Nee, ik heb ervaringen van anderen gelezen en die waren positief over het idee, maar toch vonden ze het wel veel gedoe en begon het aan het eind tegen te staan! Voor mij is dit mijn eerste zwangerschap en ik heb ups en downs qua hoe ik me voel.. Ik vind het geweldig wat ze doen, maar wil me nu even helemaal op mezelf focussen!
@ seurebeure ik heb ook steeds erge krampen. al voor ik wist van mijn zwangerschap. volgends de gyn is dat normaal kunnen darmen zijn maar kan ook komen omdat de baarmoeder groeit. wel fijn dat je gewoon kan bellen, ik zou daar zeker gebruik van maken als je je onzeker voelt @ Gember ik heb geen idee of ik ben aangekomen of afgevallen ik hield eigenlijk nooit mijn gewicht in de gaten. ik merk wel dat broeken mij pijn gaan doen om mijn middel omdat ik een buikje krijg. denk door de darmen? ik draag nu zelf leggings met een rokje of jurkje. mijn vriend kwam van het weekend al thuis met een zwangerschapsbroek. moet toch eerlijk zeggen wat heerlijk: wat een verademing haha! @ loe ik denk dat ik graag in het ziekenhuis wil bevallen. voelt denk ik wat veiliger. en dan heb je thuis tenminste niet zo'n rommel haha @ shia wat vervelend dat je het hele weekend zo heb gevoeld sterkte. @monique7 ik vergeet ook al aardig wat haha! tot grote ergernis van mijn vriend. las op internet dat het dan goed is om vis te eten? @MWW ja eieren.... zeg maar niks haha! vriendjelief gisteren met alle goede bedoelingen een ei voor mij gebakken met een bolletje erom toe. nou dat eindigde dus met dat ik de wc pot van erg dichtbij heb gezien... @MaBad sterkte, hoop dat je buikpijn gauw afzakt. jeeetje veel terug lezen iedere keer haha. ik heb mij ook opgegeven voor MVM, zij komen woensdag ochtend bij mij langs. ik ben erg benieuwd, geen idee wat ik er van kan verwachten. ik las dat meer dames last hebben van kwaaltjes, voel me dan gelukkig toch niet zo alleen. hebben meer dames last van het niet uit huis durven? ik durf echt nergens meer alleen heen. ik ben zo bang geworden voor de buikpijn, misselijkheid en alle geuren. ik moet ook steeds extreem erg overgeven en ben zo bang dat er wat gebeurd als ik alleen ben. tussen de misselijkheid door heb ik wel af en toe zin aan wat. vanavond had ik zin aan chocolademelk met slagroom. mijn vriend en ik zitten allebei bij de brandweer en natuurlijk was vriendjelief vanavond op de kazerne. ik ben alleen naar de jumbo gegaan en ik moet zeggen dat ik het heb overleefd. maar wat een ellende. moed verzamelen om de winkel in te gaan, warm en benauwd in de winkel dus zo snel mogelijk pakken wat je hebben moet, doodsbang om te spugen of flauw te vallen en alle geuren en alle lichtjes frutsels en noem maar op. alles komt op je af. wat een avond. zijn er meer die daar last van hebben? ik vind het vrij vervelend. mijn beste vriendin die had precies hetzelfde toen zij zwanger was 2 jaar geleden vertelde ze mij vandaag. ik hoop dat het gauw over is.
@ PH1 is het dan niet zo als je het zat bent dat je gewoon kan stoppen? ik zie het niet zitten dat als ik er wel genoeg van heb dat ik verplicht door moet. ik ben nog wel in twijfel omdat in mijn buurt de flessen niet worden gehaald maar je moet ze brengen naar bepaalde inlever punten. voor mij het dichts bijzijnde punt is mijn werk.... op mijn werk weet nog niemand het van de collega's.. mijn baas wel ivm alle klachten die ik heb. dus vanavond maar even in overleg of mijn vriend 1 x per week de flessen wil brengen en halen anders gaat het ook over denk ik. ik durf op het moment toch niet alleen de deur uit.
Hallo! Ik ben nieuw op de site, toch maar eens aangemeld na al wat jaartjes mee lezen! Ik ben mamma van een heerlijk ventje van 17 maanden en na 2 vroege miskramen bij 5 weken nu 5.1 week zwanger van nummer 2!!! Ik denk op 26 juli ergens uitgerekend te zijn. Volgende week donderdag de eerste echo, ben heel benieuwd. Maar de 5 weken in ieder geval wel gehaald dit keer!!! Na alle miskraam drama's besef je eens te meer wat een wonder en ik heb me voorgenomen er 10 keer zo hard van te genieten als bij mijn zoon, dat was een verrassing! Allemaal een fijne zwangerschap gewenst en hopelijk blijven ze allemaal netjes waar ze horen! Hoe krijg ik die banner onder mijn berichtje???
