Voor iedereen die voor het eerst bevalt als je ukkie eruit is is de pijn gewoon weg. ik heb het nooit geloofd, maar het is echt zo Ik ga nu maar hondje uitlaten en dan naar bed, bekken begint weer te iriteren, heb een achterband moeten fiksen en morgen weer post lopen, dus ff bijkomen. gelukkig is het niet zo veel. Daarna om 1 uur in het ziekenhuis zijn om te praten over de bevalling, hoe dat allemaal in zijn werk gaat, en om 5 uur nog eens terug voor controle, druk dagje dus...
Oh heerlijk Gember, geniet ervan Kimberly, succes morgen! Klinkt inderdaad druk. Ik heb vanavond de laatste avond cursus gehad, ging over de kraamtijd. En dan dus niet over lekker knuffelen met je baby, maar over kraamverband, stollingen, hormonen, tepelkloven en andere nare dingen Zat echt even zo van, dusssss... En of we juist wel onze bevallingsverhalen wilden delen, want "pas dan gaat het leven" en "dat is heel waardevol voor later"... Nou, daar heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan, in ieder geval niet voordat ik zelf bevallen ben. Krijg al genoeg verhalen naar mijn hoofd zonder dat ik erom vraag!
Hoi dames, ik kan ook niet wachten. Eerste zwangerschap geen kwaaltjes, deze zwangerschap lijk ik alles te hebben van BI tot maagzuur enz.. Ik hoop dat bv deze keer wel gaat lukken, bij de eerste lukte het niet, ook niet na hulp van lactatiekundige, konden ook geen reden vinden dus wachten het af. Verder heb ik al even verlof ivm BI maar blijf maar aan t opruimen en poetsen. Voor mn gevoel begin ik elke keer opnieuw haha. Wel staat alles al klaar dus mocht de vloer een dag niet gestofzogen zijn ook geen probleem hihi! Ik ben benieuwd hoelang de baby nog op zich laat wachten!!
Oh en LadyL snap dat je niet op al die verhalen zit te wachten!! T meeste is echt alleen maar leuk 😀😀! Helemaal omdat t de laatste les was, lekkere afsluiter 😜
Kan ook niet wachten hoor, lekker zo'n babytje tegen je aan! Heerlijk Vannacht echt een sh*t nacht gehad. Heb zo'n last van me heupen, weet gewoon niet meer hoe ik moet liggen. Gelukkig zakt t nu wel een beetje af. Begin het nu wel een beetje zat te worden. De laatste weken mogen van mij wel snel gaan hha, maar aan de andere kant moet ik ook nog zoveel doen. Heb helemaal niet het idee dat ik even kan relaxen voor de bevalling. Wat stom LadyL, wat heb je aan de drame verhalen van andere? Ga je misschien alleen maar tegen de bevalling op zien. Ik zie er ook best tegenop, maar als je je baby in je armen hebt is het het allemaal waard Baby86, als je het niet vertouwd zou ik gewoon bellen hoor! Is het wel weg getrokken gisteren? Ik heb bij L nooit last van me buik gehad, maar heb nu ook af en toe behoorlijk last van harde buiken. Maar dat schijnt bij een 2e wel normaal te zijn. Hier trouwens nog geen verandering in cupmaat hoor, pas gewoon me oude bh's nog. Maar vorige keer kwam dat eigenlijk ook pas tijdens de stuwing, daarna zijn ze wel wat groter gebleven tijdens de bv maar ook niet belachelijk ofzo, dus ga er eigenlijk vanuit dat dat dit keer weer zo is
Nou mijn onderlichaam heeft steeds minder zin, mijn benen voelen dood aan, weinig kracht er in, en bekken of ik vermoed nog steeds mijn si gewricht loopt te klooien, daardoor ook het dode benen gevoel en last van de rug. dus zo lekker onder de warme douche voordat we naar het zkh gaan en vnv als we naar de gyn moeten nog een keer haha.
Ja precies, ik wil best weten hoe het voor anderen in de groep verlopen is, maar niet voordat ik zelf aan de beurt ben! Ik heb ook echt flink last van mijn heupen inderdaad, op gegeven moment doen ze allebei pijn en dan weet ik echt niet meer wat ik met mezelf aan moet. Soms kan ik dan nog heel even op mijn rug liggen terwijl ik één van de twee een beetje masseer, maar ook niet te lang, want dan word ik duizelig/misselijk. Vervelend dat je zo'n last hebt Kimberly! Heb je er contact over opgenomen met een bekkenfysio? Zou ik je wel echt aanraden! En misschien dat je vriend je af en toe kan masseren? Hier vanmiddag naar een netwerkbijeenkomst in een café, dus weer fijn lang staan... Mooi dat ik dus meteen ga kijken of ik een barkruk oid kan scoren, dan mogen de mensen naar mij toe komen, haha.
