagd.

Ga zo even onder de douche hangen, mijn bekken heeft er even geen zin meer in, mijn benen voelen dan altijd zo dood, dus even warmte en ontspannen.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hèhè.. Hier de keukenkastjes aan het uitsoppen 😁 morgen hoes van het matrasje uitwassen en volgende week ziekenhuistas inpakken. Lopen jullie een beetje op schema voor je gevoel?

Commode is hier al wel ingepakt

15. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Dank jullie wel dames, mijn rug begint al wel wat minder pijn te doen met 3x daags paracetamol en wil snel weer zonder de paracetamol kunnen dus blijf goed oppassen nu wat ik doe maar blijf wel in beweging. Ben net een zwangere pinguïn die over straat loopt met de hond zo ben ik aan het waggelen :p

@4dogs83 mijn man zegt altijd dat ik enorm eigenwijs ben en daarom heb ik mijzelf er ook gewoon toe gezet om zo lang ik het kan door te werken. De werknemers die er 's avonds vaak laat nog aanwezig waren die vroegen mij ook iedere keer hoe het met mijn ging en of ze iets konden doen dat het voor mij makkelijker zou worden om schoon te maken enzovoorts. Ook daar waren ze behoorlijk bezorgd om mij, vooral omdat ik ook zo'n slechte start gemaakt had. En waarschijnlijk had ik voor mijzelf ook iedere keer in mijn hoofd zitten omdat ik zo'n slechte start gehad heb dat ik voor mijzelf zo lang mogelijk door moest gaan. Maar idd 20,5 uur in de week schoonmaken op school en kantoor en daarnaast het eigen huishouden en de hond en andere dieren verzorgen is denk ik wel een beetje te veel van het goede geweest.

@LadyL en 4dogs82: De jurk zit mij als gegoten, misschien wel iets te groot terwijl ik toch maat 44 heb aangeschaft. Ik ben zelf 1m76 lang en bij mij valt ie precies op de enkels.

Zoogkompressen heb ik hier ook al een hele tijd thuis liggen, sinds ik te horen kreeg van mijn verloskundige dat mijn borsten nog wel eens konden gaan lekken omdat ik al vroeg colostrum aan het aanmaken was heb ik ze direct in huis gehaald. Maar gelukkig tot op heden nog niet nodig gehad.

De kleine is hier ook nog heerlijk bewegelijk. Gisteren ff rustig op de bank gezeten tv gekeken en heb even echt verbaast zitten kijken naar mijn buik. De kleine heeft gewoon ff ruim een kwartier achter elkaar lopen bewegen. Kontje en voetjes die naar buiten staken en een golvende buik :p Heb er zelfs een 10 minuten durend filmpje aan overgehouden :D Leuk voor later ;)

Ik heb laatst ook bh's gekocht in de maat 85 D Maar ze lijken ook al te klein te worden :( Had gehoopt eigenlijk niet mijn moeder achterna te gaan met haar cup E die ze toen had. Voor de zwangerschap had ik nog maar een grote A / kleine B.

Wat ik hier merk aan onze hond is dat ze iedere keer heel bezorgt om mij lijkt te zijn. Als ik pijn heb komt ze meteen allemaal kusjes geven en blijft ze bij mij liggen. Ze volgt mij nu overal naar toe en met het wandelen past ze zich aan op mijn tempo, mogen honden die ze niet kent of te wild zijn niet meer bij mij komen en wanneer ze aan de loslooplijn zit blijft ze iedere keer omkijken of loopt ze iedere keer terug om te kijken of ik er wel aan kom. En als ik ook maar iets aan de lijn trek staat ze direct stil en komt ze naar mij terug.