WELKOM! en vooral gefeliciteerd de banner; maak een banner.. door bijvoorbeeld op die van mij of op die van een ander te klikken wordt je al gelijk door gestuurd naar een site waar je hem kan maken. Als hij klaar is ga je op ZP naar je gebruikersinstellingen en dan naar Handtekening wijzigen. Daar kun je dan de url toevoegen.
Dat weet ik niet.. Ook het ophalen van de flessen vond ik wel een nadeel, want ik kan ze hier niet voor de deur neerzetten, dus moest er echt voor thuis zijn dan..
MaBad, hopelijk heb je een beetje geslapen vannacht. Als je het vandaag niet vertrouwt gewoon je vk bellen. Die van mij zei gisteren aan de telefoon dat er al heel veel gaande is in je buik ondanks dat het pas een beginnende zwangerschap is. Je baarmoeder groeit en al die hormonen ineens door je lichaam kunnen ook voor rare dingen zorgen. Alles in je buik moet wennen en dat kan best voor wat pijn zorgen. Zolang het geen krampen zijn dat je niet meer recht kan staan of normale dingen kan doen en je geen bloed verliest is het goed. Hopelijk is het vandaag helemaal over! Griselda, daar heb ik helemaal geen last van. Maar ik ben dan ook maar licht misselijk. Misschien eens langs de huisarts om te vragen of je iets kan krijgen tegen de misselijkheid? Dat je de deur niet meer uit durft bijna is niet goed hoor. MvM, je kan inderdaad gewoon stoppen als je het niet meer ziet zitten. Ze zijn blij met alles wat je inlevert en echt alle beetjes helpen. Dus ik zou zeggen...bij twijfel, probeer het gewoon, zie je het toch niet zitten dan stop je er gewoon weer mee. Ik heb zelfs afgesproken dat er in de week van oud en nieuw niks gebeurd. 29 december komen ze nog een keer halen en nieuwe flessen brengen en dan komt ie pas 12 januari weer. Ze zijn helemaal niet moeilijk. PH1, vervelend dat je er voor thuis moet blijven want ze komen tussen 8.00 en 18.00. Dat is een lange zit dan. Maar woon je in een flat? Heb laatst iemand gezien die zette ze gewoon bij de deur beneden neer haha.
Nee ik woon in een hofje, dus je kunt niet met de auto voor het huis komen en als ik de kratten bij de deur neerzet dan kan iedereen dat zien.. (het moet natuurlijk nog wel geheim blijven)
goedemorgen dames. Na lange tijd viel ik in slaap heb en toen redelijk geslapen! Fijn jullie reacties hier te horen en er net iemand over te praten. beeb87 fijn! Thnx! fijne dag allemaal!
Goodmorning, Vandaag was een korte nacht. Gelukkig geen externe afspraken, dan kunnen ze mn vermoeidheid niet zien. En lekker druk op mn werk dus hopelijk houdt dat me wakker. Wat was het koud vanochtend brrrrrrr niet normaal. Fijne dag dames, de werkenden onder ons werkze!
Zo, weer even 3 pagina's teruglezen. Wat kletsen jullie veel! Gisteren was ik erg misselijk, maar was ik vrij dus rustig aan gedaan. Nu weer licht misselijk, maar moet gewoon aan het werk. Nog 4 weken werken en dan 2 weken vrij. Kijk er echt zo naar uit... M'n nesteldrang kriebelt al een beetje. Gisteren op de bank gelegen en naar meubels gekeken. Ik denk dat het ikea wordt. Ik vind de Hemnes ladekast met 8 lades een superhandige commode! Daarnaast heb ik ook financieel even in kaart gebracht wat alles gaat kosten. Pittig hoor...! Zelfs als je een kinderwagen van Marktplaats koopt. Mama's die al mama zijn: nog tips voor wat je zeker beter tweedehands kunt kopen of kunt lenen? @missreddragon: fijn dat het wat beter met je gaat. Leuk al die positieve reacties! Druk aan het opruimen dus? Ik begin daar in het nieuwe jaar aan. Meestal heb ik er na oud en nieuw heel erg behoefte aan alle oude zooi weg te doen. En inderdaad geen hibiscus in je thee. @meiden met krampen: hier ook af en aan lichte kramp, maar niks ernstigs. Als je echt heel erg pijn hebt, gewoon de vk bellen. Daar zijn ze voor! Sterkte! @4dogs: yoga is heerlijk inderdaad. Zwangerschapsyoga is meestal vanaf het 2e trimester en ga ik dan ook doen. @mikjez: fijn zo'n knaltest! @shia: mijn man gaat mee naar alle echo's. Misschien niet naar alle vk controles (beetje erg veel). @iez: jij staat er zo rustig in allemaal, ik vind dat heel mooi! Knap ook vind ik! Hoop dat je de dag goed doorkomt na zo'n kort nachtje. @griselda: soms verheug ik me ook op zo'n zwangerschapsbroek! Lijkt me heerlijk inderdaad. @mammab: welkom en gefeliciteerd! Fijne dag allemaal! Ik ga aan het werk. Eerst de kou in...brrr!
