16 t/m 31 juli 2015 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantalhoo, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha gember, dat kun je ook beter nog niet doen hihi

Hebben jullie ook dat je smaak veranderd is? Ik merk dat ik weinig dingen meer lekker vind, zit weinig smaak aan alles!

2. justhappy

justhappy Lid

25 nov 2014
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dit keer (tot nu toe) heb ik bijna geen kwaaltjes.
    Wel erg moe en af en toe een misselijk gevoel maar niet elke dag.
    Bij mijn zoon was ik van dag 1 tot de bevalling zooo misselijk dat ik elke dag maagzuur had en elke dag moest spugen...
    Erger kon dus ook niet hahaha

Ben net nog naar de sportschool geweest.
    Moe ben ik toch, kan ik maar beter iets nuttigs gaan doen.
    Bij mijn zoon heb ik tot week 30 in de sportschool gestaan en daarna nog 6 weken gezwommen.
    Ben benieuwd hoe lang ik het nu ga volhouden

3. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Net terug van de Zumba, weer 2 pagina s bijgelezen. Heerlijk hoe iedereen bezig is. MissRedDragon, hoe is het gegaan? Ik was idd ook benieuwd hoe het kan dat je als ict er geen baan kunt vinden, want volgens mijn man is dat de sector voor banen. Hij probeert me altijd over te halen om over te stappen naar de ict-wereld, maar ik heb daar niets mee.

Ik ga ook echt nog niet bezig met spullen, maar wel fijn om al die tips voorbij te zien komen. Als het zover is, weet ik wat te doen. Ik heb nog een paar spullen, zoals kinderwagen die we hadden aangeschafd voor mn overleden zoontje. Dus we hebben wel wat spulletjes, maar geen babyuitzet. Uit onderzoek blijkt dat het heel gezond is om 2e hands spullen te kopen omdat alle chemicalien en giftige stoffen er al lang uit zijn. Dus heb ik een lichte voorkeur voor 2e hands.

Ik heb totaal geen opruimdrang. Ja ik denk dat ik wat actiever zal worden na mn 1e echo. Ik weet nog van vorige keer, toen pas drong het echt tot me door en was ik in tranen van vreugde toen ik het hartje zag tijdens de echo.

Vandaag schrok ik, want opeens realiseerde ik me dat ik na deze week nog 2,5 week werk en dan is het zover, vakantie. En halverwege januari begin ik weer. Ik hoop dat ik mn mond op mn werk kan houden na de echo, want dan kan ik het mooi in het nieuwe jaar vertellen en ben ik als het goed is 12 weken of 12 wkn voorbij. Lang verhaal....

Fijne avond iedereen.

Oh ja, even een vraagje voor degenen die het willen beantwoorden. Maar zijn er meerdere die een sexstaking houden sinds ze positief hebben getest. Mn man en ik zijn beiden bang dat het een miskraam kan veroorzaken. Heeft allemaal met de vroeggeboorte te maken en dat de gyn ons vertelde dat in sperma een stof zit die gelijk is als de stof die ze vrouwen toedienen om weeen op te wekken.

4. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Geen sex staking hoor! Gewoon lekker ontspannen af en toe!!

5. karlijntjev

karlijntjev Actief lid

2 mei 2011
    366
    0
    16
    Boxtel Noord Brabant
    He meiden,

Ik heb net tientallen pagina's bijgelezen volgen mij :p:p Ik had bewust wat afstand gehouden omdat ik een dipje had vorige week donderdag. Ik had nog een testje liggen van k2v5 en een cb indicator en die gaf hetzelfde aan als de zaterdag ervoor en de k2v5 was een stuk lichter dus ik zat echt even in zak en as en was ervan overtuigd dat het mis ging omdat ik ook weinig klachten meer had.
    Gisteren toch de stoute schoenen aan getrokken en weer een cb en k2v5 gehaald en gelukkig nu mooi een weekje verder en een dikke donkere streep dus het vertrouwen is weer een beetje terug.
    Ook mijn eerste zwangerschap eindigde uiteindelijk bij 11+2 (gelukkig daarna een heerlijk mannetje gekregen) dus die eerste 12 weken zijn echt een hel voor mijn gevoel de tijd kruipt terwijl ik het gevoel heb al maanden zwanger te zijn inmiddels :p:p was het maar 11 december en wist ik maar hoe we ervoor staan. Tot die tijd probeer ik de goede moed te bewaren.
    Deze keer moet ik weer in het ziekenhuis bevallen omdat mijn eerste bevalling eindigde in een keizersnede. ik werd ingeleid bij 39+2 ivm met lever en nierfalen (ik had zo'n enorme dorst dronk ongeveer 9 liter vocht op een dag bleek toch niet helemaal gezond :)) maar na uren weeënstormen ging mijn baarmoedermond weer dicht.