Meiden, wilde even zeggen dat ik nog wel mee lees ondanks dat ik al even niks meer geplaatst heb. Beleef op het moment ook niet zoveel. Hou zoveel vocht vast dat ik geen schoen meer aan kan en door de druk op m'n voeten ook niet ver kan lopen. Dus ik doe beetje huishouden, wandelen met de hond en boodschappen en that's it! LadyL, heb vorige week de laatste les bij zwangerschapsgym gehad en daar ging het ook over de kraamtijd en dan dezelfde onderwerpen als jij hebt gehad. En heb daar wel duidelijk aangegeven dat ik geen bevallingsverhalen van anderen wil horen. Werd even raar gekeken maar uiteindelijk kon ze het ook wel begrijpen. Zij zei ook dat het delen van je verhaal je helpt bij het verwerken ervan. Dat zullen we dan nog wel zien. Voor nu heb ik er totaal geen behoefte aan om iets te delen maar misschien is het na de bevalling wel anders.
Die verhalen heb ik ook allemaal aan moeten horen, van familie en vrienden. Bij de ene ging alles prima en was de bevalling koek en ei, en bij de ander was het drama en veel pijn en ongemak. Gelukkig trek ik mijzelf er niet veel van aan want iedere zwangerschap en iedere bevalling is weer anders. Mijn vriendin die 4 weken geleden is bevallen die had gewoon een ideale bevalling en hoop voor mij dat het bij ons ook zo gaat. Heel lief van haar En ze heeft ook een prachtig zoontje op de wereld gezet, zo lekker rustig manneke. Heb al een klein beetje kunnen oefenen Vandaag officieel de start van mijn zwangerschapsverlof. Ik ben de laatste tijd erg moe, slaap slecht want ben echt geen zijslaper. En kan ook absoluut niet meer op mijn rug liggen. Als ik bij de verloskundige op de bank moet liggen of bij de echo word ik heel erg benauwd. Groeit bij jullie de buik nog wel? Sinds week 30 is mijn buik niets gegroeid. Zit nog steeds op een omtrek van 115 cm. Gewicht kom ik ook heel erg weinig aan, dus hoop dat alles goed is met de kleine. Hij/zij is nog steeds extreem bewegelijk en word nog steeds bont en blauw geschopt van binnen. Maar zelf heb ik de laatste tijd ook heel weinig zin aan eten. Veel last van maagzuur en gasvorming. Terwijl ik toch geen koolzuurhoudende dranken meer drink en ook helemaal geen koolsoorten meer eet. Ik ben vanaf mijn startgewicht nu 2,5 kilo aangekomen, en na het afvallen in het begin van de zwangerschap (na de HG) ben ik nu in totaal 9,5 kilo aangekomen. Mijn buik is ook niet altijd ff mooi rond, meestal zit er een bult aan 1 kant waar de kleine ligt. Verder thuis hebben we nu alles klaar staan voor de kleine uk. Zondag hebben we eindelijk de box ook opgebouwd en op de plaats gezet. Heb ook de eerste lading met knuffels gewassen om de babykamer op te leuken. Zijn allemaal knuffels van ons van vroeger. We hebben tot nu toe alleen1 knuffel gekregen van mijn schoonzusje. Langzamerhand ga ik ook de kleertjes wassen en begin maken met onze slaapkamer voorbereiden op onze thuisbevalling. Mijn man gaat zelf het bed verhogen omdat we hele rare poten onder ons bed hebben en die kan dus niet op klossen gezet worden. En ons bed hoeft helemaal niet zo veel verhoogd te worden, hij is namelijk nu al 65 cm hoog. En voor alle zekerheid dan ook maar een vluchttas inpakken, want je weet maar nooit of alles goed gaat. Gelukkig is de ambulance binnen 10 minuten hier als er iets mis gaat. 1 voordeel van het nu al met zwangerschapsverlof zijn is dat ik nu naar het zwangerschapszwemmen kan. Ik verheug mij er nu al op om donderdag ff lekker te gaan zwemmen. En heb ook gevraagd hoe lang ik door mag zwemmen, en ze hadden dames gehad die over hun uitgerekende datum nog steeds aan het zwemmen waren. Dus kan nog ff 6 weken lekker zwemmen als die van ons niet te vroeg gaat komen. Heb op dit moment ook veel meer last van vloeiing. 's ochtends als ik opsta moet ik oppassen dat ik niet lek daar beneden. En mijn man en ik hebben echt een hekel om met kleding aan te slapen, maar ik denk dat ik toch binnenkort maar een onderbroek met inlegkruisje aan moet houden 's nachts. En voor het lekken van de borsten heb ik nu van die lillypads gekocht. Ze kosten wel 20 euro maar als je ze goed behandeld kun je er een lange tijd mee doen. Onze hond laat mij de laatste tijd niet meer uit het oog. Ze is overal waar ik ook ben en wanneer ik weg ben begint ze te piepen en janken. Wel heel erg lief, maar als we ff weg willen en ze kan niet mee dan is het best vervelend voor de buren. En voor de rest is ze erg beschermend over mij nu. Moet zelfs oppassen dat ze andere honden niet spontaan afsnauwt omdat ze te dicht bij mij komen.