Wat de. Hoop geklets gezellig! Dat jullie nu nog testen doen ik durf het niet straks lichter ofzo.. Maar als ik naaf mezelf kijk moe volle grote zere borsten, voel me soms net een wandelende hormoon Ik denk al wel na over kinderwagen enzo wil van elk moment genieten en heb ook wel het gevoel dat het goed zit.. Mijn ieniemine buikje wordt steeds groteren zo benieuwd.. Vanavond de 6 weken foto maken. Af en toe wat steken vooral met snel opstaan hoesten, vk gebelt en allemaal normaal.
Goedemorgen dames, wat een geklets hier!! Gezellig hoor!! Volgens mij ben ik een van de rustige onder ons! Haha! Ik zag ook dat ik nog niet op de lijst stond van echo s, ik heb aanstaande vrijdag om 08.30 mijn eerste bij de gynaecoloog ( dit i.v.m. verhoogde kans op BBZ). Gaan jullie allemaal duimen voor me. Ik heb er heel veel zin in maar tegelijkertijd vind ik het ook té spannend.. Zal het wel op de goede plek zitten, hopelijk klopt er al een hartje en mijn ansgt is heel groot om een MA te krijgen of een miskraam ( beide meegemaakt). Ik hou jullie op de hoogte. Daarom ben ik hier denk ik ook iets stiller. Vind het wel heel erg leuk om de lezen hoe enthousiast hier iedereen is ook met aanschaf van spulletjes! Super leuk . Zelf ga ik hier mee wachten tot na de 12 weken. De meisjes die buikpijn hebben/hadden hoe is het nu met jullie?? Hopelijk gaat het beter! Hele erge buikpijn is super vervelend en maakt je heel onzeker. Maar zolang er geen bloedverlies zou ik proberen positief te blijven. Lastig he die onzekerheid.. We zouden gewoon met z'n allen 12 weken verder moeten zijn!!! Ik las ook dat er hier iemand ( sorry, ben de naam kwijt) ontzettend nare reactie had gehad van ouders. Wat verschrikkelijk heej! Hopelijk trekt het bij! En haal je vreugde uit dit mooie nieuwe leven samen met je vriend en schoonfamilie! En gefeliciteerd nieuwe clubleden, gezellig! Dikke knuff voor jullie allen! xxx
Ik heb gebeld met de verloskundige en mag ook op de lijst voor een afspraak 22 december mogen wij heen voor de eerste afspraak + termijn echo.
Hallo dames, Nou helaas is het bij mij helemaal omgeslagen weer. Ik heb weer last van hevige hoestbuien en een schrale pijnlijke keel Ook zitten nu mijn bijholtes verstopt en loop ik dus de gehele dag te snotteren. 1 ding heb ik wel geluk, mijn misselijkheid is wel weg aangezien ik nu niet tot nauwelijks iets ruik Maar gisteravond kwam nog het ergste. Ik moest zo hard hoesten dat het mij in mijn rug geschoten is. Ik had zoveel pijn ik kon niet eens meer de trap omhoog komen nadat ik naar de wc geweest was tot 2 keer toe. Dus vanochtend mijn dokter opgebeld en die zei dat dat idd kon voorkomen. En ik moest maar 3x daags 2 paracetamols slikken voor de pijn. Maar nu ben ik een beetje veel te bang om dit te doen. Ze weten dat ik 5 weken zwanger ben en het kon geen kwaad, maar op 1 of andere manier heeft mijn bovenkamer zoiets van als ik dan maar geen miskraam daardoor krijg of iets anders gebeurt met onze kleine gup. Iemand anders ervaring met slikken van paracetamol tijdens de zwangerschap? Ben momenteel helemaal kapot van de pijn en moet toch vanmiddag en vanavond weer werken.