ik weet nu niet meer precies wie wat heeft gezegd maar degene die ziek is/zijn denk aan jezelf en niet alleen aan jezelf maar ook aan dat kleine wondertje in je buik. Vervelend voor de werkgevers als er meer zieken zijn maar als jij maar doorgaat terwijl je al ziek bent en mocht er iets niet goed gaan ga je jezelf nog verwijten maken.. denk aan jezelf en je kleintje!! en over de paracetamol ik heb het de vorige zwangerschap ook moeten gebruiken bij een ontsteking en dat was geen probleem.

Ik heb echt 10 jaar niet gesport en ben in september weer begonnen en ga 2 x in de week 45 min. Vorige week ook geweest maar ik trok het echt niet ben allebei de keren halverwege gestopt zo moe en duizelig.Hoop dat het nog beter wordt. Ik heb flink overgewicht en wou proberen er langzaamaan wat aan te doen dus nu hoop ik fit te blijven tijdens deze zwangerschap en daarna aan de bak te gaan.

Fijne avond allemaal en lekker slapen voor straks

6. Gember

Gember Niet meer actief

@iez: wij hebben afgelopen weekend voor het eerst weer durven vrijen. Bij m'n mk begon het bloeden na een vrijpartij en dus was ik eerst ook bang dat het ermee te maken had. Achteraf gezien werden m'n testen al veel eerder veel lichter en gaf de cb test ineens 1-2 aan, dus het was voor die vrijpartij al niet goed. Wat ik erover heb gelezen kan het echt, echt geen kwaad om te vrijen tijdens de zwangerschap. Als je jezelf gerust wilt stellen ivm dat feitje over sperma kun je een condoom gebruiken toch? Ontspan en geniet!

Wat zijn jullie actief zeg met de zumba en sportschool! Ik was de afgelopen jaren een fanatieke sportschoolganger, maar sinds het voorjaar zit de klad erin. Ik doe wel yoga en soms zwemmen. M'n conditie is minder goed en ik ben minder strak dan toen ik fitness deed. Maar nog steeds prima op gewicht, wel 2 kg zwaarder dan eerst. Alleen wil ik wel aan m'n conditie werken. Ik fiets 3x per week 2x20 min ivm werk. Zwemmen wil ik consequent 1x per week 30 min doen. Dat helpt heel erg. En dan yoga en thuis wat oefeningen. Nu heb ik er alleen echt 0.0 puf voor! Ik lig nu in bed en ga zo slapen. Welterusten dames!

7. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    ♥ 15 - 31 juli mama's ♥

15 juli

16 juli
    Lies79 - 1e kindje - 35
    Loesje26 - 3e kindje - 31

17 juli
    Chantalhoo - 2e kindje -28
    Hardlopertje - 2e kindje - 25

18 juli
    Jenn78 - 1e kindje - 36
    Vlindertje 90 - 2e kindje - 24
    Griselda - 1e kindje - 22

19 juli

20 juli

21 juli
    Liesje12345 - 1e kindje - 24
    Monique7 - 2e kindje - 35
    beeb87 - 1e kindje - 27

22 juli
    Mikjez - 2e kindje - 25

23 juli
    Seurebeure - 1e kindje - 33
    Justhappy - 2e kindje - 29

24 juli
    Mamasmeisje - 2e kindje - 31
    4dogs82 - 1e kindje - 32
    iez - 2e kindje - 33

25 juli
    Loe - 1e kindje - 27

26 juli
    Gember - 1e kindje - 29
    Judith01 - 1e kindje - ?
    PH1 - 1e kindje - 25
    Dolfijn1986 - 1e kindje - 28
    MammaB - 2e kindje - ?