Hebben dames hier ook steeds meer last van urine/vocht verlies? Sinds die kleine hier een stukje is ingedaald heb ik er steeds meer last van. Moet ook veel vaker plassen, maar ondanks dat de kleine is ingedaald zou je normaal denken dat je weer iets meer kan eten maar ik heb nog steeds weinig trek iedere dag. Ik ben de laatste weken ook nog niets meer aangekomen, blijf de laatste maand rond de 88.7 kilo hangen. Hopelijk groeit de kleine wel gewoon door. Hij/zij heeft iig nog ruimte zat want mijn buik zakt nog altijd weg als ik op de rug ga liggen. Wat mij dan nog geen zorgen maakt dat ik niet dikker word. met week 30 was mijn buik omtrek 1m15 en nu nog steeds hetzelfde.

Wat ik wel heb de laatste tijd is dat ik steeds nieuwsgieriger ben wat het geslacht is. Maar nog steeds laten we het een verassing zijn ;) nog even een paar weken geduld hebben :D

16. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Zo.. Voor mij is nu officieel mijn verlof ingegaan.:p:D

Zoogcompressen heb ik in huis.

Plassen moet ik erg vaak

Commode inpakken enz moet ik allemaal nog doen. Staat nog bij dochter op kamer:) wel al veel kleertjes gewassen en gestreken. Ligt dus wel schoon klaar om ingepakt te worden.

Haha Kimberley hier vandaag ook de ouders van nu in brievenbus!
    Vind ook weinig aan 4dogs.. Maar toch blader ik altijd wel even door. Geef ook nog weleens weg.

Mikjez fijn dat je betere dag had. Kun je tenminste wat doen.

Ladyl wat leuk gedaan en wat een mooie kleur zo.

Mrd vervelend zo met je rug.

17. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier ook doorbladeren, alleen zelf heb ik hem nog niet haha.

Bekken voelt nog steeds niet lekker, voor mij dus een rustig avondje , na het poetsen dat dan weer wel.

Gelukkig poets ik maar 1 kantoortje en is het maar 50 min, maar die lui zijn echte smeerkezen, er zijn een aantal kamers die gewoon standaard gezogen moeten worden elke dag weer, omdat de kruimels overal liggen.

Ach ja heb meer last van het fietsen dan het werk ,dus hopelijk lukt het nog 3 weekjes

18. Gember

Gember Niet meer actief

Hoi meiden,
    Sorry voor m'n afwezigheid afgelopen week. Ik lees wel regelmatig mee, maar vind het soms moeilijk om tijd te vinden om te reageren. Heel erg moe de laatste tijd: slaap 's nachts slecht en vind 3 dagen per week de hele dag op kantoor best pittig. Middagdutjes zijn een must nu. :p Maar goed, daar ben ik niet alleen in las ik al hier en daar! Het wordt fysiek ook steeds zwaarder met al dat extra gewicht! Voel me meer en meer een soort oud wijf. ;) Ik ben deze week m'n vervanger aan het inwerken wat best vermoeiend is. Opeens moet je zoveel uitleggen! Ben echt blij als m'n verlof begint. Nog 2 weken en 2 dagen te gaan! En ik heb er geen enkele moeite mee om de boel daar los te laten, terwijl ik dat eerst wel had. ;)

Morgenmiddag reageer ik wat uitgebreider op jullie allemaal. Fijne avond! Ik ga lekker naar bed...

19. LadyL

LadyL Bekend lid

30 jun 2014
    669
    0
    0
    vertaler/tekstschrijver
    Utrecht
    Slaap lekker, Gember! Ik houd niet altijd middagdutjes, zou ik misschien wel moeten doen. Ik slaap 's ochtends wel wat langer, kom meestal tegen half negen mijn bed uit. En ik val een stuk eerder om, haha. Ga vanavond ook vroeg naar bed denk ik.

Hopen dat je bekken morgen wat beter voelt Kimberly!

20. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hahahaha dat ken ik, ik heb ook op kantoor een paar van die smeerkezen zie altijd wel kruimels op of rond het bureau hebben liggen. Ik had wel een redelijk groot kantoor en had ma/woe/vrij 2 uur de tijd en di/do 3 uur de tijd om alles schoon te maken. En moest wel iedere dag de kantine zuigen en dweilen want dat was ook iedere dag een enorme bende.

Deel Deze Pagina