Meid, ik weet dat het lastig is m.b.t. je werk. Maar misschien moet je toch aangeven dat je te ziek bent? Zijn ze nu nog op tijd om iets te regelen misschien. Rust is ook belangrijk voor je lichaam en je baby. En je lichaam geeft duidelijk aan dat het rust en genezing nodig heeft. Als je forceert is ook niet zo goed lijkt me. Beterschap.
♥ 15 - 31 juli mama's ♥ 15 juli 16 juli Lies79 - 1e kindje - 35 Loesje26 - 3e kindje - 31 17 juli Chantalhoo - 2e kindje -28 Hardlopertje - 2e kindje - 25 18 juli Jenn78 - 1e kindje - 36 Vlindertje 90 - 2e kindje - 24 Griselda - 1e kindje - 22 19 juli 20 juli 21 juli Liesje12345 - 1e kindje - 24 Monique7 - 2e kindje - 35 beeb87 - 1e kindje - 27 22 juli Mikjez - 2e kindje - 25 23 juli Seurebeure - 1e kindje - 33 24 juli Mamasmeisje - 2e kindje - 31 4dogs82 - 1e kindje - 32 iez - 2e kindje - 33 25 juli Loe - 1e kindje - 27 26 juli Gember - 1e kindje - 29 Judith01 - 1e kindje - ? PH1 - 1e kindje - 25 Dolfijn1986 - 1e kindje - 28 MammaB - 2e kindje - ? 27 juli Vlindermama2014 - 1e kindje - 27 28 juli karlijntjev - 2e kindje - 29 MissRedDragon - 1e kindje - 31 MWW - 1e kindje - 29 29 juli MaBaD - 1e kindje - 25 Shia - 1e kindje - 29 30 juli 31 juli Nog geen datum: Mam1991 - 2e kindje - 23 Afspraken 28 nov - Vlindermama2014 - eerste echo 1 dec - Mikjez - eerste echo 4 dec - 4dogs82 - eerste echo 5 dec - Lies79 - eerste afspraak vk 5 dec - Mamasmeisje - echo gyn 5 dec - Monique 7 - eerste echo 5 dec - Gember - eerste afspraak vk 5 dec - Griselda - echo 8 dec - Vlindertje90 - eerste echo 8 dec - Gember - eerste echo 8 dec - beeb87 - eerste echo 9 dec - Vlindertje90 - eerste afspraak vk 11 dec - Iez - eerste echo gyn 11 dec - Karlijntjev - eerste echo en afspraak vk 11 dec - Dolfijn1986 - eerste echo 11 dec - MWW - eerste echo 11 dec - MaBaD - eerste echo 11 dec - shia - eerste echo 12 dec - Hardlopertje - eerste echo 15 dec - Seurebeure - eerste echo 16 dec - Loesje26 - eerste echo 17 dec - PH1 - eerste afspraak vk 17 dec - MissRedDragon - eerste afspraak vk 17 dec - Mamasmeisje - eerste afspraak vk 22 dec - Dolfijn1986 - eerste afspraak vk 22 dec - Jenn78 - eerste echo 22 dec - Hardlopertje - eerste afspraak gyn 22 dec - Liesje12345 - eerste echo 22 dec - Mam1991 - eerste afspraak vk en echo 30 dec - Loe - eerste echo 16 jan - Loe - eerste afspraak vk
@missreddragon: ik zou me echt even ziekmelden als ik jou was... Het is zulk fysiek werk! Doe rustig aan...
Ik heb vanmorgen na ik contact opgenomen het met de huisarts ook direct contact opgenomen met mijn voorwerker. Die heeft mij verteld dat er geen invallers meer zijn omdat er al zo ontzettend veel zieken zijn. En of ik toch wel graag zou willen gaan werken alleen dan wat rustiger aan doen.
Vlindermama2014 Dat word spannend . Ik heb het zelfde gehad en mocht dus ook bij deze een vervroegde echo en alles zat goed ! Ik mag niet klagen maar wil even me hart luchte Ik vind het echt vresselijk om zwanger te zijn . Zou het liefst 10 bevallingen doen dan een zwangerschap . Het enne moment ben ik zwaar aan het janken . Dan ben ik kots misselijk . En einde van de dag ben ik dood moe en moet ik gelijk met me dochter na bed om de volgende dag te reden ....