27 juli
    Vlindermama2014 - 1e kindje - 27

28 juli
    karlijntjev - 2e kindje - 29
    MissRedDragon - 1e kindje - 31
    MWW - 1e kindje - 29

29 juli
    MaBaD - 1e kindje - 25
    Shia - 1e kindje - 29

30 juli

31 juli

Nog geen datum:
    Mam1991 - 2e kindje - 23

Afspraken

28 nov - Vlindermama2014 - eerste echo
    1 dec - Mikjez - eerste echo
    4 dec - 4dogs82 - eerste echo
    4 dec - MammaB - eerste echo
    4 dec - Justhappy - eerste echo
    5 dec - Lies79 - eerste afspraak vk
    5 dec - Mamasmeisje - echo gyn
    5 dec - Monique 7 - eerste echo
    5 dec - Gember - eerste afspraak vk
    5 dec - Griselda - echo
    8 dec - Vlindertje90 - eerste echo
    8 dec - Gember - eerste echo
    8 dec - beeb87 - eerste echo
    9 dec - Vlindertje90 - eerste afspraak vk
    11 dec - Iez - eerste echo gyn
    11 dec - Karlijntjev - eerste echo en afspraak vk
    11 dec - Dolfijn1986 - eerste echo
    11 dec - MWW - eerste echo
    11 dec - MaBaD - eerste echo
    11 dec - shia - eerste echo
    12 dec - Hardlopertje - eerste echo
    15 dec - Seurebeure - eerste echo
    16 dec - Loesje26 - eerste echo
    17 dec - PH1 - eerste afspraak vk
    17 dec - MissRedDragon - eerste afspraak vk
    17 dec - Mamasmeisje - eerste afspraak vk
    22 dec - Dolfijn1986 - eerste afspraak vk
    22 dec - Jenn78 - eerste echo
    22 dec - Hardlopertje - eerste afspraak gyn
    22 dec - Liesje12345 - eerste echo
    22 dec - Mam1991 - eerste afspraak vk en echo
    30 dec - Loe - eerste echo
    16 jan - Loe - eerste afspraak vk

8. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hallo meiden! Heb de lijst weer even geupdate :)

@Gember: Ik werk niet fulltime maar doe wel veel en weet van de vorige zwangerschap toen ik wel fulltime werkte dat deze vermoeidheid weg gaat. Bij het tweede trimester heb je zoveel energie en zit je heerlijk in je vel. Ik kon wel twee full-time banen aan :p
    Die bevallingsfilmpjes: haha, ja soms is het wel heftig, maar is ook wel gewoon de waarheid. Ik vind het soms juist wel heel fijn om ook te weten wat voor vervelende dingen je kunt verwachten.

@shia: Ik heb nog niet heel veel last van smaakveranderingen. Wel dat mijn lichaam heel duidelijk aangeeft dat ik NU wat moet eten. En wordt dan ook gelijk niet lekker.

@Iez:Hier absoluut geen sexstaking. We zijn best nuchter en als het mis gaat, dan moet het zo zijn. Het kan absoluut geen kwaad. Kijk als je er gewoon geen zin in hebt is het een ander verhaal. Maar als je zin hebt, ik zeg: doen! ;)

@KarlijntjeV: Wat ontzettend vervelend van die lichte test. Snap helemaal dat je in een dipje zat! Maar gelukkig nu lekkere donkere test :) Genieten!

Pffff. We hebben volgens mij sinds een aantal maanden nieuwe buren die keihard muziek opzetten dat ik t hier kan volgen. We hebben er al eens wat van gezegd en dat zetten ze m ook gelijk zachter en lijken wel geen idee te hebben dat ze m zo hard zetten. Maar heb geen zin om elke keer erheen te gaan en gelukkig slaapt onze kleine er gewoon lekker doorheen. Maar t irriteert me echt heel erg, dat je je niet kan indenken dat dat vervelend voor je buren is. En zeker op een dinsdagavond :(

Naja, we zetten maar een serietje op :)

Slaap lekker straks meiden!

9. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Oh jaaaaa een condoom hahaha was niet in me opgekomen! Want ik heb sinds we getrouwd zijn (bijna 8 jaar) nog nooit enige vorm van anticonceptie gebruikt, dus dat zit niet zo in mn systeem. Maar dat kan zeker een uitkomst bieden voor de sperma. Thx for the tip :)

Mikjez: wat irri van je buren. Hopelijk zal het niet zo vaak meer voorkomen.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee hier ook geen seks stop hoor :D gewoon genieten ervan.