Goh waar zo'n gesprek niet allemaal goed voor is zeg. Kamer gezien waar je dan gaat bevallen, waar moet je je melden, pijnstilling alles kwam aan bod. Ook de voorgeschiedenis, eerst over de eerste gewicht en naam, dan de rampzalige 2ling bevalling, en weer hoorde ik nieuwe dingen 11 JAAR LATER! Wat blijkt eerst acute leververvetting, op de uitslaapkamer een bloeding ( die wist ik dan weer wel) daarna waarschijnlijk pas de HELLP bloed , plasma magnesium gekregen. ooh en mijn grootste schok was net dat de vrouw doodleuk zegt 1eiige 2ling uhm ik weet al 11 jaar niet beter dat het 2eiig is. echt he 2 jaar geleden kregen we de leververvetting erbij terwijl er altijd alleen hellp is gezegd, en nu blijken ze dus WEL 1 eiig te zijn. wat kunnen ziekenhuizen toch lekker duidelijk zijn ja ze lijken sprekend! Zeker als baby, nu ze 11 zijn begint er wat te veranderen. maar in het begin, was het zelfs voor mij een drama om ze uit elkaar te houden haha. maar als je altijd hoort het os 2 eiig geloof je dat ook. zal de meiden straks maar melden dat ze toch 1 eiig zijn haha
Jeetje Kimberly, wat een gesprek joh! Wel leuk, 1eiig MRD, volgens mij groeit hij nog wel, maar niet heel hard, zal zo weer eens meten Bevallingsverhalen, doen mij vrij weinig, vind het wel boeiend altijd, bij onze gym nog niet over gehad. Volgende week moeten de mannen mee, ben benieuwd! Net even naar de kapper geweest, flink stuk er af laten knippen, lekker voor de zomer
Hoi meiden, even ego hoor: Gisteravond viel ik moeilijk in slaap door menstruatieachtige krampen. Vanavond heb ik ze weer, alleen sinds 20:00 heftiger. Ik probeer af te leiden of er regelmaat in zit, maar zo lastig. Het doet de hele tijd wel pijn, maar soms wordt m'n buik harder en pijnlijker.
Oh naar Gember! Misschien even VK bellen, het zijn vast voorweeen, maar beter zeker weten! Sterkte! Ik had vanmiddag ook 2 keer menstruatie krampen. Ik heb begrepen dat als je onder de douche gaat staan en het minder wordt het voorweeen zijn, als het erger wordt onder de douche zijn het echte weeen
Vaak als het ibderdaad weggaat met douchen zijn het voorweeen, maar als je t niet vertrouwd VK bellen!!
Douche hielp iets met de pijn, maar buik blijft heel hard en gespannen. Heb alleen nu minder last, dus ga zo gewoon slapen. Las ook dat voorweeën vrij normaal zijn vanaf nu en dat ze te onderscheiden zijn van echte weeën oa doordat ze steeds evenveel pijn doen ipv steeds erger te worden.
Toch iets te vroeg gejuicht. Pijn komt weer terug, maar ga naar bed met kruik en hoop dat ik kan slapen. Sorry voor alle ego berichtjes! Morgen reageer ik uitgebreider op iedereen!
Niks ego hoor Gember! Vervelend dat het weer terug is. Blijft t onregelmatig? Anders toch even bellen al is het maar voor geruststelling! In ieder geval alvast slaap lekker, hoop dat het lukt