Vanavond MvM gebeld. Vrijdag komt ze langs.
    Ze vertelde over de telefoon dat ze hier geen haal service hebben en ik het dus naar een verzamelpunt moet brengen. Daar ben ik eigenlijk alleen maar blij mee.. dan krijgen de buren ook geen vermoedens :)

11. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    @Gember en iez: Nou het ging wel nadat ik de pijnstillers heb ingenomen maar heb toch rustig aan gedaan. Vannacht de eerste nacht in een paar dagen gewoon een keertje doorgeslapen ipv 1 of 2 keer wakker geweest door pijn. Alleen vanmorgen weer uit bed komen was moeilijk. Als ik blijf bewegen dan gaat het goed maar lig/sta/zit ik stil dan gaat het mis. En ik moest het van de huisarts eerst even 5 dagen aankijken. (maarja ik heb ook eigenlijk een lul van een huisarts, en nog steeds op zoek naar een andere)

Over het werk zoeken in de ict: Ik woon in het oosten van het land dicht. In het uiterste puntje van de achterhoek tegen twente aan. Ik had ik de ict kunnen werken maar dan had ik moeten verhuizen en weg moeten gaan hier uit het oosten waar wij ons heel erg thuis voelen lekker op het platte land en niet in een grote stad. De banen in de ict hier zijn schaars en als ik al op gesprek kwam zat ik vaak in de wachtkamer met meerdere mannen en uiteindelijk kreeg ik dan altijd een afwijzing binnen en soms met een reden en vaak niet. Dan bel ik op met de vraag wat is de reden van afwijzing (werk.nl wil dat altijd graag weten) En dan zeggen ze vaak we hebben toch gekozen voor een mannelijke collega ivm er toch fysiek zwaar werk bij kan zitten (slepen met servers), of dat er gekozen is voor iemand met een hogere opleiding en dan achteraf horen van een klasgenoot dat hij de baan gekregen heeft, dus dan denk ik jullie willen gewoon geen vrouwen in de ict. En soms krijg ik te horen of ik niet beter kon gaan solliciteren bij een callcenter op een technische helpdesk... (been there, done that. Heb al gewerkt bij KPN, ziggo, versatel, upc) Uiteindelijk heb ik een half jaartje bij een oud klasgenoot in de winkel gewerkt (klein computerwinkeltje) Beetje computers repareren/verkopen en thuisbezoekjes maken om daar problemen met computers op te lossen. Na een half jaar werd ik ontslagen, de reden? Geen idee want ik was veel onderweg naar klanten want ze vroegen toch steeds of ik langs wou komen. (voornamelijk huisvrouwen en oudere mensen) Misschien was ik te klantvriendelijk? 2 jaar later was het winkeltje er niet meer en had ik thuis wel een klantenkring opgebouwd tegen een kleine gift per reparatie. Maar nu heeft tegenwoordig iedereen een buurjongen/meisje, neefje/nichtje of zoon/dochter die er verstand van heeft en helpt. Dus ook daar geen inkomen meer mee te verschaffen. En met allround ictér ben ik netwerkbeheerder, systeembeheerder en applicatie ontwikkelaar. Alleen nu zijn mijn MCSE en MCSA certificaten (voor mensen die het niet kennen het zijn certificaten van microsoft) verlopen en om ze opnieuw te behalen kost mij een hoop geld wat ik dus op dit moment niet heb. Ondertussen ben ik wel in mijn (weinige) vrije tijd die ik heb PHP aan het studeren. Misschien kan ik in de toekomst nog wel in de webdesign gaan werken, daar is wel veel vraag naar. (webontwikkeling/webdesign) Ik ben zelf heel erg skilled met photoshop en heb een hele creatieve geest :D Dus hopelijk kan ik daar nog wat mee in de toekomst ;) Maar eerst gaan we ons concentreren op onze zwangerschap en hopen dat alles goed gaat komen :)

Verder voor de rest zie ik dat er wat echo's aan komen.... Oeh spannend.... Wij moeten nog eerst wachten tot ons eerste gesprek. Dit gesprek zou ongeveer 60 min duren zei de verloskundige. En daarna zullen we wel met 12 weken onze eerste echo krijgen en dat is pas in januari. Wat gaat die tijd toch langzaam :(

Mijn man had gisteren een gekke bui. Gaat hij 's avonds tegen mij buik aan lopen praten en kusjes geven :p Je moet wel blijven zitten hé kleine gup, en goed groeien! Wel heel erg lief en schattig om te zien dat hij nu echt graag een papa wil worden.

Qua symptomen, misselijkheid is de laatste paar dagen weg. Borsten zijn nog wel zwaar en tepels gevoelig. Lichtelijk vermoeid maar wel snel buiten adem op dit moment als ik een trap op moet lopen maar dat kan ook te maken hebben met de pijn in de rug. Ook geen zin in rare dingen, alleen de dingen die ik normaal ook eet. Dus zou kunnen denken dat er iets mis is, maar als ik mijn buurvrouw hoor dan is er niks mis want die heeft de eerste 3 maand helemaal niks gevoeld.

12. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Vandaag mijn beste vriendin vertellen dat ik zwanger ben! Ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren!

Nu zijn we gezellig samen zwanger! :D

13. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    p.s. waarom geeft iedere app aan dat je in een andere week zit? overal dezelfde uitgerekende datum ingegeven.

Zwanger en zo zegt: week 6 baby = 5 mm
    Zwangerschaps-watcher zegt: week 6 (5+3) Geen aanvullende info.
    I'm Expecting zegt: week 5 baby = 1,3mm
    I'm pregnant zeg: week 5 +1 (week 6) baby = 4-6mm
    Totally pregnant zegt : week 5 + 1 geen aanvullende info

Diverse apps met allemaal diverse info en berekeningen... dus.... snappen jullie het nog?

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijn dat het beter ging MRD. Wat erg dat het er zo aan toe gaat bij je sollicitaties. Maar wie weet is webdesign het straks helemaal voor je. En idd leuk he dat we al deze week de eerste echo op de lijst hebben. Dat is de kickoff zullen we maar zeggen, daarna volgt de echomarathon :). En wat lief van je man. Mijn man deed het dat vanaf het moment dat de baby geluiden kan waarnemen, t.b.v. stemherkenning na de geboorte. Maar zo leuk dat je man zich al verheugd op het papa-worden.

Jaaaaa, ik merk ook dat apps allemaal iets anders zeggen. My pregnancy loopt wel gelijk aan mn banner en pregnancy companion ook. Maar zwanger en zo heeft het idd over week 6, terwijl ik echt in week 5 zit.

PH1: laat weten hoe leuk die reactie was.

15. Gember

Gember Niet meer actief

Ik zit er weer helemaal doorheen: onze cv-ketel doet het opeens niet meer! Grrr... :x Het is een oude ketel, dus we moeten kijken of het een onderdeel is of dat we een nieuwe ketel moeten aanschaffen. Het gebouw waar we wonen gaat echter over een tijdje over op gemeenschappelijke ketels, dus een nieuwe ketel nu aanschaffen is zinloos. Hoop dus dat de monteur dan een gebruikte ketel heeft of zo. Het is hier nu al koud aan het worden, ik maak me zo'n zorgen of het allemaal lukt om het op te lossen zonder teveel kosten. :( Dat kunnen we nu echt niet erbij hebben. En dan moet ik ook nog vandaag vrij nemen en compenseren voor een andere werkdag doordat ik thuis moet blijven (ml kan niet). Aaaargh... :(

16. Gember

Gember Niet meer actief

@mikjez: goed om te horen dat het in het tweede trimester beter wordt. Hoop dat ik dan inderdaad als een gek van alles kan doen. Wat irritant van je buren! Ik zou daar ook behoorlijk pissig van worden... :x
    @missreddragon: dank voor de toelichting, duidelijk! Webdesign klinkt ook heel gaaf. En wat lief van je man. :)
    @ph1: veel plezier!

17. Gember

Gember Niet meer actief

Ik merk dat ik door dat cv ketel gedoe opeens heel beschermend escapistisch wordt. We willen groter gaan wonen als de baby een jaar oud is ongeveer. Maar nu schiet ik in de modus van "we moeten nu weg! De baby kan hier niet wonen met een oude cv ketel!". Beetje overdreven waarschijnlijk...ach ja.

18. Gember

Gember Niet meer actief

Daar ben ik weer... Nou, het lijkt erop dat onze ketel toch gefixt kan worden, maar goedkoop is het niet. Ik word nerveus van zo'n uitgave met alle kosten die nog gaan komen volgend jaar. Maar het kan niet anders. Ik zit hier al te koukleumen en voel me niet fris zonder douche vanochtend. Het wordt opgelost in ieder geval! :D

Hebben jullie ook vaker hoofdpijn sinds de zwangerschap? Hier echt knallende hoofdpijn.

19. MissRedDragon

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ja maar denk niet dat het op dit moment niet Door de zwangerschap komt maar Door mijn verkoudheid :(

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee hier ook geen hoofdijn, fijn dat de ketel toch gemaakt kan worden Gember.

Pff ben sochtends het eerste half uurtje beroerd, ontbijten lukt ook niet 😩 kom niet verder dan een kop thee en een vitamine pil als ontbijt.

M'n opgezette buik is op dit moment weg gelukkig.
    Heb het idee dat mensen kunnen zien dat ik zwanger ben terwijl dat waarschijnlijk dus echt niet zo is haha.

Deel Deze Pagina